10 Σεπτεμβρίου 2019

TUSAS: Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι δοκιμές του UAV Aksungur. Αρχές 2020 θα εισαχθεί στις ΤΕΔ.



Σύμφωνα με ανακοίνωση της TUSAS, το MALE UCAV Aksungur πραγματοποίησε με απόλυτη εκτεταμένες δοκιμές μέγιστου επιχειρησιακού υψομέτρου. Πιο συγκεκριμένα, το UCAV Aksungur πέταξε συνολικά για 40 ώρες, σε υψόμετρο 40.000 ποδιών, πραγματοποιώντας συνολικά πάνω από 10 εξόδους.

Η παραπάνω επιτυχημένη δοκιμή φέρνει ακόμα πιο κοντά την ένταξη του παραπάνω UCAV σε υπηρεσία, η οποία και σχεδιάζεται να συμβεί το 2020.

Ποιο είναι το UAV Aksungur

Το UAV Αksungur είναι μια "μεγενθυμένη" μετεξέλιξη του UCAV Anka που υπηρετεί ήδη με τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις, κι αποσκοπεί στην μεταφορά μεγαλύτερου οπλικού φορτίου, για την εκτέλεση αποστολών κρούσης, ή για την περιπολία για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.   

Τεχνικά Χαρακτηριστικά.

Το UCAV Aksungur είναι κατηγορίας MALE (Μεσαίου υψομέτρου - μεγάλης διάρκειας περιπολία).

Οι διαστάσεις του αεροχήματος είναι 12 μέτρα μήκος, και 3 μέτρα ύψος. Το μέγιστο βάρος απογείωσής του είναι 3,3 τόνους. Η κινητήριος δύναμη του αεροσκάφους θα βασίζεται σε δύο Τουρκικής κατασκευής dual-turbocharged diesel κινητήρες PB-170. 

Το μέγιστο οφελιμο φορτίο του αεροσκάφους θα ανέρχεται στα 750 κιλά, το οποίο είναι αρκετό για να μεταφέρει πικοιλία οπλισμού κι αισθητήρων. Αν και το μέγιστο υψόμετρο πτήσης είναι 40.000 πόδια, αυτό μειώνεται στα 35.000 πόδια όταν έχει 150 κιλά φορτίο, και στα 25.000 πόδια όταν μεταφέρει 750 κιλά φορτίο. H μέγιστη ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει το αεροσκάφος θα είναι 180km/h (0,15 Mach).





Η διάρκεια πτήσης του UCAV είναι κι αυτή ανάλογη του φόρτου μάχης που θα εξοπλίζεται, κι ανέρχεται στις 24 ώρες όταν το αερόχημα θα έχει διαμόρφωση αναγνώρισης, και 12 ώρες όταν θα έχει διαμόρφωση Εγγύς Αεροπορικής Υποστήριξης, (ή ένοπλης αναγνώρισης).

Το UCAV Aksungur, θα φέρει έναν πολυφασματικό αισθητήρα αναγνώρισης τελευταίας γενιάς, όπως και τα υπόλοιπα Τουρκικά UAVs. Επιπρόσθετα όμως, οι Τούρκοι σχεδιάζουν να πιστοποιήσουν και μια ευρεία γκάμα αισθητήρων και όπλων στις 3 θύρες οπλισμού του UCAV, όπως τις laser βόμβες TEBER-81, TEBER82, τις ρουκέτες CIRIT και ΜΑΜ-C, την κατευθυνόμενη βόμβα KGK, τον Α-Τ πύραυλο L-UMTAS, το πυρομαχικό ακριβείας HGK-3, καθώς και πλήθος αισθητήρων, μεταξύ των οποίων sonobuoys.

Επίλογος.

Οι Τούρκοι φτιάχνουν όλο και πιο επικίνδυνα U(C)AVs, αυτό είναι γεγονός. Κατ'αυτόν τον τρόπο μπορούν να έχουν πολύ καλή επίγνωση της τακτικής κατάστασης, οπούδηποτε κι αν απαιτηθεί. Επιπλέον, αποκτούν και ικανότητα (περιορισμένης έστω) κρούσης, με αποτέλεσμα να ελευθερώνονται πολύτιμα μαχητικά από αυτές τις αποστολές.

Επίσης, δεν χρειάζεται να δαπανούν τεράστια ποσά για την εκπαίδευση χειριστών και την λοιπή υποστήριξη που χρειάζονται τα "κανονικά" μαχητικά. 

Μας είναι δύσκολο όμως να σκεφτούμε το χρονικό διάστημα που θα μπορεί να δράσει το UCAV Αksungur (όπως και τα υπόλοιπα Τουρκικά UAVs) πάνω από το Αιγαίο, με μόλις 0,15 Mach μέγιστη ταχύτητα, και τα ελάχιστα περιθώρια ελιγμών.

Για τη θέση του Αντιπροέδρου της Κομισιόν επιλέχθηκε ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς.



Για τη θέση ενός από τους εννιά αντιπροέδρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επέλεξε η πρόεδρος, κ. Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν τον Έλληνα επίτροπο, κ. Μαργαρίτη Σχοινά.

Ο Μ. Σχοινάς θα είναι υπεύθυνος για την προστασία του ευρωπαϊκού τρόπου ζώης. Υπενθυμίζεται ότι προκειμένου να αναλάβουν τα καθήκοντά τους όλοι οι επίτροποι θα πρέπει να λάβουν την έγκριση των αρμόδιων επιτροπών του Ευρωκοινοβουλίου. Οι ακροάσεις θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα, προκειμένου να αναλάβουν καθήκοντα την 1η Νοεμβρίου.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

9 Σεπτεμβρίου 2019

Ανοιχτό προς το κοινό το αντιτορπιλικό «Βέλος»!



Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι πρωινές ώρες του Σαββάτου 07 Σεπτεμβρίου 2019, το Αντιτορπιλικό (Α/Τ) «ΒΕΛΟΣ» Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα (Μ.Α.Α.) απέπλευσε από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας και πλέει για το λιμένα Θεσσαλονίκης όπου αναμένεται να καταπλεύσει τη Δευτέρα 09 Σεπτεμβρίου 2019 και θα παραμείνει επί τρίμηνο.

Σκοπός του πλου είναι το Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» Μ.Α.Α., να βρεθεί κοντά στους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να το επισκεφθούν και να γνωρίσουν από κοντά ένα ιστορικό πλοίο, ζωντανό μνημείο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, από τα ελάχιστα ομοίου τύπου που σώζονται παγκοσμίως, με εμβληματική Αντιδικτατορική δράση.

Κατά την διάρκεια της παραμονής του Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» Μ.Α.Α., στη Θεσσαλονίκη, προγραμματίζεται η διοργάνωση σειράς εκδηλώσεων, επισκέψεις σχολείων και ξενάγηση επί του πλοίου και όπως αναλυτικά θα γνωστοποιούνται από την ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού. Κατά την τελική φάση του πλου του Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» Μ.Α.Α., στη Θεσσαλονίκη επιτρέπεται και παράλληλα ενθαρρύνεται η συνοδεία του από πλωτά σκάφη ιδιωτών ή Συλλόγων.


Ιστορικό και χαρακτηριστικά του πλοίου

Το Βέλος ΙΙ (Αντιτορπιλικό) / D-16 Αντιτορπιλικό τύπου ‘FLETCHER’, ήταν πλοίο του πολεμικού Ναυτικού το οποίο το 1973 κατά την διάρκεια εκπαιδευτικών ασκήσεων του ΝΑΤΟ αποστάτησε και ζήτησε άσυλο στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Φιουμιτσίνο της Ιταλίας, ως αποτέλεσμα του αποτυχημένου Κινήματος του Ναυτικού. 

Κυβερνήτης του πλοίου ήταν ο Νικόλαος Παππάς (1929 - 2013) ο οποίος μαζί με έξι αξιωματικούς και εικοσιπέντε υπαξιωματικούς ζήτησαν πολιτικό άσυλο και παρέμειναν εκεί ως πολιτικοί εξόριστοι. Η κίνηση αυτή επέφερε πλήγμα στην Χούντα των Συνταγματαρχών
Όταν εισέβαλαν οι Τούρκοι στην Κύπρο το προσωπικό του αντιτορπιλικού έσπευσε να βοηθήσει στην άμυνα του νησιού.

Οι σημαντικές ημερομηνίες του πλοίου

Στις 3 Ιουνίου 1942 καθελκύστηκε στα ναυπηγεία "USA Boston Navy Yard Boston, Mass’
Στις 18 Μαΐου 1943 μπήκε σε υπηρεσία.
Το 1958 εκσυγχρονίστηκε στα ναυπηγεία LONG BEACH της California
Στις 16 Ιουλίου 1959 παρελήφθη στο San Diego των Η.Π.Α. ως στρατιωτική βοήθεια και με πρώτο Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Γ. ΜΟΡΑΛΗ κατέπλευσε στην Ελλάδα..
Στις 25 Μαΐου του 1973, με Κυβερνήτη τον Νικόλαο Παπά, ενώ συμμετείχε σε άσκηση του NATO, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την στρατιωτική δικτατορία της Ελλάδας στασίασε και αγκυροβόλησε στο Φιουμιτσίνο της Ιταλίας, αρνούμενο να επιστρέψει στην Ελλάδα.
Στις 26 Μαρτίου 1991 παροπλίσθηκε.
Το 1994 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό το ανακήρυξε σε μουσείο για τον αγώνα ενάντια στην δικτατορία και το πλοίο αγκυροβόλησε στον Πόρο.
Στις 14 Δεκεμβρίου 2000 μεταφέρθηκε στην Ναυτική βάση της Σαλαμίνας για επισκευή και ανάπλασή του σε επισκέψιμο ναυτικό μουσείο.
Στις 26 Ιουνίου 2002 αγκυροβόλησε στο πάρκο ναυτικής παράδοσης στο Παλαιό Φάληρο ως επισκέψιμο μουσείο.

Τα χαρακτηριστικά του αντιτορπιλικού

Εκτόπισμα : 2100/2924 ΤΝ.
Διαστάσεις : 114,6Χ12Χ5,5 μέτρα.
Ταχύτητα : 38 κόμβοι.
Οπλισμός : 4 πυροβόλα 5’’/38, 3 δίδυμα πυροβόλα 3’’/50 RF, πενταπλός Τ/Σ επιφανείας και 6 Τ/Σ Α/Υ τορπιλών, HEDGEHOG, Β.Β.
Πλήρωμα : 273 άτομα

H Mitre προτείνει στις Αμερικανικές ΕΕΔ την εισαγωγή ενός αεροσκάφους F/T-X για την μείωση του λειτουργικού τους κόστους





Μελέτη της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης αναλύσεων και μελετών MITRE, προτείνει στις Αμερικανικές Πολεμικές Αεροπορίες (USAF, USN, USSOCOM), την εισαγωγή μιας εξοπλισμένης έκδοσης του εκπαιδευτικού μαχητικού αεοροσκάφους T-X της Boeing.

Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη αναλύει και προτείνει την παραπάνω επιλογή, καθώς οι ανάγκες για Αμερικανικά μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς στον Ειρηνικό Ωκεανό (σ.σ. έναντι της Κίνας) είναι αυξημένες, και πως η περαιτέρω παραγωγή τέτοιων μαχητικών θα αυξήσει τα λειτουργικά κόστη στα ύψη.

Συνεπώς, η χρήση αυτού του "εξοπλισμένου" εκπαιδευτικού σε Μοίρες όπου δεν υπάρχει αυξημένος κίνδυνος, όπως η Ευρώπη και η Αμερική, θα ελευθερώσει επιπλέον μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς, χωρίς άυξηση του Π/Υ.





Ο David Gerber, Ανώτερος Μηχανικός του ΜITRE, είπε σε συνέντευξή του πως "αν το F/T-X εξοπλιστεί με οπλισμό, κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό (ραντάρ, σύστημα ΗΠ κοκ), και ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού, τότε θα μπορεί να εκτελέσει εξίσου καλά τις ανατειθέμενες αποστολές ενώ ταυτόχρονα θα είναι αρκετά φθηνότερο όλων των σημερινών μαχητικών της USAF.

Σημειώνεται πως την παραπάνω μελέτη την ζήτησε και χρηματοδότησε το Κογκρέσο, προκειμένου να ερευνήσει διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει να αυξηθούν τα "σύγχρονα" μαχητικά στις επικίνδυνες περιοχές, χωρίς να αυξηθεί ο τωρινός Π/Υ. 

Αυτά στην Νο1 υπερδύναμη του κόσμου, στις ΗΠΑ. Εδώ, σκεφτόμαστε να πουλήσουμε τα F-16B30, και να αποσύρουμε πριν την ώρα τους τα Μ-2000. 

Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως κάτι τέτοιο το"σκεφτόμασταν", και πως πλέον το έχουμε εγκαταλείψει. 

8 Σεπτεμβρίου 2019

Ερώτηση: "Στόχοςτης Ινδίας είναι η ενίσχυση του διμερούς εμπορίου.Αυτό όμως εμπεριέχει και τον τομέα της Αμυντικής Βιομηχανίας;"

Στις προοπτικές συνεργασίας με την Ελλάδα σε δυναμικούς τομείς, όπως οι νέες τεχνολογίες, οι νεοφυείς επιχειρήσεις, ο τουρισμός, η ναυτιλία και το εμπόριο, αναφέρθηκε ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας Hardeep Singh Puri, χαιρετίζοντας στα εγκαίνια του περιπτέρου της Ινδίας στη ΔΕΘ, παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Δυστυχώς όμως δεν έγινε καμία νύξη για τον αμυτντικό τομέα, τομέα όπου αν "προχωρούσε", οι Ελληνικές κρατικές αμυντικές (κι όχι μόνο) βιομηχανίες θα μπορούσαν να αναγεννηθούν.



«Δεδομένης της εμφάνισης της Ινδίας, ως μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο, και με την έντονη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, ο στόχος μας στα επόμενα χρόνια θα πρέπει να είναι η ενίσχυση του διμερούς μας εμπορίου από 650 εκατ. κατά τη διάρκεια 2017-2018, σε ένα δισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το 2021» ανέφερε ο Ινδός υπουργός, επισημαίνοντας πως το ινδικό εμπόριο σημείωσε αύξηση κατά 22% στη διάρκεια της περσινής χρονιάς.

Ο κ. Puri αναφέρθηκε σε ινδικές και ελληνικές εταιρίες που ήδη έχουν προχωρήσει σε συνεργασίες και κοινοπραξίες και έχουν αναλάβει έργα στην ελληνική αγορά, όπως η GRM Infrastructure, ή η συνεργασία της GRM Airports με την GEK Terna για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, κόστους 850 εκατ. ευρώ, στο Καστέλι της Κρήτης.

Ο Ινδός υπουργός Εμπορίου πρόσθεσε ότι περισσότερες από εικοσιπέντε ελληνικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στην Ινδία στους τομείς της ναυτιλίας, του εφοδιασμού, της παροχής συμβούλων μηχανικής, της κλωστοϋφαντουργίας και της ένδυσης.

«Ο αυξανόμενος αριθμός θεωρήσεων που εκδίδουμε για τους Έλληνες υπηκόους καταδεικνύει τις νέες αναδυόμενες τάσεις στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο κόσμο» είπε ο Ινδός υπουργός και πρόσθεσε: «Είμαι αισιόδοξος ότι η ΔΕΘ θα χρησιμεύσει ως η βασική πλατφόρμα για την οικοδόμηση ισχυρής εταιρικής σχέσης μεταξύ των επιχειρήσεων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα αλλά και για την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των ανθρώπων».

Αναφερόμενος στον τουρισμό, ο κ. Puri επεσήμανε ότι παρότι υπήρξε μια εκπληκτική αύξηση Ινδών τουριστών στην Ελλάδα παραμένει ακόμη περιθώριο και «ανεκμετάλλευτο δυναμικό» στον τομέα του τουρισμού και συνέχισε: «Το Bollywood μπορεί να διαθέσει ταινίες, με γυρίσματα περισσότερων σκηνών, σε αυτό το παρθένο ελληνικό τοπίο».

Η Ινδία είναι η τιμώμενη χώρα για τη φετινή ΔΕΘ και η  συμμετοχή της εκτίνεται σε σχεδόν 3000 τετραγωνικά μέτρα στο περίπτερο 13, με περίπου 80 επιχειρήσεις να εκθέτουν τα προϊόντα τους σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων, από τον πρωτογενή τομέα ώς την υψηλή τεχνολογία.

Από Νaftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ξεκίνησε ο ΕΜΖ για 3 (από 5) φρεγάτες La Fayette του Γαλλικού Ναυτικού.



Ξεκίνησε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών La Fayette του Γαλλικού ΠΝ. Πιο συγκεκριμένα, τρεις από τις πέντε φρεγάτες τύπου La Fayette  θα υποστούν ένα εκτενές πρόγραμμα αναβάθμισης, σύμφωνα με τον Γαλλικό στρατιωτικό προγραμματισμό και το σχέδιο Mercator. Τα πλοία που θα εκσυγχρονιστούν θα είναι, η La Fayette, η Courbet και η Aconit με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021 (τέλη). Η εταιρία που ανέλαβε την εκτέλεση του εκσυγχρονισμού, είναι η DCNS.

Ο εκσυγχρονισμός θα αφορά κυρίως την ψηφιοποίηση των λειτουργιών του πλοίου, καθώς και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του. Πιο συγκεκριμένα, ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην εξέλιξη του CMS και των ηλεκτρονικών συστημάτων, στον εκσυγχρονισμό του ελέγχου της πρόωσης καθώς και στη συνδεσιμότητα των διαφόρων συστημάτων και αισθητήρων με το πρώτο. 

Ένα από τα κυριότερα σημεία αυτής της αναθεώρησης θα είναι η προσθήκη ενός πρωραίου σόναρ κύτους, δίνοντας έτσι στις τρεις αναβαθμισμένες La Fayette καλύτερες επιδόσεις στον Α/Υ αγώνα. Σε επίπεδο οπλισμού, εξετάζεται η εγκατάσταση του συστήματος αντιπυραυλικής άμυνας οπλισμένο με βλήματα Mistral, SADRAL (x2), αντικαθιστώντας το σημερινό CROTALE (x1).

Ο παραπάνω εκσυγχρονισμός, θα διατηρήσει τις τρεις φρεγάτες πλήρως επιχειρησιακές μέχρι και το 2030, οπότε και προβλέπεται να αντικατασταθούν.

Άλλο ένα διπλωματικό επεισόδιο για την Τουρκία, αυτή τη φορά με τον Λίβανο




Από Cosmostatus.

Περικυκλωμένη από προβλήματα είναι η Τουρκία. Το τελευταίο πρόβλημα της Τουρκικής διπλωματίας είναι ο Λίβανος.

Tην Πέμπτη, αρκετοί Λιβανέζοι ακτιβιστές ανήρτησαν πανό κατά της Τουρκίας στην είσοδο της Τουρκικής Πρεσβείας στη Βηρυτό. Ο λόγος είναι η διαμάχη μεταξύ Λιβάνου και Τουρκίας για την Οθωμανική διακυβέρνηση του Λιβάνου μεταξύ 1516 – 1918.

Όπως αναφέρει ο ειδησεογραφικός ιστότοπος Naharnet και αναμεταδίδει το Turkish Minute, το πανό έγραφε «εξαφανιστείτε» μέσα σε μια Τουρκική σημαία με τον άγγελο του θανάτου.

Το σύνθημα μιμείται έναν αντι-Ισραηλινό όρο που χρησιμοποίησε πρόσφατα ο επικεφαλής της Χεζμπολάχ, ο Sayyed Hassan Nasrallah.

Το Υπουργείο Εξωτερικών του Λιβάνου κάλεσε την Τρίτη τον Τούρκο πρεσβευτή για να διαμαρτυρηθεί για μια Τουρκική δήλωση που επέκρινε τον Πρόεδρο Michel Aoun για τις τελευταίες του παρατηρήσεις σχετικά με την Οθωμανική εποχή.

Στη δήλωσή του, το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών καταδίκασε έντονα τις παρατηρήσεις του Michel Aoun, χαρακτηρίζοντάς τες ως «βαθιά λυπηρές και ανεύθυνες».

«Η άγνοια του Προέδρου Aoun για το τι συνέβη κατά τη διάρκεια της αποικιοκρατίας, με τη διαστρέβλωση της ιστορίας, με ψευδαισθήσεις και την προσπάθειά του να ρίξει την ευθύνη στην Οθωμανική διακυβέρνηση είναι μια τραγική εκδήλωση του πάθους του να παραδοθεί στην αποικιοκρατία», ανέφερε η Τουρκική ανακοίνωση.

Σε ομιλία του το Σάββατο για τα 100 χρόνια από την ανακήρυξη του κράτους του Μεγάλου Λιβάνου, ο Michel Aoun είχε πει:
«Όλες οι απόπειρες απελευθέρωσης από τον Οθωμανικό ζυγό αντιμετωπίστηκαν με βία, δολοφονίες και διασπορά αιρετικών διαφωνιών».

«Η κρατική τρομοκρατία που ασκούσαν οι Οθωμανοί κατά των Λιβανέζων, ειδικά κατά τη διάρκεια του Α 'Παγκοσμίου Πολέμου, οδήγησε σε εκατοντάδες χιλιάδες θύματα που πέθαναν από την πείνα, την στρατολόγηση και την καταναγκαστική εργασία» πρόσθεσε ο πρόεδρος του Λιβάνου.

Το Τουρκικό Υπουργείο Εξωτερικών κάλεσε σήμερα τον Λιβανέζο πρεσβευτή στην Άγκυρα για τις ενέργειες που έγιναν στην πόρτα της Τουρκικής πρεσβείας στη Βηρυτό, αναφέρεται σε δημοσίευμα του πρακτορείου Anadolu.

Το Υπουργείο Εξωτερικών εξέφρασε την ανησυχία του στον απεσταλμένο του Λιβάνου Gassan Muallim, λέγοντας ότι είναι ανησυχητικό για την ασφάλεια της Πρεσβείας, μια ομάδα ατόμων να μπορούν να προσεγγίσουν την είσοδό της και κάλεσε τις αρχές του Λιβάνου να λάβουν χωρίς καθυστέρηση τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας για την προστασία όλων των Τουρκικών συμφερόντων στον Λίβανο, ιδίως της Πρεσβείας της Τουρκίας στη Βηρυτό.

Λέγεται ότι οι ακτιβιστές είναι μέλη του Ομάδας Ωμέγα που ανήκει στο Ελεύθερο Πατριωτικό Κίνημα του Λιβανέζου προέδρου Michel Aoun.

To PKK σκότωσε τον Ταξίαρχο Διοικητή Ειδ.Δυνάμεων της επαρχίας Μαρντίν της ΝΑ Τουρκίας



Όπως μεταδίδουν τα τούρκικα ΜΜΕ, έπεσε από κουρδικά πυρά ο Τουφάν Κανσούβα.
Πρόκειται για Τούρκο αξιωματικό που είχε διακριθεί στον πόλεμο με τους Κούρδους του PKK.

Ο Ταξίαρχος στον βαθμό διοικητής των Ειδικών Δυνάμεων του Μαρντίν τραυματίστηκε βαριά και μεταφέρθηκε στο κρατικό νοσοκομείο του όπου και άφησε την τελευταία του πνοή.

Το Μαρντίν, στη νοτιοανατολική Τουρκία είναι μία περιοχή, στην οποία η ατμόσφαιρα είναι εκρηκτική και μαίνονται οι συγκρούσεις.

Υπενθυμίζεται, ότι πρόσφατα καθαιρέθηκαν τρεις δήμαρχοι που είχαν εκλεγεί με το φιλοκουρδικό κόμμα (HDP), ένας εκ των οποίων ήταν αυτός του Μαρντίν, ο Αχμέντ Τουρκ.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι τα προηγούμενα 24ωρα, καταγράφηκε στην περιοχή επίθεση Κούρδων  σε τουρκική στρατιωτική αυτοκινητοπομπή. Από την ανταλλαγή πυροβολισμών σκοτώθηκε ένα Τούρκος στρατιώτης και άλλοι δύο τραυματίστηκαν. (Σύμφωνα με χθεσινό άρθρο του blog που βασιζόταν στην Κουρδική πλευρά, οι απώλειες των Τούρκων ήταν εννέα στρατιώτες νεκροί και δώδεκα τραυματίες).

Μετά το περιστατικό, οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις ξεκίνησαν στρατιωτική επιχείρηση στην περιοχή για τον εντοπισμό των αυτονομιστών.

Πηγή: Ινφογνώμων Πολιτικά

Συρία: Άρχισαν οι κοινές περιπολίες Αμερικανών και Τούρκων στη Βορειοανατολική Συρία



Άρχισαν οι κοινές περιπολίες ΗΠΑ-Τουρκίας στο βορειοανατολικό τμήμα της Συρίας σε τομέα που αναμένεται να μετατραπεί σε “ζώνη ασφαλείας”, σύμφωνα με δημοσιογράφο του AFP που βρίσκεται εκεί. Έξι τουρκικά θωρακισμένα οχήματα διέσχισαν τα σύνορα για να συναντηθούν στη Συρία με τον αμερικανικό στρατό για την πρώτη τους κοινή περιπολία στο πλαίσιο συμφωνίας που συνήφθη στις 7 Αυγούστου.

Δύο ελικόπτερα υπερίπταντο της ζώνης στην οποία τα τουρκικά οχήματα διέσχισαν την μεθόριο περνώντας από άνοιγμα στον μεγάλο τοίχο από μπετόν που έχει χτιστεί μεταξύ των δύο χωρών, πρόσθεσε ο δημοσιογράφος. Λίγο νωρίτερα και το πρακτορείο Reuters είχε μεταδώσει ότι τουρκικά στρατιωτικά εξοπλισμένα οχήματα διέσχισαν σήμερα τα σύνορα και εισήλθαν στη βορειοανατολική Συρία για να αρχίσουν τις προγραμματισμένες κοινές περιπολίες ΗΠΑ-Τουρκίας που έχουν στόχο την εγκαθίδρυση μιας “ζώνης ασφαλείας” κατά μήκος των συνόρων.


Η συμφωνία αυτή μεταξύ της Τουρκίας και των ΗΠΑ προβλέπει την εγκαθίδρυση μιας ζώνης ασφαλείας ανάμεσα στην τουρκική μεθόριο και τις ζώνες στη Συρία που ελέγχει η υποστηριζόμενη από την Ουάσινγκτον κουρδική πολιτοφυλακή Μονάδες Προστασίας του Λαού (YPG) ανατολικά του Ευφράτη.

Η πολιτοφυλακή αυτή θεωρείται “τρομοκρατική” από την Άγκυρα. Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν έχει δηλώσει ότι ο Αμερικανός ομόλογός του Ντόναλντ Τραμπ δεσμεύτηκε ότι η “ζώνη ασφαλείας” θα έχει εύρος 32 χιλιομέτρων.



Ο Ερντογάν έχει επίσης απειλήσει ότι θα εξαπολύσει επιχείρηση στο βορειοανατολικό τμήμα της Συρίας αν η Τουρκία δεν εξασφαλίσει τον έλεγχο αυτής της “ζώνης ασφαλείας”, αλλά η συμφωνία αυτή είχε ήδη επιτρέψει να αποφευχθεί μια τουρκική επιχείρηση κατά της YPG η οποία φαινόταν να επίκειται.

Οι δύο σύμμαχοι συνέστησαν πρόσφατα το κέντρο κοινών επιχειρήσεων για τις περιπολίες τους, η σύσταση του οποίου προβλεπόταν από αυτήν την συμφωνία για να αναλάβει τον συντονισμό της δημιουργίας της “ζώνης ασφαλείας”, το περίγραμμα της οποίας παραμένει ασαφές.

AΠΕ-ΜΠΕ

7 Σεπτεμβρίου 2019

"Πράσινο φως" στη Rosatom και για τον δεύτερο πυρηνικό αντιδραστήρα.



Η εταιρεία Akkuyu Nuclear, η οποία κατασκευάζει τον πυρηνικό σταθμό παραγωγής ηλεκτρική ενέργειας του Ακούγιου πήρε την άδεια για την έναρξη της κατασκευής των εγκαταστάσεων του δεύτερου πυρηνικού αντιδραστήρα του σταθμού ανακοίνωσε η Rosatom, όπως μεταδίδει το ρωσικό πρακτορείο TASS. 

Η εταιρεία Akkuyu Nuclear ανήκει στην Rosatom, την κρατική εταιρεία ατομικής ενέργειας της Ρωσίας. Ο υπουργός Ενέργειας και φυσικών πόρων της Τουρκίας Φατίχ Ντονμέζ είχε δηλώσει χθες στο πρακτορείο Bloomberg ότι η Τουρκία χορήγησε την βασική άδεια για την κατασκευή του δεύτερου πυρηνικού αντιδραστήρα του πυρηνικού σταθμού. 

Η διακρατική συμφωνία μεταξύ Ρωσίας και Τουρκίας για την κατασκευή του πυρηνικού σταθμού «Ακούγιου» υπεγράφη τον Μάιο του 2010.

Ο σταθμός θα είναι ισχύος 4800 MW και θα παράγει 35 δισεκατομμύρια KW (κιλοβατώρες) ετησίως. 

ΑΠΕ-ΜΠΕ