18 Δεκεμβρίου 2019

Κι όμως, τα Ελληνικά OSA-AKM νικούν κατά κράτος (οποιοδήποτε) Τουρκικό UAV.



Όπως είναι ευρέως γνωστό, τα τελευταία χρόνια η Τουρκία έχει επιδοθεί σε έναν αγώνα δρόμου, προκειμένου να καταστεί παγκόσμιος παίκτης, στην κατηγορία των Μη Επανδρωμένων Οχημάτων. Κάτι που εν έτει 2019 μπορεί να "καυχηθεί" εν πολλοίς πως έχει καταφέρει, καθώς διαθέτει πλειάδα από διαφορετικούς τύπους UAVs και UCAVs - αεροχήματα όλων των τύπων και κατηγοριών, τα οποία μπορούν να καλύψουν κάθε απαίτηση.

"Ενοχλήθηκε εντονα" η Τουρκία από την άρση του Αμερικανικού εμπάργκο όπλων στην Κύπρο.




Οι προσπάθειες για άρση του εμπάργκο όπλων από τις ΗΠΑ στην Κύπρο «δεν θα φέρουν κανένα άλλο αποτέλεσμα από το να εμποδίσουν τη λύση του Κυπριακού και να ανοίξουν τον δρόμο για μια επικίνδυνη ένταση, υποστηρίζει το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών, αναφέροντας ότι τα μέλη του Κογκρέσου των ΗΠΑ συνεχίζουν «την ασεβή και παράλογη στάση» τους προς την Τουρκία.  

Σε ανακοίνωσή του το ΥΠΕΞ αναφέρει ότι στο νομοσχέδιο για τις αμυντικές δαπάνες για το 2020 που πέρασε από την αμερικανική Βουλή των αντιπροσώπων και το Κογκρέσο περιέχει και πάλι εχθρικά στοιχεία εναντίον της Τουρκίας. «Τα μέλη του Κογκρέσου που λόγους εσωτερικής πολιτικής βρίσκονται υπό την επίδραση εχθρικών προς την Τουρκία κύκλων, συνεχίζουν να βλάπτουν το όραμα βελτίωσης των σχέσεών μας με τις ΗΠΑ», αναφέρεται στην ανακοίνωση.  

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «η άδικη παρεμπόδιση της συμμετοχής της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F35 παρόλο που έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις της, η επανάληψη της έκκλησης για κυρώσεις στη χώρα μας σε σχέση με την προμήθεια των S400, κατά τον ίδιο τρόπο η συμπερίληψη και του προγράμματος Turkish Stream στο πλαίσιο αυτού του νόμου, δείχνει ότι συνεχίζεται η ασεβής και παράλογη εχθρική στάση του Κογκρέσου στις αποφάσεις που λαμβάνουμε ως κυρίαρχο κράτος».  

«Όσο για τις προσπάθειες για άρση προς την κατεύθυνση της "Ε/Κ διοίκησης νοτίου Κύπρου" του εμπάργκο όπλων που εφαρμόζουν οι ΗΠΑ στην Κύπρο, δεν θα φέρουν κανένα άλλο αποτέλεσμα από το να εμποδίσουν τις προσπάθειες επίλυσης του Κυπριακού και να ανοίξουν τον δρόμο για μια επικίνδυνη ένταση», αναφέρει.  

Στην ανακοίνωση προστίθεται: «Υπενθυμίζουμε για άλλη μια φορά ότι οι απειλές και η γλώσσα των κυρώσεων δεν θα αποτρέψει ποτέ την Τουρκία από το να λαμβάνει με αποφασιστικότητα τα απαραίτητα βήματα για την εθνική της ασφάλεια.  

«Να μην αμφιβάλλει κανείς ότι θα ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα απέναντι σε αυτούς τους σχεδιασμούς εναντίον της Τουρκία», καταλήγει η ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ.  

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ, ΚΥΠΕ, Καθημερινή. 

"Θα στείλουμε στρατό στην Αν. Μεσόγειο αν χρειαστεί" δήλωσε ο Τούρκος Αντιπρόεδρος.




Κλιμακώνει τη ρητορική της έντασης η Αγκυρα, αυτή τη φορά δια του αντιπροέδρου της τουρκικής κυβέρνησης Φουάτ Οκτάι, ο οποίος απειλεί ότι εάν καταστεί αναγκαίο η Αγκυρα θα στείλει στρατό στην Ανατολική Μεσόγειο.  

Μιλώντας σε Τούρκους βουλευτές κατά τη διάρκεια κοινοβουλευτικής συζήτησης για τον προϋπολογισμό του 2020, ο Τούρκος αντιπρόεδρος Φουάτ Οκτάι επανέλαβε πως η Άγκυρα θα κάνει ό,τι κρίνει αναγκαίο στη διεθνή σκηνή.  

«Αν είναι αναγκαίο, η Τουρκία στέλνει στρατό, γεωτρύπανα στην Ανατολική Μεσόγειο και θα εξαπολύσει διασυνοριακή επιχείρηση, θα κάνει οτιδήποτε απαιτείται. Λογοδοτούμε μόνο στο έθνος μας», συμπλήρωσε.  

Πηγες: Καθημερινή, ΑΠΕ - ΜΠΕ

17 Δεκεμβρίου 2019

Νωρίτερα κατα 6 μήνες η έναρξη παραδόσεων του ALTAY, δήλωσε ο Δ.Σ. της BMC



Νέες λεπτομέρειες σχετικά με το πιθανότερο χρονοδιάγραμμα παράδοσης των Τουρκικών αρμάτων Altay, καθώς και για το πρόβλημα που το ταλανιζε μέχρι πρόσφατα έδωσε στη δημοσιότητα ο Δ. Σ. της BMC, κατά τη διάρκεια συνέντευξης του.

Όπως εξήγησε, η συνέντευξη δόθηκε με σκοπό την διάψευση ενός άρθρου των Defensenews τον προηγούμενο μήνα, με βάση το οποίο οι παραδόσεις του άρματος θα καθυστερούσαν ένα έτος - από τον Νοέμβριο του 2020 στα τέλη του 2021.

Και συνέχισε λέγοντας, πως αντί για παράταση, θα υπάρξει επίσπευση των παραδόσεων, οι οποίες - σύμφωνα με τον ίδιο - θα ξεκινήσουν τον Μάιο του 2020, δηλαδή μισό έτος νωρίτερα από τον προγραμματισμό.

Η κυρία αιτία αυτής της αρνητικής (για εμάς) αλλαγής των παραδόσεων, οφείλεται στην πρόσφατη εξαγορά από την BMC της Φινλανδικής Minlux Oy, με την οποία και θα προμηθευτούν τις απαραίτητες ποσότητες χάλυβα προκειμένου να επιταχύνουν την παραγωγή. 

Le Figaro: Η Τουρκία δεν έχει συμμάχους στην πολιτική ανασύστασης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας



«Η Τουρκία δεν έχει συμμάχους στην κρυφή πολιτική ανασύστασης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας», γράφει σήμερα η γαλλική εφημερίδα Le Figaro, αναφερόμενη στη συμφωνία οριοθέτησης θαλασσίων συνόρων μεταξύ Τουρκίας - Λιβύης και στην αντίδραση με κοινή δήλωση Αθήνας, Καΐρου και Λευκωσίας. 

«Η Ελλάδα ζήτησε την υποστηριξη της Ε.Ε., η οποία τη δικαίωσε» γράφει η Figaro και προσθέτει: «Υπό την κυβέρνηση του νεο-οθωμανού σουλτάνου Erdogan από το 2003, η Τουρκία όχι μόνο θέλει να διατηρήσει για πάντα τα εδάφη, στα οποία οι στρατιώτες της εισέβαλαν στα βόρεια της Κύπρου το 1974, που μετέτρεψαν σε "Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου", η οποία δεν έχει αναγνωριστεί από κανένα κράτος στον κόσμο.

Επιθυμεί επίσης να επιστρέψει στις θάλασσες και να εξασφαλίσει τον έλεγχο της ανατολικής Μεσογείου, προκειμένου να μονοπωλήσει τους υδρογονάνθρακες στις ακτές της Κύπρου και να αποτρέψει τη δημιουργία αγωγού φυσικού αερίου που θα ξεκινούσε από την Ανατολική Μεσόγειο μέχρι την Ελλάδα», τονίζει η Figaro.

H γαλλική εφημερίδα τονίζει, ακόμη, ότι «από το 2011, ο Erdogan ξεκίνησε μια κρυφή πολιτική ανασύστασης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Επιδίωξε να επαναφέρει την τουρκική επιρροή στη Βοσνία, την Τυνησία, τη Λιβύη, την Αίγυπτο και τη Συρία, αλλά αυτό δεν λειτούργησε καλά. Το Κάιρο, η Δαμασκός και η Βεγγάζη κατέληξαν να διακόψουν όλες τις σχέσεις μαζί του. Αλλά ο Πρόεδρος Ερντογάν είναι ένας άνθρωπος με χαρακτήρα, που τίποτα δεν τον πτοεί. Οι νεο-οθωμανικές φιλοδοξίες του παραμένουν άθικτες». 

Η γαλλική εφημερίδα αναφέρεται και στις άδειες για την εξερεύνηση των υδρογονανθράκων, που έδωσε η κυπριακή κυβέρνηση σε πετρελαϊκές εταιρείες όπως η ENI και η Total, γεγονός που προκάλεσε την αντίδραση της Τουρκίας με επίδειξη ισχύος, με πολεμικά πλοία και μη επανδρωμένα στρατιωτικά αεροσκάφη drones. «Η ΕΝΙ σταμάτησε και η Total διέκοψε ένα μέρος των σχεδίων της, ενώ η Τουρκία επωφελήθηκε για να ξεκινήσει τις δικές της έρευνες, αρνούμενη (με την σύμμαχο της τη Λιβύη) στους Έλληνες ένα μέρος της ΑΟΖ τους. Ωστόσο, η Τουρκία δεν έχει συμμάχους. Αν και ο Erdogan επανεκίνησε τον διάλογο με τη Ρωσία, αυτή παραμένει πολύ απρόθυμη σχετικά με τις τουρκικές φιλοδοξίες στη θάλασσα. 

Λόγω Ορθοδοξίας, οι Ρώσοι διατηρούν μια βαθιά φιλία με την Κύπρο και την Ελλάδα. Οι Αμερικανοί, που ήδη έχουν διαφωνίες με την Τουρκία, σχετικά με την αγορά του ρωσικού πυραυλικού συστήματος S400, υποστηρίζουν την Ελλάδα και την Κύπρο.Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών, που επισκέφθηκε την Αθήνα για να υπογράψει αμυντική συμφωνία με την Ελλάδα, δήλωσε ότι οι γεωτρήσεις που πραγματοποίησε η Τουρκία στα ανοικτά των ακτών της Κύπρου ήταν «παράνομες και απαράδεκτες»», δηλώνει μεταξύ άλλων η γαλλική εφημερίδα. 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Αίγυπτος: Να μην πρωτοκολληθούν από τον ΟΗΕ τα μνημόνια Τουρκίας - Λιβύης





Με επιστολή της προς τον γγ του Οργανισμού Ηνωμένων Εθνών και την πρόεδρο του Συμβουλίου Ασφαλείας, η Αίγυπτος χαρακτηρίζει άκυρα και ανυπόστατα τα δύο μνημόνια που υπεγράφησαν μεταξύ της κυβέρνησης της Τρίπολης και της Τουρκίας και ζητά να μην πρωτοκολληθούν, σύμφωνα με διπλωματικές πηγές.  

Συνάντηση με τον γγ του ΟΗΕ, Αντόνιο Γκουτέρες, πραγματοποίησε χθες ο Έλληνας υπουργός Εξωτερικών, Νίκος, Δένδιας στη Γενεύη και του παρέθεσε τους λόγους για τους οποίους αυτά τα memoranda θεωρούνται -κατά την κρίση της Ελλάδας- ανύπαρκτα.  

Ο κ. Δένδιας επισήμανε ότι ο κ. Γκουτέρες θα παραπέμψει το θέμα στις νομικές υπηρεσίες του ΟΗΕ, ώστε να έχει και τη δική τους άποψη.  

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Επιχειρησιακή βολή από ΠΕΠ Iskander, κατά τη διάρκεια στρατιωτικής άσκησης (ΒΙΝΤΕΟ)



Το ρωσικό υπουργείο Άμυνας κυκλοφόρησε βίντεο από την εκτόξευση ενός βαλλιστικού πυραύλου Iskander, κατά τη διάρκεια ασκήσεων που πραγματοποιήθηκαν στον χώρο δοκιμών Καπούστιν Γιαρ στην περιοχή του Αστραχάν, στις 12 Δεκεμβρίου.

Ο πύραυλος έπληξε έναν εικονικό στόχο εχθρού, περίπου 60 χιλιόμετρα μακριά από τον χώρο εκτόξευσης, και σύμφωνα με το υπουργείο, ο εικονικός στόχος καταστράφηκε επιτυχώς.

Το υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας δήλωσε ότι οι ασκήσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της δοκιμής πυραύλων Iskander.

Περίπου 1.200 στρατιώτες συμμετείχαν στις ασκήσεις, κάνοντας χρήση συνολικά 300 υλικών στρατιωτικού εξοπλισμού.

Πηγές: TASS, Sputnik.


ΥΕΘΑ: Όχι σε αύξηση της θητείας και άμεση αγορά 2 Ισραηλινών UAVs MALE- Όλη η συνέντευξή του στον ΑΝΤ1.



Η Ελλάδα θα κάνει αυτό που πρέπει για να υπερασπιστεί τα κυριαρχικά δικαιώματά της μέχρι κεραίας, διεμήνυσε ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος σε συνέντευξη του στον τηλεοπτικό σταθμό ΑΝΤ1, ερωτηθείς σχετικά με το εάν η Τουρκία προβεί σε ενέργεια στη βάση της παράνομης συμφωνίας με την Λιβύη σε χώρο που βλάπτει τα ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.

Απαντώντας δε σε ερώτηση για το ενδεχόμενο θερμού επεισοδίου, ο κ. Παναγιωτόπουλος σχολίασε ότι τίποτε δεν αποκλείεται, αλλά η Ελλάδα κάνει τη δουλειά της διά του πρωθυπουργού και του υπουργού Εξωτερικών. Η Ελλάδα έχει συμμάχους που καταγράφουν και αξιολογούν, προσέθεσε.

Από την πλευρά του το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, συμπλήρωσε, μεριμνά για να εξασφαλίσει την ετοιμότητα και το αξιόμαχο των Ενόπλων Δυνάμεων που αποτελούν τον αποτρεπτικό βραχίονα ισχύος της χώρας. Στην ερώτηση εάν υπάρχει ανησυχία παρατήρησε ότι αμεριμνησία δεν διακατέχει κανέναν. Το κόστος από την ανάληψη μιας στρατιωτικής ενέργειας θα είναι πολύ μεγαλύτερο από το όφελος, σχολίασε περαιτέρω.

Επίσης υπενθύμισε ότι στους κόλπους του ΝΑΤΟ υπάρχει προβληματισμός για τη συμπεριφορά της Τουρκίας, με τον Αμερικανό υπουργό Άμυνας να στηλιτεύει αυτή τη συμπεριφορά (σ.σ. τη μονομερή επέμβαση στη Συρία) δηλώνοντας ότι θέτει σε κίνδυνο τα κέρδη από τον αγώνα εναντίον του ISIS. Και σημείωσε ότι το ΝΑΤΟ επιμένει στην πολιτική των «ίσων αποστάσεων», τακτική που αδικεί την Ελλάδα, εξηγώντας ότι ότι δεν υπάρχουν μηχανισμοί κυρώσεων στη Συμμαχία για συμπεριφορές κράτους-μέλους. Η Τουρκία, προσέθεσε, βρίσκεται σε σχετική απομόνωση ωστόσο συνεχίζει τις προκλήσεις της επιμένοντας στη δύναμη της ισχύος.

Στην ίδια συνέντευξη ο υπουργός Εθνικής Άμυνας αναφέρθηκε στη θητεία και τα εξοπλιστικά προγράμματα των Ενόπλων Δυνάμεων.

Απαντώντας σε ερώτηση για το ενδεχόμενο αύξησης της θητείας, ο κ. Παναγιωτόπουλος δήλωσε ότι δεν τίθεται τέτοιο θέμα επί του παρόντος. Η στρατιωτική ηγεσία εισηγείται και η πολιτική ηγεσία αποφασίζει, επανέλαβε. Επισήμανε ότι χρειάζονται στοχευμένες παρεμβάσεις όπως η προσλήψεις ΕΠΟΠ και Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης (ΟΒΑ) ενισχύοντας κάθε κλάδο και προσέθεσε: Καλύτερα να προσληφθούν μόνιμα στελέχη όπως οι ΟΒΑ και οι ΕΠΟΠ παρά να αυξηθεί η στρατιωτική θητεία.

Σημείωσε πως στον νέο προϋπολογισμό οι αμυντικές δαπάνες κινούνται στα ίδια επίπεδα, ωστόσο σε συνεννόηση με το υπουργείο Οικονομικών εξετάζεται το ενδεχόμενο αύξησης των αμυντικών δαπανών στον προϋπολογισμό του υπουργείου, μετά και τις σχετικές προτάσεις βουλευτών, αναφορικά με την αναβάθμιση των εξοπλισμών των Ενόπλων Δυνάμεων και επισήμανε: Δεν υπάρχει λόγος βιασύνης ή πανικού, προς αυτή την κατεύθυνση. Το υπουργείο προτεραιοποιεί τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων κατά το επείγον τους, με βάση τις εισηγήσεις της στρατιωτικής ηγεσίας και υποβάλλει τις προτάσεις στον πρωθυπουργό.

Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας γνωστοποίησε ότι αύριο στην επιτροπή εξοπλιστικών της Βουλής θα τεθούν προς έγκριση μια σειρά από εξοπλιστικά υποπρογράμματα που αφορούν στην υποστήριξη ελικοπτέρων, αεροσκαφών, πλοίων καθώς και την ενοικίαση μέσω λίζινγκ 2 στοιχείων μη επανδρωμένων αεροχημάτων (UAV) ισραηλινής κατασκευής, μικρότερης εμβέλειας, εξίσου επιχειρησιακών με τα αμερικανικά στρατηγικής εμβέλειας για τα οποία βρίσκεται σε εξέλιξη διαπραγμάτευση για την απόκτηση τους.

Ο κ. Παναγιωτόπουλος επανέλαβε τη δυνατότητα της χώρας να αποκτήσει ελληνικό YAV. Υπάρχουν όλα τα κομμάτια. Υπάρχει το πρωτότυπο από μαθητές και πανεπιστήμια, υπάρχουν χρηματοδοτικά προγράμματα από την ΕΕ, υπάρχει η ελληνική αμυντική βιομηχανία για την επίτευξη αυτού του οράματος σε συντομότερο χρόνο από την Τουρκία που έκανε 15 χρόνια, πρόσθεσε.

Όσον αφορά στα προγράμματα του Πολεμικού Ναυτικού, ο κ. Παναγιωτόπουλος ανέφερε ότι πολύ σύντομα θα θέσουμε το θέμα του εκσυγχρονισμού μέσης ζωής των φρεγατών ΜΕΚΟ, της απόκτησης τορπιλών για τα υποβρύχια κλάσης 214, στο πρώτο 4μηνο του νέου έτους θα ενταχθεί στο Στόλο άλλη μία πυραυλάκατος, ενώ η επόμενη θα ενταχθεί στο τέλος του 2020.

Για τις γαλλικές φρεγάτες ο κ. Παναγιωτόπουλος επανέλαβε ότι οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη ωστόσο υπάρχει πολύς δρόμος. Ακόμη και εάν συμφωνήσουμε πρόκειται για ένα πλοίο που θα είναι επιχειρησιακό το 2025 ενώ μας ενδιαφέρει η περαιτέρω ενίσχυση των δυνατοτήτων το 2020-21, επισήμανε.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

16 Δεκεμβρίου 2019

Δεν υπάρχουν πλέον δικαιολογίες, οχύρωση της χώρας ΤΩΡΑ - ΓΛΚ: 2,23€ δισ. το (υπέρ)πλεόνασμα στο 11μηνο του έτους.




Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, ο Νοέμβριος συνέχισε τη θετική του πορεία όσον αφορά τα έσοδα, με αποτέλεσμα στο 11μηνο Ιανουάριος-Νοέμβριος 2019 να παρουσιάζεται υπερπλεονασμα 2,23 δισ.€. Δηλαδή, 2,23 δισ. € πάνω από το προγραμματισμένο πλεόνασμα που οφείλουμε να έχουμε λόγω των υποχρεώσεων (Μνημονίου) προς ΕΕ και ΔΝΤ.


Αν και η διάθεση ενός τόσο μεγάλου ποσού εξ'ολοκλήρου  για αμυντικους σκοπούς αποτελεί υπερβολή για αρκετούς, πιστεύουμε πως ήρθε η ώρα να σοβαρευτούμε, και να λάβουμε τα απαραίτητα μέτρα απέναντι στην Τουρκική προκλητικότητα. Προκλητικότητα, η οποία αν συνεχιστεί, θα φθάσει στο απροχώρητο για εμάς. 


Κι ως γνωστόν, ο μόνος τρόπος για να μην συνεχιστεί, είναι με ισχυρές και έτοιμες ΕΕΔ. Απ'την μεριά μας θεωρούμε αυτονόητη την διάθεση έστω και μέρους από το τελικό υπερπλεόνασμα υπέρ ΥΠΕΘΑ. Διαφορετικά, κι αυτή η κυβέρνηση "θα το ρισκάρει", με τις συνέπειες να βαραίνουν αποκλειστικά αυτήν. 



Όλο το άρθρο - είδηση

Στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους εκφράζουν την αισιοδοξία τους σχετικά με τα ιδιαίτερα θετικά μηνύματα για την πορεία της ελληνικής οικονομίας που αποτυπώνονται στον ρυθμό αύξησης των εσόδων. Όπως ανακοίνωσε ο κ. Σκυλακάκης το Νοέμβριο υπήρξε υπέρβαση των φορολογικών εσόδων κατά 117 εκατ. ευρώ πάνω από τον στόχο του προϋπολογισμού. Επίσης το πλεόνασμα ξεπέρασε για ακόμη έναν μήνα τις προβλέψεις του προϋπολογισμού. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου Οικονομικών το πρωτογενές πλεόνασμα στο ενδεκάμηνο Ιανουάριος – Νοέμβριος 2019 ανήλθε στο ποσό των 6,945 δισ. ευρώ έναντι στόχου για πρωτογενές πλεόνασμα 4,715 δισ. ευρώ. Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 48,429 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση κατά 380 εκατ. ευρώ ή 0,8% έναντι του αναθεωρημένου στόχου για το 2019.

Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού, στο ενδεκάμηνο, ανήλθαν στα 52,7 δισ. ευρώ αυξημένα κατά 346 εκατ. ευρώ ή 0,7% έναντι του στόχου.

Το Νοέμβριο το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 5,062 δισ. ευρώ αυξημένο κατά 285 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο. Τον ίδιο μήνα το σύνολο των δαπανών του προϋπολογισμού ανήλθε σε 4,045 δισ. ευρώ μειωμένο κατά 385 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο κυρίως λόγο της υποεκτέλεσης του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων κατά 71 εκατ. ευρώ και της καθυστέρησης των αποδόσεων του Νοεμβρίου προς τους ΟΤΑ οι οποίες πληρώθηκαν στις αρχές Δεκεμβρίου ύψους 187 εκατ. ευρώ.

Παράγοντες του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους αναφερόμενοι στα στοιχεία του προϋπολογισμού για το ενδεκάμηνο κάνουν λόγο για μια θετική δυναμική που διαμορφώνεται στην οικονομία και αποτυπώνεται στις ακόλουθες εξελίξεις:

- Στην μεγάλη υπέρβαση των εσόδων που εισπράττονται από τον ΦΠΑ συγκριτικά με τον στόχο του προϋπολογισμού.

- Στην αύξηση κατά 5% της εισπραξιμότητας που καταγράφεται στον ΕΝΦΙΑ η οποία αντιστοιχεί σε υπέρβαση των εσόδων κατά 150 εκατ. ευρώ συγκριτικά με τον στόχο. Πρόκειται για μια εξέλιξη που δείχνει ότι μείωση των φόρων, όπως αυτή στην οποία προχώρησε η κυβέρνηση φέτος οδηγεί σε αύξηση της εισπραξιμότητας και των εσόδων για τα ταμεία του Δημοσίου.

- Στην αύξηση της εισπραξιμότητας που καταγράφεται και στη ρύθμιση των 120 δόσεων για τα χρέη προς το δημόσιο.

Τέλος, στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους θεωρούν ότι ιδιαίτερα θετική επίπτωση στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας που μπορεί να υπερβαίνει την μισή ποσοστιαία μονάδα αύξησης του ΑΕΠ σε ετήσια βάση θα έχει η χρήση των ANFAs και SMPs για επενδύσεις. Η σχετική συζήτηση με τους ευρωπαϊκούς θεσμούς για την αναπτυξιακή χρήση των κεφαλαίων αυτών θα ξεκινήσει στις αρχές του νέου έτους και όπως εκτιμάται μπορούν να οδηγήσουν σε επενδύσεις άνω του 1 δισ. ευρώ σε ετήσια βάση στην ελληνική οικονομία.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μιχάλης Κωσταράκος: 20 βήματα για την Εθνική Άμυνα στον 21ο αιώνα




Τις ενέργειες που εκτιμά ότι «απαιτούνται για την αποτελεσματική βελτίωση της κατάστασης των Ενόπλων Δυνάμεων ΕΔ στον 21ο αιώνα», παραθέτει σε ανάρτησή του στο Facebook ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ και πρώην Πρόεδρος της Στρατιωτικής Επιτροπής της Ε.Ε. Μιχάλης Κωσταράκος.  

Μεταξύ άλλων, ο Μιχάλης Κωσταράκος αναφέρει ότι «τα βήματα αυτά δεν έχουν σχέση με τη παρούσα μαχητική ισχύ των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων και την αναμφίβολη δυνατότητα τους να υπερασπίσουν την εθνική ακεραιότητα, αλλά αφορούν στη δυνατότητα βελτίωσης και αποτελεσματικής εκτέλεσης της αποστολής τους στο άμεσο και προβλέψιμο μέλλον».  Πολλά από τα βήματα αυτά, σύμφωνα με τον  επίτιμο αρχηγό ΓΕΕΘΑ, είναι ουσιαστικά ενέργειες που «έπρεπε να τις έχουμε αρχίσει ή και υλοποιήσει από χρόνια, ίσως και από δεκαετίες». 
   
Ακολουθεί ολόκληρη (κι αυτούσια) η ανάρτηση του κ. Μιχάλη Κωσταράκου  




Μετά από περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες υπηρεσίας στην Άμυνα της χώρας και υπό το πρίσμα των τελευταίων εξελίξεων στη περιοχή μας, αισθάνομαι την ανάγκη να μοιραστώ με όλους -γιατί η άμυνα μας αφορά όλους- μια σειρά από ενέργειες που κατά τη γνώμη μου απαιτούνται για την αποτελεσματική βελτίωση της κατάστασης των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) στον 21ο αιώνα. 

Οι ενέργειες αυτές συνδυάστηκαν με τους πέντε άξονες που καθόρισε ο κ.ΥΕΘΑ στις προγραμματικές δηλώσεις της κυβέρνησης για την Εθνική Αμυνα. Ετσι, μετά από ανάλυση και προσδιορισμό των επιβαλλόμενων και απορρεουσών υποχρεώσεων, προσδιορίστηκαν τα παρακάτω 20 βήματα που θεωρώ ότι είναι απαραίτητα για την Εθνική Άμυνα στον 21ο αιώνα.

Τα βήματα αυτά δεν έχουν σχέση με τη παρούσα μαχητική ισχύ των Ελληνικών ΕΔ και την αναμφίβολη δυνατότητα τους να υπερασπίσουν την εθνική ακεραιότητα. Αφορούν στη δυνατότητα βελτίωσης και αποτελεσματικής εκτέλεσης της αποστολής τους στο άμεσο και προβλέψιμο μέλλον. Πολλά από τα βήματα στα οποία θα αναφερθώ είναι ουσιαστικά ενέργειες που έπρεπε να τις έχουμε αρχίσει ή και υλοποιήσει από χρόνια, ίσως και από δεκαετίες. 

Πιθανότατα στον προηγούμενο αιώνα. Η οικονομική κρίση δυστυχώς αποτέλεσε άλλοθι για πολλές παραλείψεις. 

Πιθανόν επίσης κάποιες από τις ενέργειες να έχουν ήδη αποφασισθεί ή και διαταχθεί από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία και εμείς ακόμη το αγνοούμε. Σε κάθε περίπτωση εναπόκειται στην στρατιωτική ηγεσία να προτείνει και στην πολιτική ηγεσία να αποδεχτεί και να εγκρίνει όλες εκείνες τις απαιτούμενες αλλαγές που θα φέρουν τις ΕΔ στον 21ο αιώνα.  

Α. Εξασφάλιση επάρκειας αμυντικού εξοπλισμού.  

1. Διαθεσιμότητα όλων των οπλικών συστημάτων και μέσων για την εκτέλεση της αποστολής τους τουλάχιστον στο 80%. Αυτό είναι το ελάχιστο διεθνές επιχειρησιακό όριο διαθεσιμότητος.  

2. Εξασφάλιση της επάρκειας εφοδίων και υλικών για τις ΕΔ στο προβλεπόμενο ύψος από τα ισχύοντα εθνικά σχέδια.  

3. Αναθεώρηση και άμεση σταδιακή υλοποίηση των εξοπλιστικών προτεραιοτήτων των ΕΔ με βάση την εκτιμώμενη Απειλή, την Εθνική Στρατηγική, το Επίπεδο Φιλοδοξίας, τον επιχειρησιακό σχεδιασμό και τις οικονομικές μας δυνατότητες, πάντα υπό λεπτομερή Κοινοβουλευτικό Έλεγχο με διαφάνεια και απόλυτη νομιμότητα. Το Πολεμικό Ναυτικό πρέπει κατά τη γνώμη μου να έχει απόλυτη προτεραιότητα. Είναι το καλύτερο, ταχύτερο και ασφαλέστερο μέσο προβολής ισχύος που διαθέτουμε.

4. Διασύνδεση των ΕΔ με Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και Ερευνητικούς και Κατασκευαστικούς Φορείς στην Ελλάδα (κυρίως) αλλά και στο εξωτερικό για την έρευνα και δημιουργία νέων στρατιωτικών δυνατοτήτων που αναγκαιούν.Το UAV του ΑΠΘ είναι ένα υπέροχο παράδειγμα.  

Β. Αναδιοργάνωση της δομής των Ενόπλων Δυνάμεων.  

1. Αναθεώρηση και εκσυγχρονισμός του Εθνικού Αμυντικού Σχεδιασμού με επανεξέταση Διαδικασιών και Εθνικών Στόχων. Πλήρης αναθεώρηση εκ βάθρων εθνικών πολιτικών και στρατιωτικών στρατηγικών κειμένων.  

2. Επάνδρωση Δυνάμεων Αμέσου Επεμβάσεως στο 100%. Προσλήψεις οπλιτών Ειδικών Δυνάμεων.Το ηλικιακό είναι σημαντικό πρόβλημα για τις Μονάδες αυτές.  

3. Επάνδρωση προσωπικού ολων των Μονάδων, Επιτελείων και υπηρεσιών στο 80%. Αύξηση θητείας ή θητεία στα 18 για τους κληρωτούς, με παράλληλες προσλήψεις επαγγελματιών μέχρι συμπλήρωσης των ελλείψεων.  

4. Αναδιοργάνωση των υφισταμένων και πρόβλεψη νέων δομών και δυνατοτήτων του πλήρους φάσματος του Υβριδικού Πολέμου (Κυβερνοπόλεμος, Πληροφοριακές Επιχειρήσεις, Ψυχολογικές Επιχειρήσεις, Επιχειρήσεις Ηλεκτρονικού Φάσματος,Επιχειρήσεις Χαμηλής Εντασης κλπ) αλλά και των Επιχειρήσεων Προβολής Ισχύος και Επηρεασμού, χωρίς όμως νέες διοικήσεις και νέους στρατηγούς. Νέες αποστολές έστω και διπλές σε υφιστάμενες δομές και διοικήσεις. Οι συντεχνιακές προσεγγίσεις μόνο κακό μας έκαναν τα τελευταία χρόνια.  

5. Άμεση αναδιάταξη και αναδιοργάνωση δομών, δυνάμεων και εγκαταστάσεων όπου απαιτείται. Κατάργηση δομών που δεν είναι πλέον απαραίτητες. Μετακίνηση του Κέντρου Βάρους της διάταξης μας και ιδίως του Πολεμικού Ναυτικού προς τα Νότια και τα Νοτιοανατολικά με αύξηση της διασποράς των μέσων, μεγιστοποίηση της ευελιξίας, της ευκινησίας και της δυνατότητας αντίδρασης με παράλληλη κατάργηση δομών και εγκαταστάσεων που δεν απαιτούνται. Απαιτείται νέος νοτιότερος επιχειρησιακός ναύσταθμος γιατί εκεί μετατοπίστηκε το γεωπολιτικό ενδιαφέρον. Υπάρχει ήδη στη Κρήτη.  

6. Υπηρεσία Στρατιωτικών Πληροφοριών. Δεν μπορούμε να κυριαρχήσουμε στο επιχειρησιακό και τακτικό πεδίο χωρίς εξειδικευμένες στρατιωτικές πληροφορίες. Και οι πληροφορίες αυτές είναι η «γνώση», που δίνει τη «δύναμη» για τη κυριαρχία αυτή.  

Γ. Εκσυγχρονισμός του υφισταμένου νομοθετικού πλαισίου στα δεδομένα του 21ου αιώνα.  

1. Νέο Καταστατικό Νόμο για Αξκούς (σε αντικατάσταση του ισχύοντος από το 1973) και Υπξκούς (δεν υφίσταται) με άρση όλων των καταληκτικών βαθμών για όλα στελέχη, (όπου ισχύει κάτι τέτοιο) ώστε ο καθένας να μπορεί να εξελίσσεται όσο του επιτρέπει η αξία του. Ας δεχτούμε επιτέλους ότι είμαστε στον 21ο αιώνα. Μόνα κριτήρια η ικανότητα και η μόρφωση. Όλοι ανεξαρτήτως προέλευσης (και γνωριμιών) μετέχουν στη διαδικασία και εξελίσσονται μέχρι το θεσμοθετημένο όριο ηλικίας και όσο τους επιτρέπουν οι δυνατότητες τους και οι συγκυρίες. Έτσι πρέπει να γίνεται. Έτσι γίνεται σ´ολόκληρο τον κόσμο. Ένα οργανωμένο σχήμα δεν μπορεί να στηρίζεται θεσμικά σε δεδομένα του πρώτου μισού του προηγούμενου αιώνα.  

2. Νέος νόμος για την εξέλιξη και τις προαγωγές του προσωπικού. Το ισχύον σύστημα είναι δημιούργημα της επταετίας και στη συνέχεια της μεταπολίτευσης και ικανοποιούσε συγκεκριμένες ανάγκες. Οι καιροί όμως έχουν αλλάξει ανεπιστρεπτί και οι ανάγκες είναι πλέον διαφορετικές.  

(α) Ολες οι θέσεις διοικήσεως σε όλους τους βαθμούς (και στους ανώτατους και για τους Αρχηγούς) καθώς και όλες οι θέσεις ευθύνης πρέπει να καλύπτονται για διετία τουλάχιστον. Διαφορετικά δεν υπάρχει πρόοδος και εξέλιξη αλλά μόνο «σημειωτόν» επι δεκαετίες.  

(β) Πρέπει να καταργηθούν οι διαδικασίες κρίσεων των στελεχών όπως ισχύουν σήμερα καθώς και οι ετήσιες αποστρατείες. Οι κρίσεις γίνονται κατά έτος για να αξιολογείται η απόδοση και η περαιτέρω πορεία των στελεχών και όχι η συνέχιση της εργασιακής τους σχέσης . Κανένας δεν αποστρατεύεται. Οι ΕΔ δεν είναι ιδιοκτησία ούτε του Υπουργού ούτε των Αρχηγών για να απολύουν τους υπαλλήλους τους. Όλοι αποστρατεύονται ανεξαρτήτως βαθμού μόνο με όριο ηλικίας τα 58 έτη ή τα 61 έτη για τους Αρχηγούς. Ειδικές διατάξεις καλύπτουν ειδικές παράνομες συμπεριφορές.  

3. Αναδιοργάνωση της εφεδρείας και επαύξηση του ρόλου της με μονιμότητα στη εφεδρική οργάνωση και θέσπιση εθελοντών εφέδρων και ενδεχομένως πλήρων μονάδων εθελοντών εφέδρων. Είναι το μεγαλύτερο και εξαιρετικά σημαντικό τμήμα της μαχητικής μας ισχύος. Πρέπει να σταματήσουμε να το αφήνουμε ανεκμετάλλευτο.  

4. Επανεξέταση του θεσμού της Στρατιωτικής Δικαιοσύνης στο σύνολο της, ιδίως υπό το πρίσμα της τελευταίας συνταγματικής αναθεώρησης.  

Δ. Ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας.  

1. Επανεκκίνηση της εγχώριας Πολεμικής Βιομηχανίας για την επαύξηση της συμμετοχής της στη κάλυψη των εθνικών εξοπλιστικών αναγκών.  

2. Στόχος της συμμετοχής της αμυντικής βιομηχανίας στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας πρέπει να είναι η κάλυψη των εθνικών αμυντικών αναγκών στο 50% μέχρι το 2035.  

Ε. Αναβάθμιση της Στρατιωτικής και ακαδημαϊκής εκπαίδευσης.  

Αναθεώρηση και εκσυγχρονισμός της στρατιωτικής και ακαδημαϊκής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα με:  

(α) Χρήση εξομοιωτών σε όλα τα επίπεδα στρατιωτικής εκπαίδευση και βολές με πραγματικά πυρά από όλα τα οπλικά συστήματά. Όλα τα οπλικά συστήματα και όλοι οι χειριστές πρέπει να δοκιμάζονται με πραγματική βολή σε ετήσια βάση. 

(β) Συμμετοχή σε ειρηνευτικές αποστολές των ΗΕ, της ΕΕ και του ΝΑΤΟ και διεθνείς διαγωνισμούς για να αντισταθμιστεί μερικώς η έλλειψη πολεμικής εμπειρίας σε σχέση με πιθανούς αντιπάλους μας. 

(γ) Αξιολογήσεις με κυκλικό συνεχόμενο διετές πρόγραμμμα αξιολογήσεων (μάχιμες μονάδες) ή τριετές (επιτελεία και λοιπές δομές). Συγχρονισμός με εναλλαγές διοικήσεων ώστε να αξιολογούνται όλοι. 

(δ) Χορήγηση εκπαιδευτικών αδειών στα στελέχη για υποχρεωτικές Μεταπτυχιακές (μέχρι 2 έτη) πανεπιστημιακές σπουδές για όλα τα στελέχη στο βαθμό του Λοχαγού ή Ταγματάρχου, εφόσον το επιθυμούν. Αυτό θα είναι απαραίτητο για την περαιτέρω εξέλιξη τους. Δεν πρέπει να υπάρχουν ανώτατοι αξιωματικοί χωρίς μεταπτυχιακές σπουδές και ανώτατη ακαδημαϊκή μόρφωση επιπλέον της αρχικής. Σε κανένα στρατό δεν υπάρχουν.  

ΣΤ. Επιπλέον προτάσεις εξαιρετικής σημασίας, εκτός των αξόνων που διατύπωσε ο κ. ΥΕΘΑ.  

1. Νέο μισθολογικό σύστημα για το προσωπικό ώστε να ταυτιστούν οι μισθολογικοί με τους κατεχόμενους βαθμούς.  

2. Μέριμνα για το προσωπικό και τις οικογένειες του με στοχευμένα μέτρα που θα αφορούν στη στέγαση, την ιατρική και νοσοκομειακή περίθαλψη και τη μέριμνα για βρέφη και παιδιά.  

3. Επιχειρησιακή Ετοιμότητα.  Το σημαντικότερο για το τέλος. Επαύξηση της επιχειρησιακής ετοιμότητας και της δυνατότητας άμεσης αντίδρασης μέσα σε συγκεκριμένες και αυστηρές χρονικές επιδιώξεις όλων των μάχιμων μονάδων όλων των κλάδων των ΕΔ με συνεχείς συναγερμούς και ασκήσεις ετοιμότητας σε ολόκληρο τον ελλαδικό χώρο.  

Είναι σίγουρο ότι πολλές από τις παραπάνω ενέργειες έχουν σοβαρό οικονομικό κόστος. Άλλες απλώς απαιτούν ειλικρινή πολιτική βούληση. Η χώρα είναι σε τροχιά ανάπτυξης και αυτό δεν πρέπει να διαταραχθεί. Είμαι απόλυτα βέβαιος ότι η κυβέρνηση θα βρει τρόπο να καλυφθούν οι αμυντικές ανάγκες χωρίς να επιβραδυνθεί ή ανασταλεί η πρόοδος, η ανάπτυξη και η βελτίωση του επιπέδου διαβιώσεως του ελληνικού λαού. 

Ο ελληνικός λαός είναι δυνατόν από το υστέρημα των πολλών και από το πλεόνασμα των ολίγων να δώσει λύση και σε αυτό το πρόβλημα, όπως έκανε μέχρι τώρα, όποτε παρουσιάστηκε ανάγκη, και τώρα θεωρώ ότι η ανάγκη αυτή υπάρχει.