21 Δεκεμβρίου 2019

N. Παναγιωτόπουλος:"Αναληθές ότι ο προϋπολογισμός του υπουργείου είναι μειωμένος".



Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Παναγιωτόπουλος ξεκαθάρισε ότι «είναι εντελώς ψευδές και αναληθές» ότι ο προϋπολογισμός του υπουργείου είναι μειωμένος σε σχέση με το προηγούμενο έτος παραπέμποντας στα επίσημα μεγέθη του Προϋπολογισμού του τρέχοντος έτους και του 2020.

«Είναι κρίμα άνθρωποι που ανήκουν στο φάσμα των πολιτικών κομμάτων και αρθρώνουν δημόσιο λόγο, παρασύρονται από δημοσιεύματα - δεν ξέρω εάν αυτά είναι κακόβουλα ή απλώς κακά πληροφορημένα - για να προκαλούν εντυπώσεις ότι ο προϋπολογισμός για την 'Αμυνα είναι μειωμένος. Επαναλαμβάνω ότι δεν είναι»,  ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας εξήγησε ότι «ο προϋπολογισμός εχει τρία σκέλη: αυτό που αφορά στις αποδοχές του προσωπικού, το οποίο είναι ελαφρώς αυξημένο, αυτό που αφορά τους εξοπλισμούς, που κινείται στα ίδια επίπεδα αλλά όπως  είπα θα λάβουν χώρα και οι ενισχύσεις στα κονδύλια της 'Αμυνας μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού και το κομμάτι του λειτουργικού προϋπολογισμού, δηλαδή τα έξοδα συντήρησης, τροφοδοσίας, υποστήριξης όλων των Ενόπλων Δυνάμεων».

Τα συγκεκριμένα έξοδα πρόσθεσε «εμφανίζονται μεν μειωμένα κατά 48 εκατομμύρια πλην όμως, αυτό στην ουσία δεν θα γίνει, αφού θεσμοθετείται ένα Ειδικό Αποθεματικό του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο "τραβάει" κατά κάποιον τρόπο κάποια κονδύλια από Υπουργεία που παρουσιάζουν υποεκτέλεση των πιστώσεων του Προϋπολογισμού».

Το μόνο υπουργείο, διαβεβαίωσε, «το οποίο μετά βεβαιότητος δεν θα παρουσιάσει υποεκτέλεση των πιστώσεων, το μόνο υπουργείο δηλαδή που απορροφά στο ακέραιο όλα τα χρήματα που του διατίθενται από τον προϋπολογισμό, είναι το υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας το οποίο θα «τραβήξει» όταν χρειαστεί από το Ειδικό Αποθεματικό, όχι μόνο τα 48 εκατομμύρια τα οποία φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή λείπουν από τον λειτουργικό προϋπολογισμό, αλλά κι ακόμα παραπάνω, εάν χρειαστεί. Στην ουσία, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με έναν προϋπολογισμό που είναι μεγαλύτερος ως προς τις δαπάνες για την 'Αμυνα σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου έτους και ακόμα περισσότερα κονδύλια που θα διατεθούν για την αναβάθμιση της Εθνικής 'Αμυνας κατόπιν αποφάσεως του Πρωθυπουργού, ο οποίος εντόπισε τα προβλήματα, τις προκλήσεις - τον βοηθήσαμε εμείς να το κάνει - και στη διάρκεια του 2020 θα μας διατεθούν τα επιπλέον χρήματα που χρειαζόμαστε».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος επανέλαβε ότι «έχει εξαγγελθεί πρόσληψη Οπλιτών Βραχείας Ανακατατάξεως και ΕΠΟΠ, στον αριθμό θα είναι μεταξύ 1.200 και 2.000, προκειμένου να στελεχώσουν και τους τρεις Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων και να ρίξουν και τον μέσο όρο ηλικίας των επαγγελματιών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι κάτι το οποίο προτιμούμε από μία αύξηση της θητείας, δηλαδή να έχουν οι στρατεύσιμοι το περιθώριο για άλλους επιπλέον δύο μήνες θητείας. Προτιμούμε Επαγγελματίες Οπλίτες, επιλεγμένους Οπλίτες, με κριτήρια που θα τεθούν το επόμενο χρονικό διάστημα στην προκήρυξη που θα "τρέξει", έτσι ώστε να υπάρξει μια προστιθέμενη αξία και μια ποιοτική αναβάθμιση και του στελεχιακού δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων στη χρονιά που έρχεται».

Τον υπουργό Εθνικής 'Αμυνας συνοδευαν ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ πτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης και ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος  Γεώργιος Μπλιούμης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

20 Δεκεμβρίου 2019

Οι μουσουλμάνοι της Γαλλίας ζητούν "de Facto" μειονοτικό καθεστώς.



Οι μουσουλμάνοι της Γαλλίας προτίθενται να παρουσιάσουν δικούς τους συνδυασμούς στις δημοτικές εκλογές που θα διεξαχθούν στις 15 Μαρτίου 2020. Ήδη υπάρχει το προηγούμενο της Ένωσης Δημοκρατικών Μουσουλμάνων της Γαλλίας που συγκέντρωσε γελοία ποσοστά στις Ευρωεκλογές αλλά που σε ορισμένα εκλογικά κέντρα έφτασε μέχρι το 30%! Η απόφαση λήφθηκε τον Οκτώβριο στους κόλπους του Αραβικού Κέντρου Πολιτικών Ερευνών και Μελετών (ΑΚΠΕΜ) στο οποίο ρίχτηκε το σύνθημα «χτυπήστε εκεί που πονάνε, στις κάλπες… έχουμε 6 εκ. ψήφους στο χέρι». Το ΑΚΠΕΜ είναι καταρικό ίδρυμα για την ανανέωση του αραβικού εθνικισμού μέσω μιας στρατηγικής συμμαχίας με το πολιτικό Ισλάμ των Αδελφών Μουσουλμάνων.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η ανάρτηση-που σας παρουσιάζουμε-σε μουσουλμανικό ιστότοπο 28 θέσεων-διεκδικήσεων της μουσουλμανικής κοινότητας της Γαλλίας, που πολιτικά μεταφράζονται σε αίτημα αναγνώρισης μουσουλμανικής μειονότητας!
10 Νοεμβρίου 2019: Διαδήλωση, με την ενεργό συμμετοχή της Αριστεράς, κατά της ισλαμοφοβίας στο Παρίσι. Από εκατό περίπου τζαμιά που είχαν οι μουσουλμάνοι στη Γαλλία το 1970 σήμερα έχουν 2.400! Αλλά διαδήλωση για τα δεκάδες θύματα των ισλαμιστών δεν έγινε…
Μη έχοντας σε τίποτα να ζηλέψει από το λεπτομερειακό και πλούσιο έργο των λόμπι, η ένωση «Οι Μουσουλμάνοι» δημοσιοποίησε μια δέσμη αιτημάτων  που (σχεδόν) απαιτούνται από αυτούς που θεωρούν ότι εκπροσωπούν. Το «σχέδιο ισλαμοφοβία» θέλει να αλλάξει τη γαλλική κοινωνία, με παρεμβάσεις στη νομοθετική εξουσία, τα ΜΜΕ, στους τρόπους κοινοτικής και συλλογικής δράσης.
Μετά από έξι μήνες διερευνητικής εργασίας και υποβολής προτάσεων από τον μουσουλμανικό πληθυσμό της Γαλλίας, «Οι Μουσουλμάνοι», ένα «εθνικό και ανεξάρτητο κίνημα των μουσουλμανικών κοινοτήτων της Γαλλίας», δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του ένα εκτεταμένο και πρωτόγνωρο σχέδιο άσκησης πίεσης. Μέτρα “ανησυχητικά”, λέει πηγή της ασφάλειας. Το «Σχέδιο Ισλαμοφοβία» θέλει να αλλάξει το πολιτικό, ενημερωτικό, θεσμικό και  δικαστικό σύστημα: η θυματοποίηση και η καταδίκη της ισλαμοφοβίας είναι οι βασικοί μοχλοί αυτού του ευρέος προγράμματος «στο οποίο συμμετείχαν περισσότερα από 27.000 άτομα και περισσότερες από 200 ενώσεις». Εκτός από τα στατιστικά στοιχεία που συλλέχθηκαν και αντανακλούν μια ορατή κρίση εκπροσώπησης [στμ: διαφωνούμε με την εκτίμηση του συντάκτη. 27.000 άτομα να ενδιαφέρονται για μια κοινή τους υπόθεση αυτή την εποχή είναι τουλάχιστο πολλοί], το 63,01% των ερωτηθέντων αισθάνεται την «ανάγκη για μια εθνική δομή που θα τους δώσει τη δυνατότητα να αυτo-οργανωθούν και να εκπροσωπούνται» ως Μουσουλμάνοι.
Με όχημα την ισλαμοφοβία
Οι οντότητες στις οποίες στοχεύει η θεσμική πτυχή είναι πολλές όσο και  πολιτικές. Αντιστροφή της ιεραρχίας των νόμων, δικαίωμα ελέγχου του νομοθετικού έργου, φανερή μορφή λογοκρισίας στο όνομα μιας φανταστικής και μονομερώς καθορισμένης ισλαμοφοβίας: μια δελεαστική συσκευασία.
1/ Επαγρύπνηση για τη θέσπιση «συμβατικών και διαφανών συμφωνιών που θα περιγράφουν τους τρόπους συνεργασίας μεταξύ των αντιρατσιστικών ΜΚΟ και του κράτους βάσει αντικειμενικών κριτηρίων», ώστε να επιτρέπεται η «καλύτερη εκτίμηση της πραγματικότητας επί τόπου». Είναι εύκολο να καταλάβουμε εδώ ότι πρόκειται για τους επίσημους αριθμούς που αμφισβητούνται από αυτό που αποκαλούν «πραγματικότητα».
2/ «Δημιουργία μικτής κοινοβουλευτικής επιτροπής κατά της ισλαμοφοβίας», η οποία θα διαχειρίζεται την «υλοποίηση του σχεδίου που παρουσιάζεται εδώ». Αν δεν είναι μια διαταγή, μοιάζει. «Αυτή η επιτροπή θα έχει επίσης τη δυνατότητα να προβαίνει σε απολογισμό των νόμων που είχαν αντίκτυπο στις μουσουλμανικές κοινότητες». Δικαίωμα δηλ. παρακολούθησης της νομοθετικής εξουσίας.
3/ «Εξάρθρωση οποιουδήποτε καταχρηστικού μηχανισμού, που ποινικοποιεί θρησκευτικές πρακτικές ή ασύμβατες με τον αυστηρό σεβασμό των θεμελιωδών ελευθεριών». Και πάλι, η πυραμίδα των κανόνων δεν είναι η ίδια για όλους. Δηλαδή, οι θρησκευτικές πρακτικές θεωρούνται «υπέρτερες» του νόμου;
4/ Καθορισμός ενός πλαισίου έκφρασης-μονομερώς-ως προς την ισλαμοφοβία, με την εκπόνηση και υιοθέτηση ενός «επιχειρησιακού ορισμού της ισλαμοφοβίας, ως το σύνολο διακρίσεων και βίας κατά προσώπων και θεσμών, λόγω της συμμετοχής τους, πραγματικής ή υποτιθέμενης στη μουσουλμανική θρησκεία».
Άλλα αιτήματα
Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα αιτήματα, τη σοβαρότητα των οποίων δεν υπάρχει λόγος να επισημάνουμε:
5/ Η ένωση αυτή επιχειρεί  ένα πραγματικό «πραξικόπημα» θέλοντας να αλλάξει το καθεστώς των δημόσιων μέσων ενημέρωσης, να επεκταθούν τα προνόμια του Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου, να επιβληθεί μια «μουσουλμανική προσωπικότητα» κατά τη διάρκεια των τηλεοπτικών συζητήσεων και να εξασφαλιστεί η εκπροσώπησή  τους στα κρατικά μέσα ενημέρωσης.
6/ Πλήρη διαφάνεια σχετικά με τη σηματοδότηση εντός των δημόσιων ιδρυμάτων (εθνική εκπαίδευση, τριτοβάθμια εκπαίδευση, αστυνομική διοίκηση, νοσοκομεία και φορείς υγείας). Η εξάρθρωση οποιουδήποτε καταχρηστικού μηχανισμού, που ποινικοποιεί τις θρησκευτικές πρακτικές ή μη σύμφωνου με τον αυστηρό σεβασμό των θεμελιωδών ελευθεριών.
7/ Ισχυρή στήριξη στην τήρηση της ισχύουσας νομολογίας, ιδίως των διατάξεων που σέβονται τη συμμετοχή των συνοδών γονέων στις εξόδους από τα σχολεία.
8/ Διεύρυνση της αρμοδιότητας του Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου στην παρακολούθηση, ρύθμιση και κύρωση των καταχρήσεων, από την άποψη της υποκίνησης σε μίσος, διακρίσεις και ρατσισμό. Οικονομικές κυρώσεις κατά των καναλιών που δεν σέβονται τις δεοντολογικές δεσμεύσεις τους.
9/ Ετήσιος έλεγχος των κύριων καναλιών ειδήσεων και των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, όσον αφορά την παρέμβαση και την εκπροσώπηση των μειονοτήτων. Αξιολόγηση και σύσταση συγκεκριμένων και μετρήσιμων βελτιώσεων.
10/ Διοργάνωση μαθημάτων και συναντήσεων με δημοσιογράφους, συντάκτες, ακαδημαϊκούς και μουσουλμανικές προσωπικότητες για να απαντήσουν στις ερωτήσεις τους, να επισημάνουν τις καλές πρακτικές και να βελτιώσουν την κάλυψη των μουσουλμανικών θεμάτων από τα ΜΜΕ.
11/ Προσδιορισμός και εκπαίδευση 100 ατόμων από την κοινωνία των πολιτών, μουσουλμάνων, κάθε καταγωγής, επαγγέλματος ή άποψης. Ενίσχυση αυτών των προσωπικοτήτων και προώθηση της πολυμορφίας τους στα μέσα ενημέρωσης.
12/ Συστηματική πρόσκληση μουσουλμανικών προσωπικοτήτων κατά τη διάρκεια συζητήσεων για το Ισλάμ και τους Μουσουλμάνους. Αυστηρή τήρηση των κανόνων της αντιπαράθεσης και της πολυφωνίας των απόψεων. Άρνηση παρέμβασης σε αυτά τα θέματα προσωπικοτήτων που έχουν καταδικαστεί για πράξεις υποκίνησης σε μίσος και διακρίσεις.
13/ Δημιουργία παρατηρητηρίου ομιλιών μίσους κατά τις προεκλογικές περιόδους και προσδιορισμός των εκκλήσεων για διάκριση από τους υποψηφίους.
14/ Καθορισμός καταλόγου δεσμεύσεων κατά του ρατσισμού και των διακρίσεων, συμπεριλαμβανομένης μιας ενότητας σχετικά με την ισλαμοφοβία, την ένταξη των μουσουλμάνων γυναικών, τον σεβασμό των θεμελιωδών ελευθεριών, την τιμωρία κάθε λόγου που περιέχει μίσος. Συμπερίληψη αυτών των στοιχείων στα εκλογικά προγράμματα.
15/ Οργάνωση ενός γενικού συναγερμού κατά της ισλαμοφοβίας, με όλους τους ανθρώπους καλής θέλησης, όλες τις δομές που το επιθυμούν, εναντίον αυτής της μορφής σύγχρονου ρατσισμού που στοχεύει σε εκατομμύρια πολίτες.
Υπό την καθοδήγηση των Αδελφών Μουσουλμάνων στις 18 Νοεμβρίου δημιουργήθηκε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ιμάμηδων
16/ Δημοσιοποίηση των απόψεων του Παρατηρητηρίου του κοσμικού χαρακτήρα του κράτους και των δικαστικών αποφάσεων σχετικά με τη θρησκεία στην εκπαίδευση.
17/ Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού προσωπικού για αυστηρή τήρηση αυτών των αποφάσεων.
18/ Υπενθύμιση των δεσμεύσεων σεβασμού των ασθενών στα νοσοκομεία, ιδίως όσον αφορά τη διατροφή, σεβασμού της αξιοπρέπειας και της λατρείας των ασθενών.
19/ Εκπαίδευση μουσουλμάνων στελεχών για την παροχή φροντίδας στα θύματα ισλαμοφοβικών ενεργειών και επισήμανσης των σχετικών νόμων που μπορούν να επικαλούνται.
20/ Διάδοση οδηγού και ενημερωτικών δελτίων για να γνωρίζουν όλοι οι πολίτες τα δικαιώματά τους και να βοηθούν τους γύρω τους, με εποικοδομητικό τρόπο, όταν προκύπτουν αμφισβητούμενες καταστάσεις.
21/ Δημοσίευση και προβολή του έργου του Συνηγόρου των Δικαιωμάτων, κυρίως των φακέλων ισλαμοφοβίας, όπως και των γνωμοδοτήσεών του, για την καλύτερη πρόληψη των πράξεων.
22/ Ετήσια δημοσιοποίηση των ενεργειών των δικαστικών αρχών σε ισλαμόφοβες βιαιότητες και διακρίσεις, για να εκτιμήσουμε την αποτελεσματικότητα της δικαιοσύνης στην καταπολέμηση του ρατσισμού και στην αποτροπή της εκδήλωσής του.
23/ Τριμηνιαία δημοσιοποίηση των παραπόνων και βιαιοτήτων με αντικείμενο ισλαμόφοβες  διακρίσεις και βιαιοπραγίες, και των περαιτέρω ενεργειών της αστυνομίας. Σύγκριση αυτών  των στατιστικών με τις αντίστοιχες των ΜΚΟ, ώστε να ελέγχεται η αξιοπιστία, η ακρίβεια και η διαφάνεια των αριθμών των ετήσιων εκθέσεων.
24/ Ταυτοποίηση των ισλαμόφοβων ομάδων, επιτήρηση των πλέον δραστήριων στοιχείων και  εξάρθρωση κάθε δομής που ενθαρρύνει ή ετοιμάζει βίαιη δράση κατά πολιτών, αγαθών και τόπων λατρείας των μουσουλμάνων.
25/ Κρατική επιδότηση των μουσουλμανικών τόπων λατρείας και της εκπαίδευσης των ανθρώπων που εμψυχώνουν αυτά τα τζαμιά. Θέσπιση ενός ειδικού γραφείου στην Αστυνομία και τη Νομαρχία. Κατάρτιση ενός σχεδίου πρόληψης και αντιμετώπισης των επιθέσεων κατά των τζαμιών.
26/ Άμεση ενημέρωση και σύγκληση όλων των αρμόδιων διεθνών οργανισμών (ΟΑΣΕ, Συμβούλιο της Ευρώπης, Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά του Ρατσισμού και της μη Ανοχής-ECRI, ΟΗΕ, Ευρωπαϊκή Επιτροπή) σε περίπτωση μη σεβασμού εκ μέρους της Γαλλίας των δεσμεύσεων που ανέλαβε στον τομέα βασικών ελευθεριών και του αγώνα κατά των διακρίσεων.
27/ Συστηματική παρέμβαση του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών σε ομιλίες μίσους κατά των μουσουλμάνων, ώστε να αποστέλλεται ένα ισχυρό και αποτρεπτικό μήνυμα.
28/ Εκτύπωση αφισών και προβολή ραδιοτηλεοπτικών σποτ κατά της ισλαμοφοβίας και επισήμανση της σοβαρότητας του φαινομένου.
29/ Ευαισθητοποίηση των εταιρειών των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο για σεβασμό της διαφορετικότητας, την προβολή των καλών πρακτικών και την προώθηση αυτής της διαφορετικότητας στις εθνικές επικοινωνιακές εκστρατείες.

"Θα ανταποδώσουμε ενδεχόμενες κυρώσεις των ΗΠΑ για S-400 και TurkStream" δήλωσε ο Ερντογάν.




Ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε σήμερα πως η Άγκυρα θα ανταποδώσει ενδεχόμενες κυρώσεις των ΗΠΑ για την αγορά ρωσικών αμυντικών συστημάτων και έναν αγωγό φυσικού αερίου.

Το Κογκρέσο των ΗΠΑ έχει ζητήσει την επιβολή κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας για την αγορά του αμυντικού συστήματος S-400 από τη Ρωσία και σχετικά με τον ρωσικό αγωγό TurkStream, που θα μεταφέρει ρωσικό αέριο στην Τουρκία.

Απαντώντας σε ερώτηση για τις διάφορες κυρώσεις σε βάρος της Άγκυρας, ο Ερντογάν επανέλαβε πως η συμφωνία για τους S-400 έχει ολοκληρωθεί.

«Τώρα λένε 'θα επιβάλουμε κυρώσεις’ για τον Turkstream», είπε. «Αυτό συνιστά παραβίαση των δικαιωμάτων μας στην πιο πλήρη έννοιά τους. Θα έχουμε ασφαλώς τις δικές μας κυρώσεις σε βάρος όλων αυτών», δήλωσε ο Τούρκος πρόεδρος.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

"Προς υπογραφή" στον Τραμπ τα Ν/Σ που αφορά το «EastMed Act», τα F-35 και την άρση του εμπάργκο όπλων στην Κύπρο



Την υπογραφή του Προέδρου Ντόναλντ Τραμπ αναμένουν τα δύο βασικά νομοσχέδια για τον προϋπολογισμό της αμερικανικής κυβέρνησης, στα οποία έχουν ενσωματωθεί το ελληνικού ενδιαφέροντος νομοσχέδιο «EastMed Act», η αποπομπή της Τουρκίας από το πρόγραμμα των μαχητικών αεροσκαφών F-35 και η άρση του εμπάργκο πώλησης αμερικανικών όπλων στη Κυπριακή Δημοκρατία.

Το νομοσχέδιο τόσο για τον προϋπολογισμό της γενικής κυβέρνησης (appropriations bill) όσο και για τον προϋπολογισμό του Πενταγώνου (NDAA) έχουν υπερψηφιστεί από το Κογκρέσο και πλέον αναμένουν την υπογραφή του Ντόναλντ Τραμπ για να γίνουν και τυπικά νόμος του κράτους. Ειδικότερα, το πρώτο θα υπογραφεί την Παρασκευή σε ειδική τελική που θα γίνει σε στρατιωτική βάση, ενώ το δεύτερο πρέπει να υπογραφεί μέσα στην ίδια μέρα προκειμένου να αποφευχθεί η παύση της λειτουργίας της ομοσπονδιακής κυβέρνησης.

Υπενθυμίζεται ότι το «EastMed Act» είναι ενσωματωμένο στο νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό της γενικής κυβέρνησης, ενώ οι διατάξεις για τα F-35 και την άρση του εμπάργκο συμπεριλαμβάνονται στο νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό του Πενταγώνου.

Ικανοποίηση HALC και AJC

Εκφράζοντας την ικανοποίηση του για τη συγκεκριμένη εξέλιξη, ο εκτελεστικός διευθυντής του Συμβούλιου Ελληνοαμερικανικής Ηγεσίας (HALC), Έντι Ζεμενίδης, σημείωσε ότι «η πολυμερής διπλωματία της τελευταίας δεκαετίας στην ανατολική Μεσόγειο έχει οδηγήσει σε νέες πολιτικές επιλογές για την προώθηση της σταθερότητας και της ευημερίας στη νοτιοανατολική Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή… Χάρη στην ηγεσία των γερουσιαστών Μενέντεζ και Ρούμπιο και των βουλευτών Μπιλιράκη, Σιτσιλίνε και Ντόιτς, οι ΗΠΑ μπορούν να έχουν την πιο ενεργό συμμετοχή σε αυτές τις πολυμερείς πρωτοβουλίες».

Από την πλευρά του, ο εκτελεστικός διευθυντής της Αμερικανοεβραϊκής Επιτροπής (AJC) Ντέιβιτ Χάρις, τόνισε ότι πρόκειται για μια ιστορική και πραγματική μεταμόρφωση της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής.

«Και οι Δημοκρατικοί και οι Ρεπουμπλικάνοι συνειδητοποιούν ότι δεν μπορούμε να βασιζόμαστε σήμερα στην Τουρκία για την Ανατολική Μεσόγειο. Η πρώτη γραμμή της Αμερικής σε αυτή τη στρατηγικά και οικονομικά ζωτική περιοχή περιλαμβάνει την Ελλάδα, την Κύπρο και το Ισραήλ, καθώς και αρκετές αραβικές χώρες, ξεκινώντας από την Αίγυπτο και την Ιορδανία», τόνισε χαρακτηριστικά.

Τοποθετήσεις στο Κογκρέσο

Λέγοντας ότι μια νέα μέρα ξημερώνει για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις μετά την υπερψήφιση του νομοσχεδίου «EastMed Act», ο Δημοκρατικός γερουσιαστής Μπομπ Μενέντεζ υπογράμμισε ότι πλέον διαγράφονται «τεράστιες ευκαιρίες» για την αναβάθμιση των σχέσεων της Ουάσιγκτον με όλες τις χώρες που αποτελούν τον πυλώνα της νέας στρατηγικής για την περιοχή της ανατολικής Μεσογείου.

«Αισθάνομαι ότι βρισκόμαστε σε μια στιγμή όπου όλα τα αστέρια έχουν ευθυγραμμιστεί στον ουρανό. Πιστεύω ότι υπάρχει όλο και μεγαλύτερη αναγνώριση της σημασίας που έχει η Ελλάδα και η Κύπρος μαζί με το Ισραήλ για τη νέα στρατηγική στην ανατολική Μεσόγειο… Επομένως, έχουμε μια νέα μέρα που αναδύεται για τις σχέσεις μας στην περιοχή και για τη σημασία των χωρών που σχετίζονται με τη στρατηγική για την ανατολική Μεσόγειο», ανέφερε ο επικεφαλής της δημοκρατικής μειοψηφίας στην Επιτροπή Διεθνών Σχέσεων της Γερουσίας.

Από την πλευρά του, ο Ρεπουμπλικάνος γερουσιαστής Μάρκο Ρούμπιο δήλωσε περήφανος που ήταν ένας από τους δύο αρχικούς εισηγητές του νομοσχεδίου. Όπως σημείωσε «η συμπερίληψη του Νόμου για την Ασφάλεια και την Εταιρική Σχέση της Ανατολικής Μεσογείου το 2019 στο νομοσχέδιο του προϋπολογισμού της γενικής κυβέρνησης για το οικονομικό έτος 2020 επιβεβαιώνει τη δέσμευση του έθνους μας να ενισχύσει και να επεκτείνει τη συνεργασία στον τομέα της ενέργειας και της ασφάλειας με τους βασικούς μας συμμάχους και εταίρους στην περιοχή».

Στο ίδιο μήκος κύματος κινήθηκαν και οι τρεις αρχικοί εισηγητές του νομοσχεδίου στη Βουλή, καθώς ο Ρεπουμπλικάνος βουλευτής Γκας Μπιλιράκης υπογράμμισε τον διακομματικό χαρακτήρα του «EastMed Act», προσθέτοντας: «σε μια όλο και πιο ασταθή περιοχή και με την Τουρκία να κάνει μία αποφασιστική στροφή απομακρυνόμενη από τη Δύση, η εταιρική σχέση Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ με τις ΗΠΑ είναι ιδιαίτερα επίκαιρη. Οι στρατηγικές της Αμερικής για την ενεργειακή διπλωματία, την ασφάλεια και την αντιτρομοκρατία και οι προσπάθειες κατά των κακοηθειών της Ρωσίας, του Ιράν και της Τουρκίας θα ενισχυθούν με τη συνεργασία αυτή».

Από την πλευρά του, ο Δημοκρατικός βουλευτής Τέντ Ντόιτς εξήγησε πως η ενσωμάτωση του νομοσχεδίου στον προϋπολογισμό αποτελεί απόδειξη ότι η εμβάθυνση της εταιρικής σχέσης με την Ελλάδα-Κύπρο-Ισραήλ είναι βασική προτεραιότητα της αμερικανικής εξωτερικής πολιτικής. «Ως συμπρόεδρος της ελληνο-ισραηλινής Συμμαχίας στο Κογκρέσο, είμαι υπερήφανος που το Κογκρέσο ψήφισε τη διακομματική νομοθεσία μου για να εμβαθύνει τη σύνδεση των ΗΠΑ με αυτή τη σημαντική τριμερή σχέση», τόνισε χαρακτηριστικά.

Τέλος, ο Δημοκρατικός βουλευτής Ντέιβιντ Σιτσιλίνε είπε ότι η Ουάσιγκτον χρειάζεται περισσότερο από ποτέ αξιόπιστους συμμάχους. Όπως εξήγησε, «ο νόμος για την Εταιρική Σχέση Ασφάλειας και Ενέργειας της Ανατολικής Μεσογείου μας βοηθά να εμβαθύνουμε τις κρίσιμες σχέσεις και να επισημοποιήσουμε την τάση συνεργασίας μεταξύ των συμμάχων των Αμερικανών και στρατηγικών εταίρων».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ο Ερντογάν ζητά "λίγη Ελεημοσύνη" για τη δημιουργία ασφαλής ζώνης στη Συρία.





Ο Τούρκος πρόεδρος Ταγίπ Ερντογάν δήλωσε ότι περίπου 50.000 άτομα έφυγαν από το Ιντλίμπ της βορειοδυτικής Συρίας και κατευθύνονται προς την Τουρκία, δύο ημέρες αφότου είχε τονίσει ότι στις περιοχές της Συρίας που ελέγχονται από την Τουρκία έχουν επιστρέψει 370.000 Σύροι. Ο Ερντογάν εξέφρασε την απογοήτευσή του για την αδιαφορία άλλων μουσουλμανικών χωρών απέναντι στα σχέδιά του για μετεγκατάσταση προσφύγων από το Ιντλίμπ σε τουρκικής κατασκευής «ασφαλή ζώνη» στη βόρεια Συρία.  

Το Ιντλίμπ, η τελευταία περιοχή της Συρίας που παραμένει υπό τον έλεγχο των ανταρτών, υφίσταται τακτικούς βομβαρδισμούς από κυβερνητικές και ρωσικές δυνάμεις. Στην ευρύτερη περιοχή ζουν πάνω από 3 εκατομμύρια άνθρωποι, μεταξύ των οποίων ισλαμιστές αντάρτες που απομακρύνονταν σταδιακά από τις περιοχές που ανακαταλάμβανε η Δαμασκός, μαζί με τις οικογένειές τους.    «Κοιτάξτε, 50.000 άνθρωποι έρχονται από το Ιντλίμπ στη χώρα μας», είπε ο Ερντογάν σε διάσκεψη ηγετών μουσουλμανικών χωρών στη Μαλαισία. «Ηδη έχουμε 4 εκατομμύρια ανθρώπους και τώρα έρχονται άλλοι 50.000». Ο Τούρκος πρόεδρος δεν έδωσε λεπτομέρειες για το πώς προέκυψε ο αριθμός, από πού πέρασαν οι άνθρωποι αυτοί ή αν βρίσκονται ακόμη στη Συρία. 

Ο Ερντογάν επιζητεί διεθνή υποστήριξη για το σχέδιο εγκατάστασης ενός εκατομμυρίου Σύρων στα εδάφη της βορειοανατολικής Συρίας τα οποία απέσπασαν οι τουρκικές δυνάμεις από το συροκουρδικό YPG με την εισβολή του Οκτωβρίου. 

Πιο συγκεκριμένα, ζητεί 3,5 δισ. δολάρια για την κατασκευή νέων πόλεων νοτίως των τουρκικών συνόρων, στις οποίες σκοπεύει να εγκαταστήσει Σύρους που εγκαταλείπουν το Ιντλίμπ ή που τώρα ζουν στην Τουρκία.  

«Λίγη ελεημοσύνη»  

Στη σύνοδο της Μαλαισίας, ο Τούρκος πρόεδρος είπε ότι η διεθνής κοινότητα, περιλαμβανομένων των μουσουλμανικών χωρών, ενδιαφέρεται περισσότερο να εξοπλίσει τα αντιμαχόμενα μέρη παρά να υποστηρίξει την τουρκική «ασφαλή ζώνη». «Τόσο φτωχός είναι ο μουσουλμανικός κόσμος;», διερωτήθηκε ο Τούρκος πρόεδρος. «Γιατί δεν το υποστηρίζουν; Λίγη ελεημοσύνη αν έδιναν, δεν θα υπήρχε φτώχεια. Οταν τους λέμε να σχηματίσουν ασφαλή ζώνη, δεν το υποστηρίζουν, αλλά όταν πρόκειται για όπλα, καταφθάνουν αμέσως».   

Υστερα από διάφορες επιδρομές, η Τουρκία έχει πλέον υπό τον έλεγχό της συριακά εδάφη συνολικής έκτασης 8.200 τ. χλμ. Μιλώντας τη Δευτέρα στη Γενεύη, ο Ερντογάν ανακοίνωσε ότι στις περιοχές αυτές έχουν επιστρέψει συνολικά 371.000 άνθρωποι. Την περασμένη εβδομάδα, η Μόσχα διεμήνυσε στην Αγκυρα ότι τα σχέδια για διεύρυνση της ζώνης αυτής σε όλο το μήκος των συροτουρκικών συνόρων δεν θα προχωρήσουν και ότι η Τουρκία θα πρέπει να αρκεστεί στα εδάφη που έχει ήδη καταλάβει με την ανοχή της Ρωσίας και των ΗΠΑ.  

Βασικό μέλημα της τουρκικής πολιτικής είναι να απομακρυνθούν από τα σύνορα της Τουρκίας οι Κούρδοι μαχητές, αν και η Αγκυρα διαψεύδει τις εκτιμήσεις των Ευρωπαίων ότι με τη νέα «ασφαλή ζώνη» που επαγγέλλεται σκοπεύει να αλλάξει τη δημογραφική σύσταση της περιοχής.

Από Reuters, A.P., Καθημερινη.

19 Δεκεμβρίου 2019

Φωτογραφίες από την πρώτη επίδειξη του αμερικανικού UAV MQ-9Α στη Λάρισα




Το αμερικανικό drone MQ-9 guardian και οι δυνατότητες που μπορεί να αναπτύξει στη νοτιοανατολική Μεσόγειο παρουσιάστηκε σήμερα  από την αμερικανική εταιρεία General Atomics Aeronautical Systems, στην 110 Πτέρυγα Μάχης στη Λάρισα. Όπως επισημάνθηκε, το drone μπορεί να έχει άριστη συνεργασία με τα ελληνικά F 16 και μπορεί να διασυνδεθεί με όλα τα συστήματα του ΝΑΤΟ. 

Το drone μπορεί να πετάξει πάνω από 40 ώρες επιχειρώντας σε ολόκληρη την περιοχή της νοτιανατολικής Μεσογείου και διαθέτει ραντάρ που καλύπτει ακτίνα 250 χιλιομέτρων.  

Εχει δυνατότητα να προσγειωθεί σε οποιοδήποτε αεροδρόμιο για ανεφοδιασμό,  διαθέτει δύο κάμερες (μία θερμική και μία ημέρας) καθώς και τη δυνατότητα να συλλέγει αλλά και να συγκρίνει στοιχεία που έχει καταγράψει.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης το drone επιχείρησε σε τέσσερα σενάρια: 

  • Το πρώτο σενάριο αφορούσε διάσωση ναυαγού στην περιοχή των παραλίων του νομού Λάρισας.  
  • Το δεύτερο σενάριο αφορούσε παρακολούθηση κομβόι φορτηγών στην περιοχή της Πιερίας.  
  • Το τρίτο σενάριο περιλάμβανε έρευνα, επιχείρηση και διάσωση μεταναστών στην περιοχή της Λέσβου. 
  • Το τέταρτο σενάριο αφορούσε καταγραφή και επιτήρηση φωτιάς στην περιοχή της Λάρισας





Σύμφωνα με πληροφορίες το ελληνικό Πεντάγωνο προσανατολίζεται στην αγορά δύο τέτοιων drone από τις Ηνωμένες Πολιτείες τα οποία θα καλύψουν σημαντικό κομμάτι της επιτήρησης των συνόρων καθώς είναι εξειδικευμένα στην παρακολούθηση θαλάσσιων περιοχών.



ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Εκτός ελέγχου η Άγκυρα έναντι του Κογκρέσου για τα F-35.



Οργισμένη αντίδραση της Αγκυρας προκάλεσε το νομοσχέδιο για τον προϋπολογισμό του Πενταγώνου που ψήφισε με συντριπτική πλειοψηφία η αμερικανική Γερουσία και απαγορεύει την παράδοση μαχητικών αεροσκαφών F-35 στην Τουρκία λόγω της ανυποχώρητης στάσης της αναφορικά με την εγκατάσταση ρωσικών πυραύλων S-400. Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών υποστηρίζει με ανακοίνωσή του ότι η απόφαση της Γερουσίας μαρτυράει «έλλειψη σεβασμού έναντι των κυριαρχικών αποφάσεων της χώρας» και τονίζει ότι «η γλώσσα των απειλών και των κυρώσεων δεν θα αποθαρρύνει την Τουρκία από τη λήψη αποφασιστικών μέτρων για την εθνική της ασφάλεια». Στην ίδια ανακοίνωση αναφέρεται ότι «το Κογκρέσο επιμένει να υιοθετεί μια παράλογα επιθετική στάση, με τον άδικο αποκλεισμό μας από το πρόγραμμα συμπαραγωγής των F-35, παρότι η Τουρκία έχει εκπληρώσει όλες τις υποχρεώσεις της».

Με ψήφους 86 υπέρ, έναντι μόλις οκτώ κατά, η αμερικανική Γερουσία ενέκρινε το νομοσχέδιο για τις στρατιωτικές δαπάνες (NDAA), το οποίο είχε ήδη υπερψηφιστεί από τη Βουλή των Αντιπροσώπων. Απομένει μόνο η υπογραφή του Ντόναλντ Τραμπ, η οποία θεωρείται βέβαιη, παρά τις γέφυρες συνεννόησης που διατηρεί ο Αμερικανός πρόεδρος με τον Τούρκο ομόλογό του Ταγίπ Ερντογάν. Το νομοσχέδιο προβλέπει επίσης τη διάθεση ποσού 30 εκατ. δολαρίων στο Πεντάγωνο για να αγοράσει τα F-35 που προορίζονταν για την Τουρκία.



Στο μεταξύ, ο Ταγίπ Ερντογάν εξέφρασε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι καμία από τις μεγάλες διεθνείς δυνάμεις δεν έσπευσε να υποστηρίξει το σχέδιό του για τη δημιουργία μιας μεγάλης «ασφαλούς ζώνης» στη βόρεια Συρία, όπου προτίθεται να εγκαταστήσει ένα εκατομμύριο Σύρους πρόσφυγες. «Ούτε καν οι χώρες που θεωρούμε ισχυρότερες και αξιοσέβαστες έχουν ανταποκριθεί στην έκκλησή μας για ασφαλή ζώνη, ούτε έχουν δηλώσει ότι θα συμμετάσχουν», δήλωσε ο Τούρκος πρόεδρος στη Γενεύη, όπου συμμετείχε στο Παγκόσμιο Φόρουμ για τους Πρόσφυγες.

Σύμφωνα με τον Τούρκο πρόεδρο, είναι εφικτό να εγκατασταθούν στη βόρεια Συρία περί τις 600.000 επιπλέον πρόσφυγες, οι οποίοι θα προστεθούν στις 371.000 που έχουν, κατά δήλωσή του, ήδη εγκατασταθεί εκεί. «Αν επιτύχουμε, η Ιστορία θα το καταγράψει ως ένα λαμπρό παράδειγμα. Θα λένε ότι η Τουρκία πέτυχε να φτιάξει μια πόλη ή περισσότερες πόλεις προσφύγων», δήλωσε χαρακτηριστικά. Οι Κούρδοι της Συρίας, όπως και διεθνείς οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων, καταγγέλλουν την Αγκυρα για προσπάθεια βίαιης αλλαγής της δημογραφικής σύνθεσης στις κατά κύριο λόγο κουρδικές περιοχές του συριακού Βορρά.

Από Καθημερινή.

Σε υπηρεσία και δεύτερο αεροπλανοφόρο για το Κινεζικό ΠΝ



Το «Shandong», το δεύτερο αεροπλανοφόρο της Κίνας, και το πρώτο που κατασκευάστηκε πλήρως στη χώρα, τέθηκε το απόγευμα της Τρίτης επίσημα σε υπηρεσία, εντασσόμενο στη δύναμη του κινεζικού πολεμικού ναυτικού, στη Σάνια, στην επαρχία Χαϊνάν.

Η Κίνα συνεχίζει ακάθεκτη την πορεία της για να εξελιχθεί σε ισχυρή ναυτική δύναμη, καθώς με αυτή την εξέλιξη εντάσσεται στο μικρό «κλαμπ» των χωρών που διαθέτουν άνω του ενός αεροπλανοφόρα. Υπενθυμίζεται πως το πρώτο της αεροπλανοφόρο είναι το σοβιετικής προέλευσης «Liaoning», το οποίο είχε αγοραστεί τη δεκαετία του 1990 από την Ουκρανία. Η ναυπήγηση εκείνου του σκάφους είχε αρχίσει επί της σοβιετικής περιόδου, ωστόσο η πτώση της Σοβιετικής Ένωσης είχε ως αποτέλεσμα να σταματήσουν οι εργασίες για πολλά χρόνια.

Δυτικοί αναλυτές εκλαμβάνουν την επιδίωξη της Κίνας για απόκτηση αεροπλανοφόρων ως ένδειξη των ναυτικών φιλοδοξιών της να αποκτήσει ένα πραγματικά «blue water navy», αντάξιο υπερδύναμης παγκόσμιας εμβέλειας. Σύμφωνα με σχετικό άρθρο τους Global Times (κινεζική ταμπλόιντ που υπάγεται στη «Λαϊκή Ημερησία» του κομμουνιστικού κόμματος της Κίνας) η ανάπτυξη αεροπλανοφόρων από πλευράς της Κίνας δεν έχει στόχο τον άμεσο περίγυρό της, καθώς «τα υπάρχοντα όπλα της Κίνας είναι αρκετά για επαρκή αποτροπή- τα αεροπλανοφόρα της χώρας δεν έχουν σκοπό να προκαλέσουν τις ΗΠΑ. Εάν αυτός ήταν ο στόχος, η Κίνα στο άμεσο μέλλον θα ήταν πάντα σε μειονέκτημα και θα αντιμετώπιζε στρατηγικούς κινδύνους. Η ανάπτυξη στρατηγικών στρατιωτικών δυνατοτήτων είναι αναπόσπαστο τμήμα της ανάπτυξης της Κίνας. Εάν μια μεγάλη δύναμη είναι ισχυρή οικονομικά αλλά αδύναμη στρατιωτικά, θα προκαλέσει παράτολμες ενέργειες από εξωτερικές δυνάμεις, με αποτέλεσμα να τεθεί σε κίνδυνο η ειρήνη».

Παρόλα αυτά, τα κινεζικά αεροπλανοφόρα έχουν προκαλέσει ανησυχία στους γείτονες, καθώς υποδεικνύουν τις αξιώσεις της Κίνας στα διαφιλονικούμενα ύδατα της Θάλασσας Νότιας Κίνας. Όπως αναφέρει η Wall Street Journal, στο πλαίσιο των δοκιμών του το σκάφος είχε πλεύσει τον προηγούμενο μήνα στα Στενά της Ταϊβάν, παρακολουθούμενο από ιαπωνικά και αμερικανικά πολεμικά πλοία.

Σύμφωνα με το πρακτορείο Xinhua, ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ έδωσε κατά την τελετή μια σημαία των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων και έγγραφο ονοματοδοσίας στον κυβερνήτη και τον κομισάριο του σκάφους, ενώ συνάντησε αξιωματικούς και ναύτες του.

Όπως αναφέρει η South China Morning Post, το αεροπλανοφόρο, που ήταν προηγουμένως γνωστό ως Type 001A, αναμενόταν να τεθεί επίσημα σε υπηρεσία τον Απρίλιο, ωστόσο οι δοκιμές του κράτησαν περισσότερο από ό,τι αναμενόταν. Πρόκειται για τροποποιημένη έκδοση της σοβιετικής κλάσης «Κουζνετσόφ» (το «Liaoning» ανήκει στην ίδια κλάση) και διαθέτει αναβαθμισμένα συστήματα ραντάρ και γέφυρας, καθώς και «ski jump» κατάστρωμα για να απονηώνονται ευκολότερα τα αεροπλάνα. Σύμφωνα με τη South China Morning Post, θα μπορεί να μεταφέρει 36 μαχητικά J-15 (το «Liaoning» φέρει 24). Κατά τον Λι Τζιέ, ειδικό σε ναυτικά θέματα που εδρεύει στο Πεκίνο, συνολικά το αεροπλανοφόρο θα μπορεί να μεταφέρει 40 αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων ελικόπτερα Z-9 και αεροπλάνα έγκαιρης προειδοποίησης KJ-600.

To πλοίο ναυπηγήθηκε από τη Dalian Shipbuilding Industry, η οποία είχε αρχίσει τις εργασίες τον Νοέμβριο του 2013. Σημειώνεται πως τα δύο κινεζικά αεροπλανοφόρα είναι συμβατικά και όχι πυρηνοκίνητα, σαν τα αμερικανικά.


H Iσπανική ΠΑ παρέλαβε το πρώτο MQ-9B Reaper.



Η Ισπανική Αεροπορία ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες ότι παρέλαβε το πρώτο αναγνωριστικό HALE UAV Predator B (MQ-9B Reaper), από την General Atomics, εταιρεία κατασκευής του παραπάνω αεροχήματος.

Η μεταφορά του έγινε από μεταφορικό αεροσκάφος An-124, και μεταφλέρθηκε στην κοινή Ισπανοαμερικανική αεροπορική βάση Moron της νότιας Ισπανίας.

Θυμίζουμε πως η Ισπανία έχει παραγγείλει συνολικά 4 MQ-9B Reaper και 2 σταθμούς εδάφους. Σύμφωνα με δηλώσεις του Ισπανού Υπουργού Άμυνας, τα UAVs αναμένεται να παραληφθούν μέχρι το τέλος του έτους, και να κριθούν επιχειρησιακά μέχρι τα τέλη Ιανουαρίου 2020.

Αρχική Επιχειρησιακή Ετοιμότητα για τα F-35A της Ν.Κορέας



To μαχητικό F-35A JSF εισήλθε κι επίσημα στην ενεργό υπηρεσία - μέσω της δήλωσης αρχικής επιχειρησιακής ικανότητας (IOC)- της Αεροπορίας της Νότιας Κορέας (RoKAF), έπειτα από τελετή στην πόλη Τσεονγκού, όπου έχει την έδρα της η νοτιοκορεατική 17η Πτέρυγα Μάχης. Το 2019, η Αεροπορία της Νοτίου Κορέας παρέλαβε συνολικά 13 στελθ μαχητικά F-35A και μέχρι το 2021 αναμένεται να έχει παραλάβει συνολικά 40.

Μετά από εκτεταμένους λειτουργικούς ελέγχους και αξιολόγηση, η αρχική επιχειρησιακή ικανότητα (IOC) υποδηλώνει ότι το F-35A -η εκδοσή συμβατικής προσγείωσης και απογείωσης του αεροσκάφους- είναι έτοιμο για περιορισμένη επιχειρησιακή χρήση. Αναλυτικά, τα F-35A της RoKAF σε διαμόρφωση IOC θα μπορούν να πετούν σε αποστολές απαγόρευσης, ΕΑΥ (Εγγύς Αεροπορικής Υποστήριξης και περιορισμένης κλίμακας SEAD/DEAD (καταστολή/καταστροφή εχθρικής αεράμυνας).

Aπό Janes.com