15 Αυγούστου 2019

Τσαβούσογλου: Τουρκικά UAVs πετούν ήδη ανατολικά του Ευφράτη. Το YPG να αποσυρθεί άμεσα...



Ο Τούρκος ΥΠΕΞ Τσαβούσογλου προέβη σε άλλη μια προκλητική δήλωση το πρωί, τόσο έναντι των ΗΠΑ, όσο κι έναντι του YPG.


Σύμφωνα με όσα μεταδίδει το EHA, ο Τούρκος ΥΠΕΞ Μ.Τσαβούσογλου,δήλωσε πριν από λίγο, ότι τουρκικά UAVs πετούν ήδη στην περιοχή που η Άγκυρα θέλει να μετατρέψει σε “ζώνη ασφαλείας”, εντός του εδάφους της Συρίας κι ανατολικά του Ευφράτη. Ο Τσαβούσογλου απαίτησε μάλιστα να αποσυρθούν από την περιοχή όλες οι δυνάμεις των Κούρδων του YPG και κατηγόρησε τις ΗΠΑ ότα εξακολουθούν να τους υποστηρίζουν.


ΑΠΟΨΗ: Διαμοιράζοντας τα “ιμάτια” των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά




Από odosdrachmis


“Χωρίς ανάσα” συνεχίζεται η απόσπαση πολύτιμων παραγωγικών υποδομών από το Ναυπηγείο Σκαραμαγκά, μια από τις μεγαλύτερες βιομηχανικές μονάδες της χώρας και… ελπίδα για την παραγωγική της ανασυγκρότηση.

Θυμίζουμε ότι τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά (ΕΝΑΕ), έχουν τεθεί σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης το 2018. Ο ειδικός διαχειριστής ανέλαβε την αποστολή να προχωρήσει σε διαγωνιστικές διαδικασίες “αξιοποίησης” των ναυπηγείων, δηλαδή εκποίηση οικοπέδων και παραγωγικών υποδομών του εμπορικού τμήματος του Ναυπηγείου, προκειμένου να υλοποιηθεί η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου που επέβαλε στην Ελλάδα την ανάκτηση παράνομων κρατικών ενισχύσεων από τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, ύψους άνω των 650 εκατ. ευρώ. Η απόφαση για τις κρατικές ενισχύσεις εκδόθηκε από το Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης το 2008.


Πριν λίγες μέρες ανασύρθηκε η δεξαμενή Νο 1, που είχε βυθιστεί τον Ιανουάριο του 2018 και σε λίγο θα πάρει και αυτή το δρόμο για τις εγκαταστάσεις του πλειοδότη, σε γειτονικό ιδιωτικό ναυπηγείο. Εργαζόμενοι του Ναυπηγείου μάς έστειλαν φωτογραφίες από την ανάσυρσή της. Αγοράστηκε για σκραπ. Πριν ένα μήνα περίπου είχε αποσπαστεί από τις εγκαταστάσεις του Σκαραμαγκά η δεξαμενή Νο3. Όπως μας λένε οι εργαζόμενοι, και αυτή αγοράστηκε ως σκραπ, αλλά πιστεύουν ότι ο νέος ιδιοκτήτης της θα την εκμεταλλευτεί ως εργαλείο.



Δηλαδή, αφού πρώτα την επισκευάσει θα κάνει δεξαμενισμό σε πλοία τύπου καταμαράν highspeed ή και mega yacht, “όπου είναι όλο το χρήμα”, όπως υποστηρίζουν. “Δηλαδή έτσι εξυγιαίνεται το μεγαλύτερο ναυπηγείο της χώρας;”, αναρωτιούνται.Ρωτήσαμε τους εργαζόμενους ποια θα τα εργαλεία θα απομείνουν στο ναυπηγείο για να δουλέψουν.
Να τι μας απάντησαν: “Κάποτε το ναυπηγείο είχε πέντε δεξαμενές, τρεις πλωτές και δύο μόνιμες, καθώς και μία ναυπηγική κλίνη. Και αυτή εκποιείται. Στο ναυπηγείο μείνει μία, η μόνιμη δεξαμενή Νο4 με χωρητικότητα μέχρι 320 χιλιάδων τόνων καράβια. Στη συγκεκριμένη γίνεται ο δεξαμενισμός των φρεγατών του Ελληνικού Πολεμικού Ναυτικού.
Ο μόνος μας πελάτης. Αυτός που μας πληρώνει. 
Η Νο4 μόνιμη αυτή τη στιγμή υπολειτουργεί όπως όλο το Ναυπηγείο. Αυτό συμβαίνει γιατί δεν υπάρχει εργοδότης να στηρίξει με χρήμα ζεστό την υποδομή, συντήρηση και την αγορά καινούργιων μηχανημάτων και τεχνολογίας. Από την άλλη, φυσικά, το Πολεμικό Ναυτικό δεν μπορεί να υποστηρίξει ένα ναυπηγείο. 
Η Νο4 δεξαμενή έχει τέσσερις κύριες αντλίες για να αδειάζει το νερό από τη λεκάνη της (γεμίζει με βαρύτητα). 16.000 κυβικά την ώρα βγάζει κάθε μία από αυτές τις αντλίες, αλλά τώρα μας έχουν μείνει οι δύο και ενώ με τέσσερις απαιτούνται περίπου τρεισήμισι ώρες να αδειάσουν τα νερά από τη λεκάνη, τώρα με δύο κυρίες αντλίες απαιτούνται 7 ώρες. Λειτουργούν διπλάσιες ώρες και είναι σαν να κάνουν δύο δεξαμενισμούς τη φορά και όχι έναν. Η Νο4 έχει μηχανολογικά προβλήματα, σάπια δίκτυα. Άλλο επίσης σοβαρό πρόβλημα είναι και οι ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις της δεξαμενής, όσο και όλου του ναυπηγείου, οι οποίες δεν συντηρούνται με αποτέλεσμα να καταστρέφονται. Με πόσες δεξαμενές θα μείνουμε;”

Ακολουθεί ένα μικρό χρονικό της ιστορίας των υπολοίπων δεξαμενών, όπως μάς το δίνουν οι εργαζόμενοι του Ναυπηγείου:

“Λίγο πριν μπούμε στο ευρώ, στο τέλος του 2001, και αφού πρώτα τα Ναυπηγεία επισκεύασαν και συντήρησαν στο ακέραιο, στην παραμικρή λεπτομέρεια, την Νο2 πλωτή δεξαμενή, την πούλησαν στην Τουρκία. Για την  Νο3 πλωτή τα έχουμε πει, όσο για τη Νο1 το πιθανότερο είναι να πάει όντως για σκραπ.
Και τώρα… το φιλέτο, η Νο5 μόνιμη δεξαμενή, που διεκδικείται από δεκαετίες από τον Δήμο Χαϊδαρίου. Τώρα ανήκει στο Υπερταμείο. 
Αυτό που θα σας περιγράψουμε έγινε το 2011 και ενώ υπήρχε “υποψία” ότι μπορεί το Ναυπηγείο να χάσει την εγκατάσταση της Νο5 δεξαμενής. Κάποιοι λοιπόν μετέφεραν από το τότε υγιές Ναυπηγείο στη εγκατάσταση Νο5 μερικά από τα καλύτερα εργαλεία του, όπου παραμένουν μέχρι και σήμερα. Τότε, το 2011, μετέφεραν δύο γερανούς ανυψωτικής ικανότητας 100 τόνους ο καθένας, που διαθέτουν βοηθητικό άγκιστρο πέντε τόνων για γρήγορες δουλειές. Οι δύο αυτοί γερανοί πλαισίωσαν άλλους τρεις γερανούς ίδιων δυνατοτήτων.
Επίσης το 2011 μετέφεραν εκεί δύο γερανογέφυρες. Κάθε μια έχει επάνω της δύο φορεία άγκιστρα, ανυψωτικής ικανότητας 20 τόνων το καθένα, σύνολο 40 τόνοι, με ωφέλιμο ύψος 30 μέτρα. Εκεί στην Νο 5 πλαισίωσαν άλλες δύο ολόιδιες και έτσι έγιναν τέσσερις. Με αυτές τις γερανογέφυρες έχεις την υποδομή να δημιουργήσεις την προκατασκευή, ώστε να χτίσεις ένα καράβι περίπου της χωρητικότητα της  μόνιμης δεξαμενής Νο5! Ακόμη… 
Παραμένουν εκεί αεροσυμπιεστές, αντλίες υψηλής πιέσεως, ηλεκτρολογικός εξοπλισμός.
Η εγκατάσταση της ΜΔ Νο5 έχει κι άλλες υποδομές (υποδομές που το υπόλοιπο ναυπηγείο δεν έχει), καθώς είναι σύγχρονη, απλή στη λειτουργία της με μικρό κόστος συντήρησης και λειτουργίας σε σχέση με τη  Νο4. Να σας θυμίσουμε ότι ο Νιάρχος μπάζωσε και έφτιαξε την Νο5 δέκα χρόνια μετά την Νο4.
Αξίζει κάποτε μιλήσουμε και για τα ρυμουλκά του Ναυπηγείου. Είχαμε πέντε ρυμουλκά, δεν θα μείνει κανένα!”

“Αξιοποίηση” της περιουσίας του Ναυπηγείου

Ένα από τα επιχειρήματα του Ελληνικού Δημοσίου, αναφορικά με το καθεστώς ειδικής διαχείρισης, ήταν οι οφειλές της ΕΝΑΕ προς τους πιστωτές της. Όπως σημειωνόταν, ειδικότερα προς το Ελληνικό Δημόσιο υπήρχε οφειλή ύψους άνω των 620 εκατ. ευρώ, λόγω της προαναφεθείσας χορήγησης παράνομων κρατικών ενισχύσεων, οι οποίες έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες και μαζί με τις προσαυξήσεις ξεπερνούν τα 667 εκατ. ευρώ. Στην Τράπεζα Πειραιώς υπάρχουν οφειλές συνολικού ύψους 24 εκατ. ευρώ, ενώ στους εργαζόμενους οφείλεται συνολικό ποσό άνω των 176 εκατ. ευρώ (αποδοχές και άλλες αξιώσεις των εργαζομένων της ΕΝΑΕ). Το εμπορικό σκέλος, λοιπόν, έχει βγει σε διαγωνισμό, από τον ειδικό διαχειριστή.
Όλα “πάνε ρολόι”, λοιπόν. Δεξαμενές, ρυμουλκά κοκ σκορπάνε αριστερά και δεξιά,έναντι πινακίου φακής το καθένα. Για πόσο ακόμη θα έχει το θράσος η Πολιτεία να μιλά για “Ναυπηγείο Σκαραμαγκά” και τις προοπτικές ανασύστασής του;

Η Σλοβακική ΠΑ αναζητά νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος μετά τα 14 F-16 Block 70. ΕΜΕΙΣ ΜΕ ΤΑ Τ-2C;;



Η Ελληνική ΠΑ των εκατοντάδων μαχητικών 3ης-4ης γενιάς κι εκπαιδεύεται με τα παλαιά πλην τίμια T-2C Buckeye, ενώ η μικροσκοπική Σλοβακική Αεροπορία,βρίσκεται σε προχωρημένη φάση αναζήτησης νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους προκεχωρημένης εκπαίδευσης. Και κάτι μας λέει, πως θα αποκτήσει πριν από εμάς....

Η Σλοβακική αεροπορία λοιπόν, αναζητά ένα νέο προηγμένο εκπαιδευτικό αεροσκάφος ενόψει της παραλαβής των 14 μαχητικών F-16 Block 70 που αγοράζει και τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται το 2023.

Βάσει της συμφωνίας των F-16, 22 Σλοβάκοι πιλότοι θα εκπαιδευτούν σε μαχητικά F-16 Block 52 στην αεροπορική βάση της Τουσόν στην Αριζόνα των ΗΠΑ. Οι εν λόγω πιλότοι έχουν εκπαιδευτεί με αεροσκάφη Aero L-39CM/L-39ZAM.

Ο επικεφαλής της σλοβακικής Αεροπορίας δήλωσε πως η Σλοβακική ΠΑ έχει αρχίσει να κατασταλάζει αναφορικά με τις προδιαγραφές που θα πρέπει να πληρεί το νέο εκπαιδευτικό αεροσκάφος της.

Σανίδα σωτηρίας από το συνταξιοδοτικό ταμείο του Τουρκικού Στρατού (!!!!), στη βρετανική βιομηχανία χάλυβα British Steel!


Από την Καθημερινή.

Σανίδα σωτηρίας προσφέρει το συνταξιοδοτικό ταμείο του τουρκικού στρατού (Oyak) στη βρετανική βιομηχανία χάλυβα British Steel, η οποία βρίσκεται στα πρόθυρα χρεοκοπίας.

Η βρετανική κυβέρνηση και η εταιρεία Altaer Holding, που ελέγχεται πλήρως από το Oyak, βρίσκονται σε διαπραγματεύσεις για το μέλλον της δεύτερης μεγαλύτερης εταιρείας χάλυβα στη Βρετανία. Η British Steel προχώρησε σε ρευστοποίηση των μετοχών της τον Μάιο και αναζητεί απεγνωσμένα κάποιον επενδυτή. Θεωρητικά, το Oyak θα μπορούσε να προσφέρει την απαραίτητη οικονομική ώθηση.

Το συνταξιοδοτικό ταμείο του τουρκικού στρατού, που ιδρύθηκε το 1961, αυξάνει το ποσό των συντάξεων και προσφέρει στα 360.000 μέλη του δάνεια και υποθήκες με καλύτερους όρους. Πλέον το Oyak είναι ένας από τους μεγαλύτερους επιχειρηματικούς ομίλους της χώρας και ανταγωνίζεται εμπορικούς κολοσσούς, που επί δεκαετίες κυριαρχούσαν στον τουρκικό επιχειρηματικό κλάδο. Τα έσοδα του Oyak ανήλθαν σε 9,8 δισ. δολάρια το 2018, ενώ η αξία των περιουσιακών στοιχείων του φτάνει τα 19,3 δισ. δολάρια. Σε αντίθεση με τα περισσότερα συνταξιοδοτικά ταμεία, οι πληρωμές προς τα μέλη του δεν είναι σταθερές, επομένως κερδίζει με αυτόν τον τρόπο μεγαλύτερη οικονομική ευελιξία.

To Oyak έχει επιδείξει επενδυτικό ενδιαφέρον στη βιομηχανία τσιμέντου, εξόρυξης, στη γεωργία, ενώ συνεργάζεται και με τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault. Πρόεδρος του Oyak είναι ο Μεχμέτ Τας, τέως στρατηγός του στρατού. Μέσα στις επόμενες ημέρες πρόκειται να ανακοινωθεί ποιος θα εξαγοράσει την British Steel. Αυτός που έχει υποβάλει την προτιμητέα προσφορά θα προχωρήσει σε πιο λεπτομερείς συζητήσεις, ενώ μέχρι να ολοκληρωθεί η αποτίμηση θα περάσουν αρκετές εβδομάδες. Τελικός στόχος είναι η διάσωση της British Steel από τη χρεοκοπία και η διατήρηση χιλιάδων θέσεων εργασίας.

Η τουρκική εταιρεία Ataer Holding ιδρύθηκε από το Oyak το 2015 και είναι ο μέτοχος πλειοψηφίας στην Erdemir, τη μεγαλύτερη βιομηχανία χάλυβα στην Τουρκία. Η Ataer σκοπεύει να προχωρήσει σε σειρά εξαγορών διεθνών εταιρειών χάλυβα. Η εξαγορά της British Steel είναι το πρώτο, τολμηρό βήμα για την εταιρεία.

Ορισμένοι αναλυτές στον οίκο αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Fitch προειδοποιούν πως «τέτοιου είδους επιχειρήσεις (χάλυβα) είναι πιο περιοδικές και ασταθείς σε σχέση με επενδύσεις σε υπηρεσίες κοινής ωφελείας και με τους κλάδους καταναλωτικών αγαθών».

Το Oyak διατηρεί στενές σχέσεις με τον τουρκικό στρατό, παρότι δεν επιχορηγείται από αυτόν ούτε κατανέμει μερίσματα στην κυβέρνηση. Στις εταιρείες που κατέχει, στις υψηλές θέσεις βρίσκονται απλοί πολίτες από τον επιχειρηματικό κλάδο.
Αφότου το κόμμα του Τούρκου προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν κέρδισε τις εκλογές το 2002, οι επικεφαλής του Oyak προσπαθούσαν να εντοπίσουν κάθε ενδεχόμενο στρατιωτικού πραξικοπήματος – παρότι κανείς δεν είχε στοχοποιήσει το ταμείο. Ορισμένοι θεωρούσαν ότι η ύπαρξη του Oyak ήταν ανεξήγητη και ότι το ταμείο απολάμβανε ιδιαίτερα πλεονεκτήματα, τα οποία προσέφεραν υπερβολικά πολλή οικονομική δύναμη στις ένοπλες δυνάμεις.

Το ταμείο είχε ισχυριστεί τότε ότι πληρώνει τους φόρους που του αναλογούν, λειτουργεί με διαφάνεια και δεν διαφέρει σε τίποτα σε σύγκριση με τα μεγαλύτερα συνταξιοδοτικά ταμεία των ΗΠΑ, του Καναδά και της Ολλανδίας.

Ορισμένοι αναλυτές πιθανολογούν πως η διάσωση της British Steel κρύβει εμπορικά συμφέροντα για την Erdemir. Η Ataer Holding κατέχει το 49,3% της Erdemir, η οποία θα ευνοηθεί από την ενδεχόμενη συμφωνία με την British Steel. Η τουρκική βιομηχανία δεν παράγει αρκετό χάλυβα ώστε να προμηθεύει όσα εργοστάσια ενσωματώνουν τα μέταλλα σε μορφές με υψηλότερη αξία. Εφόσον η British Steel αντιμετωπίζει το αντίστροφο πρόβλημα, με αποτέλεσμα να ζημιώνεται, θα μπορούσε να στέλνει τα μέταλλα στα εργοστάσια της Erdemir.

Σχόλιο ΑmynaGR: 

ΔΩΡΑΚΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΤFX;;

O ηλεκτρικός turboprop κινητήρας Catalyst, θα αποτελέσει την επιλογή του υβριδικού Α/φους TriFan600.



Η General Electric, ανακοίνωσε για πρώτη φορά στο EAA AirVenture στο Oskosh, ότι ο νέος ηλεκτρικός κινητήρας της, που ονομάζεται Catalyst, θα χρησιμοποιηθεί στο υβριδικό αεροπλάνο XTI TriFan600. 

Ο κινητήρας, ο οποίος θα παράγει ισχύ 1 μεγαβάτ, θα αποτελέσει ένα σημαντικό βήμα στην ανάπτυξή των πρώτων αεροσκαφών με ηλεκτρική πρόωση. 

ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΗΡΑ

Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς στροβιλοκινητήρες που απαιτούν ξεχωριστό στρόβιλο για κάθε έλικα, εδώ η πρόωση παρέχεται σε έναν ενιαίο στρόβιλο που περιστρέφει πολλαπλές προπέλες σε ένα αεροσκάφος, αναφέρει ο Craig Hoover, Υπεύθυνος Μονάδας Γενικής Αεροπορίας της GE Aviation. 

Αυτό επιτρέπει στα υβριδικά αεροσκάφη (κάθετης και συμβατικής αποπροσγείωσης), να έχουν περισσότερους πόρους πρόωσης, το οποίο με τη σειρά του ανοίγει το δρόμο για τους σχεδιαστές αεροσκαφών να αναμορφώσουν όλα τα θεμελιώδη στοιχεία του σχεδιασμού. 

Ο Hoover ανέφερε επίσης, ότι το τρέχον τεχνολογικό επίπεδο των συσσωρευτών, δεν επιτρέπει στα αεροσκάφη να πετούν σε μεγάλες αποστάσεις. 


CATALYST / ΧΤΙ Τrifan600




Το πιο σημαντικό από τα προνόμια του Catalyst  πάντως, είναι ότι τα αεροσκάφη θα μπορούν να πετούν σε μεγαλύτερα υψόμετρα και ταχύτερα από οποιοδήποτε άλλο αεροσκάφος με ηλεκτρικό κινητήρα. Επιπλέον, ο κινητήρας Catalyst, μαζί με την ισχύ που παρέχει, θα επιτρέψει τη μεταφορά μεγαλύτερων φορτίων. 

Θυμίζουμε πως η General Electric εισήγαγε τον Catalyst το 2015, τον πρώτο στροβιλοκινητήρα που σχεδιάστηκε από το μηδέν και διέθεσε 400 εκατομμύρια δολάρια για την ανάπτυξή του. Μέσω των νέων τεχνικών και τεχνολογιών που αναπτύχθηκαν από το παραπάνω πρόγραμμα, σήμερα εν έτει 2019, το αρχικό βάρος του κινητήρα μειώθηκε κατά 5% και η κατανάλωση καυσίμου βελτιώθηκε κατά 1%. 

Για το αεροσκάφος TriFan600, ο κινητήρας θα έχει ισχύ περίπου 1.400 ίππων το οποίο με τη σειρά του αντιστοιχεί σε περίπου 1 MW ισχύος. Τέλος, όσον αφορά την μεταφορική του ικανότητα, το αεροσκάφος θα μπορεί να μεταφέρει συνολικά 6 επιβάτες, συμπεριλαμβανομένου του πιλότου.

Μετάφραση από την ιστοσελίδα της General Dynamics.

ΤΑ ΠΑΝΤΑ για το νέο σύστημα παρεμβολέων Milkar 3A3 του Τουρκικού Στρατού.



Σύμφωνα με το Τουρκικό  SSΒ, η εταιρία ASELSAN παρέδωσε στον Τουρκικό Στρατό 11 συστήματα Ηλεκτρονικού Πολέμου (παρεμβολέων) Milkar 3A3, τα οποία και προορίζονται να αντικαταστήσουν ισάριθμα συστήματα Milkar 3A2 που ήδη υπηρετούν στον Τουρκικό Στρατό από το 2005. Επίσης, μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να ενταχθούν κι άλλα τέσσερα σύστήματα Milkar 3A3, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό των συστημάτων στα 15, αριθμός ο οποίος και θα αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου τα παλαιότερα συτήματα ΗΠ.

Τι είναι το σύστημα Ηλεκτρονικού Πολέμου (παρεμβολέων) Milkar 3.

Το σύστημα Milkar 3 είναι ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρεμβολέων, Τουρκικής ανάπτυξης και κατασκευής, το οποίο προορίζεται για τον εντοπισμό και την παρεμβολή των συστημάτων επικοινωνιών του αντιπάλου. Δηλαδή, εντοπίζει κι αναγνωρίζει τις εχθρικές επικοινωνίες, κι αναλόγως των περιστάσεων, είτε τις παρεμβάλλει με διάφορες τεχνικές, είτε τις εξαπατά (spoof) με χρονοκαθυστέρηση, αλλοίωση, μίξη διαφορετικών γραμμών κοκ.

Συνεπώς, το σύστημα Milkar 3 ασχολείται μόνο με τις επικοινωνίες κι εν γένει με τα ραδιοκύματα των ασύρματων συστημάτων επικοινωνιών στις V/UHF μπάντες (3-3000 ΜHz), κι όχι με τα συστήματα ρανταρ όπως το KORAL.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ

Όπως φαίνεται κι από την ονομασία του, το Milkar 3A3 ανήκει σε μια μεγάλη οικογένεια παρόμοιων συστημάτων, της ASELSAN. 

Milkar 3: Είναι σύστημα ΗΠ πρώτης γενιάς, το οποίο εισήχθει σε υπηρεσία τέλη της δεκαετίας του 80 (1978-1982).

Μilkar 3A2: Είναι σύστημα ΗΠ δεύτερης γενιάς, με περιορισμένη δυνατότητα παρεμβολής επικοινωνιών αναπηδούσης συχνότητας (frequency hopping), καθώς και με πιο σύγχρονο interface (Windows λειτουργικό σύστημα) και αυτοματοποιημένες διαδικασίες. Εισήχθει σε υπηρεσία στα τέλη της δεκαετίας του 90 (1998-2000). 

Τα δύο παραπάνω συστήματα, εξ'όσων μπορούμε να γνωρίζουμε, μπορούσαν να δράσουν μόνο στην VHF μπάντα, με την έκδοση Α2 να έχει μόνο περιορισμένες δυνατότητες στην UHF μπάντα....

Milkar 3A3: Πρόκειται για την τελευταία έκδοση του συστήματος παρεμβολέων Milkar 3,  η οποία αναπτύχθηκε σχεδόν εξ'ολοκλήρου με Τουρκικά υποσυστήματα στα μέσα της δεκαετίας του 2000 (2005-2006). Είναι πλήρως αυτοματοποιημένο, σύγχρονο, και διαθέτει πλήρως διαλειτουργικό interface (Windows λογισμικό, διαδραστικούς έγχρωμους χάρτες, εκτέλεση όλων των ενεργειών από τον Η/Υ κοκ).Υπηρετείται από λιγότερα άτομα, και δύναται να εγκατασταθεί στην περιοχή ενδιαφέροντος μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα. 


 

Τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας συστημάτων ΗΠ Milkar είναι επιγραμματικά τα κάτωθι:

Milkar 4/ A/ A2: Είναι υποοικογένεια ολοκληρωμένων συστήματων ESM (Ηλεκτρονικής Υποστήριξης), δηλαδή είναι υπεύθυνα για την διαμόρφωση της εικόνας του πεδίου της μάχης στο ηλεκτρομαγνητικό φάσμα (θέσεις εχθρικών τμημάτων που εκπέμπουν Η/Μ ακτινοβολία).

Milkar 5A/ T: Είναι υπογένεια συστημάτων παρεμβολέων βομβών IED. H τελευταία έκδοση (Milkar 5T), είναι πλήρως φορητή.


Περισσότερα για το σύστημα παρεμβολέων Milkar 3A3

Αν και η ανάπτυξη του συστήματος ξεκίνησε στα μέσα της δεκαετίας του 2000, εντούτοις μια σειρά από προβλήματα καθυστέρησε την εκτέλεση της πρώτης παραγγελίας από τον Τουρκικό Στρατό, η οποία κι εν τέλει πραγματοποιήθηκε το 2015, κι αφορούσε 15 συστήματα.

Κάθε σύστημα Milkar 3A3 αποτελείται από 2 φορτηγά 4x4, θωρακισμένης καμπίνας. Ο λόγος ύπαρξης 2 οχημάτων είναι για την εξυπηρέτηση των διαφορετικών μπαντών. Δηλαδή το ένα όχημα ασχολείται με την VHF / χαμηλή UHF μπάντα, και το δεύτερο με την υπόλοιπη UHF.

Σύμφωνα πάντως με την ASELSAN, προσφέρθηκε στον Τουρκικό Στρατό και η λύση τοποθέτησης όλου του συστήματος σε ένα όχημα κατηγορίας ΤΟΜΠ, κάτι που όπως φαίνεται αρνήθηκε ο Τουρκικός Στρατός  


Επιδόσεις - Τεχνικά Χαρακτηριστικά (Πηγή: ASELSAN, SSB):

  • Εύρος συχνοτήτων: V / UHF (ή και HF-SHF αν το επιθυμεί ο πελάτης).
  • Ισχύς εξόδου RF: Άγνωστη.
  • Τύποι εμπλοκής: Συνεχής, Ανακάλυψης, Σημασιοποιημένος  
  • Είδη παρεμβολής: Spot, Sequential, Multiple, Barrage, Reactive (Σημείου, Ακολουθητική, πολλαπλή, φραγμού, αντιδραστική).
  • Δυνατότητα Αποδιαμόρφωσης: FM, AM, LSB, USB, CW.
  • Λειτουργίες καταγραφής: Ηχητικές και IF SignalRecord.
  • Παρεχόμενη ισχύς γεννήτριας οχήματος: 220/380 ± 10 VAC, 50 ± 3 Hz, 3φασικό.
  • Εύρος θερμοκρασίας λειτουργίας: -30 ° / + 50 ° C, 0 ° / + 50 ° C (εσωτερικές μονάδες).
  • Εύρος θερμοκρασίας αποθήκευσης: 40 ° / + 60 ° C.
  • Υγρασία: 95%.

Δυνατότητες
  • Δυνατότητα αντιδραστικής παρεμβολής (reactive jamming), εναντίον ασυρμάτων αναπήδησης συχνότητας. 
  • Ενισχυτές υψηλής απόδοσης και αποδοτικότητας. 
  • Δυνατότητα λήψης στενής/ευρείας δέσμης (σάρωση / ανίχνευση / απομάκρυνση). 
  • Υψηλή ταχύτητα συντονισμού διέγερσης (<100 ns). 
  • Κατευθυντικές κεραίες παρεμβολής υψηλής απολαβής (gain), οι οποίες παρέχουν ισχυρό σήμα σε μεγάλες αποστάσεις.


Επιγραμματική επεξήγηση των ανωτέρω

Επειδή είναι δύσκολο για τον μέσο αναγνώστη να καταλάβει την σημασία των παραπάνω χαρακτηριστικών, θα προσπαθήσουμε εν τάχει να τα επεξηγήσουμε. 

Με λίγα λόγια, ο παραπάνω παρεμβολέας (Milkar 3A3), μπορεί να παρεμβάλλει/ εξαπατήσει, οποιοδήποτε σύστημα επικοινωνιών του Ελληνικού Στρατού, ακόμα και των ασυρμάτων που έχουν αναπήδηση συχνότητας όπως αυτοί της οικογένειας PR4G (TRC-9200, TRC-3600), καθώς και τους Αμερικάνικους Ηarris (SSB). Επίσης μπορεί να παρεμβάλλει όλα τα υπόλοιπα ασύρματα δίκτυα του ΕΣ, συμπεριλαμβανομένου του "ΣΕΖΜ ΙΙ Ερμής", αλλά οι δυνατότητές του δεν σταματούν εδώ. Σύμφωνα με την εταιρία, το σύστημα μπορεί να παρεμβάλλει/εξαπατήσει και το σήμα GPS σε πολύ μεγάλες αποστάσεις, δεδομένου ότι το σήμα GPS έχει πολύ μικρή ισχύ.



 


Τι σημαίνει το Milkar 3A3 για τον ΕΣ και πως μπορεί να αντιμετωπιστεί.

Ο ΕΣ έρχεται αντιμέτωπος με ένα εξελιγμένο σύστημα πρεμβολών των επικοινωνιών του. Αυτό είναι δεδομένο. Αν δεν προσέξει, πολύ απλά θα χάσει την μάχη του Η/Μ φάσματος, με συνέπεια να χάσει και τον πόλεμο. 

Τα συστήματα παρεμβολών όμως, όσο σύγχρονα κι αν είναι, δεν είναι θέσφατο. Ο ΕΣ έχει τρόπους, ή μάλλον μπορεί να υιοθετήσει τρόπους, για την "σμίκρυνση" των όποιων επιπτώσεων του παραπάνω συστήματος. Μερικές από αυτές είναι:

  • Τήρηση σιγής μέχρι την έναρξη των επιχειρήσεων.
  • ΠΛΗΡΗ εκμετάλλευση των εναλλακτικών μέσων επικοινωνίας (Ενσύρματες, αγγελιαφόροι, σήματα κοκ).
  • Εκμετάλλευση όλων των δυνατοτήτων του εδάφους (ορεινοί όγκοι-εξάρσεις του εδάφους).
  • Εκμετάλλευση όλων των δυνατοτήτων των ασύρματων μέσων (ισχύς σήματος, squelch, συχνή εναλλαγή κλείδων συχνοτήτων κοκ).
  • Υιοθέτηση ενός "στάνταρ" τρόπου αντιμετώπισης μιας παρεμβολής, κι εκπαίδευση σε αυτό.
  • Εκμετάλλευση των Ελληνικών συστημάτων ESM και παρεμβολέων των 1ου και 2ου ΣΕΗΠΠΕΠ.
  • Έναρξη προγράμματος εκσυγχρονισμού όλων των εμπλεκόμενων μέσων (Σταθμοί ασυρμάτου, ΣΕΖΜ, συστήματα ESM και παρεμβολέων).

Επίλογος

Όπως γίνεται κατανοητό, η οικογένεια συστημάτων ΗΠ Milkar, δεν είναι απλά μια οικογένεια συστημάτων. Είναι η προσπάθεια δεκαετιών μια χώρας για την υποστήριξη του στρατεύματος της με εγχώρια αξιόπιστα συστήματα ΗΠ. Αυτό το γεγονός, είναι κι ο μεγαλύτερος κίνδυνος για τη χώρα μας.

Να διευκρινήσουμε όμως προς αποφυγή παρανοήσεων, πως ο ΕΣ έχει αντίστοιχα μέσα των Milkar 3/4. Δεν είμαστε "άοπλοι". Όμως, δεν είμαστε και αρμόδιοι για να προβούμε σε σύγκριση δυνατοτήτων των Ελληνικών συστημάτων, ακόμα κι αν γνωρίζαμε, διότι αυτού του είδους τα στοιχεία είναι διαβαθμισμένα. Αυτό που θα πούμε κλείνοντας, είναι πως χρειάζεται συνεχή εκπαίδευση και προγραμματισμός όσον αφορά τον ΗΠ, διότι αν μείνεις πίσω τεχνολογικά και "οργανωτικά" (εκπαίδευση), πολύ απλά χάνεις τον πόλεμο. ΠΟΛΥ ΑΠΛΑ. 

FT: “Ο Ερντογάν κέρδισε το στοίχημα με τους S-400”



Οι Financial Times γράφουν πως ο Ερντογάν κέρδισε το στοίχημα με τους S-400. Όπως επισημαίνουν, “ένα μήνα μετά από την έναρξη παραλαβής των S-400, επιβολή κυρώσεων από τις ΗΠΑ δεν υπάρχει και  φαίνεται ότι η τακτική Ερντογάν έχει αποδώσει”.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα “πολλοί αναλυτές πίστευαν ότι ο Πρόεδρος των ΗΠΑ θα αναγκάζονταν να επιβάλει κυρώσεις στο πλαίσιο του νόμου CAATSA, που απαγορεύει στους συμμάχους των ΗΠΑ να αγοράζουν όπλα από τη Μόσχα. Ο Τραμπ ανακοίνωσε την αναστολή της συμμετοχής  της Τουρκίας στο πρόγραμμα των F-35 και σταμάτησε εκεί.

Πριν ξεκινήσει η παράδοση των ρωσικών συστημάτων, ο Eρντογάν είχε  δηλώσει ότι ο Tραμπ τον διαβεβαίωσε ότι δεν θα επιβληθούν κυρώσεις για τους S-400, όταν συναντήθηκαν στη σύνοδο κορυφής των G-20 στην Ιαπωνία στα τέλη Ιουνίου. Ωστόσο, δεδομένης της πίεσης από το Κογκρέσο για τιμωρία της Τουρκίας, το γεγονός ότι οι απειλούμενες κυρώσεις δεν έχουν υλοποιηθεί μετά από ένα μήνα είναι μια έκπληξη”, γράφουν οι FT.

“Κανείς δεν περίμενε αυτό το αποτέλεσμα”, δήλωσε στους FT ο Aslı Aydıntaşbaş, στέλεχος στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων. “Ο Ερντογάν πήρε  τεράστιο ρίσκο και κέρδισε…Προς το παρόν”.

Ορισμένοι αναλυτές πιστεύουν ότι η απροθυμία της διοίκησης του Tραμπ συνδέεται με τις συνεχιζόμενες προσπάθειες για τη δημιουργία μιας ασφαλούς ζώνης στη βορειοανατολική Συρία,με  την οποία οι Ηνωμένες Πολιτείες ελπίζουν ότι θα εμποδίσουν την τουρκική επέμβαση.

ΗΠΑ και Τουρκία ανακοίνωσαν την περασμένη εβδομάδα ότι κατέληξαν σε συμφωνία για την ίδρυση κοινού κέντρου επιχειρήσεων στην Τουρκία για την  ζώνη ασφαλείας που θεωρεί η Αγκυρα  απαραίτητη προϋπόθεση για την “εκκαθάριση” των Κούρδων του YPG.

“Οι αμερικανικές απειλές αποδείχτηκαν βασικά άνευ περιεχομένου”, δήλωσε στους FT η Soli Özel, καθηγήτρια διεθνών σχέσεων στο πανεπιστήμιο Kadir Has της Κωνσταντινούπολης. “Η Τουρκία στοιχημάτισε ξανά  στη στρατηγική της σημασία και φαίνεται να έχει κερδίσει”.

Παρόλα αυτά υπάρχει ακόμη μια πιθανότητα ο Ερντογάν να μην καταφέρει να αποφύγει τις κυρώσεις. Αν το Κογκρέσο εγκρίνει το νομοσχέδιο που προβλέπει κυρώσεις στην Τουρκία με πλειψηφία 2/3, ο Τραμπ δεν θα μπορέσει να αποφύγει  τις δύσκολες αποφάσεις, αφού φαίνεται ότι δεν θέλει με τίποτα να “στεναχωρήσει” τον Ερντογάν.

14 Αυγούστου 2019

ΑΠΟΨΗ: Γιατί δεν αγοράζει η Ελλάδα έναν μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών πυρόσβεσης;

Γιατί δεν αγοράζει η Ελλάδα έναν μεγαλύτερο αριθμό αεροσκαφών πυρόσβεσης; Πόσα χρειαζόμαστε στη μάχη με τις δασικές πυρκαγιές; Στα ερωτήματα αυτά απαντά, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων «Πρακτορείο 104,9 FM» o αεροναυπηγός και επί 30 έτη διευθυντής του ειδικού περιοδικού «Πτήση και Διάστημα» Φαίδων Καραϊωσηφίδης, επισημαίνοντας πως η Ελλάδα βρίσκεται στη διεθνή πρωτοπορία, αφού «έχει μια εμπειρία αεροπυρόσβεσης που πηγαίνει πίσω στη δεκαετία του ’60».

Ο έμπειρος αεροναυπηγός περιγράφει τα δεδομένα στον συγκεκριμένο χώρο σε παγκόσμιο επίπεδο, επιχειρώντας να απαντήσει σε ενδεχόμενη απορία του γενικού κοινού για τη διάθεση τέτοιων ειδικών μέσων και για το σκοπό αυτό εκκινεί την ανάλυση από τις παγκόσμιες αναζητήσεις σε ζητήματα σχεδιασμού και δράσης αντιπυρικών μέσων. «Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα πυροσβεστικά αεροσκάφη είναι ένα εργαλείο. Δεν ισχύει το απλό θεώρημα ότι ένας εργάτης κάνει τη δουλειά σε δέκα ημέρες και εκατό εργάτες κάνουν τη δουλειά σε μια ημέρα, ενώ τα αεροσκάφη όπως και τα ελικόπτερα είναι βοηθητικά», τονίζει ο κ. Καραϊωσηφίδης.
Σημειώνει, δε, πως και να επιθυμούσαμε να αποκτήσουμε περισσότερα από αυτά τα ειδικά αεροσκάφη, αυτό δεν γίνεται εξαιτίας μιας ιδιάζουσας κατάστασης που έχει σχέση με την παύση της παραγωγής του τύπου, που έχει επιλεγεί εδώ και τρεις δεκαετίες ως ο κύριος τύπος για την αεροπυρόσβεση στην Ελλάδα από την Πολεμική Αεροπορία. 
«Από το 2015 τα γνωστά μας «Canadair» δεν παράγονται. Πρόκειται για ένα πυροσβεστικό μέσο που πωλούνταν σε δύο γενιές (σ.σ. CL-215 και CL-415), ξεκίνησε να κατασκευάζεται στη δεκαετία του ’60 με γαλλική μάλιστα πρωτοβουλία και χρηματοδότηση, αν και είναι καναδικής προέλευσης, καθώς ο στρατηγός Ντε Γκωλ ήθελε να κάνει ένα άνοιγμα στις γαλλικές επαρχίες του Καναδά για πολιτικούς λόγους. Μάλιστα, ήταν η Ελλάδα η πρώτη χώρα που απέκτησε τον ειδικό τύπο μετά την ίδια τη Γαλλία», εξηγεί ο κ. Καραϊωσηφίδης, τονίζοντας πως – και στην περίπτωση των υπολοίπων χωρών που λειτουργούν μεγάλους στόλους αεροπυρόσβεσης – η εικόνα δεν διαφέρει από αυτή της Ελλάδας.
«Αν κοιτάξουμε τους στόλους γύρω μας θα δούμε πως χώρες όπως η Ιταλία, η Ισπανία, χώρες που έχουν αντίστοιχα προβλήματα κάθε καλοκαίρι διαθέτουν περίπου αντίστοιχους στόλους με τους δικούς μας, ίσως μόνο κατά τι νεότερους, δεν διαθέτουν δηλαδή 50, 100 ή 200 αεροπλάνα», εξηγεί ο κ. Καραϊωσηφίδης και σημειώνει πως η πιο πρόσφατη εθνική απόφαση αφορούσε την τελευταία αγορά δέκα αεροσκαφών Canadair CL-415 που έγινε στις αρχές του 2000.
«Τα αεροσκάφη αυτά -αθάνατα σε μεγάλο βαθμό, εξαιρετικά σκληροτράχηλα, καθώς δεν είναι συμπιεζόμενα όπως τα γνωστά μας επιβατικά και έχουν κατασκευαστεί με στόχο την αντοχή, προστέθηκαν στον στόλο των παλαιότερων CL-215, τα οποία φέτος πετούν μετά από την ανακατασκευή των κινητήρων τους το μόνο τους «ευαίσθητο» τμήμα τεχνικά», λέει ο κ. Καραϊωσηφίδης, επισημαίνοντας πως το κύριο ζήτημα που προκύπτει σε έναν ενδεχόμενο επανασχεδιασμό μετά ενισχύσεως του στόλου των εναέριων μέσων είναι η παύση παραγωγής των αεροσκαφών. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, κατά τον κ. Καραϊωσηφίδη μια δύναμη πυροσβεστικών ενάεριων μέσων σε μια χώρα όπως η Ελλάδα «δεν μπορεί να είναι μεγάλη καθώς αυτά τα αεροσκάφη «γράφουν» πάρα πολύ λίγες ώρες, σε μια συγκεκριμένη περίοδο, ενώ η κάθε χώρα αγοράζει μικρό αριθμό και έτσι συνέβη και η προσπάθεια διατήρησης της παραγωγής κατέληξε πρόσφατα άγονη».

Πώς μπορεί να ενισχυθεί με τον βέλτιστο τρόπο η αεροπυρόσβεση στην Ελλάδα

Η σύγχρονη πραγματικότητα για τον τύπο που διαθέτουν οι ελληνικές ΕΔ είναι πως πλέον τα δικαιώματα ανήκουν σε μια νέα εταιρία, «η οποία και καταβάλει προσπάθειες να μαζέψει παραγγελίες για να βάλει ξανά σε παραγωγή το αεροσκάφος σε μια νέα, περαιτέρω εκσυγχρονισμένη μορφή*, κάτι που μέχρι στιγμής δεν έχει γίνει αν και υπάρχει πρόθεση αγοράς από την Ινδονησία*2 και ακούγεται πως γίνεται μια προώθηση του νέου τύπου στον Καναδά», αναφέρει ο κ. Καραϊωσηφίδης, που σημειώνει πως ο μόνος τρόπος που υπάρχει για να αρχίσουν να κυλούν ξανά από μια γραμμή παραγωγής αεροσκάφη θα ήταν «να δεσμευτεί μια χώρα, όπως η δική μας ή μια έτερη, ότι θα είναι πελάτες και έτσι η νέα εταιρία που διαθέτει τα δικαιώματα παραγωγής να αποκτήσει τον «μαγικό» αριθμό που ισχυρίζεται πως θέλει για να εκκινήσει την παραγωγή, να μαζέψει περίπου 25 παραγγελίες».
Στο ερώτημα της ύπαρξης ή μη εναλλακτικών λύσεων σε ό,τι αφορά αεροσκάφη πυρόσβεσης από άλλες πηγές και χώρες, ο διευθυντής του ειδικού περιοδικού τονίζει πως πρακτικά «δεν υπάρχουν και πολλές τέτοιες εναλλακτικές λύσεις», με βάση την κατάσταση στην παγκόσμια συγκεκριμένη βιομηχανία.
«Υπήρξε η σκέψη και η συζήτηση για ένα αμφίβιο αεροσκάφος ρωσικής προέλευσης, το Beriev, που όμως και οι ίδιοι οι Ρώσοι αγοράζουν με το σταγονόμετρο τα τελευταία είκοσι και πλέον χρόνια και όλοι αναρωτιούνται ποιο είναι το πρόβλημα του αεροπλάνου που πραγματικά έχει όπως φαίνεται προβλήματα», εξηγεί ο Έλληνας αεροναυπηγός.
Απαντώντας, παράλληλα, σε σχετικό ερώτημα περιγράφει πώς πρακτικές όπως αυτές των ΗΠΑ αλλά και της Ρωσίας, όπου γίνεται χρήση πολύ διαφορετικών εναερίων μέσων «και έχουν μετατραπεί μεγάλα μεταγωγικά αεροσκάφη για να φορτώνονται σε αεροπορική βάση με νερό ή επιβραδυντικό υλικό», εκτιμάται πως δεν είναι οι ενδεδειγμένες λύσεις για χώρες όπως η Ελλάδα με τη γεωμορφολογία και τις θερμοκρασιακές συνθήκες που χαρακτηρίζουν τη χώρα.
«Τέτοια αεροσκάφη δεν μπορούν να πετάξουν μέσα σε γεωγραφικό, δασικό, ανάγλυφο, η δε χώρα μας έχει το πρόβλημα, το ότι έχει ένα συγκεκριμένο δασικό ανάγλυφο και εδώ μπορεί να εισέλθει μόνο αεροσκάφος με συγκεκριμένα πτητικά χαρακτηριστικά, η Ελλάδα δεν διαθέτει στέπες ή μεγάλους όγκου ορεινούς όπως στις δυτικές ΗΠΑ», τονίζει ο κ. Καραϊωσηφίδης που ταυτόχρονα εξηγεί πως η Ελλάδα «έχει μέσα στις τραγωδίες των πυρκαγιών και μια μεγάλη «ευλογία», που είναι όπλο για ένα αμφίβιο αεροσκάφος που μαζεύει αλμυρό ή γλυκό νερό και επιχειρεί ξανά και ξανά: το ότι οι υδάτινες περιοχές είναι κοντά στη στεριά και άρα την πυρκαγιά». Αυτό, όπως εξηγεί, «μεγιστοποιεί αυτό που ονομάζουμε ως πυροσβεστικό έργο για ένα αμφίβιο αεροπλάνο».

Η Ευρώπη και ο μηχανισμός RescEU

Σημαντική πάντως για τις μελλοντικές εξελίξεις στον τομέα της αεροπυρόσβεσης αναμένεται να είναι και η συνδρομή σήμερα αλλά και στο μέλλον του νέου μηχανισμού πολιτικής προστασίας της ΕΕ, του RescEU, ενός μηχανισμού που ενεργοποιείται όταν υπάρχει αίτημα μιας χώρας που συμμετέχει σε αυτόν.
Κατά τον κ. Καραϊωσηφίδη η ευρωπαϊκή πτυχή στον τομέα της αεροπυρόσβεσης είναι η εξαιρετικά σημαντική νέα εξέλιξη, που μπορεί να προκύψει στο άμεσο μέλλον συνδυαστικά με ευρωπαϊκή προμήθεια αεροσκαφών για τα κράτη που συμμετέχουν και συνεισφέρουν στον κοινό σχεδιασμό. «Στις -όπως θα λέγαμε ίσως- «Ηνωμένες Πολιτείες της Ευρώπης» αυτή είναι μια βάση και θα μπορούσαμε να έχουμε πράγματι έναν κοινό ευρωπαϊκό στόλο. Έναν στόλο που δεν θα εδρεύει κάπου κεντρικά ή σε μια χώρα αλλά θα είναι διασπαρμένος όπως σήμερα», εξηγεί ο Έλληνας αεροναυπηγός που βλέπει μόνο οφέλη για την Ελλάδα από μια τέτοια εξέλιξη.
«Το σημαντικό εδώ είναι πως η αρχική αγορά των μέσων θα γίνει με κοινή συνεισφορά, η συντήρηση, εκπαίδευση, διατήρηση του στόλου θα γίνει επίσης με μια κοινή συνεισφορά και τον στόλο θα διαχειρίζεται ένα όργανο που θα μεταφέρει αεροπλάνα όπου χρειαστεί, ενώ σε έναν τέτοιο ευρωπαϊκό στόλο θα πρέπει να υπάρχει και μια κοινή εμπιστοσύνη», σημειώνει χαρακτηριστικά ο Έλληνας αεροναυπηγός.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

ΑΠΟΨΗ: Πόσο πιθανό είναι η Τουρκία να αλλάξει τα δημογραφικά στοιχεία της Β.Συρίας;



Το ιστορικό της Τουρκίας στη Συρία, αλλά και η γενικότερη συμπεριφορά της Τουρκίας διαχρονικά, δείχνει ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει την νέα ασφαλή ζώνη,  προκειμένου να αναδιαμορφώσει "εκ βάθρων",  το δημογραφικό αποτύπωμα της περιοχής.

Θυμίζουμε εξάλλου, πως ο Πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν απειλεί για μήνες ότι θα ξεκινήσει μια διασυνοριακή στρατιωτική επιχείρηση που θα αποσύρει από την περιοχή το Κουρδικό YPG, λέγοντας ότι η Κουρδική δύναμη αποτελεί επέκταση του Κουρδικού Εργατικού Κόμματος (PKK), το οποίο αγωνίζεται για αυτοδιοίκηση στην Νοτιοανατολική Τουρκία, για περισσότερες από τρεις δεκαετίες.

Η επίθεση της Τουρκίας στη βορειοανατολική Συρία έχει μπλοκαριστεί μέχρι στιγμής από τις Ηνωμένες Πολιτείες, οι οποίες υποστηρίζουν τις Συριακές Δημοκρατικές Δυνάμεις (SDF), αποτελούμενες κυρίως από μαχητές του YPG, προκειμένου να συμβάλλουν στην νίκη έναντι του ISIS. Ωστόσο, η Τουρκία και οι Ηνωμένες Πολιτείες συμφώνησαν την προηγούμενη εβδομάδα να δημιουργήσουν ένα κοινό κέντρο επιχειρήσεων για την επίβλεψη μιας ασφαλούς ζώνης στη Συρία. Δεν έχουν αποκαλυφθεί λεπτομέρειες για τη συμφωνία, αλλά οι περισσότεροι παρατηρητές πιστεύουν ότι οι διαφορές παραμένουν σχετικά με το μέγεθος της ασφαλούς ζώνης.

Με βάση τις προηγούμενες επιχειρήσεις της Τουρκίας στη Συρία, φαίνεται πως η επιθυμητή νέα ζώνη θα είναι το ίδιο επικίνδυνη για όλους τους κατοίκους της, με του Κούρδους να βρίσκονται στην κορυφή.

Από το 2016, και σε όλη τη διάρκεια της Τουρκικής κατοχής του καντονίου του Αφρίν για παράδειγμα, η Τουρκία δεν έχει κάνει τίποτα για να αποτρέψει τις τεκμηριωμένες παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της εκτόπισης περισσότερων από 100.000 ιθαγενών Κούρδων από την περιοχή. Το αντίθετο μάλιστα....

Η Τουρκία επέτρεπε επίσης (με το να μην κάνει απολύτως τίποτα), την αποίκιση άλλων εκτοπισμένων Αραβών από άλλες περιοχές της Συρίας, στις κενές πλέον Κουρδικές εστίες. Μάλιστα, τους έδωσε και άδεια παραμονής στην περιοχή επ'αόριστον. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν, δημιουργησε νέα δημογραφικά στοιχεία σε μια περιοχή που πριν λίγο καιρό ήταν συντριπτικά Κουρδική.

Μετά την προκαταρκτική συμφωνία όμως της Τουρκίας και των Ηνωμένων Πολιτειών στις 7 Αυγούστου για τη δημιουργία μιας ασφαλούς ζώνης ανατολικά του Ευφράτη, εκτιμάται πως θα συμβεί πάλι το ίδιο σενάριο όπως στο Αφρίν, με μαζικές εκτοπίσεις πληθυσμών Κουρδικής καταγωγής, κι αντικατάστασής τους με νέους Αραβικής καταγωγής. 

Επίλογος

Η άποψη του AmynaGR είναι πως οι Τούρκο, θα κάνουν αυτό που ξέρουν καλά. Σφαγές, εκκαθαρίσεις, λεηλασίες, και βίαιες μαζικές εκτοπίσεις. Αυτό είναι δεδομένο, κι ας βάζουν τον μανδύα του "ειρηνιστή".

Πιστεύουμε όμως ταυτόχρονα, πως η Τουρκία μπαίνει όλο και πιο βαθειά στο "κολαστήριο" που λέγεται Συρία. Κι εκεί όλοι οι συμμετέχοντες, πλην πιθανώς των Ρώσων, την περιμένουν είτε εκδικητικά (Ισραήλ, ΗΠΑ), είτε τελείως εχθρικά (YPG, Συριακός Στρατός). 



Τέλος οι οθόνες αφής για το USN, διότι συνέβαλε σε θανατηφόρες συγκρούσεις πλοίων.



Το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό αντικαθιστά τα συστήματα ελέγχου με οθόνες αφής στα αντιτορπιλικά του, λόγω του ρόλου τους σε ατυχήματα με συγκρούσεις πλοίων.
Όπως σημειώνει το BBC, η έλλειψη εμπειρίας ως προς τον χειρισμό των οθονών αφής συνέβαλε σε δύο ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα τους θανάτους 17 ναυτών, σύμφωνα με σχετικές αναφορές.
Η ελλιπής εκπαίδευση σήμαινε ότι οι ναύτες δεν γνώριζαν πώς να χρησιμοποιήσουν τα πολύπλοκα συστήματα σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκες. Μάλιστα, σε σχετικές έρευνες οι ναύτες φάνηκαν να δείχνουν συντριπτικά μεγαλύτερη προτίμηση σε συμβατικά συστήματα για τον έλεγχο των πλοίων, με τροχούς και μοχλούς.
Στο πλαίσιο των σχετικών ερευνών εξετάστηκαν περιστατικά συγκρούσεων στα οποία ενεπλάκησαν το USS Fitzgerald τον Ιούνιο του 2017 και το USS McCain τον Αύγουστο του 2017. Το πρώτο συγκρούστηκε με ένα πλοίο μεταφοράς κοντέινερ κοντά στην Ιαπωνία, σε ένα δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο επτά ναυτών. Το δεύτερο ήταν στα ανοιχτά της Σιγκαπούρης όταν συγκρούστηκε με πλοίο μεταφοράς κοντέινερ, με αποτέλεσμα 10 νεκρούς. Εξαιτίας των περιστατικών αυτών, ανώτεροι αξιωματικοί κατηγορήθηκαν για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, ενώ άλλοι αποτάχτηκαν.
Οι έρευνες έδειξαν πως και τα δύο περιστατικά μπορούσαν να αποφευχθούν, και ότι ήταν αποτελέσματα «πολλαπλών αποτυχιών». Μάλιστα, διαπιστώθηκε πως στα ατυχήματα εμπλέκονται σε μεγάλο βαθμό τα συστήματα ελέγχου με οθόνες αφής που εγκαταστάθηκαν στα αντιτορπιλικά.
Η ιστοσελίδα USNI ανέφερε πως o υποναύαρχος Μπιλ Γκαλίνις, που επιβλέπει τον σχεδιασμό των πλοίων του αμερικανικού ναυτικού, είπε ότι τα συστήματα ελέγχου αυτά ήταν «υπερβολικά πολύπλοκα» επειδή οι ναυπηγοί είχαν περιορισμένη επίσημη καθοδήγηση ως προς το πώς θα έπρεπε να λειτουργούν. Ως αποτέλεσμα, σημείωσε, τα συστήματα ελέγχου σε διαφορετικά σκάφη είχαν λίγα κοινά- οπότε και οι ναύτες συχνά δεν γνώριζαν πού βρίσκονταν βασικές ενδείξεις, όπως η κατεύθυνση του σκάφους, πάνω στις οθόνες. Επιπρόσθετα, τόνισε, μια έρευνα στον στόλο σχετικά με τις απόψεις των πληρωμάτων για τα συστήματα ελέγχου με οθόνες ήταν «πραγματικά αποκαλυπτική». Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε πως τα πληρώματα του στόλου επιθυμούν τα συστήματα με τροχούς και μοχλούς, τα οποία πριν τις οθόνες αφής, ήταν κοινά σε πολλά διαφορετικά είδη σκαφών.
Σύμφωνα με το USNI, το αμερικανικό ναυτικό αναπτύσσει τώρα τέτοια συστήματα προς αντικατάσταση των οθονών αφής, η οποία αναμένεται να αρχίσει το καλοκαίρι του 2020.

Ναυτεμπορική