22 Δεκεμβρίου 2019

Ναυτική Γαλλοκυπριακή βάση στο Μαρί, ως απάντηση στην τουρκική προκλητικότητα.



Σε μία κίνηση – απάντηση στην τουρκική προκλητικότητα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προχωρά η Κυπριακή Δημοκρατία η οποία ετοιμάζεται να κατασκευάσει μία σύγχρονη ναυτική βάση στο Μαρί προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιείται από τις υπερδυνάμεις που δραστηριοποιούνται στην περιοχή.  

Οι σκέψεις για το Μαρί και ανάπτυξη σύγχρονης βάσης, σε συνεργασία με τη Γαλλία, είχαν, μεν, ωριμάσει, αλλά, σε κάποια στιγμή, έδειξαν να ξεφουσκώνουν. Παρά ταύτα, όπως αποκαλύπτει σήμερα η «Σημερινή», το Υπουργείο Άμυνας έχει ήδη επεξεργαστεί ένα πολύ καλύτερο σενάριο. 
Σε μία κίνηση – απάντηση στην τουρκική προκλητικότητα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου προχωρά η Κυπριακή Δημοκρατία η οποία ετοιμάζεται να κατασκευάσει μία σύγχρονη ναυτική βάση στο Μαρί προκειμένου να μπορεί να χρησιμοποιείται από τό της ανάπτυξης της βάσης από την ίδια την Κυπριακή Δημοκρατία, με εγχώρια κεφάλαια, αλλά με τρόπο που να εξυπηρετεί μεγάλες ευρωπαϊκές δυνάμεις, και όχι μόνον, που επιχειρούν στην περιοχή και συχνά πυκνά αναζητούν ναυστάθμους. 
Στόχος είναι να εξυπηρετηθούν και τα ζητήματα ασφάλειας της Κυπριακής Δημοκρατίας, αλλά και αυτά των επιχειρούντων στην Κυπριακή ΑΟΖ ευρωπαϊκών και αμερικανικών κολοσσών.  

Ασφαλείς πληροφορίες της «Σ» αναφέρουν πως ο Υπουργός Άμυνας έχει στον χαρτοφύλακά του έτοιμη τη σχετική μελέτη. Μάλιστα, εντός των επόμενων εβδομάδων, ετοιμάζεται να κάνει την κρίσιμη συζήτηση με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
Πηγες: Σημερινή, in.gr.


Το One Channel στο εντυπωσιακό καταδρομικό USS Leyte Gulf κλάσης Ticonderoga που έδεσε στον Πειραιά.

Με το Στέιτ Ντιπάρτμεντ να καλεί όλους τους εξωτερικούς παράγοντες να σταματήσουν να τροφοδοτούν τη σύγκρουση στη Λιβύη, έδεσε στον Πειραιά καταδρομικό κλάσης Ticonderoga του πολεμικού ναυτικού των ΗΠΑ "USS Leyte Gulf".

Το One Channel ξεναγήθηκε στο πανίσχυρο πολεμικό πλοίο, το οποίο σύμφωνα με δήλωση του κυβερνήτη του είναι εδώ για να υποστηρίξει τη σταθερότητα στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου.





Πηγές: ΟneChannel, Tα Νέα.

Λιβύη: Οι δυνάμεις του Χαφτάρ κατέσχεσαν πλοίο με Τούρκους ναυτικούς.



Οι δυνάμεις της ανατολικής Λιβύης, που είναι πιστές στον στρατάρχη Χαλίφα Χαφτάρ, κατέσχεσαν ένα πλοίο με σημαία Γρενάδας και με πλήρωμα αποτελούμενο από Τούρκους ναυτικούς στα ανοιχτά της Λιβύης.

Ένα πολεμικό σκάφος του Εθνικού Λιβυκού Στρατού του Χαφτάρ σταμάτησε το πλοίο στα χωρικά ύδατα της Λιβύης, στα ανοιχτά της πόλης Ντέρνα, και το ρυμούλκησε στο λιμάνι Ρας Ελ Χιλάλ «για επιθεώρηση και να εξακριβωθεί το φορτίο του», ανέφερε ο εκπρόσωπος του στρατάρχη Άχμεντ Μισμάρι στο πρακτορείο Reuters.

Οι δυνάμεις που στηρίζουν τον Χαφτάρ έδωσαν στο πρακτορείο ένα βίντεο που δείχνει να σταματούν το πλοίο και να ανακρίνουν τρία μέλη του πληρώματος. Έδωσαν επίσης στη δημοσιότητα φωτογραφίες με τα διαβατήρια τριών Τούρκων υπηκόων.

Μέχρι στιγμής, δεν έχει διευκρινιστεί ποιο είναι το φορτίο του πλοίου. Σύμφωνα με μια έκθεση εμπειρογνωμόνων του ΟΗΕ, την οποία επικαλείται το πρακτορείο Reuters, η Τουρκία έχει στείλει στρατιωτικό εξοπλισμό στη Λιβύη, κατά παράβαση του εμπάργκο πώλησης όπλων που έχει επιβάλει ο Οργανισμός.

Σημειώνεται πως πρόκειται για μια κίνηση που πυροδοτεί ακόμα πιο πολύ το πολεμικό κλίμα που υπάρχει στη Λιβύη μεταξύ των δυνάμεων του Χαφτάρ και τη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση (GNA) που εδρεύει στην Τρίπολη.

Από CNN.gr





Εκτάκτως στη Λιβύη ο ΥΠΕΞ Νίκος Δένδιας - Θα συναντηθεί με τον στρατηγό Χαφτάρ



Στη Λιβύη μεταβαίνει αυτή την ώρα ο υπουργός Εξωτερικών, Νίκος Δένδιας, όπως μεταδίδουν αραβόφωνα μέσα.

Ο υπουργός μεταβαίνει εκεί με το κυβερνητικό αεροσκάφος, το οποίο, σύμφωνα με πληροφορίες, απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Ελευσίνας, με προορισμό τη Βεγγάζη.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι ο κύριος Δένδιας θα συναντηθεί με τον στρατηγό Χαλίφα Χάφταρ.

Είχαν προηγηθεί επισκέψεις του κ. Δένδια σε Σαουδική Αραβία, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, Ιορδανία τις προηγούμενες ημέρες.

Η εξέλιξη αυτή σημειώνεται σε μια στιγμή που έχει κλιμακωθεί η ένταση στη Λιβύη, με ανάμειξη της Τουρκίας και της Ρωσίας, γεγονός που εντείνει την ανησυχία των ΗΠΑ.

Ενδεικτικά, αξιωματούχος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών δήλωσε χθες ότι οι ΗΠΑ ανησυχούν πολύ από την κλιμάκωση των πολεμικών συγκρούσεων στην Λιβύη, αλλά και με τον αυξανόμενο αριθμό των Ρώσων μισθοφόρων που φέρονται να υποστηρίζουν τις δυνάμεις του Χαλίφα Χαφτάρ στο έδαφος.

Οι ΗΠΑ εξακολουθούν να αναγνωρίζουν την κυβέρνηση της Τρίπολης υπό τον Φαγιέζ αλ Σάρατζ, δήλωσε ο αξιωματούχος, προσθέτοντας ότι η Ουάσιγκτον παραμένει ουδέτερη στην διαμάχη, ενώ συνομιλεί με όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές, οι οποίες θα μπορούσαν να επιβάλλουν κάποια συμφωνία.

Με πληροφορίες από ΣΚΑΪ

«Ανησυχία» ΗΠΑ για αποστολή τουρκικής στρατιωτικής βοήθειας στη Λιβύη



Την ανησυχία των ΗΠΑ εκφράζει το Στέιτ Ντιπάρτμεντ για την ενδεχόμενη ενεργοποίηση του μνημονίου κατανόησης για την ασφάλεια και τη στρατιωτική συνεργασία που έχει υπογράφει μεταξύ της Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας (GNA) της Λιβύης και την Τουρκία.

Η ανακοίνωση του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών έρχεται στον απόηχο της απόφασης που έλαβε η κυβέρνηση της Τρίπολης για την ενεργοποίηση του μνημονίου και τονίζει ότι η εξωτερική στρατιωτική παρέμβαση απειλεί τις προοπτικές επίλυσης της εμφύλιας σύγκρουσης.


Ειδικότερα, στην ανακοίνωση επισημαίνεται ότι «οι Ηνωμένες Πολιτείες ανησυχούν για το αίτημα της Κυβέρνησης Εθνικής Ενότητας για στρατιωτική στήριξη και για την απειλή του Εθνικού Λιβυκού Στρατού να χρησιμοποιήσει αεροπορικά μέσα και μισθοφόρους που θα εφοδιαστεί από το εξωτερικό για να επιτεθεί στη πόλη Μισράτα. Η εξωτερική στρατιωτική παρέμβαση απειλεί τις προοπτικές επίλυσης της σύγκρουσης. Καταδικάζουμε τις επιθέσεις εναντίον αθώων πολιτών και καλούμε όλες τις πλευρές να αποφύγουν την κλιμάκωση».

Υπό αυτό το πρίσμα, τονίζεται ότι οι ΗΠΑ είναι έτοιμες να συνεργαστούν με τον ΟΗΕ και όλα τα μέρη για την έναρξη των πολιτικών διαπραγματεύσεων. Η ανακοίνωση καταλήγει λέγοντας ότι «ο πρόσφατος οικονομικός διάλογος μεταξύ των ΗΠΑ και της Λιβύης στην Τύνιδα κατέδειξε ότι είναι δυνατή μια εποικοδομητική πρόοδος εάν οι εξωτερικοί παράγοντες δώσουν στους Λίβυους το χρόνο και τον χώρο για να συνομιλήσουν μεταξύ τους».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

21 Δεκεμβρίου 2019

Δρ.Κων/νος Φίλης: Η "αποκλεισμένη" Τουρκία και οι περιφερειακές πραγματικότητες

Γράφει ο δρ. Κωνσταντίνος Φίλης, Εκτελεστικός Διευθυντής Ερευνών Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων.
Πηγή: HufPost.



Συχνά παρουσιάζεται η εικόνα πως η Τουρκία είναι καταδικασμένη από τις περιφερειακές συμπράξειςκαι πωςαποτελεί παρακολούθημα των εξελίξεων ή στο άλλο άκρο ότι διαφεντεύει τις τύχες της ευρύτερης περιοχής. Προφανώς και οι δύο προσεγγίσεις πάσχουν ή βλέπουν μόνο τη μία όψη του νομίσματος. 

Εστιάζοντας στη Λιβύη, δύο παρατηρήσεις:

Η Τουρκία δεν θέλει να εγκλωβιστεί στρατιωτικά σε ένα ενδεχομένως ατέρμονο πόλεμο (το κόστος είναι βέβαιο, το όφελος αμφίβολο) αλλά επιδιώκει μία άμεση συμφωνία για κατάπαυση του πυρός/εκεχειρία, ώστε αφενός να μην επιτραπεί στη συμμαχία υπό τον Χάφταρ να καταλάβει την εξουσία, αφετέρου να κερδίσει η ίδια χρόνο προκειμένου να εδραιωθεί ως εκ των παικτών με σημαίνοντα ρόλο και λόγο στις διαπραγματεύσεις για την επόμενη μέρα στη Λιβύη.

Όμως, προκειμένου να καταφέρει τον απώτερο στόχο της, πρέπει να δείξει αποφασιστικότητα στη στήριξη του καθεστώτος Αλ Σαράτζ και ανάλογα να χρησιμοποιήσει την πιθανότητα στρατιωτικής εμπλοκής για να πείσει για τις προθέσεις της, εξασφαλίζοντας θέση στο τραπέζι των διαβουλεύσεων. Η πρόσκληση της καγκελαρίου Μέρκελ προς τον Ερντογάν για να συμμετάσχει σε διεθνή διάσκεψη για το θέμα της Λιβύης, όπως και η «μακρά και αναλυτική» τηλεφωνική συνομιλία Κόντε-Ερντογάν προσφέρουν στην Άγκυρα τουλάχιστον «φωνή» στις διεργασίες. Είναι βέβαια ζητούμενο για αυτή αν έτσι μπορεί να ελέγξει πιθανές αρνητικές εξελίξεις ή αποδειχθεί ότι το αντίπαλο στρατόπεδο είναι πλέον σε θέση ισχύος.

Δεύτερον, η Άγκυρα δεν έχει τα μέσα (διπλωματικά και στρατιωτικά) να στηρίξει κατά μόνας το καθεστώς της Τρίπολης. Άρα, αν διαπιστώσει εγκαίρως ότι δεν υπάρχουν άλλοι πρόθυμοι, τότε είτε θα αναπροσαρμόσει την πολιτική της (το έχει επαναλάβει στη Συρία) είτε θα βρεθεί μπροστά σε σοβαρό αδιέξοδο (επίσης, έχει ξαναγίνει στη Συρία).

Γι′ αυτό το αμέσως επόμενο διάστημα, γνωρίζοντας πόσο απαραίτητη είναι για τα συμφέροντά της η έστω και βραχεία παραμονή του Αλ Σαράτζ, θα εξαντλήσει τα περιθώρια για να βρει συνοδοιπόρους (κυρίως σε ΗΠΑ και ΕΕ, όπου οι απόψεις ως προς τη Λιβύη διίστανται) είτε θα προσπαθήσει να λάβει διαβεβαιώσεις (κυρίως από τη Ρωσία, μιας και οι αραβικές χώρες που στηρίζουν τον Χάφταρ δύσκολα θα συνηγορήσουν) ότι τα συμφέροντα της (έστω όχι στην ολότητά τους) θα γίνουν σεβαστά. Ως προς την αναζήτηση συμμαχιών, χθες μόλις η Κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας (ΚΕΕ) ζήτησε από πέντε «φίλες χώρες», ανάμεσα στις οποίες οι Ηνωμένες Πολιτείες, τη σύναψη διμερών συμφωνιών ασφάλειας για να τη βοηθήσουν να απωθήσει την επίθεση του στρατάρχη Χάφταρ στην Τρίπολη. Πιο συγκεκριμένα, σε επιστολές που απευθύνονται στους ηγέτες των ΗΠΑ, Μ.Βρετανίας, Ιταλίας, Αλγερίας και ασφαλώς της Τουρκίας, ο Φάγεζ αλ-Σάρατζ, ενθαρρύνει τις «φίλες χώρες να ενεργοποιήσουν τις συμφωνίες συνεργασίας στον τομέα της ασφάλειας», σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Κοντολογίς, έχοντας επενδύσει συστηματικά σε ένα ισλαμίζοντα πρόεδρο-μαριονέτα, με συνεπή παρουσία εδώ και χρόνια στη Λιβύη, που έχει δημιουργήσει σχέσεις εξάρτησης με την Τρίπολη, τις οποίες κρίνει ότι ήρθε η ώρα να εξαργυρώσει (ή μάλλον βιάζεται να κεφαλαιοποιήσει με την ανεκδιήγητη συμφωνία οριοθέτησης ΑΟΖ), η Άγκυρα έχει καταφέρει για την ώρα να πατήσει πόδι και στη Λιβύη. Από την άλλη, κινδυνεύει με over-stretching (υπερ-έκταση), δεδομένου ότι εμφορείται από τη αντίληψη ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή να παλινορθώσει την επιρροή της σε περιοχές, όπου βάσει του νεο-οθωμανικού αφηγήματος, ισχυρίζεται ότι έχει ιστορικά συμφέροντα.

Τέλος, ας έχουμε κατά νου ότι η κατάσταση στο εσωτερικό της Λιβύης είναι ρευστή και οι «σημερινοί» αντίπαλοι κάλλιστα μπορούν να γίνουν «αυριανοί» φίλοι. Όπως, επίσης, επειδή πρόκειται για αραβική χώρα με τις γνωστές ιδιαιτερότητες, η ελληνική διπλωματία πρέπει να είναι συνεχώς ενεργή και σε επαγρύπνηση, γιατί οι συσχετισμοί ανατρέπονται εύκολα και οι υποσχέσεις συχνά μένουν «κενό γράμμα».

4 P-3C Οrion μέσω EDA για την Αργεντινή, έναντι 78 εκατ. δολαρίων.



Το Στέιτ Ντιπάρτμεντ αποφάσισε να εγκρίνει την πώληση - μέσω EDA - στην Αργεντινή, τεσσάρων P-3C, καθώς και σχετικό εξοπλισμό υποδστήριξης. Το εκτιμώμενο κόστος της παραπάνω προμήθειας είναι 78 εκατομμυρα δολάρια. Ο Οργανισμός DCSA παραχώρησε την απαιτούμενη πιστοποίηση που κοινοποίησε στο Κογκρέσο σχετικά με την παραπάνω προμήθεια, στις 19 Δεκεμβρίου.

Το P-3C Orion είναι ένα τετρακινητήριο αεροσκάφος σχεδιασμένο για να εντοπίζει και να εμπλέκει τα εχθρικά υποβρύχια και πλοία επιφανείας, καθώς και για να ασκεί διοίκηση και έλεγχο στον στόλο. Το P-3C διαθέτει εξελιγμένους αισθητήρες υποβρύχιας ανίχνευσης όπως εξοπλισμό ανίχνευσης κατεύθυνσης συχνότητας και εμβέλειας (DIFAR) και εξοπλισμό ανίχνευσης μαγνητικών ανωμαλιών (MAD). Το αεροσκάφος μπορεί να μεταφέρει ένα μικτό ωφέλιμο φορτίο όπλων τόσο εσωτερικά, όσο και σε πτερυγικούς φορείς.

Η προτεινόμενη πώληση περιλαμβάνει επίσης:

  • Τέσσερις επιπλέον στροβιλοκινητήρες για προσπορισμό ανταλλακτικών.
  • Εξοπλισμό επικοινωνιών.
  • Εξοπλισμό ραντάρ.
  • Υπέρυθρο / ηλεκτροοπτικό εξοπλισμό.
  • Συντήρηση αεροσκαφών.
  • Υποστήριξη / ανταλλακτικά.
  • Εξοπλισμό υποστήριξης.
  • Δημοσιεύσεις.
  • Εκπαίδευση.
  • Μεταφορά αεροσκαφών. 
  • Υλικοτεχνική και άλλη τεχνική βοήθεια.

Με την παραπάνω προμήθεια, η Αργεντινή θα αντικαταστήσει τα 6 P-3B Orion που διαθέτει, λόγω της παλαιότητάς τους.

Φυσικά οι Αργεντίνοι είναι "κουτοί", καθώς με μόλις 750 εκ.δολάρια, θα μπορούσαν να εκσυγχρονίσουν τα P-3B τους, και να τα έχουν έτοιμα μετά από μια δεκαετία περίπου. Να έκαναν δηλαδή , ο,τι κάνουμε κι εμείς οι "έξυπνοι".

Παλαιότερα άρθρα μας σχετικά με τα P-3 και τη χρησιμότητά τους.


ΑΝΑΛΥΣΗ: Η αναγκαιότητα της αναβάθμισης των P-3 Orion από το ΠΝ.

 






Κ. Χατζηδάκης: Ο αγωγός East Med θα προχωρήσει ό,τι κι αν λέει ο Ερντογάν

Έντονη κινητικότητα σε σχέση με τον αγωγό φυσικού αερίου East Med, που σχεδιάζεται να μεταφέρει αέριο από τα κοιτάσματα της ανατολικής Μεσογείου, μέσω Ελλάδας προς την Ευρώπη σημειώνεται το τελευταίο διάστημα.

Image result for east med pipeline
Πηγή: GreekReporter.com

Ανώτατες πηγές του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν επιβεβαιώνουν αλλά ούτε διαψεύδουν πληροφορίες που δημοσιεύθηκαν σύμφωνα με τις οποίες στις αρχές του χρόνου θα υπογραφεί διακρατική συμφωνία μεταξύ Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ και Ιταλίας για την προώθηση του αγωγού.

Τονίζουν ωστόσο ότι οι χώρες είναι δεσμευμένες για την υλοποίηση του έργου και υπενθυμίζουν τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστής Χατζηδάκης, στη Μαδρίτη, στο πλαίσιο της Διεθνούς Διάσκεψης του ΟΗΕ για το κλίμα, με τον Ισραηλινό ομόλογό του Yuval Steinitz κατά την οποία οι δύο πλευρές επανέλαβαν τη δέσμευσή τους για τη στήριξη τόσο του East Med όσο και της ηλεκτρικής διασύνδεσης από την Κρήτη μέχρι το Ισραήλ, μέσω Κύπρου.

Στην ίδια συνάντηση εξάλλου ο κ. Χατζηδάκης είχε εκφράσει «τις ευχαριστίες της Ελληνικής Δημοκρατίας για την υποστήριξη της ισραηλινής πλευράς προς την Ελλάδα σε σχέση με το προσφάτως υπογραφέν νομικά ανυπόστατο Μνημόνιο μεταξύ Τουρκίας και Αλ Σαράτζ (κυβέρνηση της Τρίπολης στη Λιβύη».

Οι πηγές του ΥΠΕΝ ανέφεραν ακόμη στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι στο ίδιο μήκος κύματος, δηλαδή υπέρ της προώθησης του έργου τάσσεται πλέον και η Ιταλία.

Εξάλλου, σε δηλώσεις του σήμερα στον τ/σ Σκάι, ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι ο αγωγός EastMed θα προχωρήσει ό,τι κι αν λέει ο Ερντογάν, σημειώνοντας ακόμη ότι «Είμαστε αποφασισμένοι να προχωρήσουμε μπροστά με βάση το διεθνές δίκαιο».

Οι προκαταρκτικές μελέτες που έχουν γίνει για τον αγωγό Εast Med δείχνουν ότι το έργο είναι τεχνικά εφικτό αλλά και οικονομικά βιώσιμο καθώς το κόστος μεταφοράς του αερίου είναι ανταγωνιστικό σε σχέση με τις εναλλακτικές επιλογές.

Από Καθημερινή.

N. Παναγιωτόπουλος:"Αναληθές ότι ο προϋπολογισμός του υπουργείου είναι μειωμένος".



Απαντώντας σε σχετική ερώτηση, ο κ. Παναγιωτόπουλος ξεκαθάρισε ότι «είναι εντελώς ψευδές και αναληθές» ότι ο προϋπολογισμός του υπουργείου είναι μειωμένος σε σχέση με το προηγούμενο έτος παραπέμποντας στα επίσημα μεγέθη του Προϋπολογισμού του τρέχοντος έτους και του 2020.

«Είναι κρίμα άνθρωποι που ανήκουν στο φάσμα των πολιτικών κομμάτων και αρθρώνουν δημόσιο λόγο, παρασύρονται από δημοσιεύματα - δεν ξέρω εάν αυτά είναι κακόβουλα ή απλώς κακά πληροφορημένα - για να προκαλούν εντυπώσεις ότι ο προϋπολογισμός για την 'Αμυνα είναι μειωμένος. Επαναλαμβάνω ότι δεν είναι»,  ανέφερε χαρακτηριστικά.

Ο υπουργός Εθνικής 'Αμυνας εξήγησε ότι «ο προϋπολογισμός εχει τρία σκέλη: αυτό που αφορά στις αποδοχές του προσωπικού, το οποίο είναι ελαφρώς αυξημένο, αυτό που αφορά τους εξοπλισμούς, που κινείται στα ίδια επίπεδα αλλά όπως  είπα θα λάβουν χώρα και οι ενισχύσεις στα κονδύλια της 'Αμυνας μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού και το κομμάτι του λειτουργικού προϋπολογισμού, δηλαδή τα έξοδα συντήρησης, τροφοδοσίας, υποστήριξης όλων των Ενόπλων Δυνάμεων».

Τα συγκεκριμένα έξοδα πρόσθεσε «εμφανίζονται μεν μειωμένα κατά 48 εκατομμύρια πλην όμως, αυτό στην ουσία δεν θα γίνει, αφού θεσμοθετείται ένα Ειδικό Αποθεματικό του Υπουργείου Οικονομικών, το οποίο "τραβάει" κατά κάποιον τρόπο κάποια κονδύλια από Υπουργεία που παρουσιάζουν υποεκτέλεση των πιστώσεων του Προϋπολογισμού».

Το μόνο υπουργείο, διαβεβαίωσε, «το οποίο μετά βεβαιότητος δεν θα παρουσιάσει υποεκτέλεση των πιστώσεων, το μόνο υπουργείο δηλαδή που απορροφά στο ακέραιο όλα τα χρήματα που του διατίθενται από τον προϋπολογισμό, είναι το υπουργείο Εθνικής 'Αμυνας το οποίο θα «τραβήξει» όταν χρειαστεί από το Ειδικό Αποθεματικό, όχι μόνο τα 48 εκατομμύρια τα οποία φαίνεται ότι αυτή τη στιγμή λείπουν από τον λειτουργικό προϋπολογισμό, αλλά κι ακόμα παραπάνω, εάν χρειαστεί. Στην ουσία, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με έναν προϋπολογισμό που είναι μεγαλύτερος ως προς τις δαπάνες για την 'Αμυνα σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου έτους και ακόμα περισσότερα κονδύλια που θα διατεθούν για την αναβάθμιση της Εθνικής 'Αμυνας κατόπιν αποφάσεως του Πρωθυπουργού, ο οποίος εντόπισε τα προβλήματα, τις προκλήσεις - τον βοηθήσαμε εμείς να το κάνει - και στη διάρκεια του 2020 θα μας διατεθούν τα επιπλέον χρήματα που χρειαζόμαστε».

Ο κ. Παναγιωτόπουλος επανέλαβε ότι «έχει εξαγγελθεί πρόσληψη Οπλιτών Βραχείας Ανακατατάξεως και ΕΠΟΠ, στον αριθμό θα είναι μεταξύ 1.200 και 2.000, προκειμένου να στελεχώσουν και τους τρεις Κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων και να ρίξουν και τον μέσο όρο ηλικίας των επαγγελματιών στελεχών των Ενόπλων Δυνάμεων. Είναι κάτι το οποίο προτιμούμε από μία αύξηση της θητείας, δηλαδή να έχουν οι στρατεύσιμοι το περιθώριο για άλλους επιπλέον δύο μήνες θητείας. Προτιμούμε Επαγγελματίες Οπλίτες, επιλεγμένους Οπλίτες, με κριτήρια που θα τεθούν το επόμενο χρονικό διάστημα στην προκήρυξη που θα "τρέξει", έτσι ώστε να υπάρξει μια προστιθέμενη αξία και μια ποιοτική αναβάθμιση και του στελεχιακού δυναμικού των Ενόπλων Δυνάμεων στη χρονιά που έρχεται».

Τον υπουργό Εθνικής 'Αμυνας συνοδευαν ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ πτέραρχος Χρήστος Χριστοδούλου, ο αρχηγός ΓΕΝ αντιναύαρχος Νικόλαος Τσούνης και ο αρχηγός ΓΕΑ αντιπτέραρχος  Γεώργιος Μπλιούμης.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

20 Δεκεμβρίου 2019

Οι μουσουλμάνοι της Γαλλίας ζητούν "de Facto" μειονοτικό καθεστώς.



Οι μουσουλμάνοι της Γαλλίας προτίθενται να παρουσιάσουν δικούς τους συνδυασμούς στις δημοτικές εκλογές που θα διεξαχθούν στις 15 Μαρτίου 2020. Ήδη υπάρχει το προηγούμενο της Ένωσης Δημοκρατικών Μουσουλμάνων της Γαλλίας που συγκέντρωσε γελοία ποσοστά στις Ευρωεκλογές αλλά που σε ορισμένα εκλογικά κέντρα έφτασε μέχρι το 30%! Η απόφαση λήφθηκε τον Οκτώβριο στους κόλπους του Αραβικού Κέντρου Πολιτικών Ερευνών και Μελετών (ΑΚΠΕΜ) στο οποίο ρίχτηκε το σύνθημα «χτυπήστε εκεί που πονάνε, στις κάλπες… έχουμε 6 εκ. ψήφους στο χέρι». Το ΑΚΠΕΜ είναι καταρικό ίδρυμα για την ανανέωση του αραβικού εθνικισμού μέσω μιας στρατηγικής συμμαχίας με το πολιτικό Ισλάμ των Αδελφών Μουσουλμάνων.
Στο ίδιο πλαίσιο εντάσσεται και η ανάρτηση-που σας παρουσιάζουμε-σε μουσουλμανικό ιστότοπο 28 θέσεων-διεκδικήσεων της μουσουλμανικής κοινότητας της Γαλλίας, που πολιτικά μεταφράζονται σε αίτημα αναγνώρισης μουσουλμανικής μειονότητας!
10 Νοεμβρίου 2019: Διαδήλωση, με την ενεργό συμμετοχή της Αριστεράς, κατά της ισλαμοφοβίας στο Παρίσι. Από εκατό περίπου τζαμιά που είχαν οι μουσουλμάνοι στη Γαλλία το 1970 σήμερα έχουν 2.400! Αλλά διαδήλωση για τα δεκάδες θύματα των ισλαμιστών δεν έγινε…
Μη έχοντας σε τίποτα να ζηλέψει από το λεπτομερειακό και πλούσιο έργο των λόμπι, η ένωση «Οι Μουσουλμάνοι» δημοσιοποίησε μια δέσμη αιτημάτων  που (σχεδόν) απαιτούνται από αυτούς που θεωρούν ότι εκπροσωπούν. Το «σχέδιο ισλαμοφοβία» θέλει να αλλάξει τη γαλλική κοινωνία, με παρεμβάσεις στη νομοθετική εξουσία, τα ΜΜΕ, στους τρόπους κοινοτικής και συλλογικής δράσης.
Μετά από έξι μήνες διερευνητικής εργασίας και υποβολής προτάσεων από τον μουσουλμανικό πληθυσμό της Γαλλίας, «Οι Μουσουλμάνοι», ένα «εθνικό και ανεξάρτητο κίνημα των μουσουλμανικών κοινοτήτων της Γαλλίας», δημοσίευσε στην ιστοσελίδα του ένα εκτεταμένο και πρωτόγνωρο σχέδιο άσκησης πίεσης. Μέτρα “ανησυχητικά”, λέει πηγή της ασφάλειας. Το «Σχέδιο Ισλαμοφοβία» θέλει να αλλάξει το πολιτικό, ενημερωτικό, θεσμικό και  δικαστικό σύστημα: η θυματοποίηση και η καταδίκη της ισλαμοφοβίας είναι οι βασικοί μοχλοί αυτού του ευρέος προγράμματος «στο οποίο συμμετείχαν περισσότερα από 27.000 άτομα και περισσότερες από 200 ενώσεις». Εκτός από τα στατιστικά στοιχεία που συλλέχθηκαν και αντανακλούν μια ορατή κρίση εκπροσώπησης [στμ: διαφωνούμε με την εκτίμηση του συντάκτη. 27.000 άτομα να ενδιαφέρονται για μια κοινή τους υπόθεση αυτή την εποχή είναι τουλάχιστο πολλοί], το 63,01% των ερωτηθέντων αισθάνεται την «ανάγκη για μια εθνική δομή που θα τους δώσει τη δυνατότητα να αυτo-οργανωθούν και να εκπροσωπούνται» ως Μουσουλμάνοι.
Με όχημα την ισλαμοφοβία
Οι οντότητες στις οποίες στοχεύει η θεσμική πτυχή είναι πολλές όσο και  πολιτικές. Αντιστροφή της ιεραρχίας των νόμων, δικαίωμα ελέγχου του νομοθετικού έργου, φανερή μορφή λογοκρισίας στο όνομα μιας φανταστικής και μονομερώς καθορισμένης ισλαμοφοβίας: μια δελεαστική συσκευασία.
1/ Επαγρύπνηση για τη θέσπιση «συμβατικών και διαφανών συμφωνιών που θα περιγράφουν τους τρόπους συνεργασίας μεταξύ των αντιρατσιστικών ΜΚΟ και του κράτους βάσει αντικειμενικών κριτηρίων», ώστε να επιτρέπεται η «καλύτερη εκτίμηση της πραγματικότητας επί τόπου». Είναι εύκολο να καταλάβουμε εδώ ότι πρόκειται για τους επίσημους αριθμούς που αμφισβητούνται από αυτό που αποκαλούν «πραγματικότητα».
2/ «Δημιουργία μικτής κοινοβουλευτικής επιτροπής κατά της ισλαμοφοβίας», η οποία θα διαχειρίζεται την «υλοποίηση του σχεδίου που παρουσιάζεται εδώ». Αν δεν είναι μια διαταγή, μοιάζει. «Αυτή η επιτροπή θα έχει επίσης τη δυνατότητα να προβαίνει σε απολογισμό των νόμων που είχαν αντίκτυπο στις μουσουλμανικές κοινότητες». Δικαίωμα δηλ. παρακολούθησης της νομοθετικής εξουσίας.
3/ «Εξάρθρωση οποιουδήποτε καταχρηστικού μηχανισμού, που ποινικοποιεί θρησκευτικές πρακτικές ή ασύμβατες με τον αυστηρό σεβασμό των θεμελιωδών ελευθεριών». Και πάλι, η πυραμίδα των κανόνων δεν είναι η ίδια για όλους. Δηλαδή, οι θρησκευτικές πρακτικές θεωρούνται «υπέρτερες» του νόμου;
4/ Καθορισμός ενός πλαισίου έκφρασης-μονομερώς-ως προς την ισλαμοφοβία, με την εκπόνηση και υιοθέτηση ενός «επιχειρησιακού ορισμού της ισλαμοφοβίας, ως το σύνολο διακρίσεων και βίας κατά προσώπων και θεσμών, λόγω της συμμετοχής τους, πραγματικής ή υποτιθέμενης στη μουσουλμανική θρησκεία».
Άλλα αιτήματα
Συνεχίζουμε με τα υπόλοιπα αιτήματα, τη σοβαρότητα των οποίων δεν υπάρχει λόγος να επισημάνουμε:
5/ Η ένωση αυτή επιχειρεί  ένα πραγματικό «πραξικόπημα» θέλοντας να αλλάξει το καθεστώς των δημόσιων μέσων ενημέρωσης, να επεκταθούν τα προνόμια του Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου, να επιβληθεί μια «μουσουλμανική προσωπικότητα» κατά τη διάρκεια των τηλεοπτικών συζητήσεων και να εξασφαλιστεί η εκπροσώπησή  τους στα κρατικά μέσα ενημέρωσης.
6/ Πλήρη διαφάνεια σχετικά με τη σηματοδότηση εντός των δημόσιων ιδρυμάτων (εθνική εκπαίδευση, τριτοβάθμια εκπαίδευση, αστυνομική διοίκηση, νοσοκομεία και φορείς υγείας). Η εξάρθρωση οποιουδήποτε καταχρηστικού μηχανισμού, που ποινικοποιεί τις θρησκευτικές πρακτικές ή μη σύμφωνου με τον αυστηρό σεβασμό των θεμελιωδών ελευθεριών.
7/ Ισχυρή στήριξη στην τήρηση της ισχύουσας νομολογίας, ιδίως των διατάξεων που σέβονται τη συμμετοχή των συνοδών γονέων στις εξόδους από τα σχολεία.
8/ Διεύρυνση της αρμοδιότητας του Ραδιοτηλεοπτικού Συμβουλίου στην παρακολούθηση, ρύθμιση και κύρωση των καταχρήσεων, από την άποψη της υποκίνησης σε μίσος, διακρίσεις και ρατσισμό. Οικονομικές κυρώσεις κατά των καναλιών που δεν σέβονται τις δεοντολογικές δεσμεύσεις τους.
9/ Ετήσιος έλεγχος των κύριων καναλιών ειδήσεων και των δημόσιων ραδιοτηλεοπτικών σταθμών, όσον αφορά την παρέμβαση και την εκπροσώπηση των μειονοτήτων. Αξιολόγηση και σύσταση συγκεκριμένων και μετρήσιμων βελτιώσεων.
10/ Διοργάνωση μαθημάτων και συναντήσεων με δημοσιογράφους, συντάκτες, ακαδημαϊκούς και μουσουλμανικές προσωπικότητες για να απαντήσουν στις ερωτήσεις τους, να επισημάνουν τις καλές πρακτικές και να βελτιώσουν την κάλυψη των μουσουλμανικών θεμάτων από τα ΜΜΕ.
11/ Προσδιορισμός και εκπαίδευση 100 ατόμων από την κοινωνία των πολιτών, μουσουλμάνων, κάθε καταγωγής, επαγγέλματος ή άποψης. Ενίσχυση αυτών των προσωπικοτήτων και προώθηση της πολυμορφίας τους στα μέσα ενημέρωσης.
12/ Συστηματική πρόσκληση μουσουλμανικών προσωπικοτήτων κατά τη διάρκεια συζητήσεων για το Ισλάμ και τους Μουσουλμάνους. Αυστηρή τήρηση των κανόνων της αντιπαράθεσης και της πολυφωνίας των απόψεων. Άρνηση παρέμβασης σε αυτά τα θέματα προσωπικοτήτων που έχουν καταδικαστεί για πράξεις υποκίνησης σε μίσος και διακρίσεις.
13/ Δημιουργία παρατηρητηρίου ομιλιών μίσους κατά τις προεκλογικές περιόδους και προσδιορισμός των εκκλήσεων για διάκριση από τους υποψηφίους.
14/ Καθορισμός καταλόγου δεσμεύσεων κατά του ρατσισμού και των διακρίσεων, συμπεριλαμβανομένης μιας ενότητας σχετικά με την ισλαμοφοβία, την ένταξη των μουσουλμάνων γυναικών, τον σεβασμό των θεμελιωδών ελευθεριών, την τιμωρία κάθε λόγου που περιέχει μίσος. Συμπερίληψη αυτών των στοιχείων στα εκλογικά προγράμματα.
15/ Οργάνωση ενός γενικού συναγερμού κατά της ισλαμοφοβίας, με όλους τους ανθρώπους καλής θέλησης, όλες τις δομές που το επιθυμούν, εναντίον αυτής της μορφής σύγχρονου ρατσισμού που στοχεύει σε εκατομμύρια πολίτες.
Υπό την καθοδήγηση των Αδελφών Μουσουλμάνων στις 18 Νοεμβρίου δημιουργήθηκε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ιμάμηδων
16/ Δημοσιοποίηση των απόψεων του Παρατηρητηρίου του κοσμικού χαρακτήρα του κράτους και των δικαστικών αποφάσεων σχετικά με τη θρησκεία στην εκπαίδευση.
17/ Επιμόρφωση εκπαιδευτικών και εκπαιδευτικού προσωπικού για αυστηρή τήρηση αυτών των αποφάσεων.
18/ Υπενθύμιση των δεσμεύσεων σεβασμού των ασθενών στα νοσοκομεία, ιδίως όσον αφορά τη διατροφή, σεβασμού της αξιοπρέπειας και της λατρείας των ασθενών.
19/ Εκπαίδευση μουσουλμάνων στελεχών για την παροχή φροντίδας στα θύματα ισλαμοφοβικών ενεργειών και επισήμανσης των σχετικών νόμων που μπορούν να επικαλούνται.
20/ Διάδοση οδηγού και ενημερωτικών δελτίων για να γνωρίζουν όλοι οι πολίτες τα δικαιώματά τους και να βοηθούν τους γύρω τους, με εποικοδομητικό τρόπο, όταν προκύπτουν αμφισβητούμενες καταστάσεις.
21/ Δημοσίευση και προβολή του έργου του Συνηγόρου των Δικαιωμάτων, κυρίως των φακέλων ισλαμοφοβίας, όπως και των γνωμοδοτήσεών του, για την καλύτερη πρόληψη των πράξεων.
22/ Ετήσια δημοσιοποίηση των ενεργειών των δικαστικών αρχών σε ισλαμόφοβες βιαιότητες και διακρίσεις, για να εκτιμήσουμε την αποτελεσματικότητα της δικαιοσύνης στην καταπολέμηση του ρατσισμού και στην αποτροπή της εκδήλωσής του.
23/ Τριμηνιαία δημοσιοποίηση των παραπόνων και βιαιοτήτων με αντικείμενο ισλαμόφοβες  διακρίσεις και βιαιοπραγίες, και των περαιτέρω ενεργειών της αστυνομίας. Σύγκριση αυτών  των στατιστικών με τις αντίστοιχες των ΜΚΟ, ώστε να ελέγχεται η αξιοπιστία, η ακρίβεια και η διαφάνεια των αριθμών των ετήσιων εκθέσεων.
24/ Ταυτοποίηση των ισλαμόφοβων ομάδων, επιτήρηση των πλέον δραστήριων στοιχείων και  εξάρθρωση κάθε δομής που ενθαρρύνει ή ετοιμάζει βίαιη δράση κατά πολιτών, αγαθών και τόπων λατρείας των μουσουλμάνων.
25/ Κρατική επιδότηση των μουσουλμανικών τόπων λατρείας και της εκπαίδευσης των ανθρώπων που εμψυχώνουν αυτά τα τζαμιά. Θέσπιση ενός ειδικού γραφείου στην Αστυνομία και τη Νομαρχία. Κατάρτιση ενός σχεδίου πρόληψης και αντιμετώπισης των επιθέσεων κατά των τζαμιών.
26/ Άμεση ενημέρωση και σύγκληση όλων των αρμόδιων διεθνών οργανισμών (ΟΑΣΕ, Συμβούλιο της Ευρώπης, Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά του Ρατσισμού και της μη Ανοχής-ECRI, ΟΗΕ, Ευρωπαϊκή Επιτροπή) σε περίπτωση μη σεβασμού εκ μέρους της Γαλλίας των δεσμεύσεων που ανέλαβε στον τομέα βασικών ελευθεριών και του αγώνα κατά των διακρίσεων.
27/ Συστηματική παρέμβαση του εισαγγελέα Πλημμελειοδικών σε ομιλίες μίσους κατά των μουσουλμάνων, ώστε να αποστέλλεται ένα ισχυρό και αποτρεπτικό μήνυμα.
28/ Εκτύπωση αφισών και προβολή ραδιοτηλεοπτικών σποτ κατά της ισλαμοφοβίας και επισήμανση της σοβαρότητας του φαινομένου.
29/ Ευαισθητοποίηση των εταιρειών των εισηγμένων στο Χρηματιστήριο για σεβασμό της διαφορετικότητας, την προβολή των καλών πρακτικών και την προώθηση αυτής της διαφορετικότητας στις εθνικές επικοινωνιακές εκστρατείες.