27 Νοεμβρίου 2019

O Γερμανικός Στρατός αναβαθμίζει τα Wiesel 1 που διαθέτει.



Η "Γερμανική ΓΔΑΕΕ" (BAAINBw) υπέγραψε σύμβαση με την FFG mbH η οποία και αφορούσε τον εκσυγχρονισμό του στόλου των Wiesel 1 που διαθέτει ο Γερμανικός Στρατός. Η διάρκεια της σύμβασης είναι μέχρι το 2022.

Ο εκσυγχρονισμός θα αφορά 181 οχήματα, και σκοπός της είναι να επεκτείνει την επιχειρησιακή ζωή των οχημάτων μέχρι και το 2030. Ο εκσυγχρονισμός θα επικεντρωθεί στην αντιβαλλιστική και αντιναρκική προστασία του οχήματος, σε νέα συστήματα επικοινωνιών, καθώς και σε νέες πλατφορμες οπλισμού.

Τα Wiesel 1 που θα αναβαθμιστούν, είναι τα εξής:

  • Wiesel 1 Reconnaissance (Αναγνωριστικό).
  • Wiesel 1 Machine gun (Φορέας πολυβόλου).
  • Wiesel 1 MELLS (φορέας Α-Τ).
Θυμίζουμε πως το Wiesel 1/2 είναι Τεθωρακισμένο Όχημα - Φορέας Οπλισμού σε μέγεθος "τανκέτας - μίνι τανκ" (tankette). 
Η "τανκέτα" είναι ένα ελαφρύ ΤΘ όχημα, που μοιάζει με άρμα μάχης, αλλά έχει μέγεθος ενός μεσαίου ΙΧ οχήματος. Ξεκίνησαν να δημιουργούνται τη δεκαετία το 20, και οι αποστολές που κλήθηκαν να επιτελέσουν ήταν κυρίως αναγνώριση και υποστήριξη διμοιριών. Η ελαφρά τους θωράκιση όμως κατέστησε αυτά τα οχήματα παρελθόν. Μοναδική εξαίρεση (για τη Δύση) αποτελεί η Γερμανία με τα Wiesel 1/2.

Η Τουρκία συζητά με τη Ρωσια την αγορά πολιτικών αεροσκαφών.

Πηγή: Reuters.

Οι δεσμοί μεταξύ Τουρκίας και Ρωσίας φαίνεται πως δεν θα μείνουν στους S-400 αλλά θα προχωρήσουν και σε άλλα επίπεδα.

Όπως αποκάλυψε ο Yuriy Slyusar, Πρόεδρος της Ρωσικής εταιρείας United Aircraft Corporation, η Τουρκία συζητά με τη Ρωσία την πιθανότητα προμήθειας πολιτικών αεροπλάνων. Συγκεκριμένα υπάρχει πρόταση για αγορά των MC-21 και των Sukhoi SuperJet (SSJ) 100.

Το μεσαίων αποστάσεων αεροπλάνο MS-21 κατασκευάζεται από την Irkut Corporation και το περιφερειακό αεροπλάνο SSJ100 (Sukhoi Superjet 100) κατασκευάζεται από την Sukhoi Civil Aircraft Company.

Το MC-21 έκανε το ντεμπούτο του στην έκθεση Teknofest στην Κωνσταντινούπολη τον Σεπτέμβριο. Το αεροπλάνο έχει το ευρύτερο σκάφος της κατηγορίας του, χωράει 211 επιβάτες, έχει εμβέλεια 6000km, μήκος 42,20m και άνοιγμα φτερών 35,90m. 

Το SSJ100 είναι περιφερειακό αεροπλάνο που έκανε την παρθενική του πτήση το 2008.

Ταυτόχρονα, η Τουρκία φέρεται να συζητά με τη Ρωσία και την αγορά μαχητικών αεροσκαφών Su-35, καθώς και την συμπαραγωγή εξαρτημάτων τους.

Υπενθυμίζεται πως τον περασμένο Ιούλιο, ο Πρόεδρος της Τουρκίας είχε πει πως η χώρα του θα επανεξετάσει την αγορά των 100 αεροπλάνων από την Boeing εάν υπάρξουν περισσότερες κυρώσεις σε βάρος της Τουρκίας από τις ΗΠΑ, εξαιτίας της αγοράς του Ρωσικού συστήματος S-400.

Οι ΗΠΑ έχουν ακυρώσει την πώληση 100 μαχητικών F-35 στην Τουρκία εξαιτίας της αγοράς των Ρωσικών S-400.

Μετάφραση του Cosmostatus από την πηγή.

26 Νοεμβρίου 2019

Επίδειξη του "υπερόπλου" HGV Avangard από το Ρωσικό ΥΠΕΘΑ, σε Αξιωματούχους των ΗΠΑ(!!)



Από τις 24 έως τις 24 Νοεμβρίου, το Υπουργείο Άμυνας της Ρωσίας έκανε παρουσίαση των δυνατοτήτων του πυραυλικού συστήματος Avangard (HGV) σε αξιωματούχους των ΗΠΑ. 

Σύμφωνα με δήλωση του ρωσικού υπουργείου Άμυνας, η παρουσίαση έγινε «με κύριο σκοπό τη διατήρηση της νέας συνθήκης START, βιώσιμης και αποτελεσματικής». Το σύστημα αναμένεται να τεθεί σε πλήρη επιχειρησιακή ετοιμότητα το Δεκέμβριο του 2019. Το Avangard έχει σχεδιαστεί για να προωθείται κατά το αρχικό στάδιο της πτήσης του από τον πύραυλο SS-19 (κάτι σαν booster), ο οποίος και διαθέτει μέγιστο βεληνεκές 6.000 χλμ. Θυμίζουμε ότι το HGV Avanard επιτυγχάνει ταχύτητες έως και 30 Μach, κάνοντας αδύνατη την όποια προσπάθεια έγκαιρης προειδοποίησης και καταστροφής του από τα σημερινά "πλέγματα" αντιβαλλιστικής άμυνας.

Μετάφραση από την πηγή: Πρακτορείο αμυντικών ειδήσεων Jane's 360.

Ινδία: 464 άρματα μάχης Τ-90S και μεταφορά τεχνολογίας, έναντι $3,12 δισ. Όλες οι λεπτομέρειες

Η Ινδία σύναψει σύμβαση ύψους 3,12 δισ. δολαρίων για την τοπική παραγωγή 464 αρμάτων μάχης T-90S, με την ανάλογη καταβολή στην Ρωσία  "τέλους" μεταφοράς τεχνολογίας.




Η σύμβαση υπογράφηκε με εκατέρωθεν "τυμπανοκρουσίες" νωρίτερα αυτό το μήνα. Η συμφωνία προβλέπει ότι η Ρωσική εταιρεία κατασκευής του Τ-90S UralVagonZavod θα λάβει 1,2 δισεκατομμύρια δολάρια για τη μεταφορά τεχνολογίας, ενώ η Ινδική κρατική βιομηχανία Ordnance Factory θα λάβει 1,92 δισεκατομμύρια δολάρια για τοπική παραγωγή 464 δεξαμενών T-90S.
Το κόστος μεταφοράς τεχνογνωσίας θα αποπληρωθεί σε ρούβλια, κατόπιν σχετικής απαίτησης της Ρωσικής πλευράς. Η διάρκεια της σύμβασης ορίστηκε στα 4 έτη, με ετήσια παραγωγή περίπου120 μονάδων.

Αξιωματούχος του Ινδικού Υπουργείου Ανάπτυξης περιέγραψε την τιμή της μεταφοράς τεχνολογίας ως υπερβολικά υψηλή, αλλά παρά το υψηλό κόστος,  η εγχώρια βιομηχανική συμμετοχή στην παραγωγή των αρμάτων θα αυξηθεί στο 80% από το σημερινό επίπεδο του 40%.

Στη συνέχεια συμπλήρωσε, πως η 100% εγχώρια παραγωγή του T-90S είναι αδύνατη, καθώς μεγάλος αριθμός εξαρτημάτων πρέπει να συνεχίσει να εισάγεται. Τα μέρη που μετά την παραπάνω συμφωνία θα παράγονται τοπικά είναι μεταξύ άλλων τα πανοραμικά νυχτερινά περισκόπια, τα συστήματα θερμικής απεικόνισης, καθώς και η re-active θωράκιση.. Ωστόσο, οι μηχανή και το σύστημα μετάδοσης που αποτελούν το 45% του κόστους ενός άρματος T-90S, θα συνεχίσουν να προέρχονται από τη Ρωσία..

Ένας ανώτερος υπάλληλος του Ινδικού Στρατού δήλωσε ότι η μεγαλύτερη τοπική θέση της δεξαμενής δεν βοηθά σημαντικά, διότι δεν περιλαμβάνεται η υποστήριξη κύκλου ζωής. Εξαιτίας αυτού, υποστήριξε ο αξιωματούχος, η υπηρεσία καταλήγει να πληρώνει τρεις φορές περισσότερο από το αρχικό κόστος της δεξαμενής.

Θυμίζουμε ότι ο Ινδικός Στρατός σήμερα επιχειρεί με περίπου 1.100 άρματα μάχης T-90S, κάνοντας τον τον μεγαλύτερο χρήστη του, με αρκετά μεγάλη απόσταση από τον  δεύτερο (Αλγερία και Ρωσία με 570 και 550 άρματα αντίστοιχα).

Σε 30λεπτο "συναγερμό" ο Λευκός Οίκος, εξαιτίας πιθανής παραβίασης του εναέριου χώρου του



Ο Λευκός Οίκος αποκλείστηκε σήμερα το πρωί, λόγω μιας πιθανής παραβίασης του εναέριου χώρου του.

Ο Βόρειος Κήπος της προεδρικής κατοικίας εκκενώθηκε και η κυκλοφορία των πεζών απαγορεύτηκε, ενώ την ίδια ώρα μαχητικά αεροσκάφη πετούσαν πάνω από την ομοσπονδιακή πρωτεύουσα. Το Καπιτώλιο αποκλείστηκε επίσης για προληπτικούς λόγους και αυξήθηκε το επίπεδο συναγερμού.

Ένας εκπρόσωπος της Μυστικής Υπηρεσίας, αρμοδιότητα της οποίας είναι η ασφάλεια του προέδρου, είπε ότι ο αποκλεισμός κράτησε λιγότερο από 30 λεπτά και πλέον έχει αρθεί.

Η Βορειοαμερικανική Διοίκηση Άμυνας του Εναέριου Χώρου ανέφερε ότι παρακολουθεί την κατάσταση και ότι το αεροπλάνο που προκάλεσε τον αποκλεισμό «δεν θεωρείται εχθρικό στην παρούσα φάση».

Αναμενόμενο: Οικονομική Ανάσα στην Τουρκία από το Κατάρ, αξίας $2 δισ.



Το Κατάρ αναμένεται να ενισχύσει τα συναλλαγματικά διαθέσιμα της Τουρκίας κατά 2 δισ. δολάρια μετά την επέκταση της συμφωνίας ανταλλαγής νομισμάτων (swap agreement) μεταξύ των κεντρικών τραπεζών των δύο χωρών, σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times.

Η τουρκική κεντρική τράπεζα ανακοίνωσε σήμερα ότι η Άγκυρα και η Ντόχα συμφώνησαν να αυξήσουν το πλαφόν της υφιστάμενης συμφωνίας ανταλλαγής. Το όριο της συμφωνίας, που προβλέπει την ανταλλαγή τουρκικών λιρών έναντι καταριανών ριάλ, θα αυξηθεί από το ισοδύναμο των 3 δισ. δολαρίων στα 5 δισ. δολάρια, ανάφερε η τράπεζα μετά την επίσκεψη στη Ντόχα του προέδρου, Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

«Οι βασικοί στόχοι της συμφωνίας είναι να διευκολυνθεί το διμερές εμπόριο στα αντίστοιχα τοπικά νομίσματα και να στηριχθεί η χρηματοπιστωτική σταθερότητα των δύο χωρών», επισήμανε. Η στήριξη αναμένεται να αποτυπωθεί στα επίσημα στοιχεία της τουρκικής κεντρικής τράπεζας για τα συναλλαγματικά διαθέσιμα, τα οποία αποτελούν αντικείμενο ενδελεχούς ελέγχου από τους επενδυτές και αναλυτές μετά την περσινή κρίση της τουρκικής λίρας.

Η χρήση από την τράπεζα άλλων βραχυπρόθεσμων συμφωνιών ανταλλαγής έχει εγείρει ερωτήματα σχετικά με το πραγματικό μέγεθος του οπλοστασίου που έχει η Τουρκία για να στηρίξει τη λίρα και να εγγυηθεί το μεγάλο εξωτερικό χρέος της, αναφέρει το δημοσίευμα των Financial Times. Η τουρκική κεντρική τράπεζα είχε παραδεχθεί στο παρελθόν ότι τα swaps έχουν μία επίδραση στα στοιχεία για τα συναλλαγματικά διαθέσιμα.

Η τελευταία ανακοίνωση, προσθέτουν οι FT, αποτελεί μία ένδειξη της στενής συμμαχίας μεταξύ της Τουρκίας και του Κατάρ, με τις δύο χώρες να έχουν ενώσει τις δυνάμεις τους κατά της Σαουδικής Αραβίας και των συμμάχων της σε μία σειρά περιφερειακών διαμαχών. Ο Ερντογάν έσπευσε να υποστηρίξει το Κατάρ μετά τον αποκλεισμό που επιβλήθηκε στο Εμιράτο το 2017, υπό την καθοδήγηση της Σαουδικής Αραβίας.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΒΙΝΤΕΟ από την Άσκηση "Iron Sword" μεταξύ της Αμερικάνικης 173ης Α/Μ και της Ελληνικής 71ης Α/Μ Ταξ.



Συνεχίζεται η συνεκπαίδευση των Αμερικάνικωνν και Ελληνικών Αερομεταφερόμενων δυνάμεων, που διεξάγεται στην έδρα της 71ης Α/Μ Ταξιαρχίας στο Κιλκίς.

Η διάρκεια της συνεκπαίδευσης ήταν συνολικά 10 ημερών, κι αφορά στην συμμετοχή Αμερικανών αλεξιπτωτιστών σε Ελληνικά εκπαιδευτικά σχολεία, όπως της Ομάδας Μάχης  και χειρισμού εκρηκτικών υλών. Η άσκηση (σ.σ. συνεκπαίδευση) Iron Sword, ξεκίνησε στις 18 Νοε 19, κι έληξε σήμερα στις 26 Νοε 19.
Όλα τα σενάρια της άσκησης διεξήχθησαν στο Κέντρο Αστικού Αγώνα της 71ης Α/Μ Ταξιαρχίας, στο Κιλκίς

Παρακάτω, ακολουθεί βίντεο με το περιεχόμενο της άσκησης, που δημοσιεύθηκε στην ιστοσελίδα του Αμερικανικού Στρατού.









ΠΝ ακούς; Το Αυστραλιανό ΠΝ θα χρησιμοποιεί πλέον 3D εκτυπωτή για να παράγει (γρήγορα και φθηνα) ανταλλακτικά



Η Υπουργός Αμυντικής Βιομηχανίας της Αυστραλίας Melissa Price, έκανε γνωστό την απόφαση του Αυστραλιανού ΠΝ να επενδύσει 1 εκατομύριο δολάρια ΗΠΑ την επόμενη διετία, προκειμένου να μπορεί να παράγει ανταλλακτικά για τα περιπολικά του σκάφη (αρχικά), αποκλειστικά μέσω 3D εκτυπωτή.

Ο εκτυπωτής που επιλέχθηκε γι'αυτή την αποστολή είναι ο Deposition Supersonic 3D της εταιρίας SPEE3D, μοντέλο το οποίο ήδη εκμεταλεύεται από το 2017, το Πανεπιστήμιο Chales Darwin.

Το Αυστραλιανό ΠΝ επιθυμεί κατ'αυτό τον τρόπο να κάνει τη συντήρηση πιο φθηνή, και να αυξήσει τις διαθεσιμότητες των οπλικών συστημάτων εξαιτίας της πιο γρήγορης εξυπηρέτησης.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ

Τόσο το μικρό κόστος της όλης προσπάθειας, όσο και η μηδαμινή πολυπλοκότητα, καθιστούν το παραπάνω εγχείρημα απολύτως αναγκαίο (σ.σ. από χθες) για όλες τις ΕΕΔ, ειδικά αυτή τη δύσκολη οικονομική συγκυρία. 

Η 3D εκτύπωση μπορεί να μην αποτελεί τη "μαγική λύση" για τις ΕΕΔ, σίγουρα όμως θα παράγει πολύ φθηνότερα μια σειρά από αναγκαία ανταλλακτικά κι αναλώσιμα.

Η άποψη μας για το Ελληνικό Μη επανδρωμένο ταχύπλοο (USV) Sea Rider.



Πριν λίγες μέρες, η έγκυρη φιλική ιστοσελίδα defencereview δημοσίευσε μια πολύ ευχάριστη είδηση, αυτή της επιτυχημένης δοκιμαστικής διασύνδεσης του Ελληνικού USV Sea Rider με τη Φρεγάτα "ΛΗΜΝΟΣ" του ΠΝ.

Επίσης, μάθαμε ότι όχι μόνο διασυνδέθηκε επιτυχώς με το ΚΠΜ της Φρεγάτας, αλλά κι ότι εκτέλεσε μια σειρά από επιτυχημένες αποστολές, μεταξύ των οποίων:

  • Ανίχνευση-Εντοπισμό ναρκών μέσω παρακολούθησης ύποπτου πλοίου ναρκοθέτησης.
  • Εντοπισμό-αντιμετώπιση ασύμμετρης απειλής.
  • Βοήθεια στη σύνθεση τακτικής εικόνας της Φρεγάτας.
Συνεπώς, είναι αναγκαίο να γίνει μια "καλή γνωριμία" με το παραπάνω οπλικό σύστημα, να παραθέσουμε τα τεχνικά του χαρακτηριστικά, και να εκφράσουμε την άποψη μας για το τι μπορεί να κάνει, και τι όχι.

Τα ερωτήματα που θα προσπαθήσουμε να απαντήσουμε, είναι τα κάτωθι:
  • Ποιό είναι το παραπάνω USV, κι από τι εξοπλισμό αποτελείται;
  • Που ωφελεί (αν ωφελεί) το ΠΝ η επιχειρησιακή του ένταξη;
  • Τι αποστολές μπορεί να εκτελέσει στη σημερινή του μορφή;
USV SeaRider- Εισαγωγή-Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Καταρχάς, το Μη Επανδρωμένο Ταχύπλοο SeaRider δεν είναι μόνο "Μη Επανδρωμένο", αλλά μπορεί να εκτελέσει αποστολές και με πλήρωμα. Συνεπώς το Sea Rider είναι μια πλατφόρμα που αναλόγως των συνθηκών, μπορεί να δράσει είτε σαν USV (Unmanned Surface Vehicle), είτε σαν SV (Surface Vehicle). Kι αυτό είναι ένα πολύ σημαντικό πλεονέκτημα για το Sea Rider, καθώς η πλατφόρμα θα συνεχίζει να προσφέρει τις (όποιες) πολύτιμες υπηρεσίες της ακόμα και σε καθεστώς παρεμβολών/ EMCON (Eλεγχόμενων Εκπομπών).

Ενδεικτική εικόνα του χειριστή του SeaRider
Ενδεικτική εικόνα του χειριστή του SeaRider, όπου μπορεί να ελέγξει την λειτουργική κατάσταση του πλοίου, την θέση του, την πορεία του, καθώς και την ολόπλευρη τηλεοπτική κάλυψη. Για λόγους ασφαλείας (πιθανώς), λείπουν τα παράθυρα ελέγχου των αισθητήρων του.

Σύμφωνα με την εταιρεία κατασκευής του (ΙDE), το SeaRider είναι ένα διττής χρήσης (επανδρωμένο και μη) βοηθητικό πλοίο επιφανείας, το οποίο διαθέτει όλο τον απαραίτητο εξοπλισμό, αυτοματισμούς και δυνατότητες για να μπορεί να δρα οποιαδήποτε ώρα του 24ωρου, κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, και να εκτελεί μια σειρά από σύνθετες αποστολές. Το SeaRider μπορεί να καλύπτει τις ανάγκες είτε κάποιας χερσαίας εγκατάστασης (π.χ. κάποιο λιμάνι), είτε ενός πολεμικού πλοίου επιφανείας.

Ο χειριστής του USV ελέγχει και παρακολουθεί το SeaRider από τον Σταθμό Ελέγχου, ο οποίος παρέχει ολοκληρωμένο διαδραστικό (κινούμενο) χάρτη, καθώς και πληροφορίες από τον κινητήρα, τον εξοπλισμό πλοήγησγης, το ραντάρ, τον αισθητήρα FLIR κι ο,τιδήποτε άλλο εγκατασταθεί πάνω στο USV.

Ο έλεγχος του USV και των αισθητήρων του επιτυγχάνεται με αμφίδρομη επικοινωνία υψηλής ταχύτητας μεταξύ του Σταθμού Ελέγχου και του USV, μέσω ενός υπερσύγχρονου ευρυζωνικού συστήματος UHF (WiWAN), που υποστηρίζει εκτεταμένη σειρά τηλεπικοινωνιών, δυναμικά ρυθμιζόμενες τοπολογίες δικτύου και πολλαπλά επίπεδα ασφάλειας ( TRANSEC και COMSEC), προηγμένους μηχανισμούς ποιότητας υπηρεσιών και ισχυρή διαχείριση δικτύου.


Ο Σταθμός Ελέγχου του USV SeaRider.
Ο Σταθμός Ελέγχου του USV SeaRider.

Τεχνικά Χαρακτηριστικά
  • Κατηγορία Σκάφους: CatB (<8Bf) RHIB, Ελληνικής κατασκευής (Barracuda).
  • Μήκος: 6 μέτρα.
  • Πρόωση: Ένας 4χρονος 6κύλινδρος Mercury 175HP.
  • Αυτονομία: 6-8 ώρες στη μέγιστη απόσταση ελέγχου του (35 χλμ).
  • Μέγιστη Ταχύτητα: 38-40 kts.

Αισθητήρες:
  • Ραντάρ Επιφανείας Simrad, με μέγιστη απόσταση εντοπισμού τα 60 χλμ.
  • Αυτόματος Πιλότος.
  • Δέκτης προσδιορισμού θέσης (GPS/GNSS).
  • Σύγχρονος Ηλεκτρο-οπτικός/Υπέρθρος Αισθητήρας επί σταθεροποιημένης περιστρεφόμενης βάσης. 
  • Ασύρματος εξοπλισμός επικοινωνιών κι ελέγχου με κρυπτασφάλιση-προστασία τόσο επικοινωνιών (COMSEC), όσο και εκπομπών (TRANSEC). 

Βέλτιστη επιχειρησιακή αξιοποίηση από το ΠΝ

Μία πλατφόρμα σαν το SeaRider, μπορεί να προσφέρει πολλές πολύτιμες υπηρεσίες στο ΠΝ, τόσο στην ειρήνη, όσο και σε πολεμικές επιχειρήσεις.

Μερικές από τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει, που θα ελευθερώσει αρκετούς πόρους από αυτά τα καθήκοντα είναι οι εξής:

Επιτήρηση (πολεμικών) θαλάσσιων δρομολογίων.

Εξαιτίας της μεγάλης του ταχυτητας, των σχετικά καλών αισθητήρων του, αλλά και της αξιόλογης αυτονομίας του, μπορεί να επιτηρεί με αξιώσεις όλα τα επικίνδυνα δρομολόγια απ'όπου αναμένεται να διέλθουν φίλιες δυνάμεις. Για παράδειγμα, ένας αριθμός από SeaRider θα μπορεί να βοηθήσει καθοριστικά το ΠΝ στην μεταφορά ενισχύσεων σε κάποιο νησί του Αν.Αιγαίου, μέσω της επιτήρησης κομβικών σημείων των συμπλεγμάτων Κυκλάδων/Δωδεκανήσων.


Επιτήρηση λιμενικών εγκαταστάσεων.

Η ασφάλεια των λιμενικών εγκαταστάσεων σε περίοδο έντασης/κρίσης είναι μια από τις σημαντικότερες προτεραιότητες μιας ναυτικής δύναμης, καθώς τυχόν προσβολή τους, μειώνει δραστικά την ισχύ της στις επιχειρήσεις. Εδώ, USV όπως το SeaRider, τα οποία και θα ανήκουν στην αντίστοιχη Στρατιωτική Διοίκηση Λιμένα, θα μπορούν να ασφαλίζουν τις εγκαταστάσεις από απειλές προερχόμενες από τη θάλασσα (επιφανείας και υποβρύχιες).


Επιτήρηση επικίνδυνων ακτών.

Η εγγύτητα των ακτών των νησιών του Αν.Αιγαίου με τις Τουρκικές ακτές, είναι ένα σοβαρό μειονέτκημα για την Ελληνική άμυνα. Κι αυτό διότι η Τουρκία έχει τη δυνατότητα αιφνίδιας επιθετικής ενέργειας χρησιμοποιώντας μικρά σκάφη επιφανείας (π.χ. λέμβους). Σε αυτήν την περίπτωση, η διάθεση ενός αριθμού SeaRider σε κάθε Σχηματισμό της ΑΣΔΕΝ, θα βελτιώσει δραματικά την ικανότητα του Ελληνικού Στρατού στην έγκαιρη προειδοποίηση έναντι αυτών των απειλών.
Πέραν των παραπάνω, μπορεί να εκτελέσει:
  • Υποστήριξη επιχειρήσεων ναρκαλιείας/ναρκοθηρίας.
  • Έρευνα και Διάσωση (Μάχης ή μη).
  • Παροχή τακτικής εικόνας σε έναν συγκεκριμένο τομέα (συνήθως τον πιο επικίνδυνο) για μια μεγάλη Μονάδα Επιφανείας.
  • Επιτήρηση συνόρων.
  • Θαλάσσια ασφάλεια έναντι ασύμμετρων απειλών μέσω έγκαιρης προειδοποίησης ή και αναχαίτησης αυτών.
Όπως βλέπουμε λοιπόν, το Ελληνικό USV αποτελεί μια αξιόλογη προσπάθεια της IDE και της Barracuda, που μπορεί να εκτελέσει πάρα πολλές αποστολές, και να καλύψει δεκάδες πιεστικές ανάγκες του ΠΝ ,αλλά και άλλων κλάδων των ΕΔ-ΣΑ όπως ο Ελληνικός Στρατός και το Λιμενικό Σώμα).

Εντούτοις όμως, υπάρχουν κι αρκετοί περιορισμοί που δεν επιτρέπουν στο SeaRider (στη σημερινή του μορφή), να εκτελέσει επιπρόσθετες εξίσου αναγκαίες αποστολές. 


Παράδειγμα με μητρικό σκάφος να έχει αναθέσει τομείς επιτήρησης σε USVs και UAVs προκειμένου να παρέχουν επικάλυψη του κύριου αισθητήρα του (radar επιφανείας του πλοίου).
Παράδειγμα με μητρικό σκάφος να έχει αναθέσει τομείς επιτήρησης σε USVs και UAVs προκειμένου να παρέχουν επικάλυψη του κύριου αισθητήρα του (radar επιφανείας του πλοίου).



Τι δεν μπορεί να κάνει (προς ώρας) το USV SeaRider.

Όπως είπαμε και πιο πάνω, υπάρχουν και ορισμένοι περιορισμοί. Δυστυχώς, το SeaRider δεν μπορεί να κάνει τα πάντα, όπως αφήνεται να εννοηθεί από ορισμένα αναξιόπιστα ιστολόγια. Εν ολίγοις, τα μειονεκτήματα της "σημερινής" έκδοσης του SeaRider, είναι τα κάτωθι:
  • Δεν μπορεί να εκτελέσει μόνο του, καμία αποστολή. Κι όταν λέμε μόνο του, εννοούμε χωρίς καμία υποστήριξη/βοήθεια από τη βάση του (λιμάνι ή μητρικό πολεμικό πλοίο).
  • Έχει σοβαρούς περιορισμούς στις καιρικές συνθήκες, τόσο κινηματικούς, όσο και σε επιδόσεις των αισθητήρων του.
  • Δεν μπορεί να υποκαταστήσει πλήρως, κανέναν αισθητήρα του μητρικού του πλοίου. 

Συμπέρασμα

Η άποψή μας για το SeaRider είναι απλά εξαιρετική. Πιστεύουμε ότι αποτελεί υψηλής προτεραιότητας προσθήκη για όλους τους ενδιαφερόμενους κλάδους των Ελληνικών ΕΔ-ΣΑ (ΠΝ/ΕΣ/ΛΣ), καθώς καλύπτει αποτελεσματικά ένα μεγάλο εύρος αποστολών. Και σε μερικές μάλιστα αποστολές, ίσως αποτελεί την μοναδική λύση. Αυτό όμως δεν πρέπει να μας εξαπατά και να νομίζουμε ότι με τη σημερινή μορφή των USV (έστω και του εξαιρετικού SeaRider), θα μπορέσουμε να αντικαταστήσουμε επανδρωμένα πλοία και πλατφόρμες. 

Η δουλειά τους (γενικά των USV) είναι η επικάλυψη τομέων, κι όχι η κάλυψη, πόσο δε μάλλον η αποκλειστική. Κι αυτό το λέμε, διότι πιστεύουμε ότι με πιθανή προμήθειά τους, θα αποσύρουμε αρκετό πολύτιμο υλικό (π.χ. παράκτια περιπολικά) καθώς και δομές (παράκτια παρατηρητήρια κοκ).


ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΕΑΣ: Συμπαραγωγή με τη Hellenic Instruments σύγχρονου πυροσωλήνα πολλαπλών λειτουργιών.

Σε μια αρκετά ευχάριστη ανακοίνωση προέβη χθες το βράδυ η ΕΑΣ, με αφορμή τις επιτυχημένες δοκιμές του νέου πυροσωλήνα πολλαπλών λειτουργιών που ανέπτυξε σε συνεργασία με την Hellenic Instruments.

Eφόσον το προϊόν είναι έτοιμο για παραγωγή, ο Ελληνικός Στρατός οφείλει να προβεί σε μια μεγάλη παραγγελία, προκειμένου να καλύψει τα όποια κενά έχει.

Εμείς από τη μεριά μας να ευχηθούμε καλή επιτυχία τόσο στα ΕΑΣ όσο και στην ΗΙ, και να συνεχιστεί με πιο έντονους ρυθμούς αυτή η συνεργασία!





Ακολουθεί η ανακοίνωση των ΕΑΣ.

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΕΑΣ – H.I. ΓΙΑ ΣΥΜΠΑΡΑΓΩΓΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΠΥΡΟΣΩΛΗΝΩΝ

Συμπαραγωγή υψηλής τεχνολογίας πυροσωλήνων, κατόπιν πιστοποίησης, προβλέπει το Μνημόνιο Συνεργασίας που έχουν συνάψει Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα ΑΕΒΕ και Hellenic Instruments, από τον Οκτώβριο 2019.

Η H.I., ειδικεύεται στη σχεδίαση και ανάπτυξη ηλεκτρονικών συστημάτων και λύσεων για την αμυντική βιομηχανία, ενώ μέσω του μέντορα και τεχνικού συμβούλου της κ. Κώστα Κουτσού, έχει εμπειρία επιτυχημένης συνεργασίας με τα ΕΑΣ.

Τα ΕΑΣ, έχουν κατασκευάσει μηχανικούς πυροσωλήνες M524 και M557 σε παραγγελίες εκατοντάδων χιλιάδων τεμαχίων, συνεπώς έχουν να εισφέρουν ισχυρή τεχνογνωσία στη βιομηχανοποίηση της παραγωγής, για το νέου τύπου υψηλής τεχνολογίας πυροσωλήνα.

Ο νέος πυροσωλήνας είναι πλήρως προσαρμοσμένος στις εκάστοτε επιχειρησιακές ανάγκες, καθώς παρέχει δυνατότητα επιλογής λειτουργίας (κρουστικής, χρονικής, προσεγγίσεως) και ως προϊόν θα τοποθετηθεί από άποψη ποιότητας και πληρότητας στο άνω άκρο του διεθνούς ανταγωνισμού.

Η συνεργασία διαφυλάττει υψηλή ελληνική προστιθέμενη αξία και κυρίως το προϊόν θα υπερκαλύπτει τις υψηλές επιχειρησιακές απαιτήσεις του ΓΕΣ.

Οι αρχικές δοκιμές εκτελέστηκαν με επιτυχία στα μέσα Νοεμβρίου, παρουσία εκπροσώπων του ΓΕΣ, της ΓΔΑΕΕ και των ΕΑΣ και αναμένονται να ολοκληρωθούν στο άμεσο μέλλον, με την πιστοποίηση του ελληνικού πυροσωλήνα, να ανοίγει και τους ορίζοντές του για τη διεθνή αγορά.