16 Αυγούστου 2019
Συρία: Αναχαιτίστηκε και καταστράφηκε πύραυλος κοντά στη Χαμά.
Από ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η συριακή αντιαεροπορική άμυνα αναχαίτισε πύραυλο που είχε εκτοξευθεί εναντίον στόχου στην πόλη Μασιάφ, κοντά στη Χάμα, αργά το βράδυ της Πέμπτης και τον κατέστρεψε πριν τον πλήξει, δήλωσε πηγή προσκείμενη στις συριακές ένοπλες δυνάμεις.
Ο πύραυλος είχε εκτοξευθεί από την κατεύθυνση του βορείου Λιβάνου, ανέφερε η πηγή αυτή μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας.
Η συριακή κρατική τηλεόραση μετέδωσε νωρίτερα ότι ακούστηκε πολύ ισχυρή έκρηξη κοντά στη Μασιάφ, στην επαρχία Χάμα, ωστόσο πρόσθεσε πως δεν αναφέρθηκαν απώλειες, ούτε υλικές ζημιές.
Στελέχη της κυβέρνησης και των ένοπλων δυνάμεων του Ισραήλ έχουν παραδεχθεί πως έχουν πλήξει εκατοντάδες στόχους στη συριακή επικράτεια τα τελευταία χρόνια. Ορισμένοι από τους βομβαρδισμούς που η Δαμασκός προσάπτει στους Ισραηλινούς έγιναν από τον εναέριο χώρο του Λιβάνου.
Το Ισραήλ έχει διαμηνύσει επανειλημμένα ότι δεν θα επιτρέψει στο Ιράν, μεγάλο εχθρό του στην περιφέρεια, να συνεχίσει να αναπτύσσει δυνάμεις ή να αποκτήσει στρατιωτικό προγεφύρωμα κοντά στα σύνορά του με τη Συρία, ενώ πλήττει επίσης τη σιιτική φιλοϊρανική παράταξη Χεζμπολάχ του Λιβάνου. Tο Ιράν και η Χεζμπολάχ πολεμούν στο πλευρό των δυνάμεων του σύρου προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ στον οκταετή συριακό πόλεμο.
Νέο AESA radar για τις Ισραηλινές κορβέτες Saar 5.
Τουλάχιστον μία από τις 3 συνολικά κορβέτες Saar-5 του Ισραηλινού Πολεμικού Ναυτικού αναβαθμίστηκε με το νέο ραντάρ ELA-2258 Advanced Lightweight Phase Array (ALPHA), μετά τις δημοσιοποιημένες εικόνες της πρόσφατης πολυεθνικής άσκησης «Mighty Waves». Το ραντάρ ELA-2258 είναι ραντάρ AESA πολλαπλών λειτουργιών, που λειτουργεί στη ζώνη S για την ανίχνευση και την παρακολούθηση των εισερχόμενων εναέριων απειλών, αλλά και για την παροχή καθοδήγησης για τα οπλικά συστήματα του πλοίου. Ισραηλινές πηγές δήλωσαν το 2017 ότι οι κορβέτες INS Hanit και INS Eilat τύπου Saar 5, θα αναβαθμιζόταν με νέο ραντάρ, προκειμένου να επιτευχθεί η ενσωμάτωση του νέου Α/Α βλήματος Barak 8.
Κορβέτα Saar 5.
H κορβέτα Saar 5 είναι τα μεγαλύτερα πλοία επιφανείας του Ισραηλινού ΠΝ. Στην ουσία είναι μικρές κορβέτες (Avisos), με εκτόπισμα μόλις 1275 τόνων.
Αλλά πέραν του μικού τους εκτοπίσματος, είναι εξοπλισμένες σαν "αστακοί", καθώς διαθέτουν σόναρ, πρηγμένο ραντάρ (AESA μετά την αναβάθμιση), κι από οπλισμό 8 βλήματα επιφανείας-επιφανείας Harpoon, 64 Α/Α βλήματα Barak 1 (ή 16 Barak 8 μετά την αναβάθμιση), καθώς και 2 εκτοξευτές τορπιλών Mark 32 με 6 τορπίλες.
Από Janes
Πλήρη προστασία του YPG, και τέλος στα όνειρα των Τούρκων απαιτούν με χάρτη οι ΗΠΑ.
Από Habertürk
Χάρτη στον οποίο απεικονίζεται η πρόταση των ΗΠΑ για την διευθέτηση του ζητήματος της τουρκικής στρατιωτικής παρουσίας στην συνοριακή περιοχή της βορείου Συρίας προς αντιμετώπιση των Κουρδικών δυνάμεων στην περιοχή αυτή δημοσίευσε η τουρκική ιστοσελίδα Habertürk.
Σύμφωνα με το χάρτη η ζώνη ασφαλείας που οι ΗΠΑ προτείνουν στην Τουρκία έχει συνολικό βάθος 18 χλμ και περιλαμβάνει τρείς επιμέρους ζώνες τις οποίες θα τις ελέγχουν από οι τουρκικές και οι αμερικανικές δυνάμεις.
Πιο αναλυτικά σύμφωνα με το αμερικανικό σχέδιο τα πρώτα 5 χλμ από τα τουρκο-συριακά σύνορα θα ελέγχονται την Τουρκία και τις ΗΠΑ με εξαίρεση τις πόλεις και τα χωριά που βρίσκονται σε αυτή τη ζώνη και τα οποία θα συνεχίζουν να ελέγχονται από τους Κούρδους.
Η επόμενη ζώνη βάθους 9 χλμ θα ελέγχεται από τις στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ μόνο ενώ η τρίτη ζώνη η οποία θα έχει βάθος επιπλέον 4 χλμ θα ελέγχεται από τις ΗΠΑ και μετά από αυτήν θα είναι η κουρδική περιοχή.
Όπως φαίνεται από την αμερικανική πρόταση οι Τούρκοι θα ελέγχουν τακτικά μία ζώνη μόλις 5 χλμ αντί των 30 χλμ που επιθυμούν. Επιπλέον σε αυτή την ζώνη οι Τούρκοι δεν θα ελέγχουν τις πόλεις και τα χωριά που κατοικούνται από Κούρδους ως επί το πλείστον.
Στην πραγματικότητα, η πρόταση των ΗΠΑ βάζει "τα δυο πόδια σ'ένα παπούτσι" στους Τούρκους οι οποίοι επιθυμούν πλήρη έλεγχο της περιοχής. Το blog εξαρχής υποπτέυθηκε τον κρυφό πόθο των Αμερικανών, που δεν ήταν άλλος από την προστασία του καλύτερου συμμάχου του στην περιοχή, του YPG, από την Τουρκική βιαιότητα.
Οι ΗΠΑ θέλουν να αγοράσουν την Γροιλανδία, και να αλλάξουν τελείως τους συσχετισμούς δυνάμεων στην Αρκτική.

Την αγορά της Γροιλανδίας, φέρεται να επιθυμεί ο Ντόναλντ Τραμπ σύμφωνα με ρεπορτάζ της Wall Street Journal. Κατά την ίδια πηγή, ο Αμερικανός Πρόεδρος έχει ήδη συζητήσει με συμβούλους του το θέμα, μελετώντας μάλιστα και το ενδεχόμενο υποβολής της σχετικής πρότασης προς τη Δανία.
Η Wall Street Journal έγραψε χθες ότι ο νεοϋορκέζος επιχειρηματίας έχει συζητήσει πολλές φορές με συμβούλους του στον Λευκό Οίκο το ενδεχόμενο η χώρα του να αγοράσει την περιοχή αυτή της Δανίας, στην οποία ζουν 56.000 κάτοικοι, και διατύπωσε την πρόθεσή του να υποβληθεί σχετικό αίτημα στην Κοπεγχάγη με «διάφορους βαθμούς σοβαρότητας».
Η Γροιλανδία, το γιγαντιαίο αρκτικό νησί με έκταση τετραπλάσια από εκείνη της Γαλλίας, είναι μια περιοχή όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής εκδηλώνονται θεαματικά.
Η τήξη των πάγων, που οδηγεί στην αύξηση του επιπέδου των θαλασσών, τετραπλασιάστηκε εκεί μεταξύ του 2003 και του 2013.
Κατά το δημοσίευμα, ο Τραμπ — ο οποίος έχει προγραμματιστεί να κάνει την πρώτη του επίσκεψη στη Δανία στις αρχές του επόμενου μήνα — έχει εκφράσει επανειλημμένα έντονο ενδιαφέρον για τους πόρους και τη γεωπολιτική σημασία της αυτόνομης δανικής περιοχής.
Αφότου εξελέγη πρόεδρος το 2016 και ανέλαβε την εξουσία το 2017, ο Τραμπ, ο οποίος αντιμετωπίζει με δυσπιστία την επιστημονική συναίνεση ως προς την κλιματική αλλαγή, απέσυρε τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα και ακυρώνει με συστηματικό τρόπο μέτρα περιβαλλοντικής προστασίας που είχαν υιοθετηθεί τα οκτώ χρόνια του προκατόχου του στον Λευκό Οίκο, του Δημοκρατικού Μπαράκ Ομπάμα.
Ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος ουδέποτε άφησε εντελώς πίσω του τη λατρεία του για τα ακίνητα: την περασμένη χρονιά, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής με τον Κιμ Γιονγκ Ουν στη Σιγκαπούρη, είχε υπογραμμίσει τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της Βόρειας Κορέας. «Για παράδειγμα, έχουν σούπερ παραλίες», είχε πει σε δημοσιογράφους. «Τις βλέπουμε κάθε φορά που εκτοξεύουν πυραύλους ή ρίχνουν με κανόνια στη θάλασσα. Κι εγώ λέω — κοιτάξτε αυτή τη θέα. Δεν θα μπορούσαν να φτιαχτούν σούπερ διαμερίσματα;».
Ο Λευκός Οίκος και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ δεν απάντησαν όταν το Γερμανικό Πρακτορείο τους ζήτησε σχόλιο για το δημοσίευμα της WSJ. Πάντως το τηλεοπτικό δίκτυο CNN μετέδωσε ότι δύο πηγές, που δεν κατονόμασε, επιβεβαίωσαν πως οι πληροφορίες της Γουόλ Στριτ Τζέρναλ είναι ακριβείς.
Η Γροιλανδία λαμβάνει περίπου 560 εκατομμύρια τον χρόνο σε επιχορηγήσεις από τη Δανία, ποσό που αναλογεί σχεδόν στα μισά έσοδά της.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση των ΗΠΑ εποφθαλμιά τη Γροιλανδία. Το 1946, επί των ημερών του Χάρι Τρούμαν στην αμερικανική προεδρία, η Ουάσινγκτον είχε προσφέρει στην Κοπεγχάγη 100 εκατομμύρια δολάρια για να της παραχωρήσει το νησί έκτασης 2 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων. Οι Δανοί αρνήθηκαν.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ, Καθημερινή
Σχόλιο AmynaGR
Σε περίπτωση που ευοδωθεί κάτι τέτοιο, αλλάζουν τελείως οι συσχετισμοί στην Αρκτική, περιοχή η οποία αποτελεί "μήλον της έριδος" μεταξύ ΗΠΑ, Καναδά και Ρωσίας. Η ΗΠΑ με αυτή την κίνηση, θα έχουν αναβαθμισμένο ρόλο και άποψη για τον φυσικό και ορυκτό πλούτο της περιοχής.
15 Αυγούστου 2019
Τσαβούσογλου: Τουρκικά UAVs πετούν ήδη ανατολικά του Ευφράτη. Το YPG να αποσυρθεί άμεσα...
Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Τσαβούσογλου προέβη σε άλλη μια προκλητική δήλωση το πρωί, τόσο έναντι των ΗΠΑ, όσο κι έναντι του YPG.
Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το EHA, ο Τούρκος ΥΠΕΞ Μ.Τσαβούσογλου,δήλωσε πριν από λίγο, ότι τουρκικά UAVs πετούν ήδη στην περιοχή που η Άγκυρα θέλει να μετατρέψει σε “ζώνη ασφαλείας”, εντός του εδάφους της Συρίας κι ανατολικά του Ευφράτη. Ο Τσαβούσογλου απαίτησε μάλιστα να αποσυρθούν από την περιοχή όλες οι δυνάμεις των Κούρδων του YPG και κατηγόρησε τις ΗΠΑ ότα εξακολουθούν να τους υποστηρίζουν.
#BREAKING #Turkish Foreign Minister says Turkey’s drones have begun to fly over the safe zone to be established east of the Euphrates, #Syria pic.twitter.com/4VIiVK0PZL— EHA News (@eha_news) August 15, 2019
ΑΠΟΨΗ: Διαμοιράζοντας τα “ιμάτια” των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά
Από odosdrachmis
“Χωρίς ανάσα” συνεχίζεται η απόσπαση πολύτιμων παραγωγικών υποδομών από το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες της χώρας και… ελπίδα για την παραγωγική της ανασυγκρότηση.
Θυμίζουμε ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ), έχουν τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης το 2018. Ο ειδικός διαχειριστής ανέλαβε την αποστολή να προχωρήσει σε διαγωνιστικές διαδικασίες “αξιοποίησης” των ναυπηγείων, δηλαδή εκποίηση οικοπέδων και παραγωγικών υποδομών του εμπορικού τμήματος του Ναυπηγείου, προκειμένου να υλοποιηθεί η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που επέβαλε στην Ελλάδα την ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ύψους άνω των 650 εκατ. ευρώ. Η απόφαση για τις κρατικές ενισχύσεις εκδόθηκε από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2008.
![]() |
Βλέπε Καταστροφή στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά – Βυθίζονται μεγάλη πλωτή δεξαμενή και δύο γερανοί”, 18-1-2018 |
Πριν λίγες μέρες ανασύρθηκε η δεξαμενή Νο 1, που είχε βυθιστεί τον Ιανουάριο του 2018 και σε λίγο θα πάρει και αυτή το δρόμο για τις εγκαταστάσεις του πλειοδότη, σε γειτονικό ιδιωτικό ναυπηγείο. Εργαζόμενοι του Ναυπηγείου μάς έστειλαν φωτογραφίες από την ανάσυρσή της. Αγοράστηκε για σκραπ. Πριν ένα μήνα περίπου είχε αποσπαστεί από τις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά η δεξαμενή Νο3. Όπως μας λένε οι εργαζόμενοι, και αυτή αγοράστηκε ως σκραπ, αλλά πιστεύουν ότι ο νέος ιδιοκτήτης της θα την εκμεταλλευτεί ως εργαλείο.

Δηλαδή, αφού πρώτα την επισκευάσει θα κάνει δεξαμενισμό σε πλοία τύπου καταμαράν highspeed ή και mega yacht, “όπου είναι όλο το χρήμα”, όπως υποστηρίζουν. “Δηλαδή έτσι εξυγιαίνεται το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας;”, αναρωτιούνται.Ρωτήσαμε τους εργαζόμενους ποια θα τα εργαλεία θα απομείνουν στο ναυπηγείο για να δουλέψουν.
Να τι μας απάντησαν: “Κάποτε το ναυπηγείο είχε πέντε δεξαμενές, τρεις πλωτές και δύο μόνιμες, καθώς και μία ναυπηγική κλίνη. Και αυτή εκποιείται. Στο ναυπηγείο μείνει μία, η μόνιμη δεξαμενή Νο4 με χωρητικότητα μέχρι 320 χιλιάδων τόνων καράβια. Στη συγκεκριμένη γίνεται ο δεξαμενισμός των φρεγατών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Ο μόνος μας πελάτης. Αυτός που μας πληρώνει.
Η Νο4 μόνιμη αυτή τη στιγμή υπολειτουργεί όπως όλο το Ναυπηγείο. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει εργοδότης να στηρίξει με χρήμα ζεστό την υποδομή, συντήρηση και την αγορά καινούργιων μηχανημάτων και τεχνολογίας. Από την άλλη, φυσικά, το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπορεί να υποστηρίξει ένα ναυπηγείο.
Η Νο4 δεξαμενή έχει τέσσερις κύριες αντλίες για να αδειάζει το νερό από τη λεκάνη της (γεμίζει με βαρύτητα). 16.000 κυβικά την ώρα βγάζει κάθε μία από αυτές τις αντλίες, αλλά τώρα μας έχουν μείνει οι δύο και ενώ με τέσσερις απαιτούνται περίπου τρεισήμισι ώρες να αδειάσουν τα νερά από τη λεκάνη, τώρα με δύο κυρίες αντλίες απαιτούνται 7 ώρες. Λειτουργούν διπλάσιες ώρες και είναι σαν να κάνουν δύο δεξαμενισμούς τη φορά και όχι έναν. Η Νο4 έχει μηχανολογικά προβλήματα, σάπια δίκτυα. Άλλο επίσης σοβαρό πρόβλημα είναι και οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις της δεξαμενής, όσο και όλου του ναυπηγείου, οι οποίες δεν συντηρούνται με αποτέλεσμα να καταστρέφονται. Με πόσες δεξαμενές θα μείνουμε;”
Ακολουθεί ένα μικρό χρονικό της ιστορίας των υπολοίπων δεξαμενών, όπως μάς το δίνουν οι εργαζόμενοι του Ναυπηγείου:
“Λίγο πριν μπούμε στο ευρώ, στο τέλος του 2001, και αφού πρώτα τα Ναυπηγεία επισκεύασαν και συντήρησαν στο ακέραιο, στην παραμικρή λεπτομέρεια, την Νο2 πλωτή δεξαμενή, την πούλησαν στην Τουρκία. Για την Νο3 πλωτή τα έχουμε πει, όσο για τη Νο1 το πιθανότερο είναι να πάει όντως για σκραπ.
Και τώρα… το φιλέτο, η Νο5 μόνιμη δεξαμενή, που διεκδικείται από δεκαετίες από τον Δήμο Χαϊδαρίου. Τώρα ανήκει στο Υπερταμείο.
Αυτό που θα σας περιγράψουμε έγινε το 2011 και ενώ υπήρχε “υποψία” ότι μπορεί το Ναυπηγείο να χάσει την εγκατάσταση της Νο5 δεξαμενής. Κάποιοι λοιπόν μετέφεραν από το τότε υγιές Ναυπηγείο στη εγκατάσταση Νο5 μερικά από τα καλύτερα εργαλεία του, όπου παραμένουν μέχρι και σήμερα. Τότε, το 2011, μετέφεραν δύο γερανούς ανυψωτικής ικανότητας 100 τόνους ο καθένας, που διαθέτουν βοηθητικό άγκιστρο πέντε τόνων για γρήγορες δουλειές. Οι δύο αυτοί γερανοί πλαισίωσαν άλλους τρεις γερανούς ίδιων δυνατοτήτων.
Επίσης το 2011 μετέφεραν εκεί δύο γερανογέφυρες. Κάθε μια έχει επάνω της δύο φορεία άγκιστρα, ανυψωτικής ικανότητας 20 τόνων το καθένα, σύνολο 40 τόνοι, με ωφέλιμο ύψος 30 μέτρα. Εκεί στην Νο 5 πλαισίωσαν άλλες δύο ολόιδιες και έτσι έγιναν τέσσερις. Με αυτές τις γερανογέφυρες έχεις την υποδομή να δημιουργήσεις την προκατασκευή, ώστε να χτίσεις ένα καράβι περίπου της χωρητικότητα της μόνιμης δεξαμενής Νο5! Ακόμη…
Παραμένουν εκεί αεροσυμπιεστές, αντλίες υψηλής πιέσεως, ηλεκτρολογικός εξοπλισμός.
Η εγκατάσταση της ΜΔ Νο5 έχει κι άλλες υποδομές (υποδομές που το υπόλοιπο ναυπηγείο δεν έχει), καθώς είναι σύγχρονη, απλή στη λειτουργία της με μικρό κόστος συντήρησης και λειτουργίας σε σχέση με τη Νο4. Να σας θυμίσουμε ότι ο Νιάρχος μπάζωσε και έφτιαξε την Νο5 δέκα χρόνια μετά την Νο4.
Αξίζει κάποτε μιλήσουμε και για τα ρυμουλκά του Ναυπηγείου. Είχαμε πέντε ρυμουλκά, δεν θα μείνει κανένα!”
“Αξιοποίηση” της περιουσίας του Ναυπηγείου
Ένα από τα επιχειρήματα του Ελληνικού Δημοσίου, αναφορικά με το καθεστώς ειδικής διαχείρισης, ήταν οι οφειλές της ΕΝΑΕ προς τους πιστωτές της. Όπως σημειωνόταν, ειδικότερα προς το Ελληνικό Δημόσιο υπήρχε οφειλή ύψους άνω των 620 εκατ. ευρώ, λόγω της προαναφεθείσας χορήγησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων, οι οποίες έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και μαζί με τις προσαυξήσεις ξεπερνούν τα 667 εκατ. ευρώ. Στην Τράπεζα Πειραιώς υπάρχουν οφειλές συνολικού ύψους 24 εκατ. ευρώ, ενώ στους εργαζόμενους οφείλεται συνολικό ποσό άνω των 176 εκατ. ευρώ (αποδοχές και άλλες αξιώσεις των εργαζομένων της ΕΝΑΕ). Το εμπορικό σκέλος, λοιπόν, έχει βγει σε διαγωνισμό, από τον ειδικό διαχειριστή.
Όλα “πάνε ρολόι”, λοιπόν. Δεξαμενές, ρυμουλκά κοκ σκορπάνε αριστερά και δεξιά,έναντι πινακίου φακής το καθένα. Για πόσο ακόμη θα έχει το θράσος η Πολιτεία να μιλά για “Ναυπηγείο Σκαραμαγκά” και τις προοπτικές ανασύστασής του;
Η Σλοβακική ΠΑ αναζητά νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος μετά τα 14 F-16 Block 70. ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΑ Τ-2C;;
Η Ελληνική ΠΑ των εκατοντάδων μαχητικών 3ης-4ης γενιάς κι εκπαιδεύεται με τα παλαιά πλην τίμια T-2C Buckeye, ενώ η μικροσκοπική Σλοβακική Αεροπορία,βρίσκεται σε προχωρημένη φάση αναζήτησης νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους προκεχωρημένης εκπαίδευσης. Και κάτι μας λέει, πως θα αποκτήσει πριν από εμάς....
Η Σλοβακική αεροπορία λοιπόν, αναζητά ένα νέο προηγμένο εκπαιδευτικό αεροσκάφος ενόψει της παραλαβής των 14 μαχητικών F-16 Block 70 που αγοράζει και τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται το 2023.
Βάσει της συμφωνίας των F-16, 22 Σλοβάκοι πιλότοι θα εκπαιδευτούν σε μαχητικά F-16 Block 52 στην αεροπορική βάση της Τουσόν στην Αριζόνα των ΗΠΑ. Οι εν λόγω πιλότοι έχουν εκπαιδευτεί με αεροσκάφη Aero L-39CM/L-39ZAM.
Ο επικεφαλής της σλοβακικής Αεροπορίας δήλωσε πως η Σλοβακική ΠΑ έχει αρχίσει να κατασταλάζει αναφορικά με τις προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρεί το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος της.
Σανίδα σωτηρίας από το συνταξιοδοτικό ταμείο του Τουρκικού Στρατού (!!!!), στη βρετανική βιομηχανία χάλυβα British Steel!
Από την Καθημερινή.
Σανίδα σωτηρίας προσφέρει το συνταξιοδοτικό ταμείο του τουρκικού στρατού (Oyak) στη βρετανική βιομηχανία χάλυβα British Steel, η οποία βρίσκεται στα πρόθυρα χρεοκοπίας.
Η βρετανική κυβέρνηση και η εταιρεία Altaer Holding, που ελέγχεται πλήρως από το Oyak, βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για το μέλλον της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας χάλυβα στη Βρετανία. Η British Steel προχώρησε σε ρευστοποίηση των μετοχών της τον Μάιο και αναζητεί απεγνωσμένα κάποιον επενδυτή. Θεωρητικά, το Oyak θα μπορούσε να προσφέρει την απαραίτητη οικονομική ώθηση.
Το συνταξιοδοτικό ταμείο του τουρκικού στρατού, που ιδρύθηκε το 1961, αυξάνει το ποσό των συντάξεων και προσφέρει στα 360.000 μέλη του δάνεια και υποθήκες με καλύτερους όρους. Πλέον το Oyak είναι ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας και ανταγωνίζεται εμπορικούς κολοσσούς, που επί δεκαετίες κυριαρχούσαν στον τουρκικό επιχειρηματικό κλάδο. Τα έσοδα του Oyak ανήλθαν σε 9,8 δισ. δολάρια το 2018, ενώ η αξία των περιουσιακών στοιχείων του φτάνει τα 19,3 δισ. δολάρια. Σε αντίθεση με τα περισσότερα συνταξιοδοτικά ταμεία, οι πληρωμές προς τα μέλη του δεν είναι σταθερές, επομένως κερδίζει με αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία.
To Oyak έχει επιδείξει επενδυτικό ενδιαφέρον στη βιομηχανία τσιμέντου, εξόρυξης, στη γεωργία, ενώ συνεργάζεται και με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault. Πρόεδρος του Oyak είναι ο Μεχμέτ Τας, τέως στρατηγός του στρατού. Μέσα στις επόμενες ημέρες πρόκειται να ανακοινωθεί ποιος θα εξαγοράσει την British Steel. Αυτός που έχει υποβάλει την προτιμητέα προσφορά θα προχωρήσει σε πιο λεπτομερείς συζητήσεις, ενώ μέχρι να ολοκληρωθεί η αποτίμηση θα περάσουν αρκετές εβδομάδες. Τελικός στόχος είναι η διάσωση της British Steel από τη χρεοκοπία και η διατήρηση χιλιάδων θέσεων εργασίας.
Η τουρκική εταιρεία Ataer Holding ιδρύθηκε από το Oyak το 2015 και είναι ο μέτοχος πλειοψηφίας στην Erdemir, τη μεγαλύτερη βιομηχανία χάλυβα στην Τουρκία. Η Ataer σκοπεύει να προχωρήσει σε σειρά εξαγορών διεθνών εταιρειών χάλυβα. Η εξαγορά της British Steel είναι το πρώτο, τολμηρό βήμα για την εταιρεία.
Ορισμένοι αναλυτές στον οίκο αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Fitch προειδοποιούν πως «τέτοιου είδους επιχειρήσεις (χάλυβα) είναι πιο περιοδικές και ασταθείς σε σχέση με επενδύσεις σε υπηρεσίες κοινής ωφελείας και με τους κλάδους καταναλωτικών αγαθών».
Το Oyak διατηρεί στενές σχέσεις με τον τουρκικό στρατό, παρότι δεν επιχορηγείται από αυτόν ούτε κατανέμει μερίσματα στην κυβέρνηση. Στις εταιρείες που κατέχει, στις υψηλές θέσεις βρίσκονται απλοί πολίτες από τον επιχειρηματικό κλάδο.
Αφότου το κόμμα του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κέρδισε τις εκλογές το 2002, οι επικεφαλής του Oyak προσπαθούσαν να εντοπίσουν κάθε ενδεχόμενο στρατιωτικού πραξικοπήματος – παρότι κανείς δεν είχε στοχοποιήσει το ταμείο. Ορισμένοι θεωρούσαν ότι η ύπαρξη του Oyak ήταν ανεξήγητη και ότι το ταμείο απολάμβανε ιδιαίτερα πλεονεκτήματα, τα οποία προσέφεραν υπερβολικά πολλή οικονομική δύναμη στις ένοπλες δυνάμεις.
Το ταμείο είχε ισχυριστεί τότε ότι πληρώνει τους φόρους που του αναλογούν, λειτουργεί με διαφάνεια και δεν διαφέρει σε τίποτα σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα συνταξιοδοτικά ταμεία των ΗΠΑ, του Καναδά και της Ολλανδίας.
Ορισμένοι αναλυτές πιθανολογούν πως η διάσωση της British Steel κρύβει εμπορικά συμφέροντα για την Erdemir. Η Ataer Holding κατέχει το 49,3% της Erdemir, η οποία θα ευνοηθεί από την ενδεχόμενη συμφωνία με την British Steel. Η τουρκική βιομηχανία δεν παράγει αρκετό χάλυβα ώστε να προμηθεύει όσα εργοστάσια ενσωματώνουν τα μέταλλα σε μορφές με υψηλότερη αξία. Εφόσον η British Steel αντιμετωπίζει το αντίστροφο πρόβλημα, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται, θα μπορούσε να στέλνει τα μέταλλα στα εργοστάσια της Erdemir.
Σχόλιο ΑmynaGR:
ΔΩΡΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤFX;;
O ηλεκτρικός turboprop κινητήρας Catalyst, θα αποτελέσει την επιλογή του υβριδικού Α/φους TriFan600.
Η General Electric, ανακοίνωσε για πρώτη φορά στο EAA AirVenture στο Oskosh, ότι ο νέος ηλεκτρικός κινητήρας της, που ονομάζεται Catalyst, θα χρησιμοποιηθεί στο υβριδικό αεροπλάνο XTI TriFan600.
Ο κινητήρας, ο οποίος θα παράγει ισχύ 1 μεγαβάτ, θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξή των πρώτων αεροσκαφών με ηλεκτρική πρόωση.
ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ
Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς στροβιλοκινητήρες που απαιτούν ξεχωριστό στρόβιλο για κάθε έλικα, εδώ η πρόωση παρέχεται σε έναν ενιαίο στρόβιλο που περιστρέφει πολλαπλές προπέλες σε ένα αεροσκάφος, αναφέρει ο Craig Hoover, Υπεύθυνος Μονάδας Γενικής Αεροπορίας της GE Aviation.
Αυτό επιτρέπει στα υβριδικά αεροσκάφη (κάθετης και συμβατικής αποπροσγείωσης), να έχουν περισσότερους πόρους πρόωσης, το οποίο με τη σειρά του ανοίγει το δρόμο για τους σχεδιαστές αεροσκαφών να αναμορφώσουν όλα τα θεμελιώδη στοιχεία του σχεδιασμού.
Ο Hoover ανέφερε επίσης, ότι το τρέχον τεχνολογικό επίπεδο των συσσωρευτών, δεν επιτρέπει στα αεροσκάφη να πετούν σε μεγάλες αποστάσεις.
CATALYST / ΧΤΙ Τrifan600
Το πιο σημαντικό από τα προνόμια του Catalyst πάντως, είναι ότι τα αεροσκάφη θα μπορούν να πετούν σε μεγαλύτερα υψόμετρα και ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος με ηλεκτρικό κινητήρα. Επιπλέον, ο κινητήρας Catalyst, μαζί με την ισχύ που παρέχει, θα επιτρέψει τη μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων.
Θυμίζουμε πως η General Electric εισήγαγε τον Catalyst το 2015, τον πρώτο στροβιλοκινητήρα που σχεδιάστηκε από το μηδέν και διέθεσε 400 εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξή του. Μέσω των νέων τεχνικών και τεχνολογιών που αναπτύχθηκαν από το παραπάνω πρόγραμμα, σήμερα εν έτει 2019, το αρχικό βάρος του κινητήρα μειώθηκε κατά 5% και η κατανάλωση καυσίμου βελτιώθηκε κατά 1%.
Για το αεροσκάφος TriFan600, ο κινητήρας θα έχει ισχύ περίπου 1.400 ίππων το οποίο με τη σειρά του αντιστοιχεί σε περίπου 1 MW ισχύος. Τέλος, όσον αφορά την μεταφορική του ικανότητα, το αεροσκάφος θα μπορεί να μεταφέρει συνολικά 6 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του πιλότου.
Μετάφραση από την ιστοσελίδα της General Dynamics.
ΤΑ ΠΑΝΤΑ για το νέο σύστημα παρεμβολέων Milkar 3A3 του Τουρκικού Στρατού.
Σύμφωνα με το Τουρκικό SSΒ, η εταιρία ASELSAN παρέδωσε στον Τουρκικό Στρατό 11 συστήματα Ηλεκτρονικού Πολέμου (παρεμβολέων) Milkar 3A3, τα οποία και προορίζονται να αντικαταστήσουν ισάριθμα συστήματα Milkar 3A2 που ήδη υπηρετούν στον Τουρκικό Στρατό από το 2005. Επίσης, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ενταχθούν κι άλλα τέσσερα σύστήματα Milkar 3A3, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των συστημάτων στα 15, αριθμός ο οποίος και θα αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου τα παλαιότερα συτήματα ΗΠ.
Τι είναι το σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου (παρεμβολέων) Milkar 3.
Το σύστημα Milkar 3 είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρεμβολέων, Τουρκικής ανάπτυξης και κατασκευής, το οποίο προορίζεται για τον εντοπισμό και την παρεμβολή των συστημάτων επικοινωνιών του αντιπάλου. Δηλαδή, εντοπίζει κι αναγνωρίζει τις εχθρικές επικοινωνίες, κι αναλόγως των περιστάσεων, είτε τις παρεμβάλλει με διάφορες τεχνικές, είτε τις εξαπατά (spoof) με χρονοκαθυστέρηση, αλλοίωση, μίξη διαφορετικών γραμμών κοκ.
Συνεπώς, το σύστημα Milkar 3 ασχολείται μόνο με τις επικοινωνίες κι εν γένει με τα ραδιοκύματα των ασύρματων συστημάτων επικοινωνιών στις V/UHF μπάντες (3-3000 ΜHz), κι όχι με τα συστήματα ρανταρ όπως το KORAL.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ
Όπως φαίνεται κι από την ονομασία του, το Milkar 3A3 ανήκει σε μια μεγάλη οικογένεια παρόμοιων συστημάτων, της ASELSAN.
Milkar 3: Είναι σύστημα ΗΠ πρώτης γενιάς, το οποίο εισήχθει σε υπηρεσία τέλη της δεκαετίας του 80 (1978-1982).
Μilkar 3A2: Είναι σύστημα ΗΠ δεύτερης γενιάς, με περιορισμένη δυνατότητα παρεμβολής επικοινωνιών αναπηδούσης συχνότητας (frequency hopping), καθώς και με πιο σύγχρονο interface (Windows λειτουργικό σύστημα) και αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Εισήχθει σε υπηρεσία στα τέλη της δεκαετίας του 90 (1998-2000).
Τα δύο παραπάνω συστήματα, εξ'όσων μπορούμε να γνωρίζουμε, μπορούσαν να δράσουν μόνο στην VHF μπάντα, με την έκδοση Α2 να έχει μόνο περιορισμένες δυνατότητες στην UHF μπάντα....
Milkar 3A3: Πρόκειται για την τελευταία έκδοση του συστήματος παρεμβολέων Milkar 3, η οποία αναπτύχθηκε σχεδόν εξ'ολοκλήρου με Τουρκικά υποσυστήματα στα μέσα της δεκαετίας του 2000 (2005-2006). Είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, σύγχρονο, και διαθέτει πλήρως διαλειτουργικό interface (Windows λογισμικό, διαδραστικούς έγχρωμους χάρτες, εκτέλεση όλων των ενεργειών από τον Η/Υ κοκ).Υπηρετείται από λιγότερα άτομα, και δύναται να εγκατασταθεί στην περιοχή ενδιαφέροντος μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα.
Τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας συστημάτων ΗΠ Milkar είναι επιγραμματικά τα κάτωθι:
Milkar 4/ A/ A2: Είναι υποοικογένεια ολοκληρωμένων συστήματων ESM (Ηλεκτρονικής Υποστήριξης), δηλαδή είναι υπεύθυνα για την διαμόρφωση της εικόνας του πεδίου της μάχης στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα (θέσεις εχθρικών τμημάτων που εκπέμπουν Η/Μ ακτινοβολία).
Milkar 5A/ T: Είναι υπογένεια συστημάτων παρεμβολέων βομβών IED. H τελευταία έκδοση (Milkar 5T), είναι πλήρως φορητή.
Περισσότερα για το σύστημα παρεμβολέων Milkar 3A3
Αν και η ανάπτυξη του συστήματος ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 2000, εντούτοις μια σειρά από προβλήματα καθυστέρησε την εκτέλεση της πρώτης παραγγελίας από τον Τουρκικό Στρατό, η οποία κι εν τέλει πραγματοποιήθηκε το 2015, κι αφορούσε 15 συστήματα.
Κάθε σύστημα Milkar 3A3 αποτελείται από 2 φορτηγά 4x4, θωρακισμένης καμπίνας. Ο λόγος ύπαρξης 2 οχημάτων είναι για την εξυπηρέτηση των διαφορετικών μπαντών. Δηλαδή το ένα όχημα ασχολείται με την VHF / χαμηλή UHF μπάντα, και το δεύτερο με την υπόλοιπη UHF.
Σύμφωνα πάντως με την ASELSAN, προσφέρθηκε στον Τουρκικό Στρατό και η λύση τοποθέτησης όλου του συστήματος σε ένα όχημα κατηγορίας ΤΟΜΠ, κάτι που όπως φαίνεται αρνήθηκε ο Τουρκικός Στρατός
Επιδόσεις - Τεχνικά Χαρακτηριστικά (Πηγή: ASELSAN, SSB):
- Εύρος συχνοτήτων: V / UHF (ή και HF-SHF αν το επιθυμεί ο πελάτης).
- Ισχύς εξόδου RF: Άγνωστη.
- Τύποι εμπλοκής: Συνεχής, Ανακάλυψης, Σημασιοποιημένος
- Είδη παρεμβολής: Spot, Sequential, Multiple, Barrage, Reactive (Σημείου, Ακολουθητική, πολλαπλή, φραγμού, αντιδραστική).
- Δυνατότητα Αποδιαμόρφωσης: FM, AM, LSB, USB, CW.
- Λειτουργίες καταγραφής: Ηχητικές και IF SignalRecord.
- Παρεχόμενη ισχύς γεννήτριας οχήματος: 220/380 ± 10 VAC, 50 ± 3 Hz, 3φασικό.
- Εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας: -30 ° / + 50 ° C, 0 ° / + 50 ° C (εσωτερικές μονάδες).
- Εύρος θερμοκρασίας αποθήκευσης: 40 ° / + 60 ° C.
- Υγρασία: 95%.
Δυνατότητες
- Δυνατότητα αντιδραστικής παρεμβολής (reactive jamming), εναντίον ασυρμάτων αναπήδησης συχνότητας.
- Ενισχυτές υψηλής απόδοσης και αποδοτικότητας.
- Δυνατότητα λήψης στενής/ευρείας δέσμης (σάρωση / ανίχνευση / απομάκρυνση).
- Υψηλή ταχύτητα συντονισμού διέγερσης (<100 ns).
- Κατευθυντικές κεραίες παρεμβολής υψηλής απολαβής (gain), οι οποίες παρέχουν ισχυρό σήμα σε μεγάλες αποστάσεις.
Επιγραμματική επεξήγηση των ανωτέρω
Επειδή είναι δύσκολο για τον μέσο αναγνώστη να καταλάβει την σημασία των παραπάνω χαρακτηριστικών, θα προσπαθήσουμε εν τάχει να τα επεξηγήσουμε.
Με λίγα λόγια, ο παραπάνω παρεμβολέας (Milkar 3A3), μπορεί να παρεμβάλλει/ εξαπατήσει, οποιοδήποτε σύστημα επικοινωνιών του Ελληνικού Στρατού, ακόμα και των ασυρμάτων που έχουν αναπήδηση συχνότητας όπως αυτοί της οικογένειας PR4G (TRC-9200, TRC-3600), καθώς και τους Αμερικάνικους Ηarris (SSB). Επίσης μπορεί να παρεμβάλλει όλα τα υπόλοιπα ασύρματα δίκτυα του ΕΣ, συμπεριλαμβανομένου του "ΣΕΖΜ ΙΙ Ερμής", αλλά οι δυνατότητές του δεν σταματούν εδώ. Σύμφωνα με την εταιρία, το σύστημα μπορεί να παρεμβάλλει/εξαπατήσει και το σήμα GPS σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, δεδομένου ότι το σήμα GPS έχει πολύ μικρή ισχύ.
Τι σημαίνει το Milkar 3A3 για τον ΕΣ και πως μπορεί να αντιμετωπιστεί.
Ο ΕΣ έρχεται αντιμέτωπος με ένα εξελιγμένο σύστημα πρεμβολών των επικοινωνιών του. Αυτό είναι δεδομένο. Αν δεν προσέξει, πολύ απλά θα χάσει την μάχη του Η/Μ φάσματος, με συνέπεια να χάσει και τον πόλεμο.
Τα συστήματα παρεμβολών όμως, όσο σύγχρονα κι αν είναι, δεν είναι θέσφατο. Ο ΕΣ έχει τρόπους, ή μάλλον μπορεί να υιοθετήσει τρόπους, για την "σμίκρυνση" των όποιων επιπτώσεων του παραπάνω συστήματος. Μερικές από αυτές είναι:
- Τήρηση σιγής μέχρι την έναρξη των επιχειρήσεων.
- ΠΛΗΡΗ εκμετάλλευση των εναλλακτικών μέσων επικοινωνίας (Ενσύρματες, αγγελιαφόροι, σήματα κοκ).
- Εκμετάλλευση όλων των δυνατοτήτων του εδάφους (ορεινοί όγκοι-εξάρσεις του εδάφους).
- Εκμετάλλευση όλων των δυνατοτήτων των ασύρματων μέσων (ισχύς σήματος, squelch, συχνή εναλλαγή κλείδων συχνοτήτων κοκ).
- Υιοθέτηση ενός "στάνταρ" τρόπου αντιμετώπισης μιας παρεμβολής, κι εκπαίδευση σε αυτό.
- Εκμετάλλευση των Ελληνικών συστημάτων ESM και παρεμβολέων των 1ου και 2ου ΣΕΗΠΠΕΠ.
- Έναρξη προγράμματος εκσυγχρονισμού όλων των εμπλεκόμενων μέσων (Σταθμοί ασυρμάτου, ΣΕΖΜ, συστήματα ESM και παρεμβολέων).
Επίλογος
Όπως γίνεται κατανοητό, η οικογένεια συστημάτων ΗΠ Milkar, δεν είναι απλά μια οικογένεια συστημάτων. Είναι η προσπάθεια δεκαετιών μια χώρας για την υποστήριξη του στρατεύματος της με εγχώρια αξιόπιστα συστήματα ΗΠ. Αυτό το γεγονός, είναι κι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη χώρα μας.
Να διευκρινήσουμε όμως προς αποφυγή παρανοήσεων, πως ο ΕΣ έχει αντίστοιχα μέσα των Milkar 3/4. Δεν είμαστε "άοπλοι". Όμως, δεν είμαστε και αρμόδιοι για να προβούμε σε σύγκριση δυνατοτήτων των Ελληνικών συστημάτων, ακόμα κι αν γνωρίζαμε, διότι αυτού του είδους τα στοιχεία είναι διαβαθμισμένα. Αυτό που θα πούμε κλείνοντας, είναι πως χρειάζεται συνεχή εκπαίδευση και προγραμματισμός όσον αφορά τον ΗΠ, διότι αν μείνεις πίσω τεχνολογικά και "οργανωτικά" (εκπαίδευση), πολύ απλά χάνεις τον πόλεμο. ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)