25 Αυγούστου 2019

Ερντογάν: Θα το πάμε «μέχρι τέλους» στην ανατολική Μεσόγειο - Ανοικτά της Λεμεσού το «Μπαρμπαρός»






Δύο εικοσιτετράωρα μετά την αυστηρή προειδοποίηση του Εμανουέλ Μακρόν για τις παράνομες και προκλητικές κινήσεις της Άγκυρας στην ανατολική Μεσόγειο, ο Τούρκος πρόεδρος δήλωσε από το Άρτβιν της Μαύρης Θάλασσας, όπου περιοδεύει, ότι «δεν καταλαβαίνει από απειλές» και ότι θα συνεχίσει να προστατεύει τα δικαιώματα της Τουρκίας στην ανατ. Μεσόγειο «μέχρι τέλους».

«H Δύση απειλεί, αλλά εμείς δεν καταλαβαίνουμε από απειλές. Εμείς προστατεύουμε και θα προστατεύσουμε τα δικαιώματα της Τουρκίας εδώ (στην ανατ. Μεσόγειο) μέχρι τέλους» είπε ο Ερντογάν.

«Μην ανησυχείτε καθόλου. Εμείς μέχρι σήμερα δεν σκύψαμε το κεφάλι μας σε υπηρέτες. Μόνο μπροστά στο Θεό μας θα σκύψουμε. Πουθενά αλλού!», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Τούρκος πρόεδρος σε μεγάλη συγκέντρωση του κόμματός του (Κόμμα Δικαιοσύνης και Ανάπτυξης - ΑΚΡ).

Την ίδια ώρα, το τουρκικό σεισμογραφικό σκάφος πλέει από τα ξημερώματα στην ΑΟΖ της Κυπριακής Δημοκρατίας, και συγκεκριμένα μεταξύ Λεμεσού και Λάρνακας, όπου έχει δηλώσει ότι ποντίζει καλώδια σε απόσταση 5 ναυτικών μιλίων. Το Barbaros συνοδεύουν δυο υποστηρικτικά το ΤΑNYX 1, καθώς και το APOLLO MOON.

Ωστόσο, έχει ενδιαφέρον το πού αναμένεται να επιχειρήσει το Τουρκικό σεισμογραφικό σκάφος. Η Τουρκική εταιρεία πετρελαίου έχει εκδώσει παράνομη οδηγία προς τους ναυτιλομένους ανακοινώνοντας την κάθοδο του Barbaros στην Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη της Δημοκρατίας και συγκεκριμένα στα τεμάχια 2 -9- 13. Τα εν λόγω τεμάχια ανήκουν  στην κοινοπραξία της ιταλικής και γαλλικής εταιρείας ΕΝΙ και ΤΟΤΑL, σε συνεργασία με την κορεατική ΚΟGAS.

Άμεση ήταν η αντίδραση της Κυπριακής Δημοκρατίας, η οποία απάντησε με αντι-Navtex και απαιτεί από το τουρκικό σκάφος να τερματίσει άμεσα τις παράνομες ενέργειες. Επισημαίνει, μάλιστα, ότι η έκδοση της παράνομης οδηγίας από τον σταθμό της Αττάλειας συνιστά παραβίαση του διεθνούς δικαίου και αποτελεί ποινικό αδίκημα.

Από Καθημερινή, με πληροφορίες από SigmaLive, Philenews


ΤΑ ΗΑΕ πιθανός πελάτης των Αιγυπτιακών MRAP ST-100.



Σύμφωνα με τον Youssri al-Nemr, πρόεδρο του Αιγυπτιακού Εργοστασίου Συντήρησης και Παραγωγής Οχημάτων, η Αίγυπτος έχει ήδη αποστείλει στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα έναν αριθμό από ST-100 4x4 MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected) για να πραγματοποιήσει δοκιμές. "Αναμένουμε να υπογράψουμε μια πρώτη σύμβαση εξαγωγής με τα ΗΑΕ τους επόμενους μήνες", συμπλήρωσε.

Το ST-100 είναι τεθωρακισμένο όχημα κατηγορίας MRAP που κατασκευάζεται από την Αιγυπτιακή Εταιρεία International Marathon United Technology Group (IMUT). Αναπτύχθηκαν στη Νότια Αφρική το 2016 από τη SASKA, η οποία ανήκε σε έναν Αιγύπτιο επιχειρηματία. Η εταιρεία μεταφέρθηκε στην Αίγυπτο το 2018 και μετονομάστηκε ως IMUT, και βρίσκεται σε στενή συνεργασία με τον αιγυπτιακό στρατό.

Το 4 × 4 ST-100 έχει βάρος 14 500 κιλά και ωφέλιμο φορτίο 3.500 kg. Διατίθεται σε πολλές διαφορετικές παραλλαγές, όπως ως όχημα Διοίκησης κι Ελέγχου, ασθενοφόρο, όχημα αναγνώρισης, φορέας όλμου 81 χιλ., φορέας Α-Τ, μεταφορέας πυρομαχικών, όχημα επικοινωνιών και ως εκτοξευτής πυραύλων 107 mm. Ως πρόσθετος εξοπλισμός, δύναται να τοποθετηθεί σύστημα ενεργητικής προστασίας APS, καθώς και Σύστημα Διαχείρισης Μάχης (ΣΔΕ).

Το μεταφερόμενο προσωπικό είναι 8 πλήρως εξοπλισμένοι στρατιώτες , συν 3μελές πλήρωμα. Το όχημα διαθέτει διάταξη διπλής καμπίνας, με τέσσερα πλευρικά παράθυρα και μια πίσω πόρτα, αν και διαθέτει και δύο πλευρικές πόρτες στην έκδοση ΤΟΜΠ. Το ST-100 διαθέτει κινητήρα ντίζελ Cummins ILS 8,9 λίτρων των 450 hp, έχει μέγιστη ταχύτητα 100-115 km / h σε οδό, και εμβέλεια 700 km.



Στρατιώτες του Αμερικανικού Στρατού εκπαιδεύτηκαν σε Ρωσικά άρματα Τ-80U.



Αμερικανοί Στρατιώτες της 3ης ΤΘΤ της 81ης ΤΘ Μεραρχίας είχαν τη δυνατότητα να δοκιμάσουν και να εκπαιδευτούν με τα Ρωσικά άρματα μάχης T-80 του Στρατού της Ν.Κορέας!.

Η παραπάνω άσκηση έγινε στα πλαίσια της συνεκπαίδευσης της πρώτης με την 3η ΤΘΤ της Ν.Κορέας, η οποία είναι η μοναδική Ταξιαρχία στις Ένοπλες Δυνάμεις της Νότιας Κορέας που διαθέτει ρωσικά τεθωρακισμένα οχήματα.

Σήμερα, η Νότια Κορέα διαθέτει ρωσικές άρματα T-80U και ΤΟΜΑ BMP-3, τα οποία παραδόθηκαν στη Σεούλ στη δεκαετία του 1990 για την αποπληρωμή χρέους της Ρωσία προς την Ασιατική χώρα. Μέχρι σήμερα, τα ρωσικά πολεμικά οχήματα λειτουργούν με δύο Τάγματα (Τάγμα και Επιλαρχία) της 3ης Ταξιαρχίας.

Όταν η Σοβιετική Ένωση διαλύθηκε, η Μόσχα προσέφερε στη Νότια Κορέα για την εξόφληση του χρέους της, ένα πράγμα που είχε σε αφθονία εκείνη τη στιγμή. όπλα. Αν και η τελευταία στην αρχή διαφώνησε, εντούτοις το 1994 δέχθηκε το 50% του ποσού να διατεθεί σε είδος, και συγκεκριμένα σε 43 άρματα μάχης T-80U και 67 BMP-3



Βέβαια στο τέλος οι Νοτιοκορεάτες δεν το μετάνιωσαν καθόλου, καθώς το Τ-80U αποτελούσε το πιο ισχυρό τους άρμα για σχεδόν 20 χρόνια, μέχρι το 2014, όταν το εγχώριο K2 άρχισε να μπαίνει σε υπηρεσία.




24 Αυγούστου 2019

Partstoday: Η Ρωσία μεταφέρει άρματα μάχης στη Συρία;;



Ένας ναυτικός παρατηρητής, ο Yoruk Isik, ανέφερε την Πέμπτη 22 Αυγούστου, ότι ένα μεγάλο πλοίο του Ρωσικού Ναυτικού, που μεταφέρει άρματα μάχης κατευθύνεται προς το λιμάνι του Ταρτούς στη Συρία.

Σύμφωνα με τον Ισίκ, ένα μεγάλο ρωσικό πλοίο της 197ης ταξιαρχίας του στόλου της Μαύρης Θάλασσας θεωρήθηκε ότι διασχίζει το Στενό του Βοσπόρου προς το λιμάνι του Ταρτους στη δυτική Συρία.

Όπως επεσήμανε ο Ισίσκ, το ρωσικό πλοίο πιθανώς μεταφέρει άρματα μάχης για τον Συριακό Στρατό που συμμετέχει σε μια μεγάλη στρατιωτική επιχείρηση στις επαρχίες Idlib, Hama και Latakia.

Τις τελευταίες ημέρες, ο συριακός στρατός κατάφερε να καταγράψει αρκετές νίκες στην επαρχία Idlib, η σημαντικότερη από τις οποίες είναι η απελευθέρωση της πόλης Χαν Τσεϊχούν. Η απελευθέρωση της Χαν Σείχούν και αρκετών από τις γειτονικές της πόλεις, είχε ως αποτέλεσμα την πλήρη περικύκλωση τρομοκρατών στη βόρεια επαρχία της επαρχίας Hama.

Ο Συριακός Στρατός έχει επίσης διακόψει με επιτυχία τον κύριο δρόμο εφοδιασμού του Τουρκικού Στρατού στο Παρατηρητήριο Morek στη βόρεια Hama. Η επαρχία Idlib είναι ο τελευταίος προμαχώνας των τρομοκρατών στη Συρία που καταλήφθηκε το 2015.

Από Partstoday.


Ανησυχητική για την Ελληνική Οικονομία η ακύρωση της αξιολόγησης της Μoody's.



Μετά την αρνητική έκπληξη από την Fitch και η moody’s όχι μόνο δεν αναβάθμισε τις προοπτικές της ελληνικές οικονομίας όπως αναμενόταν αλλά δεν εξέδωσε οίκτε καν αξιολόγηση για την Ελλάδα
Να σημειωθεί ότι στις 23/8 αναμενόταν η αξιολόγηση της ελληνικής οικονομίας και οι αναλυτές περίμεναν ότι θα προχωρήσει σε αναβάθμιση των προοπτικών (outlook) της Ελλάδας σε «θετικές» από «ουδέτερες».


Αντί ο αμερικανικός οίκος να προβεί σε κάποια αξιολόγηση, ανέβαλε τις ανακοινώσεις, εξέλιξη προφανώς δυσμενής για την ελληνική οικονομία. Η Ελλάδα μέχρι τώρα δεν έχει τύχει ευνοϊκής αντιμετώπισης από τους οίκους αξιολόγησης.


Θα πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι ο οίκος είχε προετοιμάσει, εμμέσως, το έδαφος για αυτήν την απόφαση, καθώς σε σημερινό (23/8) του report –το οποίο, όμως, δεν αποτελούσε αξιολόγηση- ανέφερε ότι το πιστωτικό προφίλ της Ελλάδας (Β1) στηρίζεται από τη «μέτρια» δυναμική της ανάπτυξης που αντανακλάται στα υψηλότερα επίπεδα πλούτου σε σύγκριση με άλλα κράτη παρόμοιας αξιολόγησης διατυπώνει ο Moody’s σε σημείωμα του κατά την ολοκλήρωση της διαδικασίας της περιοδικής αναθεώρησης των δεδομένων της για μια σειρά χωρών ανάμεσα στις οποίες και η Ελλάδα.


Στην ανακοίνωση του ο Moody’s καθιστά σαφές ότι αυτή η διαδικασία δεν συνιστά αξιολόγηση της πιστοληπτικής ικανότητας αλλά «δείχνει» το πώς «βλέπει» ο οίκος τις προοπτικές της κάθε οικονομίας.


Ο Moody’s κάνει λόγο για «αισθητή αβεβαιότητα» όσον αφορά τις μεσοπρόθεσμες προοπτικές της ανάπτυξης λόγω των δυσμενών δημογραφικών τάσεων αλλά και των χαμηλών επιδόσεων σε επενδύσεις και αποταμίευση, ενώ κάνει λόγο για αδύναμες επιδόσεις όσον αφορά το Κράτος Δικαίου, την αποτελεσματικότητα της κυβέρνησης και τον έλεγχο της διαφθοράς, επικαλούμενος τους δείκτες της Παγκόσμιας Διακυβέρνησης.
Ωστόσο, επισημαίνεται η βελτίωση των επιδόσεων στη νομοθέτηση και στην εφαρμογή των συμφωνημένων μεταρρυθμίσεων.
Παράλληλα αναφέρει ότι «η χαμηλή δημοσιονομική δύναμη αντανακλάται στο πολύ υψηλό δημόσιο χρέος που εξισορροπείται από μια καλή διάρθρωση χρέους με πολύ χαμηλά επιτόκια και μεγάλες ωριμάνσεις» ενώ υπογραμμίζονται οι προκλήσεις του τραπεζικού τομέα.

www.bankingnews.gr

Το Ισραήλ πλέον, προσβάλει Ιρανικούς στόχους και στο Ιράκ.






Aπό Καθημερινή.

Ο Λίβανος και η Συρία ήταν εδώ και χρόνια πεδία αναμέτρησης ανάμεσα στο Ισραήλ και στο Ιράν, καθώς υποστηρίζουν αντίπαλα στρατόπεδα στις εμφύλιες διενέξεις. Το τελευταίο διάστημα, όμως, παρασύρεται στη δίνη αυτής της αντιπαράθεσης και το Ιράκ, η κυβέρνηση του οποίου προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στα αντικρουόμενα συμφέροντα της Ουάσιγκτον και της Τεχεράνης.

Αμερικανοί αξιωματούχοι επιβεβαίωσαν χθες ότι το Ισραήλ βρίσκεται πίσω από τον βομβαρδισμό τουλάχιστον μιας αποθήκης όπλων επί ιρακινού εδάφους. Η επίθεση εκδηλώθηκε στις 19 Ιουλίου, στη στρατιωτική βάση του Αμιρλί, όπου σκοτώθηκαν δύο Ιρανοί στρατιωτικοί. Μια άλλη επίθεση, στις 12 Αυγούστου, έπληξε τη στρατιωτική βάση Αλ Σαντρ, κοντά στη Βαγδάτη. Στόχος των ισραηλινών επιθέσεων ήταν οι λεγόμενες Μονάδες Λαϊκής Κινητοποίησης (PMU), σιιτικές πολιτοφυλακές που υποστηρίζονται από το Ιράν. Ο υπαρχηγός των PMU είχε κατηγορήσει πρόσφατα το Ισραήλ ότι εξαπολύει επιθέσεις μέσω μη επανδρωμένων αεροσκαφών, παραβιάζοντας την ιρακινή εθνική κυριαρχία, με τη στήριξη των Ηνωμένων Πολιτειών. Το Πεντάγωνο αρνήθηκε κάθε αμερικανική συμμετοχή στις εν λόγω επιθέσεις.





Μιλώντας στο ρωσικό τηλεοπτικό δίκτυο Channel 9, ο Ισραηλινός πρωθυπουργός Μπέντζαμιν Νετανιάχου είχε υπονοήσει ανάμειξη της χώρας του στις επιθέσεις εναντίον φιλοϊρανικών πολιτοφυλακών. «Επιχειρούμε σε πολλές περιοχές εναντίον ενός κράτους (του Ιράν) που θέλει να μας αφανίσει. Φυσικά και έδωσα το ελεύθερο στις δυνάμεις ασφαλείας να κάνουν ό,τι χρειάζεται για να εμποδίσουμε τους σχεδιασμούς του Ιράν», δήλωσε. Στο μεταξύ, μία 17χρονη Ισραηλινή σκοτώθηκε από έκρηξη αυτοσχέδιου εκρηκτικού μηχανισμού που τοποθέτησαν Παλαιστίνιοι κοντά στον ισραηλινό εποικισμό του Ντολέβ, στην κατεχόμενη Δυτική Οχθη. Ο 46χρονος πατέρας της και ο 21χρονος αδελφός της, που τη συνόδευαν, τραυματίστηκαν από την έκρηξη και η κατάστασή τους χαρακτηριζόταν σοβαρή. Τα τρία θύματα της έκρηξης επισκέπτονταν μια πηγή προσφιλή στους ορειβάτες, όπου το 2015 είχε σκοτωθεί, υπό παρόμοιες συνθήκες, ένας Ισραηλινός φοιτητής.

Ο Νετανιάχου έστειλε τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια, ενώ οι δυνάμεις ασφαλείας εξαπέλυσαν ανθρωποκυνηγητό για τη σύλληψη των δραστών. Στη Γάζα, ο ηγέτης της Χαμάς, Ισμαήλ Χανίγια, εγκωμίασε την επίθεση, αν και καμία παλαιστινιακή οργάνωση δεν είχε αναλάβει την ευθύνη. Η περιοχή γύρω από τον ισραηλινό εποικισμό, γεμάτη ελαιώνες και οπωροφόρα δέντρα, είχε γίνει θέατρο συγκρούσεων τον περασμένο χρόνο, καθώς οι Παλαιστίνιοι διαμαρτύρονταν ότι οι Ισραηλινοί έποικοι έκλεβαν τη γη και τα υδάτινα αποθέματά τους.



Ο Ιαπωνικός Στρατός επιδεικνύει το νέο του τρχοφόρο πυροβόλο Type 19.



Κατά τη διάρκεια της ετήσιας επίδειξης των Ιαπωνικών Δυνάμεων που λαμβάνει χώρα κάθε τέλη Αυγούστου, φέτος οι Ιαπωνικές Ένοπλες Δυνάμεις Αυτοάμυνας, αποκάλυψαν το νέο πυροβόλο Type19, ένα νέο αυτοκινούμενο τροχοφόρο πυροβόλο 155 mm, πάνω σε φορέα ΜΑΝ.

Οπτικά, το νέο πυροβόλο μοιάζει πολύ με το Γαλλικό CAESAR, που κατασκευάζεται από τη γαλλική εταιρεία Nexter Systems. Τα κυριότερα πλεονεκτήματα αυτού του τύπου συστήματος πυροβολικού είναι ότι έχει παρόμοια ισχύ με τα υπάρχοντα υπάρχοντα ρυμουλκούμενα και αυτοκινούμενα πυροβόλα, αλλά διαθέτει μεγαλύτερη στρατηγική κινητικότητα και ταχύτερους χρόνους αντίδρασης.


Το Type 19 βασίζεται σto στρατιωτικ;o φορτηγ;o MAN 8x8, με την καμπίνα του πληρώματος μπροστά και ένα πυροβόλο 155 mm τοποθετημένο στο πίσω μέρος. Η καμπίνα του πληρώματος φαίνεται να είναι εξοπλισμένη με θωράκιση για την προστασία από όπλα μικρού διαμετρήματος 7.62mm καθώς και θραύσματα όλμων και ελαφρού πυροβολικού. Διαθέτει πλήρωμα πέντε ατόμων με τρεις στρατιώτες καθισμένους στην καμπίνα του πληρώματος και δύο πρόσθετα καθίσματα σε καμπίνα που βρίσκεται στη μέση του πλαισίου του φορτηγού.

Όπως και στο γαλλικό CAESAR, το Type 19 φαίνεται να είναι εφοδιασμένος με έναν κύριο υπολογιστή ελέγχου πυρός που βρίσκεται στην καμπίνα του πληρώματος, αλλά με παροχή εικόνας και πληροφοριών και στο πίσω αριστερά μέρος όταν το σύστημα αναπτύσσεται σε θέση βολής. Τέλος, πριν το πυροβόλο τεθεί σε θέση βολής, αναπτύσσονται αυτόματα κατάλληλα υδραυλικά αντιστηρίγματα ("πτύα), για να κάνει το πυροβόλο πιο σταθερό, αλλά και να απορροφήσει τους περισσότερους κραδασμούς.

Η Ελλάδα 19η στον κόσμο στην εξαγωγή προϊόντων πετρελαίου (και χωρίς να παράγει σχεδόν καθόλου).



Η Ελλάδα, αν και δεν είναι χώρα εξόρυξης και παραγωγής πετρελαίου, τα τελευταία 15 περίπου χρόνια έχει εξελιχθεί σε σημαντικό παραγωγό προϊόντων διυλισμένου πετρελαίου, τα οποία διαθέτει τόσο στην εγχώρια όσο και στην εξωτερική αγορά. Ειδικότερα σε ό,τι αφορά την εξωτερική αγορά έχει αυξήσει το μερίδιό της στις παγκόσμιες εξαγωγές διυλισμένου πετρελαίου από 0,67% το 2001 (το οποίο σε αξία αντιστοιχούσε σε 1 δισ. ευρώ) σε 1,5% το 2018 (το οποίο αντιστοιχεί σε 11 δισ. ευρώ) και έχει βελτιώσει την παγκόσμια κατάταξή της στους εξαγωγείς προϊόντων διυλισμένου πετρελαίου κατά 18 θέσεις: από την 37η που κατείχε το 2001 στη 19η το 2018, επί συνόλου 232 χωρών.

Όπως σημειώνεται σε σχετική μελέτη της Τράπεζας της Ελλάδος, ιδιαίτερα μετά το 2012, καταγράφεται σημαντική αύξηση των ελληνικών εξαγωγών διυλισμένου πετρελαίου, με αποτέλεσμα τη δραστική μείωση των καθαρών εισαγωγών πετρελαίου και τη συνακόλουθη βελτίωση του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών της χώρας.




Διείσδυση στο εξωτερικό

Η βελτίωση της εξαγωγικής επίδοσης της Ελλάδας σε προϊόντα πετρελαίου και η δυνατότητα διείσδυσής της στις αγορές του εξωτερικού έχει ιδιαίτερη σημασία, δεδομένης και της αναμενόμενης αύξησης της παγκόσμιας ζήτησης πετρελαίου τα επόμενα χρόνια. Επομένως, είναι απαραίτητο να διερευνηθούν οι παράγοντες που καθορίζουν την προσφορά διυλισμένου πετρελαίου της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές και ως εκ τούτου τη δυνατότητα περαιτέρω ενίσχυσης της θέσης της χώρας ανάμεσα στους παγκόσμιους εξαγωγείς.

Η αύξηση είναι εμφανής και στην περίπτωση που οι εξαγωγές εκφράζονται ως ποσοστό των αντίστοιχων εισαγωγών πετρελαίου, καθώς από 17% το 2002 έφθασαν στο 66% το 2018. Η βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου πετρελαίου αποτυπώνεται στην πτωτική πορεία του ελλείμματος (βλ. Διάγραμμα Β). Το διυλισμένο πετρέλαιο εξάγεται κυρίως σε χώρες εκτός Ε.Ε. Οι σημαντικότερες χώρες προορισμού το διάστημα 2014-2018 ήταν η Τουρκία, ο Λίβανος και η Αίγυπτος, και εντός Ε.Ε. η Ιταλία και η Κύπρος.

Η στροφή του συγκεκριμένου κλάδου προς την εξωτερική αγορά, αν και εν πολλοίς κατέστη αναγκαία λόγω της εγχώριας οικονομικής κρίσης, αποτέλεσε σε σημαντικό βαθμό προϊόν συνειδητής στρατηγικής επιλογής.

Βελτίωση υποδομών

Αυτό προκύπτει κατά κύριο λόγο από τη μεγάλη αύξηση των επενδύσεων που πραγματοποιήθηκαν στον κλάδο, με αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση των υποδομών και την τεχνολογική αναβάθμιση της παραγωγής.

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τριμηνιαία στοιχεία ταμειακών ροών που δημοσιεύονται από το Reuters, η επενδυτική δραστηριότητα, που προσεγγίζεται από τις κεφαλαιακές δαπάνες στον κλάδο διύλισης, έφθασε στο 1 δισ. ευρώ κατά μέσο όρο ετησίως μεταξύ 2008 και 2012. Στη μελέτη τονίζεται ότι επιβεβαιώνεται η μη γραμμικότητα της σχέσης του όγκου των εξαγωγών ως προς τις επενδύσεις. Οι επενδύσεις εμφανίζονται ως ιδιαίτερα σημαντικός παράγοντας, με θετική αλλά φθίνουσα επίδραση στις εξαγωγές. Αρνητική είναι επίσης η επίδραση του πραγματικού ΑΕΠ, και αυτό δείχνει ότι η μείωση της εγχώριας ζήτησης επίσης συνέβαλε σε σημαντικό βαθμό στην περαιτέρω στροφή του κλάδου προς τις διεθνείς αγορές. Ακόμη προστίθεται ότι οι εξαγωγές αντιδρούν θετικά σε μεταβολές του περιθωρίου διύλισης.

Η σημασία των επενδύσεων

 Είναι γεγονός ότι ο κλάδος διύλισης πετρελαίου έχει καταγράψει εντυπωσιακή εξαγωγική πορεία την τελευταία δεκαπενταετία. Η ανάλυση που προηγήθηκε αποτελεί μια προσπάθεια να εξηγηθεί αυτή η επίδοση μέσα από την εμπειρική διερεύνηση των παραγόντων που συνέβαλαν στο συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Από τα αποτελέσματα της εμπειρικής ανάλυσης αναδεικνύεται η σημασία των επενδύσεων ως κινητήριου μοχλού της ανταγωνιστικότητας του κλάδου, γεγονός που εξηγεί σε σημαντικό βαθμό τα υψηλότερα επίπεδα εξαγωγών.

Επιπρόσθετα, σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της προσφοράς διυλισμένου πετρελαίου στη διεθνή αγορά διαδραματίζουν το ύψος της εγχώριας ζήτησης και το περιθώριο διύλισης. Η αρνητική επίδραση της εγχώριας ζήτησης αποτελεί πρωτίστως επίπτωση της ύφεσης και οδήγησε στη διοχέτευση της πλεονάζουσας προσφοράς στις αγορές του εξωτερικού. Αυτό συνέβαλε στη βελτίωση του εμπορικού ισοζυγίου και συνετέλεσε στον μετριασμό των αρνητικών επιδράσεων από την κάμψη της εγχώριας ζήτησης.

Σε ό,τι αφορά το περιθώριο διύλισης, οι ελληνικές πετρελαϊκές εταιρείες λειτουργούν ως αποδέκτες τιμών στη διεθνή αγορά πετρελαίου και αντιδρούν θετικά στις μεταβολές του. Η επίδραση του περιθωρίου διύλισης όμως, όπως προκύπτει από τη μη γραμμική εξίσωση, είναι περιορισμένη. Μάλιστα, η σχετικά πρόσφατη μείωσή του, κυρίως την περίοδο 2008-2013 λόγω της αύξησης της τιμής του αργού πετρελαίου, δεν ανέκοψε την ανοδική πορεία των εξαγωγών πετρελαίου. Η βελτίωση της παραγωγικότητας που προέκυψε από την επενδυτική δραστηριότητα αντιστάθμισε πλήρως τη δυσμενή επίπτωση από τη μείωση του περιθωρίου.

Τέλος, από πλευράς προτάσεων πολιτικής, η εμπειρία του κλάδου διύλισης πετρελαίου δείχνει τον δρόμο για τη βελτίωση της εξαγωγικής επίδοσης της χώρας και την ουσιαστική ανάκαμψη της οικονομίας. Η επέκταση στις ξένες αγορές έγινε δυνατή χάρη στην εντυπωσιακή άνοδο των επενδύσεων, οι οποίες συνέβαλαν στη βελτίωση της υφιστάμενης υποδομής των επιχειρήσεων και στην εισαγωγή νέας τεχνολογίας, η οποία με τη σειρά της αναβάθμισε την ποιότητα του προϊόντος. Η μείωση της εγχώριας ζήτησης πιθανόν να κατέστησε αναγκαία τη στροφή προς τις διεθνείς αγορές, αλλά η αύξηση των επενδύσεων ήταν αυτή που την κατέστησε εφικτή.

Ναυτεμπορική.

Η Ολλανδία δείχνει τη στήριξη της στην Κύπρο και την Ελλάδα, υπογράφοντας πρωτόκολλο αμ.συνεργασίας με την Τουρκία

Ολλανδία Τουρκία συμμαχία και στους τομείς της αεροδιαστημικής αμυντικής τεχνολογίας, καθώς υπεγράφη πρωτόκολλο μεταξύτ της Τουρκικής Αεροπορικής Βιομηχανίας (ΤΑΙ), και του Ολλανδικού Αεροδιαστημικού Κέντρου. 

"Με αυτή τη συμφωνία-πλαίσιο λοιπόν, οι "φίλοι μας" Ολλανδοί αποδεικνύουν εμπράκτως την στήριξη τους σε Ελλάδα και Κύπρο όσον αφορά την Ανατολική Μεσόγειο, δίνοντας έτσι ελπίδα στις τελευταίες ότι οι χώρες της ΕΕ της Κεντρικής Ευρώπης θα είναι με το μέρος τους. Και κάπου εδώ ας αρχίσουμε όλοι μαζί να γελάμε (ή μάλλον να μείνουμε σιωπηλοί και προβληματισμένοι)".









Ακολουθεί το άρθρο...

Η Turkish Aerospace Industry (TAI) υπέγραψε αμυντικό πρωτόκολλο συνεργασίας με το Βασιλικό Ολλανδικό Αεροδιαστημικό Κέντρο (NLR), για τα μελλοντικά της έργα. Στο πλαίσιο του πρωτοκόλλου που υπογράφηκε μεταξύ του Προέδρου της Τουρκικής Αεροδιαστημικής  Temel Kotil και του Διευθύνοντος Συμβούλου της NLR κ. Michel Peters, θα πραγματοποιηθεί συνεργασία στους τομείς των ερευνητικών έργων στον τομέα της αεροδιαστημικής, της κατάρτισης, της μοντελοποίησης, της προσομοίωσης, των δοκιμών και των νέων τεχνικών παραγωγής.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Τουρκικής Αεροδιαστημικής, ο κ. Temel Kotil και η ομάδα του πραγματοποίησαν μια τεχνική επίσκεψη στο Βασιλικό Αεροδιαστημικό Κέντρο της Ολλανδίας. Με τη συμμετοχή του CEO της NLR κ. Michel Peters, η επίσκεψη προχώρησε στην ανάπτυξη σχέσεων μεταξύ δύο χωρών. Στο πεδίο εφαρμογής της συμφωνίας, οι ακόλουθοι τομείς που θα συνεργαστούν σε ερευνητικά έργα αεροδιαστημικής, σε προγράμματα κατάρτισης, δοκιμές, μοντελοποίηση, προσομοίωση και νέες τεχνικές κατασκευής. Και οι δύο εταιρείες στοχεύουν στη διερεύνηση περαιτέρω τομέων συνεργασίας με τρέχοντα και μελλοντικά έργα.

Η Turkish Aerospace, που κατατάσσεται μεταξύ των κορυφαίων εκατοντάδων παγκόσμιων εταιρειών στον κλάδο της αεροδιαστημικής και της αμυντικής βιομηχανίας, είναι το κέντρο της τεχνολογίας στον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, τον εκσυγχρονισμό, την κατασκευή και την υποστήριξη κύκλου ζωής ολοκληρωμένων αεροδιαστημικών συστημάτων, από σταθερές και περιστρεφόμενες πλατφόρμες σε συστήματα UAV και διαστημικά συστήματα και είναι μία από τις μεγαλύτερες και πιο σημαντικές αμυντικές και αεροδιαστημικές εταιρείες στην Τουρκία

Το NLR είναι ένα κορυφαίο διεθνές ερευνητικό κέντρο για την αεροδιαστημική. Αποστολή του είναι να καταστήσει τις αεροπορικές μεταφορές ασφαλέστερες, πιο αποτελεσματικές, πιο αποτελεσματικές και πιο βιώσιμες. Οι δραστηριότητες της NLR καλύπτουν όλο το φάσμα της έρευνας, της ανάπτυξης, της δοκιμής και της αξιολόγησης (RDT & E) και γεφυρώνουν το χάσμα μεταξύ έρευνας και πρακτικών εφαρμογών που εργάζονται τόσο για την κυβέρνηση όσο και για τη βιομηχανία στο εσωτερικό και στο εξωτερικό.


Ο Τραμπ απειλεί με δασμούς στα γαλλικά κρασιά λίγο πριν την άφιξή του στη Σύνοδο G7



Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε σήμερα, προτού αναχωρήσει για τη Γαλλία, ότι αναμένει «πολύ παραγωγικές» συνομιλίες στη σύνοδο της G7 που θα πραγματοποιηθεί στη Μπιαρίτς.

«Πιστεύω ότι θα είναι πολύ παραγωγικό», τόνισε ο Τραμπ από τον Λευκό Οίκο από τον οποίο αναχώρησε συνοδευόμενος από τη σύζυγό του Μελάνια λίγο μετά τις 23:00 της Παρασκευής τοπική ώρα (06:00 του Σαββάτου ώρα Ελλάδας) για τη Γαλλία.

Ωστόσο ο Αμερικανός πρόεδρος απείλησε εκ νέου ότι θα επιβάλει δασμούς στα γαλλικά κρασιά σε αντίποινα για την πρόθεση της Γαλλίας να φορολογήσει τις μεγάλες αμερικανικές τεχνολογικές εταιρείες.

Ο Τραμπ εξήγησε ότι δεν είναι «μεγάλος οπαδός» των τεχνολογικών εταιρειών, αλλά «αυτές είναι μεγάλες αμερικανικές εταιρείες και ειλικρινά δεν θέλω η Γαλλία να πάει και να επιβάλει φόρους στις εταιρείες μας». «Αν το κάνουν (…), θα επιβάλουμε τέτοιους δασμούς στα κρασιά τους που δεν έχουν ξαναδεί ποτέ», πρόσθεσε.

Σε ό,τι αφορά τον Κιμ Γιονγκ- Ουν, τον ηγέτη της Βόρειας Κορέας η οποία φέρεται να εκτόξευσε δύο αγνώστου τύπου βλέμματα νωρίς σήμερα το πρωί, ο Αμερικανός πρόεδρος σχολίασε ότι είναι «πολύ ευθύς» μαζί του.

Τέλος, ο Τραμπ τόνισε ότι δεν θα εμποδίσει τον επικεφαλής της ομοσπονδιακής τράπεζας των ΗΠΑ (Fed) Τζερόμ Πάουελ να παραιτηθεί.

«Θέλετε να παραιτηθεί;», τον ρώτησε ένας δημοσιογράφος. «Αν το έκανε, δεν θα τον εμπόδιζα», απάντησε ο Αμερικανός πρόεδρος. «Δεν πιστεύω ότι κάνει καλή δουλειά», πρόσθεσε.

Χθες Παρασκευή ο Τραμπ, με ανάρτησή του στο Twitter, διερωτήθηκε αν ο άνθρωπος που ο ίδιος διόρισε επικεφαλής της Fed είναι «χειρότερος εχθρός» από τον πρόεδρο της Κίνας Σι Τζινπίνγκ.

Πηγές: Καθημερινή,ΑΠΕ-ΜΠΕ,REUTERS