17 Ιουλίου 2019

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ: Το Σύστημα Ομάδων Επαφής GRC-206 του ΕΣ.








ΓΕΝΙΚΑ


Το Σύστημα Oμάδων Επαφής GRC-206(V) είναι ένα κινητό σύστημα επικοινωνιών. Παρέχει έλεγχο κυκλοφορίας αέρος για τα αεροσκάφη και είναι εφοδιασμένο για αυτό το σκοπό με συσκευές ασύρματης επικοινωνίας και συσκευή ευρέσεως θέσης (GPS).

To ΣΟΕ GRC-206(V) συνεπώς λειτουργεί σαν "ενδιάμεσος" μεταξύ των Μονάδων Ελιγμού (ΠΖ-ΤΘ) και της Αεροπορίας (Αεροπορίας Στρατού και Πολεμικής Αεροπορίας), για την αίτηση από τις πρώτες και τον συντονισμό της εγγύς αεροπορικής υποστήριξης (ΕΑΥ). 




Το σύστημα επικοινωνιών είναι εγκατεστημένο επί οχήματος Μercedes Βenz 240GD και περιλαμβάνει τους εξής Σταθμούς Ασυρμάτων:
  • Δύο (2) Σ/Α VHF-FM, 
  • Έναν Σ/Α HF/SSB και 
  • Δύο Σ/Α VHF/UHF-AM. 
Οι δύο Σ/Α VHF/UHF-AM έχουν τη δυνατότητα UHF HaveQuick II και δυνατότητα λήψης σημάτων από τον δέκτη του GPS. Επίσης μπορεί να χρησιμοποιηθούν για το συγχρονισμό της ώρας με άλλους Σ/Α που έχουν HQ II για αναπήδηση συχνότητας.

Το σύστημα επικοινωνιών ελέγχεται και χειρίζεται από τον πίνακα ελέγχου των ραδιοσυσκευών (RSC) που υπάρχει.
Το συγκρότημα οπτικών ινών (FOCAS) επιτρέπει λειτουργία του συστήματος OΕ από αποστάσεις μέχρι και 1 χιλιομέτρου. Παρέχονται καλωδιώσεις τροφοδοσίας για λειτουργία από αποστάσεις 6 και 15 μέτρων, όμως για λειτουργία από απόσταση 1 χιλιομέτρου απαιτείται μονάδα συσσωρευτή (μπαταρία) για την λειτουργία του πίνακα ελέγχου ραδιοσυσκευών (RSC).

Παροχές  επικοινωνίας:
  • HF – SSB στις συχνότητες από 1.600 – 29.999 MHz στην άνω μπάντα USB, κάτω μπάντα LSB ή σε συνεχές κύμα (CW), με αναπήδηση συχνότητας. 
  • VHF – FM στις συχνότητες από 30.000 – 87.975 MHz σε θέση λειτουργίας μονού διαύλου ή σε θέση λειτουργίας αναπηδούσης συχνότητας (FM).
  • VHF – AM στις συχνότητες από 116.000 – 149.975 MHz σε θέση λειτουργίας μονού διαύλου.
  • UHF – AM στις συχνότητες από 225.000 – 399.975 MHz σε θέση λειτουργίας μονού διαύλου ή σε θέση αντιμέτρων HAVE QUICK II ECCM.




Η Μονάδα Τηλεχειρισμού RCS

Το σύστημα συνοδεύεται από γεννήτρια το οποίο μεταφέρεται σε τρέιλερ, στην οποία περιέχονται επίσης μια κεραία, η οπτική ίνα του ενός χιλιομέτρου και το σύστημα καλωδιώσεων εδάφους.

Η RCS κάτω δεξιά, η οποία χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του GRC-206 (πάνω αριστερά).
Η RCS κάτω δεξιά, η οποία χρησιμοποιείται για τον έλεγχο του GRC-206 (πάνω αριστερά).


Σ/Α VHF/UHF-AM  AN/VRC-83 (V2)

Στο συγκρότημα περιλαμβάνονται δύο Σ/Α VHF/UHF-AM και ο καθένας από αυτούς αποτελείται από ένα πομποδέκτη VHF/UHF-AM RT 1319B/URC και ένα ενισχυτή προσαρμογέα AM-7178A/URC-83.

Ο Σ/Α VHF – AM παρέχει επικοινωνία φωνής εδάφους – αέρος σε κάθε ένα από τους 1360 διαύλους στην περιοχή από 116.000 έως 149.975 ΜHz. Ο Σ/Α UHF –AM είναι δυνατό να δεχθεί μέχρι 8 προτοποθετημένους διαύλους και ελέγχεται από τον πίνακα ελέγχου του ραδιοσυγκροτήματος (RSC) με την Μονάδα Διανομής Σήματος (SDU). Ο Σ/Α UHF – AM παρέχει επικοινωνία φωνής εδάφους - αέρος σε κάθε ένα από τους 7.000 διαύλους στην περιοχή 225.000 έως 399.975 MHz. Ο Σ/Α UHF – AM έχει επίσης τη δυνατότητα λειτουργίας αντιμέτρων HAVE QUICK II ECCM και επίσης είναι τηλεχειριζόμενος από τη διασύνδεση του Πίνακα Ελέγχου Ραδιοσυσυσκευών (RSC).

Η Ελλάδα είναι γνωστό ότι προμηθεύτηκε 200 από τους παραπάνω Σ/Α το 2000. Οι παραπάνω ασύρματοι χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία της Ομάδας Επαφής με τα αεροσκάφη κι ελικόπτερα της ΠΑ και της ΑΣ.

O Σ/Α VRC-83 με τον ενισχυτή του.
O Σ/Α VRC-83 με τον ενισχυτή του.





Σ/Α VHF-FM  DRC 9200

O Σ/Α DRC-9200 περιλαμβάνει δύο Σ/Α TRC 9200 καθώς και ενισχυτή σήματος στα 50W. Οι Σ/Α TRC 9200 έχουν αντικαταστήσει τους παλαιότερους Σ/Α SINCGARS και έχουν την δυνατότητα λειτουργίας με αναπήδηση συχνότητας. 
Η κύρια αποστολή (χρήση) αυτών των ασυρμάτων είναι η επικοινωνία της Ομάδας Επαφής με τα ΚΣΠΥ των Μονάδων Ελιγμού. Είναι υπεύθυνοι δηλαδή για την αποκατάσταση της επικοινωνίας μεταξύ της Ομάδας Επαφής με τα χερσαία τμήματα ελιγμού καθώς και τους Σχηματισμούς του ΕΣ.


Ο Σ/Α DRC-9200 (Στην ουσία πρόκειται για νεώτερο μοντέλο, τον -9310).
Ο Σ/Α DRC-9200 (Στην ουσία πρόκειται για νεώτερο μοντέλο, τον -9310).



Σ/Α  HF-SSB  HARRIS (ή TRC-3600)

Eίναι Αμερικανικής προέλευσης. Στο συγκρότημα περιλαμβάνεται ένας Σ/Α HF-SSB ο οποίος αποτελείται από τον πομποδέκτη RF-5022RT και τον ενισχυτή ισχύος RF-503PA-125A. 
Ο Σ/Α HF- SSB λειτουργεί στην περιοχή συχνοτήτων από 1.600 έως 29.999 MHz με διαχωρισμό 100 Hz. Ο Σ/Α είναι εφοδιασμένος με αυτόματη επιλογή συχνοτήτων. Είναι δυνατό να τηλεχειριστεί μέσω της διασύνδεσης του Πίνακα Ελέγχου Ραδιοσυσυσκευών (RSC).

Ο Σ/Α HF/SSB Harris.
Ο Σ/Α HF/SSB Harris.




Πλέον όμως, οι Σ/Α HF/SSB Ηarris αν και είναι σχετικά σύγχρονοι, με αναπήδηση συχνότητας, έχουν αντικατασταθεί από τους υπερσύγχρονους Σ/Α TRC-3600, οι οποίοι είναι Σ/Α "ΑΜ" τεχνολογίας αιχμής, κι έχουν πανελλαδική εμβέλεια, με αυξημένες τεχνικές ECCM. Οι Σ/Α TRC-3600 είναι Γαλλικής προέλευσης (Thales), κι Ελληνικής κατασκευής (Intracom).

Ο Σ/Α TRC-3600.
Ο Σ/Α TRC-3600.



Επίλογος

Αν και το Σύστημα Ομάδων Επαφής είναι σχεδίασης του 1980, εντούτοις ο Ελληνικός Στρατός το έχει κρατήσει πλήρως σύγχρονο κι αξιόπιστο χάρις στις συνεχείς αναβαθμίσεις που του έχει εφαρμόσει. Επι της ουσίας, δεν έχει μείνει σχεδόν τίποτα ίδιο σε σχέση με τον αρχικό GRC-206, εκτός ίσως από την RCS. Όλοι οι ασύρματοι έχουν αντικατασταθεί με νέους Σ/Α σύγχρονης κατασκευής, υψηλών επιδόσεων και με αυξημένη αντοχή σε παρεμβολές. Κι όλα αυτά χάρις στην διαρκή ενασχόληση και στις φιλότιμες προσπάθειες του προσωπικού των Διαβιβάσεων. Οι οποίοι δουλεύοντας κάτω από δυσκολες οικονομικές συνθήκες, και με λιγοστά μέσα και προσωπικό, καταφέρνουν να αξιοποιούν ο,τι τους δίνεται στο έπακρο. 


Βιβλιογραφία:












Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου