28 Απριλίου 2020

ΑΝΑΛΥΣΗ: Σύγκριση των δυνατοτήτων της Αεροπορίας Στρατού το 2010 και το 2020.




1η Δημοσίευση: 22/07/19
ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Σε αυτό το άρθρο θα αναλυθεί η μεταφορική ικανότητα, η ικανότητα προσβολής στόχων, καθώς και και ο αριθμός των μέσων της Αεροπορίας Στρατού στις αρχές της χιλιετίας (2000), σε σύγκριση με το 2020. Συνεπώς θα εξετάσουμε τις συνολικές επιδόσεις της Αεροπορίας Στρατού και θα εξάγουμε ασφαλή συμπεράσματα (όσο γίνεται), κατά πόσο έχει αναβαθμιστεί μέσα σε μια δεκαετία.


Κατηγορίες σύγκρισης

Οι κατηγορίες με βάση τις οποίες θα συγκριθούν οι ικανότητες της Αεροπορίας Στρατού, είναι οι κάτωθι:
  • Αριθμός μέσων ανά κατηγορία. (Ελαφρά/Μέσα/Βαρέα Μεταφορικά/Επιθετικά ελικόπετρα, αεροσκάφη).
  • Αριθμός τύπων ελικοπτέρων κι αεροσκαφών.
  • Μέσος όρος ηλικίας.
  • Αριθμός χειριστών (x1).
  • Μεταφορική ικανότητα σε αριθμό εξοπλισμένων στρατιωτών.
  • Μεταφορική ικανότητα σε φορτίο (τόνους).
  • Αριθμό ταυτόχρονης ύπαρξης βλημάτων Α-Ε (π.χ. Hellfire).

Η Αεροπορία Στρατού το 2010

Η Αεροπορία Στρατού το 2010, διέθετε τα κάτωθι μέσα:
  1. 99 ελαφρά ελικόπτερα UH-1H/ AB 205A. 
  2. 15 Βαρέα μεταφορικά ελικόπτερα CH-47 Chinook.
  3. 14 αναγνωριστικά ελικόπτερα AB-206B Jet Ranger.
  4. 11 αεροσκάφη U-17A1.
  5. 1 μέσο μεταφορικό ελικόπτερο ΑΒ-212.
  6. 19 βαρέα επιθετικά ελικόπτερα AH-64A+ Apache.
  7. 12 βαρέα επιθετικά ελικόπτερα AH-64D Apache.
  8. 3 αεροσκάφη C-12C/R/AP.
  9. 17 εκπαιδευτικά ελικόπτερα NH-300C.
Τα UH-1H Huey παρά την παλαιότητά τους, είναι εξαιρετικά αξιόπιστα και οικονομικά, και μπορούν ακόμα και σήμερα να προσφέρουν φθηνή αεροκίνηση στον ΕΣ.
Τα UH-1H Huey παρά την παλαιότητά τους, είναι εξαιρετικά αξιόπιστα και οικονομικά, και μπορούν ακόμα και σήμερα να προσφέρουν φθηνή αεροκίνηση στον ΕΣ.


Αριθμός Ελικοπτέρων κι αεροσκαφών το 2010.

Συνεπώς, η ΑΣ διέθετε συνολικά 191 μέσα, 177 ελικόπτερα και 14 αεροσκάφη.

Συνολικά κι ανά κατηγορία, τα μέσα που διέθετε η ΑΣ το 2010, ήταν τα κάτωθι.
  • 99 ελαφρά μεταφορικά ελικόπτερα.
  • 1 μέσο μεταφορικό ελικόπτερο.
  • 15 βαρέα μεταφορικά ελικόπτερα
  • 14 αναγνωριστικά ελικόπτερα.
  • 0 ελαφρά επιθετικά ελικόπτερα.
  • 0 μέσα επιθετικά ελικόπτερα.
  • 31 βαρέα επιθετικά ελικόπτερα.
  • 17 εκπαιδευτικά ελικόπτερα.
  • 14 αεροσκάφη.

Αν και ο αριθμός φαίνεται αρκετά ευμεγέθης, εντούτοις τα περισσότερα ελικόπτερα, ειδικά τα ελαφρά μεταφορικά, είναι φτωχών επιδόσεων.


Αριθμός τύπων ελικοπτέρων κι αεροσκαφών

Η ΑΣ το 2010, ενεργούσε και συντηρούσε 8 τύπους εναέριων μέσων. Αν προσμετρηθούν όμως και οι υποτύποι, τότε η ΑΣ επιχειρούσε με 11 υποτύπους εναέριων μέσων, το καθένα με δικές του ξεχωριστές ανάγκες σε εκπαίδευση και συντήρηση.

Όπως θα δούμε και παρακάτω, η έλευση των OH-58KW θα μειώσει τους τύπους των εναέριων μέσων της ΑΣ,δημιουργώντας για την τελευταία οικονομίες κλίμακας.
Όπως θα δούμε και παρακάτω, η έλευση των OH-58KW θα μειώσει τους τύπους των εναέριων μέσων της ΑΣ,δημιουργώντας για την τελευταία οικονομίες κλίμακας.


Mέσος Όρος ηλικίας των εναέριων μέσων της ΑΣ το 2010.

Ο μέσος όρος ηλικίας των ελικοπτέρων της ΑΣ το 2010 ήταν τα 29 έτη, καθώς το μέσο έτος παραγωγής ήταν το 1981. 

Ο Μέσος Όρος ηλικίας των μέσων της Αεροπορίας Στρατού το 2010.
Ο Μέσος Όρος ηλικίας των μέσων της Αεροπορίας Στρατού το 2010.



Αριθμός Ιπτάμενων

Ο αριθμός των ιπάτμενων που απαιτούνταν το 2010 να είναι ενεργός ήταν ο εξής*:
  • 348 χειριστές.
  • 267 βοηθητικό προσωπικό (μηχανικοί).
Σημείωση: Μετρήθηκαν οι ανάγκες για ένα πλήρωμα για κάθε ελικόπτερο, μόνο και μόνο για λόγους σύγκρισης. Κανονικά, το κάθε εναέριο μέσο έχει ανάγκες για τουλάχιστον 2 πλήρωματα, για να μπορεί να επιχειρεί για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.
* Eξαιρούνται τα 17 ΝΗ-300, τα οποία είναι αποκλειστικά εκπαιδευτικά.





Μεταφορική Ικανότητα σε όρους εξοπλισμένων στρατιωτών

Με το σύνολο των μέσων της το 2010, η ΑΣ μπορούσε να μεταφέρει 1877 πλήρως εξοπλισμένους στρατιώτες.

Μεταφορική Ικανότητα της Αεροπορίας Στρατού το 2010.
Μεταφορική Ικανότητα της Αεροπορίας Στρατού το 2010.



Μεταφορική ικανότητα σε φορτίο (τόνους)

Η ΑΣ το 2010 μπορούσε να μεταφέρει με όλα τα μέσα της, φορτίο της τάξης των 350 τόνων.

Μεταφορική Ικανότητα φορτίου της Αεροπορίας Στρατού το 2010.
Μεταφορική Ικανότητα φορτίου της Αεροπορίας Στρατού το 2010.



Αριθμός ταυτόχρονης ύπαρξης βλημάτων Α-Ε

Τα 31 επιθετικά ελικόπτερα AH-64A+/D Apache μπορούσαν να μεταφέρουν συνολικά 
496 πυραύλους Hellfire.

To 2010, τα ΕΕ/Π AH-64 Apache ήταν τα μοναδικά που μπορούσαν να εξαπολύσουν Α-Τ πυραύλους Α-Ε.
To 2010, τα ΕΕ/Π AH-64 Apache ήταν τα μοναδικά που μπορούσαν να εξαπολύσουν Α-Τ πυραύλους Α-Ε.





Η ΑΣ ΤΟ 2020....

Για να είναι η σύγκριση όσο γίνεται πιο σωστή, είναι αναγκαίο να προβούμε σε ορισμένες υποθέσεις. Αυτές είναι οι κάτωθι:

  • Θα ολοκληρωθεί η προμήθεια και των 20 ΝΗ-90.
  • Θα αποσυρθούν όλα τα ΑΒ-206 και τα ΝΗ-300, λόγω της έλευσης των ΟΗ-58D Kiowa Warrior.
  • Θα μείνουν μόνο 24 UH-1H, τα οποία θα εποφορτίζονται δευτερεύοντες ρόλους μεταφοράς, υπέρ των λιγοστών και ακριβών ΝΗ-90.
  • Θα αποσυρθούν τα εναπομείναντα U-17A/B (ή τουλάχιστον δεν θα ληφθούν υπόψη).

Ως εκ τούτου, και μετά την προμήθεια των 10 CH-47D και των 70 ΟΗ-58D Kiowa Warrior, η ΑΣ το 2020 αναμένεται να διαθέτει τα εξής εναέρια μέσα:
  1. 24 ελαφρά ελικόπτερα UH-1H. 
  2. 20 ΝΗ-90.
  3. 25 Βαρέα μεταφορικά ελικόπτερα CH-47 Chinook.
  4. 70 ελαφρά επιθετικά ελικόπτερα ΟΗ-58D Kiowa Warrior.
  5. 1 μέσο μεταφορικό ελικόπτερο ΑΒ-212.
  6. 19 βαρέα επιθετικά ελικόπτερα AH-64A+ Apache.
  7. 9 βαρέα επιθετικά ελικόπτερα AH-64D Apache.
  8. 3 αεροσκάφη C-12C/R/AP.
H σύγκριση

Για να μην μακρυγορούμε, θα παρουσιαστούν οι επιδόσεις της ΑΣ το 2020 συγκετντρωτικά. Αυτές έχουν ως εξής:

Επιδόσεις ΑΣ το 2020 (2010).
  • Αριθμός μέσων: 171 (191) εναέρια μέσα, 168 (177) ελικόπτερα και 3 (14) αεροσκάφη. Πρόκειται για μείωση των εναέριων μέσων κατά 11%
  • Αριθμος τύπων: 7 (8) τύποι, και 9 (11) υποτύποι. Είναι μια μείωση των τύπων κατά 12,5% και των υποτύπων κατά 18%.
  • Μέσος όρος ηλικίας: 25 (29) έτη, με μέσο όρο κατασκευής το 1994 (1981). Είναι μια μείωση της ηλικίας των εναέριων μέσων της τάξης του 13,7%.
  • Αριθμός Ιπταμένων: 342 (348) πιλότοι και 260 (267) μηχανικοί.
  • Μεταφορική ικανότητα εξοπλισμέων στρατιωτών: 2.041 (1.877) στρατιώτες. Πρόκειται για αύξηση των επιδόσεων κατά 164 στρατιώτες, ή κατά 8,8%.
  • Μεταφορική ικανότητα σε φορτίο: 410 (350) τόνους. Κι εδώ έχουμε αύξηση των επιδόσεων της ΑΣ κατά 60 τόνους, ή κατά 17,2%.
  • Αριθμός ταυτόχρονης ύπαρξης βλημάτων Α-Ε: 728 (496) βλήματα Hellfire, επί της ουσίας πρόκειται για αύξηση των επιδόσεων κατά .46,7%.


Συμπεράσματα - Προτάσεις

Μετά από μία αιματηρή οικονομική κρίση, η στρατιωτική ηγεσία κατάφερε να βελτιώσει την ΑΣ σε όλους τους τομείς. Η ΑΣ του 2020 είναι πιο μικρή, πιο ευέλικτη, πιο σύγχρονη και με μεγαλύτερη μεταφορική/επιθετική ικανότητα. Αν και θα ήταν ιδεατό οι βελτιώσεις να ήταν μεγαλύτερης έκτασης (ειδικά η ηλικία που παραμένει υψηλή), εντούτοις η ΑΣ έχει όλο τον χρόνο μπροστά της για να σχεδιάσει το μέλλον της, όπως η ίδια επιθυμεί. Μερικές προτάσεις για την ΑΣ του 2025 είναι οι εξής:
  1. Εκσυγχρονισμός των ΑΗ-64Α+ με νέα ηλεκτροοπτικά και ηλεκτρονικά.
  2. Συγκέντρωση όλων των ΑΒ-212 των ΕΕΔ για την αντικατάσταση των UH-1H. Χρειάζεται όμως μελέτη για να διαπιστωθεί ότι είναι κατάλληλα και αξιόπιστα.
  3. Προμήθεια - Έυρεση πλεονασματικών CH-47D για την αντικατάσταση των 9 πρώτων CH-47D που είναι κατασκευής 1980-1.
  4. Εκτέλεση FOS σύμβασης για μείωση του κόστους ωριαίας πτήσης (ΚΩΠ) του Μ.Ε/Π ΝΗ-90, για να μπορεί ο ΕΣ να το εκμεταλλεύεται σε περισσότερες αποστολές.
  5. Αν επιτευχθεί μείωση του ΚΩΠ του ΝΗ-90 σε ανεκτά επίπεδα (π.χ. 4500-5000 €), τότε επιπλέον προμήθεια 10-12 ελικοπτέρων για την αντικατάσταση των UH-1 και των ΑΒ-212.
NH-90, CH-47 Chinook & OH-58D KW έδωσαν νέα πνοή στην ΑΣ σε χαλεπούς καιρούς, κάνοντας την να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία, αλλά συνάμα κι αρκετά προβλήματα προς επίλυση.
NH-90, CH-47 Chinook & OH-58D KW έδωσαν νέα πνοή στην ΑΣ σε χαλεπούς καιρούς, κάνοντας την να ατενίζει το μέλλον με αισιοδοξία, αλλά συνάμα κι αρκετά προβλήματα προς επίλυση.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου