11 Σεπτεμβρίου 2019

(ΝΤΡΟΠΗ) Στ.Πέτσας: "Σταδιακά" αφαιρέθηκε το στρατιωτικό υλικό από τη ναυτική βάση της Λέρου.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Κυβερνητικού εκπροσώπου, κ. Στέλιου Πέτσα, η κλοπή του στρατιωτικού υλικού έγινε "σταδιακά". Μόνο που αν ισχύει κάτι τέτοιο, αποτελεί τεράστια δυσφήμιση για τις ΕΕΔ γενικότερα, διότι διαπιστώνεται όχι μόνο η πλημελής φύλαξη, αλλά και ο πλημελής έλεγχος του στρατιωτικού υλικού.



Από το Πρώτο Θέμα.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος σκιαγράφησε το modus operandi του προσώπου ή των προσώπων που με πράξεις συνέβαλαν στην απώλεια των πυρομαχικών που περιλαμβάνουν αντιαρματικά, χειροβομβίδες, οπλοβομβίδες, σφαίρες και βραδύκαυστο φιτίλι

Η αφαίρεση του στρατιωτικού υλικού από την αποθήκη στη ναυτική βάση στη Λέρο έγινε σταδιακά αποκάλυψε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. Με τη φράση αυτή, εκτιμάται ότι ο κ. Πέτσας σκιαγραφεί και το modus operandi του προσώπου ή των προσώπων που με πράξεις και πιθανές παραλείψεις συνέβαλαν στην απώλεια των πυρομαχικών που περιλαμβάνουν αντιαρματικά, χειροβομβίδες, οπλοβομβίδες, σφαίρες και βραδύκαυστο φιτίλι.

Κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών, ο κ. Πέτσας τόνισε ότι η κλοπή του υλικού έγινε σε προγενέστερο χρόνο, σημειώνοντας ότι τη Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου διαπιστώθηκε η απώλεια των πυρομαχικών.

Θέλοντας να δώσει έμφαση στις ενέργειες που έχουν αναληφθεί από την κυβέρνηση, το υπουργείο Άμυνας, το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, το υπουργείο Δημοσίας Τάξης, την Αντιτρομοκρατική, την Εθνική Υπηρεσία Πληροφοριών και την Εισαγγελία του Ναυτοδικείου σημείωσε ότι η σημερινή ηγεσία έφερε το θέμα στη δημοσιότητα και συμπλήρωσε ότι έχουν γίνει όλες οι ενέργειες για την ανακάλυψη της αλήθειας και την πλήρη διαλεύκανση της υπόθεσης.

Πώς διαπιστώθηκε η απώλεια

Η επιμέλεια και η ευσυνειδησία ενός αξιωματικού του Πολεμικού Ναυτικού ήταν ο καθοριστικός παράγοντας που συνέβαλε στην αποκάλυψη της περίεργης κλοπής πολεμικού υλικού και πυρομαχικών από τη ναυτική βάση της Λέρου. Αντί της διεκπεραιωτικής λογικής της τυπικής παραλαβής μιας αποθήκης γεμάτης από πυρομαχικά προορισμένα να εφοδιάζουν τους άνδρες της Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών, ο νέος υπεύθυνος για τη φύλαξη των όπλων στην Υπηρεσία Ναυτικών Τεχνικών Εγκαταστάσεων Λέρου ήλεγξε ένα προς ένα τα κιβώτια και τους σάκους που ήταν εφοδιασμένοι με πολεμικό υλικό για τα βατράχια του Πολεμικού Ναυτικού. Προς μεγάλη του έκπληξη, διαπίστωσε ότι δύο αντιαρματικά, ικανός αριθμός από οπλοβομβίδες, σφαίρες, χειροβομβίδες και βραδύκαυστο φυτίλι είχαν κάνει φτερά!

Η ανακάλυψη προκάλεσε τεράστια έκπληξη στην ηγεσία του Πολεμικού Ναυτικού και στους αξιωματικούς που είναι επιφορτισμένοι με τη φύλαξη των όπλων που είναι προορισμένα για τους άνδρες της Μονάδας Υποβρυχίων Καταστροφών, της θεωρούμενης ως ελίτ του Πολεμικού Ναυτικού. Πώς εξαφανίστηκε τόσο μεγάλος αριθμός όπλων και πυρομαχικών από μια αποθήκη με συναγερμό, διπλές πόρτες που διαθέτουν κλειδαριές με συνδυασμό, 24ωρη φύλαξη από άνδρες του Πολεμικού Ναυτικού και επιπροσθέτως κλειστό κύκλωμα παρακολούθησης με κάμερες που καταγράφουν όποιον μπαίνει ή βγαίνει στον χώρο που φυλάσσεται το τόσο ευαίσθητο πολεμικό υλικό;

Η κλοπή, απώλεια ή έστω «ασυμφωνία προβλεπόμενου και κατεχόμενου» στρατιωτικού υλικού έχει προκαλέσει έρευνα προς όλες τις κατευθύνσεις.

Ποιος επέλεξε μια τόσο παρακινδυνεύμενη κίνηση; Ποιος είχε την πληροφόρηση για το πού φυλασσόταν υλικό από τον κρίσιμης σημασίας φόρτο μάχης για τις Μονάδες Υποβρυχίων Καταστροφών; Ποιος γνώριζε ότι το πολεμικό υλικό βρισκόταν στη συγκεκριμένη αποθήκη και όχι σε κάποια άλλη του ναυστάθμου της Λέρου όπου για παράδειγμα βρίσκονται αποθηκευμένα εκπαιδευτικά πυρομαχικά;

Μήπως δεν πρόκειται για «ποντικούς» που τρύπωσαν στην αποθήκη αλλά για πρόσωπα υπεράνω υποψίας που ήταν επιφορτισμένα με τη φύλαξη του υλικού και επέτρεψαν, αποσιώπησαν ή διευκόλυναν με πράξεις ή παραλείψεις την εξαφάνιση των πυρομαχικών;

Άραγε συμβαίνει κάτι άλλο; Είναι δυνατόν τα πυρομαχικά να έχουν αναλωθεί σε κάποιου είδους εκπαιδευτική δραστηριότητα των ΟΥΚ όπου δεν έπρεπε να καταγραφεί η χρήση του συγκεκριμένου πολεμικού υλικού; Είναι πιθανόν να πρόκειται για αβλεψία στην καταγραφή υλικών που μεταφέρθηκαν από τον ναύσταθμο της Λέρου σε κάποια άλλη ναυτική βάση του Πολεμικού Ναυτικού και λόγω συγκεκριμένων συνθηκών -για παράδειγμα επειδή ήταν νύχτα ή επειδή επρόκειτο για επιχείρηση που ήταν επιβεβλημένο να γίνει αστραπιαία- δεν κρατήθηκαν αρχεία για τον τελικό προορισμό των αντιαρματικών, οπλοβομβίδων, χειροβομβίδων και άλλου υλικού που χάθηκε;

Η υπόθεση λαμβάνει διαστάσεις θρίλερ και από την επιλογή του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού να μην δημοσιοποιήσει, 36 ώρες μετά την απώλεια του πολεμικού υλικού, ποια ακριβώς ήταν τα πυρομαχικά που εκλάπησαν και σε ποια ποσότητα.

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας επέλεξε να επισημάνει ότι η απώλεια του υλικού δεν έγινε την Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2019, απλώς διαπιστώθηκε το προχθεσινό απόγευμα. Επειδή όμως οι κρατικές υπηρεσίες, πολύ περισσότερο οι ένοπλες δυνάμεις έχουν συνέχεια, το ερώτημα πότε έγινε η κλοπή είναι σημαντικό αλλά δεν είναι το μοναδικό. Κρισιμότερο είναι ίσως να διακριβωθεί πώς αφαιρέθηκε το πολεμικό υλικό από την τόσο καλά φυλασσόμενη αποθήκη πυρομαχικών μιας ναυτικής βάσης κοντά στα ελληνοτουρκικά σύνορα χωρίς κανείς να καταλάβει τίποτα.

Για να δοθούν οι απαντήσεις η έρευνα έχει επικεντρωθεί σε περίπου 10 πρόσωπα που είχαν πρόσβαση στην αποθήκη πυρομαχικών την τελευταία διετία. Για την αναζήτηση πιθανών κινήτρων οι άνδρες της Αντιτρομοκρατικής και οι αξιωματικοί του Πολεμικού Ναυτικού που έχουν αναλάβει την έρευνα χρησιμοποιούν μεθόδους που θυμίζουν το αμερικανικό... CSI φιλοτεχνώντας το προφίλ αυτών των 10 προσώπων αλλά και αναζητώντας πιθανά κίνητρα, λάθη ή παραλείψεις που ενδεχομένως διευκόλυναν την κλοπή του στρατιωτικού υλικού.


Ανάλυση του βίντεο από τον αεροπορικό βομβαρδισμό της USAF στη νησίδα QANUS.



Ένα ομολογουμένως εκπληκτικό βίντεο από άποψη όγκου πυρός δημοσιεύθηκε χθες από τον Συνασπισμό κατά του ISIS. 

Πιο συγκεκριμένα, Αμερικανικά μαχητικά F-15 και F-35 έριξαν συνολικά και σχεδόν "μονομιάς" 36 τόνους πυρομαχικών (βομβών και πυραύλων) κατά του νησιού Qanus στο Ιράκ, όπου πιστεύεται ότι βρίσκεται κρησφύγετο του ISIS.

Το μεγάλο όμως ερώτημα, είναι πόσα μαχητικά χρειάστηκαν για να πραγματοποιηθεί ο παραπάνω βομβαρδισμός, καθώς και πόσα μαχητικά χρησιμοποιήθηκαν.





Αριθμός και τύπος βομβών που χρησιμοποιήθηκαν.

Για να βρούμε τον αριθμό των χρησιμοποιούμενων βομβών που απαιτήθηκαν για την εκτέλεση του άνωθεν βομβαρδισμού, θα πρέπει να κάνουμε τα εξής:
  • Να μετατρέψουμε τους τόνους σε λίβρες, μιας και τα Αμερικανικά πυρομαχικά μετριούνται σε λίβρες.
  • Να δούμε μέσα από το δημοσιευθέν βίντεο, το μέγεθος και τον αριθμό των εκρήξεων, για να εξάγουμε την κατηγορία των βομβών που έπεσαν. Αν δηλαδή ήταν 250, 500, 1000, ή 2000 λιβρών.
H απάντηση στο πρώτο ερώτημα είναι απλή, το βάρος των βομβών που έπεσαν είναι περίπου 80.000 λίβρες. 

Όσον αφορά το δεύτερο ερώτημα, πρέπει να βρούμε πόσες βόμβες αντιστοιχούν για την παραπάνω ποσότητα. Συνεπώς, η αντιστοιχία είναι 40 βόμβες 2.000 λιβρών, ή 80 βόμβες 1.000 λιβρών, ή 160 βόμβες 500 λιβρών.

Στη συνέχεια, παρατηρώντας το βίντεο, βρίσκουμε ότι οι συνολικές εκρήξεις που έγιναν ήταν 36-42, και ήταν μεγάλου μεγέθους, κάτι που αυτομάτως σημαίνει πως οι βόμβες που χρησιμοποιήθηκαν ήταν οι Μk-84 των 2.000 λιβρών.

Συμπερασματικά, για τον βομβαρδισμό της Qanus (έκτασης 800 στρεμμάτων), χρησιμοποιήθηκαν περίπου 40 βόμβες των 2.000 λιβρών οι οποίες αναρτήθηκαν επί περίπου 20 μαχητικών F-15 και F-35.


Συνεπώς, ας αναλογιστούμε την ποσότητα πυρομαχικών και αεροσκαφών που χρειάζεται για την πλήρη καταστροφή ενός Στρατιωτικού αεροδρομίου, που έχει 100+ ενισχυμένες εγκαταστάσεις, και έκταση 5-7 χιλιάδες στρέμματα.


Η Σερβία θα αποκτήσει εννέα Κινεζικά UCAVs το επόμενο εξάμηνο



Οι Ένοπλες Δυνάμεις της Σερβίας θα παραλάβουν εννέα (9) Κινεζικά UCAV, σηματοδοτώντας κατ'αυτόν τον τρόπο την πρώτη εξαγωγική επιτυχία της Κίνας σε Ευρωπαϊκή χώρα στον τομέα των UAVs.

Πιο συγκεκριμένα, η Σερβία θα παραλάβει εννέα UCAV τύπου Pterodactyl 1 μέσα στους επόμενους 6 μήνες. Επίσης, σύμφωνα με τα Σερβικά ΜΜΕ, υπάρχει δικαίωμα προαίρεσης και για επιπλέον 15 αεροχήματα.

Πέραν της επιχειρησιακής σημασίας της προμήθειας, που είναι σημαντική για τα Κεντρικά Βαλκάνια, πολλοί εστιάζουν και στην γεωστρατηγική επιτυχία της Κίνας. Η παραπάνω πώληση πρόκειται σαφώς για μια από τις μεγαλύτερες (σε αξία) στην Ευρώπη τις τελευταίες δεκαετίες, κάτι που ανησυχεί έντονα το ΝΑΤΟ, καθώς η Κίνα μπαίνει όλο και πιο βαθειά στο Ευρωπαϊκό γίγνεσθαι, και στον αμυντικό τομέα.




 Ποιό είναι το MALE UCAV Wing Loong (Pterodactyl I).


Το Κινεζικό MALE UCAV Wing Loong.
Το Κινεζικό MALE UCAV Wing Loong.


To ΜΑLE UAV Wing Loong είναι ένα μη επανδρωμένο αεροσκάφος καυτηγορίας MALE, το οποίο αναπτύχθηκε από τον όμιλο βιομηχανιών αεροσκαφών Chengdu της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Αν και προορσμένο για χρήση ως πλατφόρμα παρακολούθησης και εναέριας αναγνώρισης, το Wing Loong μπορεί να εφοδιαστεί και με όπλα αέρος-εδάφους, κάτι το οποίο το μετατρέπει σε UCAV. Το Wing Loong (ή και Pterodactyl), μπορεί να μεταφέρει το βλήμα αέρος-εδάφους BA-7 (όπως οι Hellfire), τη βόμβα με καθοδήγηση λέιζερ YZ-212, τη βόμβα κατά προσωπικού (διασποράς) YZ-102A και τη μικροσκοπική βόμβα των 50 κιλών, LS-6. 

Tο συγκεκριμένο UCAV ήταν αυτό που κατέπεσε πριν λίγο καιρό στη Λιβύη, από τις κυβερνητικές φιλοτουρκικές δυνάμεις.



10 Σεπτεμβρίου 2019

Νέα προειδοποίηση των ΗΠΑ σε Τουρκία – Μνουσίν: Εξετάζουμε το ενδεχόμενο κυρώσεων για τους S-400

© Sputnik / Alexey Malgavko



Οι ΗΠΑ έχουν επανειλημμένως ταχθεί εναντίον της προμήθειας του ρωσικού αντιπυραυλικού συστήματος από την Τουρκία, προχωρώντας στην αναστολή της συμμετοχής της Άγκυρας στο πρόγραμμα ανάπτυξης των F-35.

Το ενδεχόμενο επιβολής κυρώσεων στην Τουρκία, με αφορμή το ζήτημα των ρωσικών πυραύλων S-400, επανέφερε στο προσκήνιο ο υπουργός Οικονομικών των ΗΠΑ, Στίβεν Μνουσίν.

«Το εξετάζουμε. Δεν κάνω κάποιο σχόλιο για κάποια συγκεκριμένη απόφαση, αλλά το εξετάζουμε» δήλωσε, χαρακτηριστικά, συνομιλώντας με δημοσιογράφους έξω από τον Λευκό Οίκο.

Υπενθυμίζεται ότι οι ΗΠΑ έχουν επανειλημμένως ταχθεί εναντίον της προμήθειας του ρωσικού αντιπυραυλικού συστήματος από την Τουρκία, ισχυριζόμενες ότι οι S-400 είναι μη συμβατοί με τα επίπεδα ασφαλείας του ΝΑΤΟ.

Μάλιστα, η Ουάσιγκτον έχει προβεί στην αναστολή της τουρκικής συμμετοχής στο πρόγραμμα ανάπτυξης των μαχητικών αεροσκαφών F-35, ενώ έχει προειδοποιήσει με οριστική αποπομπή της Άγκυρας έως τον Μάρτιο του 2020.

Σε κάθε περίπτωση, η προμήθεια των τμημάτων των S-400 έχει ήδη ξεκινήσει, με το πρώτο φορτίο να παραδίδεται τον Ιούλιο, ενώ η παράδοση του δεύτερου φορτίου βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη.
Παράλληλα, στα τέλη Αυγούστου, ο πρόεδρος Ερντογάν άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο διαπραγματεύσεων για την πιθανή αγορά των ρωσικών αεροσκαφών Su-57.

Πηγή: Infognomon, Σπούτνικ

TUSAS: Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι δοκιμές του UAV Aksungur. Αρχές 2020 θα εισαχθεί στις ΤΕΔ.



Σύμφωνα με ανακοίνωση της TUSAS, το MALE UCAV Aksungur πραγματοποίησε με απόλυτη εκτεταμένες δοκιμές μέγιστου επιχειρησιακού υψομέτρου. Πιο συγκεκριμένα, το UCAV Aksungur πέταξε συνολικά για 40 ώρες, σε υψόμετρο 40.000 ποδιών, πραγματοποιώντας συνολικά πάνω από 10 εξόδους.

Η παραπάνω επιτυχημένη δοκιμή φέρνει ακόμα πιο κοντά την ένταξη του παραπάνω UCAV σε υπηρεσία, η οποία και σχεδιάζεται να συμβεί το 2020.

Ποιο είναι το UAV Aksungur

Το UAV Αksungur είναι μια "μεγενθυμένη" μετεξέλιξη του UCAV Anka που υπηρετεί ήδη με τις Τουρκικές Ένοπλες Δυνάμεις, κι αποσκοπεί στην μεταφορά μεγαλύτερου οπλικού φορτίου, για την εκτέλεση αποστολών κρούσης, ή για την περιπολία για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.   

Τεχνικά Χαρακτηριστικά.

Το UCAV Aksungur είναι κατηγορίας MALE (Μεσαίου υψομέτρου - μεγάλης διάρκειας περιπολία).

Οι διαστάσεις του αεροχήματος είναι 12 μέτρα μήκος, και 3 μέτρα ύψος. Το μέγιστο βάρος απογείωσής του είναι 3,3 τόνους. Η κινητήριος δύναμη του αεροσκάφους θα βασίζεται σε δύο Τουρκικής κατασκευής dual-turbocharged diesel κινητήρες PB-170. 

Το μέγιστο οφελιμο φορτίο του αεροσκάφους θα ανέρχεται στα 750 κιλά, το οποίο είναι αρκετό για να μεταφέρει πικοιλία οπλισμού κι αισθητήρων. Αν και το μέγιστο υψόμετρο πτήσης είναι 40.000 πόδια, αυτό μειώνεται στα 35.000 πόδια όταν έχει 150 κιλά φορτίο, και στα 25.000 πόδια όταν μεταφέρει 750 κιλά φορτίο. H μέγιστη ταχύτητα που θα μπορεί να αναπτύξει το αεροσκάφος θα είναι 180km/h (0,15 Mach).





Η διάρκεια πτήσης του UCAV είναι κι αυτή ανάλογη του φόρτου μάχης που θα εξοπλίζεται, κι ανέρχεται στις 24 ώρες όταν το αερόχημα θα έχει διαμόρφωση αναγνώρισης, και 12 ώρες όταν θα έχει διαμόρφωση Εγγύς Αεροπορικής Υποστήριξης, (ή ένοπλης αναγνώρισης).

Το UCAV Aksungur, θα φέρει έναν πολυφασματικό αισθητήρα αναγνώρισης τελευταίας γενιάς, όπως και τα υπόλοιπα Τουρκικά UAVs. Επιπρόσθετα όμως, οι Τούρκοι σχεδιάζουν να πιστοποιήσουν και μια ευρεία γκάμα αισθητήρων και όπλων στις 3 θύρες οπλισμού του UCAV, όπως τις laser βόμβες TEBER-81, TEBER82, τις ρουκέτες CIRIT και ΜΑΜ-C, την κατευθυνόμενη βόμβα KGK, τον Α-Τ πύραυλο L-UMTAS, το πυρομαχικό ακριβείας HGK-3, καθώς και πλήθος αισθητήρων, μεταξύ των οποίων sonobuoys.

Επίλογος.

Οι Τούρκοι φτιάχνουν όλο και πιο επικίνδυνα U(C)AVs, αυτό είναι γεγονός. Κατ'αυτόν τον τρόπο μπορούν να έχουν πολύ καλή επίγνωση της τακτικής κατάστασης, οπούδηποτε κι αν απαιτηθεί. Επιπλέον, αποκτούν και ικανότητα (περιορισμένης έστω) κρούσης, με αποτέλεσμα να ελευθερώνονται πολύτιμα μαχητικά από αυτές τις αποστολές.

Επίσης, δεν χρειάζεται να δαπανούν τεράστια ποσά για την εκπαίδευση χειριστών και την λοιπή υποστήριξη που χρειάζονται τα "κανονικά" μαχητικά. 

Μας είναι δύσκολο όμως να σκεφτούμε το χρονικό διάστημα που θα μπορεί να δράσει το UCAV Αksungur (όπως και τα υπόλοιπα Τουρκικά UAVs) πάνω από το Αιγαίο, με μόλις 0,15 Mach μέγιστη ταχύτητα, και τα ελάχιστα περιθώρια ελιγμών.

Για τη θέση του Αντιπροέδρου της Κομισιόν επιλέχθηκε ο κ. Μαργαρίτης Σχοινάς.



Για τη θέση ενός από τους εννιά αντιπροέδρους της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επέλεξε η πρόεδρος, κ. Ούρσουλα Φον Ντερ Λάιεν τον Έλληνα επίτροπο, κ. Μαργαρίτη Σχοινά.

Ο Μ. Σχοινάς θα είναι υπεύθυνος για την προστασία του ευρωπαϊκού τρόπου ζώης. Υπενθυμίζεται ότι προκειμένου να αναλάβουν τα καθήκοντά τους όλοι οι επίτροποι θα πρέπει να λάβουν την έγκριση των αρμόδιων επιτροπών του Ευρωκοινοβουλίου. Οι ακροάσεις θα πραγματοποιηθούν το επόμενο διάστημα, προκειμένου να αναλάβουν καθήκοντα την 1η Νοεμβρίου.


Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

9 Σεπτεμβρίου 2019

Ανοιχτό προς το κοινό το αντιτορπιλικό «Βέλος»!



Από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού ανακοινώνεται ότι πρωινές ώρες του Σαββάτου 07 Σεπτεμβρίου 2019, το Αντιτορπιλικό (Α/Τ) «ΒΕΛΟΣ» Μουσείο Αντιδικτατορικού Αγώνα (Μ.Α.Α.) απέπλευσε από το Ναύσταθμο Σαλαμίνας και πλέει για το λιμένα Θεσσαλονίκης όπου αναμένεται να καταπλεύσει τη Δευτέρα 09 Σεπτεμβρίου 2019 και θα παραμείνει επί τρίμηνο.

Σκοπός του πλου είναι το Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» Μ.Α.Α., να βρεθεί κοντά στους κατοίκους της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι θα έχουν την ευκαιρία να το επισκεφθούν και να γνωρίσουν από κοντά ένα ιστορικό πλοίο, ζωντανό μνημείο του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, από τα ελάχιστα ομοίου τύπου που σώζονται παγκοσμίως, με εμβληματική Αντιδικτατορική δράση.

Κατά την διάρκεια της παραμονής του Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» Μ.Α.Α., στη Θεσσαλονίκη, προγραμματίζεται η διοργάνωση σειράς εκδηλώσεων, επισκέψεις σχολείων και ξενάγηση επί του πλοίου και όπως αναλυτικά θα γνωστοποιούνται από την ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού. Κατά την τελική φάση του πλου του Α/Τ «ΒΕΛΟΣ» Μ.Α.Α., στη Θεσσαλονίκη επιτρέπεται και παράλληλα ενθαρρύνεται η συνοδεία του από πλωτά σκάφη ιδιωτών ή Συλλόγων.


Ιστορικό και χαρακτηριστικά του πλοίου

Το Βέλος ΙΙ (Αντιτορπιλικό) / D-16 Αντιτορπιλικό τύπου ‘FLETCHER’, ήταν πλοίο του πολεμικού Ναυτικού το οποίο το 1973 κατά την διάρκεια εκπαιδευτικών ασκήσεων του ΝΑΤΟ αποστάτησε και ζήτησε άσυλο στην Ιταλία και συγκεκριμένα στο Φιουμιτσίνο της Ιταλίας, ως αποτέλεσμα του αποτυχημένου Κινήματος του Ναυτικού. 

Κυβερνήτης του πλοίου ήταν ο Νικόλαος Παππάς (1929 - 2013) ο οποίος μαζί με έξι αξιωματικούς και εικοσιπέντε υπαξιωματικούς ζήτησαν πολιτικό άσυλο και παρέμειναν εκεί ως πολιτικοί εξόριστοι. Η κίνηση αυτή επέφερε πλήγμα στην Χούντα των Συνταγματαρχών
Όταν εισέβαλαν οι Τούρκοι στην Κύπρο το προσωπικό του αντιτορπιλικού έσπευσε να βοηθήσει στην άμυνα του νησιού.

Οι σημαντικές ημερομηνίες του πλοίου

Στις 3 Ιουνίου 1942 καθελκύστηκε στα ναυπηγεία "USA Boston Navy Yard Boston, Mass’
Στις 18 Μαΐου 1943 μπήκε σε υπηρεσία.
Το 1958 εκσυγχρονίστηκε στα ναυπηγεία LONG BEACH της California
Στις 16 Ιουλίου 1959 παρελήφθη στο San Diego των Η.Π.Α. ως στρατιωτική βοήθεια και με πρώτο Κυβερνήτη τον Αντιπλοίαρχο Γ. ΜΟΡΑΛΗ κατέπλευσε στην Ελλάδα..
Στις 25 Μαΐου του 1973, με Κυβερνήτη τον Νικόλαο Παπά, ενώ συμμετείχε σε άσκηση του NATO, ως ένδειξη διαμαρτυρίας για την στρατιωτική δικτατορία της Ελλάδας στασίασε και αγκυροβόλησε στο Φιουμιτσίνο της Ιταλίας, αρνούμενο να επιστρέψει στην Ελλάδα.
Στις 26 Μαρτίου 1991 παροπλίσθηκε.
Το 1994 το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό το ανακήρυξε σε μουσείο για τον αγώνα ενάντια στην δικτατορία και το πλοίο αγκυροβόλησε στον Πόρο.
Στις 14 Δεκεμβρίου 2000 μεταφέρθηκε στην Ναυτική βάση της Σαλαμίνας για επισκευή και ανάπλασή του σε επισκέψιμο ναυτικό μουσείο.
Στις 26 Ιουνίου 2002 αγκυροβόλησε στο πάρκο ναυτικής παράδοσης στο Παλαιό Φάληρο ως επισκέψιμο μουσείο.

Τα χαρακτηριστικά του αντιτορπιλικού

Εκτόπισμα : 2100/2924 ΤΝ.
Διαστάσεις : 114,6Χ12Χ5,5 μέτρα.
Ταχύτητα : 38 κόμβοι.
Οπλισμός : 4 πυροβόλα 5’’/38, 3 δίδυμα πυροβόλα 3’’/50 RF, πενταπλός Τ/Σ επιφανείας και 6 Τ/Σ Α/Υ τορπιλών, HEDGEHOG, Β.Β.
Πλήρωμα : 273 άτομα

H Mitre προτείνει στις Αμερικανικές ΕΕΔ την εισαγωγή ενός αεροσκάφους F/T-X για την μείωση του λειτουργικού τους κόστους





Μελέτη της μη κερδοσκοπικής οργάνωσης αναλύσεων και μελετών MITRE, προτείνει στις Αμερικανικές Πολεμικές Αεροπορίες (USAF, USN, USSOCOM), την εισαγωγή μιας εξοπλισμένης έκδοσης του εκπαιδευτικού μαχητικού αεοροσκάφους T-X της Boeing.

Πιο συγκεκριμένα, η μελέτη αναλύει και προτείνει την παραπάνω επιλογή, καθώς οι ανάγκες για Αμερικανικά μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς στον Ειρηνικό Ωκεανό (σ.σ. έναντι της Κίνας) είναι αυξημένες, και πως η περαιτέρω παραγωγή τέτοιων μαχητικών θα αυξήσει τα λειτουργικά κόστη στα ύψη.

Συνεπώς, η χρήση αυτού του "εξοπλισμένου" εκπαιδευτικού σε Μοίρες όπου δεν υπάρχει αυξημένος κίνδυνος, όπως η Ευρώπη και η Αμερική, θα ελευθερώσει επιπλέον μαχητικά 4ης και 5ης γενιάς, χωρίς άυξηση του Π/Υ.





Ο David Gerber, Ανώτερος Μηχανικός του ΜITRE, είπε σε συνέντευξή του πως "αν το F/T-X εξοπλιστεί με οπλισμό, κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό (ραντάρ, σύστημα ΗΠ κοκ), και ικανότητα εναέριου ανεφοδιασμού, τότε θα μπορεί να εκτελέσει εξίσου καλά τις ανατειθέμενες αποστολές ενώ ταυτόχρονα θα είναι αρκετά φθηνότερο όλων των σημερινών μαχητικών της USAF.

Σημειώνεται πως την παραπάνω μελέτη την ζήτησε και χρηματοδότησε το Κογκρέσο, προκειμένου να ερευνήσει διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους θα μπορέσει να αυξηθούν τα "σύγχρονα" μαχητικά στις επικίνδυνες περιοχές, χωρίς να αυξηθεί ο τωρινός Π/Υ. 

Αυτά στην Νο1 υπερδύναμη του κόσμου, στις ΗΠΑ. Εδώ, σκεφτόμαστε να πουλήσουμε τα F-16B30, και να αποσύρουμε πριν την ώρα τους τα Μ-2000. 

Ας ελπίσουμε τουλάχιστον πως κάτι τέτοιο το"σκεφτόμασταν", και πως πλέον το έχουμε εγκαταλείψει. 

8 Σεπτεμβρίου 2019

Ερώτηση: "Στόχοςτης Ινδίας είναι η ενίσχυση του διμερούς εμπορίου.Αυτό όμως εμπεριέχει και τον τομέα της Αμυντικής Βιομηχανίας;"

Στις προοπτικές συνεργασίας με την Ελλάδα σε δυναμικούς τομείς, όπως οι νέες τεχνολογίες, οι νεοφυείς επιχειρήσεις, ο τουρισμός, η ναυτιλία και το εμπόριο, αναφέρθηκε ο υπουργός Εμπορίου και Βιομηχανίας της Ινδίας Hardeep Singh Puri, χαιρετίζοντας στα εγκαίνια του περιπτέρου της Ινδίας στη ΔΕΘ, παρουσία του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη. Δυστυχώς όμως δεν έγινε καμία νύξη για τον αμυτντικό τομέα, τομέα όπου αν "προχωρούσε", οι Ελληνικές κρατικές αμυντικές (κι όχι μόνο) βιομηχανίες θα μπορούσαν να αναγεννηθούν.



«Δεδομένης της εμφάνισης της Ινδίας, ως μια από τις ταχύτερα αναπτυσσόμενες οικονομίες στον κόσμο, και με την έντονη ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας, ο στόχος μας στα επόμενα χρόνια θα πρέπει να είναι η ενίσχυση του διμερούς μας εμπορίου από 650 εκατ. κατά τη διάρκεια 2017-2018, σε ένα δισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το 2021» ανέφερε ο Ινδός υπουργός, επισημαίνοντας πως το ινδικό εμπόριο σημείωσε αύξηση κατά 22% στη διάρκεια της περσινής χρονιάς.

Ο κ. Puri αναφέρθηκε σε ινδικές και ελληνικές εταιρίες που ήδη έχουν προχωρήσει σε συνεργασίες και κοινοπραξίες και έχουν αναλάβει έργα στην ελληνική αγορά, όπως η GRM Infrastructure, ή η συνεργασία της GRM Airports με την GEK Terna για την κατασκευή του νέου αεροδρομίου, κόστους 850 εκατ. ευρώ, στο Καστέλι της Κρήτης.

Ο Ινδός υπουργός Εμπορίου πρόσθεσε ότι περισσότερες από εικοσιπέντε ελληνικές επιχειρήσεις δραστηριοποιούνται στην Ινδία στους τομείς της ναυτιλίας, του εφοδιασμού, της παροχής συμβούλων μηχανικής, της κλωστοϋφαντουργίας και της ένδυσης.

«Ο αυξανόμενος αριθμός θεωρήσεων που εκδίδουμε για τους Έλληνες υπηκόους καταδεικνύει τις νέες αναδυόμενες τάσεις στο σημερινό παγκοσμιοποιημένο κόσμο» είπε ο Ινδός υπουργός και πρόσθεσε: «Είμαι αισιόδοξος ότι η ΔΕΘ θα χρησιμεύσει ως η βασική πλατφόρμα για την οικοδόμηση ισχυρής εταιρικής σχέσης μεταξύ των επιχειρήσεων του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα αλλά και για την ενίσχυση των δεσμών μεταξύ των ανθρώπων».

Αναφερόμενος στον τουρισμό, ο κ. Puri επεσήμανε ότι παρότι υπήρξε μια εκπληκτική αύξηση Ινδών τουριστών στην Ελλάδα παραμένει ακόμη περιθώριο και «ανεκμετάλλευτο δυναμικό» στον τομέα του τουρισμού και συνέχισε: «Το Bollywood μπορεί να διαθέσει ταινίες, με γυρίσματα περισσότερων σκηνών, σε αυτό το παρθένο ελληνικό τοπίο».

Η Ινδία είναι η τιμώμενη χώρα για τη φετινή ΔΕΘ και η  συμμετοχή της εκτίνεται σε σχεδόν 3000 τετραγωνικά μέτρα στο περίπτερο 13, με περίπου 80 επιχειρήσεις να εκθέτουν τα προϊόντα τους σε ένα ευρύ φάσμα κλάδων, από τον πρωτογενή τομέα ώς την υψηλή τεχνολογία.

Από Νaftemporiki.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ξεκίνησε ο ΕΜΖ για 3 (από 5) φρεγάτες La Fayette του Γαλλικού Ναυτικού.



Ξεκίνησε το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των φρεγατών La Fayette του Γαλλικού ΠΝ. Πιο συγκεκριμένα, τρεις από τις πέντε φρεγάτες τύπου La Fayette  θα υποστούν ένα εκτενές πρόγραμμα αναβάθμισης, σύμφωνα με τον Γαλλικό στρατιωτικό προγραμματισμό και το σχέδιο Mercator. Τα πλοία που θα εκσυγχρονιστούν θα είναι, η La Fayette, η Courbet και η Aconit με χρονικό ορίζοντα ολοκλήρωσης το 2021 (τέλη). Η εταιρία που ανέλαβε την εκτέλεση του εκσυγχρονισμού, είναι η DCNS.

Ο εκσυγχρονισμός θα αφορά κυρίως την ψηφιοποίηση των λειτουργιών του πλοίου, καθώς και τον ηλεκτρονικό εξοπλισμό του. Πιο συγκεκριμένα, ιδιαίτερη προσοχή θα δοθεί στην εξέλιξη του CMS και των ηλεκτρονικών συστημάτων, στον εκσυγχρονισμό του ελέγχου της πρόωσης καθώς και στη συνδεσιμότητα των διαφόρων συστημάτων και αισθητήρων με το πρώτο. 

Ένα από τα κυριότερα σημεία αυτής της αναθεώρησης θα είναι η προσθήκη ενός πρωραίου σόναρ κύτους, δίνοντας έτσι στις τρεις αναβαθμισμένες La Fayette καλύτερες επιδόσεις στον Α/Υ αγώνα. Σε επίπεδο οπλισμού, εξετάζεται η εγκατάσταση του συστήματος αντιπυραυλικής άμυνας οπλισμένο με βλήματα Mistral, SADRAL (x2), αντικαθιστώντας το σημερινό CROTALE (x1).

Ο παραπάνω εκσυγχρονισμός, θα διατηρήσει τις τρεις φρεγάτες πλήρως επιχειρησιακές μέχρι και το 2030, οπότε και προβλέπεται να αντικατασταθούν.