20 Αυγούστου 2019

Η βοήθεια στο Grace 1 μπορεί να θεωρηθεί υποστήριξη τρομοκρατικής οργάνωσης

Πλακιωτάκης: Δεν υπάρχει αίτημα κατάπλευσης, παρακολουθούμε το θέμα - Σε διπλωματικό θρίλερ εξελίσσεται η υπόθεση του ιρανικού τάνκερ, το οποίο φέρεται να έχει χαράξει πορεία για τις ακτές της Μεσσηνίας



Από το Πρώτο Θέμα.

Διπλωματικό πυρετό μεταξύ Ουάσινγκτον και Αθήνας προκαλεί η πληροφορία ότι στις 25 Αυγούστου το ιρανικό δεξαμενόπλοιο Grace 1, το οποίο μετονομάστηκε σε Adrian Darya, θα καταπλεύσει ανοικτά της Καλαμάτας.

Σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδονται από διεθνή μέσα ενημέρωσης,  αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών προειδοποίησε την Αθήνα ότι οποιαδήποτε βοήθεια προς το ιρανικό τάνκερ Grace 1, κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του προς την Συρία, θα μπορούσε να θεωρηθεί ως παροχή υλικής υποστήριξης σε τρομοκρατική οργάνωση.

Διευκρινίζεται ότι προς το παρόν, δεν υπάρχει κάποιο επίσημο διάβημα ή τοποθέτηση και ότι η είδηση που μεταδίδεται αφορά τις πληροφορίες από τις επαφές μεταξύ αξιωματούχων στο παρασκήνιο, ενόψει του πιθανού κατάπλου του ιρανικού τάνκερ στις μεσσηνιακές ακτές.

Το Grace 1 είχε ακινητοποιηθεί από τις αρχές του Γιβραλτάρ για έξι εβδομάδες, πριν ελευθερωθεί την περασμένη Πέμπτη και συνεχίσει την πορεία του, με διαφορετικό όνομα. Οι αρχές του Γιβραλτάρ δεν έκαναν δεκτά τα επαναλαμβανόμενα αιτήματα της Ουάσιγκτον για δέσμευση και έκδοση του ιρανικού τάνκερ, καθώς δεν μπορούσαν να «πατήσουν» πάνω σε κάποιον νόμο.

Πληροφορίες από το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρουν ότι το πλοίο «παρακολουθείται» καθώς πλέει με ταχύτητα 9-10 ναυτικά μίλια. Με βάση τις ίδιες πηγές, οι ελληνικές αρχές βρίσκονται σε επικοινωνία με τις αμερικανικές, ενώ επισημαίνουν ότι το να καταπλεύσει το πλοίο στη Μεσσηνία δεν είναι πρόβλημα γιατί τα μέτρα κατά του Ιράν τα έχουν αναλάβει οι ΗΠΑ και όχι η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Το σκηνικό, ωστόσο, αλλάζει, καθώς οι ΗΠΑ φέρονται να επιμένουν στην ακινητοποίηση με κάθε μέσο του ιρανικού τάνκερ, υποστηρίζοντας πως το συγκεκριμένο πλοίο σχετίζεται με τους Φρουρούς της Επανάστασης και πως κατευθύνεται στις ακτές της Συρίας, προκειμένου να προμηθεύσει με τα απαραίτητα τον ιρανικό στρατό που έχει στρατοπεδεύσει σε συριακό έδαφος.

Το Ιράν από την πλευρά του προειδοποιεί τις ΗΠΑ με αντίμετρα σε περίπτωση που οι αμερικανικές δυνάμεις θελήσουν να ανακόψουν την πορεία του πλοίου.

Στον καμβά της διπλωματικής -προς το παρόν- αντιπαράθεσης, φέρεται να μπαίνει για τα καλά και η Ελλάδα, λόγω της πορείας που φέρεται να έχει διαγράψει το Grace 1, που μετονομάστηκε σε Adrian Darya, προς τις ακτές της Μεσσηνίας.

Έντονη ανησυχία στην Τουρκία για την αύξηση των ανέργων κατά 51,2% μέσα σε ένα χρόνο, με τον ρυθμό μείωσης να αυξάνεται...

Είναι εμφανές ότι μετά το 2018, τα ποσοστά ανεργίας στην Τουκρία αυξάνονται με γοργό ρυθμό, με τους Τούρκους αναλυτές να μην βλέπουν να σταματά μεσοπρόθεσμα.


Έντονη ανησυχία και προβληματισμό προκάλεσαν τα στοιχεία για την ανεργία του Τουρκικού Οργανισμού Απασχόλησης (İŞKUR) για τον μήνα Ιούλιο, τα οποία έδειξαν ότι το 37% των  εγγεγραμμένων ανέργων στην Τουρκία είναι μεταξύ 15 και 24 ετών.

Η Τουρκική Στατιστική Υπηρεσία ανακοίνωσε πριν λίγο καιρό (Μάιος 2019), ότι τα ποσοστά ανεργίας των νέων έχει σκαρφαλώσει στο 23,3%.

Κατακόρυφα επίσης αυξήθηκαν και οι άνεργοι με πανεπιστημιακό πτυχίο, οι οποίοι αποτελούν πλέον το 25% των ανέργων, κι ανέρχονται στο 1 εκατομμύριο.

Σε σύγκριση με τον Ιούλιο του 2018, ο συνολικός αριθμός εγγεγραμμένων ανέργων αυξήθηκε κατά 51,2% από 2.670.970 σε 4.039.541. Τον μήνα  Ιούνιο μάλιστα, η ανεργία εκτοξεύθηκε στα 4.417.814 άτομα.

Κατά τη διάρκεια του Ιουλίου, οι άνεργοι μειώθηκαν κατά 158.060 άτομα, κυρίως όμως λόγω της τουριστικής σαιζόν. Σύμφωνα όμως με Τούρκους αναλυτές, ακόμα κι αυτή η μείωση είναι ανησυχητική, καθώς η αύξηση της εργασίας ήταν μικρότερη κατά 21% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2018 (Ιούλιος 2018, 192.000 άτομα).

Σημειώνεται, ότι η ανεργία στην Τουρκία αν και συνεχίζει να είναι μικρότερη της Ελληνικής, συμβαίνει λόγω του "brain drain" της γείτονος, με τα στοιχεία να δείχνουν ότι φέτος θα πλησιάσει το μισό εκατομμύριο Τούρκους (αύξηση 120-150%), με αυτούς που εγκαταλείπουν την Τουρκία για εύρεση εργασίας στον εξωτερικό να είναι κυρίως ανώτερης και ανώτατης εκπαίδευσης.

Διαψεύδει το Πατριαρχείο Μόσχας τα περί «ρωσικής εκκλησίας στα Κατεχόμενα»

Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Φιλελεύθερου της Κύπρου», στα Κατεχόμενα -και συγκεκριμένα στην Κερύνεια- άρχισε να λειτουργεί «Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία Βορείου Κύπρου», όπως αυτοαποκαλείται. Αντίδραση από το Πατριαρχείο Μόσχας και τη Ρωσική Πρεσβεία στην Κύπρο

 



Από in.gr

Απάντηση στα περί λειτουργίας «ρωσικής εκκλησίας στα Κατεχόμενα» δίνει η Μόσχα τόσο διά της εκπροσώπου της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας όσο και διά της ρωσικής πρεσβείας της Κύπρου.
Σύμφωνα με δημοσίευμα του «Φιλελεύθερου της Κύπρου», στα Κατεχόμενα -και συγκεκριμένα στην Κερύνεια- άρχισε να λειτουργεί «Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία Βορείου Κύπρου», όπως αυτοαποκαλείται.

Οπως αναφέρει το δημοσίευμα, η «Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία Βορείου Κύπρου» έχει εφημέριο τον π. Αλεξέι Ιβάνοφ, ο οποίος χειροτονήθηκε το 2014 στα Κατεχόμενα από τον Μητροπολίτη Οδησσού Αγαθάγγελο (Agafangel Pashkovsky), επικεφαλής της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στο Εξωτερικό. Επίσης, υπάρχει διάκονος και υποδιάκονος, ενώ λειτουργεί και αντίστοιχη ιστοσελίδα.
Απαντώντας στο δημοσίευμα αυτό, εκπρόσωπος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας κάνει λόγο για «περίεργη επικοινωνιακή εκστρατεία», αναφέροντας μεταξύ άλλων πως η Ρωσική Εκκλησία δεν μπορεί να έχει εκπροσώπους ή παραρτήματα πουθενά -ειδικά στην κανονική επικράτεια μιας άλλης τοπικής ορθόδοξης εκκλησίας στην προκειμένη περίπτωση στην επικράτεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου.
«Δεν έχω διαβάσει αυτές τις δημοσιεύσεις, αλλά τέτοιες δηλώσεις δεν είναι ούτε καν κοντά στην αλήθεια. Η Ρωσική Εκκλησία δεν μπορεί να έχει εκπροσώπους ή παραρτήματα πουθενά ειδικά στην κανονική επικράτεια μιας άλλης τοπικής ορθόδοξης εκκλησίας, στην προκειμένη περίπτωση στην επικράτεια της Ορθόδοξης Εκκλησίας της Κύπρου. Είναι λοιπόν μια περίεργη επικοινωνιακή εκστρατεία» υπογράμμισε στο Sputnik ο Αλεξάντερ Βόλκοφ, εκπρόσωπος της Ρωσικής Εκκλησίας.
Ρωσική Πρεσβεία Κύπρου: Ο Αλεξέι Ιβανόφ δεν είναι και δεν ήταν ποτέ κληρικός της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας
Από την πλευρά της, η Alla Khanayeva, εκπρόσωπος της Ρωσικής Πρεσβείας στην Κύπρο, σχολίασε σχετικά στο Sputnik: «Η εκκλησία αυτή δεν είναι νόμιμη. Παρακολουθούμε στενά την κατάσταση, είμαστε σε συνεχή επαφή με τον εκπρόσωπο του Πατριαρχείου Μόσχας στην Κύπρο.
Όσον αφορά το άρθρο, τα δεδομένα που αναφέρει δεν είναι αληθή. «Έχουμε επίσημη επιβεβαίωση του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας που λέει ότι ο Αλεξέι Ιβανόφ δεν είναι και δεν ήταν ποτέ κληρικός της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας» συμπληρώνει.
«O κλήρος της Ρωσικής Ορθόδοξης Εκκλησίας παρείχε την επιβεβαίωση αυτή το καλοκαίρι στον αρχιεπίσκοπο της Κύπρου. Η Εκκλησία της Κύπρου είναι ενήμερη και το Πατριαρχείο της Μόσχας έχει λάβει όλα τα μέτρα για να ενημερώσει (σ.σ. την Εκκλησία της Κύπρου) ότι πρόκειται για παράνομη δραστηριότητα. Η Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία δεν έχει καμία σχέση με αυτήν την αυτοανακηρυχθείσα εκκλησία. Είμαστε σε επαφή με εκπρόσωπο του Πατριαρχείου Μόσχας. Και εκείνος συνεργάζεται με την Εκκλησία της Κύπρου. Ο Αλεξέι Ιβανόφ δεν έχει καμία σχέση με τη Ρωσική Ορθόδοξη Εκκλησία» καταλήγει.

19 Αυγούστου 2019

ΕΛΕΟΣ: Ελληνες φοιτητές νοικιάζουν σπίτια στα Κατεχόμενα και σπουδάζουν στην ελεύθερη Κύπρο;;;

Μόλις είδαμε την είδηση, πιστέψαμε πως δεν είναι αλήθεια. Δεν μπορεί να είναι αλήθεια. Δεν γίνεται μόλις 45 χρόνια μετά την ανελέητη και ξεδιάντροπη εισβολή της Τουρκίας στην Βόρεια Κύπρο, με τις χιλιάδες φρικαλεότητες που προξένησε στον Κυπριακό Ελληνισμό! 
Αν ισχύει, ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ!



Σύμφωνα με το ρεπορτάζ μιλώντας στο OmegaLIVE, η πρόεδρος της ΠΟΦΕΝ Αντωνία Φράγκου, ανέφερε ότι είναι εις γνώσιν τους το φαινόμενο αυτό και αρκετοί φοιτητές που σπουδάζουν στις ελεύθερες περιοχές επιλέγουν να ενοικιάζουν στα κατεχόμενα καθώς το κόστος της ενοικίασης είναι δυσβάστακτο.

Όπως ανέφερε η κ. Φράγκου το κράτος δεν μπορεί να επέμβει καθώς όπως λένε οι αρμόδιοι, είναι θέμα προσφοράς και ζήτησης ενώ όπως σημείωσε υπάρχουν κάποιες άμεσες λύσεις όπως η φοροδιευκόλινση σε όσους νοικιάζουν σε φοιτητές αλλά και η αύξηση του επιδόματος στους φοιτητές.
Πάντως αν κάνει κάποιος μια βόλτα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα διαπιστώσει ότι υπάρχουν αρκετές αγγελίες για διαμερίσματα στα κατεχόμενα.

Από KourdistoPortokali, OmegaLIVE.

Ο Μακρόν ζητά από τη Ρωσία να σεβαστεί τις δημοκρατικές αρχές - Δεν θέλουμε «κίτρινα γιλέκα» στη Μόσχα, απαντά ο Πούτιν



Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν δέχτηκε τον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν, στη θερινή προεδρική κατοικία για διμερείς συνομιλίες πριν από τη σύνοδο κορυφής της G7 που θα διεξαχθεί στα τέλη της εβδομάδας στη Γαλλία, χωρίς όμως τη συμμετοχή της Ρωσίας.
Το αεροσκάφος που μετέφερε τον Πούτιν προσγειώθηκε στη Μασσαλία και από εκεί ο πρόεδρος της Ρωσίας επιβιβάστηκε σε ελικόπτερο για να μεταβεί στη Μπρεγκανσόν. Στη θερινή προεδρική κατοικία τον υποδέχτηκαν ο Μακρόν και η σύζυγός του, Μπριζίτ, στην οποία έδωσε ένα μπουκέτο με λουλούδια.
Σύμφωνα με τον σύμβουλο του Κρεμλίνου για διεθνή θέματα, Γιούρι Ουσακόφ, στην ατζέντα των συνομιλιών δεν περιλαμβάνονται μόνο οι διμερείς σχέσεις. Η Μόσχα προσδίδει ιδιαίτερη σημασία στην ανάπτυξη των σχέσεών της με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ο Πούτιν σκοπεύει να θίξει το θέμα αυτό, δεδομένου ότι η Ρωσία έχει κατ' επανάληψη εκφράσει τη βούλησή της να εντείνει τον πολιτικό διάλογο με την Ευρώπη.
Ο πρόεδρος Μακρόν ζητά από τη Ρωσία να σεβαστεί τις δημοκρατικές αρχές - Δεν θέλουμε "κίτρινα γιλέκα" στη Μόσχα, απαντά ο Ρώσος πρόεδρος
Ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν δήλωσε στον Ρώσο ομόλογό του, Βλαντιμίρ Πούτιν, ότι η Μόσχα οφείλει να τηρεί τις θεμελιώδεις δημοκρατικές αρχές, σημειώνοντας ότι είναι ορθό να διατηρείται ο διάλογος μεταξύ των χωρών, ιδίως σε θέματα διεθνών κρίσεων.
Ο Μακρόν, που υποδέχτηκε τον Ρώσο ηγέτη στη θερινή κατοικία του στη νότια Γαλλία, εξέφρασε την ελπίδα ότι οι δυο τους θα σημειώσουν πρόοδο στο θέμα της εξεύρεσης μια ειρηνικής λύσης για την κρίση στην Ουκρανία, προσθέτοντας ότι ο νέος πρόεδρος της χώρας έτεινε κλάδο ελαίας στον Πούτιν.
«Αυτό το καλοκαίρι ζητήσαμε να υπάρξει ελευθερία στις διαδηλώσεις, ελευθερία λόγου, ελευθερία γνώμης και το δικαίωμα συμμετοχής στις εκλογές, που θα πρέπει να γίνει πλήρως σεβαστό στη Ρωσία, όπως και σε όλα τα άλλα μέλη του Συμβουλίου της Ευρώπης», είπε ο Γάλλος πρόεδρος στην κοινή συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε με τον Πούτιν πριν από την έναρξη των συνομιλιών τους.
«Επειδή πιστεύω σε μια ευρωπαϊκή Ρωσία», τόνισε. Τάχθηκε επίσης υπέρ της προσέγγισης της Ευρωπαϊκής Ένωσης με τη Ρωσία. Παρά «τις παρεξηγήσεις των τελευταίων δεκατίων, τις συζητήσεις για τη σχέση της με τη Δύση», η Ρωσία «είναι Ευρωπαία» και «πρέπει να ξαναβρούμε μια αρχιτεκτονική της ασφάλειας και της εμπιστοσύνης μεταξύ της ΕΕ και της Ρωσίας», πρόσθεσε.
Εδώ και πάνω από έναν μήνα στη Μόσχα οργανώνονται κάθε εβδομάδα διαδηλώσεις, αφού οι αρχές απαγόρευσαν στους υποψηφίους της αντιπολίτευσης να συμμετάσχουν στις τοπικές εκλογές του Σεπτεμβρίου.
Σχολιάζοντας την προτροπή του Μακρόν, ο Πούτιν είπε ότι η Μόσχα δεν θέλει διαδηλώσεις του τύπου των «κίτρινων γιλέκων» που συγκλόνισαν για μήνες τη Γαλλία, αλλά δεν έχει πρόβλημα με τις ειρηνικές διαμαρτυρίες. Στις πρώτες δηλώσεις του για το θέμα αυτό εδώ αφότου ξεκίνησαν οι κινητοποιήσεις, τόνισε ότι οι διαδηλωτές οφείλουν να τηρούν τον νόμο.
Απαντώντας σε μια ερώτηση δημοσιογράφου, ο Πούτιν είπε ότι όσοι κρίνονται ένοχοι για παραβίαση της ρωσικής νομοθεσίας περί διαδηλώσεων θα τιμωρούνται και ότι κανείς δεν έχει το δικαίωμα να υποκινεί συγκρούσεις.
Ο Μακρόν και ο Πούτιν είπαν ότι θα συζητήσουν επίσης τρόπους για την αποκλιμάκωση της έντασης στο Ιράν, τον πόλεμο στη Συρία και θέματα που αφορούν τον έλεγχο των εξοπλισμών.
Για το θέμα της Ουκρανίας, ο Ρώσος πρόεδρος δήλωσε ότι είναι «επιφυλακτικά αισιοδόξος», μετά τις επαφές που είχε με τον νέο Ουκρανό πρόεδρο, Βολοντίμιρ Ζελένσκι. «Θα συζητήσω (σ.σ. με τον Μακρόν) τις επαφές μου με τον νέο πρόεδρο της Ουκρανίας. Υπάρχουν πράγματα που αξίζει να συζητηθούν και τα οποία προκαλούν μια επιφυλακτική αισιοδοξία», σημείωσε.
Όσον αφορά τη Συρία, ο Μακρόν ζήτησε από το καθεστώς της Δαμασκού και από τη Μόσχα να σεβαστούν την κατάπαυση του πυρός στην επαρχία Ιντλίμπ. Ο Πούτιν απάντησε ότι η Ρωσία «στηρίζει τον συριακό στρατό» στη μάχη του εναντίον των «τρομοκρατικών απειλών».
Να σημειωθεί επίσης ότι ο Βλαντιμίρ Πούτιν είπε ότι ο Μακρόν θα επισκεφθεί τη Μόσχα τον Μάιο του 2020 για την 75η επέτειο από τη νίκη του σοβιετικού στρατού επί της ναζιστικής Γερμανίας.

Από ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Αμυντική έκθεση ΤADTE 2019: UCAV αντιραντάρ "a la HARPY" από την Ταϊβάν.



Το Εθνικό Ινστιτούτο Επιστήμης και Τεχνολογίας της Chung-Shan της Ταϊβάν (NCSIST) - η κύρια υπηρεσία έρευνας και ανάπτυξης της επιστήμης στον τομέα της άμυνας - παρουσίασε για πρώτη φορά το πυρομαχικό αντιραντάρ Chien Hsiang, με τον εκτοξευτή του. Η παρουσίαση πραγματοποιήθηκε στην Έκθεση Τεχνολογίας Αεροδιαστημικής & Άμυνας (TADTE 2019), η οποία πραγματοποιήθηκε στην Ταϊπέι από 15 έως 17 Αυγούστου.

Το Chien Hsiang είναι UAV καταστολής εχθρικής αεράμυνας, παρόμοιο του γνωστού μας UCAV Harpy που κατασκευάζει η Ισραηλινή ΙΑΙ και βρίσκεται σε υπηρεσία κι από τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις. Διαθέτει μεσαίου μεγέθους πτέρυγες σε σχήμα "Δέλτα", καθώς και δύο αναδιπλούμενα πλευρικά πάνελ σε κάθε ρίζα κάθε πτέρυγας, που αναπτύσσονται για να ενισχύσουν τη σταθερότητα του πυρομαχικού κατά την κατάδυση και την ερματική του καθοδήγηση.

Η NCSIST έχει επίσης αναπτύξει έναν αρθρωτό ρυμουλκούμενο εκτοξευτή με βάση ρυμουλκούμενο, ο οποίος μεταφέρει μέχρι και 12 UCAV Chien Hsiang. Αυτή η διαμόρφωση επιτρέπει σε ένα σύστημα UCAV Chien Hsiang να αναπτυχθεί γρήγορα σε οποιοδήποτε μέρος απιτείται, και με οποιοδήποτε μεταφορικό μέσο.

Το πυρομαχικό μπορεί επίσης να εκτοξευθεί από σταθερούς επίγειους εκτοξευτές ή από μεγάλες Μονάδες Επιφανείας του Ναυτικού της Ταϊβάν.

Ο Lee Cheng-Ching, αναπληρωτής Δενικός Διευθυντής του Τμήματος Έρευνας Αεροναυτικών Συστημάτων (ASRD) του NCSIST, δήλωσε  ότι οποιεσδήποτε φυσικές ομοιότητες με το ισραηλινό σύστημα Harpy είναι καθαρά "συμπτωματικές" και ότι το Chien Hsiang είναι ένα πλήρως αυτόχθον σύστημα όπλων που αξιοποιεί το έργο της ASRD στην πλατφόρμα και την πρόωση των μη επανδρωμένων εναέριων οχημάτων (UAV), ενώ η Διεύθυνση Ερευνών Ηλεκτρονικών Συστημάτων του Ινστιτούτου (ESRD), παρείχε τις τεχνολογίες καθοδήγησης και παθητικής αναζήτησης ραντάρ. 

Τέλος, η εκρηκτική κεφαλή του συγκεκριμένου UCAV, είναι ικανή να καταστρέψει οποιοδήποτε μεσαίο, ή και μεγάλο ρανταρ εδάφους, σύμφωνα με τους κατασκευαστές του.

Από Janes.com.

ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ: Οι λόγοι που ο Τραμπ "έφαγε κώλυμα" με τη Γροιλανδία..




Της κ. Νατάσας Στασινού από Ναυτεμπορική.
nstas@naftemporiki.gr
Η αιφνιδιαστική πρόταση του Ντόναλντ Τραμπ να αγοράσει την Γροιλανδία, έδαφος της Δανίας με αυτοδιάθεση, απερρίφθη άμεσα από το υπουργείο Εξωτερικών του αρκτικού νησιού, που απάντησε: «είμαστε ανοιχτοί σε business όχι σε πώληση» και προκάλεσε ποικίλα σχόλια, κυρίως χιομουριστικά, στα social media. Γιατί όμως ο Αμερικανός πρόεδρος θα ήθελε να αποκτήσει την περιοχή; Τι τον ώθησε να ρίξει την ιδέα στο τραπέζι «περισσότερο από μία φορές και σε διάφορους βαθμούς σοβαρότητας», όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Wall Street Journal; 

Πρόκειται για μία περιοχή με πολύτιμους φυσικούς πόρους. Μπορεί οι κάτοικοί της να ζουν κυρίως από την αλιεία, αλλά διαθέτει  κοιτάσματα χρυσού, ουρανίου, λιθάνθρακα, χαλκού, ψευδάργυρου, σπάνιων γαιών, ακόμη και πετρελαίου και φυσικού αερίου.  Το μυστικό για το ενδιαφέρον του Λευκού Οίκου, όμως, ίσως να βρίσκεται αλλού: Στο... λιώσιμο των πάγων.
Το «μαρτύρησε» ουσιαστικά λίγους μήνες νωρίτερα ο υπουργός Εξωτερικών Μάικ Πομπέο. Την ώρα που η παγκόσμια κοινότητα ανησυχεί για τις αυξανόμενες θερμοκρασίες στην Αρκτική, είναι σαφές πως οι ΗΠΑ βλέπουν ευκαιρίες. «Η σταθερή μείωση του πάγου της θάλασσας ανοίγει νέους διαδρόμους και νέες ευκαιρίες για εμπόριο» είπε ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών τον Μάιο στη Φινλανδία, εκφράζοντας ικανοποίηση παρά φόβο για το λιώσιμο των πάγων.
«Αυτό θα μπορούσε να μειώσει τον χρόνο ταξιδιού ανάμεσα στην Ασία και στην Δύση έως και 20 ημέρες» πρόσθεσε, για να τονίσει: «Οι θαλάσσιες διαδρομές της Αρκτικής θα μπορούσαν να γίνουν η Διώρυγα του Σουέζ και του Παναμά του 21ου αιώνα». Απευθυνόμενος δε στις υπόλοιπες χώρες του Αρκτικού Συμβουλίου, που άκουγαν μάλλον αμήχανα τα όσα έλεγε, ο Πομπέο τόνισε: «Οι συλλογικοί στόχοι δεν είναι πάντα η απάντηση...«Καθίστανται ανούσιοι και ακόμη και αντιπαραγωγικοί μόλις μια χώρα δεν συμμορφωθεί». 
Δεν θα πρέπει να ξεχνάμε άλλωστε πως αν και πολιτικά ανήκει στην Ευρώπη, γεωγραφικά, πολιτιστικά και δημογραφικά  τοποθετείται στη Βόρειο Αμερική. Νοτιοανατολικά της Γροιλανδίας βρίσκονται ο Ατλαντικός ωκεανός και η Ισλανδία, ανατολικά η Γροιλανδική θάλασσα, βόρεια ο Αρκτικός ωκεανός και δυτικά ο κόλπος Μπάφιν και ο Καναδάς. Η γεωστρατηγική της θέση είναι πολύτιμη. 
Να σημειωθεί πως ο Τραμπ ενδεχομένως να μην είναι ο πρώτος Αμερικανός ηγέτης, που σκέφτεται να αγοράσει τη Γροιλανδία. Λέγεται ότι το 1946 ο Χάρι Τρούμαν πρόσφερε στη Δανία το ποσό των 100 εκατ. δολαρίων αλλά και ένα μικρός μέρος της Αλάσκας για να γλυκάνει τη συμφωνία. 
Στελέχη των Ρεπουμπλικάνων θυμίζοντας αυτή την ιστορία και υπεραμυνόμενοι της πρότασης του Τραμπ έκαναν λόγο για «έξυπνη γεωπολιτική κίνηση». 
Αξίζει να θυμίσουμε ότι ήδη από το 2014 έρευνα του Πανεπιστημίου του Καναδά έδινε έμφαση στις νέες θαλάσσιες οδούς, που ανοίγει η άνοδος της θερμοκρασίας του πλανήτη και το πώς αυτές μπορούν να μειώσουν σημαντικά την απόσταση που διανύουν τα  πλοία από τον Ατλαντικό στον Ειρηνικό, από την Ευρώπη ή την ανατολική ακτή της Βόρειας Αμερικής στην Ανατολική Ασία, μειώνοντας το χρόνο μεταφοράς προϊόντων, το κόστος των καυσίμων, αλλά και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Η έρευνα εξηγούσε ότι η θέρμανση των νερών διευκολύνει από τη μία την πρόσβαση σε ορυκτά καύσιμα, δημιουργεί ευκαιρίες οικολογικού τουρισμού, αλλά και απειλεί ευαίσθητα οικοσυστήματα και βιοτόπους.
Παράλληλα προειδοποιούσε πως τα νέα δεδομένα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις ανάμεσα  στις οκτώ χώρες, που διατηρούν περιοχές στην Αρκτική: ΗΠΑ, Ρωσία, Δανία, Ισλανδία, Νορβηγία, Φινλανδία, Σουηδία και Καναδά.
Η σταδιακή αύξηση της παρουσίας των ΗΠΑ στην περιοχή, αλλά και η επιδείνωση των σχέσεων ανάμεσα σε Ρωσία και ΝΑΤΟ θέτουν αν μη τι άλλο τις βάσεις η περιοχή να εξελιχθεί σε πεδίο οξύτατου ανταγωνισμού. 

Μυρίζει μπαρούτι: Σύριοι και Ρώσοι βομβάρδισαν από αέρος Τουρκική φάλαγγα που ήθελε να βοηθήσει Ισλαμιστές τρομοκράτες..

H κατάσταση "μυρίζει μπαρούτι" στη Συρία, καθώς σήμερα το πρωί, Τουρκική φάλαγγα του Τουρκικού Στρατού δέχθηκε αεροπορικό βομβαρδισμό από Ρωσικά και Συριακά αεροσκάφη. Η φάλαγγα, αποτελούνταν από 50 περίπου οχήματα διαφόρων τύπων (ΤΟΜΠ-φορτηγά-ΤΘ οχήματα και 5-10 άρματα), και είχε ως ΑΝΣΚ να ενισχύσει με πυρομαχικά και εφόδια συμμάχους Ισλαμιστές τρομοκράτες. Αποτέλεσμα της από αέρος επιδρομής ήταν να σκοτωθούν 3 άνθρωποι, και να τραυματιστούν άλλοι 12.





Με πληροφορίες από Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Αεροπορικές επιδρομές έπληξαν θέσεις κοντά στην τουρκική φάλαγγα, η οποία είχε ακινητοποιηθεί σε αυτοκινητόδρομο στη βορειοδυτική Συρία αφού είχε περάσει νωρίτερα σήμερα μέσα στη συριακή επαρχία Ιντλίμπ, ανακοίνωσε το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρώπινων Δικαιωμάτων.

Το Παρατηρητήριο, το οποίο έχει την έδρα του στη Βρετανία, ανακοίνωσε πως σκοτώθηκε ένας μαχητής οργάνωσης που υποστηρίζεται από την Τουρκία και συνόδευε τη φάλαγγα, ενώ άλλοι τραυματίσθηκαν.

Σύμφωνα με το Reuters, oι αεροπορικές επιδρομές που πραγματοποιούνται από τη Ρωσία και τη Συρία σχετικά κοντά στην τουρκική φάλαγγα ώστε να την εμποδίσουν να συνεχίσει τον δρόμο της.

Συριακά κρατικά μέσα ενημέρωσης ανακοίνωσαν πριν λίγο, πως η Τουρκική φάλαγγα εισήλθε σήμερα στο έδαφος της ΒΔ Συρίας μεταφέροντας πυρομαχικά για να βοηθήσει τους αντάρτες στην πόλη Χαν Σεϊχούν, οι οποίοι μάχονται εναντίον του Συριακού Στρατού. Τα συριακά ΜΜΕ μάλιστα έκαναν λόγο για μια «κατάφωρη επιθετική ενέργεια» εκ μέρους της Άγκυρας, από την οποία δεν υπάρχει μέχρι στιγμής κανένα σχόλιο.

Σύμφωνα με Συριακές πηγές, από τον βομβαρδισμό αυτόν σκοτώθηκε ένας αντάρτης της ανταρτικής οργάνωσης Φαϊλάκ αλ-Σαμ που συμμετέχει στο Εθνικό Απελευθερωτικό Μέτωπο που υποστηρίζεται από την Άγκυρα.

Η πλήρης ανάκτηση της πόλης αυτής από τον Συριακό Στρατό, θα κυκλωνε τις δυνάμεις του ISIS στην περιοχή Χαμά, στην οποία σημειωτέον πως υπάρχουν και Τουρκικά φυλάκια και Παρατηρητήρια. 


Οι Τουρκικές δηλώσεις για το περιστατικό


Το Υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας σε ανακοίνωσή του καταγγέλλει ότι η τουρκική φάλαγγα δέχθηκε ξαφνική και άνευ λόγου αεροπορική επίθεση, που είχε ως αποτέλεσμα 3 άνθρωποι να χάσουν τη ζωή τους και να τραυματιστούν άλλοι 12. Επίσης, κατηγόρησαν σχεδόν εξ'ολοκλήρου τη Ρωσία για το παραπάνω συμβάν.

«Καταδικάζουμε έντονα αυτή την επίθεση που αντίκειται στις υπάρχουσες συμφωνίες, την συνεργασία και τον διάλογο με τη Ρωσία. Με κάθε επιφύλαξη στο δικαίωμά μας για αυτοάμυνα, αναμένουμε τη λήψη των αναγκαίων μέτρων για να αποτραπεί η επανάληψη ανάλογων περιστατικών», αναφέρει χαρακτηριστικά το Υπουργείο Άμυνας.

Reuters: Στην Καλαμάτα κατευθύνεται το ιρανικό δεξαμενόπλοιο.Να δούμε αν "πιέσουν" οι Αμερικανοί, αλλά και πως θα αντιδράσουμε...



To ιρανικό δεξαμενόπλοιο που έχει βρεθεί στο επίκεντρο της διαμάχης ανάμεσα στην Τεχεράνη και τη Δύση κατευθύνεται προς την Ελλάδα και συγκεκριμένα προς την Καλαμάτα. Αυτό μεταδίδει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters επικαλούμενο στοιχεία της Refinitiv, που παρακολουθεί την πορεία των τάνκερ.
Οι βρετανικές αρχές είχαν προχωρήσει στην κατάσχεσή του τον Ιούλιο, στη βάση της υποψίας ότι μετέφερε πετρέλαιο στη Συρία, παραβιάζοντας τις κυρώσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης.  Η Τεχεράνη διέψευσε ότι προορισμός των 2,1 εκατομμυρίων βαρελιών πετρελαίου ήταν η Συρία.

Ωστόσο η σύλληψη του Grace 1 ,που μεταφέρει πετρέλαιο αξίας 130 εκατ. δολαρίων. προκάλεσε σοβαρή κρίση μεταξύ Λονδίνου και Τεχεράνης, με τις ιρανικές αρχές να προχωρούν δεκαπέντε ημέρες αργότερα στη σύλληψη του Stena Impero, δεξαμενόπλοιου υπό βρετανική σημαία, στο Στενό του Ορμούζ, την πιο σημαντική πετρελαϊκή αρτηρία στον κόσμο.
Η κατάσχεσή του έληξε τελικά την περασμένη εβδομάδα και η Ουάσιγκτον έδωσε εντολή για εκ νέου σύλληψή του. Ωστόσο το Γιβραλτάρ απέρριψε το αίτημα. Το δεξαμενόπλοιο, που παρέμενε ακινητοποιημένο από την 4η Ιουλίου στα ανοικτά των ακτών του Γιβραλτάρ, σήκωσε άγκυρα το βράδυ κι άρχισε να κινείται προς Νότο.
Το Ιράν δια στόματος του εκπροσώπου του υπουργείου Εξωτερικών, Αμπάς Μουσαβί, προειδοποίησε τις ΗΠΑ εναντίον οποιασδήποτε νέας απόπειρα να συλληφθεί το τάνκερ «Μια τέτοια ενέργεια θα έθετε σε κίνδυνο την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην ανοικτή θάλασσα. Έχουμε εκδώσει προειδοποίηση μέσω επίσημων διαύλων, ιδιαίτερα μέσω της πρεσβείας της Ελβετίας» τόνισε ο Μουσαβί. 
Από Reuters, Ναυτεμπορική.

Υπουργείο Ναυτιλίας: Επενδύσεις 1 δισ. στα νησιά και στο Λιμενικό


Χρηματοδοτική στήριξη που υπερβαίνει το 1 δισεκατομμύριο ευρώ σε βάθος τετραετίας για τις διάφορες δράσεις του υπουργείου Ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλισμού του Λιμενικού και του μεταφορικού ισοδυνάμου, κινητοποιεί ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης. «Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε τα κονδύλια αυτά στο σύνολό τους και με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, τόσο για τη στήριξη της νησιωτικότητας όσο και του Λιμενικού και των πεδίων δράσης του υπουργείου εν γένει», σημειώνει μιλώντας στην «Κ». Παράλληλα ξεκαθαρίζει πως θα επισπεύσει τις επενδύσεις σε Πειραιά και Θεσσαλονίκη και θα προχωρήσει μαζί με το ΤΑΙΠΕΔ στην αποκρατικοποίηση των άλλων δέκα περιφερειακών λιμένων. Δεσμεύεται για βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του εθνικού νηολογίου και την απελευθέρωση της αγοράς του θαλάσσιου τουρισμού, ώστε να σταματήσει η «αιμορραγία» ελλιμενισμού σκαφών αναψυχής προς ανταγωνιστικές χώρες.
– Πώς θα επιταχύνετε τις επενδύσεις στα λιμάνια και με τι μοντέλο θα κάνετε τις επόμενες αποκρατικοποιήσεις;
– Η κυβέρνησή μας πιστεύει ακράδαντα ότι τα λιμάνια μπορούν και πρέπει να εξελιχθούν σε ατμομηχανές ανάπτυξης. Στο πλαίσιο αυτό έχουμε επιταχύνει τις διαδικασίες υλοποίησης των επενδυτικών προγραμμάτων στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, που παρέμεναν σε εκκρεμότητα αδικαιολόγητα. Βρισκόμαστε σε συνεχή επαφή με τις διοικήσεις των δύο λιμανιών και σύντομα, εκτιμώ, θα έχουμε ολοκληρώσει τις παρεμβάσεις που απαιτούνται. Οσον αφορά τώρα τα άλλα δέκα λιμάνια ανώνυμες εταιρείες, έχω ήδη ξεκαθαρίσει στη Βουλή, ότι το μοντέλο των υπο-παραχωρήσεων δεν διασφαλίζει το δημόσιο συμφέρον. Διότι δεν ορίζει με σαφή τρόπο υποχρεωτικές επενδύσεις και, δεύτερον, δεν προσδιορίζει τι χρήματα μπορεί να προσδοκά το Δημόσιο. Επιδιώκουμε λοιπόν επενδύσεις που θα διασφαλίζουν τόσο τα δημόσια έσοδα όσο και τις θέσεις εργασίας. Για τον σκοπό αυτό έχουμε ξεκινήσει σε συνεργασία με το ΤΑΙΠΕΔ μελέτες βιωσιμότητας για το κάθε λιμάνι ξεχωριστά. Τα συμπεράσματα θα μας οδηγήσουν στην επιλογή της καλύτερης δυνατής λύσης για την αξιοποίησή τους, η οποία μπορεί να είναι και η πλήρης ιδιωτικοποίηση.
– Πώς θα διασφαλίσετε την επάρκεια εξοπλισμού του Λιμενικού και της Ακτοφυλακής; Είστε ικανοποιημένος με τη διαχείριση του μεταναστευτικού στον βαθμό που σας αναλογεί; Επαρκούν τα μέσα;
– Το μεταναστευτικό θέμα συνδέεται άμεσα και καθοριστικά με το Λιμενικό Σώμα και την Ελληνική Ακτοφυλακή. Ξεκαθάρισα από τη Βουλή πως το Λιμενικό δεν ανήκει στο υπουργείο. Είναι το ίδιο το υπουργείο. Απέναντι στο Λιμενικό έχουμε λοιπόν μια υποχρέωση: Να του παρέχουμε όλα τα μέσα που χρειάζεται ώστε να φέρει εις πέρας την αποστολή του με αποτελεσματικότητα. Την προσφορά του εξάλλου αναγνώρισε δημοσίως προ ολίγων ημερών και ο πρωθυπουργός. Μέχρι τώρα το Λιμενικό ήταν παρατημένο στην τύχη του και προσέχω πολύ τις λέξεις που χρησιμοποιώ. Σημαντικά προγράμματα που θα μπορούσαν να συμβάλουν καθοριστικά στην αναβάθμιση των μέσων του κόντεψαν να χαθούν και τώρα καταβάλλουμε εμείς πολύ μεγάλη προσπάθεια να μη χάσουμε τα διαθέσιμα κονδύλια. Συνολικά, ο επενδυτικός προγραμματισμός των υπηρεσιών του υπουργείου και του αρχηγείου του Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής περιλαμβάνει έργα και προμήθειες εξοπλισμού και πλωτών και άλλων μέσων που αγγίζουν τα 600 εκατομμύρια ευρώ από πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020 και του Ταμείου Εσωτερικής Ασφάλειας. Η εικόνα απορρόφησης που βρήκαμε ήταν ιδιαίτερα χαμηλή και απογοητευτική. Ηδη κάνουμε αγώνα δρόμου για να επισπεύσουμε τις διαδικασίες με έναν και μοναδικό σκοπό: να μη χαθεί ούτε ένα ευρώ. Στόχος είναι από τα 30 εκατ. ευρώ της απορρόφησης που παραλάβαμε, να φτάσουμε έως το 2023 στην απορρόφηση του συνόλου των 570 εκατ. ευρώ από κοινοτικούς πόρους.
– Διαθέτετε επιπλέον πόρους για να ενισχύσετε και τα νησιά και τους νησιώτες;
– Εως τώρα οι όποιες παρεμβάσεις σε αυτό το μέτωπο ήταν μάλλον αποσπασματικές. Εμείς θα ακολουθήσουμε ανάστροφη πορεία. Εχουμε ήδη έτοιμη μια συνολική νέα προσέγγιση και συγκεκριμένα προχωράμε άμεσα τον σχεδιασμό ειδικού αναπτυξιακού προγράμματος για την ολοκληρωμένη θαλάσσια πολιτική στον νησιωτικό χώρο, με πόρους του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων και του ΕΣΠΑ, αντιμετωπίζοντας ολιστικά τα ζητήματα λιμενικών υποδομών, νησιωτικής επιχειρηματικότητας και διαφόρων εστιασμένων πρωτοβουλιών. Ταυτόχρονα αναλαμβάνουμε τον συντονισμό της κατάρτισης εθνικής στρατηγικής για τη γαλάζια ανάπτυξη και θα διεκδικήσουμε τη συμμετοχή μας στη διαμόρφωση της ευρωπαϊκής νησιωτικής ατζέντας, σε τομείς όπως η αλιεία, η ενέργεια, οι συνδυασμένες μεταφορές και ο ανταγωνισμός. Επίσης, θα διατηρήσουμε αλλά και θα επεκτείνουμε την εφαρμογή της ρήτρας νησιωτικότητας σε υπό ψήφιση νομοσχέδια που αναφέρονται σε τομείς που συνδέονται με τις ιδιαίτερες ανάγκες και τα ειδικά χαρακτηριστικά των νησιών, ενώ θα αξιολογήσουμε το μεταφορικό ισοδύναμο με παράλληλη υιοθέτηση κινήτρων ή ενισχύσεων για βελτίωση της νησιωτικής ανταγωνιστικότητας. Το αντιστάθμισμα λόγω νησιωτικότητας, θα πρέπει να βελτιώνει την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων και όχι να δημιουργεί επιδοματικά εξαρτώμενες οικονομίες. Παράλληλα επεξεργαζόμαστε ειδικό τομεακό πρόγραμμα για την υλοποίηση της νησιωτικής πολιτικής μας με πόρους του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων που ξεπερνούν τα 500 εκατ. ευρώ σε ορίζοντα τριετίας.
– Επομένως μιλάτε για ένα δυνητικό χρηματοδοτικό οπλοστάσιο άνω του ενός δισεκατομμυρίου σε ορίζοντα τετραετίας. Σωστά;
– Σωστά. Συνολικά, από το πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας αλλά και άλλες πηγές, υπάρχει χρηματοδοτική στήριξη για τις διάφορες δράσεις, συμπεριλαμβανομένου του εξοπλιστικού του Λιμενικού και του μεταφορικού ισοδύναμου, που υπερβαίνει το ένα δισεκατομμύριο ευρώ. Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε τα κονδύλια αυτά στο σύνολό τους και με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο, τόσο για τη στήριξη της νησιωτικότητας όσο και του Λιμενικού και των πεδίων δράσης του υπουργείου εν γένει.
– Η ακτοπλοΐα χρειάζεται στήριξη. Πώς σχεδιάζετε να χειριστείτε τον κλάδο;
– Θα υπάρξει συνολική αναμόρφωση του συστήματος των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ενώ θα αναθεωρηθεί και το νομοθετικό πλαίσιο ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα ελλιπούς εξυπηρέτησης, ανεπίκαιρων εγκρίσεων δρομολογήσεων, επικάλυψης δρομολογίων κ.ο.κ. Εν ολίγοις θα θεσπιστούν κοινοί κανόνες για όλους. Επίσης θα εξορθολογιστεί το σύστημα των άγονων γραμμών, με έμπρακτη στήριξη των τοπικών νησιωτικών κοινωνιών. Μας απασχολεί το ζήτημα του γερασμένου στόλου και εξετάζουμε διάφορες λύσεις για το θέμα αυτό. Θα αναλάβουμε πρωτοβουλίες για τον εκσυγχρονισμό του στόλου και την ομαλή προσαρμογή στις νέες περιβαλλοντικές απαιτήσεις του διεθνούς και ευρωπαϊκού δικαίου. Παράλληλα θα συζητήσουμε με τους συναρμόδιους συναδέλφους την προοπτική μέτρων τόνωσης της ανταγωνιστικότητας του κλάδου.
– Ποιο είναι το σχέδιό σας για την ποντοπόρο ναυτιλία;
– Ηδη προωθούμε παρεμβάσεις για τον εκσυγχρονισμό του εθνικού νηολογίου και της ναυτικής εκπαίδευσης, για τη δημιουργία ενιαίας ναυτιλιακής θυρίδας και ηλεκτρονικού ναυτολογίου. Ειδικά για τη ναυτική εκπαίδευση προχωράμε με εισαγωγή ενός νόμου-πλαισίου για την οργάνωση και τη λειτουργία της, με στήριξη των υλικοτεχνικών υποδομών των ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού, αύξηση του αριθμού των εισακτέων, ουσιαστική λειτουργία του γραφείου Σταδιοδρομίας και, γενικότερα, έμπρακτη στήριξη της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης. Παράλληλα θα αναδείξουμε όμως και την ιδιωτική ναυτική εκπαίδευση, αλλά με κανόνες και σαφές ρυθμιστικό πλαίσιο.
Ανοιχτές θάλασσες για όλους
Υπάρχουν παθογένειες αλλά και υστερήσεις στον θαλάσσιο τουρισμό. Πώς θα κινηθείτε;
Η πολιτική μας είναι μία: ανοιχτές θάλασσες για όλους, με κανόνες και σεβασμό στο εθνικό και κοινοτικό δίκαιο. Σεβασμός στην αρχή της αναλογικότητας και της αμοιβαιότητας με τις υπόλοιπες χώρες. Ο θαλάσσιος τουρισμός στη χώρα αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα όπως τις ελλιπείς υποδομές των λιμανιών και των μαρινών, την υψηλή φορολογία, τον αθέμιτο ανταγωνισμό. Η φορολογική πολιτική δεν ενισχύει το επαγγελματικό σκάφος ως οικονομική μονάδα, αλλά αντίθετα υποσκάπτει τον αναπτυξιακό του ρόλο. Τον Ιούλιο του 2015 επιβλήθηκε ΦΠΑ 24% στο ναυλοσύμφωνο των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής, όταν την ίδια στιγμή οι κύριοι ανταγωνιστές μας όπως η Τουρκία, δεν επέβαλε φόρο, ενώ χώρες όπως η Ιταλία και η Κροατία επιβάλλουν φόρους μόλις 6,5% και 6% αντιστοίχως. Από το 2009 έως το 2015 εγκατέλειψαν τις μαρίνες μας περίπου 40.000 σκάφη και αγκυροβόλησαν στην Τουρκία και στην Κροατία. Συνεπώς, σε αυτό τον τομέα έχουμε πολλά να κάνουμε και γι’ αυτό προχωράμε άμεσα στην αναδιάρθρωση του Μητρώου Πλοίων, έτσι ώστε να καταστεί ένα χρήσιμο εργαλείο της εθνικής πολιτικής για τον θαλάσσιο τουρισμό και όχι απλώς ένα εργαλείο υπερφορολόγησης.