23 Αυγούστου 2019

8 UH-1Y Venom και 4 AH-1Z Cobra για την Τσεχία. €560 εκατ. το κόστος.



Το Υπουργείο Άμυνας και Ένοπλων Δυνάμεων της Τσεχικής Δημοκρατίας ανακοίνωσε στις 22 Αυγούστου ότι επέλεξε το UH-1Y Venom και το AH-1Z Viper για να αντικαταστήσει το γηράσκοντά στόλο Ρωσικών ελικοπτέρων που διαθετει.  

Σύμφωνα με τον υπουργό Άμυνας Λούμπομιρ Μέτναρ, το υπουργείο έλαβε δύο προσφορές για την αγορά ελικόπτέρων από την Αμερικανική κυβέρνηση στα τέλη Ιουνίου. Η κυβέρνηση των ΗΠΑ προσέφερε είτε 12 ελικόπτερα UH-60M Black Hawk για 13,2 δισεκατομμύρια κορώνες, είτε οκτώ ελικόπτερα UH-1Y Venom μαζί με τέσσερα ελικόπτερα AH-1Z Viper αξίας 14,5 δισεκατομμυρίων κορωνών (€560 εκατ). Και στις 2 τιμές περιλαμβάνονταν η συντήρηση και η εκπαίδευση του προσωπικού.  Η Τσεχική Δημοκρατία αποφάσισε να προμηθευτει τον συνδυασμό των 8 ελικόπτερων UH-1Y Venom και 4 AH-1Z Viper από τον αμερικανικό κατασκευαστή Bell Helicopter, καθώς έτσι θα εντάξουν και μεταφορικά (UH-1Y) και επιθετικά Ελικόπτερα (ΑΗ-1Ζ) στις τάξεις των ΕΔ τους.

Η σύμβαση αναμένεται να υπογραφεί μέχρι το τέλος του έτους και οι παραδοσεις να ξεκινήσουν από το 2023. 

Στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του στρατού της και της συμμόρφωσης του με τα πρότυπα του ΝΑΤΟ, η Τσεχική Δημοκρατία σχεδιάζει με αυτή την προμηθεια να αντικαταστήσει 30-35 παλαιά ελικόπτερα, τα οποία λόγω παλαιότητας πλησιάζουν στο τέλος της επιχειρησιακης τους ζωής.

€1 δισεκατομμύριο επένδυση η προσφορά της Hard Rock για το Ελληνικό.



Την πρόθεση της Hard Rock International (HRI) να καταθέσει δεσμευτική προσφορά για τη δημιουργία και λειτουργία επιχείρησης καζίνο στο Ελληνικό, ανακοίνωσε σήμερα σε συνέντευξη Τύπου στην Αθήνα, στο Hard Rock Café, ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της HRI, Τζιμ Aλεν. 

Όπως ανέφερε, η αξία της επένδυσης εκτιμάται σε 1 δισ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια και τραπεζικό δανεισμό, τόσο από ξένες όσο και από ελληνικές τράπεζες. Σημείωσε δε ότι τα ιδιωτικά κεφάλαια θα είναι της τάξης των 250 εκατ. ευρώ ενώ μαζί με το καζίνο σχεδιάζεται να δημιουργηθούν συμπληρωματικές υποδομές όπως ξενοδοχείο, συνεδριακό κέντρο, εστιατόρια και άλλοι χώροι αναψυχής. 

«Η Αθήνα είναι μία πόλη που παραμένει διεθνής εδώ και 3.000 χρόνια. Η επένδυσή μας θα είναι είναι ένα έργο κόσμημα, με σεβασμό στην τοπική κουλτούρα της χώρας και την εμπλοκή των τοπικών παραγόντων. Έχουμε εμπειρία σε επιτυχημένα επιχειρηματικά σχέδια και δεν θα σας απογοητεύσουμε. Η Αθήνα είναι ένας προορισμός διεθνούς αναψυχής και πρέπει να έχει δραστηριότητες αναψυχής όπως καζίνο» σημείωσε ο κ. 'Αλεν και πρόσθεσε «στο μυαλό μας βρίσκεται ο διεθνής πελάτης. Αυτό που θέλουμε να δημιουργήσουμε είναι ένας πανευρωπαϊκός κόμβος ψυχαγωγίας και φιλοξενίας στην Αθήνα».   

Καθώς ο διαγωνισμός βρίσκεται σε εξέλιξη και ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, ο κ. 'Αλεν στο πλαίσιο της συνέντευξης Τύπου παρουσίασε φωτορεαλιστική απεικόνιση του ξενοδοχείου που περιλαμβάνεται στην επένδυση, ωστόσο παρέπεμψε στο άμεσο μέλλον για περαιτέρω λεπτομέριες του επιχειρηματικού σχεδίου.  Όπως ανέφερε «εάν η κυβέρνηση δώσει στην εταιρία την ευκαιρία να κερδίσει τον διαγωνισμό εμείς διαβεβαιώνουμε ότι έχουμε τις προϋποθέσεις να ανταποκριθούμε οικονομικά με ένα ολοκληρωμένο επενδυτικό σχέδιο άμεσα υλοποιήσιμο για τη δημιουργία στην Αθήνα ενός χώρου πρώτης τάξεως σε παγκόσμια κλίμακα που θα αποτελέσει πόλο έλξης τουριστών από όλο τον κόσμο. 

Ο κ. 'Αλεν τόνισε ότι η επένδυση στην Ελλάδα είναι πολύ σημαντική καθώς θα δημιουργήσει ευκαιρίες εγκατάστασης δευτερογενών επιχειρήσεων και θυγατρικών καταστημάτων πολυεθνικών στη χώρα.  Όπως ανέφερε η επένδυση εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει 3.000 νέες θέσεις εργασίας στις οικοδομικές εργαςίες και περίπου 1.600 στις εγκαταστάσεις ενώ αναμένεται να ολοκληρωθεί σε διάστημα 20 - 26 μηνών.



 Αναφερόμενος στην Hard Rock International ο κ. Αλεν τόνισε ότι με εγκαταστάσεις σε 74 χώρες όπου περιλαμβάνουν 188 Hard Rock Cafes, 240 Rock Shops, 29 ξενοδοχείων και 11 καζίνο, αποτελεί μία από τις πλέον αναγνωρσμένες εταιρείες παγκοσμίως.  Σημειώνεται ότι σήμερα ο κ. Τζιμ 'Αλεν πραγματοποιεί σειρά συναντήσεων με εκπροσώπους του πρωθυπουργού και αρμόδιους υπουργούς προκειμένου να τους παρουσιάσει το επιχειρηματικό σχέδιο της εταιρείας για το καζίνο στο Ελληνικό. 

Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την παρουσίαση δύο νέων συλλεκτικών ενθυμίων στη συλλογή της Hard Rock. Ο Μίκης Θεοδωράκης δώρισε στην επιχειρηματικό όμιλο μια χειρόγραφη παρτιτούρα του από ένα από τα πιο δημοφιλή τραγούδια του, «Την 'Αρνηση», το οποίο μελποιήθηκε το 1960 στο Παρίσι, σε ποίηση του νομπελίστα Γιώργου Σεφέρη.

Η πρώτη ηχογράφηση έγινε το 1962 με τον Γρηγόρη Μπιθικώτση, η οικογένεια του οποίου προσέφερε στη Hard Rock International το αγαπημένο του κομπολόι. 

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

ΗΠΑ: "Η προσφορά Patriot στην Τουρκία έχει ήδη λήξει".



Οι Ηνωμένες Πολιτείες απέσυραν κι επίσημα την προσφορά στην Τουρκία για την πώληση συστοιχιων Patriot ως "ακυρωτικό αντιμετρο" στην απόκτηση ρωσικών συστημάτων πυραύλων S-400 από την Τουρκία, ανέφερε το CNN την Πέμπτη. 

"Έχουμε ενημερώσει επανηλλειμενως την Τουρκία ότι η τελευταία μας προσφορά των Α/Α Patriot θα αποσυρθεί εάν αρχισει η παράδοση του συστήματος S-400. Η προσφορά των Patriot συνεπώς έχει λήξει", ανέφερε στο CNN αξιωματούχος του Υπουργείου Εξωτερικών των ΗΠΑ.  Το υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ, τον Δεκέμβριο, ενέκρινε την πώληση συστοιχιών Patriot, συνολικής αξίας 3,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην Τουρκία. Ωστόσο, η αντιπροσωπεία των ΗΠΑ που έφτασε στην Τουρκία τον Ιανουάριο έθεσε την ακύρωση της συμφωνίας S-400 ως προϋπόθεση για την πώληση του συστήματος πυραυλικής άμυνας Patriot.  

Αυτό το "άκυρο" των Αμερικανών έρχεται μολις ένα μήνα μετά την άρνηση πρόσβασης της Τουρκίας στην απόκτηση και συμπαραγωγή του F-35.
Θυμιζουμε, ότι ο Αμερικανός πρόεδρος Donald Trump ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες σταματούν την παράδοση των 100+ stealth μαχητών F-35 που ήθελε συνολικά  η Τουρκία, αμέσως μετά την έναρξη των παραδόσεων των S-400 από την Άγκυρα. 

Το Πεντάγωνο ανέστειλε επίσης και τη συμμετοχή της Τουρκίας στο πρόγραμμα για την κατασκευή του F-35 λόγω ανησυχιών ότι τα συστήματα S-400 θα μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε ευαίσθητα δεδομένα για την άμυνα του αεροσκάφους.  


Αλλά οι επιπτώσεις από την προτίμηση του Α/Α συστήματος S-400 από τους Τούρκους, δεν σταματούν εδώ. Αυτή τη στιγμή υπάρχει διμερής στήριξη μεταξύ των Δημοκρατικών και των Ρεπουμπλικανων  στο Κογκρέσο των ΗΠΑ, η οποία ζητάει την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία για την αγορά S-400 στο πλαίσιο του αντιτρομοκρατικού νόμου CAATSA, σύμφωνα με την οποία ο πρόεδρος των ΗΠΑ πρέπει να επιλέξει πέντε από τις 12 προτεινόμενες κυρώσεις, οι οποίες σχεδόν όλες τους είναι "σκληρές". 

Αύξηση της θητείας στους 12 μήνες προ των πυλών;




Από News247

Σειρά μέτρων εξετάζει σύμφωνα με πληροφορίες του Νews 24/7 η πολιτική και φυσική ηγεσία των Ενόπλων Δυνάμεων, ώστε να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα που προκαλεί η υπογεννητικότητα στο συνολικό αριθμό των στρατευμένων της χώρας μας.

Ο υπουργός Άμυνας Νίκος Παναγιωτόπουλος και ο υφυπουργός -και πρώην αρχηγός ΓΕΣ- Αλκιβιάδης Στεφανής, σε συνεργασία με τη στρατιωτική ηγεσία, εξετάζουν λύσεις που δεν θα αυξάνουν στο σύνολο των Ενόπλων Δυνάμεων τη στρατιωτική θητεία, αλλά θα αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της λειψανδρίας που, όπως τονίζουν αρμόδιες πηγές, παρατηρείται σήμερα στο στράτευμα. Είναι χαρακτηριστικό πως σε σύγκριση με την Τουρκία, το τελευταίο έτος γεννήθηκαν στη χώρα μας 35.000 περίπου αγόρια, ενώ στη γειτονική χώρα 720.000 αγόρια.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας εξετάζει, μεταξύ άλλων, τις παρακάτω λύσεις για την αντιμετώπιση του προβλήματος:

-Εναρμόνιση της στρατιωτικής θητείας στον στρατό ξηράς (σήμερα η διάρκειά της είναι 9 μήνες) με τη διάρκεια της θητείας στο ναυτικό και την αεροπορία, που σήμερα είναι 12 μήνες.

-Επιλεκτική στράτευση στα 18 έτη, με κίνητρο τη μειωμένη θητεία για όσους υπηρετήσουν πριν τις σπουδές τους. Η πολιτεία θα επιλέγει τις σχολές για τις οποίες θα ισχύει η συγκεκριμένη δυνατότητα.

-Εθελοντική στράτευση των γυναικών. Εξετάζονται διάφορα μπόνους για όσες νέες επιλέξουν να στρατευτούν, μεταξύ των οποίων -σύμφωνα με τις πληροφορίες του Νews 24/7- η παροχή “μπόνους” σε διαγωνισμούς  του ΑΣΕΠ.

-Σταδιακή πρόσληψη χιλίων περίπου οπλιτών, επί δέκα συνεχή έτη.

-Μείωση των στρατοπέδων. Σήμερα μόνο ο στρατός ξηράς διαθέτει 1596 στρατόπεδα. Μόνο ένας νεοσύλλεκτος να πάει σε καθένα από αυτά, σύμφωνα με αρμόδιες πηγές, απαιτείται πάνω από τη μισή ΕΣΣΟ (από τους μισούς νέους, δηλαδή, που στρατεύονται σε κάθε “σειρά”).

-Ρύθμιση του θέματος των ανυπότακτων, που σήμερα ανέρχονται περίπου σε 47.000, οι 30.000 εκ των οποίων είναι στο εσωτερικό. Μεταξύ των λύσεων που συζητούνται είναι και αυστηρά πρόστιμα για όσους δεν υπηρετούν τη θητεία.

Η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας θα παρουσιάσει τις ολοκληρωμένες της προτάσεις το επόμενο διάστημα στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, όπως έχει δεσμευτεί κατά την πρόσφατη συνάντηση που είχε μαζί του.

ΗΠΑ: To ΤΟΜΑ Bradley θα αναβαθμιστεί με σύγχρονο σύστημα αυτοπροστασίας.



Το Αμερικανικό ΥΠΕΘΑ ανακοίνωσε την Τετάρτη την επίτευξη συμφωνίας με την εταιρία BAE Systems, για την προμήθεια συστημάτων ενεργής προστασίας (APS) για το ΤΘ όχημα μάχης Bradley.

Η αξία της σύμβασης ανέρχεται στα $17 εκατ., και σε πρώτη φάση περιλαμβάνει τη μελέτη εγκατάστασης καθώς και την δημιουργία κάποιων πρωτοτύπων.

Οι εργασίες θα πραγματοποιηθούν στο Σαν Χοσέ, στην Καλιφόρνια, με εκτιμώμενη ημερομηνία ολοκλήρωσης την 30η Ιουνίου 2020, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΥΠΕΘΑ των ΗΠΑ.

“Οι δαπάνες έρευνας, ανάπτυξης, δοκιμών και αξιολόγησης των οικονομικών ετών 2018 και 2019 ύψους 13,7 εκατομμυρίων ήταν διαθέσιμες από την στιγμή της ανάθεσης”, έγραφε η ανακοίνωση, προσθέτοντας οτι “η Διοίκηση Συμβάσεων, στο Ουόρεν, στο Μίσιγκαν, είναι η αναθέτουσα αρχή”.

Το όχημα μάχης Bradley είναι μια πλατφόρμα "battle proven", δοκιμασμένη σε αρκετές μάχες, που παρέχει εξαιρετική ικανότητα επιβίωσης, κινητικότητα και καταστρεπτικότητα στα τμήματα που το χρησιμοποιούν. Οργανικά, αποτελεί μέρος των Τεθωρακισμένων Ταξιαρχιών Ομάδων Μάχης (ABCT) του Στρατού των ΗΠΑ.

Θυμίζουμε, πως τον Δεκέμβριο του 2018, ο Στρατός των ΗΠΑ ανακοίνωσε οτι προτίθεται να εξοπλίσει εσπευσμένα μια τεθωρακισμένη ταξιαρχία 130 οχημάτων μάχης Bradley με το ισραηλινής κατασκευής σύστημα ενεργής προστασίας (APS) Fist Active Protection System.

Επίσης, κάποιες πηγές μετέδωσαν ότι το όχημα μάχης Bradley θα δύναται να εξοπλιστεί και με το συστήματα ενεργής προστασίαςIron Fist της επίσης Ισραηλινής IMI Systems.

Από Defence-Blog.


Ναυτεμπορική: Οι δημόσιες επενδύσεις θεμέλιο βιώσιμης ανάπτυξης

Μία από τις αιτίες των χαμηλών ρυθμών ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας ήταν η περικοπή των δημόσιων επενδύσεων, οι οποίες μειώθηκαν σημαντικά κατά τη μακρά περίοδο της δημοσιονομικής προσαρμογής, από 5,7% του ΑΕΠ το 2009 σε 4,4% το 2017 και 3,0% το 2018. Μάλιστα, η υπέρβαση του ετήσιου στόχου για το πρωτογενές πλεόνασμα την τελευταία τριετία ήταν αποτέλεσμα και της επαναλαμβανόμενης περικοπής του ΠΔΕ σε επίπεδο γενικής κυβέρνησης.





Σύμφωνα με μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος, το 2007 ήταν το τελευταίο έτος αύξησης των συνολικών επενδύσεων ως ποσοστού του ΑΕΠ.

Μεταξύ 2008 και 2018 η ελληνική οικονομία κατέγραψε τον υψηλότερο ρυθμό μείωσης της συνολικής επενδυτικής δαπάνης (13 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ) μεταξύ των 28 κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η μείωση αυτή προσδιορίστηκε από τη δραματική πτώση τόσο των ιδιωτικών όσο και των δημόσιων επενδύσεων, κατά 10 και 3 ποσοστιαίες μονάδες του ΑΕΠ αντίστοιχα. Η πρώτη ήταν το επακόλουθο της μακράς περιόδου ύφεσης, ενώ η δεύτερη οφείλεται στην υποεκτέλεση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.


Ιδιαίτερα ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι όχι μόνο καταγράφηκε μείωση της επενδυτικής δαπάνης, αλλά και η ροή νέων επενδύσεων ήταν κάθε χρόνο μικρότερη από τις αποσβέσεις πάγιου κεφαλαίου. Ως εκ τούτου, παρατηρήθηκε έντονη αποεπένδυση, η οποία επέφερε μείωση της ποσότητας και χειροτέρευση της ποιότητας του αποθέματος φυσικού κεφαλαίου της χώρας. Συνεπώς, η εργασία συνδυάστηκε με μικρότερο και χαμηλότερης ποιότητας φυσικό κεφάλαιο, με αποτέλεσμα να μειωθούν η παραγωγικότητα της εργασίας και η συνολική παραγωγικότητα, βλάπτοντας την ανταγωνιστικότητα της εθνικής οικονομίας και τον ρυθμό αύξησης του δυνητικού προϊόντος.

Ειδικότερα, από το 2011, δηλαδή ένα έτος μετά την υπαγωγή της χώρας σε καθεστώς μνημονίου, οι καθαρές επενδύσεις λαμβάνουν συνεχώς αρνητικές τιμές. Η σωρευτική μείωση για την περίοδο 2011-2017 ανήλθε σε 69,3 δισ. ευρώ σε σταθερές τιμές 2010 ή 1/3 του ΑΕΠ του έτους 2010. Δεδομένων των χαμηλών ρυθμών οικονομικής ανάπτυξης την τελευταία διετία, του αρνητικού ποσοστού αποταμίευσης στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών, του μεγάλου αποθέματος των μη εξυπηρετούμενων δανείων στους ισολογισμούς των τραπεζών και της βραδείας προσέλκυσης ξένων παραγωγικών επενδύσεων λόγω της χαμηλής διαρθρωτικής ανταγωνιστικότητας, οι επενδυτικές προοπτικές του ιδιωτικού τομέα και οι δυνατότητες χρηματοδότησης των ιδιωτικών επενδύσεων φαίνονται στο άμεσο μέλλον περιορισμένες.

Για την εδραίωση όμως της αναπτυξιακής δυναμικής τα αμέσως επόμενα έτη, η ταχεία ανάκαμψη της επενδυτικής δαπάνης αποτελεί βασική προϋπόθεση. Δεδομένου του μεγάλου επενδυτικού κενού, η ενίσχυση του αναπτυξιακού ρόλου των δημόσιων επενδύσεων έχει πρωταρχική σημασία. Μάλιστα, η μικρή απορροφητικότητα των κοινοτικών χρηματοδοτικών πόρων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και το Ταμείο Συνοχής, που παρατηρήθηκε το 2018 έπειτα από μια περίοδο υψηλής απορροφητικότητας, συνδέεται πρωτίστως με την υποεκτέλεση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Δημιουργείται έτσι αβεβαιότητα ως προς την επάρκεια των χρηματοδοτικών πόρων, με κίνδυνο την περαιτέρω μείωση των δημόσιων επενδύσεων, αλλά και των συμπράξεων με τον ιδιωτικό τομέα.

Τα οφέλη από την αύξηση 
Σύμφωνα με την ΤτΕ, τα οφέλη από την αύξηση των δημόσιων επενδύσεων είναι τα ακόλουθα:

Η βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων δημόσιων υπηρεσιών μέσω του εκσυγχρονισμού των δημόσιων υποδομών μειώνει το κόστος λειτουργίας των ιδιωτικών επιχειρήσεων, τις καθιστά πιο ανταγωνιστικές και τις διευκολύνει στην ανάληψη νέων επενδυτικών σχεδίων.
Η παροχή καλύτερης ποιότητας υπηρεσιών υγείας, εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης επιτρέπει τη βελτίωση της ποιότητας του εγχώριου εργατικού δυναμικού και τη συσσώρευση ανθρώπινου κεφαλαίου και διαμορφώνει υψηλότερο επίπεδο παραγωγικότητας και αμοιβής της εργασίας. Παράλληλα, η ενίσχυση της Έρευνας και Ανάπτυξης (Ε&Α) δημιουργεί σημαντικές εξωτερικές οικονομίες στον ιδιωτικό τομέα και προάγει την καινοτόμο επιχειρηματικότητα.
Η ενίσχυση της δημόσιας επενδυτικής δαπάνης ενεργοποιεί τη διαδικασία συσσώρευσης φυσικού κεφαλαίου από τον ιδιωτικό τομέα. Σε συνδυασμό μάλιστα με τη συσσώρευση ανθρώπινου κεφαλαίου, αυξάνει τη συνολική παραγωγικότητα της εγχώριας οικονομίας και διαμορφώνει υψηλούς ρυθμούς οικονομικής ανάπτυξης μεσομακροπρόθεσμα.
Καθιστά τη χώρα ελκυστικό διεθνή επενδυτικό προορισμό, με σημαντικά οφέλη για την οικονομία, όπως η μεταφορά τεχνογνωσίας και η αύξηση της απασχόλησης, των εισοδημάτων και των δημόσιων εσόδων.
Ενισχύει το αίσθημα ασφάλειας των πολιτών, ισχυροποιεί το κράτος δικαίου και διαμορφώνει ευνοϊκές συνθήκες για την ομαλή λειτουργία της εγχώριας οικονομικής δραστηριότητας.
Τέσσερις παράγοντες
Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η εκτίμηση του μεγέθους των θετικών επιδράσεων από την αύξηση των δημόσιων επενδύσεων εμπεριέχει αβεβαιότητα, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα. Και τούτο διότι η τιμή του πολλαπλασιαστή, δηλ. η αύξηση του ΑΕΠ από μια αύξηση της δημόσιας επενδυτικής δαπάνης, εξαρτάται μεταξύ άλλων από τέσσερις σημαντικούς παράγοντες: (α) τη σωστή διαχείριση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ώστε να διασφαλίζεται ο σωστός προγραμματισμός και η κατανομή της δαπάνης σε ποιοτικές επενδύσεις, (β) τη χρηματοδότηση των επενδύσεων ώστε να μην επηρεάζεται αρνητικά η δημοσιονομική σταθερότητα, (γ) τη θέση της οικονομίας στον οικονομικό κύκλο τη δεδομένη χρονική στιγμή, δηλ. εάν βρίσκεται σε ύφεση ή σε άνθηση, και (δ) την κατεύθυνση της νομισματικής πολιτικής.

Στην περίπτωση της ελληνικής οικονομίας, αναμένεται ότι, έπειτα από μια μακρά περίοδο ύφεσης, αποεπένδυσης και φθίνουσας ποιότητας των δημόσιων υποδομών, τα ευεργετικά αποτελέσματα είναι πολλά και σημαντικά και γίνονται ορατά ήδη από την πρώτη περίοδο: ενίσχυση της συνολικής ζήτησης, βελτίωση της διαρθρωτικής ανταγωνιστικότητας, ενίσχυση της εξαγωγικής διείσδυσης, επιτάχυνση της διαδικασίας συσσώρευσης φυσικού και ανθρώπινου κεφαλαίου υψηλής ποιότητας, άνοδος της συνολικής παραγωγικότητας και αύξηση του δυνητικού προϊόντος. Το τελικό αποτέλεσμα είναι η εδραίωση υψηλών ρυθμών αύξησης του ΑΕΠ, που βοηθούν στη γρήγορη μείωση του λόγου χρέους προς ΑΕΠ.

Ώθηση σε ΑΕΠ- απασχόληση
Συμπερασματικά η ΤτΕ εκτιμά ότι: Πρώτον, η αύξηση των δημόσιων επενδύσεων έχει θετική επίδραση στο ΑΕΠ, η οποία γίνεται ορατή ήδη από την πρώτη περίοδο και ισχυροποιείται με την πάροδο του χρόνου. Ειδικότερα βρίσκουμε ότι, εάν το 2018 οι δημόσιες επενδύσεις είχαν αυξηθεί κατά μία ποσοστιαία μονάδα του ΑΕΠ σε σχέση με το 2017, αντί της μείωσης που παρουσίασαν, ο ρυθμός αύξησης του ΑΕΠ το 2018 θα ήταν κατά 0,79% υψηλότερος από ό,τι εν τέλει καταγράφηκε. Η αύξηση των δημόσιων επενδύσεων έχει πολλαπλασιαστικά αποτελέσματα μεσομακροπρόθεσμα, οδηγώντας σε σωρευτική αύξηση του επιπέδου του ΑΕΠ κατά 1,14% μετά από 10 έτη και 1,9% μακροχρόνια, σε σχέση με το 2017.

Δεύτερον, η αύξηση των δημόσιων επενδύσεων επιφέρει μόνιμη αύξηση των ιδιωτικών επενδύσεων και της απασχόλησης. Ο λόγος είναι ότι οι δημόσιες επενδύσεις αυξάνουν την παραγωγικότητα του ιδιωτικού τομέα και δημιουργούν κίνητρα για την ανάληψη νέων ιδιωτικών επενδύσεων με θετικό αντίκτυπο στην απασχόληση.

Από Ναυτεμπορική.



ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Α' Εξάμηνου 2019: Ελαφρώς λιγότεροι τουρίστες (-0,5%), αλλά περισσότερα έσοδα (+15%)

Το καλό νέο της ημέρας φαίνεται να αποτελεί η έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδας για τον Τουρισμό, που αν και δείχνουν ότι το πρώτο 6μηνο του 2019 οι εισερχόμενοι τουρίστες ήταν στα ίδια επίπεδα με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 (-0,5%), εντούτοις τα έσοδα (που είναι και το ζητούμενο) παρουσίασαν τεράστια αύξηση, κατά 15%. Αν συνεχιστεί αυτή η τάση, τότε αυτό ίσως αποτελέσει τον "πυλώνα" πάνω στον οποίο θα βασιστεί η χώρα μας για να ανακτήσει την χαμένη της ισχύ. Διότι ας μην ξεχνάμε πως η "μαχητική ισχύς", περνάει πρώτα από το κατώφλι της "οικονομικής".



του κ. Ηλία Μπέλου από Καθημερινή.


Στα 5,5 δισ. ευρώ διαμορφώθηκαν τα έσοδα από τον εισερχόμενο τουρισμό κατά το α΄ εξάμηνο του έτους, σημειώνοντας αύξηση της τάξης του 15% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό εξάμηνο. Και αυτό παρά την οριακή μείωση των ξένων επισκεπτών της χώρας κατά 0,5%, εξαιτίας του μικρότερου αριθμού τουριστών από την Ευρωπαϊκή Ενωση, και κυρίως των Γερμανών. Η άνοδος των ταξιδιωτικών εισπράξεων αποδίδεται από την ΤτΕ στην αύξηση της μέσης δαπάνης ανά ταξίδι κατά 16,4%, καθώς η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση παρέμεινε στα ίδια επίπεδα με τον Ιούνιο του 2018.

Αυτό δείχνουν τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος και εφόσον η τάση αυτή συνεχιστεί και κατά το β΄ εξάμηνο, που περιλαμβάνει τους βασικούς μήνες προσέλευσης των ξένων επισκεπτών, η ελληνική τουριστική βιομηχανία θα έχει επιτύχει έναν από τους βασικούς στόχους της: την αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης. Ομως ακόμα είναι πολύ νωρίς για την εξαγωγή τέτοιων συμπερασμάτων.

Σύμφωνα με την ΤτΕ, κατά την περίοδο Ιανουαρίου - Ιουνίου 2019, οι ταξιδιωτικές εισπράξεις εμφάνισαν αύξηση κατά 15,3% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018 και διαμορφώθηκαν στα 5,509 δισ. ευρώ. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση κατά 9,7% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών της Ε.Ε.-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 3,643 δισ. ευρώ, και στην άνοδο κατά 29,6% των εισπράξεων από κατοίκους των χωρών εκτός της Ε.Ε.-28, οι οποίες διαμορφώθηκαν στο 1,691 δισ. ευρώ.

Οι εισπράξεις από τη Γερμανία, τη μεγαλύτερη αγορά άντλησης τουριστών για τη χώρα μας, μειώθηκαν ελαφρώς, κατά 0,2%, και διαμορφώθηκαν στα 944 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 32,2% και διαμορφώθηκαν στα 359 εκατ. Οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο αυξήθηκαν κατά 7,3%, στα 752 εκατ. Από τις χώρες εκτός της Ε.Ε.-28, άνοδο κατά 24,4% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες έφθασαν στα 389 εκατ. ευρώ, ενώ αυτές από τη Ρωσία σημείωσαν μείωση κατά 7,2% και διαμορφώθηκαν στα 96 εκατ. ευρώ.

Αυτά όσον αφορά τα έσοδα. Σχετικά με το πλήθος των τουριστών, τα στοιχεία είναι πολύ πιο συντηρητικά: την ίδια περίοδο, δηλαδή το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου 2019, η εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση μειώθηκε κατά 0,5% και διαμορφώθηκε στα 9,407 εκατομμύρια ταξιδιώτες, έναντι 9.456 εκατομμύρια ταξιδιωτών την αντίστοιχη περίοδο του 2018. Η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων αυξήθηκε κατά 4,2%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών είχε πτώση κατά 12,7%. Στο εξάμηνο η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες της Ε.Ε.-28 διαμορφώθηκε στους 6,376 εκατομμύρια ταξιδιώτες, παρουσιάζοντας μείωση 5,2% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2018, ενώ η ταξιδιωτική κίνηση από τις χώρες εκτός της Ε.Ε.-28 εμφάνισε αύξηση κατά 11,0% και διαμορφώθηκε στις 3,031 εκατομμύρια άτομα. Η κίνηση από τη Γερμανία έπεσε κατά 7,1% και διαμορφώθηκε στο 1,352 εκατομμύριο ταξιδιώτες, ενώ αυτή από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 15,2% και διαμορφώθηκε στα 528.000 άτομα. Η κίνηση από το Ηνωμένο Βασίλειο επίσης σημείωσε άνοδο κατά 4,0% και διαμορφώθηκε στο 1,101 εκατομμύριο ταξιδιώτες. Τέλος, αναφορικά με τις χώρες εκτός της Ε.Ε.-28, η ταξιδιωτική κίνηση από τις ΗΠΑ αυξήθηκε κατά 21,4% και διαμορφώθηκε στα 422.000 άτομα, ενώ αυτή από τη Ρωσία επίσης αυξήθηκε κατά 0,5% και διαμορφώθηκε στις 153.000.

Με αυτά τα δεδομένα, το ταξιδιωτικό ισοζύγιο το α΄ εξάμηνο εμφάνισε πλεόνασμα 4,150 δισ. ευρώ, έναντι πλεονάσματος 3,693 δισ. την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι. Η εξέλιξη αυτή οφείλεται στην αύξηση των ταξιδιωτικών εισπράξεων κατά 732 εκατ. ευρώ ή 15,3%, οι οποίες μόνο εν μέρει αντισταθμίστηκαν από την αύξηση των ταξιδιωτικών πληρωμών, δηλαδή των ποσών που δαπανούν οι Ελληνες που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, κατά 276 εκατομμύρια ή 25,4%.

Περισσότεροι Γερμανοί τον Ιούνιο

Η εξέλιξη της ταξιδιωτικής κίνησης τον Ιούνιο, τον πρώτο δηλαδή κατεξοχήν μήνα του τουρισμού Ηλιος και Θάλασσα δείχνει μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία για τη συμπεριφορά των τουριστών. Οπως για παράδειγμα την αύξηση των Γερμανών σε σχέση με τον ίδιο περυσινό μήνα, πιθανόν λόγω της ελκυστικότερης τιμολόγησης των ξενοδοχείων σε σχέση με τον Ιούλιο και τον Αύγουστο. Αλλά αυτό θα φανεί μόνο μετά την ολοκλήρωση της σεζόν. Αποκλειστικά κατά τον Ιούνιο οι ταξιδιωτικές εισπράξεις αυξήθηκαν 16,4% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Ειδικότερα, όσον αφορά τις σημαντικότερες χώρες προέλευσης ταξιδιωτών, οι εισπράξεις από τη Γερμανία αυξήθηκαν κατά 13,9% και διαμορφώθηκαν στα 450 εκατ. ευρώ, ενώ και αυτές από τη Γαλλία αυξήθηκαν κατά 54,0% και διαμορφώθηκαν στα 181 εκατ. Μικρή αύξηση κατά 0,4% παρουσίασαν και οι εισπράξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 390 εκατ.





Από τις χώρες εκτός της Ε.Ε.-28, μείωση κατά 6,8% παρουσίασαν οι εισπράξεις από τις ΗΠΑ, οι οποίες διαμορφώθηκαν στα 133 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισπράξεις από τη Ρωσία μειώθηκαν κατά 7,8% και διαμορφώθηκαν στα 59 εκατ. Αναφορικά με την εισερχόμενη ταξιδιωτική κίνηση τον Ιούνιο του 2019 διαμορφώθηκε στα 4,102 εκατομμύρια ταξιδιώτες, έναντι 4,104 εκατομμυρίων ταξιδιωτών τον αντίστοιχο μήνα του 2018. Ειδικότερα, η ταξιδιωτική κίνηση μέσω αεροδρομίων τον Ιούνιο αυξήθηκε κατά 2,8%, ενώ αυτή μέσω οδικών σταθμών μειώθηκε κατά 10,2%. Η ταξιδιωτική κίνηση από τη Γερμανία αυξήθηκε κατά 4,1% και διαμορφώθηκε στους 591.000 ταξιδιώτες, ενώ από τη Γαλλία αυξήθηκε κατά 29,5% και διαμορφώθηκε στους 240.000.

22 Αυγούστου 2019

Οι ΗΠΑ επιβεβαίωσαν τον θάνατο του γιου του Οσάμα Μπιν Λάντεν



Ο υπουργός Άμυνας των ΗΠΑ Μαρκ Έσπερ επιβεβαίωσε τον θάνατο του Χάμζα μπιν Λάντεν, ενός εκ των γιων του Οσάμα μπιν Λάντεν, που παρουσιαζόταν ως ο διάδοχός του στην ηγεσία της Αλ Κάιντα.
Ερωτηθείς για τον θάνατο του Χάμζα μπιν Λάντεν, τον οποίο είχαν μεταδώσει στα τέλη Ιουλίου αμερικανικά ΜΜΕ, ο Έσπερ, σε μια συνέντευξη στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο Fox, που προβλήθηκε χθες το βράδυ, απέφυγε να δώσει λεπτομέρειες για την επιχείρηση, κατά τη διάρκεια της οποίας σκοτώθηκε.
«Δεν έχω τις λεπτομέρειες. Κι αν τις είχα, δεν είμαι βέβαιος ότι θα μπορούσα να τις μοιραστώ μαζί σας» δήλωσε ο νέος επικεφαλής του Πενταγώνου, που ανέλαβε καθήκοντα στα τέλη Ιουλίου.
Όταν τον ρωτήσανε εάν ο Χάμζα είναι πράγματι νεκρός, ο Έσπερ απάντησε: «αυτό καταλαβαίνω εγώ».
Αμερικανικά ΜΜΕ ανακοίνωσαν στα τέλη Ιουλίου ότι ο Χάμζα μπιν Λάντεν σκοτώθηκε κι ότι οι ΗΠΑ είχαν συμβάλει στην επιχείρηση με στόχο την εξουδετέρωσή του.
Όμως, ο θάνατός του δεν είχε ποτέ, έως σήμερα, επιβεβαιωθεί δημοσίως.
Ο Χάμζα μπιν Λάντεν θεωρείτο ο αγαπημένος γιος, ήτοι ο εκλεγμένος διάδοχος, του Οσάμα Μπιν Λάντεν, του ιδρυτή του τρομοκρατικού δικτύου που διέπραξε τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου του 2001.
Το όνομα του 30χρονου δέσποζε στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ με τα πρόσωπα που κατηγορούνται για «τρομοκρατία».
Η Ουάσιγκτον προσέφερε τον Φεβρουάριο αποζημίωση ύψους 1 εκατομμυρίου δολαρίων για κάθε πληροφορία που θα βοηθούσε στον εντοπισμό του.
Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Επίσκεψη του Ρώσου ΥΠΕΞ Λαβρόφ ως το τέλος του έτους. Θα είναι και σημείο επανεκκίνησης των ελληνο-ρωσικών σχέσεων;



Οι διμερείς σχέσεις, με έμφαση την προετοιμασία της επίσκεψης του Ρώσου υπουργού Εξωτερικών, Σεργκέι Λαβρόφ, στην Ελλάδα έως το τέλος του έτους και την περαιτέρω εμβάθυνση των οικονομικών σχέσεων Ελλάδας-Ρωσίας, βρέθηκαν στο επίκεντρο της συνάντησης του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, με τον Ρώσο πρέσβη, Αντρέι Μάσλοφ.

Κοινή εκτίμηση των κ.κ. Βαρβιτσιώτη και Μάσλοφ, σύμφωνα με πληροφορίες από το γραφείο του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών, ήταν πως επίσκεψη Λαβρόφ στη χώρα μας θα αποτελέσει σημείο «επανεκκίνησης» των σχέσεων Ελλάδας-Ρωσίας.

Κατά τη διάρκεια της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Εξωτερικών, ο κ. Βαρβιτσιώτης τόνισε τη ανάγκη διεύρυνσης της οικονομικής συνεργασίας των δύο χωρών και την ενίσχυση των διμερών σχέσεων Ελλάδας-Ρωσίας, προσβλέποντας σε τόνωση της επιχειρηματικής δραστηριότητας στη χώρα μας.

Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ο πρεσβευτής της Ρωσίας στην Ελλάδα εστίασε στις δυνατότητες ενίσχυσης των οικονομικών σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών και έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στις επενδυτικές ευκαιρίες που προκύπτουν πλέον σε διάφορους τομείς της ελληνικής οικονομίας, όπως τον τουρισμό, αλλά και από το πρόγραμμα ελληνικών αποκρατικοποιήσεων. Μάλιστα, όπως επισημαίνεται, ανέφερε χαρακτηριστικά παραδείγματα επιτυχημένων επενδύσεων στη χώρα μας, κάνοντας ειδική μνεία στη ρωσική τουριστική επένδυση 500 εκατ. ευρώ σε ξενοδοχείο στην Ελούντα.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης είπε στον Ρώσο πρέσβη, σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ότι την ελληνική πλευρά απασχολεί το περιβάλλον ασφαλείας της Ανατολικής Μεσογείου και η παρατηρούμενη αποσταθεροποίησή της από τις κλιμακούμενες προκλήσεις της Τουρκίας, με αιχμή τις παράνομες ενέργειες στη θαλάσσια περιοχή της Κύπρου.

Τέλος, ο αναπληρωτής υπουργός Εξωτερικών ανέδειξε το ζήτημα δυσκολίας εξαγωγής αγροτικών προϊόντων στη Ρωσία. Επίσης προέταξε το θέμα της επιβολής δασμών στην ελληνική γούνα που πλήττουν την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων και κάλεσε τη ρωσική πλευρά να προβεί σε ενέργειες για την επίλυσή του.

Πηγή; ΑΜΠΕ

ΑΠΟΨΗ: Η Ολλανδία θα αποσύρει περίπου 2.500 Mercedes Benz 290 από το 2022. Μήπως να τα "χτυπήσουμε";



Σύμφωνα με ένα Tweet που δημοσιεύθηκε στο λογαριασμό Ολλανδικού Στρατού στις 15 Αυγούστου 2019, ο Ολλανδικός Στρατός επέλεξε το LMV Light Multirole Vehicle, το οποίο σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε από την ιταλική εταιρεία IVECO ως το νέο θωρακισμένο όχημα γενικής χρήσης του Ολλανδικού Στρατού.

Οι Ολλανδικές Ένοπλες δυνάμεις θα αποκτήσουν έως και 1.275 οχήματα LMV IVECO σε πέντε διαφορετικές παραλλαγές με τις παραδόσεις να αναμένεται να ξεκινήσουν το 2022. Το IVECO θα αντικαταστήσει κυρίως το στόλο της Mercedes-Benz 290 GD που βρίσκεται σήμερα σε υπηρεσία.

Οι παραλλαγές του LMV IVECO για τις ολλανδικές ένοπλες δυνάμεις θα περιλαμβάνουν 2 παραλλαγές μάχης σε hardtop και soft-top, οχήματα logistics, ασθενοφόρο και οχήματα Στρατονομίας.

Το Iveco LMV (Light Multirole Vehicle) είναι ένα όχημα γενικής χρήσης 4x4 που αναπτύχθηκε από την Iveco και είναι σε υπηρεσία με πολλές χώρες. Το ελαφρύ όχημα πολλαπλών χρήσεων (LMV) αναπτύχθηκε αρχικά από τα IVECO Defense Vehicles ως ιδιωτικό εγχείρημα με το πρώτο από τα 10 πρωτότυπα να ολοκληρώνεται το 2001. 


Το LVV Iveco μπορεί να είναι εξοπλισμένο με αρθρωτή θωράκιση αν το απαιτήσουν οι περιστάσεις της αποστολής, η οποία παρέχει προστασία από οποιοδήποτε τύπο ελφαρών όπλων και εκρηκτικών μηχανισμών, αυξάνοντας έτσι κατακόρυφα την προστασία του επιβαίνοντος προσωπικού σε σχέση με το παρελθόν. Ο βασικός ρόλος της αντικατάστασης των ΜΒ-290GD εξάλλου, ήταν η παροχή προστασίας έναντι ναρκών και εκρηκτικών μηχανισμών.

Το Iveco LMV είναι όχημα 4x4 με κινητήρα ισχύος 140 KW (185 HP) και βγαίνει είτε αυτόματο είτε με  μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων με 6 σχέσεις εμπρός και 1 πίσω. Η μέγιστη ταχύτητα που μπορεί να αναπτύξει είναι 130 χλμ. / ώρα και η αυτονομία του φτάνει τα 500 χλμ.

ΑΠΟΨΗ ΑΜΥΝΑGR

Η Ολλανδία συνεπώς θα αντικαταστήσει τα 2.500 Μercedes-Benz που διαθέτει, με 1275 Iveco LMV. Η αντικατάσταση των ΜΒ-290GD θα ξεκινήσει το 2022, ελευθερώνοντας έτσι πολυτιμα οχήματα τα οποία και θα μεταπωλήσει σε σύμμαχο χώρα. 

Κατά την άποψη του blog, το παραπάνω γεγονός αποτελεί χρυσή ευκαιρία για τον ΕΣ να καλύψει πολλά κενά στον τομέα των οχημάτων Γενικής χρήσης, καθώς παρά την ύπαρξη 8.000 οχημάτων στις τάξεις του (ΜΒ-240/290), συνεχίζει να βασίζεται σε επίτακτα οχήματα για να εκτελέσει τα σχέδιά του.

Όπως και να'χει, αξίζει να τα δούμε, ακόμα και σαν ανταλλακτικά.....


Τυχόν προμήθειά τους, κυριολεκτικά θα δώσει πολύτιμες λύσεις στον ΕΣ.