Η Βελγική κυβέρνηση ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες πως σκοπεύει να αντικαταστήσει τα 437 οχήματα πολλαπλών χρήσεων (γενικής χρήσης) IVECO Lynx 4x4 Light Multipurpse Vehicles με νέο όχημα.
Πιο συγκεκριμένα, το νέο όχημα που επιλέχθηκε ως αντικαταστάτης των "νεότατων" IVECO LMV, είναι το Panther Command and Liaison Vehicles (CLV), το οποίο και θα παραχθεί σε 322 μονάδες.
Το Βελγικό ΥΠΕΘΑ επίσης ανακοίνωσε, πως η νέα σύμβαση για τα 322 Panther CLV, θα γίνει όπως και αυτές των Griffon & Jaguar, δηλαδή με συμβόλαιο μακράς διαρκείας, όπου θα συμπεριλαμβάνεται και η εν συνεχεία υποστήριξη του οχήματος από τον κατασκευαστή. Στόχος είναι τα 437 Iveco LMV να έχουν αντικατασταθεί πλήρως μέχρι το 2028, όταν θα είναι μόλις 21-23 ετών (ημερομηνία παραγωγής το 2005 - 2007).
Ο λόγος, ή μάλλον οι λόγοι, που το όχημα βαίνει προς "εξαιρετικά πρόωρη" αντικατάσταση είναι σοβαροί, με ευθύνη και των 2 πλευρών. Ο πρώτος λόγος είναι ορισμένες ρωγμές που έχουν παρουσιαστεί σε σημαντικό αριθμό οχημάτων. Αιτία του παραπάνω είναι η τοποθέτηση από τον Βελγικό Στρατό επιπλέον θωράκισης σε συνδυασμό με τηλεχειριζόμενο σταθμό οπλισμού (RWS), κάτι το οποίο το όχημα δεν άντεχε κατασκευαστικά.
Σαν να μην έφτανε αυτό, στελέχη του Βελγικού Στρατού παραπονούνταν εντόνως προς την ηγεσία του στρατεύματος, για την πολυπλοκότητα και την δυσκολία που είχε η συντήρηση του οχήματος, το οποίο δεν επέτρεπε στο όχημα να είναι διαθέσιμο όταν έπρεπε. Αυτό έγινε πιο έντονο όταν ορισμένα οχήματα στάλθηκαν σε ειρηνευτικές αποστολές. Τέλος, ένας άλλος ανασταλτικός παράγοντας ήταν το υψηλό κόστος που απαιτούνταν για την απρόσκοπτη συντήρησή τους.