10 Σεπτεμβρίου 2019

TUSAS: Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι δοκιμές του UAV Aksungur. Αρχές 2020 θα εισαχθεί στις ΤΕΔ.



Σύμφωνα με ανακοίνωση της TUSAS, το MALE UCAV Aksungur πραγματοποίησε με απόλυτη εκτεταμένες δοκιμές μέγιστου επιχειρησιακού υψομέτρου. Πιο συγκεκριμένα, το UCAV Aksungur πέταξε συνολικά για 40 ώρες, σε υψόμετρο 40.000 ποδιών, πραγματοποιώντας συνολικά πάνω από 10 εξόδους.

Η παραπάνω επιτυχημένη δοκιμή φέρνει ακόμα πιο κοντά την ένταξη του παραπάνω UCAV σε υπηρεσία, η οποία και σχεδιάζεται να συμβεί το 2020.

Ποιο είναι το UAV Aksungur

Το UAV Αksungur είναι μια "μεγενθυμένη" μετεξέλιξη του UCAV Anka που υπηρετεί ήδη με τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις, κι αποσκοπεί στην μεταφορά μεγαλύτερου οπλικού φορτίου, για την εκτέλεση αποστολών κρούσης, ή για την περιπολία για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.   

Τεχνικά Χαρακτηριστικά.

Το UCAV Aksungur είναι κατηγορίας MALE (Μεσαίου υψομέτρου - μεγάλης διάρκειας περιπολία).

Οι διαστάσεις του αεροχήματος είναι 12 μέτρα μήκος, και 3 μέτρα ύψος. Το μέγιστο βάρος απογείωσής του είναι 3,3 τόνους. Η κινητήριος δύναμη του αεροσκάφους θα βασίζεται σε δύο Τουρκικής κατασκευής dual-turbocharged diesel κινητήρες PB-170. 

Το μέγιστο οφελιμο φορτίο του αεροσκάφους θα ανέρχεται στα 750 κιλά, το οποίο είναι αρκετό για να μεταφέρει πικοιλία οπλισμού κι αισθητήρων. Αν και το μέγιστο υψόμετρο πτήσης είναι 40.000 πόδια, αυτό μειώνεται στα 35.000 πόδια όταν έχει 150 κιλά φορτίο, και στα 25.000 πόδια όταν μεταφέρει 750 κιλά φορτίο. H μέγιστη ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει το αεροσκάφος θα είναι 180km/h (0,15 Mach).





Η διάρκεια πτήσης του UCAV είναι κι αυτή ανάλογη του φόρτου μάχης που θα εξοπλίζεται, κι ανέρχεται στις 24 ώρες όταν το αερόχημα θα έχει διαμόρφωση αναγνώρισης, και 12 ώρες όταν θα έχει διαμόρφωση Εγγύς Αεροπορικής Υποστήριξης, (ή ένοπλης αναγνώρισης).

Το UCAV Aksungur, θα φέρει έναν πολυφασματικό αισθητήρα αναγνώρισης τελευταίας γενιάς, όπως και τα υπόλοιπα Τουρκικά UAVs. Επιπρόσθετα όμως, οι Τούρκοι σχεδιάζουν να πιστοποιήσουν και μια ευρεία γκάμα αισθητήρων και όπλων στις 3 θύρες οπλισμού του UCAV, όπως τις laser βόμβες TEBER-81, TEBER82, τις ρουκέτες CIRIT και ΜΑΜ-C, την κατευθυνόμενη βόμβα KGK, τον Α-Τ πύραυλο L-UMTAS, το πυρομαχικό ακριβείας HGK-3, καθώς και πλήθος αισθητήρων, μεταξύ των οποίων sonobuoys.

Επίλογος.

Οι Τούρκοι φτιάχνουν όλο και πιο επικίνδυνα U(C)AVs, αυτό είναι γεγονός. Κατ'αυτόν τον τρόπο μπορούν να έχουν πολύ καλή επίγνωση της τακτικής κατάστασης, οπούδηποτε κι αν απαιτηθεί. Επιπλέον, αποκτούν και ικανότητα (περιορισμένης έστω) κρούσης, με αποτέλεσμα να ελευθερώνονται πολύτιμα μαχητικά από αυτές τις αποστολές.

Επίσης, δεν χρειάζεται να δαπανούν τεράστια ποσά για την εκπαίδευση χειριστών και την λοιπή υποστήριξη που χρειάζονται τα "κανονικά" μαχητικά. 

Μας είναι δύσκολο όμως να σκεφτούμε το χρονικό διάστημα που θα μπορεί να δράσει το UCAV Αksungur (όπως και τα υπόλοιπα Τουρκικά UAVs) πάνω από το Αιγαίο, με μόλις 0,15 Mach μέγιστη ταχύτητα, και τα ελάχιστα περιθώρια ελιγμών.