17 Αυγούστου 2019

Εργοστάσιο παραγωγής UAV & Drones στην Ουκρανία από την Τουρκία.



Σύμφωνα με Τουρκικά ΜΜΕ, ο γαμπρός του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ο  Σελτσούκ Μπαϊρακτάρ, ο οποίος είναι πρόεδρος  αεροναυπηγικής βιομηχανίας μη επανδρωμένων αεροσκαφών (UAV), αναμένεται να ιδρύσει θυγατρική εταιρεία παραγωγής UAV και drones στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με πληροφορίες που διέρρευσαν στον τουρκικό Τύπο, η εταιρεία του Σελτσούκ Μπαϊρακτάρ αναμένεται να αναπτύξει μέσω της θυγατρικής της στην Ουκρανία μη επανδρωμένα αεροσκάφη  «νέας γενιάς», τα οποία υποτίθεται ότι θα είναι αναβαθμισμένα σε σχέση με αυτά που παράγονται αυτή τη στιγμή στην Τουρκία, τόσο σε επιδόσεις υψομέτρου όσο και ταχύτητας κι αυτονομίας, ενώ θα μπορούν να εξοπλιστούν με όπλα ακριβείας.

Η Ουκρανία είναι ήδη κάτοχος τουρκικών UAV, τα οποία μάλιστα παραδόθηκαν πρόσφατα στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας, ενώ έχουν υπάρξει και περαιτέρω συμφωνίες συνεργασίας και ανταλλαγής τεχνογνωσίας.

Κι όλα τα παραπάνω γίνονται, την ώρα που η Τουρκία "βασίζεται" στον άσπονδο εχθρό της Ουκρανίας  Ρωσία, στο μέτωπο της Συρίας καθώς και στην κατασκευή του στθμού πυρηνηκής ενέργειας στο Ακουγιού.

Πηγή: Haberturk.

Economistas: Έτοιμη να σκάσει η καταναλωτική «φούσκα» της Ρωσίας.


Από Economistas.

Εδώ και μερικούς μήνες, μικρά μηχανήματα έχουν εμφανισθεί στα εμπορικά κέντρα της Αγίας Πετρούπολης. Αρκεί να βάλεις σ' αυτά το διαβατήριό σου, για να λάβεις αμέσως μια μικροπίστωση, με το απαγορευτικό ετήσιο επιτόκιο του 365%, σύμπτωμα ενός πυρετού χρέωσης που ανησυχεί τις αρχές.

Ο ρωσικός πληθυσμός, η αγοραστική δύναμη του οποίου εξακολουθεί να είναι πολύ χαμηλή και σε συνεχή μείωση εδώ και χρόνια, δανείζεται όλο και περισσότερο για τα ψώνια του ή απλώς για να μπορέσει να πληρώσει τους λογαριασμούς. Η θεαματική άνοδος των πιστώσεων εδώ και 18 μήνες έχει φθάσει σε τέτοιο σημείο που ο υπουργός Οικονομίας εξέφρασε τον φόβο ότι μπορεί να σκάσει μια φούσκα που είναι πιθανό να προκαλέσει ύφεση.

Όμως το θέμα είναι εξαιρετικά λεπτό: αν περιοριστεί η χορήγηση πιστώσεων, τα νοικοκυριά θα στερηθούν μια πηγή εσόδων που σε μερικές περιπτώσεις είναι ζωτικής σημασίας και υπάρχει κίνδυνος να επιβραδυνθεί ακόμη περισσότερο μια ανάπτυξη που είναι ήδη άτονη.

«Η κατάσταση θα μπορούσε να γίνει εκρηκτική το 2021», προειδοποίησε στα τέλη Ιουλίου ο υπουργός Μαξίμ Ορέσκιν μιλώντας στον ραδιοσταθμό Ηχώ της Μόσχας και προσθέτοντας ότι ετοιμάζονται μέτρα για να βοηθηθεί ο πληθυσμός που στραγγαλίζεται από τα χρέη.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η χρέωση των νοικοκυριών από καταναλωτικές πιστώσεις αυξήθηκε κατά 25% πέρυσι και αντιπροσωπεύει πλέον 1,8 τρισεκατομμύριο ρούβλια, δηλαδή σχεδόν 25 δισεκατομμύρια ευρώ με τη σημερινή ισοτιμία.

Για το ένα τρίτο των χρεωμένων νοικοκυριών, διευκρίνισε, η αποπληρωμή των δανείων καταβροχθίζει περισσότερο από το 60% των μηνιαίων εσόδων, με αποτέλεσμα πολλοί να συνάπτουν νέα δάνεια για να αποπληρώσουν τα παλιά.

«Το επίπεδο των μη εξασφαλισμένων πιστώσεων στη Ρωσία φθάνει αυτή τη στιγμή το 9% του ΑΕΠ. Συγκριτικά το ποσοστό αυτό βρίσκεται στο 10-15% στην ανατολική Ευρώπη. Όμως στη Ρωσία αυτό είναι πιο ανησυχητικό επειδή τα πραγματικά εισοδήματα δεν έχουν αυξηθεί εδώ και τρία χρόνια», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο η Νατάλια Ορλόβα, επικεφαλής των οικονομολόγων της Alfa Bank.

Σύμφωνα με την ίδια, η ανησυχία οφείλεται στο αξιόχρεο των χρεωμένων νοικοκυριών: «το χρέος δεν κατανέμεται με ομοιόμορφο τρόπο, συγκεντρώνεται κυρίως στα νοικοκυριά με χαμηλά εισοδήματα, που είναι λιγότερο πιθανό να το αποπληρώσουν. Τα νοικοκυριά με υψηλά και μεσαία εισοδήματα, οι 'καλοί δανειζόμενοι', αποφεύγουν να χρεωθούν».

Διαβάστε τη συνέχεια του άρθρου από την πηγή.

ΑΠΟΨΗ: Ο βρώμικος ρόλος της Τουρκίας στη Λιβύη...



Ο εμφύλιος πόλεμος που συνεχίζεται εδώ και οκτώ χρόνια στη Λιβύη, τις τελευταίες ημέρες έχει επικεντρωθεί γύρω από την Μισράτα. Πριν τρεις ημέρες, ένα μεταγωγικό αεροσκάφος ουκρανικής εταιρείας τύπου Il-76TD, που μετέφερε όπλα και πυρομαχικά από την Τουρκία, καταστράφηκε από την αεροπορία του στρατάρχη Χαφτάρ μόλις προσγειώθηκε στο αεροδρόμιο της Μισράτα, όπου δυο μέρες πριν είχε βομβαρδιστεί η Ακαδημία της Πολεμικής Αεροπορίας, που λειτουργεί στην αεροπορική βάση της Μισράτα.

Πάντως είναι ενδιαφέρον το γεγονός ότι η Μισράτα έχει γίνει στόχος του Χαφτάρ, από τα τέλη του Ιουνίου, οπότε η Τουρκία κηρύχθηκε εχθρική χώρα από τον στρατάρχη που ελέγχει το 85% της Λιβύης. Τις 25 Ιουλίου ο Εθνικός Στρατός της Λιβύης βομβάρδισε τις αίθουσες επιχειρήσεων, τις αποθήκες πυρομαχικών, την αεροπορική βάση και τη Στρατιωτική Ακαδημία.


Οι δυνάμεις του Χαφτάρ δηλώνουν ότι το αεροδρόμιο της Μισράτα χρησιμοποιείται από την Τουρκία για την υποστήριξη όπλων και πυρομαχικών των ριζοσπαστικών δυνάμεων. Η Μισράτα, που παίζει πάντα έναν σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Λιβύης, θεωρείται ως η πόλη στην οποία ζουν και οι περισσότεροι τουρκικής καταγωγής πολίτες της χώρας αυτής.

Μετά την κατάληψη της Περιφέρειας Τρίπολης, το 1551, οι Οθωμανοί εγκατέστησαν Τούρκους της Ανατολίας κυρίως στα παράλια της Λιβύης. Εκτός αυτού, οι Οθωμανοί αξιωματικοί που παντρεύτηκαν ντόπιες γυναίκες, δημιούργησαν μια μεγάλη τουρκική αποικία. Μάλιστα, μετά την απώλεια της Κρήτης και των νησιών, ορισμένες οικογένειες Τούρκων κατέφυγαν στη Λιβύη.


Στην απογραφή του 1936 οι τουρκικής καταγωγής κάτοικοι της Λιβύης αποτελούσαν το 5% του πληθυσμού. Και τα δύο τρίτα αυτών κατοικούσαν στη Μισράτα. Ήταν περίπου 35 χιλιάδες. Σήμερα ορισμένοι λένε ότι η Μισράτα, που είναι η τρίτη πόλη μετά την πρωτεύουσα Τρίπολη και τη Βεγγάζη, κατοικείται κατά τα δύο τρίτα από τουρκικής καταγωγής πολίτες. Μετά τη Μισράτα ακολουθεί η Τρίπολη σε τουρκικής καταγωγής πληθυσμό.

Το αεροδρόμιο που είναι στο στόχαστρο του Χαφτάρ, κατασκευάστηκε το 1939 από τους Ιταλούς και οι Τουρκικές Αερογραμμές ήταν η πρώτη διεθνής εταιρεία που άρχισε πτήσεις στο αεροδρόμιο αυτό, τις 15 Δεκεμβρίου 2011.

Ο λόγος για τον οποίο ο Ερντογάν έχει επικεντρωθεί τόσο πολύ στη Μισράτα, είναι γιατί η πόλη κατοικείται κυρίως από Τούρκους, αλλά και γιατί οι κάτοικοι της περιοχής, σε μια Λιβύη που θα διαλυθεί, θεωρούν την Τουρκία ως πρώτη χώρα επιλογής.

Οι δυνάμεις ενόπλων της Μισράτα, που είναι η πιο μεγάλη δύναμη που στηρίζει και κρατάει όρθια την Κυβέρνηση Εθνικής Συνεννόησης της Τρίπολης, που υποστηρίζεται από την Τουρκία και το Κατάρ, πολεμούν εναντίον των δυνάμεων του Χαφτάρ σε όλα τα μέτωπα της περιοχής που ελέγχει η κυβέρνηση της Τρίπολης.

Εκτός αυτού, το γεγονός ότι ο Fethi Başağa, υπουργός Εσωτερικών και από τα ισχυρά ονόματα της κυβέρνησης της Τρίπολης, και ο Abdul Rauf Kara, διοικητής της Ταξιαρχίας Navasi που ελέγχει το αεροδρόμιο της Τρίπολης και αποτελεί την πιο ισχυρή δύναμη της Ειδικής Δύναμης Αποτροπής του υπουργείου Εσωτερικών, έχουν τουρκικά ονόματα, είναι ενδεικτικό της επιρροής που ασκεί η Τουρκία στην περιοχή.

Η Τουρκία που έχει εμπλακεί στον εμφύλιο πόλεμο της Λιβύης από το 2011 και άρχισε να στέλνει όπλα σε ορισμένες ομάδες από το 2013, άρχισε να παίζει ανοικτά με το που έστειλε τεθωρακισμένα τύπου Kirpi στη Λιβύη.

Όμως, όταν ο Χαφτάρ έχασε τη στρατηγικής σημασίας πόλη Giryan, λόγω της συμμετοχής στις μάχες των τουρκικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών, ξεκίνησε ένα ακήρυκτος πόλεμος μη επανδρωμένων αεροσκαφών μεταξύ Τουρκίας και Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων (ΗΑΕ).

Στην καταστροφή του μεταγωγικού που μετέφερε όπλα και πυρομαχικά από την Τουρκία, ένα λεπτό μετά την προσγείωσή του στη Μισράτα, σημαντικό ρόλο έπαιξαν τα ΗΑΕ.

Η αεροπορική βάση El Cuffa, που βρίσκεται στα νότια της Λιβύης και χρησιμοποιείται από τις δυνάμεις του Χαφτάρ ως βάση ανεφοδιασμού, έγινε στόχος μη επανδρωμένων αεροσκαφών (ΜΕΑ) της Τουρκίας. Μάλιστα τις 25 Ιουλίου τουρκικά ΜΕΑ κατέστρεψαν δύο μεταγωγικά αεροσκάφη του Χαφτάρ.

Στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δημοσιεύονται συχνά φωτογραφίες που δείχνουν ότι το αεροδρόμιο της Μισράτα έχει μετατραπεί σε μια τουρκική αεροπορική βάση, με νέα καταφύγια για αεροσκάφη και για ΜΕΑ.

Η Τουρκία, που θέλει να αποκτήσει δυνατότητες να ασκεί επιρροή στη Μέση Ανατολή, έχει κατασκευάσει στρατιωτικές βάσεις στο Κατάρ, τη Σομαλία και είχε συμφωνήσει για βάση με τον Μπεσίρ στο Σουδάν, πριν ανατραπεί.

Οι δυνάμεις του Χαφτάρ ελέγχουν το 85% των εδαφών της Λιβύης

Η Τουρκία μέχρι στιγμής έχει μετατρέψει ντε φάκτο το αεροδρόμιο της Μισράτα σε μια βάση της τουρκικής πολεμικής αεροπορίας και όσο συμβαίνει αυτό, δεν μπορούν η Αίγυπτος, τα ΗΑΕ και η Σ. Αραβία να ανατρέψουν την κυβέρνηση της Τρίπολης.

Οι δραστηριότητες της Τουρκίας δεν περιορίζονται στη βάση της Μισράτα, αλλά διευθύνει και όλες τις στρατιωτικές επιχειρήσεις της κυβέρνησης της Τρίπολης, κάτι που προκαλεί τις έντονες αντιδράσεις των χωρών που στηρίζουν τον Χαφτάρ.

Μάλιστα, τον προηγούμενο μήνα οι δυνάμεις του Χαφτάρ δημοσίευσαν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα διαβατήρια ανωτάτων αξιωματικών των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων και των υπηρεσιών πληροφοριών που δρουν στη Λιβύη.

Το άρθρο είναι της ιστοσελίδας ahvalnews και μεταφράστηκε από τον Σάββα Καλεντερίδη
των Infognomon Politics

Επιτέλους, μετά από ένα χρόνο, βρέθηκε ανάδοχος για τα Αλεξίπτωτα του ΕΣ. Θα είναι η Ισπανική «CIMSA INGENIERIA DE SISTEMAS SA».


Η ισπανική εταιρεία «CIMSA INGENIERIA DE SISTEMAS SA», κέρδισε τον 2ο επαναληπτικό διαγωνισμό της ΓΔΑΕΕ για την απόκτηση αλεξιπτώτων ελεύθερης πτώσης. Πρόκειται για τον 2ο επαναληπτικό διαγωνισμό 05/18 (2ος Επαναληπτικός Διαγωνισμού 12/14) ο οποίος είχε καθυστερήσει σημαντικά αφού ήδη μετράει ένα χρόνο καθυστέρηση (Αύγουστο 2018).

Υπενθυμίζεται σύμφωνα με την σχετική προκήρυξη η ΓΔΑΕΕ αφορούσε την απόκτηση αλεξιπτώτων ελεύθερης πτώσης και στατικού ιμάντα έναντι 3.444.000 €.

Η αποσφράγιση της οικονομικής προσφοράς πρόσκληση της εταιρείας «CIMSA INGENIERIA DE SISTEMAS SA» θα πραγματοποιηθεί στις 27 Αυγούστου.

Για να δείτε τα σχετικά προϊόντα της εταιρίας, πατήστε εδώ: 

Προϊόντα της Ισπανικής CIMSA IDS SA.

F-16Α με $8,5 εκατομμύρια σε ιστοσελίδα πώλησης μεταχειρισμένων αεροσκαφών!!!



Μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση από την ιστοσελίδα Controller.com, η οποία μεταπωλεί μεταχειρισμένα αεροσκάφη κι ελικόπτερα, τράβηξε το ενδιαφέρον των απανταχού φίλων της αεροπλοϊας και των αεροσκαφών. Η ανάρτηση αφορούσε την πώληση ενός μεταχειρισμένου F-16A, κατασκευασμένο το 1980!!

Σύμφωνα με την ανάρτηση της ιστοσελίδας, το αεροσκάφος έχει 6.000 ώρες πτήσης, και το κόστος του ανέρχεται στα $8,5 εκατομμύρια. Ο πωλητής του αεροσκάφους βρίσκεται στην Φλόριντα, στις ΗΠΑ.


Το "μετάνιωσαν" οι Αλβανοί, για το μνημείο υπέρ των πεσόντων του Τουρκικού πραξικοπήματος.

Έντονες αντιδράσεις προκάλεσε στην Αλβανική κοινή γνώμη, το μνημείο υπέρ "των μαρτύρων της 15ης Ιουλίου" του πραξικοπήματος στην Τουρκία. Μόνο που τώρα η ζημιά έχει ήδη γίνει κύριοι, και είναι ανεπανόρθωτη. Γίνατε διεθνής περιγελος όλων των ξενων ΜΜΕ, που εμμέσως πλην σαφώς, χαρακτήριζαν ΤΗΝ Αλβανία ως "προτεκτορατο και παραρτημα" της Τουρκίας στα δυτικά Βαλκάνια. 

Αυτά παθαίνουν όσοι συμμαχούν (για να μην πούμε κάτι πιο βαρύ), με χώρες όπως η Τουρκία κι εκτελούν δουλικά την οποία ατζέντα τους. Περαστικά σας. 


Το παρακάτω άρθρο είναι του κ.Βασιλη Νεδου, από Καθημερινή

Σφοδρότατες αντιδράσεις προκαλεί στο εσωτερικό της Αλβανίας η απόφαση της δημοτικής αρχής Τιράνων να δεχθεί δωρεά από την τουρκική κυβέρνηση, με την οποία πάρκο της πόλης αφιερώθηκε στη μνήμη «των μαρτύρων της 15ης Ιουλίου», παραπέμποντας ευθέως στην απόπειρα πραξικοπήματος κατά του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν προ τριετίας. Στα Τίρανα συλλέγονται υπογραφές με αίτημα την αφαίρεση του ονόματος «μάρτυρες της 15ης Ιουλίου» και «Πάρκο Δημοκρατίας της 15ης Ιουλίου» από το πάρκο της τεχνητής Λίμνης Παρ στην αλβανική πρωτεύουσα, καθώς επίσης για να αφαιρεθεί η αναμνηστική πλάκα με τα ονόματα των, αποκαλούμενων από την Αγκυρα, «μαρτύρων της 15ης Ιουλίου».

Στο κείμενο του αιτήματος για υπογραφές τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι η μυστική απόφαση για μετονομασία του συγκεκριμένου πάρκου έγινε με σκοπό «προσωπική εξυπηρέτηση στον Τούρκο πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, με κίνητρο τα προσωπικά συμφέροντα του πρωθυπουργού Εντι Ράμα και του δημάρχου Εριόν Βελιάι. Ετσι, υπονομεύουν την κυριαρχία και προσβάλλουν την εθνική περηφάνια μας. Η δουλοπρέπεια έναντι ενός αυταρχικού ηγέτη, διάσημου για τις διώξεις των πολιτικών αντιπάλων του, τις φυλακίσεις δημοσιογράφων και ακαδημαϊκών και την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, είναι, επίσης, προσβολή στις δημοκρατικές και δυτικές φιλοδοξίες του αλβανικού λαού». Οσοι αντιδρούν τονίζουν ότι η ονοματοδοσία, η διαμόρφωση του συγκεκριμένου πάρκου και η αναμνηστική πλάκα δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με την αλβανική ιστορία, γι’ αυτό και πρέπει να αφαιρεθούν πάραυτα.
Το «Πάρκο Δημοκρατίας της 15ης Ιουλίου», όπως έχει ονομαστεί, κατασκευάστηκε από την Υπηρεσία Συνεργασίας και Συντονισμού της Τουρκίας (TiKA), που ουσιαστικά αποτελεί το εργαλείο που χρηματοδοτεί τις προσπάθειες επέκτασης της επιρροής της Αγκυρας στο εξωτερικό. Η τελετή εγκαινίων έγινε πριν από λίγες ημέρες, με την παρουσία του Τούρκου πρέσβη στα Τίρανα, Μουράτ Αχμέτ Γιουρούκ, του δημάρχου της πόλης και του Τούρκου τοπικού συντονιστή της ΤiKA Εζάι Εζουτόκ. «Αυτό το πάρκο αναψυχής είναι δώρο του τουρκικού λαού προς τους Αλβανούς αδελφούς και αδελφές μας», ανέφερε κατά τα εγκαίνια ο Τούρκος πρέσβης.

Η συγκεκριμένη δράση είναι μία μόνο από τις πολλές παρεμβάσεις που η Αγκυρα κάνει στην Αλβανία, περισσότερο ή λιγότερο ορατές. Υπενθυμίζεται ότι με χρηματοδότηση της τουρκικής υπηρεσίας θρησκευτικών υποθέσεων χτίζεται το αποκαλούμενο «μεγαλύτερο τζαμί των Βαλκανίων», ένα σχέδιο το οποίο έχει τις προσωπικές ευλογίες του κ. Ερντογάν. Η απόφαση για ονοματοδοσία του πάρκου στα Τίρανα είναι μεν ελάσσονος σημασίας σε σύγκριση με άλλα ζητήματα, ωστόσο προκαλεί ιδιαίτερη ενόχληση στην Αλβανία, λόγω και της εξαιρετικά πιεστικής τακτικής που ακολουθεί η Αγκυρα σε σχέση με την έκδοση γκιουλενιστών ή το κλείσιμο σχολείων και άλλου τύπου ιδρυμάτων που συνδέονται με τους υποστηρικτές του εξόριστου στις ΗΠΑ, ιμάμη.

16 Αυγούστου 2019

Rafale που επιχειρεί στη Συρία & Ιράκ κατά του ISIS, με UAV kill marking!




Σύμφωνα με το Jane's, υπάρχει ένα Rafale το οποίο είχε ζωγραφισμένο ενα UAV kill marking, το οποίο και σημαίνει πως κάποια στιγμή κατέρριψε κάποιο UAV. Η πληροφορία αυτή προήλθε από την εστίαση μιας φωτογραφίας που δημοσιεύθηκε από το Γαλλικό Υπουργείο Άμυνας.

Το συγκεκριμένο Rafale που απεικονίζεται στην φωτογραφία, επιχειρεί από την Ιορδανικη Αεροπορική βάση "Πρίγκηπας Χασαν".

Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα πως κάποια κατάρριψη UAV από Rafale δεν αναφέρθηκε στο παρελθόν. Οι μόνες καταρρίψεις UAV στον πόλεμο κατά του ISIS, αφορούσαν 2 καταρρίψεις UAVs από F-15 της USAF.


To Hνωμένο Βασίλειο αδυνατεί να πιάσει ακόμα και τις νέες μειωμένες οροφές των Ενόπλων Δυνάμεών του.



Οι Βρετανοί Υπουργοί Άμυνας κατηγορούνται σύμφωνα με την ιστοσελίδα "Portsmouth", για την «εξουδετέρωση» του Βρετανικού Στρατού, μετά από στοιχεία που έδειξαν μείωση του ενεργού προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες. Σύμφωνα με δεδομένα που δημοσιεύονται από το Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας,η ενεργή δύναμη του Βρετανικού Στρατού ήταν 74.440 την 1η Ιουλίου, σε σύγκριση με την απαίτούμενη οροφή των 82.000 ατόμων, κάτι που αντιστοιχεί σε  έλλειμμα 9,2%. Ακόμα και πέρυσι τον ίδιο μήνα, ο αριθμός ήταν 76.880. 

Αντίστοιχα στη RAF (Βασιλική Πολεμική Αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου), το προσωπικό ανερχόταν σε 29.930 από τις απαιτούμενες 31.840, και 30.280 τον Ιουλιο του 2018. Τέλος στο Πολεμικό Ναυτικό, το προσωπικό πλέον ανέρχεται στις 29.090, μειωμένο τόσο σε σχέση με την οροφή (30.600), όσο και με πέρυσι τον Ιούλιο (29.150).

Όσον αφορά την εφεδρεία, κι εκεί τα πράγματα δεν είναι καλύτερα καθώς ναι μεν ο αριθμός των εφέδρων αυξήθηκε ελάχιστα σε σχέση με το 2018 (27.000 στις 1 Ιουλίου 2019), αλλά παραμένει αρκετά παρακάτω από την οροφή που ανέρχεται στις 30.100.

Ο υπεύθυνος του τομέα άμυνας της αντιπολίτευσης, Nia Griffith, τόνισε πως η κυβέρνηση είτε είναι  «σε πλήρη άρνηση όσον αφορά την αποφασιστικότητα για προσλήψεις», είτε είναι «ενεργά υπέρ της περικοπής» των ενόπλων δυνάμεων

Επίσης ανέφερε πως: «Είναι σαφές ότι οι συντηρητικοί απλά δεν μπορούν να θεωρούνται αξιόπιστοι κι επαρκείς όσον αφορά την άμυνα της χώρας μας. Χρόνο με το χρόνο μειώνονται οι ένοπλες δυνάμεις μας σε αριθμούς και μέσα με υψηλό ρυθμό, σε σημείο μάλιστα οι τωρινοί αριθμοί να είναι πολύ κάτω ακόμα κι από τους δικούς τους στόχους».


ΣΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ΑΥΤΟ;

Μάζης: Ελληνογαλλική Φιλία και Ελληνικοί Εξοπλισμοί. "Ξαναέρχεται το "Ελλάς-Γαλλία-Συμμαχία"";



Στον κρίσιμο ρόλο των γαλλικών οπλικών συστημάτων στη διατήρηση του πλεονεκτήματος έναντι της Τουρκίας, καθώς και στις σημερινές στρατηγικές δυνατότητες στρατηγικής συνεργασίας της Ελλάδας με τη Γαλλία στον τομέα της άμυνας, εστιάζει ο καθηγητής Οικονομικής Γεωγραφίας και Γεωπολιτικής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ιώαννης Μάζης.

Ο κ. Μάζης σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «αποτελεί αναντίρρητο γεγονός ότι μεγάλο κομμάτι των ελληνικών αποτρεπτικών ικανοτήτων έναντι της Τουρκίας βασίστηκε σε γαλλικά οπλικά συστήματα και τις μοναδικές τους επιχειρησιακές δυνατότητες. Ήδη από το 1974 οι πυραυλάκατοι Combattante, εφοδιασμένοι με πυραύλους επιφανείας – επιφανείας Exocet καθιστούσαν τον τουρκικό στόλο έναν μεγάλο στόχο για το Πολεμικό Ναυτικό. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα υπήρξε ο πρώτος εξαγωγικός πελάτης των Exocet, ο οποίος κατέστη μετά διεθνές best seller. Επίσης, από το 1975 και για μία δεκαετία περίπου, τα μαχητικά αεροσκάφη Mirage F1 προσέφεραν αναντίρρητη αεροπορική κυριαρχία στην Ελληνική Αεροπορία πάνω από το Αιγαίο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υπογραφή της συμφωνίας για την προμήθεια των Mirage F1 έγινε στις αρχές του Καλοκαιριού του 1974. Οι παραδόσεις για την Ελληνική Αεροπορία προβλεπόταν για το Καλοκαίρι του 1978. Όμως, χάρη σε προσωπική παρέμβαση του Γάλλου Προέδρου Ζισκάρ Ντε Εσταίν κατόπιν αιτήματος του Κωνσταντίνου Καραμανλή, οι παραδόσεις στην Ελλάδα απέκτησαν προτεραιότητα και έτσι στα τέλη της Άνοιξης του 1975 η Ελληνική Αεροπορία ξεκίνησε να παραλαμβάνει μαχητικά τα οποία προορίζονταν για τη Γαλλική Αεροπορία. Έτσι, η Ελλάδα βρέθηκε εκείνη την εποχή με ένα από τα πιο προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη παγκοσμίως με μοναδικές ικανότητες εναέριας μάχης».

Συμπληρώνει δε ότι «στη δεκαετία του 80, στο πλαίσιο της περιβόητης Αγοράς του Αιώνα, η ΠΑ απέκτησε 40 μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000EG. Εξαιτίας της ελληνικής εμμονής σε ένα ραντάρ «πολλαπλών ρόλων» για το αεροσκάφος, επιλέχθηκε το προβληματικό ραντάρ RDM – 3, αντί για το εξειδικευμένο σε ρόλους αέρος – αέρος RDI που είχε επιλέξει η Γαλλική Αεροπορία για τα δικά της Mirage 2000C. Το RDI ήταν ένα από τα αξιόλογα ραντάρ για εναέρια μάχη εκείνον τον καιρό, περίπου ισάξιο του αμερικανικού APG – 63 που χρησιμοποιούσαν τα μαχητικά F – 15A/B και C και ανώτερο από το APG – 68 των F – 16. Ακόμη όμως και με το RDM – 3 τα Mirage 2000 είχαν σαφές πλεονέκτημα στην εναέρια μάχη έναντι των τουρκικών F – 16, όντας καλύτερες πλατφόρμες για μεσαία και μεγάλα ύψη και με μικρότερο στιγμιαίο ρυθμό στροφής αλλά και οπλισμένα με τον πύραυλο αέρος – αέρος για κλειστές αερομαχίες (WVR) R550 Magic – 2, ο οποίος ήταν ανώτερος από τις εκδόσεις L και M των αμερικανικών AIM – 9 Sidewinder, έχοντας μεταξύ των άλλων και πολύ μεγαλύτερες ικανότητες εγκλωβισμού του στόχου εκτός του διαμήκους άξονα του αεροσκάφους (HOB). Επίσης, το σύστημα αυτοπροστασίας ICMS 2000 Mk1 ήταν κατά πολύ ανώτερο του ASPIS Ι που εξόπλισε στα F – 16».

Ακολούθως ο κ. Μάζης αναφέρεται στην αγορά των βελτιωμένων Mirage 2000 – 5 Mk 2 στα τέλη της δεκαετίας του 90 που «προσέφερε στην Ελλάδα ένα μοναδικό πακέτο προβολής ισχύος στον αέρα, τη στεριά και τη θάλασσα που δεν είχε υπάρξει ξανά». «Κατ’ αρχάς, η αντικατάσταση του προβληματικού RDM με το RDY – 2, που ήταν ένα από τα καλύτερα ραντάρ αεροσκαφών στην εποχή του, προσέφερε νέες δυνατότητες στο αεροσκάφος, ενώ το σύστημα αυτοπροστασίας ICMS2000 Mk 5 ήταν ότι πιο επιτυχημένο έχει τοποθετηθεί σε ελληνικό μαχητικό», τονίζει.

«Όσον αφορά τις ικανότητες εναέριας μάχης, οι πύραυλοι MICA προσέφεραν πολύ μεγάλες δυνατότητες τόσο σε κοντινές όσο και αποστάσεις πέραν του οπτικού ορίζοντος (BVR). Αξίζει να επισημανθεί ότι οι πύραυλοι MICA έχουν ένα χαρακτηριστικό που δεν υπάρχει σε κάποιο άλλο ελληνικό όπλο αέρος – αέρος. Συγκεκριμένα, διατίθενται σε έκδοση μεγάλου βεληνεκούς, που φθάνει τα 70 χλμ, χρησιμοποιώντας όμως κεφαλή θερμικής απεικόνισης για τον εγκλωβισμό του στόχου και όχι μέσω καθοδήγησης ραντάρ. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι η παθητική μέθοδος εντοπισμού δεν προσφέρει κανένα περιθώριο προειδοποίησης, σε αντίθεση με την καθοδήγηση με ραντάρ που θα ενεργοποιούσε το δέκτη προειδοποίησης εγκλωβισμού από ραντάρ (RWR) του συστήματος αυτοπροστασίας του αεροσκάφους – στόχου. Το δεύτερο είναι πως ένας παρόμοιος πύραυλος μπορεί να αντιμετωπίσει τα αεροσκάφη stealth, όπως είναι το F – 35 ή το ρωσικό Sukhoi Su – 57. Ειδικά το F – 35 παρουσιάζει πολύ μεγάλο θερμικό ίχνος, μεγαλύτερο από αυτό των «κανονικών» αεροσκαφών, εξαιτίας του πολύ ισχυρού κινητήρα του και πιθανώς και λόγω της αεροδυναμικής τριβής (aerodynamic heating). Έτσι, στοχοποιείται πιο εύκολα από παρόμοια όπλα σε σχέση με τα «κανονικά» αεροσκάφη. Παρόμοιοι πύραυλοι, σε συνδυασμό με συστήματα υπέρυθρης έρευνας και ιχνηλάτησης (IRST), που μπορούν να τοποθετούνται και σε ατρακτίδια (pods) και να μεταφέρονται ως εξωτερικό φορτίο για τα μαχητικά, αποτελούν μεγάλη απειλή για τα μαχητικά stealth», εξηγεί.

Όσον αφορά στην αγορά των νέων Mirage 2000 – 5 ο κ. Μάζης εκτιμά ότι «επέτρεψε σε κάποια από τα παλαιότερα Mirage 2000 EG να εφοδιαστούν με πυραύλους αέρος – επιφανείας Exocet, μετατρεπόμενα σε στρατηγική απειλή για τον τουρκικό στόλο επιφανείας».

«Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η αγορά των Mirage 2000 – 5 συνδυάστηκε με την απόκτηση περίπου εκατό αεροεκτοξευόμενων πυραύλων cruise Scalp EG. Το επίσημο βεληνεκές των πυραύλων αυτών είναι 250 χλμ. Στην πραγματικότητα, όμως, όπως αναφέρει ο έγκυρος οίκος αμυντικών αξιολογήσεων Jane’s αλλά και άλλες πηγές, φθάνει ή και ξεπερνά τα 500 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προσβάλουν σχεδόν οποιοδήποτε σημείο της τουρκικής επικράτειας με σημειακή ακρίβεια που φθάνει το ένα μέτρο, ενώ εφοδιασμένα με τη διατρητική κεφαλή BROACH μπορούν να καταστρέψουν στόχους υψηλής προστασίας. Ο συνδυασμός μεγάλου βεληνεκούς, υψηλής ακρίβειας και μεγάλης καταστρεπτικής ικανότητας, καθιστούν τους Scalp EG όπλα στρατηγικών εφαρμογών. Επισημαίνεται ότι μόνο η Γαλλία προσέφερε όπλα τέτοιων δυνατοτήτων στην Ελλάδα, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν αρνηθεί επανειλημμένως να το πράξουν», σημειώνει.

«Εν κατακλείδι λοιπόν, σε αντίθεση με τα αμερικανικά ή άλλα δυτικοευρωπαϊκά ή ρωσικά οπλικά συστήματα, τα γαλλικά όπλα δεν προσέφεραν στην Ελλάδα κάποια ισορροπία έναντι της Τουρκίας αλλά σαφή υπεροπλία», επεσήμανε.

Ο κ. Μάζης υπογραμμίζει ότι «σήμερα βρισκόμαστε ενώπιον μιας νέας φάσης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις πιθανώς πιο επικίνδυνης σε σχέση με το παρελθόν και χρειαζόμαστε άμεσα και επιτακτικά ενίσχυση των ελληνικών αποτρεπτικών ικανοτήτων, με τρόπο ώστε να εξασφαλίσουμε πλεονέκτημα έναντι της Τουρκίας ώστε να αδρανοποιήσουμε τον τουρκικό επεκτατισμό. Και η Γαλλία προσφέρει ξανά λύσεις στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, γαλλικές φρεγάτες εφοδιασμένες με πυραύλους αεράμυνας Aster 30 και με πυραύλους cruise Scalp Naval με βεληνεκές μεγαλύτερο των 1000 χλμ θα προσφέρουν στο Πολεμικό Ναυτικό δυνατότητες στρατηγικής κρούσης εις βάθος. Επίσης, η Ελλάδα μπορεί να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το ευρωπαϊκό μαχητικό αεροσκάφος του μέλλοντος, της οποίας ηγείται η Γαλλία.

Συγκεκριμένα, στις 17 Ιουνίου 2019 κατά τη διάρκεια της αεροδιαστημικής έκθεσης Paris Air Show 2019 η γαλλική εταιρεία Dassault παρουσίασε το μαχητικό αεροσκάφος νέας γενεάς (NGF), το οποίο αναπτύσσει σε συνεργασία με την Airbus ως μέρος του ευρύτερου προγράμματος για το «μελλοντικό αεροπορικό σύστημα μάχης» (Future Combat Air System  / FCAS). Το αεροσκάφος θα επιχειρεί από κοινού με ένα μη επανδρωμένο μαχητικό (UCAV)». Και καταλήγει:

«Η Ελλάδα βρίσκεται ήδη με το ένα πόδι στο πολυπρόγραμμα αυτό ως συμπαραγωγός του μη επανδρωμένου μαχητικού (UCAV) Neuron, πάνω στο οποίο φαίνεται πως θα βασιστεί το ρομποτικό απάρτιο του νέου ευρωπαϊκού συστήματος εναέριας μάχης. Μένει λοιπόν να αποφασίσει αν θα ενταχθεί πλήρως, μετατρεπόμενη για πρώτη φορά στην ιστορία της από πελάτη σε παραγωγό και αποκτώντας πρόσβαση σε κρίσιμες τεχνολογίες και ικανότητες οι οποίες θα προσφέρουν στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι της Τουρκίας στα χρόνια που έρχονται».

Από in.gr

Αυξησή κατά €200 εκατ. (στα €800 εκατ.) για το επενδυτικό σχέδιο της Cosco στον Πειραιά

Η COSCO επιθυμεί την αύξηση του επενδυτικού της σχεδίου κατά €200 εκατ., το οποίο μετά την αύξηση θα ανέλθει στα €800 εκατ. συνολικά. Πρόκειται για ένα ευχάριστο νέο, το οποί θα βοηθήσει στην επιζητούμενη και θεμιτή απ'όλους ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας. Από την μεριά μας να ευχηθούμε όλα να κινηθούν ομαλά και σύμφωνα με την εκάστοτε νομοθεσία, κάτι που θα επιτρέψει στη χώρα μας να έχει ισχυρή ανάκαμψη. Διότι μόνο τότε η χώρα θα έχει πραγματική και ισχυρή αποτροπή...



Του κ.Ηλία Μπέλου από Καθημερινή

Σε αύξηση του επενδυτικού της σχεδίου στον Πειραιά από τα 600 στα 800 εκατ. ευρώ προχωράει η Cosco.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της «Καθημερινής», ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς στο νέο master plan που θα καταθέσει προς έγκριση στις 20 Αυγούστου, μετά και τη σχετική διαβούλευση με την κυβέρνηση, έχει περιλάβει την κατασκευή και λειτουργία ενός ακόμα τέταρτου μεγάλου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU) που χωροθετείται ανατολικά του προβλήτα Ι, στην περιοχή που ονομάζεται Γ2.
Στόχος της κινεζικής μεγαλομετόχου του ΟΛΠ είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU, επίπεδα εφάμιλλα με αυτά των μεγαλύτερων βορειοευρωπαϊκών λιμανιών.
Το σχέδιο αυτό έχει ήδη κοινοποιηθεί στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πριν από τις εκλογές, κατά την τότε επίσκεψή του στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο ΟΛΠ, ο όποιος ήδη υπό τη διαχείριση της Cosco ανήλθε στην 32η θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με την ετήσια κατάταξη του Loyd’s List, εδώ και μερικές εβδομάδες είναι το μεγαλύτερο σε διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων λιμάνι στη Μεσόγειο.
Στο επτάμηνο, η διακίνηση από τους προβλήτες του ΟΛΠ στον Πειραιά ξεπέρασε αυτήν του ισπανικού λιμένα της Βαλένθια –που μέχρι τώρα κρατούσε τα σκήπτρα της Μεσογείου– και αναμένεται έως τα τέλη του έτους το προβάδισμα να αυξηθεί.
Το 2018 η διακίνηση στον Πειραιά έφτασε τα 4,9 εκατ. TEU σημειώνοντας αύξηση 18,4% από το προηγούμενο έτος, 47% από το 2015 και άνω του 700% από το 2009 οπότε και ανέλαβε την υποπαραχώρηση του προβλήτα ΙΙ (ο προβλήτας ΙΙΙ κατασκευάστηκε αργότερα από την Cosco, ενώ ο προβλήτας Ι ήταν και παραμένει υπό την άμεση διαχείριση του ΟΛΠ). Για το τρέχον έτος, οι εκτιμήσεις του management του λιμανιού μιλούν για 5,5 – 5,6 εκατ. TEU.

Με την επικείμενη ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού του ΟΛΠ θα αγγίξει τα 7,5 εκατ. TEU. Με δεδομένο πως οι Κινέζοι «τρέχουν» το λιμάνι κοντά στο 100% των δυνατοτήτων του, τα 7,5 εκατ. TEU θεωρούνται πεπερασμένο μέγεθος τα αμέσως επόμενα χρόνια.
«Το Πεκίνο θέλει να περνάει από τον Πειραιά τη συντριπτική πλειονότητα των διακινούμενων προς την Ευρώπη εξαγωγών του», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι επαΐοντες. Ετσι, οι Κινέζοι επιδιώκουν να προχωρήσουν τώρα στην κατασκευή του προβλήτα IV που θα προσθέσει άλλα 2,8 εκατ. TEU δυναμικότητας και θα ανεβάσει το διαθέσιμο capacity πάνω από τα 10 εκατ. TEU σε ορίζοντα τριετίας.
Η επένδυση στον προβλήτα ΙV εκτιμάται πως θα αγγίξει τα 300 εκατ. ευρώ και έρχεται να προστεθεί στις ήδη προωθούμενες από την Cosco, οι οποίες ανέρχονται στα 612 εκατομμύρια.
Από αυτές εξαιρέθηκε έπειτα από αντιρρήσεις της προηγούμενης κυβέρνησης η κατασκευή ναυπηγείου για mega yachts προϋπολογισμού περίπου 40 εκατ. ευρώ.
Αν από τα 612 εκατ. αφαιρεθούν τα 40 αυτά εκατ. και άλλα 68 εκατ. που αφορούν επενδύσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί (νέα πλωτή δεξαμενή, επισκευές κ.λπ.) και προστεθούν τα 300 εκατ. του προϋπολογισμού του νέου προβλήτα, προκύπτουν τα περίπου 800 εκατ. των επενδύσεων που θα υποβάλει προς έγκριση στις 20 Αυγούστου ο ΟΛΠ στην αρμόδια προς τούτο Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Είναι αυτή που απέρριψε ένα μεγάλο μέρος του επενδυτικού σχεδίου τον Φεβρουάριο, καθώς απαρτίζεται από γενικούς γραμματείς των συναρμόδιων υπουργείων και η προηγούμενη κυβέρνηση επιχείρησε να προστατέψει διάφορα μικροσυμφέροντα επικαλούμενη περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές επιφυλάξεις, ισχυρίζονται όσοι είναι υπέρ της ταχύτατης προώθησης του επενδυτικού σχεδίου της Cosco.
Στο σημείο αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί πως η Cosco από την ψηφισθείσα από τη Βουλή το 2016 σύμβαση παραχώρησης είναι υποχρεωμένη να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 293 εκατ.
Σε αυτές προσέθεσε με δική της πρωτοβουλία, αλλά έπειτα και από σχετικές συζητήσεις που είχαν γίνει το 2016 στο Πεκίνο κατά την επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού Α. Τσίπρα, και νέες μη δεσμευτικές, όπως πλέον αποκαλούνται, ύψους άλλων 310 εκατ. περίπου.
Για τις περισσότερες από αυτές τις πρόσθετες, όπως για το εμπορικό κέντρο και τα ξενοδοχεία αλλά και το ναυπηγείο, εκδηλώθηκαν σφοδρές αντιδράσεις από οργανωμένες ομάδες συμφερόντων του Πειραιά και της ευρύτερης λιμενικής οικονομικής δραστηριότητας.
Οι επενδύσεις που αφορούν ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, car terminal, ναυπηγείο και νέες αποθήκες logistics είναι αυτές που συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες αντιδράσεις από αυτοδιοικητικούς παράγοντες, όπως και από μεγαλύτερα και μικρότερα ιδιωτικά συμφέροντα.
Πού «κόλλησε» το προηγούμενο master plan
Προβλέψεις και διασφαλίσεις για την προστασία και ανάδειξη αρχαιολογικών ευρημάτων και αρχαίων και νεότερων μνημείων περιλαμβάνει το master plan της Cosco, η οποία έχει ξεκαθαρίσει και αναμένεται να το επαναλάβει και στη νέα συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για την έγκριση του νέου επαυξημένου επενδυτικού της σχεδίου, πως για όλα τα έργα οι όροι και οι παρατηρήσεις του υπουργείου Πολιτισμού θα ληφθούν υπόψη κατά την εκπόνηση των οριστικών μελετών.
Για παράδειγμα, στην περιοχή του έργου της επέκτασης επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας συναντώνται τμήματα του κονώνειου τείχους και το λεγόμενο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή.
«Η προστασία και η ανάδειξή τους προβλέπονται στο πλαίσιο κατασκευής του εν λόγω έργου», έχει ξεκαθαρίσει η Cosco.
Θυμίζει, δε, πως το υπουργείο Πολιτισμού έχει εγκρίνει (12.02.2013) έπειτα και από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, (30/04.11.2012), τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων με όρους με βάση τους οποίους συντάχθηκε η προμελέτη «Ανάδειξη του κονώνειου τείχους και του ταφικού μνημείου Θεμιστοκλή», που εγκρίθηκε με την υπουργική απόφαση (12.10.2018) και έπειτα από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, (27/17.07.2018).
Δηλαδή, όλη η φασαρία που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ νωρίτερα φέτος είναι εκ του περισσού, σχολιάζουν οικονομικοί παρατηρητές.
Το δε πεντάστερο ξενοδοχείο στο Πόρτο Λεόνε προβλέπεται σε ικανή απόσταση από το κονώνειο τείχος, η ανάδειξη του οποίου στον ευρύτερο περιβάλλοντα χώρο θα ληφθεί υπόψη από τον μελετητή.
Στις λεγόμενες πρόσθετες επενδύσεις, που αντιπάλεψαν (sic) οι υπηρεσίες του Δημοσίου επί της προηγούμενης κυβερνήσεως και όχι μόνον, περιλαμβάνεται και η κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας.
Πρόκειται για την ανέγερση δύο κτιρίων, το ένα ως χώρος υποδοχής και το άλλο ως εμπορικό κέντρο και χώρος αναψυχής.
«Παρόμοια συγκροτήματα, κατά κανόνα μοντέρνας και συχνά επιδεικτικής αρχιτεκτονικής μορφολογίας, υπάρχουν σε σταθμούς κρουαζιέρας πολλών μεγάλων λιμανιών, όπως στη Βαρκελώνη, στη Μασσαλία, στο Σαουθάμπτον, στο Πόρτο και στη Λισσαβώνα, στη Στοκχόλμη, στο Μόντρεαλ, στο Μαϊάμι, στο Αμπου Ντάμπι, στο Χονγκ Κονγκ και στη Γιοκοχάμα», δηλώνουν κύκλοι της Cosco.
Στο νέο master plan που θα υποβληθεί στις 20 Αυγούστου το εμπορικό κέντρο έχει υποδιπλασιαστεί σε επιφάνεια (και περιοριστεί εντος της ζώνης transit), προκειμένου να μετριαστούν οι αντιδράσεις των εμπόρων του Πειραιά που ανησυχούν πως θα χάσουν κίνηση πελατών από ένα mall στην περιοχή.
Αλλο έργο που προκάλεσε αντιδράσεις είναι αυτό στην «Παγόδα», ένα πρωτότυπο δημόσιο αρχιτεκτόνημα του μοντερνισμού που είχε ως αρχική λειτουργία την εξυπηρέτηση των μεταναστών που αναχωρούσαν με υπερωκεάνια για τη Αμερική και την Αυστραλία.
Με τον καιρό μετατράπηκε σε εκθεσιακό-συνεδριακό κέντρο, αλλά οι περιορισμένοι χώροι του είχαν ως αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί.
Τι λέει η Cosco; «Η μετατροπή της σε ξενοδοχείο ίσως να σημαίνει και τη σωτηρία της, ενώ δεν θα αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά του κτιρίου. Είναι αυτονόητο ότι το αίτημα για αλλαγή χρήσης και όλες οι σχετικές μελέτες θα τεθούν προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Πολιτισμού».
Προβλήματα αντιμετώπισε και η μετατροπή των μεγάλων αποθηκών σε ξενοδοχεία 4* και 5* που θεωρούνται νεότερα μνημεία. Η Cosco εξηγεί πως θέλει να προχωρήσει στην επισκευή, ενίσχυση και μετατροπή τους και ότι το αίτημα αλλαγής χρήσης και οι σχετικές μελέτες θα υποβληθούν ούτως ή άλλως προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Πολιτισμού.