25 Οκτωβρίου 2019

Σε 'περίοπτη θέση" ο Α/ΓΕΝ στη τελετή κοπής του πρώτου ελάσματος της φρεγάτας FTI (Belha@rra)

Πηγή: Defence-point


Πριν από λίγο, πραγματοποιήθηκε η τελετή κοπής του πρώτου ελάσματος της πρώτης ψηφιακής Φρεγάτας FTI για λογαριασμό του Γαλλικού Ναυτικού. Η τελετή πραγματοποιήθηκε στα ναυπηγεία Lorient της Naval Group , όπου και θα γίνει η ναυπήγηση του πλοίου με αναμενόμενο έτος παράδοσης το 2023.

Το όνομα του πλοίου θα είναι "Pierre-Alexis Ronarc’h", προς τιμήν του Γάλλου ναυάρχου που πολέμησε στον Α' Παγκόσμιο Πόλεμο στο Γαλλογερμανικό μέτωπο ως Διοικητής της Γαλλικής ταξιαρχίας "πεζοναυτών".

Στη φωτογραφία που δημοσιεύθηκε από την παραπάνω τελετή, δεν μπορούμε να μην σχολιάσουμε την "περίοπτη" θέση που έλαβε ο Έλληνα Α/ΓΕΝ Αντιναύαρχος κ.Τσούνης. Οφείλουμε να πούμε, πως αν δεν γνωρίζαμε κάτι σε σχέση με το συμβάν και τους εικονιζόμενους, θα συμπεραίναμε ότι ο Α/ΓΕΝ εκπροσωπούσε την έτερη χώρα ανάπτυξης και παραγωγής της φρεγάτας....κάτι που δυστυχώς επ'ουδενί δεν ισχύει... 

Τελικό στάδιο δοκιμών για το πυρομαχικό ΠΒ Vulcano 155.

Η Diehl Defense ανακοίνωσε ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο των δοκιμών του πυρομαχικού εκτεταμένου βεληνεκούς Vulcano 155mm.



Ανακοινώθηκε επίσης, ότι ολοκληρώθηκε και το πρόγραμμα πιστοποίησης του πυρομαχικού των ναυτικών πυροβόλων, Vulcano 127mm, επιτυγχάνοντας κατ'αυτόν τον τρόπο αρχική συμβατότητα με όλα τα συστήματα 127mm και 155mm.

Σχεδιάζεται επίσης να πραγματοποιηθεί δοκιμή και  για το πυρομαχικό Vulcano 127mm, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε φρεγάτα κλάσης F125 του γερμανικού ναυτικού.

Παράλληλα με τα παραπάνω, η Diehl Defense δήλωσε ότι η οικογένεια πυρομαχικών 127 / 155mm υπόκειται ήδη σε δοκιμές για επιχειρησιακή χρήση από το ιταλικό ναυτικό και το πυροβολικό.
Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε ότι "το ΣΤΤΕΠ  pFCU (αντίστοιχο του Ελληνικού "ΣΤΤΕΠ ΔΙΑΣ" του ΠΒ), το οποίο βασίζεται στη βάση δεδομένων ΝΑΒΚ και χρησιμοποιείται με τα πυροβόλα FH70 και PzH2000, δοκιμάστηκε επιτυχώς για την τεχνική όπλιση (ανάλυση κι εξαγωγή στοιχείων βολής) των πυρομαχικών Vulcanp 155mm .

Η σειρά των "έξυπνων" πυρομαχικών Vulcano, αποτελεί προϊόν συνεργασίας μεταξύ της Ιταλικής Leonardo και της Γερμανική Diehl Defense, η οποία έχει ως στόχο τη δημιουργία έξυπνων κατευθυνόμενων πυρομαχικών εκτεταμένου βεληνεκούς για πυροβόλα 155χιλ, και ναυτικά πυροβόλα 127 χιλ,  για τις Ένοπλες Δυνάμεις της Ιταλίας και της Γερμανίας.

Συγκεκριμένα, το "Vulcano 155" θα έχει μέγιστο βεληνεκές 70 χιλιόμετρα όταν βάλλεται από σωλήνα 52cal (π.χ. Pzh-2000) και 52 χιλιόμετρα από σωλήνα 39cal (π.χ. Μ109Α3GEA1/2), ενώ το "Vulcano 127" έχει σχεδιαστεί για να παρέχει μέγιστο βεληνεκές της τάξης των 80 χιλιομέτρων.

Πέραν όμως του πολύ μεγαλύτερου βεληνεκούς, η οικογένεια των πυρομαχικών προσφέρει και υψηλή ακρίβεια προσβολής, μέσω του συνδυασμού δορυφορικής πλοήγησης, και τερματικής κατεύθυνσης λέιζερ ή υπερύθρων.

23 Οκτωβρίου 2019

Σοκ από τον ΥΠΑΜ των ΗΠΑ: Η Τουρκία φαίνεται να έχει διαπράξει εγκλήματα πολέμου στη Συρία..





Ο Αμερικανός υπουργός Αμυνας Μαρκ Έσπερ δήλωσε σήμερα πως η Τουρκία φαίνεται να έχει διαπράξει εγκλήματα πολέμου στη Συρία και πρέπει να λογοδοτήσει, σε μια κλιμάκωση της ρητορικής της Ουάσινγκτον ενάντια στην Άγκυρα.
Η δήλωση του έρχεται,καθώς η τουρκική στρατιωτική επιχείρηση εναντίον κουρδικών δυνάμεων στη βορειοανατολική Συρία προκάλεσε τον μαζικό εκτοπισμό πληθυσμού, με αναφορές για αδιάκριτες επιθέσεις εναντίον αμάχων.
«Έχω δει τις αναφορές, προσπαθούμε να τις παρακολουθήσουμε. Είναι φρικτές και αν είναι ακριβείς – και υποθέτω πως είναι ακριβείς – θα αποτελούν εγκλήματα πολέμου», τόνισε ο Έσπερ σε συνέντευξή του στο CNN.
«Όσοι ευθύνονται θα πρέπει να καταστούν υπόλογοι, σε πολλές περιπτώσεις αυτή θα είναι η κυβέρνηση της Τουρκίας».
«Δεν μπορούμε να επιτρέπουμε αυτά τα πράγματα να συμβαίνουν», είπε χαρακτηριστικά.
Σε δήλωσή του την περασμένη εβδομάδα, ο Αμερικανός υπουργός Άμυνας τόνισε πως ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν «φέρει την πλήρη ευθύνη» για την τουρκική εισβολή στη Συρία, συμπεριλαμβανομένων «ενδεχόμενων εγκλημάτων πολέμου».
Είχε επίσης καταγγείλει έντονα την «απαράδεκτη» τουρκική επίθεση στη Συρία, εκτιμώντας πως είχε ως αποτέλεσμα την «απελευθέρωση πολυάριθμων επικίνδυνων κρατουμένων» μελών του Ισλαμικού Κράτους.
Η σημερινή του δήλωση στο CNN αποτελεί την πιο σαφή διατύπωση της στάσης του επικεφαλής του Πενταγώνου ότι η Τουρκία θα πρέπει να λογοδοτήσει για εγκλήματα πολέμου.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

22 Οκτωβρίου 2019

Οι Ρωσικές ΕΔ παρέλαβαν την τελευταία παρτίδα Tor-M2.

Οι Ρωσικές Ένοπλες Δυνάμεις έλαβαν την τελευταία παρτίδα της πρώτης παραγγελίας του Α/Α συστήματος αεροπορικής άμυνας βραχέως βεληνεκούς Tor-M2 από το ηλεκτρομηχανολογικό εργοστάσιο «Kupol» του Ιζέβσκ, σύμφωνα με το ρωσικό πρακτορείο TASS..




Πιο συγκεκριμένα, τον Οκτώβριο του 2019, η έκτη και τελευταία παρτίδα συστημάτων αεράμυνας, αποτελούμενη από 12 αυτόνομα οχήματα μάχης και τρία οχήματα ελέγχου, μεταφέρθηκε στο 726ο Εκπαιδευτικό Κέντρο  για την εκπαίδευση και τον επανεξοπλισμό του 245ου αντιπυραυλικού Τάγματος της 42ης Μ/Κ Μεραρχίας η οποία ανήκει στη Νότια Στρατιωτική ΔΙοίκηση.

Αυτό ολοκλήρωσε την πρώτη παραγγελία η οποία αφορούσε την προμήθεια έξι Ταγμάτων Tor-M2. Ωστόσο, στις 19 Σεπτεμβρίου, το ρωσικό Υπουργείο Άμυνας υπέγραψε νέα σύμβαση με την Kupol για την παράδοση πρόσθετων συστημάτων Tor-M2 και Tor-M2DT αξίας περίπου 100 δισ. RUB (1,57 δισ. Δολάρια ΗΠΑ). Τα συστήματα της δεύτερης παραγγελίας θα παραδοθούν μεταξύ 2019 και 2027, δήλωσε ο Ρώσος πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν κατά τη διάρκεια της υπογραφής της σύμβασης.


To Tοr-Μ2 θυμίζουμε πως ανήκει στην Ρωσική οικογένεια SHORADS "Τor", κι άποτελεί το τελευταίο μέλος της οικογένειας. Σε σχέση με το Tor-M1, τα οποία διαθέτουν και οι ΕΕΔ, το Tor-M2 διαθέτει τα εξής βελτιωμένα χαρακτηριστικά: 


  • Ικανότητα μεταφοράς 16 Α/Α βλημάτων, αντί των 8 του προκατόχου του.
  • Πλήρως αυτοματοποιημένες διαδικασίες λειτουργίας.
  • 16 χλμ βεληνεκές και 10 χλμ υψόμετρο εμπλοκής, σε σχέση με τα 12χλμ και 6 χλμ του Tor-M1 αντίστοιχα.
  • Βελτιωμένες αντοχές σε ηλεκτρονική εξαπάτηση κι εν γένει ηλεκτρονικές επιθέσεις
  • Ικανότητα ταυτόχρονης αντιμετώπισης τεσσάρων στόχων, έναντι δύο του Tor-M1.
  • Βελτιωμένα ηλεκτρονικά συστήματα (radar, ΣΔΜ).
  • Ικανότητα "short-stop firing", κατά την οποία το όσχημα μάχης μπορεί να βάλλει κατά ενός στόχου από κίνηση, σε μόλις 2-3 δευτερόλεπτα.

Σύγκριση δυνατοτήτων του Hisar-A και του Tor-M1. Συμπεράσματα και προτάσεις


Πομπέο: Ο Τραμπ είναι προετοιμασμένος για «στρατιωτική δράση» κατά της Τουρκίας, αν χρειαστεί

Σε δηλώσεις σοκ προέβη ο ΥΠΕΞ των ΗΠΑ Μάικ Πομπεο, όχι τόσο ως προς την ουσία τους, αλλά ως προς την σημασία τους. Κι αυτό διότι εμμέσως, απείλησε με στρατιωτική δράση, μια σύμμαχο χώρα όπως θεωρητικά είναι ακόμη η Τουρκία. Δηλώσεις, που αν "αποκρυπτογραφηθούν" επί λέξει, δείχνουν πως οι σχέσεις ΗΠΑ-Τουρκίας, μπορούν να χαρακτηρισθούν έως και εχθρικές... 




"Ο Πρόεδρος Τραμπ είναι προετοιμασμένος να χρησιμοποιήσει στρατιωτικές δυνάμεις κατά της Τουρκίας για τις ενέργειές της στη Συρία, αν αυτό χρειαστεί" , διεμήνυσε τη Δευτέρα ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάικ Πομπέο, σε συνέντευξή του στο αμερικανικό δίκτυο CNBC.
«Προτιμούμε την ειρήνη από τον πόλεμο. Αλλά σε περίπτωση που κριθεί αναγκαία στρατιωτική δράση, πρέπει να γνωρίζετε ότι ο πρόεδρος Τραμπ είναι απολύτως προετοιμασμένος», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πομπέο, την ώρα που τα αμερικανικά στρατεύματα αποχωρούν από την περιοχή.
Ο υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ δεν θέλησε να διευκρινίσει ποια είναι η κόκκινη γραμμή σχετικά με το τι θεωρεί «στρατιωτική απάντηση» προς την Αγκυρα.
«Θα χρησιμοποιήσουμε τόσο την οικονομική, όσο και τη διπλωματική ισχύ μας. Αυτές είναι οι επιλογές που προτιμούμε», σημείωσε ακόμη ο Πομπέο.
Καθημερινή. 

21 Οκτωβρίου 2019

Τουρκικό μη επανδρωμένο αερόχημα πέταξε πάνω από τη νήσο Ρω



Υπέρπτηση πάνω από τη νήσο Ρω πραγματοποίησε λίγο μετά τις 15:00 ένα τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV).

Συγκεκριμένα, το τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος εισήλθε στο FIR Αθηνών και στις 15:12 πέταξε πάνω από τη Ρω, δυτικά του Καστελόριζου, στα 20.000 πόδια.

Προκειμένου ο κόσμος να αρχίσει να ανησυχεί, αλλά να μην τρομοκρατείται, σας παραθέτουμε ένα παλαιότερο άρθρο μας σχετικά με την αντιμετώπιση των Τουρκικών UAV από τις ΕΕΔ, το οποίο θέτει τον παραπάνω "νέο" κίνδυνο σε σωστές βάσεις.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ UAV (Μέρος  1ο). Ο παθητικός τρόπος

"Μετά λιθοβολισμού" από αγανακτισμένους Κούρδους αποχωρούν τα αμερικανικά στρατεύματα από τη ΒΑ Συρία (ΒΙΝΤΕΟ)



Κούρδοι της Συρίας εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από περιοχές της βορειοανατολικής Συρίας εκτοξεύοντας εναντίον τους πατάτες, ανέφεραν κουρδικά μέσα ενημέρωσης.

Βίντεο που αναρτήθηκε σε κουρδικά μέσα ενημέρωσης δείχνει Κούρδους να πετούν πατάτες σε αμερικανική φάλαγγα καθώς αυτή περνάει από μια περιοχή στο Καμισλί. «Οι Αμερικανοί δραπετεύουν σαν ποντίκια», φώναζαν άνθρωποι στα άρματα μάχης που περνούσαν. «Ντροπή σας», ακούγονταν να φωνάζουν άλλοι. Κουρδικές πηγές είπαν πως η φάλαγγα κατευθύνεται στη βόρεια ιρακινή επαρχία Ντοχούκ μέσω του μεθοριακού περάσματος Σαχέλα.

AΠΕ-ΜΠΕ.



Οι κινεζικές επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο νέο πλαίσιο συνεργασίας Αθήνας - Πεκίνου

Την προώθηση της συνεργασίας σε βασικούς τομείς, όπως είναι η ενέργεια, οι μεταφορές, οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, η μεταποίηση, η έρευνα και ανάπτυξη και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες αφορά το επικαιροποιημένο Πλαίσιο Συνεργασίας 2020-2022 που υπέγραψε στο Πεκίνο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, με την Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.




Το σχέδιο, το οποίο παρουσιάζει σήμερα το ΑΠΕ -ΜΠΕ, αναφέρει ότι οι δύο πλευρές θα εισαγάγουν και θα προωθήσουν από κοινού σχέδια δυνητικών κοινών έργων και θα βοηθήσουν τις κρατικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις και των δύο χωρών να προσδιορίσουν επενδυτικά έργα και έργα συνεργασίας κοινού ενδιαφέροντος, ενώ οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί και των δύο χωρών θα ενθαρρυνθούν να παράσχουν υποστήριξη σε επιλεγμένα έργα προκειμένου να προωθηθεί η ταχεία υλοποίησή τους.
Κατά το ταξίδι του στην Κίνα ο υπουργός συναντήθηκε και με εκπροσώπους μεγάλων κινεζικών εταιρείων που εκδήλωσαν το επενδυτικό τους ενδιαφέρον για την Ελλάδα.
Στο Πλαίσιο Συνεργασίας 2020-2022 αναφέρονται αναλυτικά οι τομείς και τα έργα που μπορεί να υπάρξει επέκταση της συνεργασίας:
Κύριοι τομείς συνεργασίας
Κύριοι τομείς συνεργασίας είναι οι μεταφορές η ενέργεια, οι τεχνολογίες επικοινωνιών και πληροφορικής, ενώ η συνεργασία μπορεί να επεκταθεί στη μεταποίηση, την έρευνα και ανάπτυξη και στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
Μεταφορές
Η Ελλάδα μετασχηματίζεται σε ολοένα πιο ισχυρό διαμετακομιστικό κέντρο. Σε αυτό έχει συμβάλει σημαντικά η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και η συζήτηση για επέκταση της συνεργασίας αφορά στους τομείς:
* Έργα αναβάθμισης σιδηροδρομικών συνδέσεων κια δημιουργικά νέων σιδηροδρομικών υποδομών Αλεξανδρούπολης - Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς, Θεσσαλονίκης - Βουδαπέστης και Αθήνας - Πάτρας ώστε να αναπτυχθεί δίκτυο σιδηροδρομικής σύνδεσης κομβικών λιμανιών (Πειραιάς, Ελευσίνα, Πάτρα, Βόλος, Αλεξανδρούπολη , Θεσσαλονίκη).
* Επενδύσεις στα λιμάνια Ελευσίνας, Βόλου, Πάτρας , Αλεξανδρούπολης
* Έργα που αφορούν στην ανάπτυξη αεροδρομίων που διαχειρίζεται το Ελληνικό Δημόσιο μεταξύ των οποίων και το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας καθώς και ε.ργα που αφορούν το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.
* Επενδύσεις στην κατασκευή υποδομών κέντρων εφοδιαστικής αλυσίδας με διεθνή ή τοπικό χαρακτήρα (Εγνατία οδός, Πάτρα, Θριάσιο, Βόλος Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα)
* Έργα ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με λεωφορεία μη ενεργοβόρα (ηλεκτρικά και CNG).
Ενέργεια
Η ελληνική αγορά ενέργεια υφίσταται θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις. Η μετάβαση σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξείδιο του άνθρακα απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις ιδίως σε νέες τεχνολογίες και υποδομές που υποστηρίζουν την απαλλαγή από τον άνθρακα. Ο πυρήνας αυτής της διαδικασίας είναι η απελευθέρωση των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, η επέκταση και ενίσχυση της εγχώριας και διασυνοριακής ηλεκτρικής ισχύος, τα νέα δίκτυα φυσικού αερίου και πετρελαίου, ο περαιτέρω διαχωρισμός της παραγωγής και της προμήθειας από τα δίκτυα μεταφοράς, το περαιτέρω άνοιγμα της λιανικής αγοράς ενέργειας, της αύξησης του μεριδίου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, της μείωσης του μεριδίου της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ορυκτά καύσιμα, της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, της εξοικονόμησης ενέργειας, και της προστασίας του περιβάλλοντος. Σε συνέχεια της επιτυχούς συμμετοχής της China State Grid Corp στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ. Στη συνάντηση του υπουργού συζητήθηκε η συνεργασία σε δημόσια, ιδιωτικά και μεικτού χαρακτήρα ενεργειακά έργα. Συγκεκριμένα:
* ηλεκτρικά οχήματα και φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων
* Ψηφιοποίηση ενεργειακών υπηρεσιών
* Ανάπτυξη μονάδων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (μεγαλα αιολικά, φωτοβολταϊκά, ηλιοθερμικά πάρκα, μονάδες βιομάζας, βιοαερίου και υδροηλκετρικής ενέργειας, ανάπτυξη υβριδικών σταθμών και συστημάτων αποθήκευσης και αντλησοταμίευσης)
* Ανάπτυξη έργων ενεργειακής απόδοσης σε τομείς τελικής χρήσης (κτήρια, οχήματα)
* Ανάπτυξη έργων υποδομών και διασυνδέσεων στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου
* Ανάπτυξη έργων κια υποδομών για την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων για τις μεταφορές όπως βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς, βιομεθανίου κια υδρογόνου.
Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών
Η συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στον τομέα των τεχνολογιών επικοινωνιών και πληροφορικής αποτελεί ουσιαστικό συμπλήρωμα της συνεργασίας στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας. Οι δύο πλευρές δηλώνουν πρόθυμες να ανταλλάξουν απόψεις, εμπειρίες, και γνώσεις και να συζητήσουν σχετικά με τη συνεργασία στους τομείς της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και υπηρεσιών cloud, των έξυπνων πόλεων, των εφαρμογών e-health, καθώς και σε έργα τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών σε τομείς όπως ο πολιτισμός, ο τουρισμός κλπ.
Μεταποίηση, Έρευνα- Ανάπτυξη
Μετά από μία μακρά περίοδο αποβιομηχάνισης, η ελληνική κυβέρνηση έχει εκφράσει μέσω της αναπτυξιακής στρατηγικής της Ελλλαδας, ισχυρή βούληση όχι μόνο να αντιστρέψει αυτή την τάση αλλά και να προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη του μεταποιητικού τομέα. Στην κατεύθυνση αυτή εξετάστηκε η δυνατότητα συνεργασίας στους τομείς της βιομηχανίας, της έρευνας και ανάπτυξης και σε κλάδους που συνδέονται με την 4η βιομηχανική επανάσταση όπως:
* η δημιουργία κέντρων έρευνας και ανάπτυξης και κέντρων συναρμολόγησης κινητών τηλεφώνων από κινεζικές εταιρείες τηλεποικοινωνιας
* Η υλοποίηση έργων στήριξης και χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων και μικρομεσαίων στον τομέα των τεχνολογιών πληροφορική.ς και επικοινωνιών.
Χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες
Στόχος είναι να ενθαρρυνθούν οι χρηματοοικονομικοί οργανισμοί και των δύο χωρών να υποστηρίξουν τα έργα συνεργασίας μέσω χρηματοδότησης, από κοινού χρηματοδότησης, εγγυήσεων, μακροπρόθεσμης ασφάλισης και άλλων προσεγγίσεων.
Επίσης οι δύο χώρες θα ενθαρρύνουν τη χρηματοδότηση μέσω των ΣΔΙΤ σε τομείς με υψηλό δείκτη δημόσιας χρηματοδότησης, θα ενθαρρύνουν την ανάληψη του πρωταρχικού ρόλου από εθνικά ταμεία στην Ελλάδα και την ΕΕ και τη χρηματοδοτική στήριξη στα έργα συνεργασίας από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, την κινεζική αναπτυξιακή τράπεζα, την ICBC, την CIC, το Silk Fund, κλπ. Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζεται η δυνατότητα:
* αναζήτησης πεδίων συνεργασίας σε προγράμματα και δράσεις της αναπτυξιακής τράπεζας
* Δημιουργία, από κοινού, ταμείου με σκοπό τη χρηματοδότηση συνεπενδύσεων σε όρους ιδιωτικής επενδυτικής αγοράς και αμοιβαίου συμφέροντος. Σε ένα παρόλο οι σχήμα συνεργασίας θα μπορούσε να μετάσχει από ελληνικής πλευράς το Ταμείο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας (ΤΑΝΕΟ) του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων
* Δραστηριοποίηση στην Ελλάδα κινεζικών χρηματοπιστωτικών και επενδυτικών οργανισμών και ασφαλιστικών εταιρείων μέσω υποκαταστημάτων.
Περιεχόμενο συνεργασίας
Στο Πλαίσιο της Συνεργασίας 2020-2022 οι δύο χώρες θα επανεξετάζουν τακτικά νέους τομείς συνεργασίας και έργα κοινού ενδιαφέροντος.
Η συνεργασία εντός του Πλαισίου Συνεργασίας 2020-2022 περιλαμβάνει:
* ανταλλαγή πληροφοριών και πολιτικών σχετικά με τους βασικούς τομείς συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένων των προσεχών δημόσιων διαγωνισμών και ιδιωτικών έργων, των προφίλ των ενδιαφερόμενων εταιρείων και κάθε ειδική νομοθεσία που έχει σχέση με αυτούς τους τομείς
* Τη διεξαγωγή σεμιναρίων, εκθέσεων προώθησης κλπ για την ενημέρωση και προώθηση έργων στους βασικούς τομείς συνεργασίας.
* Την προώθηση και παροχή υποστήριξης στις ενδιαφερόμενες ετσιρείες και από τις δύο πλευρές, προκειμένου να αναπτύξουν συνεργασία.
* Την ενθάρρυνση των αντίστοιχων και άλλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων να παρέχουν χρηματόδότηση στα σχέδια συνεργασίας.
* Τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος, την υποστήριξη της ταχείας χορήγησης αδειών, την εξάλειψη των επενδυτικώνν φραγμών, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιστικών και διοικητικών περιορισμών και τη δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για τα έργα συνεργασίας με την επιφύλαξη της εθνικής τους νομοθεσίας.
Συντονιστικός μηχανισμός
Θα συσταθεί διευθύνουσα επιτροπή η οποία θα είναι υπεύθυνη για το Πλαίσιο Συνεργασίας.
Ο αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Ning Jizhe θα είναι συμπρόεδρος της επιτροπής από την κινεζική πλευρά και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης θα είναι συμπρόεδρος της επιτροπής από την ελληνική πλευρά.
Θα οριστούν εκπρόσωποι σε επίπεδο γενικών γραμματέων των βασικών τομέων συνεργασίας για να συμμετάσχουν στη διευθύνουσα επιτροπή.
Η διευθύνουσα επιτροπή θα συνεδριάζει ετησίως εναλλάξ στην Αθήνα κακ στο Πεκίνο για να εξετάζει την πρόοδο της συνεργασίας σε βασικούς τομείς και να καταρτίζει σχέδια εργασίας για το επόμενο στάδιο.
Τα επενδυτικά σχέδια που συζητήθηκαν στην Κίνα
Αλλαγές στο πρόγραμμα «Golden Visa» με γνώμονα την παροχή επιπλέον κινήτρων στους υποψήφιους επενδυτές ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια των επαφών του στην Κίνα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης ενώ είχε ένα σημαντικό πρόγραμμα επαφών με εκπροσώπους μεγάλων κινεζικών εταιρειών.
 Όπως αναφέρει πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων , ολοκληρώθηκε την Τρίτη 15 Οκτωβρίου, η επίσημη επίσκεψη του υπουργού, στην Κίνα, στο πλαίσιο της οποίας υπογράφηκε το επικαιροποιημένο πλαίσιο συνεργασίας 2020-2022, μεταξύ των δύο χωρών ενώ ο υπουργός επισκέφθηκε το υπουργείο Εμπορίου και συναντήθηκε με τον υφυπουργό, Γιου Ξιάνχουα, με τον οποίο συζήτησαν για τις εμπορικές συμφωνίες των δύο χωρών «και προετοιμάσαμε την επίσκεψη του Πρόεδρου της Κίνας στην Αθήνα και τις εμπορικές μας συμφωνίες» όπως γνωστοποίησε ο ίδιος στο Twitter.

20 Οκτωβρίου 2019

Πάλι στο προσκήνιο η πώληση 12-16 F-16B30 στην Κροατία (την ώρα που η ΠΑ έχει ακόμα F-4).




Πριν λίγες ώρες, άρθρο του κ. Νεδου στην Καθημερινή αναφέρει πως έχουν ξεκινήσει εκ νέου οι επαφές ανάμεσα σε Αθήνα και Ζάγκρεμπ για την πώληση 12 έως 16 παλαιότερου τύπου F-16 Block 30 της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.), στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του αεροπορικού στόλου της Κροατίας.

Πιο ειδικά, αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή οι συνομιλίες που διεξάγονται αφορούν το ενδεχόμενο αναβάθμισης των αεροσκαφών στο επίπεδο Β50, καθώς και την μεταβίβαση 1-2 διθεσια αεροσκάφη, από τα συνολικά 2.....

Ειλικρινά μας είναι δύσκολο να κατανοήσουμε πως είναι δυνατόν να δίνουμε περισσότερη σημασία στην αμυντική βιομηχανία (και τα λίγα οφέλη στη συγκεκριμένη περίπτωση ), καθώς και στις διπλωματικές σχέσεις με μια μικρη χώρα όπως η Κροατία, σε σχέση με την επιχειρησιακή ετοιμότητα.

Ειλικρινά, και χωρίς καμία δόση ειρωνείας, δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως θα σταθεί η ΠΑ τα επόμενα χρόνια, αν δώσει 12-16 υπερπολυτιμα μαχητικά 4ης γενιάς, ενώ αυτή τη στιγμή επιχειρεί ακόμα με αναβαθμίσαμενα μαχητικά 3ης γενιάς οπως τα F-4 PI 2000.

Χωρίς να σκεφτούμε αρνητικά και να θεωρήσουμε πως η αποδυνάμωση της Ελληνικής ισχύος γίνεται εσκεμμένα, θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως απλά αυτό που γίνεται, γίνεται χωρίς την απαιτούμενη σοβαρότητα... 

Εκτός κι αν υπάρχει σχεδιασμός να αγοράσουμε 60-80 μαχητικά την επόμενη δεκαετία....

"Μα τα  F-16B30 είναι παλιά και υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών..." 

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη μπορεί να μην είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά συνεισφέρουν τα μέγιστα στην αποτροπή της χώρας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το δομικό όριο ζωής τους βρίσκεται ακόμα στο μισό, κάτι που σημαίνει πως έχουν αρκετά χρόνια επιχειρησιακης ζωής μπροστά τους, έστω και σε δευτερεύοντα καθήκοντα.

Κι όσον αφορά την εξεύρεση ανταλλακτικών, να πούμε πολύ απλά πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Απλά δεν ισχύει. Και το σταματούμε εδώ, διότι αν επεκταθούμε, θα εκτεθεί κόσμος.... 

Επίλογος 

Δεν μας ενδιαφέρει (σαν πολίτες αυτής της χώρας), αν η εκάστοτε ηγεσία θέλει να κάνει "business" με χρήματα του ελληνικού λαού. Δεν μας νοιάζει επίσης αν δεν φτάνουν τα κονδύλια του ΥΠΕΘΑ για την διατήρηση τους σε υπηρεσία. Να γίνει η κατάλληλη αύξηση του υπόψη κονδυλίου και να διατηρηθούν σε υπηρεσία με τα γαλανόλευκα χρώματα. 

Η πώληση τους, αποτελεί εθνικό έγκλημα. Εκτός κι αν με την πώληση τους, μας δωθούν αλλά οπλικά συστήματα ως αντιστάθμισμα....


Αναβολή στη συνεργασία Ινδίας-Τουρκιας για την κατασκευή 5 ΠΓΥ, λόγω των σχέσεων Τουρκιας-Πακισταν.





To υπουργείο Άμυνας της Ινδίας έχει αναβάλει επ'αοριστον τη συνεργασία με μια κοινοπραξία τουρκικών ναυπηγείων, προκειμένου να σχεδιάσει και να κατασκευάσει πέντε πλοία γενικής  υποστήριξης (ΠΓΥ), 45.000 τόνων έκαστο, για το Ινδικό Ναυτικό (IN).

Η είδηση προέρχεται από ανώνυμη πληροφορία στελέχους του Ινδικού Υπουργείου Άμυνας. Σημειώνεται  ότι η υπογραφή της σύμβασης για την σχεδίαση και κατασκευή των 5 είναι συνολικού ύψους INR160 δις (2.24 δισεκατομμύρια δολαρια), και αρχικά είχε προγραμματιστεί να υπογραφεί τον Ιούνιο μεταξύ της ινδικής κρατικής Hindustan Shipyard Limited (HSL) και της TAIS, η οποία είναι κοινοπραξία από πέντε τουρκικά ναυπηγεία. 

Σύμφωνα με την πηγή, Ινδοί αξιωματούχοι ασφαλείας εξέφρασαν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι ορισμένοι από τους συνεργάτες της TAIS συμμετείχαν σε συνεχιζόμενα σχέδια κατασκευής πολεμικών πλοίων για το Πακιστανικό Ναυτικό, και δήλωσαν ότι το ζήτημα «συζητείται» στο Υπουργείο Άμυνας πριν αποφασιστεί οποιαδήποτε μελλοντική πορεία δράσης.

Το συγκεκριμένο γεγονός θα αποτελούσε πρώτης τάξεως ευκαιρία για την Ελλαδα για να κλέψει το συμβόλαιο, αλλά η κατάντια των ναυπηγείων μας, σβήνει οποιαδήποτε σκέψη...