18 Σεπτεμβρίου 2019

Ρωσία, Βουλγαρία και Σαουδική Αραβία ξεκινούν την κατασκευή του αγωγού Balkan Stream

                                                                                                                                                                                             Από TAUSS


Η Βουλγαρία ξεκινάει την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου Balkan Stream, στην οποία συμμετέχει η Ρωσία, ανακοίνωσε σήμερα ο πρωθυπουργός της Βουλγαρίας Μπόϊκο Μπορίσοφ μετά το πέρας των συνομιλιών που είχε στη Σόφια με τον Ρώσο υπουργό Βιομηχανίας και Εμπορίου Ντενίς Μαντούροφ.

«Η κατασκευή του Balkan Stream ξεκινάει και την έχει αναλάβει μετά από μια έντιμη και ανοιχτή διαδικασία η κρατική εταιρεία της Σαουδικής Αραβίας. Ενόσω μερικοί μας ρωτούσαν για τις σχέσεις με τους γείτονές μας, με τη Ρωσία, τη Σαουδική Αραβία, σήμερα υπογράφηκε η συμφωνία (για την ανάληψη του έργου). Το 90% των σωλήνων που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή του Balkan Stream, έχει ήδη φθάσει στη Βουλγαρία από τη Ρωσία και από αύριο μάλιστα αρχίζουμε να τους τοποθετούμε στην όδευση, η χρηματοδότηση έχει διασφαλισθεί και τα 308 χιλιόμετρα του αγωγού φυσικού αερίου θα κατασκευασθούν έως το τέλος Ιανουαρίου του 2020» δήλωσε ο Μπορίσοφ.

«Μετά την αποτυχία του South Stream, στα Βαλκάνια δίνεται τώρα μια νέα ευκαιρία, για να υλοποιηθεί το έργο κατασκευής ενός διεθνούς αγωγού φυσικού αερίου» υπογράμμισε ο Βούλγαρος πρωθυπουργός

«Μας αρέσει η ονομασία Balkan Stream, αποδεχθήκαμε όλους τους όρους, τους οποίους έθεσε η βουλγαρική ηγεσία για την κατασκευή του αγωγού, η ρωσική πλευρά προμηθεύει τους σωλήνες και συμμετέχουμε στο έργο αυτό με το δικό μας προϊόν», δήλωσε ο Ρώσος υπουργός Βιομηχανίας και Εμπορίου Ντενίς Μαντούροφ.

Το Απρίλιο η ιταλο-σαουδαραβική κοινοπραξία Arcad κέρδισε τον διαγωνισμό που είχε προκηρυχθεί για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου που θα καταλήγει στη Σερβία μέσω της Βουλγαρίας, ωστόσο η σύμβαση μαζί τους μετά από μια σειρά δικαστικών υποθέσεων υπεγράφη στις 18 Σεπτεμβρίου.

Ο προϋπολογισμός του έργου εκτιμάται ότι θα φθάσει τα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ. Το μεγαλύτερο τμήμα των κεφαλαίων θα διατεθεί για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου με τη Σερβία μήκους 484 χιλιομέτρων, δύο σταθμών συμπίεσης και αγωγού σε απόσταση 11,5 χιλιομέτρων από τα βουλγαρο-τουρκικά σύνορα που θα φθάνει έως τον σταθμό συμπίεσης «Στράνζα». Εκτιμάται ότι τα κέρδη της εταιρείας Bulgartransgaz σε περίπτωση που το έργο ολοκληρωθεί επιτυχώς θα ανέρχονται στα περίπου 180 εκ. ευρώ ετησίως.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Στοιχεία της FRONTEX για την λαθρομετανάστευση στην Ευρώπη.

Ανακοινώθηκαν τα στοιχεία για τους πρώτους 8 μήνες του 2019. Ο αριθμός των παράνομων μεταναστών και των προσφύγων που έφτασαν στην Ελλάδα είναι μεγάλος και αυξημένος κατά 10%. Ιδιαίτερα ανησυχητικός όμως είναι ο αριθμός όσων δεν κατάφεραν να φτάσουν στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την FRONTEX, 38.313 παράνομοι μετανάστες και πρόσφυγες έφτασαν στην Ελλάδα από την Τουρκία τους πρώτους 8 μήνες του 2019. Μόνο τον Αύγουστο, οι αφίξεις έφτασαν τις 9.300, αριθμός διπλάσιος σε σχέση με πέρυσι. 

Σύμφωνα με τα στοιχεία της FRONTEX, οι 2 από τους 5 αλλοδαπούς που εισέρχονται παράνομα στην Ελλάδα είναι Αφγανοί.



Σύμφωνα με την Τουρκία και το δημοσίευμα της Daily Sabah, 269.059 παράνομοι μετανάστες και πρόσφυγες εμποδίστηκαν να φτάσουν στην Ελλάδα και παρέμειναν στην Τουρκία. Ολόκληρο το 2018, η Τουρκία είχε αποτρέψει την είσοδο στην Ελλάδα 268.003 παράνομων μεταναστών.

Με απλή αριθμητική, αυτό σημαίνει πως μέχρι το τέλος του έτους ίσως να ξεπεραστεί ο αριθμός των 300.000 επίδοξων παράνομων μεταναστών προς την Ευρώπη μέσω της Ελλάδας, ενώ αυτοί που θα καταφέρουν να φτάσουν παράνομα στην Ελλάδα ίσως ξεπεράσουν τις 57.000.

Η πλειοψηφία των παράνομων μεταναστών που απετράπη η είσοδός τους στην Ελλάδα από τις Τουρκικές Αρχές ήταν Αφγανοί (117.437), Πακιστανοί (43.204) και Σύριοι (27.796).

Η Ανατολική Θράκη έχει την τιμητική της, καθώς εκεί συγκεντρώνονται όσοι θέλουν να περάσουν παράνομα στην Ευρώπη. Μέχρι στιγμής, για το 2019, οι Τουρκικές Αρχές συνέλαβαν στην Αδριανούπολη 73.978 επίδοξους παράνομους μετανάστες. Στη θάλασσα, οι Τουρκικές Αρχές συνέλαβαν 31.642 ανθρώπους.



Δυστυχώς, κάποιοι συνεχίζουν να αρνούνται να δουν την πραγματικότητα, δηλαδή πως η Ευρώπη δέχεται εισβολή ανθρώπων που ουδεμία σχέση έχουν με τον Ευρωπαϊκό πολιτισμό και τις Ευρωπαϊκές αξίες. Όταν θα το καταλάβουν, θα είναι αργά για όλους μας…


Πηγή: Cosmostatus.

Σαουδάραβας ΥΕΘΑ: Το ΙΡΑΝ μας χτύπησε με 18 drones και επτά πυραύλους...

Νωρίτερα οι ΗΠΑ υποστήριξαν ότι από το ιρανικό έδαφος εκτοξεύθηκαν πύραυλοι τύπου Κρουζ - Το Ιράν αρνείται οποιαδήποτε ανάμιξη - Οι αντάρτες Χούτι προειδοποιούν για νέα «πιο επώδυνα» χτυπήματα

Στη γωνία βάζουν το Ιράν οι ΗΠΑ και η Σαουδική Αραβία, τη στιγμή που είναι έκρυθμη η κατάσταση στον Περσικό Κόλπο με την ατμόσφαιρα να μυρίζει μπαρούτι. Αποδεικτικά στοιχεία που ενοχοποιούν το Ιράν, για τις επίθεσεις στις εγκαταστάσεις της Aramco, παρουσιάζει και το Ριαντ, όπως άλλωστε είχε προαναγγείλει, μετά την Ουάσινγκτον που υποστήριξε ότι πύραυλοι Κρουζ εκτοξεύθηκαν από ιρανικό έδαφος.



Σύμφωνα με τη νεότερη εξέλιξη που απασχολεί τη διεθνή επικαιρότητα, ο υπουργός Άμυνας τη Σαουδικής Αραβίας ισχυρίστηκε ότι από το Ιράν εκτοξεύθηκαν 18 drone και επτά πύραυλοι Κρουζ που έπληξαν τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις.

Παρόλο που η Τεχεράνη αποποιείται οποιασδήποτε ευθύνης σχετικά με τις επιθέσεις, δίνει ανοιχτά δίκιο στους αντάρτες Χούτι της Υεμένης, οι οποίοι ανέλαβαν την ευθύνη για τις επιθέσεις.

Συγκεκριμένα, με δήλωση - «βόμβα» στην οποία προέβη ο πρόεδρος του Ιράν Χασάν Ροχανί μίλησε για λογική κίνηση άμυνας από πλευράς των Χούτι. Οι αντάρτες, με τη σειρά τους, εξαπέλυσαν νέες απειλές κατά του Ριάντ, προειδοποιώντας για ακόμη πιο επώδυνες επιθέσεις με τη φράση: «Το πετρέλαιο δεν είναι πολυτιμότερο από το αίμα του λαού μας της Υεμένης».

Νωρίτερα ο πρόεδρος των ΗΠΑ προανήγγειλε αυστηροποίηση των κυρώσεων σε βάρος της Τεχεράνης, μετά τις επιθέσεις στην Aramco.

Ο Ντόναλντ Τραμπ υποβάθμισε, ακόμη, τις επιπτώσεις από την κατακόρυφη αύξηση της τιμής του πετρελαίου μετά τις επιθέσεις στη Σαουδική Αραβία, υποστηρίζοντας ότι η Ουάσινγκτον και άλλες χώρες θα μπορούσαν να αντισταθμίσουν την αύξηση, εφοδιάζοντας την αγορά.

Οι τιμές του μαύρου χρυσού εκτοξεύθηκαν μετά τις επιθέσεις, την ευθύνη για τις οποίες ανέλαβαν οι μαχητές Χούτι στην Υεμένη, τους οποίους στηρίζει το Ιράν. Τη μεγαλύτερη αύξηση από το 1988 κατέγραψε η τιμή του μπρεντ.

ΠΗΓΗ: protothema.gr

15 Σεπτεμβρίου 2019

Νέες απειλές από Ιράν: Βάσεις και αεροπλανοφόρα των ΗΠΑ βρίσκονται μέσα στο βεληνεκές των πυραύλων μας

Το Ιράν κλιμακώνει τις απειλές κατά των ΗΠΑ με υψηλόβαθμο στέλεχος των Φρουρών της Επανάστασης να διαμηνύει ότι οι αμερικανικές βάσεις και τα αμερικανικά αεροπλανοφόρα στην περιοχή βρίσκονται εντός της εμβέλειας των ιρανικών πυραύλων.

                                                   Ιρανικοί πύραυλοι εδάφους-αέρος σε έκθεση στην Τεχεράνη / Φωτογραφία: ΑΡ/Vahid Salemi



Η οργάνωση των Χούτι της Υεμένης, που είναι σύμμαχοι του Ιράν, ανακοίνωσε πως επιτέθηκε χθες, Σάββατο, σε δύο εργοστάσια πετρελαίου της Aramco στην καρδιά της σαουδαραβικής πετρελαϊκής βιομηχανίας, βγάζοντας εκτός μάχης πάνω από το μισό της πετρελαϊκής παραγωγής του βασιλείου. Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών έσπευσε να κατηγορήσει το Ιράν ότι βρίσκεται πίσω από τις επιθέσεις, αποκλείοντας ενδεχόμενη ανάμιξη της Υεμένης και καταγέλλοντας την Τεχεράνη για υποκριτική διπλωματία. Ο Μάικ Πομπέο έγραψε χθες στο Twitter πως δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι οι επιθέσεις προήλθαν από την Υεμένη.

 «Οι πάντες θα πρέπει να γνωρίζουν πως όλες οι αμερικανικές βάσεις και τα αεροπλανοφόρα τους σε απόσταση έως 2.000 χιλιομέτρων γύρω από το Ιράν βρίσκονται μέσα στο βεληνεκές των πυραύλων μας», δήλωσε σήμερα με νόημα ο επικεφαλής της Αεροδιαστημικής Δύναμης των Φρουρών της Επανάστασης Αμιραλί Χατζιζαντέχ. Σύμφωνα με το ημιεπίσημο πρακτορείο ειδήσεων Tasnim, δήλωσε επίσης πως «το Ιράν ήταν ανέκαθεν έτοιμο για έναν πόλεμο πλήρους έκτασης», χωρίς να αναφερθεί στις χθεσινές επιθέσεις στη Σαουδική Αραβία. Ένα από τα εργοστάσια που δέχθηκαν επίθεση είναι η μεγαλύτερη εγκατάσταση επεξεργασίας πετρελαίου στον κόσμο. Ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε, σύμφωνα με το ΑΠΕ, στον ντε φάκτο ηγέτη της χώρας, τον πρίγκιπα διάδοχο Μοχάμεντ μπιν Σαλμάν, πως η Ουάσινγκτον είναι έτοιμη να εργασθεί μαζί με το βασίλειο για να εγγυηθεί την ασφάλειά του, ανακοινώθηκε από τον Λευκό Οίκο.

Ιράν: «Παράλογες, στείρες και τυφλές» οι κατηγορίες

Λίγες ώρες μετά τις αιτιάσεις του Μάικ Πομπέο το Ιράν τις απέρριψε ως «παράλογες». «Κατηγορίες και επισημάνσεις τόσο στείρες και τυφλές είναι ακατανόητες και παράλογες», δήλωσε ο εκπρόσωπος του ιρανικού υπουργείου Εξωτερικών Αμπάς Μουσαβί, αφήνοντας να εννοηθεί πως είχαν στόχο να δικαιολογήσουν «μελλοντικές δράσεις» εναντίον του Ιράν. Για τον Μουσαβί, τα σχόλια του Πομπέο έχουν στόχο «να πλήξουν τη φήμη μιας χώρας ώστε να δημιουργηθεί ένα πλαίσιο για μελλοντικές δράσεις εναντίον της».

Αναφερόμενος στην πολιτική της «μέγιστης πίεσης» που ασκεί η Ουάσινγκτον εναντίον του Ιράν, ο Μουσαβί εκτιμά σε ανακοίνωση που δόθηκε στον Τύπο πως οι Ηνωμένες Πολιτείες «προφανώς μετέτρεψαν την πολιτική αυτή σε πολιτική του μέγιστου ψεύδους εξαιτίας των αποτυχιών τους».

Πηγή: iefimerida.gr

Η Αselsan ανέπτυξε βομβιδοβόλο 40mm για την προστασία κρίσιμων εγκαταστάσεων έναντι mini-UAVs




Ένα σύστημα εκτόξευσης βομβίδων 40 mm ενσωματώθηκε στο σύστημα «İHTAR anti-UAV» που αναπτύχθηκε από την Aselsan. Στις δοκιμαστικές βολές που πραγματοποιήθηκαν, όλοι στόχοι UAV καταστράφηκαν επιτυχώς.


Οι δοκιμές διεξήχθησαν στο Konya Karapınar υπό την εποπτεία της Προεδρίας της Αμυντικής Βιομηχανίας (SSB). Σύμφωνα με ανακοίνωση του στο Twitter, ο προεδρος της SSB Ismail Demir δήλωσε πως,  "για την προστασία των κρίσιμων βάσεων και ζωνών από τις ενάεριες μη επανδρωμένες απειλές, παράγουμε νέες λύσεις με τα υπάρχοντα συστήματα μας, όπως αυτή που αναπτύχθηκε για το σύστημα ASELSAN İHTAR anti-UAV, η οποία ενσωματώνει έναν εκτοξευτή βομβίδων 40mm σε αυτή."

Σ'υμφωνα με την εταιρία ανάπτυξης της παραπάνω λύσης, ASELSAN, σκοπός της είναι να το κάνει επιχειρησιακό και διαθέσιμο προς πώληση, το συντομότερο δυνατό.

Το σύστημα εκτόξευσης βομβίδων αντι-UAV 40mm (όπως και το IHTAR ani-UAV) προορίζεται για την αποτελεσματική προστασία κρίσιμων εγκαταστάσεων από απειλές όπως miniUAVs και Drones που επιχειρούν πλησίον αυτής. Το σύστημα αποτελείται από τα εξής:


  • Έναν εκτοξευτή βομβίδων 40mm.
  • Το σύστημα SAW.
  • Την τηλεχειριζόμενη πλατφόρμα SARP.
  • Έξυπνα πυρομαχικά ΑΗΕΑD τύπου ATOM των 40mm, τα οποία εκρύγνυνται στον αέρα λίγο πριν το στόχο, καταστρέφοντάς τον με τα θραύσματα που παράγονται και τα σφαιρίδια που υπάρχουν στο εσωτερικό του.

Θα παζαρέψει και πυραύλους Patriot από τον Τραμπ ο Ερντογάν.

Μετά την αγορά των S-400 από τη Ρωσία, μετά την αποβολή της Τουρκίας από το πρόγραμμα των F-35, μετά τη δημοσιοποίηση της πρόθεσης για αγορά Ρωσικών Su-57 ή Su-35, τώρα ο Ταγίπ Ερντογάν υποστηρίζει πως θα συζητήσει την προμήθεια Αμερικανικών πυραύλων Patriot με τον Ντόναλντ Τραμπ.








Σύμφωνα με την συνέντευξη που παραχώρησε στο πρακτορείο Reuters ο Τούρκος Πρόεδρος, προτίθεται να συζητήσει με τον Αμερικανό Πρόεδρο την προοπτική αγοράς και του Αμερικανικού πυραυλικού συστήματος Patriot!

Παρά το ότι έχει ανακοινωθεί πως η προσφορά των Αμερικανών για την προμήθεια των Patriot έχει λήξει εξαιτίας της προμήθειας των S-400 από τη Ρωσία, ο Ταγίπ Ερντογάν υποστήριξε πως συζήτησε την πιθανότητα προμήθειας των Patriot τηλεφωνικά με τον Ντόναλντ Τραμπ πριν 2 εβδομάδες και θα συνεχίσουν τη συζήτηση κατά τη συνάντησή τους κατά την Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ στη Νέα Υόρκη σε 2 εβδομάδες.

«Δεν έχει σημασία τι είδους S-400 αγοράσαμε, μπορούμε να αγοράσουμε και από εσάς συγκεκριμένες ποσότητες Patriot. Αλλά θα πρέπει να εξετάσουμε τις προϋποθέσεις για να ταιριάζουν τουλάχιστον στις προδιαγραφές των S-400» είπε στο Reuters ο Ερντογάν.

Σύμφωνα με τον Τούρκο Πρόεδρο, ο Ντόναλντ Τραμπ τον ρώτησε εάν το λέει στα σοβαρά και εκείνος απάντησε πως ναι και θα έπρεπε να συζητήσουν τις λεπτομέρειες κατά την συνάντησή τους στη Νέα Υόρκη.

Ερωτηθείς για το αν σκοπεύει να ζητήσει από τον Αμερικανό Πρόεδρο να μην επιβληθούν κυρώσεις και βαρύ πρόστιμο από τις ΗΠΑ στην Τουρκία για την υπόθεση της Halkbank που παραβίασε τις Αμερικανικές κυρώσεις στο Ιράν, ο Τούρκος Πρόεδρος απάντησε πως είναι σίγουρος πως θα αποφευχθεί ένα τέτοιο «λάθος» καθώς υπάρχει «άλλη σχέση εμπιστοσύνης» μεταξύ των δύο Προέδρων.

«Δεν πιστεύω πως μια χώρα σαν τις ΗΠΑ θα θελήσει να πληγώσει την σύμμαχό της Τουρκία περισσότερο. Αυτή δεν θα ήταν λογική συμπεριφορά» είπε ο Ταγίπ Ερντογάν.

Ο Τούρκος Πρόεδρος είπε πως θα συζητηθεί και το θέμα της Συρίας και η πρόθεση της Τουρκίας να δημιουργηθεί ανατολικά του Ευφράτη μια ασφαλής ζώνη μήκους 450km και βάθους 32km στα σύνορα Τουρκίας – Συρίας, μια περιοχή που ελέγχεται από τους Κούρδους τους οποίους βοηθούν οι ΗΠΑ.

Παρά την έναρξη κοινών περιπολιών στην περιοχή, μεταξύ Τουρκίας και ΗΠΑ, η Τουρκία υποστηρίζει πως αν δεν γίνει αποδεκτό το σχέδιό της θα δράσει μονομερώς.

«Ο διάδρομος της ειρήνης είναι ζωτικής σημασίας για εμάς. Δεν θα επιτρέψουμε την ύπαρξη διαδρόμου τρομοκρατίας στα σύνορά μας και θα προχωρήσουμε σε όλα τα απαραίτητα βήματα για το θέμα» είπε ο Τούρκος Πρόεδρος.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του Τούρκου Προέδρου, η Τουρκία δεν μπορεί να ανεχτεί την δωρεάν παροχή όπλων από τις ΗΠΑ στους Κούρδους της Συρίας, καθώς η Τουρκία είναι η σύμμαχος των ΗΠΑ στο ΝΑΤΟ και οι Κούρδοι (που θεωρούνται τρομοκράτες) απειλούν την εθνική ασφάλεια της χώρας του. 

Κατά τη συνέντευξή του ο Ερντογάν επανέλαβε την απειλή του, πως η χώρα του σκοπεύει να ανοίξει τα σύνορα και να επιτρέψει στους Σύριους πρόσφυγες να πάνε σε όποια χώρα της Ευρώπης επιθυμούν, εάν δεν λάβει οικονομική βοήθεια από τη Δύση.

Ο Ερντογάν ισχυρίζεται πως η δημιουργία της ασφαλούς ζώνης εντός Συρίας θα επιτρέψει στα 3,5 εκατομμύρια Σύριους πρόσφυγες που βρίσκονται στην Τουρκία να επιστρέψουν στη χώρα τους με ασφάλεια και να προκόψουν.

Προφανώς αυτά άκουσε και έμαθε ο πρώην πλέον σύμβουλος εθνικής ασφαλείας του Ντόναλντ Τραμπ, ο Τζον Μπόλτον και παραιτήθηκε, βλέποντας πως ο Αμερικανός Πρόεδρος βρίσκεται ένα βήμα από το να υποκύψει στα παζάρια και τις γαλιφιές του Τούρκου Προέδρου. Ο Τζον Μπόλτον βλέπει πως η μη επιβολή σημαντικών κυρώσεων στην Τουρκία για την αγορά των S-400 μειώνει το κύρος των ΗΠΑ στα μάτια όλου του κόσμου. Πως θα είναι δυνατό οι ΗΠΑ να απαιτήσουν από όλους τους συμμάχους τους να μην προμηθεύονται Ρωσικά οπλικά συστήματα, όταν δε μπορούν να επιβάλλουν την άποψή τους στην Τουρκία, παραμένοντας μαλθακοί και έτοιμοι να δεχτούν τις προσβολές του Ερντογάν, επειδή προσφέρθηκε να αγοράσει Patriot, με τους δικούς του φυσικά όρους, που προβλέπουν συμπαραγωγή…

Από Cosmostatus.blogspot.com.

Ξεκίνησε η δημιουργία του πρωτοτύπου του στρατηγικού βομβαρδιστικού PAK-DA. Το 2025-6 η πρώτη πτήση.



Η Ρωσία ξεκίνησε την δημιουργία του πρωτότυπου PAK DA, του νέου στρατηγικού βομβαρδιστικού που θα αντικαταστήσει τα βομβαρδιστικά Tu-95MS και Tu-22M3, σύμφωνα με το Gazeta.ru.

Η Ρωσική εταιρεία παραγωγής στρατηγικών βομβαρδισμών Tupolev ξεκίνησε μαζί με άλλες εταιρείες που ανήκουν στην United Aircraft Corporation (UAC), τις προετοιμασίες για τη δημιουργία του πρωτότυπου του PAK DA. Πιο συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο του 2019, ολοκληρώθηκε η φάση ανάπτυξης του αεροσκάφους, και υπογράφηκαν τα πρώτα συμβόλαια. Σύμφωνα επίσης με τα μέχρι τώρα επίσημα στοιχεία, το νέο στρατηγικό βομβαρδιστικό, θα έχει εξελιγμένα ηλεκτρονικά συστήματα, θα έχει χαρακτηριστικά stealth, και θα είναι υποηχητικό.

Θυμίζουμε πως η ανάπτυξη του PAK-DA ξεκίνησε το 2009 με στόχο την πραγματοποίηση της πρώτης πτήσης το 2025-6 και την έναρξη της παραγωγής του το 2028-9. Επιθυμία (και απαίτηση) των Ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων είναι το αεροσκάφος να διαθέτει τα εξής χαρακτηριστικά:


  • Να φέρει όσο το δυνατόν περισσότερα όπλα, όπως τουλάχιστον όπως και οι προκάτοχοί του.
  • Να είναι stealth.
  • Να μπορεί να εξυπηρετηθεί από οποιοδήποτε αεροδρόμιο, ακόμα και πρόχειρο αεροδιάδρομο.
  • Να διαθέτει ηλεκτρονικό εξοπλισμό τεχνολογίας αιχμής.
  • Να είναι ανθεκτικό στις παρεμβολές πλοήγησης και στόχευσης.
  • Να έχει τις λιγότερες δυνατές ανάγκες συντήρησης


Για την αντιμετώπιση συνεπώς των παραπάνω προκλήσεων, οι σχεδιαστές του βομβαρδιστικού PAK-DA έχουν κατευθυνθεί προς τις αντίστοιχες παρακάτω λύσεις.


  • Η αύξηση της φονικότητας του αεροσκάφους θα πραγματοποιηθεί μέσω της χρήσης υπερηχητικών όπλων,
  • Σχεδίαση από το "μηδέν", με κύριο γνώμονα την (όσο το δυνατόν) χαμηλή υπογραφή σε όλο το Η/Μ φάσμα.
  • Σχεδίαση νέων ηλεκτρονικών συστημάτων.
  • Υιοθέτηση νέου τρόπου πλοήγησης μέσω μίξης δορυφορικών σημάτων και αστρονομικών δεδομένων, κάτι που θα κάνει την πλοήγηση του αεροσκάφους μη παρεμβαλλόμενη.
  • Σχεδίαση νέου κινητήρα και μονάδας εξακρίβωσης βλαβών, με κύριο σκοπό την μεγαλύτερη αξιοπιστία του αεροσκάφους, αλλά και την ταχύτερη επισκευή τυχόν βλαβών.


Με πληροφορίες από Airrecognition.com και Gazeta.ru

13 Σεπτεμβρίου 2019

Κοσμογονικές αλλαγές στην 101η Αερομεταφερόμενη Μεραρχία των ΗΠΑ. Και ολίγη γκρίνια για τα "δικά μας"




Σε σημαντικές αποκαλύψεις προχώρησε ο Υποστράτηγος Brian E. Winski, διοικητής της 101ης Αερομεταφερόμενης Μεραρχίας των ΗΠΑ, στα πλαίσια του συνεδρίου "Maneuver Warfighter 2019", που διεξήχθει στις 10-12 Σεπτεμβρίου 2019.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η 101η Α/Μ Μεραρχία, θα εκπαιδεύεται από εδώ και στο εξής, στην εκτέλεση μεγάλης κλίμακας επιχειρήσεων. Δηλαδή, θα εκπαιδεύεται πρωτίστως, για την αντιμετώπιση αριθμητικά υπέρτερων τακτικών μηχανοκίνητων Σχηματισμών, όπως έπραττε στην ψυχροπολεμική εποχή, ή λίγο μετά από αυτή (π.χ. στην Καταιγίδα της Ερήμου το 1991).


Αλλά για να πραματοποιηθεί αυτή η "επιχειρησιακή" μετάβαση της Μεραρχίας από ένοπλη δύναμη αντιμετώπισης ασύμμετρων απειλών, σε ένοπλη δύναμη αντιμετώπισης "βαρέων μηχανοκίνητων Σχηματισμών", απαιτούνται ορισμένες αλλαγές τόσο στην διεξαγωγή της επιχειρησιακής εκπαίδευσης, όσο και στην όλη οργανωτική δομή της ίδιας της Μεραρχίας. Δεν αρκεί μόνο να το "δηλώσει" ο Διοικητής της.


Μέτρο 1ο - Εκπαίδευση.

Πιο συγκεκριμένα, η Μεραρχία θα εκπαιδεύεται πλέον και σε ΤΑΜΣ Σχηματισμών (σ.σ. Ταξιαρχίας), κι όχι μόνο σε ΤΑΜΣ μικρών κλιμακίων (σ.σ. Λόχου/ Τάγματος) όπως συνέβαινε στο πρόσφατο παρελθόν. Η εκτέλεση τέτοιου είδους ασκήσεων θα βοηθήσει και θα εξοικειώσει τα ασκούμενα τμήματα Ελιγμού (Πεζικό και Αεροπορία Στρατού) διεξαγωγή σύνθετων ελιγμών στο πεδίο της μάχης.


Μέρος 2ο - Διακλαδικότητα.

Για την αντιμετώπιση όμως των παραπάνω "νέων" απειλών, απαιτείται και υψηλό επίπεδο συνεργασίας μεταξύ των διάφορων Όπλων και Σωμάτων, καθώς και με άλλα τμήματα των Αμερικανικών Ενόπλων Δυνάμεων. Ο διοικητής της 101ης Α/Μ Μεραρχίας, ανακοίνωσε πως θα εκτελελούνται επιπλέον ασκήσεις (ΤΑΜΣ), όπου θα συμμετέχουν ενεργά και τα λοιπά τμήματα της Μεραρχίας, καθώς και τυχόν μέσα που τους τίθενται Υπο Διοίκηση (Πολεμική Αεροπορία, Αεροπορία Στρατού, Πολεμικό Ναυτικό κοκ).



Μέρος 3ο - Αλλαγή οργανωτικής δομής.

Το τρίτο σκέλος των αλλαγών που θα επέλθουν στη Μεραρχία, είναι η ένταξη σε αυτήν ενός επιπλέον Τάγματος Εφόδου, εξοπλισμένο όμως με βαρέα Μεταφορικά Ελικόπτερα CH-47F Chinook. 

Πρόκειται για μια καινοτομία σε σχέση με το παρελθόν, καθώς τα παραπάνω μεταφορικά ελικόπτερα εξόπλιζαν αποκλειστικά το 6ο Τάγμα Γενικής Υποστηρίξεως (36 ελικόπτερα), το οποίο έχει ως αποστολή τη μεταφορά εφοδίων, πυρομαχικών και οπλικών συστημάτων (Ρ/Κ πυροβόλα, οχήματα Humvee κοκ).

Συνεπώς, η Μεραρχία θα έχει ένα επιπλέον μέσο (πέραν των UH-60 BlackHawk) για την εκτέλεση της παραπάνω αποστολής, κάτι που θα δώσει στη Μεραρχία επιπλέον δυνατότητες και λύσεις ανάλογα με την εκάστοτε τακτική κατάσταση.


Μέρος 4ο - Εξοπλισμοί.

Στο τέταρτο (και προτελευταίο) σκέλος, η Μεραρχία σκοπεύει να εντάξει και τα κατάλληλα Οπλικά Συστήματα για να ανταπεξέλθει στις απορρέουσες υποχρεώσεις που τις επιβάλλουν οι νέες αποστολές.

Πιο συγκεκριμένα, η Μεραρχία θα εντάξει επιπλέον 36 Βαρέα Μεταφορικά Ελικόπτερα CH-47F Chinook για τον εξοπλισμό του επιπλέον Τάγματος Εφόδου. 

Επίσης, αναμένεται να αναβαθμίσουν τα υπόλοιπα ελικόπτερά τους (AH-64E, UH-60) με νεότερα όπλα και αισθητήρες, για αύξηση της φονικότητας και της απόδοσής τους αντίστοιχα.



Τέλος, γίνονται εντατικές δοκιμές προκειμένου να ενταχθούν UAVs, Loitering munitions, και UGVs μέχρι και το επίπεδο της Διμοιρίας/Ομάδας, για να της προσδώσουν μεγαλύτερη "ανεξαρτησία" στο πεδίο της μάχης στους τομείς της αναγνώρισης (UAVs), των πυρών υποστηρίξεως (Loitering Munitions), και Διοικητικής Μέριμνας (UGVs).


Μέρος 5ο - Τακτική.

Στο πέμπτο και τελευταίο σκέλος αλλαγών, η Μεραρχία διεξάγει τροποποιήσεις στους ισχύοντες κανονισμούς και εγχειρίδια, με σκοπό να αλλάξει την τακτική χρήση των εναέριων μέσων της. 



Σκοπός αυτών των τροποποιήσεων, είναι να εντάξει τις νέες αυξημένες δυνατότητες των εναέριων μέσων της, στα επιχειρησιακά σχέδια της, προκειμένου να εκμεταλλευθεί τα εναέρια μέσα της στο έπακρο.




Επίλογος

Η επιτυχής διεξαγωγή επιχειρήσεων, είναι αποτέλεσμα πολλών συνιστώσεων, με μερικές από αυτές την οργάνωση, την εκπαίδευση, τον εξοπλισμό, και την διακλαδική συνεργασία.

Όσον αφορά την 101η Α/Μ Μεραρχία, την μοναδική Α/Μ Μεραρχία στον κόσμο, η διεξαγωγή επιχειρήσων μεγάλης κλίμακας ήταν κάτι πολύ γνωστό και εφαρμοσμένο μέχρι και το 2003, όταν και άλλαξε τον σχεδιασμό της προς την εκτέλεση επιχειρήσεων έναντι ασύμμετρων απειλών.

Παρ'όλα αυτά όμως, δηλαδή παρά το γεγονός πως η Μεραρχία διεξήγαγε επιτυχημένες επιχειρήσεις μεγάλης κλίμακας μόλις 16 χρόνια πριν (Πόλεμος στο Ιράκ), και παρά την υπεροχή της σε όλους τους τομείς έναντι των απειλών της, κάνει αλλαγές και τομές, που θεωρούνται δραστικές. Αλλάζει τα πάντα, θεωρητικά, πρακτικά, και υλικά, για να εκτελέσει την αποστολή της. Και με εξαίρεση ίσως την προμήθεια των 36 CH-47F Chinook, τα υπόλοιπα είναι "σχετικά μικρού" οικονομικού κόστους.

Αλλά αυτά γίνονται μόνο σε στρατούς που τολμούν. Διότι στο κάτω-κάτω, ο "ΤΟΛΜΩΝ ΝΙΚΑ". Όποιος φοβάται τις αλλαγές, μένει με Κανονισμούς, Οργάνωση και τακτικές της δεκαετίας του '90. Κι ας έχουν αλλάξει τα πάντα στο Στράτευμα.




Η Τουρκική Στρατοχωροφυλακή παρέλαβε άλλα 4 UCAV ANKA-S.



Η Tουρκική Στρατοχωροφυλακή έχει παραλάβει ακόμη 4 drones ANKA-S, δήλωσε ο επικεφαλής της SSB Ισμαήλ Ντεμίρ σε ανακοίνωση του στο Twitter στις 12 Σεπτεμβρίου.

Συνεπώς η Στρατοχωροφυλακή έχει στη διάθεση της συνολικά 6 ANKA-S, λόγω της προηγούμενης προμήθειας άλλων 2 τον Απρίλιο του 2019.

Το ANKA-S μπορεί να φέρει 4 πυραύλους MAM-L ή συνδυασμό 2 καλάθων κατευθυνόμενων ρουκετών Cirit και 2 MAM-L. Η εμβέλεια των τελευταίων κυμαίνεται μεταξύ 8 και 14 χιλιόμετρα.

Θυμίζουμε πως το ANKA-S αποτελεί αναβαθμισμένη έκδοση των ΑΝΚΑ-Α & Β, με κύρια διαφορά τους, την ύπαρξη δορυφορικής  ζεύξης  ViaSat VR-18C SATCOM του τελευταίου. Η παραπάνω ζεύξη επιτρέπει στο αερόχημα να επιχειρεί σε μεγαλύτερες εμβέλειες σε σχέση με τους προκατόχους του (Α&Β), κάτι που του δίνει μεγαλύτερη επιχειρησιακή αξία.

Ο διάδοχος των ΑΝΚΑ-S, θα είναι το ΑΝΚΑ-2 (UCAV Aksungur), το οποίο θα είναι δικινητήριο, και θα έχει αρκετά αυξηεμένο ωφέλιμο φορτίο (750kg). 


TUSAS: Συνεχίζονται με εντατικούς ρυθμούς οι δοκιμές του UAV Aksungur. Αρχές 2020 θα εισαχθεί στις ΤΕΔ.

H Oλλανδία θα αγοράσει 1.275 οχήματα Γ.Χ. IVECO MTV. Ποιο είναι το Ελληνικό ενδιαφέρον.



Η Iveco Defense Vehicles υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια 1.275 οχημάτων μέσης  προστασίας στις Ολλανδικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Η σύμβαση ανατέθηκε από το Ολλανδικό Υπουργείο Άμυνας με κύριο σκοπό να αντικατασταθούν όλα τροχοφόρα οχήματα των Ολλανδικών Ενόπλων Δυνάμεων.

Σύμφωνα με τη σύμβαση, η Iveco Defense Vehicles θα παραδώσει τα οχήματα από το 2022 μέχρι το 2026.

Το μέσο τακτικό όχημα (MTV) που πρόκειται να αποκτηθεί από τις Ολλανδικές ΕΔ, προσφέρει υψηλές τακτικές δυνατότητες κινητικότητας 4x4 τόσο σε ασφαλτόστρωτο δρόμο, όσο και "off-road". Θα παρέχει επίσης στις ένοπλες δυνάμεις και βελτιωμένη προστασία του πληρώματος καθώς και μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς ωφέλιμου φορτίου. Ένα άλλο πλεονέκτημα του οχήματος είναι πως η εταιρεία το προσφέρει σε πολλαπλές παραλλαγές/διαμορφώσεις, όπως μαλακή οροφή (αδιάβροχο κάλυμμα), σκληρή οροφή (μεταλλικό πλαίσιο), pick up, μεταφοράς ασθενών και μεταφοράς προσωπικού.

Η παραπάνω προμήθεια αν και φαινομενικά δεν απασχολεί τις Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις, εντούτοις, πρέπει να τις απασχολήσει εντόνως. Κι αυτό, διότι τα οχήματα που θα αποσυρθούν από την παραπάνω προμήθεια είναι το γνωστό σε όλους μας Mercedes Benz-290GD/T. Το παραπάνω όχημα, υπηρετεί κατά χιλιάδες στον ΕΣ, την ΠΑ και το ΠΝ, ως όχημα γενικής χρήσης, καθώς και σε διάφορες άλλες διαμορφώσεις (ασθενοφόρο, μεταφορά πυρομαχικών, οχήματα διοικήσεως, αναγνωρίσεως κοκ).

Οι ΕΕΔ είναι γνωστό πως υπηρετούν με περίπου 10.000 ΜS-240 & 290GD, συνεπώς η προμήθεια των 2.500 αποσυρθέντων Ολλανδικών MS-290 σίγουρα θα βελτιώσει τόσο τις διαθεσιμότητες των παραπάνω οχημάτων, όσο και τις διατιθέμενες ποσότητες.


ΑΠΟΨΗ: Η Ολλανδία θα αποσύρει περίπου 2.500 Mercedes Benz 290 από το 2022. Μήπως να τα "χτυπήσουμε";