14 Αυγούστου 2019

Τέλος οι οθόνες αφής για το USN, διότι συνέβαλε σε θανατηφόρες συγκρούσεις πλοίων.



Το αμερικανικό πολεμικό ναυτικό αντικαθιστά τα συστήματα ελέγχου με οθόνες αφής στα αντιτορπιλικά του, λόγω του ρόλου τους σε ατυχήματα με συγκρούσεις πλοίων.
Όπως σημειώνει το BBC, η έλλειψη εμπειρίας ως προς τον χειρισμό των οθονών αφής συνέβαλε σε δύο ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα τους θανάτους 17 ναυτών, σύμφωνα με σχετικές αναφορές.
Η ελλιπής εκπαίδευση σήμαινε ότι οι ναύτες δεν γνώριζαν πώς να χρησιμοποιήσουν τα πολύπλοκα συστήματα σε καταστάσεις εκτάκτου ανάγκες. Μάλιστα, σε σχετικές έρευνες οι ναύτες φάνηκαν να δείχνουν συντριπτικά μεγαλύτερη προτίμηση σε συμβατικά συστήματα για τον έλεγχο των πλοίων, με τροχούς και μοχλούς.
Στο πλαίσιο των σχετικών ερευνών εξετάστηκαν περιστατικά συγκρούσεων στα οποία ενεπλάκησαν το USS Fitzgerald τον Ιούνιο του 2017 και το USS McCain τον Αύγουστο του 2017. Το πρώτο συγκρούστηκε με ένα πλοίο μεταφοράς κοντέινερ κοντά στην Ιαπωνία, σε ένα δυστύχημα που είχε ως αποτέλεσμα τον θάνατο επτά ναυτών. Το δεύτερο ήταν στα ανοιχτά της Σιγκαπούρης όταν συγκρούστηκε με πλοίο μεταφοράς κοντέινερ, με αποτέλεσμα 10 νεκρούς. Εξαιτίας των περιστατικών αυτών, ανώτεροι αξιωματικοί κατηγορήθηκαν για ανθρωποκτονία εξ αμελείας, ενώ άλλοι αποτάχτηκαν.
Οι έρευνες έδειξαν πως και τα δύο περιστατικά μπορούσαν να αποφευχθούν, και ότι ήταν αποτελέσματα «πολλαπλών αποτυχιών». Μάλιστα, διαπιστώθηκε πως στα ατυχήματα εμπλέκονται σε μεγάλο βαθμό τα συστήματα ελέγχου με οθόνες αφής που εγκαταστάθηκαν στα αντιτορπιλικά.
Η ιστοσελίδα USNI ανέφερε πως o υποναύαρχος Μπιλ Γκαλίνις, που επιβλέπει τον σχεδιασμό των πλοίων του αμερικανικού ναυτικού, είπε ότι τα συστήματα ελέγχου αυτά ήταν «υπερβολικά πολύπλοκα» επειδή οι ναυπηγοί είχαν περιορισμένη επίσημη καθοδήγηση ως προς το πώς θα έπρεπε να λειτουργούν. Ως αποτέλεσμα, σημείωσε, τα συστήματα ελέγχου σε διαφορετικά σκάφη είχαν λίγα κοινά- οπότε και οι ναύτες συχνά δεν γνώριζαν πού βρίσκονταν βασικές ενδείξεις, όπως η κατεύθυνση του σκάφους, πάνω στις οθόνες. Επιπρόσθετα, τόνισε, μια έρευνα στον στόλο σχετικά με τις απόψεις των πληρωμάτων για τα συστήματα ελέγχου με οθόνες ήταν «πραγματικά αποκαλυπτική». Συγκεκριμένα, η έρευνα έδειξε πως τα πληρώματα του στόλου επιθυμούν τα συστήματα με τροχούς και μοχλούς, τα οποία πριν τις οθόνες αφής, ήταν κοινά σε πολλά διαφορετικά είδη σκαφών.
Σύμφωνα με το USNI, το αμερικανικό ναυτικό αναπτύσσει τώρα τέτοια συστήματα προς αντικατάσταση των οθονών αφής, η οποία αναμένεται να αρχίσει το καλοκαίρι του 2020.

Ναυτεμπορική