16 Αυγούστου 2019
Rafale που επιχειρεί στη Συρία & Ιράκ κατά του ISIS, με UAV kill marking!
Σύμφωνα με το Jane's, υπάρχει ένα Rafale το οποίο είχε ζωγραφισμένο ενα UAV kill marking, το οποίο και σημαίνει πως κάποια στιγμή κατέρριψε κάποιο UAV. Η πληροφορία αυτή προήλθε από την εστίαση μιας φωτογραφίας που δημοσιεύθηκε από το Γαλλικό Υπουργείο Άμυνας.
Το συγκεκριμένο Rafale που απεικονίζεται στην φωτογραφία, επιχειρεί από την Ιορδανικη Αεροπορική βάση "Πρίγκηπας Χασαν".
Χαρακτηριστικό είναι μάλιστα πως κάποια κατάρριψη UAV από Rafale δεν αναφέρθηκε στο παρελθόν. Οι μόνες καταρρίψεις UAV στον πόλεμο κατά του ISIS, αφορούσαν 2 καταρρίψεις UAVs από F-15 της USAF.
To Hνωμένο Βασίλειο αδυνατεί να πιάσει ακόμα και τις νέες μειωμένες οροφές των Ενόπλων Δυνάμεών του.
Οι Βρετανοί Υπουργοί Άμυνας κατηγορούνται σύμφωνα με την ιστοσελίδα "Portsmouth", για την «εξουδετέρωση» του Βρετανικού Στρατού, μετά από στοιχεία που έδειξαν μείωση του ενεργού προσωπικού σε όλες τις υπηρεσίες. Σύμφωνα με δεδομένα που δημοσιεύονται από το Βρετανικό Υπουργείο Άμυνας,η ενεργή δύναμη του Βρετανικού Στρατού ήταν 74.440 την 1η Ιουλίου, σε σύγκριση με την απαίτούμενη οροφή των 82.000 ατόμων, κάτι που αντιστοιχεί σε έλλειμμα 9,2%. Ακόμα και πέρυσι τον ίδιο μήνα, ο αριθμός ήταν 76.880.
Αντίστοιχα στη RAF (Βασιλική Πολεμική Αεροπορία του Ηνωμένου Βασιλείου), το προσωπικό ανερχόταν σε 29.930 από τις απαιτούμενες 31.840, και 30.280 τον Ιουλιο του 2018. Τέλος στο Πολεμικό Ναυτικό, το προσωπικό πλέον ανέρχεται στις 29.090, μειωμένο τόσο σε σχέση με την οροφή (30.600), όσο και με πέρυσι τον Ιούλιο (29.150).
Όσον αφορά την εφεδρεία, κι εκεί τα πράγματα δεν είναι καλύτερα καθώς ναι μεν ο αριθμός των εφέδρων αυξήθηκε ελάχιστα σε σχέση με το 2018 (27.000 στις 1 Ιουλίου 2019), αλλά παραμένει αρκετά παρακάτω από την οροφή που ανέρχεται στις 30.100.
Ο υπεύθυνος του τομέα άμυνας της αντιπολίτευσης, Nia Griffith, τόνισε πως η κυβέρνηση είτε είναι «σε πλήρη άρνηση όσον αφορά την αποφασιστικότητα για προσλήψεις», είτε είναι «ενεργά υπέρ της περικοπής» των ενόπλων δυνάμεων
Επίσης ανέφερε πως: «Είναι σαφές ότι οι συντηρητικοί απλά δεν μπορούν να θεωρούνται αξιόπιστοι κι επαρκείς όσον αφορά την άμυνα της χώρας μας. Χρόνο με το χρόνο μειώνονται οι ένοπλες δυνάμεις μας σε αριθμούς και μέσα με υψηλό ρυθμό, σε σημείο μάλιστα οι τωρινοί αριθμοί να είναι πολύ κάτω ακόμα κι από τους δικούς τους στόχους».
ΣΑΣ ΘΥΜΙΖΕΙ ΚΑΤΙ ΑΥΤΟ;
Μάζης: Ελληνογαλλική Φιλία και Ελληνικοί Εξοπλισμοί. "Ξαναέρχεται το "Ελλάς-Γαλλία-Συμμαχία"";
Στον κρίσιμο ρόλο των γαλλικών οπλικών συστημάτων στη διατήρηση του πλεονεκτήματος έναντι της Τουρκίας, καθώς και στις σημερινές στρατηγικές δυνατότητες στρατηγικής συνεργασίας της Ελλάδας με τη Γαλλία στον τομέα της άμυνας, εστιάζει ο καθηγητής Οικονομικής Γεωγραφίας και Γεωπολιτικής στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Ιώαννης Μάζης.
Ο κ. Μάζης σημειώνει χαρακτηριστικά ότι «αποτελεί αναντίρρητο γεγονός ότι μεγάλο κομμάτι των ελληνικών αποτρεπτικών ικανοτήτων έναντι της Τουρκίας βασίστηκε σε γαλλικά οπλικά συστήματα και τις μοναδικές τους επιχειρησιακές δυνατότητες. Ήδη από το 1974 οι πυραυλάκατοι Combattante, εφοδιασμένοι με πυραύλους επιφανείας – επιφανείας Exocet καθιστούσαν τον τουρκικό στόλο έναν μεγάλο στόχο για το Πολεμικό Ναυτικό. Υπενθυμίζεται ότι η Ελλάδα υπήρξε ο πρώτος εξαγωγικός πελάτης των Exocet, ο οποίος κατέστη μετά διεθνές best seller. Επίσης, από το 1975 και για μία δεκαετία περίπου, τα μαχητικά αεροσκάφη Mirage F1 προσέφεραν αναντίρρητη αεροπορική κυριαρχία στην Ελληνική Αεροπορία πάνω από το Αιγαίο. Αξίζει να σημειωθεί ότι η υπογραφή της συμφωνίας για την προμήθεια των Mirage F1 έγινε στις αρχές του Καλοκαιριού του 1974. Οι παραδόσεις για την Ελληνική Αεροπορία προβλεπόταν για το Καλοκαίρι του 1978. Όμως, χάρη σε προσωπική παρέμβαση του Γάλλου Προέδρου Ζισκάρ Ντε Εσταίν κατόπιν αιτήματος του Κωνσταντίνου Καραμανλή, οι παραδόσεις στην Ελλάδα απέκτησαν προτεραιότητα και έτσι στα τέλη της Άνοιξης του 1975 η Ελληνική Αεροπορία ξεκίνησε να παραλαμβάνει μαχητικά τα οποία προορίζονταν για τη Γαλλική Αεροπορία. Έτσι, η Ελλάδα βρέθηκε εκείνη την εποχή με ένα από τα πιο προηγμένα μαχητικά αεροσκάφη παγκοσμίως με μοναδικές ικανότητες εναέριας μάχης».
Συμπληρώνει δε ότι «στη δεκαετία του 80, στο πλαίσιο της περιβόητης Αγοράς του Αιώνα, η ΠΑ απέκτησε 40 μαχητικά αεροσκάφη Mirage 2000EG. Εξαιτίας της ελληνικής εμμονής σε ένα ραντάρ «πολλαπλών ρόλων» για το αεροσκάφος, επιλέχθηκε το προβληματικό ραντάρ RDM – 3, αντί για το εξειδικευμένο σε ρόλους αέρος – αέρος RDI που είχε επιλέξει η Γαλλική Αεροπορία για τα δικά της Mirage 2000C. Το RDI ήταν ένα από τα αξιόλογα ραντάρ για εναέρια μάχη εκείνον τον καιρό, περίπου ισάξιο του αμερικανικού APG – 63 που χρησιμοποιούσαν τα μαχητικά F – 15A/B και C και ανώτερο από το APG – 68 των F – 16. Ακόμη όμως και με το RDM – 3 τα Mirage 2000 είχαν σαφές πλεονέκτημα στην εναέρια μάχη έναντι των τουρκικών F – 16, όντας καλύτερες πλατφόρμες για μεσαία και μεγάλα ύψη και με μικρότερο στιγμιαίο ρυθμό στροφής αλλά και οπλισμένα με τον πύραυλο αέρος – αέρος για κλειστές αερομαχίες (WVR) R550 Magic – 2, ο οποίος ήταν ανώτερος από τις εκδόσεις L και M των αμερικανικών AIM – 9 Sidewinder, έχοντας μεταξύ των άλλων και πολύ μεγαλύτερες ικανότητες εγκλωβισμού του στόχου εκτός του διαμήκους άξονα του αεροσκάφους (HOB). Επίσης, το σύστημα αυτοπροστασίας ICMS 2000 Mk1 ήταν κατά πολύ ανώτερο του ASPIS Ι που εξόπλισε στα F – 16».
Ακολούθως ο κ. Μάζης αναφέρεται στην αγορά των βελτιωμένων Mirage 2000 – 5 Mk 2 στα τέλη της δεκαετίας του 90 που «προσέφερε στην Ελλάδα ένα μοναδικό πακέτο προβολής ισχύος στον αέρα, τη στεριά και τη θάλασσα που δεν είχε υπάρξει ξανά». «Κατ’ αρχάς, η αντικατάσταση του προβληματικού RDM με το RDY – 2, που ήταν ένα από τα καλύτερα ραντάρ αεροσκαφών στην εποχή του, προσέφερε νέες δυνατότητες στο αεροσκάφος, ενώ το σύστημα αυτοπροστασίας ICMS2000 Mk 5 ήταν ότι πιο επιτυχημένο έχει τοποθετηθεί σε ελληνικό μαχητικό», τονίζει.
«Όσον αφορά τις ικανότητες εναέριας μάχης, οι πύραυλοι MICA προσέφεραν πολύ μεγάλες δυνατότητες τόσο σε κοντινές όσο και αποστάσεις πέραν του οπτικού ορίζοντος (BVR). Αξίζει να επισημανθεί ότι οι πύραυλοι MICA έχουν ένα χαρακτηριστικό που δεν υπάρχει σε κάποιο άλλο ελληνικό όπλο αέρος – αέρος. Συγκεκριμένα, διατίθενται σε έκδοση μεγάλου βεληνεκούς, που φθάνει τα 70 χλμ, χρησιμοποιώντας όμως κεφαλή θερμικής απεικόνισης για τον εγκλωβισμό του στόχου και όχι μέσω καθοδήγησης ραντάρ. Αυτό σημαίνει δύο πράγματα. Το πρώτο είναι ότι η παθητική μέθοδος εντοπισμού δεν προσφέρει κανένα περιθώριο προειδοποίησης, σε αντίθεση με την καθοδήγηση με ραντάρ που θα ενεργοποιούσε το δέκτη προειδοποίησης εγκλωβισμού από ραντάρ (RWR) του συστήματος αυτοπροστασίας του αεροσκάφους – στόχου. Το δεύτερο είναι πως ένας παρόμοιος πύραυλος μπορεί να αντιμετωπίσει τα αεροσκάφη stealth, όπως είναι το F – 35 ή το ρωσικό Sukhoi Su – 57. Ειδικά το F – 35 παρουσιάζει πολύ μεγάλο θερμικό ίχνος, μεγαλύτερο από αυτό των «κανονικών» αεροσκαφών, εξαιτίας του πολύ ισχυρού κινητήρα του και πιθανώς και λόγω της αεροδυναμικής τριβής (aerodynamic heating). Έτσι, στοχοποιείται πιο εύκολα από παρόμοια όπλα σε σχέση με τα «κανονικά» αεροσκάφη. Παρόμοιοι πύραυλοι, σε συνδυασμό με συστήματα υπέρυθρης έρευνας και ιχνηλάτησης (IRST), που μπορούν να τοποθετούνται και σε ατρακτίδια (pods) και να μεταφέρονται ως εξωτερικό φορτίο για τα μαχητικά, αποτελούν μεγάλη απειλή για τα μαχητικά stealth», εξηγεί.
Όσον αφορά στην αγορά των νέων Mirage 2000 – 5 ο κ. Μάζης εκτιμά ότι «επέτρεψε σε κάποια από τα παλαιότερα Mirage 2000 EG να εφοδιαστούν με πυραύλους αέρος – επιφανείας Exocet, μετατρεπόμενα σε στρατηγική απειλή για τον τουρκικό στόλο επιφανείας».
«Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι η αγορά των Mirage 2000 – 5 συνδυάστηκε με την απόκτηση περίπου εκατό αεροεκτοξευόμενων πυραύλων cruise Scalp EG. Το επίσημο βεληνεκές των πυραύλων αυτών είναι 250 χλμ. Στην πραγματικότητα, όμως, όπως αναφέρει ο έγκυρος οίκος αμυντικών αξιολογήσεων Jane’s αλλά και άλλες πηγές, φθάνει ή και ξεπερνά τα 500 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να προσβάλουν σχεδόν οποιοδήποτε σημείο της τουρκικής επικράτειας με σημειακή ακρίβεια που φθάνει το ένα μέτρο, ενώ εφοδιασμένα με τη διατρητική κεφαλή BROACH μπορούν να καταστρέψουν στόχους υψηλής προστασίας. Ο συνδυασμός μεγάλου βεληνεκούς, υψηλής ακρίβειας και μεγάλης καταστρεπτικής ικανότητας, καθιστούν τους Scalp EG όπλα στρατηγικών εφαρμογών. Επισημαίνεται ότι μόνο η Γαλλία προσέφερε όπλα τέτοιων δυνατοτήτων στην Ελλάδα, ενώ οι Ηνωμένες Πολιτείες είχαν αρνηθεί επανειλημμένως να το πράξουν», σημειώνει.
«Εν κατακλείδι λοιπόν, σε αντίθεση με τα αμερικανικά ή άλλα δυτικοευρωπαϊκά ή ρωσικά οπλικά συστήματα, τα γαλλικά όπλα δεν προσέφεραν στην Ελλάδα κάποια ισορροπία έναντι της Τουρκίας αλλά σαφή υπεροπλία», επεσήμανε.
Ο κ. Μάζης υπογραμμίζει ότι «σήμερα βρισκόμαστε ενώπιον μιας νέας φάσης στις ελληνοτουρκικές σχέσεις πιθανώς πιο επικίνδυνης σε σχέση με το παρελθόν και χρειαζόμαστε άμεσα και επιτακτικά ενίσχυση των ελληνικών αποτρεπτικών ικανοτήτων, με τρόπο ώστε να εξασφαλίσουμε πλεονέκτημα έναντι της Τουρκίας ώστε να αδρανοποιήσουμε τον τουρκικό επεκτατισμό. Και η Γαλλία προσφέρει ξανά λύσεις στην Ελλάδα. Για παράδειγμα, γαλλικές φρεγάτες εφοδιασμένες με πυραύλους αεράμυνας Aster 30 και με πυραύλους cruise Scalp Naval με βεληνεκές μεγαλύτερο των 1000 χλμ θα προσφέρουν στο Πολεμικό Ναυτικό δυνατότητες στρατηγικής κρούσης εις βάθος. Επίσης, η Ελλάδα μπορεί να συμμετάσχει στην προσπάθεια για το ευρωπαϊκό μαχητικό αεροσκάφος του μέλλοντος, της οποίας ηγείται η Γαλλία.
Συγκεκριμένα, στις 17 Ιουνίου 2019 κατά τη διάρκεια της αεροδιαστημικής έκθεσης Paris Air Show 2019 η γαλλική εταιρεία Dassault παρουσίασε το μαχητικό αεροσκάφος νέας γενεάς (NGF), το οποίο αναπτύσσει σε συνεργασία με την Airbus ως μέρος του ευρύτερου προγράμματος για το «μελλοντικό αεροπορικό σύστημα μάχης» (Future Combat Air System / FCAS). Το αεροσκάφος θα επιχειρεί από κοινού με ένα μη επανδρωμένο μαχητικό (UCAV)». Και καταλήγει:
«Η Ελλάδα βρίσκεται ήδη με το ένα πόδι στο πολυπρόγραμμα αυτό ως συμπαραγωγός του μη επανδρωμένου μαχητικού (UCAV) Neuron, πάνω στο οποίο φαίνεται πως θα βασιστεί το ρομποτικό απάρτιο του νέου ευρωπαϊκού συστήματος εναέριας μάχης. Μένει λοιπόν να αποφασίσει αν θα ενταχθεί πλήρως, μετατρεπόμενη για πρώτη φορά στην ιστορία της από πελάτη σε παραγωγό και αποκτώντας πρόσβαση σε κρίσιμες τεχνολογίες και ικανότητες οι οποίες θα προσφέρουν στρατηγικό πλεονέκτημα έναντι της Τουρκίας στα χρόνια που έρχονται».
Από in.gr
Αυξησή κατά €200 εκατ. (στα €800 εκατ.) για το επενδυτικό σχέδιο της Cosco στον Πειραιά
Η COSCO επιθυμεί την αύξηση του επενδυτικού της σχεδίου κατά €200 εκατ., το οποίο μετά την αύξηση θα ανέλθει στα €800 εκατ. συνολικά. Πρόκειται για ένα ευχάριστο νέο, το οποί θα βοηθήσει στην επιζητούμενη και θεμιτή απ'όλους ανάκαμψη της Ελληνικής οικονομίας. Από την μεριά μας να ευχηθούμε όλα να κινηθούν ομαλά και σύμφωνα με την εκάστοτε νομοθεσία, κάτι που θα επιτρέψει στη χώρα μας να έχει ισχυρή ανάκαμψη. Διότι μόνο τότε η χώρα θα έχει πραγματική και ισχυρή αποτροπή...
Του κ.Ηλία Μπέλου από Καθημερινή
Σε αύξηση του επενδυτικού της σχεδίου στον Πειραιά από τα 600 στα 800 εκατ. ευρώ προχωράει η Cosco.
Σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της «Καθημερινής», ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς στο νέο master plan που θα καταθέσει προς έγκριση στις 20 Αυγούστου, μετά και τη σχετική διαβούλευση με την κυβέρνηση, έχει περιλάβει την κατασκευή και λειτουργία ενός ακόμα τέταρτου μεγάλου προβλήτα εμπορευματοκιβωτίων δυναμικότητας 2,8 εκατομμυρίων εμπορευματοκιβωτίων (TEU) που χωροθετείται ανατολικά του προβλήτα Ι, στην περιοχή που ονομάζεται Γ2.
Στόχος της κινεζικής μεγαλομετόχου του ΟΛΠ είναι η αύξηση της ετήσιας δυναμικότητας του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά πάνω από τα 10 εκατομμύρια TEU, επίπεδα εφάμιλλα με αυτά των μεγαλύτερων βορειοευρωπαϊκών λιμανιών.
Το σχέδιο αυτό έχει ήδη κοινοποιηθεί στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη πριν από τις εκλογές, κατά την τότε επίσκεψή του στο λιμάνι του Πειραιά.
Ο ΟΛΠ, ο όποιος ήδη υπό τη διαχείριση της Cosco ανήλθε στην 32η θέση παγκοσμίως, σύμφωνα με την ετήσια κατάταξη του Loyd’s List, εδώ και μερικές εβδομάδες είναι το μεγαλύτερο σε διαχείριση εμπορευματοκιβωτίων λιμάνι στη Μεσόγειο.
Στο επτάμηνο, η διακίνηση από τους προβλήτες του ΟΛΠ στον Πειραιά ξεπέρασε αυτήν του ισπανικού λιμένα της Βαλένθια –που μέχρι τώρα κρατούσε τα σκήπτρα της Μεσογείου– και αναμένεται έως τα τέλη του έτους το προβάδισμα να αυξηθεί.
Το 2018 η διακίνηση στον Πειραιά έφτασε τα 4,9 εκατ. TEU σημειώνοντας αύξηση 18,4% από το προηγούμενο έτος, 47% από το 2015 και άνω του 700% από το 2009 οπότε και ανέλαβε την υποπαραχώρηση του προβλήτα ΙΙ (ο προβλήτας ΙΙΙ κατασκευάστηκε αργότερα από την Cosco, ενώ ο προβλήτας Ι ήταν και παραμένει υπό την άμεση διαχείριση του ΟΛΠ). Για το τρέχον έτος, οι εκτιμήσεις του management του λιμανιού μιλούν για 5,5 – 5,6 εκατ. TEU.
Με την επικείμενη ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ η συνολική δυναμικότητα του λιμανιού του ΟΛΠ θα αγγίξει τα 7,5 εκατ. TEU. Με δεδομένο πως οι Κινέζοι «τρέχουν» το λιμάνι κοντά στο 100% των δυνατοτήτων του, τα 7,5 εκατ. TEU θεωρούνται πεπερασμένο μέγεθος τα αμέσως επόμενα χρόνια.
«Το Πεκίνο θέλει να περνάει από τον Πειραιά τη συντριπτική πλειονότητα των διακινούμενων προς την Ευρώπη εξαγωγών του», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι επαΐοντες. Ετσι, οι Κινέζοι επιδιώκουν να προχωρήσουν τώρα στην κατασκευή του προβλήτα IV που θα προσθέσει άλλα 2,8 εκατ. TEU δυναμικότητας και θα ανεβάσει το διαθέσιμο capacity πάνω από τα 10 εκατ. TEU σε ορίζοντα τριετίας.
Η επένδυση στον προβλήτα ΙV εκτιμάται πως θα αγγίξει τα 300 εκατ. ευρώ και έρχεται να προστεθεί στις ήδη προωθούμενες από την Cosco, οι οποίες ανέρχονται στα 612 εκατομμύρια.
Από αυτές εξαιρέθηκε έπειτα από αντιρρήσεις της προηγούμενης κυβέρνησης η κατασκευή ναυπηγείου για mega yachts προϋπολογισμού περίπου 40 εκατ. ευρώ.
Αν από τα 612 εκατ. αφαιρεθούν τα 40 αυτά εκατ. και άλλα 68 εκατ. που αφορούν επενδύσεις που έχουν ήδη υλοποιηθεί (νέα πλωτή δεξαμενή, επισκευές κ.λπ.) και προστεθούν τα 300 εκατ. του προϋπολογισμού του νέου προβλήτα, προκύπτουν τα περίπου 800 εκατ. των επενδύσεων που θα υποβάλει προς έγκριση στις 20 Αυγούστου ο ΟΛΠ στην αρμόδια προς τούτο Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ).
Είναι αυτή που απέρριψε ένα μεγάλο μέρος του επενδυτικού σχεδίου τον Φεβρουάριο, καθώς απαρτίζεται από γενικούς γραμματείς των συναρμόδιων υπουργείων και η προηγούμενη κυβέρνηση επιχείρησε να προστατέψει διάφορα μικροσυμφέροντα επικαλούμενη περιβαλλοντικές και αρχαιολογικές επιφυλάξεις, ισχυρίζονται όσοι είναι υπέρ της ταχύτατης προώθησης του επενδυτικού σχεδίου της Cosco.
Στο σημείο αυτό πρέπει να ξεκαθαριστεί πως η Cosco από την ψηφισθείσα από τη Βουλή το 2016 σύμβαση παραχώρησης είναι υποχρεωμένη να υλοποιήσει επενδύσεις ύψους 293 εκατ.
Σε αυτές προσέθεσε με δική της πρωτοβουλία, αλλά έπειτα και από σχετικές συζητήσεις που είχαν γίνει το 2016 στο Πεκίνο κατά την επίσκεψη του τότε πρωθυπουργού Α. Τσίπρα, και νέες μη δεσμευτικές, όπως πλέον αποκαλούνται, ύψους άλλων 310 εκατ. περίπου.
Για τις περισσότερες από αυτές τις πρόσθετες, όπως για το εμπορικό κέντρο και τα ξενοδοχεία αλλά και το ναυπηγείο, εκδηλώθηκαν σφοδρές αντιδράσεις από οργανωμένες ομάδες συμφερόντων του Πειραιά και της ευρύτερης λιμενικής οικονομικής δραστηριότητας.
Οι επενδύσεις που αφορούν ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, car terminal, ναυπηγείο και νέες αποθήκες logistics είναι αυτές που συγκεντρώνουν τις μεγαλύτερες αντιδράσεις από αυτοδιοικητικούς παράγοντες, όπως και από μεγαλύτερα και μικρότερα ιδιωτικά συμφέροντα.
Πού «κόλλησε» το προηγούμενο master plan
Προβλέψεις και διασφαλίσεις για την προστασία και ανάδειξη αρχαιολογικών ευρημάτων και αρχαίων και νεότερων μνημείων περιλαμβάνει το master plan της Cosco, η οποία έχει ξεκαθαρίσει και αναμένεται να το επαναλάβει και στη νέα συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για την έγκριση του νέου επαυξημένου επενδυτικού της σχεδίου, πως για όλα τα έργα οι όροι και οι παρατηρήσεις του υπουργείου Πολιτισμού θα ληφθούν υπόψη κατά την εκπόνηση των οριστικών μελετών.
Για παράδειγμα, στην περιοχή του έργου της επέκτασης επιβατικού λιμένα κρουαζιέρας συναντώνται τμήματα του κονώνειου τείχους και το λεγόμενο ταφικό μνημείο του Θεμιστοκλή.
«Η προστασία και η ανάδειξή τους προβλέπονται στο πλαίσιο κατασκευής του εν λόγω έργου», έχει ξεκαθαρίσει η Cosco.
Θυμίζει, δε, πως το υπουργείο Πολιτισμού έχει εγκρίνει (12.02.2013) έπειτα και από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, (30/04.11.2012), τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων με όρους με βάση τους οποίους συντάχθηκε η προμελέτη «Ανάδειξη του κονώνειου τείχους και του ταφικού μνημείου Θεμιστοκλή», που εγκρίθηκε με την υπουργική απόφαση (12.10.2018) και έπειτα από γνωμοδότηση του ΚΑΣ, (27/17.07.2018).
Δηλαδή, όλη η φασαρία που έγινε επί ΣΥΡΙΖΑ νωρίτερα φέτος είναι εκ του περισσού, σχολιάζουν οικονομικοί παρατηρητές.
Το δε πεντάστερο ξενοδοχείο στο Πόρτο Λεόνε προβλέπεται σε ικανή απόσταση από το κονώνειο τείχος, η ανάδειξη του οποίου στον ευρύτερο περιβάλλοντα χώρο θα ληφθεί υπόψη από τον μελετητή.
Στις λεγόμενες πρόσθετες επενδύσεις, που αντιπάλεψαν (sic) οι υπηρεσίες του Δημοσίου επί της προηγούμενης κυβερνήσεως και όχι μόνον, περιλαμβάνεται και η κατασκευή επιβατικού σταθμού κρουαζιέρας.
Πρόκειται για την ανέγερση δύο κτιρίων, το ένα ως χώρος υποδοχής και το άλλο ως εμπορικό κέντρο και χώρος αναψυχής.
«Παρόμοια συγκροτήματα, κατά κανόνα μοντέρνας και συχνά επιδεικτικής αρχιτεκτονικής μορφολογίας, υπάρχουν σε σταθμούς κρουαζιέρας πολλών μεγάλων λιμανιών, όπως στη Βαρκελώνη, στη Μασσαλία, στο Σαουθάμπτον, στο Πόρτο και στη Λισσαβώνα, στη Στοκχόλμη, στο Μόντρεαλ, στο Μαϊάμι, στο Αμπου Ντάμπι, στο Χονγκ Κονγκ και στη Γιοκοχάμα», δηλώνουν κύκλοι της Cosco.
Στο νέο master plan που θα υποβληθεί στις 20 Αυγούστου το εμπορικό κέντρο έχει υποδιπλασιαστεί σε επιφάνεια (και περιοριστεί εντος της ζώνης transit), προκειμένου να μετριαστούν οι αντιδράσεις των εμπόρων του Πειραιά που ανησυχούν πως θα χάσουν κίνηση πελατών από ένα mall στην περιοχή.
Αλλο έργο που προκάλεσε αντιδράσεις είναι αυτό στην «Παγόδα», ένα πρωτότυπο δημόσιο αρχιτεκτόνημα του μοντερνισμού που είχε ως αρχική λειτουργία την εξυπηρέτηση των μεταναστών που αναχωρούσαν με υπερωκεάνια για τη Αμερική και την Αυστραλία.
Με τον καιρό μετατράπηκε σε εκθεσιακό-συνεδριακό κέντρο, αλλά οι περιορισμένοι χώροι του είχαν ως αποτέλεσμα να εγκαταλειφθεί.
Τι λέει η Cosco; «Η μετατροπή της σε ξενοδοχείο ίσως να σημαίνει και τη σωτηρία της, ενώ δεν θα αλλοιωθούν τα χαρακτηριστικά του κτιρίου. Είναι αυτονόητο ότι το αίτημα για αλλαγή χρήσης και όλες οι σχετικές μελέτες θα τεθούν προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Πολιτισμού».
Προβλήματα αντιμετώπισε και η μετατροπή των μεγάλων αποθηκών σε ξενοδοχεία 4* και 5* που θεωρούνται νεότερα μνημεία. Η Cosco εξηγεί πως θέλει να προχωρήσει στην επισκευή, ενίσχυση και μετατροπή τους και ότι το αίτημα αλλαγής χρήσης και οι σχετικές μελέτες θα υποβληθούν ούτως ή άλλως προς έγκριση στις αρμόδιες υπηρεσίες του υπ. Πολιτισμού.
Πρωτογενές πλεόνασμα €1,779 δισ., αλλά στον Π/Υ των εξοπλισμών, ΥΠΟΕΚΤΕΛΕΣΗ κατά €277 εκατ.!!!!!!
Πρωτογενές πλεόνασμα €1,779 δισ. παρουσίασε ο κρατικός προϋπολογισμός το πρώτο 7μηνο του 2019 (έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα €803 εκατ.), κάτι που σαφώς αποτελεί μία καλή είδηση. Μάλλον την "καλή είδηση της ημέρας". Αυτό όμως που μας προκάλεσε αλγεινή εντύπωση είναι πως ένας από τους λόγους της τρομερής αυτής επίδοσης, ήταν η υποεκτέλεση του Π/Υ των εξοπλισμών του ΥΠΕΘΑ κατά €277 εκατομμύρια!!!
Όπως γνωρίζετε δεν έχουμε καμιά ανάγκη για ενίσχυση των ΕΕΔ, γι'αυτό και αυτή η υποεκτέλεση του συγκεκριμένου Π/Υ (sic)!
Είναι απολύτως απαραίτητο στο 12μηνο να έχει ανατραπεί αυτή η υστέρηση, διότι οι ανάγκες ενίσχυσης των ΕΕΔ είναι πιετικές...
Από Καθημερινή
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,779 δισ. ευρώ εμφάνισε ο προϋπολογισμός το 7μηνο εφέτος, έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 803 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 926 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην «εκτίναξη» των καθαρών εσόδων το 7μηνο, τα οποία ανήλθαν σε 28,6 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 2,15 δισ. ή 8,1% έναντι του στόχου.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, τα οποία δημοσιοποίησε το υπουργείο Οικονομικών:
Σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2019 παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1,851 δισ. ευρώ έναντι στόχου για έλλειμμα 4,628 δισ. ευρώ που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2019, για το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και ελλείμματος 2,148 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 1,779 δισ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 803 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 926 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2018.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 28,605 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,150 δισ. ευρώ ή 8,1% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί για το 2019 στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2019.
Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται κυρίως στα κάτωθι γεγονότα:
*Είσπραξη ποσού 1,119 δισ. ευρώ που αφορά στο τίμημα (εκτός ΦΠΑ) της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που είχε αρχικά εκτιμηθεί ότι θα εισπραχθεί στο έτος 2018.
*Είσπραξη ποσού 644 εκατ. ευρώ από ANFAs τον Μάιο 2019 που δεν είχε προβλεφθεί στον προϋπολογισμό 2019.
Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 31,117 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,402 δισ. ευρώ ή 8,4% έναντι του στόχου. Σημειώνεται ότι, η ακριβής κατανομή μεταξύ των κατηγοριών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση του οριστικού δελτίου.
Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 2,511 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 253 εκατ. ευρώ από τον στόχο (2.259 εκατ. ευρώ).
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 1,147 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 247 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 5,155 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 209 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.
Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 5,638 δισ. ευρώ, αυξημένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 287 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 93 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 25 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν τον Ιούλιο σε 483 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 79 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (404 εκατ. ευρώ).
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2019 ανήλθαν στα 30,456 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 627 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (31,083 δισ. ευρώ). Οι κυριότερες αιτίες της εμφανιζόμενης αρνητικής απόκλισης είναι:
α) η μειωμένη δαπάνη τόκων έναντι του στόχου κατά 189 εκατ. ευρώ,
β) η υποεκτέλεση του ΠΔΕ κατά 163 εκατ. ευρώ και
γ) οι μικρότερες έναντι του στόχου πληρωμές οπλικών συστημάτων, κατά 277 εκατ. ευρώ, οι οποίες δεν επηρεάζουν άμεσα το δημοσιονομικό αποτέλεσμα, καθότι σύμφωνα με την μεθοδολογία ESA το έλλειμμα επηρεάζεται από τις φυσικές παραλαβές.
Μειωτικά έναντι του στόχου λειτούργησε και η πίστωση ύψους 982 εκατ. ευρώ που είχε προβλεφθεί προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής το 2019 των εφάπαξ χρηματικών ποσών του νόμου 4575/2018 σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης των πληρωμών εντός του 2018 (στις πιστώσεις υπό κατανομή). Επισημαίνεται ότι οι πληρωμές που υλοποιήθηκαν έως και τον Ιούλιο 2019 και αφορούν σε υπουργικές αποφάσεις εκδοθείσες το 2018, ήταν ύψους 326 εκατ. ευρώ (εμφανίζονται στη στήλη της πραγματοποίησης στη γραμμή «Παροχές σε εργαζόμενους»).
Αντίθετα, αυξητικά έναντι του στόχου λειτούργησε η μεταβίβαση στον ΕΦΚΑ 971 εκατ. ευρώ για την χορήγηση της 13ης σύνταξης.
Στις πιστώσεις υπό κατανομή συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι πιστώσεις του τακτικού αποθεματικού, οι οποίες κατά την διάρκεια του έτους μεταφέρονται σε άλλες μείζονες κατηγορίες για την πραγματοποίηση των σχετικών πληρωμών.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2019 παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 κατά 1,409 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω:
α) των αυξημένων επιχορηγήσεων προς τους ΟΚΑ κατά 1,201 δισ. ευρώ, κυρίως για τη χορήγηση της 13ης σύνταξης και την καταβολή οικογενειακών επιδομάτων, τα οποία πλέον εμφανίζονται στις «Μεταβιβάσεις», ενώ το 2018 ήταν στην κατηγορία «Κοινωνικές Παροχές»,
β) των αυξημένων πληρωμών για τόκους κατά 557 εκατ. ευρώ και
γ) των αυξημένων δαπανών ΠΔΕ κατά 588 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα, με μειωμένη δαπάνη σε σχέση με πέρυσι, κατά 826 εκατ. ευρώ, κινήθηκαν οι πληρωμές για καταπτώσεις εγγυήσεων.
Τέλος, τον Ιούλιο το σύνολο των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 4,319 δισ. ευρώ, μειωμένο κατά 436 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.
Όπως γνωρίζετε δεν έχουμε καμιά ανάγκη για ενίσχυση των ΕΕΔ, γι'αυτό και αυτή η υποεκτέλεση του συγκεκριμένου Π/Υ (sic)!
Είναι απολύτως απαραίτητο στο 12μηνο να έχει ανατραπεί αυτή η υστέρηση, διότι οι ανάγκες ενίσχυσης των ΕΕΔ είναι πιετικές...
Από Καθημερινή
Πρωτογενές πλεόνασμα ύψους 1,779 δισ. ευρώ εμφάνισε ο προϋπολογισμός το 7μηνο εφέτος, έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 803 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 926 εκατ. ευρώ την ίδια περίοδο πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην «εκτίναξη» των καθαρών εσόδων το 7μηνο, τα οποία ανήλθαν σε 28,6 δισ. ευρώ και ήταν αυξημένα κατά 2,15 δισ. ή 8,1% έναντι του στόχου.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τα προσωρινά στοιχεία εκτέλεσης του κρατικού προϋπολογισμού, τα οποία δημοσιοποίησε το υπουργείο Οικονομικών:
Σε τροποποιημένη ταμειακή βάση, για την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2019 παρουσιάζεται έλλειμμα στο ισοζύγιο του κρατικού προϋπολογισμού ύψους 1,851 δισ. ευρώ έναντι στόχου για έλλειμμα 4,628 δισ. ευρώ που έχει περιληφθεί στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2019, για το αντίστοιχο διάστημα του 2019 και ελλείμματος 2,148 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2018. Το πρωτογενές αποτέλεσμα διαμορφώθηκε σε πλεόνασμα ύψους 1,779 δισ. ευρώ, έναντι στόχου για πρωτογενές έλλειμμα 803 εκατ. ευρώ και πρωτογενούς πλεονάσματος 926 εκατ. ευρώ για την ίδια περίοδο το 2018.
Το ύψος των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε σε 28,605 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2,150 δισ. ευρώ ή 8,1% έναντι του στόχου που έχει περιληφθεί για το 2019 στην εισηγητική έκθεση του προϋπολογισμού 2019.
Η σημαντική αυτή αύξηση οφείλεται κυρίως στα κάτωθι γεγονότα:
*Είσπραξη ποσού 1,119 δισ. ευρώ που αφορά στο τίμημα (εκτός ΦΠΑ) της επέκτασης της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, που είχε αρχικά εκτιμηθεί ότι θα εισπραχθεί στο έτος 2018.
*Είσπραξη ποσού 644 εκατ. ευρώ από ANFAs τον Μάιο 2019 που δεν είχε προβλεφθεί στον προϋπολογισμό 2019.
Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 31,117 δισ. ευρώ, αυξημένα κατά 2,402 δισ. ευρώ ή 8,4% έναντι του στόχου. Σημειώνεται ότι, η ακριβής κατανομή μεταξύ των κατηγοριών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού θα πραγματοποιηθεί με την έκδοση του οριστικού δελτίου.
Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν σε 2,511 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 253 εκατ. ευρώ από τον στόχο (2.259 εκατ. ευρώ).
Τα έσοδα του Προϋπολογισμού Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) ανήλθαν σε 1,147 δισ. ευρώ, μειωμένα κατά 247 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Ειδικότερα, τον Ιούλιο το σύνολο των καθαρών εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 5,155 δισ. ευρώ, αυξημένο κατά 209 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.
Τα συνολικά έσοδα του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθαν σε 5,638 δισ. ευρώ, αυξημένα έναντι του μηναίου στόχου κατά 287 εκατ. ευρώ.
Τα έσοδα του ΠΔΕ ανήλθαν σε 93 εκατ. ευρώ, μειωμένα κατά 25 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου.
Οι επιστροφές εσόδων ανήλθαν τον Ιούλιο σε 483 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση κατά 79 εκατ. ευρώ έναντι του μηνιαίου στόχου (404 εκατ. ευρώ).
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2019 ανήλθαν στα 30,456 δισ. ευρώ και παρουσιάζονται μειωμένες κατά 627 εκατ. ευρώ έναντι του στόχου (31,083 δισ. ευρώ). Οι κυριότερες αιτίες της εμφανιζόμενης αρνητικής απόκλισης είναι:
α) η μειωμένη δαπάνη τόκων έναντι του στόχου κατά 189 εκατ. ευρώ,
β) η υποεκτέλεση του ΠΔΕ κατά 163 εκατ. ευρώ και
γ) οι μικρότερες έναντι του στόχου πληρωμές οπλικών συστημάτων, κατά 277 εκατ. ευρώ, οι οποίες δεν επηρεάζουν άμεσα το δημοσιονομικό αποτέλεσμα, καθότι σύμφωνα με την μεθοδολογία ESA το έλλειμμα επηρεάζεται από τις φυσικές παραλαβές.
Μειωτικά έναντι του στόχου λειτούργησε και η πίστωση ύψους 982 εκατ. ευρώ που είχε προβλεφθεί προκειμένου να υπάρχει η δυνατότητα πληρωμής το 2019 των εφάπαξ χρηματικών ποσών του νόμου 4575/2018 σε περίπτωση μη ολοκλήρωσης των πληρωμών εντός του 2018 (στις πιστώσεις υπό κατανομή). Επισημαίνεται ότι οι πληρωμές που υλοποιήθηκαν έως και τον Ιούλιο 2019 και αφορούν σε υπουργικές αποφάσεις εκδοθείσες το 2018, ήταν ύψους 326 εκατ. ευρώ (εμφανίζονται στη στήλη της πραγματοποίησης στη γραμμή «Παροχές σε εργαζόμενους»).
Αντίθετα, αυξητικά έναντι του στόχου λειτούργησε η μεταβίβαση στον ΕΦΚΑ 971 εκατ. ευρώ για την χορήγηση της 13ης σύνταξης.
Στις πιστώσεις υπό κατανομή συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι πιστώσεις του τακτικού αποθεματικού, οι οποίες κατά την διάρκεια του έτους μεταφέρονται σε άλλες μείζονες κατηγορίες για την πραγματοποίηση των σχετικών πληρωμών.
Οι δαπάνες του κρατικού προϋπολογισμού για την περίοδο Ιανουαρίου- Ιουλίου 2019 παρουσιάζονται αυξημένες σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 κατά 1,409 δισ. ευρώ, κυρίως λόγω:
α) των αυξημένων επιχορηγήσεων προς τους ΟΚΑ κατά 1,201 δισ. ευρώ, κυρίως για τη χορήγηση της 13ης σύνταξης και την καταβολή οικογενειακών επιδομάτων, τα οποία πλέον εμφανίζονται στις «Μεταβιβάσεις», ενώ το 2018 ήταν στην κατηγορία «Κοινωνικές Παροχές»,
β) των αυξημένων πληρωμών για τόκους κατά 557 εκατ. ευρώ και
γ) των αυξημένων δαπανών ΠΔΕ κατά 588 εκατ. ευρώ.
Αντίθετα, με μειωμένη δαπάνη σε σχέση με πέρυσι, κατά 826 εκατ. ευρώ, κινήθηκαν οι πληρωμές για καταπτώσεις εγγυήσεων.
Τέλος, τον Ιούλιο το σύνολο των δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού ανήλθε στα 4,319 δισ. ευρώ, μειωμένο κατά 436 εκατ. ευρώ σε σχέση με τον μηνιαίο στόχο.
Συρία: Οι δυνάμεις του Άσαντ προελαύνουν προς την πόλη-κλειδί Han Seikhan
Οι δυνάμεις του συριακού καθεστώτος ανακατέλαβαν πολλά χωριά στην Ιντλίμπ, την επαρχία της βόρειας Συρίας όπου κυριαρχούν οι τζιχαντιστές, πλησιάζοντας μια πόλη στρατηγικής σημασίας που ετοιμάζονται να πολιορκήσουν, ανέφερε μια ΜΚΟ.
Το μεγαλύτερο μέρος της επαρχίας της Ιντλίμπ, στο βορειοδυτικό τμήμα της Συρίας, και τομείς γύρω από αυτή, στις γειτονικές επαρχίες της Χάμας, του Χαλεπιού και της Λαττάκειας, βρίσκονται στα χέρια των τζιχαντιστών και κάποιων οργανώσεων ανταρτών, συνεχίζουν ακόμη να είναι εκτός του ελέγχου του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ, οκτώ χρόνια μετά το ξέσπασμα του πολέμου.
Η περιοχή αυτή είναι ο στόχος σχεδόν καθημερινών βομβαρδισμών της αεροπορίας και του πυροβολικού του καθεστώτος και των Ρώσων συμμάχων του τους τελευταίους τρεις και πλέον μήνες, από τα τέλη του Απριλίου. Εδώ και αρκετές ημέρες, οι δυνάμεις του καθεστώτος προελαύνουν σε βάρος των τζιχαντιστών και των ανταρτών.
Απέχουν πλέον τρία χιλιόμετρα από την πόλη στρατηγικής σημασίας Χαν Σεϊχούν, αφού κατέλαβαν χθες τον έλεγχο πέντε χωριών γύρω από αυτήν, ανέφερε το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Η Χαν Σεϊχούν βρίσκεται πάνω στον αυτοκινητόδρομο που διαπερνά την Ιντλίμπ και συνδέει την πρωτεύουσα Δαμασκό με τη μητροπολιτική περιοχή του Χαλεπιού (βόρεια), που βρίσκονται αμφότερες υπό κυβερνητικό έλεγχο.
Στόχος είναι «να περικυκλωθεί η Χαν Σεϊχούν και να ανακτηθεί ο αυτοκινητόδρομος», εκτίμησε ο διευθυντής του Συριακού Παρατηρητηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, ο Ράμι Άμπντελ Ραχμάν. Οι μάχες είναι σφοδρές. Την Τετάρτη, αεροσκάφος του συριακού στρατού καταρρίφθηκε από τζιχαντιστές και ο πιλότος του αιχμαλωτίστηκε, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά αφότου άρχισε η στρατιωτική κλιμάκωση στην περιοχή, ανέφερε η ΜΚΟ.
Την ευθύνη ανέλαβε η Χαγιάτ Ταχρίρ ας Σαμ (ΧΤΣ, ο πρώην συριακός βραχίονας της Αλ Κάιντα). Χθες Πέμπτη, η τζιχαντιστική οργάνωση μεταφόρτωσε σε ιστότοπό της βίντεο που εικονίζει έναν άνδρα, ο οποίος αναφέρει το όνομά του — Μοχάμεντ Άχμεντ Σουλεϊμάν — και τον βαθμό του — ανθυποσμηναγός της συριακής Πολεμικής Αεροπορίας.
Από το βράδυ της Τετάρτης ως χθες Πέμπτη, στις μάχες σκοτώθηκαν 24 τζιχαντιστές και αντάρτες και 20 μαχητές των κυβερνητικών δυνάμεων και των βοηθητικών, σύμφωνα με το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Από τα τέλη Απριλίου, πάνω από 1.300 τζιχαντιστές και αντάρτες και πάνω από 1.150 άνδρες των δυνάμεων που ορκίζονται πίστη στο καθεστώς της Δαμασκού έχουν σκοτωθεί στις εχθροπραξίες, κατά τη ΜΚΟ.
Χθες δεν αναφέρθηκε καμία απώλεια μεταξύ των αμάχων. Την Τετάρτη, εννιά άμαχοι σκοτώθηκαν σε αεροπορικά πλήγματα εναντίον κοινοτήτων και χωριών στην Ιντλίμπ, κυρίως στη Μααρέτ Χουρμά και τα περίχωρά της.
Ένα μέλος της οργάνωσης αρωγής «Λευκά Κράνη» και ο οδηγός ενός ασθενοφόρου της μη κυβερνητικής οργάνωσης Συριακή Αμερικανική Ιατρική Ένωση (Syrian American Medical Society, SAMS) σκοτώθηκαν σε ρωσικά αεροπορικά πλήγματα, γεγονός το οποίο στηλίτευσε ο ΟΗΕ.
Από τα τέλη του Απριλίου, πάνω από 820 άμαχοι έχουν σκοτωθεί στις εχθροπραξίες στην Ιντλίμπ και τις περιοχές γύρω από αυτή, σύμφωνα με το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Πάνω από 400.000 άνθρωποι έχουν εκτοπιστεί, σύμφωνα με τον ΟΗΕ, που φοβάται ανθρωπιστική «καταστροφή».
ΑΠΕ-ΜΠΕ
Συρία: Αναχαιτίστηκε και καταστράφηκε πύραυλος κοντά στη Χαμά.
Από ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Η συριακή αντιαεροπορική άμυνα αναχαίτισε πύραυλο που είχε εκτοξευθεί εναντίον στόχου στην πόλη Μασιάφ, κοντά στη Χάμα, αργά το βράδυ της Πέμπτης και τον κατέστρεψε πριν τον πλήξει, δήλωσε πηγή προσκείμενη στις συριακές ένοπλες δυνάμεις.
Ο πύραυλος είχε εκτοξευθεί από την κατεύθυνση του βορείου Λιβάνου, ανέφερε η πηγή αυτή μέσω διαδικτυακής πλατφόρμας.
Η συριακή κρατική τηλεόραση μετέδωσε νωρίτερα ότι ακούστηκε πολύ ισχυρή έκρηξη κοντά στη Μασιάφ, στην επαρχία Χάμα, ωστόσο πρόσθεσε πως δεν αναφέρθηκαν απώλειες, ούτε υλικές ζημιές.
Στελέχη της κυβέρνησης και των ένοπλων δυνάμεων του Ισραήλ έχουν παραδεχθεί πως έχουν πλήξει εκατοντάδες στόχους στη συριακή επικράτεια τα τελευταία χρόνια. Ορισμένοι από τους βομβαρδισμούς που η Δαμασκός προσάπτει στους Ισραηλινούς έγιναν από τον εναέριο χώρο του Λιβάνου.
Το Ισραήλ έχει διαμηνύσει επανειλημμένα ότι δεν θα επιτρέψει στο Ιράν, μεγάλο εχθρό του στην περιφέρεια, να συνεχίσει να αναπτύσσει δυνάμεις ή να αποκτήσει στρατιωτικό προγεφύρωμα κοντά στα σύνορά του με τη Συρία, ενώ πλήττει επίσης τη σιιτική φιλοϊρανική παράταξη Χεζμπολάχ του Λιβάνου. Tο Ιράν και η Χεζμπολάχ πολεμούν στο πλευρό των δυνάμεων του σύρου προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ στον οκταετή συριακό πόλεμο.
Νέο AESA radar για τις Ισραηλινές κορβέτες Saar 5.
Τουλάχιστον μία από τις 3 συνολικά κορβέτες Saar-5 του Ισραηλινού Πολεμικού Ναυτικού αναβαθμίστηκε με το νέο ραντάρ ELA-2258 Advanced Lightweight Phase Array (ALPHA), μετά τις δημοσιοποιημένες εικόνες της πρόσφατης πολυεθνικής άσκησης «Mighty Waves». Το ραντάρ ELA-2258 είναι ραντάρ AESA πολλαπλών λειτουργιών, που λειτουργεί στη ζώνη S για την ανίχνευση και την παρακολούθηση των εισερχόμενων εναέριων απειλών, αλλά και για την παροχή καθοδήγησης για τα οπλικά συστήματα του πλοίου. Ισραηλινές πηγές δήλωσαν το 2017 ότι οι κορβέτες INS Hanit και INS Eilat τύπου Saar 5, θα αναβαθμιζόταν με νέο ραντάρ, προκειμένου να επιτευχθεί η ενσωμάτωση του νέου Α/Α βλήματος Barak 8.
Κορβέτα Saar 5.
H κορβέτα Saar 5 είναι τα μεγαλύτερα πλοία επιφανείας του Ισραηλινού ΠΝ. Στην ουσία είναι μικρές κορβέτες (Avisos), με εκτόπισμα μόλις 1275 τόνων.
Αλλά πέραν του μικού τους εκτοπίσματος, είναι εξοπλισμένες σαν "αστακοί", καθώς διαθέτουν σόναρ, πρηγμένο ραντάρ (AESA μετά την αναβάθμιση), κι από οπλισμό 8 βλήματα επιφανείας-επιφανείας Harpoon, 64 Α/Α βλήματα Barak 1 (ή 16 Barak 8 μετά την αναβάθμιση), καθώς και 2 εκτοξευτές τορπιλών Mark 32 με 6 τορπίλες.
Από Janes
Πλήρη προστασία του YPG, και τέλος στα όνειρα των Τούρκων απαιτούν με χάρτη οι ΗΠΑ.
Από Habertürk
Χάρτη στον οποίο απεικονίζεται η πρόταση των ΗΠΑ για την διευθέτηση του ζητήματος της τουρκικής στρατιωτικής παρουσίας στην συνοριακή περιοχή της βορείου Συρίας προς αντιμετώπιση των Κουρδικών δυνάμεων στην περιοχή αυτή δημοσίευσε η τουρκική ιστοσελίδα Habertürk.
Σύμφωνα με το χάρτη η ζώνη ασφαλείας που οι ΗΠΑ προτείνουν στην Τουρκία έχει συνολικό βάθος 18 χλμ και περιλαμβάνει τρείς επιμέρους ζώνες τις οποίες θα τις ελέγχουν από οι τουρκικές και οι αμερικανικές δυνάμεις.
Πιο αναλυτικά σύμφωνα με το αμερικανικό σχέδιο τα πρώτα 5 χλμ από τα τουρκο-συριακά σύνορα θα ελέγχονται την Τουρκία και τις ΗΠΑ με εξαίρεση τις πόλεις και τα χωριά που βρίσκονται σε αυτή τη ζώνη και τα οποία θα συνεχίζουν να ελέγχονται από τους Κούρδους.
Η επόμενη ζώνη βάθους 9 χλμ θα ελέγχεται από τις στρατιωτικές δυνάμεις των ΗΠΑ μόνο ενώ η τρίτη ζώνη η οποία θα έχει βάθος επιπλέον 4 χλμ θα ελέγχεται από τις ΗΠΑ και μετά από αυτήν θα είναι η κουρδική περιοχή.
Όπως φαίνεται από την αμερικανική πρόταση οι Τούρκοι θα ελέγχουν τακτικά μία ζώνη μόλις 5 χλμ αντί των 30 χλμ που επιθυμούν. Επιπλέον σε αυτή την ζώνη οι Τούρκοι δεν θα ελέγχουν τις πόλεις και τα χωριά που κατοικούνται από Κούρδους ως επί το πλείστον.
Στην πραγματικότητα, η πρόταση των ΗΠΑ βάζει "τα δυο πόδια σ'ένα παπούτσι" στους Τούρκους οι οποίοι επιθυμούν πλήρη έλεγχο της περιοχής. Το blog εξαρχής υποπτέυθηκε τον κρυφό πόθο των Αμερικανών, που δεν ήταν άλλος από την προστασία του καλύτερου συμμάχου του στην περιοχή, του YPG, από την Τουρκική βιαιότητα.
Οι ΗΠΑ θέλουν να αγοράσουν την Γροιλανδία, και να αλλάξουν τελείως τους συσχετισμούς δυνάμεων στην Αρκτική.
Την αγορά της Γροιλανδίας, φέρεται να επιθυμεί ο Ντόναλντ Τραμπ σύμφωνα με ρεπορτάζ της Wall Street Journal. Κατά την ίδια πηγή, ο Αμερικανός Πρόεδρος έχει ήδη συζητήσει με συμβούλους του το θέμα, μελετώντας μάλιστα και το ενδεχόμενο υποβολής της σχετικής πρότασης προς τη Δανία.
Η Wall Street Journal έγραψε χθες ότι ο νεοϋορκέζος επιχειρηματίας έχει συζητήσει πολλές φορές με συμβούλους του στον Λευκό Οίκο το ενδεχόμενο η χώρα του να αγοράσει την περιοχή αυτή της Δανίας, στην οποία ζουν 56.000 κάτοικοι, και διατύπωσε την πρόθεσή του να υποβληθεί σχετικό αίτημα στην Κοπεγχάγη με «διάφορους βαθμούς σοβαρότητας».
Η Γροιλανδία, το γιγαντιαίο αρκτικό νησί με έκταση τετραπλάσια από εκείνη της Γαλλίας, είναι μια περιοχή όπου οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής εκδηλώνονται θεαματικά.
Η τήξη των πάγων, που οδηγεί στην αύξηση του επιπέδου των θαλασσών, τετραπλασιάστηκε εκεί μεταξύ του 2003 και του 2013.
Κατά το δημοσίευμα, ο Τραμπ — ο οποίος έχει προγραμματιστεί να κάνει την πρώτη του επίσκεψη στη Δανία στις αρχές του επόμενου μήνα — έχει εκφράσει επανειλημμένα έντονο ενδιαφέρον για τους πόρους και τη γεωπολιτική σημασία της αυτόνομης δανικής περιοχής.
Αφότου εξελέγη πρόεδρος το 2016 και ανέλαβε την εξουσία το 2017, ο Τραμπ, ο οποίος αντιμετωπίζει με δυσπιστία την επιστημονική συναίνεση ως προς την κλιματική αλλαγή, απέσυρε τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού για το Κλίμα και ακυρώνει με συστηματικό τρόπο μέτρα περιβαλλοντικής προστασίας που είχαν υιοθετηθεί τα οκτώ χρόνια του προκατόχου του στον Λευκό Οίκο, του Δημοκρατικού Μπαράκ Ομπάμα.
Ο Ρεπουμπλικάνος πρόεδρος ουδέποτε άφησε εντελώς πίσω του τη λατρεία του για τα ακίνητα: την περασμένη χρονιά, κατά τη διάρκεια της συνόδου κορυφής με τον Κιμ Γιονγκ Ουν στη Σιγκαπούρη, είχε υπογραμμίσει τις προοπτικές τουριστικής ανάπτυξης της Βόρειας Κορέας. «Για παράδειγμα, έχουν σούπερ παραλίες», είχε πει σε δημοσιογράφους. «Τις βλέπουμε κάθε φορά που εκτοξεύουν πυραύλους ή ρίχνουν με κανόνια στη θάλασσα. Κι εγώ λέω — κοιτάξτε αυτή τη θέα. Δεν θα μπορούσαν να φτιαχτούν σούπερ διαμερίσματα;».
Ο Λευκός Οίκος και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ δεν απάντησαν όταν το Γερμανικό Πρακτορείο τους ζήτησε σχόλιο για το δημοσίευμα της WSJ. Πάντως το τηλεοπτικό δίκτυο CNN μετέδωσε ότι δύο πηγές, που δεν κατονόμασε, επιβεβαίωσαν πως οι πληροφορίες της Γουόλ Στριτ Τζέρναλ είναι ακριβείς.
Η Γροιλανδία λαμβάνει περίπου 560 εκατομμύρια τον χρόνο σε επιχορηγήσεις από τη Δανία, ποσό που αναλογεί σχεδόν στα μισά έσοδά της.
Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η κυβέρνηση των ΗΠΑ εποφθαλμιά τη Γροιλανδία. Το 1946, επί των ημερών του Χάρι Τρούμαν στην αμερικανική προεδρία, η Ουάσινγκτον είχε προσφέρει στην Κοπεγχάγη 100 εκατομμύρια δολάρια για να της παραχωρήσει το νησί έκτασης 2 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων. Οι Δανοί αρνήθηκαν.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ, Καθημερινή
Σχόλιο AmynaGR
Σε περίπτωση που ευοδωθεί κάτι τέτοιο, αλλάζουν τελείως οι συσχετισμοί στην Αρκτική, περιοχή η οποία αποτελεί "μήλον της έριδος" μεταξύ ΗΠΑ, Καναδά και Ρωσίας. Η ΗΠΑ με αυτή την κίνηση, θα έχουν αναβαθμισμένο ρόλο και άποψη για τον φυσικό και ορυκτό πλούτο της περιοχής.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)