28 Αυγούστου 2019

Η Κίνα ναυπηγεία και δεύτερο LHD Type 075



Το Κινέζικο Πολεμικό Ναυτικό συνεχίζει τους φρενηρεις ρυθμούς ναυπηγησεων, προκαλώντας την έντονη ανησυχία τόσο των γειτονικών χωρών όπως η Ν.Κορεα, Ιαπωνία, Βιετνάμ και Ταϊβάν, όσο και τη Δύση.

Σύμφωνα με πρόσφατες δορυφορικές φωτογραφίες πολιτικού δορυφόρου (17 Αυγούστου), φαίνεται πως η Κινα ξεκίνησε την κατασκευή και του δεύτερου LHD (Πλοίο Αμφιβιων Επιχειρήσεων - Ελικόπτερο φόρο) Type 75. Πιο συγκεκριμένα, οι φωτογραφίες αποκάλυψαν πως στην δεξαμενή που κατασκευαζοταν μέχρι και τις 6 Ιουνίου το όγδοο LPD Type 71, πλέον έχουν ξεκινήσει εργασίες ναυπήγησης ενός νέου πλοίου, οπου τα στάδια κατασκευής είναι μέχρι στιγμής πανομοιότυπα με αυτά του πρώτου LHD Type 71.

Το πλοίο LHD Type 71 είναι ένα Ελικοπτεροφόρο εκτοπίσματος 40.000 τόνων, από όπου μπορούν να επιχειρήσουν μέχρι και 30 ναυτικά και επιθετικά Ελικόπτερα. Η Κίνα σκοπεύει να ναυπηγησει σε πρώτη φάση 3 πλοία προκειμένου να ενταχθούν στις σχεδιαζόμενες ομάδες μάχης των νέων αεροπλανοφορων της.

Σημειωνεται, ότι τα LHD μπορούν κάλλιστα να μεταμορφωθούν σε μίνι-Αεροπλανοφόρα με τη χρήση μαχητικών αεροσκαφών κάθετης από-προσγείωσης, κάτι το οποίο αν πράξει η Κινα (κάτι μας λέει πως θα το κάνει) , θα αποτελέσει σοβαρή απειλή για τις γειτνιαζουσες αεροναυτικες δυναμεις.

500 JLTVs από την Λιθουανία, έναντι $170,8 εκατομμυρίων.



Το ΥΠΕΞ ΤΩΝ ΗΠΑ ενέκρινε πιθανή πώληση αξίας $170,8 εκατομμυρίων δολαρίων στις Ένοπλες Δυνάμεις της Λιθουανίας.

Η απάντηση αυτή αφορούσε την αίτηση των Λιθουανικων ΕΔ που αφορούσε την προμήθεια 500 JLTV, καθώς και αντίστοιχου αριθμού πολυβόλων Μ2 0,50 ΤΑΚ (Ταχεία Αλλαγη Καννης) και κιτ ανάρτησης οπλισμο Μk-93.

Θυμιζουμε ότι τα JLTV (Joint Light Tactical Vehicle) είναι της Oskosh, και αναπτύχθηκε με σκοπό να αντικαταστήσει εν μέρει τα HUMVEE των ΗΠΑ, σε διάφορους ρόλους όπου απαιτούνταν οχήματα πιο καλά θωρακισμένα, με μεγαλύτερη μεταφορική ικανότητα. Το όχημα,το οποίο στην έκδοση C επιτυγχάνει μεταφορική ικανότητα 2,3 τονων, βγαίνει σε διάφορες εκδόσεις, όπως Όχημα Αναγνώρισης, Όχημα μεταφορών Α' Κλιμακιου, ασθενοφόρο και ως Όχημα φορέας φορέας οπλισμου.

Ο Πουτιν στον Ερντογαν για τα Su-57 (μεταξύ σοβαρού κι αστείου) : "Μπορείτε να πάρετε"



Τους στενούς δεσμούς των δύο χωρών τους υπογράμμισαν χθες από τη Μόσχα ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντίμιρ Πούτιν και ο Τούρκος ομόλογός του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Κατά τη διάρκεια μίας μεγάλης έκθεσης της αεροπορικής αεροπορίας μάλιστα, ο Τούρκος πρόεδρος είχε την ευκαιρία να γνωρίσει και το νεότερο μαχητικό αεροσκάφος της Ρωσίας, το αεριωθούμενο Su-57 – και να αστειευτεί (μεταξύ σοβαρού κι αστείου), για την αγορά του.   

«Αυτό είναι το Su-57; Πετάει;», ρώτησε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν τον Ρώσο ομόλογό του, για να προσθέσει ευθύς αμέσως εάν «από αυτά» θα πάρει η Τουρκία. «Μπορείτε να πάρετε», απάντησε ο Πούτιν προκαλώντας το γέλιο του Τούρκου προέδρου, σύμφωνα με το Insider. 

Οι στρατιωτικοί δεσμοί της Τουρκίας με τη Ρωσία αποτελούν αιτία ανησυχίας για το ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ, αφού η Άγκυρα προχώρησε στην αγορά του αεροπορικού συστήματος S-400 της Ρωσίας παρά τις προειδοποιήσεις να μην το κάνει.  Η πρώτη συστοιχία των S-400 άρχισε να παραδίδεται στην Τουρκία στα μέσα Ιουλίου και το υπουργείο Άμυνας της Τουρκίας ανακοίνωσε ότι η δεύτερη άρχισε να παραδίδεται από χθες. 

Η Ουάσιγκτον απάντησε αποκλείοντας τη συμμετοχή της Άγκυρας στο πρόγραμμα κατασκευής των αεροσκαφών F-35, για το οποίο είχε προειδοποίησει μήνες πριν.  Η Ουάσιγκτον θεωρεί ότι υπάρχει ο κίνδυνος οι Ρώσοι στρατιωτικοί που θα αναλάβουν την εκπαίδευση των Τούρκων στρατιωτικών στους S-400 να αποκτήσουν πρόσβαση στα τεχνολογικά μυστικά του αμερικανικού «αόρατου» πολεμικού αεροσκάφους F-35, το οποίο θέλει να αποκτήσει η Τουρκία. 

Πηγη: naftemporiki.gr

Η Πολωνία επαναφέρει το θέμα των πολεμικών αποζημιώσεων. Εμείς;;



Ογδόντα χρόνια μετά τις εκρήξεις των πρώτων γερμανικών βομβών στο έδαφος της Πολωνίας, η ηχώ τους είναι ξαφνικά πιο δυνατή: η Βαρσοβία ζητεί δισεκατομμύρια ευρώ σε πολεμικές αποζημιώσεις.   

 Καλοί γείτονες και σύμμαχοι στους κόλπους του ΝΑΤΟ και της Ε.Ε., η Βαρσοβία και το Βερολίνο έμοιαζαν να είχαν κλείσει τις μεταξύ τους διαφορές που προέρχονταν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.  Όμως η έλευση στην εξουσία των συντηρητικών εθνικιστών στην Πολωνία, για τους οποίους οι επιφυλάξεις έναντι της Ε.Ε. και της Γερμανίας είναι ένα πολιτικό θέμα που τους φέρνει ψήφους, έχει αλλάξει τα δεδομένα. 

«Η Πολωνία δεν έχει ακόμη λάβει την πρέπουσα αποζημίωση. Χάσαμε έξι εκατομμύρια ανθρώπους στη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου Πολέμου -- πολύ περισσότερους από άλλα κράτη που έλαβαν σημαντικές αποζημιώσεις. Αυτό δεν είναι σωστό. Δεν μπορεί να μείνει έτσι», επανέλαβε την περασμέη εβδομάδα ο πολωνός πρωθυπουργός Ματέους Μοραβιέτσκι. 

Το θέμα τέθηκε εκ νέου το 2017 από τον επικεφαλής του συντηρητικού κόμματος Νόμος και Δικαιοσύνη (PiS) Γιάροσλαβ Κατσίνσκι. Η Βαρσοβία ετοιμάζει μια νέα έκθεση, ευρύτερη αυτής που συνέταξε το 1947, στην οποία αναφέρεται το ισόποσο των 850 δισεκατομμυρίων σημερινών δολαρίων ΗΠΑ, σύμφωνα με τον βουλευτή του PiS Αρκάντιους Μολάρτσικ.

 «Διάκριση» 

 «Τόσα χρόνια μετά το τέλος του πολέμου, η Γερμανία δεν έχει στοχαστεί πάνω στο παρελθόν της, έχοντας περισσότερο στον νου να προστατεύσει τη σταθερότητα του προϋπολογισμού της, απ’ ό,τι να τηρήσει τους δημοκρατικούς κανόνες του κράτους δικαίου και να σεβαστεί τα δικαιώματα του Ανθρώπου», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Μουλάρτσικ, ο οποιος προεδρεύει μιας κοινοβουλευτικής επιτροπής που έχει αναλάβει να υπολογίσει τις προς αποζημίωση ζημιές. Σύμφωνα με τον ίδιο, η Πολωνία υπήρξε θύμα «διάκρισης».

 Το Βερολίνο αναγνωρίζει την ευθύνη του για τις ωμότητες που διαπράχθηκαν στο πόλεμο, όμως απορρίπτει τα νέα αιτήματα για αποζημιώσεις, είτε έρχονται από την Πολωνία είτε από την Ελλάδα.  «Η θέση της γερμανικής κυβέρνησης παραμένει η ίδια, το ζήτημα των γερμανικών αποζημιώσεων έχει κλείσει νομικά και πολιτικά», δηλώνει η εκπρόσωπος του Βερολίνου Ουλρίκε Ντέμερ. 

Σύμφωνα με τη Γερμανία, η Πολωνία είχε παραιτηθεί το 1953 από τις πολεμικές αποζημιώσεις από την Ανατολική Γερμανία. Και το ζήτημα διευθετήθηκε οριστικά με τη Συνθήκη «2+4» ανάμεσα στα δύο γερμανικά κράτη και τους τέσσερις νικητές - ΗΠΑ, ΕΣΣΔ, Βρετανία και Γαλλία. Η υπογραφή της συνθήκης αυτής τον Σεπτέμβριο 1990 άνοιξε τον δρόμο για τη γερμανική επανένωση.

 Όμως οι Πολωνοί συντηρητικοί αμφισβητούν τη συμφωνία του 1953, που συνήφθη την κομμουνιστική εποχή. Και, φοβούμενοι ίσως μια περίπλοκη νομική συζήτηση, προτιμούν να επιμένουν στο «ηθικό καθήκον» των Γερμανών.  Οι Πολωνοί μοιάζουν μοιρασμένοι στο ζήτημα των αποζημιώσεων.

 Για τον Ταντέους Ζίραντ, αυτόπτη μάρτυρα των πρώτων γερμανικών βομβαρδισμών στο Βιέλουν (κεντρική Πολωνία) την 1η Σεπτεμβρίου 1939, η υπόθεση έχει κλείσει μετά την απόφαση των μεγάλων δυνάμεων να παραχωρήσουν στην Πολωνία περίπου 100.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα στα βόρεια και τα δυτικά της χώρας σε βάρος της Γερμανίας, στερώντας της ταυτόχρονα περίπου 175.000 τετραγωνικά χιλιόμετρα εδαφών στην ανατολή προς όφελος της Σοβιετικής Ένωσης. 

«Θα μου αρκουσαν αυτά τα εδάφη που ανακτήθηκαν το 1945», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο 88χρονος Ζίραντ. Αντίθετα, για τον Ταντέους Ολέζνικ, ιστορικό που ζει στο Βίλουν, η απαίτηση αποζημιώσεων παραμένει «ηθικά δικαιολογημένη». 

Βέρμαχτ και αναταραχή 

Μολονότι η γερμανική πολιτική τάξη υποστηρίζει ομόφωνα τη θέση πως το θέμα των αποζημιώσεων έχει κλείσει, δεν ισχύει το ίδιο με την ενδεχόμενη αποκατάσταση της Βέρμαχτ, την οποία ζητούν ηγέτες της ακροδεξιάς, η οποία σημειώνει άνοδο στην ανατολική Γερμανία. 

Ο πρόεδρος του κόμματος Εναλλακτική για τη Γερμανία (AfD) Αλεξάντερ Γκάουλαντ δήλωσε τον Σεπτέμβριο 2017, στη διάρκεια της προεκλογικής εκστρατείας για τις βουλευτικές εκλογές, πως η χώρα του μπορεί να είναι «υπερήφανη για τα κατορθώματα των Γερμανών στρατιωτών στη διάρκεια των δύο παγκόσμιων πολέμων». 

Οι δηλώσεις αυτές προκάλεσαν αναταραχή στην υπόλοιπη γερμανική πολιτική σκακιέρα, στην αριστερά όπως και στη δεξιά. Αυτές οι ομόφωνες καταδίκες δεν εμπόδισαν την εκλογή, στις 24 Σεπτεμβρίου 2017, 94 βουλευτών της AfD, για πρώτη φορά. 

«Καθώς το ζήτημα (των αποζημιώσεων) δεν έχει διευθετηθεί, φθάνουμε εδώ να σχετικοποιούμε τον ρόλο που διαδραμάτισαν οι Γερμανοί στη διάρκεια του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου», σχολίασε ο Μουλάρτσικ.  Το 1939 η Πολωνία είχε δεχθεί επίθεση και από την ΕΣΣΔ του Στάλιν. Εντούτοις «η πολωνική πλευρά δεν εγείρει αυτή τη στιγμή το ζήτημα των πολεμικών αποζημιώσεων από τη Ρωσία», δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο ο Πολωνός υπουργός Εξωτερικών. 

Πηγές: Ναυτεμπορικη, ΑΜΠΕ, AFP

Εντονοτατο το Αμερικάνικο (κι όχι μόνο) ενδιαφέρον για την Αλεξανδρούπολη.



Με πώληση του 100% των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης αναμένει η αγορά πως θα ξεκινήσει η αξιοποίηση των δέκα περιφερειακών λιμένων από το ΤΑΙΠΕΔ.

Για το συγκεκριμένο λιμάνι έχει εκδηλωθεί εντονότατο ενδιαφέρον από πολλούς σοβαρούς επενδυτές, ενώ ήδη έχουν δρομολογηθεί εγχειρήματα που αναβαθμίζουν τη γεωπολιτική και οικονομική σημασία του.

Το τελικό μοντέλο, αν δηλαδή θα γίνει 100% παραχώρηση, πώληση του 67% του μετοχικού κεφαλαίου ή επιμέρους παραχώρηση δραστηριοτήτων, μένει να αποφασιστεί κατόπιν και της σχετικής εισήγησης των συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ, όμως συνήθως καλά πληροφορημένες πηγές προεξοφλούν τη συνολική παραχώρηση του 100% των μετοχών. 

Για το λιμάνι εκδηλώνεται παγίως έντονο αμερικανικό ενδιαφέρον τόσο για ενεργειακούς όσο και για στρατιωτικούς λόγους, ειδικά μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΘ. Το λιμάνι προσφέρει δυνατότητα εξυπηρέτησης συνδυασμένων μεταφορών με τέσσερα μέσα: θαλάσσια, οδικά, σιδηροδρομικά και εναέρια. Βρίσκεται σε σημείο το οποίο συνδέεται πλέον άμεσα με την Εγνατία Οδό και τον σιδηροδρομικό άξονα προς Θεσσαλονίκη, αλλά και προς τα τουρκικά και τα βουλγαρικά σύνορα, ενώ γειτνιάζει με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP) και την όδευση του κάθετου συνδετήριου αγωγού Ελλάδας - Βουλγαρίας (IGB).

Πρόσφατα ξεκίνησε και η λειτουργία της σιδηροδρομικής σύνδεσης του νέου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων με το εθνικό δίκτυο και διά αυτού με τα Βαλκάνια και τις παρευξείνιες χώρες, που επιτρέπει πλέον τη διεκπεραίωση συνδυασμένων μεταφορών (τρένο - πλοίο).  Παράλληλα, αποτελεί επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική μέσω της προωθούμενης κατασκευής πλωτού σταθμού αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) από αμερικανικά και ελληνικά επιχειρηματικά συμφέροντα.

Ειδικότερα, η Gastrade, συμφερόντων του ομίλου Κοπελούζου, στην οποία έχει αποκτήσει συμμετοχή και η ναυτιλιακή GasLog, συμφερόντων Παναγιώτη Γ. Λιβανού, σχεδιάζει να θέσει σε λειτουργία πλωτό σταθμό επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου στα ανοικτά της Αλεξανδρούπολης. Ομως, και ρωσικά και ευρωπαϊκά αλλά και κινεζικά συμφέροντα έχουν επίσης ενδιαφερθεί για το συγκεκριμένο λιμάνι.

Στην περιοχή έχουν ήδη αναπτυχθεί δραστηριότητες συνδυασμένων μεταφορών από εταιρείες όπως η γερμανική Kuehne + Nagel και η κινεζική Cosco Shipping Agency, που έχουν από καιρό εκμισθώσει αποθηκευτικές εγκαταστάσεις στο λιμάνι για να συγκεντρώνονται και να επαναπροωθούνται προϊόντα και εξαρτήματα προς ευρωπαϊκές και άλλες αγορές

Ο νέος Δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης περικόπτει €54 εκατ. από φιλοκυβερνητικά ιδρυματα



Ο προερχόμενος από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης, το Λαϊκό Ρεπουμπλικανικού Κόμμα (CHP) Εκρέμ Ιμάμογλου, κέρδισε την δημαρχία της τουρκικής μεγαλούπολης στις επαναληπτικές εκλογές της 24ης Ιουνίου, τερματίζοντας την 25ετή κυριαρχία του κυβερνώντος κόμματος Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης (AKP) του Τούρκου προέδρου. 

Καθόλη τη διάρκεια της προεκλογικής του εκστρατείας, ο Ιμάμογλου είχε δεσμευτεί να ξεσκεπάσει αυτό που ο ίδιος περιέγραφε ως σπάταλη μεταφορά εκατομμυρίων τουρκικών λιρών σε φιλοκυβερνητικά ιδρύματα που έκαναν προηγούμενες δημοτικές αρχές.

Σήμερα, η νέα δημοτική αρχή της Κωνσταντινούπολης ανακοίνωσε ότι περικόπτει 54 εκατ. ευρώ χρηματοδοτήσεων σε φιλοκυβερνητικά ιδρύματα  στην πρώτη κίνηση του νέου δημάρχου ενάντια στον Τούρκο πρόεδρο μετά από την εκλογή του. 

«Μέχρι τώρα, έχουμε ολοκληρώσει την ακύρωση μεταφοράς από πόρους συνολικά 357 εκατομμυρίων τουρκικών λιρών που δίνονταν ή μεταφέρονταν σε ιδρύματα», δήλωσε σήμερα στους δημοσιογράφους ο δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης, σημειώνοντας ότι το ποσό αυτό περιλάμβανε 56 εκατ. τουρκικές λίρες (8,6 εκατ. ευρώ) σε «επισιτιστική βοήθεια» και 165 εκατ. τουρκικές λίρες (25,5 εκατ. ευρώ) σε οικοδομικές εργασίες.  «Είναι απίστευτο. Σε τι ξοδεύουν τα λεφτά του λαού;», είπε. «Αυτό είναι μόνο η αρχή». 

Ο δήμος επίσης ακύρωσε τα πρωτόκολλα συμφωνίας με πέντε ιδρύματα που επίσης έπαιρναν χρήματα.  Ένα από αυτά ήταν το ίδρυμα τουρκικής νεολαίας και υπηρεσιών εκπαίδευσης (TURGEV), το οποίο ίδρυσε ο Ερντογάν όταν ήταν δήμαρχος Κωνσταντινούπολης την δεκαετία του 1990.

Στο διοικητικό συμβούλιο του TURGEV συμμετέχει η αδερφή του Τούρκου προέδρου, η σύζυγος του διευθυντή επικοινωνίας του και ένας πρώην δήμαρχος του AKP.  Η κίνηση αυτή του Ιμάμογλου έρχεται σχεδόν μια εβδομάδα μετά την απόφαση των τουρκικών αρχών να καθαιρέσουν τους Κούρδους δημάρχους τριών πόλεων στο νοτιοτοανατολικό τμήμα της χώρας και την αντικατάσταση αυτών με κρατικούς αξιωματούχους.

Παράλληλα οι αρχές συνέλαβαν περισσότερους από 400 ανθρώπους για υποτιθέμενους συνδέσμους με μαχητικές οργανώσεις.  Η απόφαση προκάλεσε την έντονη κριτική της αντιπολίτευσης.  Ο Ερντογάν διεμήνυσε ότι η κυβέρνησή του θα λάβει παρόμοια μέτρα σε άλλες περιοχές της χώρας αν κριθεί αναγκαίο. 

Ωστόσο ο Ιμάμογλου χαρακτήρισε «θλιβερές» και ανούσιες τις δηλώσεις αυτές του Τούρκου προέδρου.  «Η Κωνσταντινούπολη είναι σε ασφαλή χέρια. Η Κωνσταντινούπολη διοικείται από έναν δήμαρχο που έλαβε σχεδόν το 50% των ψήφων των Κωνσταντινουπολιτών», είπε. 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Νέο ραντάρ για τις LCS, το TRS-4D AESA.



Το Πολεμικό Ναυτικό των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (ΗΠΑ) παρέλαβε το πρώτο πλοίο  LCS εξοπλισμένο με το πολλαπλών λειτουργιών περιστροφικό ραντάρ ενεργής διάταξης ηλεκτρονικής σάρωσης (AESA) Hensoldt TRS-4D δέσμης-G (C). Επίσης ανακοινώθηκε η νέα του ονομασία συμφωνα με τους όρους του USN, η οποία θα είναι AN/SPS-80.
Το USS Indianapolis (LCS 17) που παραλήφθηκε από την Lockheed Martin στις 26 Ιουλίου είναι το πρώτο LCS κλάσης Freedom που εξοπλίστηκε με το συγκεκριμένο ραντάρ επιτήρησης αέρος/επιφανείας. Αυτό σηματοδοτεί μια σημαντική αναβάθμιση έναντι του ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών ραντάρ TRS-3D/16 (καταχωρημένο απο το Ναυτικό των ΗΠΑ ως AN/SPS-75), το οποίο είναι εγκατεστημένο στα πρώτα οχτώ πλοία της κλάσης Freedom.
To TRS-4D, που βασίζεται στην τεχνολογία νιτρίδιο γαλλίου στερεάς κατάστασης, αξιοποιεί πλήρως την ψηφιακή μορφοποίηση δέσμης (DBF), με επεξεργασία παλμού-Doppler σε όλες τις δέσμες.

Αποτέλεσμα αυτού είναι να επιτυγχάνει μέγιστη εμβέλεια 250 χλμ. έναντι μαχητικού αεροσκάφους, δυνατότητα αποκάλυψης στόχων με 0.001 sq. m. RCS, και παρακολούθηση 1000 στοχων ταυτόχρονα.

Από Jane's. 

27 Αυγούστου 2019

Οι Ισραηλινοι "ανησυχούν" ότι οι Τούρκοι θα δώσουν "μυστικά" του F-35 στην Κίνα.



Το τελευταίο διάστημα, όλο και περισσότερα Ισραηλινά κέντρα σκέψεως αναφέρουν με ανησυχία την αναθερμανση των σχέσεων Τουρκιας-Κίνας. Το συμπέρασμα που βγάζουν είναι πως αυτή η "συνεργασία" μεταξύ των 2 Ασιατικών χωρών πρέπει να απασχολήσει τον δυτικό κόσμο αρκετά, και να εξεταστεί με μεγάλη προσοχή - "κι εννοώ μεγάλη προσοχη", όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο πρώην επικεφαλής της ShinBet (Ισραηλινή Γενική Υπηρεσία Ασφάλειας), Jacob Pery. 

Σε αυτό το συμπερασμα οδηγηθηκαν μετά από μια σειρά Σινοτουρκικων επαφων και δηλώσεων το τελευταιο, οι οποίες έβαλαν στην άκρη τις οποίες διάφορες υπάρχουν ανάμεσα τους, με πρώτη αυτή των Ουϊγουρων. Μάλιστα, οι ενδείξεις για κάτι τέτοιο είναι αρκετές για να είναι συμπτωματικες. Μερικές μόνο από αυτές είναι η οικονομική βοήθεια της Κίνας, ύψους $1 δισ., η πλήρης συμφωνία στο project “Belt and Road Initiative”, καθώς και οι κοινές δηλώσεις των 2 πλευρών για σύναψη "στρατηγικής συνεργασίας" μεταξύ της Τουρκίας και της Κίνας.



Μερικοί μάλιστα, πήγαν ακόμα ένα βήμα παραπέρα, καθώς όπως δήλωσαν στο Breaking Defence, "η Κίνα θα προσπαθήσει να πλησιάσει τις Τουρκικές εταιρίες που συμμετείχαν μέχρι πρότινος στην παραγωγή τμημάτων των F-35". "Κι αυτό δεν πρέπει να το υποτιμούμε, καθώς οι Κινέζοι προσπαθουν με κάθε τρόπο να αποκτήσουν προηγμένες τεχνολογίες. Είναι πρωταθλητές σε αυτό".

Σαν AmynaGR, είχαμε σχολιάσει εξαρχής πως μετά την συνάντηση του Ερντογάν με τον Ξι Τζιπινγκ στις 2 Ιουλίου, ότι η συνεργασία Τουρκιας-Κίνας είναι ιδιαιτέρως ανησυχητική. Κι αυτό διότι και οι 2 χώρες θεωρούν τους εαυτούς τους αδικημένος έναντι της Δύσης, έχουν κοινές ανησυχίες και παραπλήσιους στόχους. 

Μετά από όλα αυτά, δεν θα μας έκανε καθόλου έκπληξη αν δούμε την Τουρκία να εξυπηρετεί υπογειως τα σχέδια της Κίνας στην περιοχή. Η Ελλάδα οφείλει να προσέχει πολύ σε αυτό το ενδεχομενο, και να "ζυγίζει" κατάλληλα τις οποίες συναλλαγές της με την Κίνα... 

Μακρόν: Ο Μπόρις Τζόνσον ίσως καιι να «παίζει πόκερ»



Ο πρωθυπουργός της Βρετανίας Μπόρις Τζόνσον ενδέχεται να «παίζει πόκερ» απαιτώντας να γίνουν μεγάλες αλλαγές στη Συμφωνία Αποχώρησης του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, έκρινε χθες ο πρόεδρος της Γαλλίας Εμανουέλ Μακρόν. 

«Ίσως παίζει πόκερ. Είναι ευφυής. Είχα μια καλή συζήτηση μαζί του. Θέλει να απλοποιηθούν τα πράγματα στα ιρλανδικά σύνορα», ανέφερε ο Μακρόν μιλώντας στο γαλλικό τηλεοπτικό δίκτυο France 2. 

Όμως, συμπλήρωσε ο πρόεδρος της Γαλλίας, οι απαιτήσεις του Τζόνσον συνεπάγονται ότι αγαθά που δεν συμμορφώνονται προς τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς θα μπορούσαν να εισάγονται στην ενιαία αγορά της ΕΕ μέσω Βρετανίας. «Αυτό θέλει. Και αυτό δεν μπορούμε να το αποδεχθούμε», τόνισε.  Τεχνικής φύσης τροποποιήσεις, οι οποίες δεν μεταβάλλουν στην ουσία της τη Συμφωνία Αποχώρησης που διαπραγματεύθηκε η προκάτοχος του Τζόνσον στο τιμόνι των Συντηρητικών και στη Ντάουνινγκ Στριτ, η Τερέζα Μέι, θα μπορούσαν να γίνουν δεκτές από τις Βρυξέλλες, διαβεβαίωσε ο Μακρόν. 


Ωστόσο, εάν το Λονδίνο επιλέξει εντέλει την αποχώρηση χωρίς συμφωνία, «είμαστε έτοιμοι», συμπλήρωσε  Αυτό «θα είναι δύσκολο» και «δεν θα είναι καλό» για καμία πλευρά, προειδοποίησε. 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Ερντογάν "δίπλα" σε Su-57! Θα την κάνει την "κουταμάρα" τελικά; (ΒΊΝΤΕΟ)



Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, "επισκέφθηκε" κατά τη διάρκεια της αεροπορικής έκθεσης ΜΑΚS-2019 που διεξάγεται αυτή την περίοδο στη Μόσχα, μεταξύ άλλων, και μαχητικό SU-57.

Συνεχίζει να παίζει το παιχνίδι του εκφοωσιμου έναντι των ΗΠΑ και των Ευρωπαίων, με κύριο στόχο να αποσπάσει όσα περισσότερα μπορεί. Το πρόβλημα βέβαια με αυτή την τακτική, είναι πως ενέχει υψηλό ρίσκο τόσο για τον ίδιο, όσο και για ολόκληρη την Τουρκια. Κι όταν η πραγματικη τοπική υπερδύναμη "δεν σε θελει" (Ισραήλ), τότε πολυχρονεμενε Ταγίπ έχεις πρόβλημα.

ΥΓ (sic): Σου πάει γάντι το Su-57!!