4 Δεκεμβρίου 2019

Αγορά 6 νέων περιπολικών ανοικτής θαλάσσης από τη Γαλλία.




Ο πρόεδρος της Γαλλικής Δημοκρατίας ανακοίνωσε την προμήθεια 6 νέων περιπολικών ανοικτής θαλάσσης (OPV) για τις ανάγκες επιτήρησης των υπερποντιων περιοχών. Η ανακοίνωση έγινε στο Μονπελιέ κατά τη διάρκεια του Συνεδρίου για την ναυτική οικονομία.

Τα υπό προμήθεια πλοία πρόκειται να διαθέτουν εξελιγμένες δυνατότητες επιτήρησης ακόμα και σε δύσκολες θάλασσες καθώς και ενσωματωμένες πλατφόρμες UAV και USV, διασφαλιζοντας έτσι την πλήρη αστυνόμευση των υπερπόντιων Γαλλικών κτήσεων της Πολυνησίας και της Γαλλικής Γουϊάνας.

Νέο Σύστημα Διοίκησης κι Ελέγχου με Τεχνητή Νοημοσύνη (Α.Ι.) και εξελιγμένο συγκερασμό δεδομένων για τον Ρωσικό Στρατό.



Νέα δυνατότητα δοκιμάστηκε μέσα στο 2019 για το νεοαποκτηθέν Αυτόματο Σύστημα Διοίκησης κι Ελέγχου του Ρωσικού Στρατού.

Πιο συγκεκριμένα, η νέα δυνατότητα του Ρωσικού ΣΔΕ είναι η ανάλυση της έκαστης τακτικής κατάστασης σε πραγματικό χρόνο, μέσω συγκερασμού όλων των απαραίτητων δεδομένων που λαμβάνονται μέσω όλων των πηγών, όπως ανθρώπινες πηγές, παρατηρητές, μονάδες επαφής, UAVs, ελικόπτερα, δορυφόροι, κοκ.

Μέσω λοιπον  του Ρωσικού ΣΔΕ, όλες αυτές οι διαφορετικών πηγών πληροφορίες, φιλτράρονται μέσω εξελιγμένης Τεχνητής Νοημοσύνης, και βγαίνουν ως έτοιμη πληροφορία και συμβουλή για τον εκάστοτε Διοικητή, είτε αυτός είναι Σχηματισμού, είτε είναι στοχείου (π.χ. μεμονωμένου άρματος).

Για παράδειγμα, στον Διοικητή Σχηματισμού και στο Επιτελείο του, οι πληροφορίες που αντλούνται είναι είτε μεμονωμένες, όπως τακτική κατάσταση, καιρός, έδαφος, κατάσταση δρομολογίων, κωλύματα, ναρκοπέδια, εχθρικές δυνατότητες κοκ, είτε πιο ολοκληρωμένες προτάσεις όπως για παράδειγμα:

  • Προτεινόμενη ιδέα ενεργείας.
  • Ιδανική τάξη των Μονάδων κι όπλων του Σχηματισμού.
  • Ιδανικός χρόνος έναρξης των επιχειρήσεων.
  • Ανάγκες σε επιπλέον μέσα αν απαιτείται.

Για τον Αρχηγό άρματος από την άλλη, γίνεται διαφορετικός συγκερασμός των παρεχόμενων δεδομένων, με συνεπακόλουθο την εξαγωγή διαφορετικών πληροφοριών, όπως για παράδιεγμα:

  • προτεινόμενη θέση τάξης.
  • εφαρμογή της κατάλληλης μεθόδου παραλλαγής κι απόκρυψης. Αν για παράδειγμα ο εχθρός έχει πολλά μέσα θερμικής παρατήρησης κοντά, προτείνεται η εφαρμογή του καταλληλότερου διαθέσιμου μέσου θερμικής απόκρυψης.
  • πιθανούς χώρους συγκετρώσεως εχθρικού ΠΒ.
  • Ασφαλέστερο δρομολόγιο.



ΣΧΟΛΙΟ

Αυτή η εξωτική δυνατότητα που θα αποκτήσει ο Ρωσικός Στρατός, ίσως δεν είναι τόσο απλή όσο θα νόμιζε κάποιος. Κι αυτό διότι του προσφέρει ένα τρομερό πλεονέκτημα στην διεξαγωγή των επιχειρήσεων, που δύσκολα μπορεί να ανατραπεί από τον αντίπαλο, ακόμη κι αν έχει μεγαλύτερη ισχύ πυρός διαθέσιμη.

Το "τρομερό πλεονέκτημα" που δίνει η παραπάνω δυνατότητα, είναι η ταχύτητα στη λήψη αποφάσεων, η οποία κυριολεκτικά εκμηδενίζεται. Επίσης, η λήψη (της σωστής) απόφασης από τον κάθε Διοικητή τμήματος, είναι - ανέκαθεν ήταν - η πιο δύσκολη και καθοριστική αποστολή, κάτι που με το παραπάνω ΣΔΕ διευκολύνεται σε τεράστιο βαθμό.

Διότι οι περισσότεροι τείνουν να κοιτούν το δέντρο - όπως τα οπλικά συστήματα, αλλά όχι το δάσος, όπου τα οπλικά συστήματα είναι ένα μέρος μόνο της στρατιωτικής τέχνης.

Quiz: Ο Ελληνικός Στρατός που βρίσκεται σε αυτόν τον τομέα;

Τα SAAB JAS-39E Gripen της Σουηδικής ΠΑ με νέο καμουφλάζ στις αποχρώσεις του γκρι;



Η Saab κυκλοφόρησε πρόσφατα μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα φωτογραφία του Gripen E, της νέας έκδοσης του JAS-39 Gripen, με έναν εκπληκτικό χρωματισμό 3 παραλλαγών του γκρι σε splinter διάταξη-καμουφλάζ (διάσπαση). Επίσης στον νέο χρωματισμό φαίνονται και τα διακριτικά της Σουηδικής ΠΑ, κάτι που ίσως υποδηλώνει πως ο χρωματισμός αυτός θα είναι κι ο επίσημος της σειράς -Ε.

Οι χρωματισμοί "splinter" έχουν εγκαταληφθεί ως επιλογές των αεροποριών ανά την υφήλιο, με μοναδικές εξαιρέσεις εκείνες των αμερικανικών εκπαιδευτικών Agressors, των Rωσικών αεροσκαφών 4ης και 5ης γενιάς, καθώς και των Ιρανικών F-14.

Παρά την εν πολλοίς εγκατάληψή τους όμως, η Σουηδική ΠΑ δείχνει να συνεχίζει να την προτιμά. Και λέμε συνεχίζει, διότι ο προκάτοχος των JAS-39 Gripen, το Saab 37 Viggen είχε κι αυτό με τη σειρά του παρόμοιο σχέδιο, αν και σε διαφορετικούς χρωματισμούς και αποχρώσεις - αυτούς του πράσινου, καφέ. 

Saab 37 Viggen, κατά τη διάρκειας του Sanicole airshow 2019. (Φωτο: Tibboh/Wiki)

Σε έκδοση προκλητικής ΝΑVTEX προχώρησε η Τουρκία.



Σε προκλητική NAVTEX προχώρησε η Τουρκία χθες το απόγευμα, κυρήσσοντας ως επικίνδυνη την εικονιζόμενη μορφή στις 5 Δεκεμβρίου 2019 και από τις 08:00 έως τις 10:00 το πρωί, λόγω ναυτικής παρουσίας. 

Κρίνεται ως απολύτως αναγκαίο η ανάληψη της πρωτοβουλίας από την Ελληνική πλευρά, κυρίως με την πιο συχνή δέσμευση περιοχών στην Ανατολική Μεσόγειο, αλλά και με την δημιουργία κατάλληλων πεδίων βολής.

NAVTEX 1442/19

TURNHOS N/W : 1442/19
MEDITERRANEAN SEA
NAVWARN HA38-656/19 TRANSMITTED BY UNAUTHORISED STATION, RETRANSMITTED BY ANTALYA NAVTEX STATION FOR MARINERS’ SAFETY.
MILITARY EXERCISES, ON 05 DEC 19 FROM 0800Z TO 1000Z IN AREA BOUNDED BY;
35 38.00 N – 027 46.00 E
35 25.00 N – 028 30.00 E
35 00.00 N – 028 30.00 E
35 00.00 N – 027 20.00 E
35 10.00 N – 027 20.00 E
CAUTION ADVISED.

ΓΕΣ: Προμήθεια 5.000 κρεβατιών, στρωμάτων κλπ για μετανάστες και πρόσφυγες ύψους €1,4 εκατ.



Στην άμεση προμήθεια 5.000 κρεβατιών και κλινοσκεπασμάτων, ύψους 1,4 εκατ ευρώ, προχωρά το Γενικό Επιτελείο Στρατού για να καλύψει τις ανάγκες των μεταναστών και προσφύγων, που μεταφέρονται από τα νησιά του Αιγαίου σε νέους χώρους διαμονής στην ενδοχώρα. 

Με εντολή του υπαρχηγού ΓΕΣ αντιστράτηγου Δημητρίου Μπονώρα προς την Ανωτάτη Στρατιωτική Διοίκηση Υποστήριξης Στρατού θα ολοκληρωθούν άμεσα οι διαδικασίες σύναψης προμήθειας 5.000 κρεβατιών και 5.000 στρωμάτων «για την κάλυψη κατεπείγουσα ανάγκης (αυξημένες προσφυγικές –μεταναστευτικές ροές και ανάγκη αποσυμφόρησης των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου με μεταφορά σημαντικού αριθμού των προσφύγων-μεταναστών σε δομές φιλοξενίας της Ηπειρωτικής Χώρας)».

Η εντολή δόθηκε ύστερα από το αίτημα της Γενικής Γραμματείας Μεταναστευτικής Πολιτικής περί άμεσης και επιτακτικής προμήθειας «στο πλαίσιο ικανοποίησης των αναγκών των διαμενόντων στις δομές φιλοξενίας προσφύγων-μεταναστών της ηπειρωτικής χώρας και λόγω των αυξημένων σχετικών ροών», κάνοντας χρήση των σχετικών διατάξεων ώστε να αποκτηθούν το συντομότερο δυνατό. Ο υπαρχηγός ΓΕΣ επικαλείται στην απόφασή του την ύπαρξη «απρόβλεπτης περίστασης καθώς λόγω της αύξησης προσφυγικών/μεταναστευτικών ροών», οι οποίες, όπως σημειώνει, «υπερβαίνουν κατά πολύ τις αντίστοιχες των δύο προηγούμενων ετών, δημιουργείται η αδήριτη ανάγκη αποσυμφόρησης των ΚΥΤ και άμεσης μεταφοράς ευάλωτων κυρίως ομάδων προσφύγων μεταναστών στην ενδοχώρα».

Από το Πρώτο Θέμα.

Άμεση εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας "όπως το Νεώριο Σύρου"


Από Καθημερινή. 
Πλώρη για τη συμφωνία εξυγίανσης των ναυπηγείων Ελευσίνας βάζει η κυβέρνηση μετά την ολοκλήρωση της αντίστοιχης διαδικασίας στο Νεώριο Σύρου. Ειδικότερα, αύριο Τετάρτη γίνονται τα επίσημα εγκαίνια των ναυπηγείων Νεωρίου Σύρου υπό το μάνατζμεντ του ομίλου ΟΝΕΧ Shipyards παρουσία, εκτός απροόπτου, των υπουργών Ανάπτυξης και Εργασίας, Αδ. Γεωργιάδη και Γ. Βρούτση, αλλά και του Αμερικανού πρέσβη, Τζ. Πάιατ, ο οποίος εμφανίζεται έτσι να στηρίζει την επένδυση του αμερικανικών συμφερόντων ομίλου.
Τα εγκαίνια έρχονται μετά την υλοποίηση του πρώτου μέρους των προβλεπόμενων από τη συμφωνία επενδύσεων και την αποπληρωμή οφειλών προς εργαζομένους και προμηθευτές, αθροιστικού ύψους 18 εκατ. ευρώ. Η υλοποίηση αυτών των δεσμεύσεων είχε ατύπως τεθεί ως προϋπόθεση από τα συναρμόδια υπουργεία για την εκκίνηση των διαδικασιών για την εξυγίανση των ναυπηγείων Ελευσίνας, την επίτευξη δηλαδή συμφωνίας για τον διακανονισμό των οφειλών προς ασφαλιστικά ταμεία και Δημόσιο. Είναι με βάση αυτή τη συμφωνία που θα επιδιωχθεί δικαστική έγκριση για την είσοδο της ONEX και στην Ελευσίνα.
Υπενθυμίζεται πως ήδη από τις αρχές Ιουνίου φέτος ο αμερικανικός όμιλος ONEX, του οποίου επικεφαλής είναι ο επιχειρηματίας Πάνος Ξενοκώστας, εισήλθε σε αποκλειστικές διαπραγματεύσεις για την εξαγορά των ναυπηγείων Ελευσίνας από τον όμιλο Νίκου Ταβουλάρη, που ελέγχει τη μητρική των ναυπηγείων Νεώριον Α.Ε. Η ONEX προτίθεται να ρυθμίσει σε δόσεις και να καλύψει υποχρεώσεις των ναυπηγείων Ελευσίνας προς εργαζομένους, προμηθευτές, τράπεζες και Δημόσιο, μέσω ολοκληρωμένης συμφωνίας στο πλαίσιο άρθρου 106 β και 106 δ που θα επικυρωθεί από αρμόδιο πρωτοδικείο. Σημειώνεται επίσης πως μετά τις εκλογές, στα τέλη Ιουλίου, η αμερικανική επενδυτική τράπεζα Chatsworth Securities LLC συμφώνησε με την Onex Elefsis Shipyards –σχήμα που έχει δομηθεί για να εξαγοράσει τα ναυπηγεία Ελευσίνας– να συμμετάσχει στην υλοποίηση επένδυσης έως και 400 εκατ. δολ. στα ναυπηγεία της Ελευσίνας στο πλαίσιο της εν εξελίξει επιχείρησης διάσωσής τους. Η Chatsworth, που εδρεύει στη Νέα Υόρκη, εκτός από τη μετοχική συμμετοχή που θα έχει, θα είναι και ο χρηματοπιστωτικός εταίρος της Onex Elefsis Shipyards στο εγχείρημα.
Πρόκειται ουσιαστικά για μοντέλο εξυγίανσης και εξαγοράς μέσω προσυμφωνημένου επιχειρηματικού και χρηματοδοτικού σχεδίου, παρόμοιο με αυτό που εφαρμόστηκε για την εξαγορά του Νεώριου Σύρου, τα επίσημα εγκαίνια του οποίου υπό το νέο μάνατζμεντ πραγματοποιούνται αύριο. Ομως, ο βαθμός δυσκολίας του εγχειρήματος είναι υψηλότερος, καθώς στα ναυπηγεία Ελευσίνας εκτελείται ναυπηγικό (ΤΠΚ κλάσης Ρουσσέν) και επισκευαστικό πρόγραμμα του Πολεμικού Ναυτικού –εξαιτίας του οποίου άλλωστε είχε εξασφαλιστεί το ακαταδίωκτο της επιχείρησης από πιστωτές–, ενώ παράλληλα απαιτούνται και σοβαρές επενδύσεις για την επισκευή και τον εκσυγχρονισμό των υποδομών τους.
Το σύνολο των υποχρεώσεων των ναυπηγείων Ελευσίνας ανέρχεται στα 261 εκατ. και οι πωλήσεις του 2018 ήταν στα 32,8 εκατ., ενώ οι ζημίες σε επίπεδο EBITDA στα 12,26 εκατ. Τα ναυπηγεία Ελευσίνας από τα μέσα του 2010 αντιμετώπισαν σοβαρά προβλήματα ρευστότητας, τα οποία εντάθηκαν από το 2011 και μετά. Εξαιτίας αυτών, αναφέρει η διοίκηση στην τελευταία δημοσιευμένη οικονομική έκθεση (2018), δεν έχουν καταβληθεί εισφορές προς τον ΕΦΚΑ ύψους 60,91 εκατ. και παρακρατούμενοι φόροι 25,75 εκατ. συμπεριλαμβανομένων των προσαυξήσεων. Επιπλέον, η εταιρεία στα τέλη του 2018 δεν έχει καταβάλει ληξιπρόθεσμες υποχρεώσεις αποδοχών προς το προσωπικό ύψους 14,79 εκατ. ευρώ.

Το Ινδικό Ναυτικό "έδιωξε" Κινεζικό πλοίο που έπλεε στην ΑΟΖ του.




Ο Ινδός Α/ΓΕΝ Ναύαρχος Καραμπίρ Σινγκ δήλωσε την Τρίτη ότι ένα κινεζικό πλοίο απομακρύνθηκε από την Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Ινδίας στη θάλασσα Andaman, υποστηρίζοντας ότι τέτοιες δραστηριότητες θα αντιμετωπίζονται αυστηρά. "Η στάση μας είναι ότι εάν κάνετε το ο,τιδήποτε στην περιοχή μας, πρέπει να μας ειδοποιήσετε εκ των προτέρων ή να λάβετε την άδειά μας", συμπλήρωσε.

Σύμφωνα με στρατιωτικές πηγές, το ερευνητικό πλοίο Shi Yan 1 εισήλθε στα ινδικά ύδατα το Σεπτέμβριο, αλλά αναγκάστηκε να υποχωρήσει αφού υποψιάστηκε από τις Ινδικές αρχές ότι συμμετείχε σε κατασκοπία. "Το πλοίο εισήλθε στην περιοχή χωρίς την προηγούμενη άδεια του Ινδικού ΠΝ", τόνισαν.

Σχετικά με τις αυξανόμενες εισροές της Κίνας στην περιοχή του Ινδικού Ωκεανού, ο ναύαρχος Σινγκ δήλωσε ότι επτά έως οκτώ κινεζικά πλοία είναι συνήθως παρόντα στην περιοχή οποιαδήποτε στιγμή.

Από το 2008, έχει υπάρξει μόνιμη παρουσία του Κινεζικού Ναυτικού στην περιοχή του Ινδικού Ωκεανού, κυρίως με τη μορφή μιας δύναμης συνοδείας κατά της πειρατείας.

Υπήρξαν σημαντικές ανησυχίες στην Ινδία για την αυξανόμενη παρουσία της Κίνας στην περιοχή. Η Ινδία προσπαθεί να επεκτείνει τη θαλάσσια συνεργασία της με χώρες της περιοχής, όπως τη Σρι Λάνκα, τις Μαλδίβες, την Ινδονησία, την Ταϊλάνδη, το Βιετνάμ, τη Μιανμάρ και τη Σιγκαπούρη, με κύριο στόχο τον έλεγχο της κινεζικής προκλητικότητας.

3 Δεκεμβρίου 2019

Όλες οι εξελίξεις για το μέλλον του ΠΝ, δια στόματος Α/ΓΕΝ.



Ο Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος κ.Τσούνης κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης που παραχώρησε στα πλαίσια της γιορτής του προστάτη Αγ.Νικολάου, μίλησε για τα μελλοντικά σχέδια και τις προτεραιότητες του ΠΝ.

Επιγραμματικά, στο τομέα των εξοπλισμών, οι "ειδήσεις" είναι οι εξής:

-Προμήθεια σύγχρονων UAVs για όλες τις Μονάδες Επιφανείας και τα Ναυτικά Παρατηρητήρια. Πρόκεται για πρόγραμμα το οποίο αποτελεί δωρεά ιδιώτη, το όνομα του οποίου δεν θέλησε να αποκαλυφτεί. 

-Αναβάθμιση φρεγατών ΜΕΚΟ. Σύμφωνα με το λόγια του Α/ΓΕΝ, η αναβάθμιση επί της ουσίας είναι και η "πραγματική" ενδιάμεση λύση αναβάθμισης της Διοίκησης Φρεγατών. Το πρόγραμμα βρίσκεται σε άμεση προτεραιότητα, και ήδη ορισμένες βελτιώσεις και προσθήκες έχουν ήδη χρηματοδοτηθεί. 

-Είναι εξαιρετικά πιθανό να δωθεί και δεύτερο ΠΓΥ "Α471 ΑΤΛΑΣ 1". Αυτό θα εξαρτηθεί από τις επιδόσεις του πλοίου, που θα συγκεντρωθούν από την χρήση του "Α471 ΑΤΛΑΣ 1". Κατά το χθεσινό μας άρθρο σχετικά με την τελετή ένταξης του πλοίου στο ΠΝ, σας είχαμε προϊδεάσει σχετικά με αυτό το ενδεχόμενο, βασιζόμενοι στην αρίθμιση του ονόματος του πλοίου.

-Αναμένεται η ένταξη στη Διοίκηση Ταχέων Σκαφών των Νο6 και Νο7 ΤΠΚ της κλάσης Super Vita, οι οποίες (σύμφωνα με τον Α/ΓΕΝ), θα ενισχύσουν κατακόρυφα την ισχύ των Μονάδων Επιφανείας του ΠΝ.

-CAM-ER και ASTER-30 η Ελληνική επιθυμία για τις FTI. Επίσης, αναφέρθηκε και στις διαπραγματεύσεις που γίνονται με τη Γαλλική πλευρά για τις φρεγάτες FTI, κι ανέφερε ότι η επιθυμία του ΠΝ είναι τα πλοία να εξοπλιστούν με ASTER-30 και CAMM-ER, αντί των ASTER-15. Ωστόσο τόνισε πως ακόμα η συζήτηση βρίσκεται σε αρχικό στάδιο.

-Αντιτορπιλικά Arleigh Burke. Όσον αφορά το θέμα Αμερικανικής θετικής απάντησης για τα Α/Τ Arleigh Burke, ο Α/ΓΕΝ ανέφερε πως "έχει άγνοια" , χωρίς να αποκλείσει ωστοσο την περίπτωση να το γνωρίζει η πολιτική ηγεσία. 



Για να μην έχουμε αυταπάτες: "Ουδέτερος παρατηρητής το ΝΑΤΟ στις ελληνοτουρκικές διαφωνίες" δήλωσε ο Γενς Στόλτενμπεργκ.



Οι τεταμένες ελληνοτουρκικές σχέσεις παραμένουν το θέμα που προκαλεί αμηχανία στη Βορειοατλαντική Συμμαχία. Αυτό αναφέρει και ο επικεφαλής της, Γενς Στόλτενμπεργκ, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην «Κ», τονίζοντας ότι το ΝΑΤΟ παραμένει ουδέτερος παρατηρητής της κατάστασης.

«Και η Ελλάδα και η Τουρκία είναι δύο αξιόλογοι σύμμαχοι και οι δύο συμβάλλουν στην κοινή μας ασφάλεια», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Στόλτενμπεργκ. «Υπάρχουν κάποιες διαφωνίες και χαιρετίζω ότι υπάρχουν διμερείς επαφές που προσπαθούν να αντιμετωπίσουν αυτές τις διαφορές, το ΝΑΤΟ δεν αποτελεί μέρος της διαδικασίας αντιμετώπισης αυτών των θεμάτων» ανέφερε και δεν ήθελε να επεκταθεί περαιτέρω στο θέμα.

Στο ζήτημα του κατά πόσον ανησυχεί το ΝΑΤΟ για τις τουρκικές γεωτρήσεις στην κυπριακή ΑΟΖ, ο ίδιος αναφέρει ότι ένας από τους λόγους που έχει επιτύχει η Βορειοατλαντική Συμμαχία είναι ότι «δεν συμμετέχουμε σε όλα τα δύσκολα θέματα που μας περιβάλλουν».

Από Καθημερινή

Προκλητικό και μη-χρήσιμο το μνημόνιο κατανόησης Τουρκίας-Λιβύης, δήλωσε το Στέιτ Ντιπαρτμεντ



«Προκλητικό» χαρακτηρίζει το Στέιτ Ντιπάρτμεντ το μνημόνιο κατανόησης της Τουρκίας με τη Λιβύη για τον καθορισμό των θαλάσσιων δικαιοδοσιών.

«Η ανακοίνωση ενός υπογεγραμμένου μνημονίου κατανόησης για την οριοθέτηση μεταξύ της Τουρκίας και της κυβέρνησης Εθνικής Συμφιλίωσης της Λιβύης (GNA) έχει προκαλέσει εντάσεις στην περιοχή, δεν είναι χρήσιμη και είναι προκλητική», αναφέρει συγκεκριμένα το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ.

Σε ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ, εκπρόσωπος του Στέιτ Ντιπάρτμεντ υπενθύμισε ότι οι ΗΠΑ δεν παίρνουν γενικά θέση στις διαφωνίες για τα θαλάσσια σύνορα άλλων κρατών.

Παρόλα αυτά, κάλεσε «όλες τις πλευρές να απέχουν από ενέργειες που ενέχουν τον κίνδυνο να αυξήσουν τις εντάσεις στην ανατολική Μεσόγειο σε μια ευαίσθητη χρονικά στιγμή».

Κληθείς να σχολιάσει τις τελευταίες εξελίξεις, ο εκπρόσωπος του αμερικανικού υπουργείου Εξωτερικών παρατήρησε ότι «αυτές οι εξελίξεις δείχνουν τον κίνδυνο η σύγκρουση στη Λιβύη να λάβει ευρύτερες περιφερειακές διαστάσεις και την επείγουσα ανάγκη να εργαστούν όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη μέσω διαπραγματεύσεων για την επίτευξη μιας λύσης».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ