2 Δεκεμβρίου 2019

"Α471 ΑΤΛΑΣ Ι", το όνομα του νέου ΠΓΥ του ΠΝ, που είναι δωρεά του ιδρύματος "Αικατερίνη Λασκαρίδη".


«Α471 - ΑΤΛΑΣ Ι» ονομάζεται το νέο πλοίο του ελληνικού στόλου του Πολεμικού Ναυτικού.

Πρόκειται για ένα πλοίο γενικής υποστήριξης, μήκους 70,4 μέτρων και πλάτους 16 μέτρων. Έχει βύθισμα 8 μέτρων και εκτόπισμα 3.010 τόνων.

Το νέο «καμάρι» του Πολεμικού Ναυτικού ναυπηγήθηκε το 1999 για την εκτέλεση αποστολών ρυμουλκού, υποστήριξης και διάσωσης επιχειρήσεων πλατφόρμων άντλησης πετρελαίου στην ανοιχτή θάλασσα.

Σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση, διαθέτει κατάστρωμα πολλαπλών χρήσεων, έκτασης 580 τετραγωνικών μέτρων, αλλά και γερανό μήκους 15 μέτρων με δυνατότητα ανύψωσης 3,5 τόνων.

Είναι εξοπλισμένο με δύο κύριες μηχανές, αλλά και δύο βοηθητικούς κινητήρες και έναν κινητήρα έκτακτης ανάγκης. Η μέγιστη ταχύτητά του είναι 14 κόμβοι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο «ΑΤΛΑΣ Ι» αποτελεί δωρεά του Ιδρύματος «Αικατερίνης Λασκαρίδη» προς την ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού.

Στην τελετή ονοματοδοσίας του νέου πλοίου, η οποία έλαβε χώρα στον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, έδωσε το «παρών» και ο πρόεδρος της Δημοκρατίας, Προκόπης Παυλόπουλος.

Με πληροφορίες από Sputniknews.gr.

ΥΓ: Μήπως το "Ι" στην ονομασία προμυνήει και δεύτερο πλοίο σύντομα;





Τούρκος διπλωμάτης προκαλεί με τη δημοσίευση των "Τουρκικών" ορίων υφαλοκριπήδας/ΑΟΖ.



Χάρτη στον οποίο η Τουρκία θεωρεί ότι αποτυπώνονται τα όρια της υφαλοκρηπίδας/ΑΟΖ της στην ανατολική Μεσόγειο έπειτα από την λεγόμενη «συμφωνία» της με τα κατεχόμενα το 2011 και τη πρόσφατη συμφωνία της Τουρκίας με τη Λιβύη, δίνει στον λογαριασμό του στο Twitter ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής για θέματα αεροπορίας και ναυτιλίας στο τουρκικό ΥΠΕΞ Τσαγατάϊ Ερτζίγες.

Σύμφωνα με τον Τούρκο διπλωμάτη από το σημείο Α έως Β στο χάρτη είναι τα όρια από την συμφωνία που υπέγραψε η Τουρκία με την «ΤΔΒΚ» το 2011. Tο σημείο C-D-E αποτελεί την μέση γραμμή μεταξύ των ηπειρωτικών εδαφών Τουρκίας με Αίγυπτο. Και το σημείο E-F είναι τα όρια που προκύπτουν από τη συμφωνία Τουρκίας - Λιβύης.

Πηγή: Καθημερινή Κύπρου, ΚΥΠΕ



ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Τέσσερις "μνηστήρες" για την ΕΛΒΟ.



Μπορεί οι εγκαταστάσεις της κάποτε κραταιάς Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) στη Σίνδο να απειλούνται με ερείπωση χρόνο με τον χρόνο, αλλά το επενδυτικό ενδιαφέρον για την απόκτησή της στη σχετική διαδικασία ειδικής διαχείρισης είναι ζωηρότατο. Σύμφωνα με την Καθημερινή, τουλάχιστον τέσσερις όμιλοι, από το Ισραήλ, τη Γερμανία, τη Νότιο Αφρική και την Ιταλία, έχουν έρθει σε επαφή είτε με τις ελληνικές αρχές είτε με τον ειδικό διαχειριστή, προκειμένου να ενημερωθούν πότε θα προκηρυχθεί ο (τέταρτος) διαγωνισμός για την πώλησή της.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως η ΕΛΒΟ παρά τα τεράστια χρέη της, διαθέτει αξιόλογη ακίνητη περιουσία, όπως επίσης και κάποιο μηχανολογικό εξοπλισμό. Οι εγκαταστάσεις της βρίσκονται στη βιομηχανική περιοχή Θεσσαλονίκης, καταλαμβάνουν έκταση 270 στρεμμάτων, με καλυμμένη επιφάνεια 60.000 τετραγωνικά μέτρα. Δύο σημαντικά περιουσιακά στοιχεία της, όμως, είναι η πιστοποιημένη γραμμή συναρμολόγησης αρμάτων μάχης Leopard που διαθέτει και ο σταθμός διαγνωστικών και συντήρησής τους, κληροδότημα αμφότερα των αντισταθμιστικών από την προ ετών αγορά των ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων των εν λόγω αρμάτων μάχης από τη γερμανική Krauss-Maffei Wegmann. Αυτός είναι ίσως, σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, και ο ένας τουλάχιστον λόγος που η Krauss-Maffei είναι ένας από τους ενδιαφερόμενους επενδυτές.

Ο άλλος, που είναι κοινός ίσως για όλους τους επενδυτές, με εξαίρεση τους Ιταλούς, είναι η προοπτική να αναλάβει η ΕΛΒΟ έργο για τις ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις στην κατασκευή και συντήρηση στρατιωτικών οχημάτων και άλλων εξοπλισμών, προσθέτουν οι γνωρίζοντες. Ζωηρό είναι το ενδιαφέρον και της Plasan του Ισραήλ, που εκδηλώνεται σε συνεργασία με την επίσης ισραηλινή κρατική εταιρεία Rafael Advanced Defense Systems Ltd.

Η πρώτη ειδικεύεται στη σχεδίαση, κατασκευή και θωράκιση στρατιωτικών οχημάτων, καθώς και σε νέες τεχνολογίες θωράκισης, όντας εκ των βασικών προμηθευτών της αμερικανικής και της ευρωπαϊκής αγοράς. Η Rafael Advanced Defense Systems είναι το μεγαλύτερο κρατικό εργοστάσιο του Ισραήλ στη σχεδίαση και κατασκευή συστημάτων υψηλής τεχνολογίας και για τα τρία όπλα, συμπεριλαμβανομένων πυραυλικών συστημάτων και drones, UAV κ.ά.

Στο παιχνίδι παραμένει και η νοτιοαφρικανική Paramount, που είχε συμμετάσχει και σε δύο προηγούμενους διαγωνισμούς και ειδικεύεται επίσης σε θωρακισμένα οχήματα αλλά και στην αεροδιαστημική. Η ισραηλινή Elbit Systems, που είχε εμφανιστεί στο παρελθόν ως ενδιαφερόμενη, στην παρούσα φάση φαίνεται να «παραμερίζει» χάριν της ομοεθνούς της Plasan. Οψιμο, όμως, είναι το ενδιαφέρον της ιταλικής Ferrovie dello Stato, μητρικής της Trenitalia, και διά αυτής και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με το επιχειρηματικό σχέδιό της για την ΕΛΒΟ να φέρεται να επικεντρώνεται στην κατασκευή συρμών.

Με απέλαση του Λιβυου πρέσβη προειδοποίησε ο ΥΠΕΞ- Όλη η συνέντευξη.



«Η Τουρκία επιδιώκει να γίνει δεκτή μία αντίληψη ότι τα νησιά δεν έχουν υφαλοκρηπίδα, όχι μόνο για το Καστελόριζο αλλά και για νησιά του Αιγαίου που είναι πολύ μεγάλα», δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας λίγες ώρες μετά την προκλητική ανακοίνωση του τουρκικού υπουργείου Εξωτερικών με την οποία η Αγκυρα αμφισβητεί την υφαλοκρηπίδα του Καστελόριζου
«Υπάρχουν δεκάδες αποφάσεις δικαιοδοτικών οργάνων που υποστηρίζουν ακριβώς το αντίθετο από την Τουρκία», πρόσθεσε ακόμη ο υπουργός Εξωτερικών και σημείωσε ότι «η Τουρκία καλύπτεται πίσω από το γεγονός ότι δεν έχει υπογράψει τη σύμβαση του Δικαίου της Θάλασσας και στο πλαίσιο της διαπραγματευτικής της τακτικής επικαλείται ανεδαφικά πράγματα». 
Ο κ. Δένδιας εξήγησε πώς η υπογραφή των φερόμενων ως μνημονίων μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης, ενός που αφορά τα ζητήματα της θάλασσας και ενός που αφορά στρατιωτική συνεργασία, στερείται νομιμοποίησης. Επισήμανε δε, πως σε ό,τι αφορά το μνημόνιο περί στρατιωτικής συνεργασίας, «είναι πολύ πιθανό να παραβιάζει από την πλευρά της Τουρκίας το εμπάργκο που έχει επιβληθεί από το Συμβούλιο Ασφαλείας στη μεταφορά όπλων στη Λιβύη».
«Εκτός από αυτό όμως, ο κ. Σαράζ ο οποίος είναι πρόεδρος του προεδρικού συμβουλίου του συμβουλίου υπουργών της Λιβύης, δεν έχει εξουσιοδότηση να υπογράψει οτιδήποτε. Το όργανο που έχει αναγνωριστεί από την Ελλάδα, αποφασίζει με ομοφωνία, η οποία δεν φαίνεται να υπάρχει», συμπλήρωσε.
Ο κ. Δένδιας εξέφρασε την άποψη ότι «η συμφωνία αυτή δεν πρόκειται να γίνει δεκτή και από το κοινοβούλιο της Λιβύης, το οποίο έχει πρόεδρο επίσης αναγνωρισμένο από τα Ηνωμένα Εθνη». 
Ανέφερε επίσης ότι το γνώριζε τόσο η σημερινή κυβέρνηση όσο και η προηγούμενη ότι ετοιμαζόταν αυτό το μνημόνιο μεταξύ Τουρκίας και Λιβύης. Ωστόσο, τον Σεπτέμβριο που είχε θέσει το θέμα στον Λίβυο ομόλογό του, του είχε πει «ότι πράγματι γίνονται τέτοιες συζητήσεις αλλά είχε αναγνωρίσει ότι είναι προβληματικό και δεν μπορεί να υπογραφεί». Προειδοποίησε μάλιστα εκ νέου ότι «εάν ο Λίβυος πρέσβης δεν μας φέρει τη συμφωνία την Παρασκευή θα κηρυχθεί persona non grata και θα απελαθεί».
Οσο για την απόφαση για επίσπευση της οριοθέτησης της ΑΟΖ με την Αίγυπτο κατά τη διάρκεια της συνάντησης που είχε με τον Αιγύπτιο ομόλογό του στο Κάιρο και για το εάν αυτό έρχεται σαν απάντηση στην Αγκυρα, απάντησε ότι «η Ελλάδα δεν συναρτά τη διπλωματική της τακτική από το τι κάνει η Τουρκία. Με την Αίγυπτο έχουν γίνει δέκα γύροι για την οριοθέτηση της ΑΟΖ και στο πλαίσιο της εξέτασης των γεγονότων αποφασίσαμε να επισπεύσουμε τη διαδικασία».
«Η Τουρκία έχει μια καινοφανή σχολή διεθνούς δικαίου. Δε βοηθά ούτε τον εαυτό της, ούτε την κοινωνία της, ούτε τις οικονομικές της προοπτικές όταν εμφανίζεται ως μια χώρα η οποία καταπατά το διεθνές δίκαιο» υπογράμμισε. Πρόσθεσε δε ότι και οι κινήσεις της στην Κυπριακή Δημοκρατία δεν κατάφεραν εν τέλει πολλά, ενώ σύντομα θα ξεκινήσουν να επιβάλλονται και κυρώσεις.
Όσον αφορά τη στάση του ΝΑΤΟ απέναντι σε Ελλάδα και Τουρκία και σε ενδεχόμενη κρίση, ο κ. Δένδιας σημείωσε ότι «η Ελλάδα οφείλει να μπορεί να αντιμετωπίσει οποιαδήποτε κρίση μόνη της. Από εκεί και πέρα ευκταίο είναι να έχει δίπλα της και τους Ευρωπαίους και τους πέραν της Ευρώπης συμμάχους της», υπογραμμίζοντας: «Δε λέω ότι θέλω να είμαστε μόνοι μας και δε λέω ότι εύχομαι να είμαστε μόνοι μας και δε λέω ότι προβλέπω ότι θα είμαστε μόνοι μας. Κάνουμε ότι μπορούμε ακριβώς για να μην είμαστε μόνοι μας και ακριβώς το να μην είμαστε μόνοι μας λειτουργεί και ως αποτροπή». Σχολίασε, όμως, χαρακτηριστικά ότι το ΝΑΤΟ έχει μια δυσκολία να λάβει θέση μεταξύ των μελών του.

Αναφερόμενος στο μεταναστευτικό και προσφυγικό ζήτημα, ο κ. Δένδιας σημείωσε πως «αυτό που κάνει η Τουρκία είναι εκτός των ορίων του δικαίου: να εργαλειοποιεί τον ανθρώπινο πόνο και να στρέφει ροές μεταναστών και προσφύγων προς την Ελλάδα για να φέρει την Ελλάδα και την ΕΕ σε δύσκολη θέση». Σχολιάζοντας δε τον χειρισμό από πλευράς των Ευρωπαίων εταίρων σημείωσε: «Μερικοί εταίροι δεν δέχονται τον καταμερισμό των ευθυνών, ενώ οι ίδιοι εταίροι στα κονδύλια του ταμείου συνοχής είναι έτοιμοι στη σειρά για να εισπράξουν».
Τέλος, ο κ. Δένδιας επισήμανε ότι έχει ήδη μιλήσει με τον αρμόδιο τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ Γιώργο Κατρούγκαλο και ότι θα ενημερώσει και τα υπόλοιπα κόμματα.

Καθημερινή. 

"'Ελα πιάσε με αν μπορείς με S-400 αν πετάω στα 200 πόδια" δήλωσε Γάλλος πιλότος Rafale-M σε συνέντευξή του.



Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζει η συνέντευξη του βετεράνου της γαλλικής Αεροπορίας Ναυτικού, Pierre-Henri ‘Até’ Chuetστον ιστότοπο Hushkit.

Σε μία από τις ερωτήσεις του δημοσιογράφου (ο οποίος επίσης είναι ιπτάμενος), σχετικά με το αν νιώθει άνετα να πετάει ενάντια σε σύγχρονα Αντιαεροπορικά συστήματα μακρού βεληνεκούς μέσα σε ένα μη-στελθ αεροσκάφος όπως το Rafale-M, ο πρώην (πλέον) πιλότος απάντησε (ακολουθεί η απάντηση σε ελεύθερη μετάφραση):

"Εξαιρετική ερώτηση. Πιστεύω πως είναι εξαιρετικά αμφίβολο αν ένα stealth αεροσκάφος μπορεί πλέον να κάνει τη διαφορά ενάντια σε μια πολύ σύγχρονη αεράμυνα. Εμείς πάντως στην Γαλλική Αεροπορία δεν φοβόμαστε τις "χαμηλές πτήσεις". Συνεπώς έλα πιάσε με με το S-400 σου αν εγώ επιλέξω να σε προσεγγίσω από τα 200 πόδια - σε διαβεβαιώ ότι αυτό δεν πρόκειται να συμβεί. Δεν φοβάμαι οπότε. Η αντιμετώπιση πολύ σύγχρονων Α-Α συστημάτων είναι κάτι στο οποίο έχουμε εκπαιδευτεί αρκετά, διότι αποτελεί "μέρος της δουλειάς". 

"Κι όσον αφορά τα πλεονεκτήματα "στελθ", αυτά εξανεμίζονται σε περίπτωση που χρειάζεται να εξοπλιστείς με περισσότερο οπλικό φορτίο". 

Συνοψίζοντας, η αντιμετώπιση ενός συγχρονου Α-Α συστήματος δεν είναι κάτι εξαιρετικά ανησυχητικό - γι'αυτό άλλωστε εκπαιδευόμαστε στην χαμηλού υψομέτρου διείσδυση. Όπου εκεί το Rafale τα πηγαίνει εξαιρετικά".

Εδώ να τονίσουμε βέβαια πως η άποψή του είναι εν μέρει "λογικά" υποκειμενική, διότι υπηρετούσε ο ίδιος σε Rafale. Αλλά η "σιγουριά" με την οποία αντιμετώπισε την ερώτηση, "βγάζει μάτι".

Νέα Σαουδαραβική "μαχαιριά" στην Τουρκία που πρόκειται να "πονέσει αρκετα".



Το Σαουδαραβικό κρατικό κανάλι MBC, το οποίο έχει μεγάλη απήχηση σε όλο τον Αραβικό (κι όχι μόνο) κόσμο, χρηματοδότητσε και θα προβάλλει μια νέα εντόνως αντι-Οθωμανική τηλεοπτική σειρά, με σκοπό να δείξει στους απανταχού Άραβες τα δεινά που υπέστησαν τους πρηγούμενους αιώνες από τον Οθωμανικό ζυγό.

Η σειρά που κόστισε το υπέρογκο ποσό των 40 εκατομυρίων δολαρίων, δείχνει τον μεγάλο βαθμο της επιδείνωσης των σχέσεων της Τουρκίας με τη Σαουδική Αραβία, κυρίως λόγω της ανάμειξης της πρώτης στην Αραβική χερσόνησο.

Η νέα σειρά ονομάζεται Βασίλεια της Φωτιάς (Mamlakaat Al-Nar-Kingdoms of Fire) και περιγράφει την πτώση του Σουλτανάτου των Μαμελούκων στα χέρια των Οθωμανών τον 16ο αιώνα, καθώς και τα επακόλουθα δεινά των Αράβων. Ήδη πολλά Αραβικά ΜΜΕ χαρακτηρίζουν τη σειρά ως "την σημαντικότερη σειρά-δράμα στον Αραβικό κόσμο για το 2019".

Αυτό αναπόφευκτα θα αποτελέσει ένα ισχυρό πλήγμα στα σχέδια της Τουρκίας, καθώς τα τελευταία χρόνια προσπαθούσε μανιωδώς μέσω της "Μουσουλμανικής Αδελφότητας" να αυτοπροσδιοριστεί ως η ηγεμονούσα δύναμη των απανταχού Μουσουλμάνων. Κάτι που όπως ήταν φυσικό ενόχλησε πολλές μεγάλες Αραβικές χώρες όπως την Αίγυπτο, το Ιράν, και τώρα και τον οικονομικό αραβικό γίγαντα, τη Σαουδική Αραβία. 

Πιστεύουμε ότι την ημέρα που θα προβάλλεται η σειρά, ο Ερντογάν δεν θα μπορεί να κοιμηθεί από τα νεύρα του...


Νέο ναυτικό drone κάθετης αποπροσγείωσης (VTOL) από το Ιράν.



Το νέο επίτευγμα της Ιρανικής αμυντικής βιομηχανίας επέδειξε ο Α/ΓΕΝ του Ιρανικού Πολεμικού Ναυτικού Αντιναύαρχο Hossein Khanzadi, κατά τη διάρκεια έκθεσιακης επίδειξης στην Τεχεράνη.

Το επίτερυγμά αυτό ήταν ένα ναυτικό VTOL Μη Επανδρωμένο Αερόχημα (drone) IΙρανικής σχεδίασης, εξοπλισμένο με υποσυστήματα που έχουν αναπτυχθεί εγχώρια, όπως κινητήρες, γυροσκόπιο προσδιορισμού κατεύθυνσης, και ηλεκτροοπτικό αισθητήρα.

Η ικανότητα κάθετης απο-προσγείωσης (VTOL) επιτυγχάνεται μέσω 4 ελίκων που βρίσκονται αντιδιαμετρικά με το drone σε φορείς στα πτερύγια, και η οριζόντια πλεύση του από έναν κινητήρα που βρίκεται στο πίσω μέρος του σκάφους. 

Σύμφωνα με τον Ιρανό Α/ΓΕΝ, το συγκεκριμένο drone ονομάζεται Pelican-2 και θα χορηγηθεί σε κάθε πολεμικό πλοίο μεσαίου και μεγάλου εκτοπίσματος του Ιρανικου ΠΝ, και θα έχει σαν αποστολές την ναυτική περιπολία, καθώς και την αναγνώριση σε σημεία που δεν μπορεί να δει το πολεμικό πλοίο με τους υπάρχοντες μητρικούς αισθητήρες. Κατ'αυτό τον τρόπο, τα πλοία του Ιρανικού ΠΝ θα αποκτήσουν μεγαλύτερη αυτονομία στην δημιουργία τακτικής εικόνας του χώρου.


1 Δεκεμβρίου 2019

Τουρκικο ΥΠΕΞ: "Τα νησιά του Αιγαίου δεν έχουν υφαλοκρηπίδα, ούτε κανονική ΑΟΖ".



Στις ανακοινώσεις της Ελλάδας και της Αιγύπτου που κατήγγειλαν τη συμφωνία που υπέγραψε η Τουρκία με τη Λιβύη για τον καθορισμό θαλάσσιων ζωνών ευθύνης απάντησε με ανακοίνωσή του το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών. Ούτε λίγο, ούτε πολύ, η Άγκυρα ισχυρίζεται πως το Καστελόριζο δεν δικαιούται υφαλοκρηπίδα πέραν των χωρικών υδάτων του.

Ειδικότερα, ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Τουρκίας, Χαμί Ακσόι, αναφέρει πως «με τη συμφωνία που υπεγράφη με τη Λιβύη, ένα τμήμα των δυτικών συνόρων των θαλάσσιων αρμοδιοτήτων μας στην ανατολική Μεσόγειο έχει καθοριστεί. Πρόκειται για συμφωνία που υπογράφηκε σύμφωνα με το διεθνές δίκαιο, συμπεριλαμβανομένων των σχετικών άρθρων της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, και ιδίως των δικαστικών αποφάσεων που αποτελούν τη νομολογία του διεθνούς δικαίου».
Ο Ακσόι υποστηρίζει πως η προέκταση της υφαλοκρηπίδας της Τουρκίας, που έχει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στην ανατολική Μεσόγειο, δε μπορεί να αποκοπεί από νησιά και τα νησιά τα οποία βρίσκονται «στο λάθος σημείο της διάμεσης γραμμής των ηπειρωτικών περιοχών δεν θα πρέπει να δημιουργούν υφαλοκρηπίδα, αλλά και Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη εκτός των χωρικών τους υδάτων».
Το τουρκικό υπουργείο Εξωτερικών κατηγορεί την Ελλάδα και την Κυπριακή Δημοκρατία για μαξιμαλιστικές θέσεις και αναφέρει για παράδειγμα ότι σε ένα μικρό νησί όπως το Καστελόριζο, το οποίο βρίσκεται απέναντι από την ηπειρωτική ακτή της Τουρκίας, «προσπαθούν να του δώσουν περιοχή θαλάσσιας δικαιοδοσίας έως και 4.000 φορές περισσότερες από την έκτασή του. Με αυτή τη λογική οδήγησε την Αίγυπτο σε απώλεια περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας έκτασης 40 χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων».
Ο Ακσόι καταλήγει πως Τουρκία και Λιβύη με αυτή τη συμφωνία «έδειξαν πως δεν θα επιτρέψουν τετελεσμένα στην περιοχή».
Την ίδια ώρα, και ο γενικός διευθυντής Ναυτιλίας και Αεροπορίας της Τουρκίας, Çağatay Erciyes, με μήνυμα του στο Twitter ανέφερε πως «τα νησιά τα οποία έχουν ασύγκριτα μικρότερη ακτογραμμή σε σχέση με την ηπειρωτική ακτογραμμή της Τουρκίας εμποδίζουν την προέκταση της  υφαλοκρηπίδας της Τουρκίας και βρίσκονται στο λάθος σημείο της διάμεσης γραμμής των ηπειρωτικών περιοχών δε θα πρέπει να δημιουργούν υφαλοκρηπίδα, αλλά και Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη».
Ουσιαστικά, με τη θέση αυτή, εκτός από το Καστελόριζο, η Άγκυρα αναγνωρίζει λιγότερη θαλάσσια ζώνη ευθύνης και υφαλοκρηπίδα και στη Ρόδο και στην Κρήτη.
Πηγή: ibna.gr

Επιτάχυνση στην οριοθέτηση της ΑΟΖ συμφώνησαν οι ΥΠΕΞ Ελλάδας & Αιγύπτου




Ελλάδα και η Αίγυπτος θα επιταχύνουν τις συζητήσεις μεταξύ των τεχνικών τους κλιμακίων για τον χαρακτηρισμό και την οριοθέτηση των Αποκλειστικών Οικονομικών Ζωνών (AOZ) μεταξύ των δύο χωρών, δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας, μετά τη σημερινή του συνάντηση στο Κάιρο με τον Αιγύπτιο ομόλογό του Σάμεχ Σούκρι.

Μέχρι και το Ουζμπεκιστάν αναβαθμίζει τη θωράκιση των αρμάτων του.

Πηγη: ΑrmyRecognition


Σύμφωνα με βίντεο που ανήρτησε ο Στρατός του Ουζμπεκιστάν, έγινε φανερό στην κοινή γνώμη πως ο στρατός έχει αναπτύξει ορισμένα πρότυπα αναβάθμισης των αρμάτων Τ-62Μ και Τ-64 που διαθέτει.

Πιο συγκεκριμένα, η αναβάθμιση αφορά την καλύτερη προστασία των αρμάτων από Α-Τ απειλές, καθώς και την καλύτερη επίγνωση της τακτικής κατάστασης.

Πρώτον, τα άρματα  (πρότυπα) φαίνεται να έχουν εξοπλιστεί με θωράκιση ERA στο μπροστινό μέρος των πύργων τους, ενώ στο υπόλοιπο μέρος τους έχει τοποθετηθεί γρύλια (slat armor). Επιπλέον,  έχει τοποθετηθεί νέου τύπου "προστατευτική κουρτίνα" τόσο στο κάτω-μπροστινό μέρος του σκάφους, όσο και στο πλάι μπροστά από τους τροχούς, προκειμένου να υπάρχει μια στοιχειώδης προστασία έναντι μικρού διαμετρήματος κεφαλών HEAT. 

Επίσης, τα Τ-64 σχεδιάζεται να αναβαθμιστούν περισσότερο, με την τοποθέτηση νέου Ρωσικού κινητήρα μεγαλύτερης ιπποδύναμης (V-84 840hp), καθώς και πυροβόλου ΗMG 12,7mm επί της οροφής.

Τέλος, έχει τοποθετηθεί στην κάννη των αρμάτων νέος αισθητήρας (πιθανώς σκόπευσης), που θα αυξάνει την αξιοπιστία των βολών.

Το παραπάνω πρόγραμμα αναβάθμισης πιστεύεται ότι θα εφαρμοστεί με αργούς έστω ρυθμούς σε όλο τον στόλο αρμάτων Τ-64 και Τ-62 που διαθέτει σε υπηρεσία ο Ουζμπεκικός Στρατός, ήτοι 100 Τ-64Μ και 170 Τ-62.