29 Νοεμβρίου 2019

Βολές αποδοχής των Μ109Α5+ από τον Βραζιλιάνικο Στρατό.



Πριν λίγες μέρες, φωτογραφίες που δημοσίευσε ο Βραζιλιάνικος Στρατός, δείχνουν τη διεξαγωγή βολών αποδοχής των  Βραζιλιάνικων Μ109Α5+, κάτι που σηματοδοτεί την πλήρη εισαγωγή του τύπου σε υπηρεσία.

Το 2016 ο Βραζιλιάνικος Στρατός υπέγραψε συμβόλαιο (FMS) με την ΒΑΕ Systems, που αφορά την αναβάθμιση 32 Μ109Α5, έναντι κόστους 49 εκατομυρίων ευρώ (1,5 εκατ.ευρώ ανά όχημα).

Η αναβάθμιση αφορούσε την εγκατάσταση νέου ψηφιακού τεραμτικού ΣΕΠ, συσκευής GPS/INS για αυτόματο προσδιορισμό θέσης και αυτόνομη τάξη, σύγχρονα μέσα επικοινωνιών, αυτόματο ασφάλιστρο πορείας σωλήνα, καθώς και γενική ανακατασκευή των οχημάτων.

Θυμίζουμε πως συνολικά ο Βρ.Στρατός αναβαθμίζει 92 Μ109Α5 σε -Α5+, εκ των οποίων τα 60 προέρχονται από τα Αμερικανικά αποθέματα.   

Οι λόγοι της πρόωρης αντικατάστασης (20 ετών) των 437 Βελγικών IVECO Lynx 4x4 .



Η Βελγική κυβέρνηση ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες πως σκοπεύει να αντικαταστήσει τα 437 οχήματα πολλαπλών χρήσεων (γενικής χρήσης) IVECO Lynx 4x4 Light Multipurpse Vehicles με νέο όχημα.

Πιο συγκεκριμένα, το νέο όχημα που επιλέχθηκε ως αντικαταστάτης των "νεότατων" IVECO LMV, είναι το Panther Command and Liaison Vehicles (CLV), το οποίο και θα παραχθεί σε 322 μονάδες.

Το Βελγικό ΥΠΕΘΑ επίσης ανακοίνωσε, πως η νέα σύμβαση για τα 322 Panther CLV, θα γίνει όπως και αυτές των Griffon & Jaguar, δηλαδή με συμβόλαιο μακράς διαρκείας, όπου θα συμπεριλαμβάνεται και η εν συνεχεία υποστήριξη του οχήματος από τον κατασκευαστή. Στόχος είναι τα 437 Iveco LMV να έχουν αντικατασταθεί πλήρως μέχρι το 2028, όταν θα είναι μόλις 21-23 ετών (ημερομηνία παραγωγής το 2005 - 2007).

Ο λόγος, ή μάλλον οι λόγοι, που το όχημα βαίνει προς "εξαιρετικά πρόωρη" αντικατάσταση είναι σοβαροί, με ευθύνη και των 2 πλευρών. Ο πρώτος λόγος είναι ορισμένες ρωγμές που έχουν παρουσιαστεί σε σημαντικό αριθμό οχημάτων. Αιτία του παραπάνω είναι η τοποθέτηση από τον Βελγικό Στρατό επιπλέον θωράκισης σε συνδυασμό με τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού (RWS), κάτι το οποίο το όχημα δεν άντεχε κατασκευαστικά.

Σαν να μην έφτανε αυτό, στελέχη του Βελγικού Στρατού παραπονούνταν εντόνως προς την ηγεσία του στρατεύματος, για την πολυπλοκότητα και την δυσκολία που είχε η συντήρηση του οχήματος, το οποίο δεν επέτρεπε στο όχημα να είναι διαθέσιμο όταν έπρεπε. Αυτό έγινε πιο έντονο όταν ορισμένα οχήματα στάλθηκαν σε ειρηνευτικές αποστολές. Τέλος, ένας άλλος ανασταλτικός παράγοντας ήταν το υψηλό κόστος που απαιτούνταν για την απρόσκοπτη συντήρησή τους.


Στο πλευρό της Ελλάδας η Αίγυπτος: Χωρίς νομική βάση η συμφωνία Τουρκίας-Λιβύης.



Χωρίς νομική βάση χαρακτήρισε το αιγυπτιακό Υπουργείο Εξωτερικών τα δύο μνημόνια κατανόησης και συνεργασίας που υπέγραψαν η Τουρκία και η Λιβύη.

«Τα δύο μνημόνια συμφωνίας δεν έχουν κανένα νομικό αποτέλεσμα, δεν μπορούν να αναγνωρισθούν επισήμως υπό το φως του άρθρου 8 της Συμφωνίας Skhirat, το οποίο ορίζει ότι η (λιβυκή) κυβέρνηση ή το υπουργικό συμβούλιο (και όχι ο πρωθυπουργός της) έχουν την εξουσία να υπογράφουν διεθνείς συμφωνίες», δήλωσε συγκεκριμένα το Αιγυπτιακό Υπουργείο Εξωτερικών.

«Είναι γνωστό ότι στο σημερινό υπουργικό συμβούλιο της Λιβύης δεν υπάρχουν υπουργοί και εκπροσώπηση διάφορων περιφερειών της Λιβύης και έτσι ο ρόλος του πρωθυπουργού είναι περιορισμένος, και η σύναψη συμφωνιών με άλλες χώρες θεωρείται κατάφωρη παραβίαση της συμφωνίας Skhirat» επισημαίνει το υπουργείο Εξωτερικών στην ανακοίνωσή του.

«Αυτές οι δύο συμφωνίες δεν μπορούν να έχουν κανένα αντίκτυπο στα δικαιώματα των χωρών της Μεσογείου ή των θαλάσσιων συνόρων στην περιοχή της Μεσογείου", πρόσθεσε το αιγυπτιακό υπουργείο Εξωτερικών.

Το Κάιρο κάλεσε τη Διεθνή Κοινότητα να αντιταχθεί σε αυτήν την «αρνητική κίνηση» που έρχεται σε μία κρίσιμη στιγμή, εν μέσω διεθνών προσπαθειών για να υπάρξει μία συνολική λύση της κρίσης στη Λιβύη κατά τρόπο που να προστατεύεται η ενότητα της χώρας και να αποκαθίστανται οι εθνικοί θεσμοί της.

Τέλος, το υπουργείο Εξωτερικών της Αιγύπτου εξέφρασε την ανησυχία της xώρας του Νείλου για το πώς τέτοιες συμφωνίες θα μπορούσαν να έχουν επιπτώσεις στις διεξαγόμενες συνομιλίες για τη Λιβύη, στο Βερολίνο.

Από Καθημερινή.

ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ: Το παρασκήνιο των τουρκικών κινήσεων στην Αν. Μεσόγειο



Γράφει ο Βασίλης Νέδος, από Καθημερινή.

Στους διπλωματικούς, στρατιωτικούς και λοιπούς κύκλους που παρακολουθούν την τουρκική κινητικότητα στην Ανατολική Μεσόγειο, η επισημοποίηση των διεκδικήσεων στα δυτικά του 28ου μεσημβρινού, σε μια περιοχή που εκτείνεται δυνητικά από τα νότια της Ρόδου έως την Κρήτη, αποτελεί μια δυσάρεστη έκπληξη. Κυρίως, διότι προετοιμάζεται μεθοδικά τα τελευταία χρόνια. Είναι γνωστό ότι οι Τούρκοι διπλωμάτες ήταν πάντα εξαιρετικά συγκρατημένοι έναντι των απόψεων που εξέφραζαν επιτελείς του ναυτικού, όπως ο υποναύαρχος Τσιχάτ Γιαϊτζί, ο απόστρατος Τσεμ Γκιουρντενίζ ή, αργότερα, ο υπουργός Αμυνας Χουλουσί Ακάρ, ο οποίος και ανέλαβε την τελευταία διετία την προώθηση της ιδέας της «Γαλάζιας Πατρίδας», δηλαδή των μαξιμαλιστικών βλέψεων της Αγκυρας στην Ανατολική Μεσόγειο που στρέφονται κατά κύριο λόγο εις βάρος της Ελλάδας και της Κυπριακής Δημοκρατίας.


Ωστόσο, οι ιδέες δεν είναι νέες. Τουλάχιστον από το 2014, όταν ο τότε αρχηγός των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων Νετσντέτ Οζέλ αναφερόταν για πρώτη φορά στην έννοια της «Γαλάζιας Πατρίδας», η Αγκυρα καλλιέργησε τις συνθήκες για τα επόμενα βήματα.

Παράλληλα, ενίσχυσε κατά τρόπο θεαματικό τις δυνατότητες εκτέλεσης ερευνών και γεωτρήσεων, αποκτώντας δύο πλωτά γεωτρύπανα («Φατίχ» και «Γιαβούζ») και δύο ερευνητικά πλοία («Μπαρμπαρός» και «Ορούτς Ρέις»), τα οποία και προστατεύονται από έναν ολοένα και μεγαλύτερο πολεμικό στόλο εγχώριας ναυπήγησης και αυξημένων δυνατοτήτων. Αργότερα, στη ναυτική στρατηγική που συνέταξε ο πρώην αρχηγός του τουρκικού ναυτικού Μπουλέντ Μποστάνογλου κατέστη σαφές ότι η Aγκυρα αντιμετωπίζει την ανάπτυξη του ναυτικού βραχίονά της ως προέκταση της εξωτερικής πολιτικής της Τουρκίας, με σκοπό την επέκταση και την εδραίωση των συμφερόντων της σε ολοένα και μεγαλύτερο κομμάτι της Ανατολικής Μεσογείου.

Οι έρευνες του «Ορούτς Ρέις» σε μια περιοχή που βρίσκεται μόλις στα νοούμενα ως όρια της ελληνικής υφαλοκρηπίδας, αφού είχε προηγηθεί αλληλογραφία ανάμεσα στην ΤΡΑΟ και στο τουρκικό ναυτικό για αποστολή στα νότια του Καστελλόριζου προ ολίγων μηνών, είναι ενδεικτική των προθέσεων που έχει η Αγκυρα για τη συγκεκριμένη περιοχή. Οι χθεσινές υπερπτήσεις τουρκικών μαχητικών πάνω από το Μακρονήσι και τους Ανθρωποφάγους στο Ανατολικό Αιγαίο είναι μεν ένδειξη της παραβατικότητας της Αγκυρας, όμως έμπειροι παρατηρητές επισημαίνουν ότι κινήσεις όπως αυτή δεν είναι παρά αποπροσανατολισμός από το βασικό σημείο ενδιαφέροντος της Τουρκίας, που δεν είναι άλλο από την κυριαρχία στην Ανατολική Μεσόγειο και δη σε ολόκληρη την περιοχή από την Κύπρο έως την Κρήτη.

28 Νοεμβρίου 2019

Οι μεγαλύτερες ελλείψεις προσωπικού σε ειδικότητες στις BCT του Αμερικανικού Στρατού, και τα συμπεράσματα για τον ΕΣ.

Προωθημένο τμήμα συλλογής πληροφοριών Η/Μ φάσματος του Αμερικανικού Στρατού, κατά τη διάρκεια εκπαίδευσης, που αφορύσε την επίθεση (αποκλεισμό) σε αστική περιοχή. (Capt. Adam Schinder/Army).


Άρθρο του Kyle Rempfer  στους ArmyTimes τονίζει τις ελλείψεις προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες των 31 ενεργών Αμερικανικών Brigade Combat Teams (Ταξιαρχιών Μάχης).

Τρόποι αντιμετώπισης της νέας Τουρκικής Α-Τ Απειλής, των 184 KAPLAN/OMTAS & 78 PARS/OMTAS.



Αφορμή για το άρθρο στάθηκε το γεγονός των επιτυχημένων δοκιμαστικών βολών που έγιναν στις 25 Νοεμβρίου 2019, και φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά την έναρξη της παραγωγής των 262 φορέων Α-Τ.

Πιο αναλυτικά, την Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου 2019, η Τουρκική SSB ανακοίνωσε ότι η Roketsan διεξήγαγε δοκιμαστικές βολές του αντιαρματικού πυραύλου μέσου βεληνεκούς OMTAS από κινούμενο τροχοφόρο ΤΟΜΠ PARS καθώς κι από το ελαφρύ άρμα μάχης Kaplan MΤ (Medium Tank). 

Στην ανακοίνωση της η SSB συμπληρώνει πως μετά τις δοκιμές, που θα ολοκληρωθούν εντός του 2019, θα ακολουθήσει η έναρξη των προγραμματισμένων παραδόσεων 262 οχημάτων στον Τουρκικό Στρατό (184 Kaplan MT και 78 4x4 PARS).




Σύμφωνα με την εταιρία FNSS που κατασκευάζει τον Α-Τ φορέα, ο συνδυασμός OMTAS και του τροχοφόρου οχήματος 4x4 PARS, δίνει στον χρήστη του υψηλή ταχυκινησία, χαμηλό κόστος κτήσης, ευκολία εκπαίδευσης, καθώς και ικανότητα αμφίβιας πλεύσης χωρίς προετοιμασία, χάρις στην σχάρα ψύξης που βρίσκεται στο πίσω-άνω μέρος του οχήματος (κι όχι στο πλάι όπως στα περισσότερα οχήματα της κατηγορίας του). 

Επιπλέον, η πλατφόρμα KAPLAN MT - OMTAS, δίνει στον Τουρκικό Στρατό ένα πολύ δυνατό συνδυασμό ταχυκινησίας και ισχύος πυρός, κάτι που θα αυξήσει "κάθετα" την συνολική ισχύ των Τουρκικών Μ/Κ Σχηματισμών (σ.σ στον Έβρο).

Επίσης, ας μην ξεχνάμε πως οι πύραυλοι OMTAS (βεληνεκούς 4 χλμ), είναι πύραυλοι Fire&Forget, που σημαίνει ότι μπορούν να πλήξουν τον στόχο τους χωρίς να χρειάζεται ο χειριστής να σκοπεύει τον στόχο καθ'όλη τη διάρκεια της πορείας του πυραύλου. Πέραν τούτου, η ικανότητα κλειδώματος του στόχου τόσο πριν, όσο και μετά την εκτόξευση ( LOBL & LOAL), δίνουν στον χειριστή του Α-Τ αυξημένά ποσοστά επιτυχίας και περίσσεια άνεση σκόπευσης.


Τρόποι αντιμετώπισης από τον Ελληνικό Στρατό, στο μέτωπο του Έβρου.

Είναι φανερό, πως αυτή η παραγγελία απευθύνεται κατά κύριο λόγο στο πεδίο επιχειρήσεων του Έβρου, κι ένας από τους λόγους που το λέμε αυτό είναι η επιλογή του 4x4 PARS, το οποίο είναι πλήρως αμφίβιο, κάτι που το καθιστά ικανό για ταχεία διέλευση υδάτινου κωλύματος (ποταμοί Έβρος και Άρδας, τάφρος, κανάλια ν.Έβρου).

Δυστυχώς οι επιλογές του Ελληνικού Στρατού μπροστά σε αυτή την απειλή είναι λίγες, και κοστοβόρες. 
Απαιτούνται επιλογές, οι οποίες αν δεν προγραμματιστούν για άμεση υλοποίησή, τότε ο ΕΣ θα έρθει αντιμέτωπος με δυσάρεστες εκπλήξεις.


Ενεργητικά Μέτρα

APS ΠΑΝΤΟΥ

To πρώτο που πρέπει να γίνει άμεσα, είναι η εύρεση ενός κατάλληλου APS, ικανού να αντιμετωπίζει με επιτυχία τα Τουρκικά Α-Τ όπλα, κι εξοπλισμό με αυτό όσων περισσότερων οχημάτων είναι δυνατό. Πρώτη προτεραιότητα θα πρέπει να δοθεί στα άρματα μάχης, στη συνέχεια στους Σταθμούς Διοηκήσεως, κι έπειτα σε όλα τα ΤΘ οχήματα που βρίσκονται πλησίον του ΠΟΤ (ΤΟΜΠ, φορείς Α-Τ, κοκ). Το κόστος μπορεί να είναι αρκετά υψηλό, αλλά δυστυχώς αποτελεί μονόδρομο. Το μόνο που μπορεί να "λειάνει" το κόστος, είναι να προγραμματιστεί με μακροπρόθεσμο ορίζοντα (π.χ. παράδοση 50-100 συστημάτων APS ετησίως με κόστος 10-50 εκατ. ευρώ το χρόνο). 


Πηγή:techtime.news



Σύγχρονες συσκευές κατάδειξης στόχων για τους Παρατηρητές, τμήματα Αναγνωρίσεως και Διμοιρίτες.

Στην κατηγορία των ενεργητικών-προληπτικών μέτρων εντάσσονται και οι σύγχρονες συσκευές κατάδειξης στόχων, οι οποίες μειώνουν τον χρόνο που χρειάζεται ένα μαχόμενο τμήμα για να αιτηθεί την καταστροφή ενός στόχου. Σήμερα, το μόνο μέσο με το οποίο το Πεζικό του ΕΣ καταδεικνύει στόχους για προσβολή στα όπλα Υποστηρίξεως (Πυροβολικό και Όλμοι) είναι τα κυάλια (εξαιρούμε τους Παρατηρητές ΠΒ). 


Με αυτά τα μέσα, ο χρόνος τον οποίο θα έχει ο αντίπαλος για να προσβάλλει τα φίλια τμήματα μειώνεται στο ελάχιστο.


Παθητικά Μέτρα

Παραλλαγή

Σε αυτόν τον τομέα, ο ΕΣ θα πρέπει να κοιτάξει να εξοπλίσει όλα τα οχήματά του και τις "εν εκστρατεία" εγκαταστάσεις του με σύγχρονα "κιτ" διχτύων  παραλλαγής, που τα παραλάσσουν στο οπτικό αλλά και στο υπέρυρθρο φάσμα. Λύση σε αυτό το πρόβλημα μπορεί να δώσει η Ελληνική εταιρία VALPAK που παράγει προϊόντα τεχνολογίας αιχμής.

Επιπλέον, ο ΕΣ θα μπορούσε να εκκινήσει μελέτη για την (πιθανή) εύρεση μιας νέας anti-IR βαφής η οποία θα παρέχει καλύτερες επιδόσεις στην προστασία των μέσων του στο υπέρυθρο φάσμα. 




Εξαπάτηση

Εδώ οι λύσεις είναι πολλές. Λύσεις που ο Ελληνικός Στρατός ήδη διαθέτει. Μια λύση που θα προτείνουμε, είναι η εκπαίδευση του στρατεύματος στη χρήση του καπνού. Κι όταν λέμε συχνή, εννοούμε σε κάθε άσκηση.

Επίσης, θεωρούμε πως ο ΕΣ πρέπει να αναζητήσει και πιο "εξωτικές" λύσεις, όπως πλατφόρμες δημιουργίας προπετάσματος καπνού. Είχε αναφερθεί στο παρελθόν ότι ο ΕΣ παρέλαβε 46 οχήματα δημιουργίας προπετάσματος καπνου Μ-1059 στα πλαίσια της δωρεάν Αμερικανικής βοήθειας των 460 οχημάτων το 2014. Θέλουμε να πιστεύουμε πως τα οχήματα υπάρχουν και είναι λειτουργικά, διότι φαίνεται πως θα χρειαστούν και με το παραπάνω.




Επίσης, στο επίπεδο της Υπομονάδας (Διμοιρίας - Λόχου), θα πρέπει να αναζητηθεί μια πιο "ελαφριά" λύση, όπως αυτής του Screen Obscuration Module (SOM) που παρουσιάσαμε.


Επίλογος

Όπως προείπαμε, η αντιμετώπιση της παραπάνω απειλής δεν είναι ούτε εύκολη, ούτε φθηνή. Απαιτεί από τους Επιτελείς και τις Διοικήσεις των Σχηματισμών του ΕΣ εγρήγορση, πρόληψη και αντιμετώπιση εις βάθος. Αλλά προπαντώς, να αλλάξουμε "μυαλά". 

Τουρκία και Λιβύη συμφώνησαν για τα θαλάσσια σύνορα στη Μεσόγειο.

Πηγή: news1.news

Η Τουρκία και η διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση της Λιβύης υπέγραψαν συμφωνία για τα θαλάσσια σύνορα στη Μεσόγειο, καθώς και ακόμη μια για την επέκταση της συνεργασίας τους στην ασφάλεια και τον στρατιωτικό τομέα, ανακοίνωσε σήμερα η τουρκική κυβέρνηση.

Μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν λεπτομέρειες για τη συμφωνία. Το πρακτορείο Reuters επισημαίνει πως μπορεί να περιπλέξει περαιτέρω τις διενέξεις σχετικά με την εκμετάλλευση ενεργειακών κοιτασμάτων στην ανατολική Μεσόγειο.

Οι υπουργοί Εξωτερικών της Ε.Ε .συμφωνησαν πριν από δύο εβδομάδες οικονομικές κυρώσεις σε βάρος της Τουρκίας επειδή παραβιάζει την αποκλειστική οικονομική ζώνη της Κύπρου πραγματοποιώντας γεωτρήσεις στα ανοικτά των κυπριακών ακτών.

Το Reuters σημειώνει πως η διένεξη αντιπαραθέτει την Τουρκία με διάφορες χώρες της ανατολικής Μεσογείου που έχουν συμφωνήσει στην οριοθέτηση των θαλάσσιων και των οικονομικών ζωνών τους με την Ελλάδα και την Κύπρο, με αποτέλεσμα η Άγκυρα να αναζητεί συμμάχους στην περιοχή.

Οι νέες συμφωνίες υπεγράφησαν στη διάρκεια συνάντησης χθες, Τετάρτη, στην Κωνσταντινούπολη ανάμεσα στον τούρκο πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν και τον Φάγεζ αλ-Σάρατζ,τον επικεφαλής της κυβέρνησης με έδρα την Τρίπολη την οποία υποστηρίζει η Άγκυρα εναντίον μιας αντίπαλης στρατιωτικής δύναμης που έχει τη βάση της στην ανατολική Λιβύη.

«Η συμφωνία (ασφαλείας) καθιερώνει εκπαιδευτική συνεργασία, διαρθρώνει το νομικό πλαίσιο και ενισχύει τους δεσμούς μεταξύ των ενόπλων δυνάμεών μας», ανέφερε σε μήνυμά του στο Twitter o διευθυντής επικοινωνίας της τουρκικής προεδρίας Φαχρετίν Αλτούν.

«Θα συνεχίσουμε επίσης να υποστηρίζουμε μια πολιτική λύση για την οικοδόμηση μιας δημοκρατικής, σταθερής και ευημερούσας Λιβύης», πρόσθεσε.

Σε δήλωση που εκδόθηκε από το γραφείο του Αλτούν αναφέρεται πως οι δύο χώρες υπέγραψαν μνημόνιο συνεννόησης για τον «καθορισμό θαλάσσιων δικαιοδοσιών», που αποσκοπεί στην προστασία των δικαιωμάτων των δύο χωρών βάσει του διεθνούς δικαίου.

Η Λιβύη είναι από το 2014 διαιρεμένη σε αντίπαλα στρατιωτικά και πολιτικά στρατόπεδα τα οποία έχουν την έδρα τους στην πρωτεύουσα Τρίπολη και στην ανατολική Λιβύη. Η κυβέρνηση Σάρατζ βρίσκεται σε σύγκρουση με τις δυνάμεις με επικεφαλής τον Χαλίφα Χάφταρ που έχουν την έδρα τους στην ανατολική Λιβύη.

Ο Χάφταρ ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος των λιβυκών πετρελαιοπηγών και πετρελαϊκών εγκαταστάσεων, όμως τα πετρελαϊκά έσοδα ελέγχονται από την κεντρική τράπεζα στην Τρίπολη. Οι δύο αντίπαλες στρατιωτικές συμμαχίες αντιπαρατίθενται επίσης στα περίχωρα της πρωτεύουσας.
Τον Ιούνιο, ο Λιβυκός Εθνικός Στρατός (LNA) του Χάφταρ ανακοίνωσε πως διέκοψε όλες τις σχέσεις με την Τουρκία και πως όλες οι τουρκικές εμπορικές πτήσεις ή τα τουρκικά πλοία που προσπαθούν να φθάσουν στη Λιβύη θα αντιμετωπίζονται ως εχθρικά.

Σύμφωνα με διπλωμάτες, η Άγκυρα έχει προμηθεύσει τον Σάρατζ με μη επανδρωμένα αεροπλάνα και με φορτηγά, ενώ ο LNA δέχεται υποστήριξη από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Αίγυπτο.

Πηγή: Reuters, ΑΠΕ-ΜΠΕ, Καθημερινή.

Παίζουν με τα νεύρα μας. Gurdian: "Πως η Μ.Βρετανία έκανε την Τουρκία "υπερδύναμη" στην κατασκευή UCAVs".



Άρθρο του "Guardian" των αξιόπιστων κ.Dan Sabbagh και Bethan McKernan, εξηγεί με γλαφυρό τρόπο πως η Μ.Βρετανία "βοήθησε" την Τουρκία στο να δημιουργήσει τον 2ο μεγαλύτερο στόλο UCAVs στον κόσμο, με την Τουρκία πλέον να διαθέτει έναν στόλο από 86 οπλισμένα TB2 Bayraktar.

Στη συνέχεια το άρθρο εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο οι Τούρκοι κατάφεραν να ανεξαρτητοποιηθούν από τη Δύση σε αυτόν τον τομέα. Στην αρχή, ζητούσαν από τις ΗΠΑ επίμονα τη διάθεση από την τελευταία οπλισμένων ΜQ-1 Predator, με αρνητική απόκριση από την τελευταία.Συνεπώς, λόγω  της άρνησης ΗΠΑ στην εξαγωγή των συγκεκριμένων UCAVs, η Τουρκία στράφηκε σε μία θυγατρική της Aμερικανικής L3 με έδρα την Μ.Βρετανία, την  EDO MBM Technology, η οποία κατασκευάζει τον φορέα ανάρτησης οπλισμού για UAVs (weapon rack), "Hornet Rack".

Ο συγκεκριμένος φορέας χαρακτηρίζεται ως υψηλής τεχνολογίας, καθώς επιτρέπει την εξαπόλυση βομβών και πυραύλων από μικρά αεροθούμενα, χωρίς τα τελευταία να χάνουν την ευστάθειά τους. 

Συνεπώς, η Τουρκία αφού δεν μπορούσε να προμηθευτεί UCAVs από το εξωτερικό, αποφάσισε να προμηθευτεί τα κατάλληλα εξαρτήματα (με σημαντικότερο τον φορέα ανάρτησης οπλισμού), τα οποία στη συνέχεια αντέγραψε, προκειμένου να μετατρέψει τα δικά της UAVs σε UCAVs.

Σχόλιο...

Το ότι τώρα πρέπει να πιστέψουμε πως η Τουρκία προμηθεύτηκε εξελιγμένο διαβαθμισμένο εξοπλισμό από θυγατρική Αμερικανικής εταιρίας της Μ.Βρετανίας, κάτω από τα μάτια των ΗΠΑ, πραγματικά μας ξεπερνά.

Αύξηση των συνοριοφυλάκων κατά 400 θέσεις, αλλά δυστυχώς αυτό από μόνο του δεν αρκεί.



Κατατέθηκε Στο Συμβούλιο της Επικρατείας για επεξεργασία, σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος που προβλέπει την αύξηση των θέσεων των συνοριακών φυλάκων κατά 400, συνολικά στις 1.400.

Ειδικότερα, το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος υπογράφεται από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Μιχάλη Χρυσοχοίδη και τον υφυπουργό Οικονομικών, Θεόδωρο Σκυλακάκη και αυξάνει τις αρχικά προβλεπόμενες από το νόμο 2622/2019, 1.000 οργανικές θέσεις των συνοριακών φυλάκων, κατά 400.

Σύμφωνα με το σχέδιο Προεδρικού Διατάγματος, η αύξηση των θέσεων των συνοριακών φυλάκων θα επιβαρύνει τον κρατικό προϋπολογισμό για το επόμενο έτος (2020) κατά 6.729.000 ευρώ, για το έτος 2021 κατά 7.426.000 ευρώ, για τα έτη 2022 και 2023 από 7.536.000 ευρώ το κάθε έτος και για τα επόμενα έτη από 7.780.000 ευρώ.

Με αυτή την αύξηση των οργανικών θέσεων, αναμένεται να ενισχυθεί η φύλαξη των ανατολικών συνόρων της χώρας. Δυστυχώς όμως αυτό από μόνο του δεν αρκεί, καθώς πέραν των όποιων προσλήψεων, πρέπει να αλλάξει η Ελληνική νομοθεσία και νοοτροπία σχετικά με τη λαθρομετανάστευση.

Εμείς να ευχηθούμε προκαταβολικά καλή σταδιοδρομία στους μελλοντικούς Συνοριοφύλακες που αναμένεται να προσληφθούν, και να αλλάξει η τωρινή νομοθεσία, προκειμένου να μπορούν να κάνουν "σωστά" τη δουλεία τους.

Με πληροφορίες από Newspost.

Το ναρκο-υποβρύχιο που πιάστηκε να μεταφέρει ναρκωτικά σε Ευρωπαϊκή ακτή, είναι τεράστιο!

Πηγή: Thedrive.com


Το υποβρύχιο (εκτιμώμενης αξίας 2,5 εκατ. ευρώ) μετέφερε 3,5 τόνους κοκαΐνης αξίας 110 εκατ. ευρώ και είναι το πρώτο υποβρύχιο που "πιάστηκε" να επιχειρεί σε Ευρωπαϊκές ακτές. Συγκεκριμένα, πιάστηκε στις 26/27 Νοεμβρίου 2019 από την Ισπανική ακτοφυλακή στις ακτές της Γαλικίας (Β.Ισπανία).

Το "περίεργο" για εμάς σε αυτή την υπόθεση, εκτός του περιστατικού αυτού καθ'αυτού, είναι το τεράστιο μέγεθος του συγκεκριμένου ναρκο-υποβρυχίου, το οποίο έχει μήκος 24 μέτρων, εμβέλεια 3500 χλμ, μέγιστη ταχύτητα 16 κόμβων και μέγιστη μεταφορική ικανότητα 12 τόνων! Πρόκειται ομολογουμένως για σκάφος με αξόλογες επιδόσεις, δεδομένης της μυστικότητας που πρέπει να ακολουθηθεί προκειμένου να ναυπηγηθεί...