21 Οκτωβρίου 2019

Τουρκικό μη επανδρωμένο αερόχημα πέταξε πάνω από τη νήσο Ρω



Υπέρπτηση πάνω από τη νήσο Ρω πραγματοποίησε λίγο μετά τις 15:00 ένα τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος (UAV).

Συγκεκριμένα, το τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος εισήλθε στο FIR Αθηνών και στις 15:12 πέταξε πάνω από τη Ρω, δυτικά του Καστελόριζου, στα 20.000 πόδια.

Προκειμένου ο κόσμος να αρχίσει να ανησυχεί, αλλά να μην τρομοκρατείται, σας παραθέτουμε ένα παλαιότερο άρθρο μας σχετικά με την αντιμετώπιση των Τουρκικών UAV από τις ΕΕΔ, το οποίο θέτει τον παραπάνω "νέο" κίνδυνο σε σωστές βάσεις.

ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΡΚΙΚΩΝ UAV (Μέρος  1ο). Ο παθητικός τρόπος

"Μετά λιθοβολισμού" από αγανακτισμένους Κούρδους αποχωρούν τα αμερικανικά στρατεύματα από τη ΒΑ Συρία (ΒΙΝΤΕΟ)



Κούρδοι της Συρίας εξέφρασαν την απογοήτευσή τους για την αποχώρηση των αμερικανικών στρατευμάτων από περιοχές της βορειοανατολικής Συρίας εκτοξεύοντας εναντίον τους πατάτες, ανέφεραν κουρδικά μέσα ενημέρωσης.

Βίντεο που αναρτήθηκε σε κουρδικά μέσα ενημέρωσης δείχνει Κούρδους να πετούν πατάτες σε αμερικανική φάλαγγα καθώς αυτή περνάει από μια περιοχή στο Καμισλί. «Οι Αμερικανοί δραπετεύουν σαν ποντίκια», φώναζαν άνθρωποι στα άρματα μάχης που περνούσαν. «Ντροπή σας», ακούγονταν να φωνάζουν άλλοι. Κουρδικές πηγές είπαν πως η φάλαγγα κατευθύνεται στη βόρεια ιρακινή επαρχία Ντοχούκ μέσω του μεθοριακού περάσματος Σαχέλα.

AΠΕ-ΜΠΕ.



Οι κινεζικές επενδύσεις που περιλαμβάνονται στο νέο πλαίσιο συνεργασίας Αθήνας - Πεκίνου

Την προώθηση της συνεργασίας σε βασικούς τομείς, όπως είναι η ενέργεια, οι μεταφορές, οι τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών, η μεταποίηση, η έρευνα και ανάπτυξη και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες αφορά το επικαιροποιημένο Πλαίσιο Συνεργασίας 2020-2022 που υπέγραψε στο Πεκίνο ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, με την Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας.




Το σχέδιο, το οποίο παρουσιάζει σήμερα το ΑΠΕ -ΜΠΕ, αναφέρει ότι οι δύο πλευρές θα εισαγάγουν και θα προωθήσουν από κοινού σχέδια δυνητικών κοινών έργων και θα βοηθήσουν τις κρατικές και ιδιωτικές επιχειρήσεις και των δύο χωρών να προσδιορίσουν επενδυτικά έργα και έργα συνεργασίας κοινού ενδιαφέροντος, ενώ οι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί και των δύο χωρών θα ενθαρρυνθούν να παράσχουν υποστήριξη σε επιλεγμένα έργα προκειμένου να προωθηθεί η ταχεία υλοποίησή τους.
Κατά το ταξίδι του στην Κίνα ο υπουργός συναντήθηκε και με εκπροσώπους μεγάλων κινεζικών εταιρείων που εκδήλωσαν το επενδυτικό τους ενδιαφέρον για την Ελλάδα.
Στο Πλαίσιο Συνεργασίας 2020-2022 αναφέρονται αναλυτικά οι τομείς και τα έργα που μπορεί να υπάρξει επέκταση της συνεργασίας:
Κύριοι τομείς συνεργασίας
Κύριοι τομείς συνεργασίας είναι οι μεταφορές η ενέργεια, οι τεχνολογίες επικοινωνιών και πληροφορικής, ενώ η συνεργασία μπορεί να επεκταθεί στη μεταποίηση, την έρευνα και ανάπτυξη και στις χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες.
Μεταφορές
Η Ελλάδα μετασχηματίζεται σε ολοένα πιο ισχυρό διαμετακομιστικό κέντρο. Σε αυτό έχει συμβάλει σημαντικά η Cosco στο λιμάνι του Πειραιά και η συζήτηση για επέκταση της συνεργασίας αφορά στους τομείς:
* Έργα αναβάθμισης σιδηροδρομικών συνδέσεων κια δημιουργικά νέων σιδηροδρομικών υποδομών Αλεξανδρούπολης - Ηγουμενίτσας, Αλεξανδρούπολης - Μπουργκάς, Θεσσαλονίκης - Βουδαπέστης και Αθήνας - Πάτρας ώστε να αναπτυχθεί δίκτυο σιδηροδρομικής σύνδεσης κομβικών λιμανιών (Πειραιάς, Ελευσίνα, Πάτρα, Βόλος, Αλεξανδρούπολη , Θεσσαλονίκη).
* Επενδύσεις στα λιμάνια Ελευσίνας, Βόλου, Πάτρας , Αλεξανδρούπολης
* Έργα που αφορούν στην ανάπτυξη αεροδρομίων που διαχειρίζεται το Ελληνικό Δημόσιο μεταξύ των οποίων και το Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας καθώς και ε.ργα που αφορούν το Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών.
* Επενδύσεις στην κατασκευή υποδομών κέντρων εφοδιαστικής αλυσίδας με διεθνή ή τοπικό χαρακτήρα (Εγνατία οδός, Πάτρα, Θριάσιο, Βόλος Θεσσαλονίκη, Λάρισα, Αλεξανδρούπολη, Ηγουμενίτσα)
* Έργα ανανέωσης του στόλου των αστικών λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη με λεωφορεία μη ενεργοβόρα (ηλεκτρικά και CNG).
Ενέργεια
Η ελληνική αγορά ενέργεια υφίσταται θεμελιώδεις μεταρρυθμίσεις. Η μετάβαση σε μία οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξείδιο του άνθρακα απαιτεί πρόσθετες επενδύσεις ιδίως σε νέες τεχνολογίες και υποδομές που υποστηρίζουν την απαλλαγή από τον άνθρακα. Ο πυρήνας αυτής της διαδικασίας είναι η απελευθέρωση των αγορών ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, η επέκταση και ενίσχυση της εγχώριας και διασυνοριακής ηλεκτρικής ισχύος, τα νέα δίκτυα φυσικού αερίου και πετρελαίου, ο περαιτέρω διαχωρισμός της παραγωγής και της προμήθειας από τα δίκτυα μεταφοράς, το περαιτέρω άνοιγμα της λιανικής αγοράς ενέργειας, της αύξησης του μεριδίου των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, της μείωσης του μεριδίου της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ορυκτά καύσιμα, της βελτίωσης της ενεργειακής απόδοσης, της εξοικονόμησης ενέργειας, και της προστασίας του περιβάλλοντος. Σε συνέχεια της επιτυχούς συμμετοχής της China State Grid Corp στην ιδιωτικοποίηση του ΑΔΜΗΕ. Στη συνάντηση του υπουργού συζητήθηκε η συνεργασία σε δημόσια, ιδιωτικά και μεικτού χαρακτήρα ενεργειακά έργα. Συγκεκριμένα:
* ηλεκτρικά οχήματα και φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων
* Ψηφιοποίηση ενεργειακών υπηρεσιών
* Ανάπτυξη μονάδων παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές (μεγαλα αιολικά, φωτοβολταϊκά, ηλιοθερμικά πάρκα, μονάδες βιομάζας, βιοαερίου και υδροηλκετρικής ενέργειας, ανάπτυξη υβριδικών σταθμών και συστημάτων αποθήκευσης και αντλησοταμίευσης)
* Ανάπτυξη έργων ενεργειακής απόδοσης σε τομείς τελικής χρήσης (κτήρια, οχήματα)
* Ανάπτυξη έργων υποδομών και διασυνδέσεων στους τομείς της ηλεκτρικής ενέργειας και του φυσικού αερίου
* Ανάπτυξη έργων κια υποδομών για την παραγωγή ανανεώσιμων καυσίμων για τις μεταφορές όπως βιοκαυσίμων δεύτερης γενιάς, βιομεθανίου κια υδρογόνου.
Τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνιών
Η συνεργασία μεταξύ των δύο χωρών στον τομέα των τεχνολογιών επικοινωνιών και πληροφορικής αποτελεί ουσιαστικό συμπλήρωμα της συνεργασίας στους τομείς των μεταφορών και της ενέργειας. Οι δύο πλευρές δηλώνουν πρόθυμες να ανταλλάξουν απόψεις, εμπειρίες, και γνώσεις και να συζητήσουν σχετικά με τη συνεργασία στους τομείς της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και υπηρεσιών cloud, των έξυπνων πόλεων, των εφαρμογών e-health, καθώς και σε έργα τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνιών σε τομείς όπως ο πολιτισμός, ο τουρισμός κλπ.
Μεταποίηση, Έρευνα- Ανάπτυξη
Μετά από μία μακρά περίοδο αποβιομηχάνισης, η ελληνική κυβέρνηση έχει εκφράσει μέσω της αναπτυξιακής στρατηγικής της Ελλλαδας, ισχυρή βούληση όχι μόνο να αντιστρέψει αυτή την τάση αλλά και να προωθήσει την περαιτέρω ανάπτυξη του μεταποιητικού τομέα. Στην κατεύθυνση αυτή εξετάστηκε η δυνατότητα συνεργασίας στους τομείς της βιομηχανίας, της έρευνας και ανάπτυξης και σε κλάδους που συνδέονται με την 4η βιομηχανική επανάσταση όπως:
* η δημιουργία κέντρων έρευνας και ανάπτυξης και κέντρων συναρμολόγησης κινητών τηλεφώνων από κινεζικές εταιρείες τηλεποικοινωνιας
* Η υλοποίηση έργων στήριξης και χρηματοδότησης νεοφυών επιχειρήσεων και μικρομεσαίων στον τομέα των τεχνολογιών πληροφορική.ς και επικοινωνιών.
Χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες
Στόχος είναι να ενθαρρυνθούν οι χρηματοοικονομικοί οργανισμοί και των δύο χωρών να υποστηρίξουν τα έργα συνεργασίας μέσω χρηματοδότησης, από κοινού χρηματοδότησης, εγγυήσεων, μακροπρόθεσμης ασφάλισης και άλλων προσεγγίσεων.
Επίσης οι δύο χώρες θα ενθαρρύνουν τη χρηματοδότηση μέσω των ΣΔΙΤ σε τομείς με υψηλό δείκτη δημόσιας χρηματοδότησης, θα ενθαρρύνουν την ανάληψη του πρωταρχικού ρόλου από εθνικά ταμεία στην Ελλάδα και την ΕΕ και τη χρηματοδοτική στήριξη στα έργα συνεργασίας από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Επενδύσεων, την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης, την κινεζική αναπτυξιακή τράπεζα, την ICBC, την CIC, το Silk Fund, κλπ. Σε αυτό το πλαίσιο εξετάζεται η δυνατότητα:
* αναζήτησης πεδίων συνεργασίας σε προγράμματα και δράσεις της αναπτυξιακής τράπεζας
* Δημιουργία, από κοινού, ταμείου με σκοπό τη χρηματοδότηση συνεπενδύσεων σε όρους ιδιωτικής επενδυτικής αγοράς και αμοιβαίου συμφέροντος. Σε ένα παρόλο οι σχήμα συνεργασίας θα μπορούσε να μετάσχει από ελληνικής πλευράς το Ταμείο Ανάπτυξης Νέας Οικονομίας (ΤΑΝΕΟ) του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων
* Δραστηριοποίηση στην Ελλάδα κινεζικών χρηματοπιστωτικών και επενδυτικών οργανισμών και ασφαλιστικών εταιρείων μέσω υποκαταστημάτων.
Περιεχόμενο συνεργασίας
Στο Πλαίσιο της Συνεργασίας 2020-2022 οι δύο χώρες θα επανεξετάζουν τακτικά νέους τομείς συνεργασίας και έργα κοινού ενδιαφέροντος.
Η συνεργασία εντός του Πλαισίου Συνεργασίας 2020-2022 περιλαμβάνει:
* ανταλλαγή πληροφοριών και πολιτικών σχετικά με τους βασικούς τομείς συνεργασίας, συμπεριλαμβανομένων των προσεχών δημόσιων διαγωνισμών και ιδιωτικών έργων, των προφίλ των ενδιαφερόμενων εταιρείων και κάθε ειδική νομοθεσία που έχει σχέση με αυτούς τους τομείς
* Τη διεξαγωγή σεμιναρίων, εκθέσεων προώθησης κλπ για την ενημέρωση και προώθηση έργων στους βασικούς τομείς συνεργασίας.
* Την προώθηση και παροχή υποστήριξης στις ενδιαφερόμενες ετσιρείες και από τις δύο πλευρές, προκειμένου να αναπτύξουν συνεργασία.
* Την ενθάρρυνση των αντίστοιχων και άλλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων να παρέχουν χρηματόδότηση στα σχέδια συνεργασίας.
* Τη βελτίωση του επενδυτικού περιβάλλοντος, την υποστήριξη της ταχείας χορήγησης αδειών, την εξάλειψη των επενδυτικώνν φραγμών, συμπεριλαμβανομένων των ρυθμιστικών και διοικητικών περιορισμών και τη δημιουργία ευνοϊκών συνθηκών για τα έργα συνεργασίας με την επιφύλαξη της εθνικής τους νομοθεσίας.
Συντονιστικός μηχανισμός
Θα συσταθεί διευθύνουσα επιτροπή η οποία θα είναι υπεύθυνη για το Πλαίσιο Συνεργασίας.
Ο αντιπρόεδρος της Εθνικής Επιτροπής Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας Ning Jizhe θα είναι συμπρόεδρος της επιτροπής από την κινεζική πλευρά και ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης θα είναι συμπρόεδρος της επιτροπής από την ελληνική πλευρά.
Θα οριστούν εκπρόσωποι σε επίπεδο γενικών γραμματέων των βασικών τομέων συνεργασίας για να συμμετάσχουν στη διευθύνουσα επιτροπή.
Η διευθύνουσα επιτροπή θα συνεδριάζει ετησίως εναλλάξ στην Αθήνα κακ στο Πεκίνο για να εξετάζει την πρόοδο της συνεργασίας σε βασικούς τομείς και να καταρτίζει σχέδια εργασίας για το επόμενο στάδιο.
Τα επενδυτικά σχέδια που συζητήθηκαν στην Κίνα
Αλλαγές στο πρόγραμμα «Golden Visa» με γνώμονα την παροχή επιπλέον κινήτρων στους υποψήφιους επενδυτές ανακοίνωσε κατά τη διάρκεια των επαφών του στην Κίνα ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης ενώ είχε ένα σημαντικό πρόγραμμα επαφών με εκπροσώπους μεγάλων κινεζικών εταιρειών.
 Όπως αναφέρει πρόσφατη ανακοίνωση του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων , ολοκληρώθηκε την Τρίτη 15 Οκτωβρίου, η επίσημη επίσκεψη του υπουργού, στην Κίνα, στο πλαίσιο της οποίας υπογράφηκε το επικαιροποιημένο πλαίσιο συνεργασίας 2020-2022, μεταξύ των δύο χωρών ενώ ο υπουργός επισκέφθηκε το υπουργείο Εμπορίου και συναντήθηκε με τον υφυπουργό, Γιου Ξιάνχουα, με τον οποίο συζήτησαν για τις εμπορικές συμφωνίες των δύο χωρών «και προετοιμάσαμε την επίσκεψη του Πρόεδρου της Κίνας στην Αθήνα και τις εμπορικές μας συμφωνίες» όπως γνωστοποίησε ο ίδιος στο Twitter.

20 Οκτωβρίου 2019

Πάλι στο προσκήνιο η πώληση 12-16 F-16B30 στην Κροατία (την ώρα που η ΠΑ έχει ακόμα F-4).




Πριν λίγες ώρες, άρθρο του κ. Νεδου στην Καθημερινή αναφέρει πως έχουν ξεκινήσει εκ νέου οι επαφές ανάμεσα σε Αθήνα και Ζάγκρεμπ για την πώληση 12 έως 16 παλαιότερου τύπου F-16 Block 30 της Πολεμικής Αεροπορίας (Π.Α.), στο πλαίσιο εκσυγχρονισμού του αεροπορικού στόλου της Κροατίας.

Πιο ειδικά, αναφέρει ότι αυτή τη στιγμή οι συνομιλίες που διεξάγονται αφορούν το ενδεχόμενο αναβάθμισης των αεροσκαφών στο επίπεδο Β50, καθώς και την μεταβίβαση 1-2 διθεσια αεροσκάφη, από τα συνολικά 2.....

Ειλικρινά μας είναι δύσκολο να κατανοήσουμε πως είναι δυνατόν να δίνουμε περισσότερη σημασία στην αμυντική βιομηχανία (και τα λίγα οφέλη στη συγκεκριμένη περίπτωση ), καθώς και στις διπλωματικές σχέσεις με μια μικρη χώρα όπως η Κροατία, σε σχέση με την επιχειρησιακή ετοιμότητα.

Ειλικρινά, και χωρίς καμία δόση ειρωνείας, δεν μπορούμε να καταλάβουμε πως θα σταθεί η ΠΑ τα επόμενα χρόνια, αν δώσει 12-16 υπερπολυτιμα μαχητικά 4ης γενιάς, ενώ αυτή τη στιγμή επιχειρεί ακόμα με αναβαθμίσαμενα μαχητικά 3ης γενιάς οπως τα F-4 PI 2000.

Χωρίς να σκεφτούμε αρνητικά και να θεωρήσουμε πως η αποδυνάμωση της Ελληνικής ισχύος γίνεται εσκεμμένα, θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως απλά αυτό που γίνεται, γίνεται χωρίς την απαιτούμενη σοβαρότητα... 

Εκτός κι αν υπάρχει σχεδιασμός να αγοράσουμε 60-80 μαχητικά την επόμενη δεκαετία....

"Μα τα  F-16B30 είναι παλιά και υπάρχει έλλειψη ανταλλακτικών..." 

Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη μπορεί να μην είναι η τελευταία λέξη της τεχνολογίας, αλλά συνεισφέρουν τα μέγιστα στην αποτροπή της χώρας. Δεν πρέπει να ξεχνάμε πως το δομικό όριο ζωής τους βρίσκεται ακόμα στο μισό, κάτι που σημαίνει πως έχουν αρκετά χρόνια επιχειρησιακης ζωής μπροστά τους, έστω και σε δευτερεύοντα καθήκοντα.

Κι όσον αφορά την εξεύρεση ανταλλακτικών, να πούμε πολύ απλά πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Απλά δεν ισχύει. Και το σταματούμε εδώ, διότι αν επεκταθούμε, θα εκτεθεί κόσμος.... 

Επίλογος 

Δεν μας ενδιαφέρει (σαν πολίτες αυτής της χώρας), αν η εκάστοτε ηγεσία θέλει να κάνει "business" με χρήματα του ελληνικού λαού. Δεν μας νοιάζει επίσης αν δεν φτάνουν τα κονδύλια του ΥΠΕΘΑ για την διατήρηση τους σε υπηρεσία. Να γίνει η κατάλληλη αύξηση του υπόψη κονδυλίου και να διατηρηθούν σε υπηρεσία με τα γαλανόλευκα χρώματα. 

Η πώληση τους, αποτελεί εθνικό έγκλημα. Εκτός κι αν με την πώληση τους, μας δωθούν αλλά οπλικά συστήματα ως αντιστάθμισμα....


Αναβολή στη συνεργασία Ινδίας-Τουρκιας για την κατασκευή 5 ΠΓΥ, λόγω των σχέσεων Τουρκιας-Πακισταν.





To υπουργείο Άμυνας της Ινδίας έχει αναβάλει επ'αοριστον τη συνεργασία με μια κοινοπραξία τουρκικών ναυπηγείων, προκειμένου να σχεδιάσει και να κατασκευάσει πέντε πλοία γενικής  υποστήριξης (ΠΓΥ), 45.000 τόνων έκαστο, για το Ινδικό Ναυτικό (IN).

Η είδηση προέρχεται από ανώνυμη πληροφορία στελέχους του Ινδικού Υπουργείου Άμυνας. Σημειώνεται  ότι η υπογραφή της σύμβασης για την σχεδίαση και κατασκευή των 5 είναι συνολικού ύψους INR160 δις (2.24 δισεκατομμύρια δολαρια), και αρχικά είχε προγραμματιστεί να υπογραφεί τον Ιούνιο μεταξύ της ινδικής κρατικής Hindustan Shipyard Limited (HSL) και της TAIS, η οποία είναι κοινοπραξία από πέντε τουρκικά ναυπηγεία. 

Σύμφωνα με την πηγή, Ινδοί αξιωματούχοι ασφαλείας εξέφρασαν την ανησυχία τους για το γεγονός ότι ορισμένοι από τους συνεργάτες της TAIS συμμετείχαν σε συνεχιζόμενα σχέδια κατασκευής πολεμικών πλοίων για το Πακιστανικό Ναυτικό, και δήλωσαν ότι το ζήτημα «συζητείται» στο Υπουργείο Άμυνας πριν αποφασιστεί οποιαδήποτε μελλοντική πορεία δράσης.

Το συγκεκριμένο γεγονός θα αποτελούσε πρώτης τάξεως ευκαιρία για την Ελλαδα για να κλέψει το συμβόλαιο, αλλά η κατάντια των ναυπηγείων μας, σβήνει οποιαδήποτε σκέψη... 

Οι αμερικανικές δυνάμεις αποσύρθηκαν από τη μεγαλύτερη βάση τους στη βόρεια Συρία




Οι αμερικανικές δυνάμεις αποσύρθηκαν σήμερα από τη μεγαλύτερη βάση τους στη βόρεια Συρία, στο πλαίσιο της αποχώρησης περίπου 1.000 στρατιωτών από την περιοχή αυτή που ανακοίνωσε η Ουάσινγκτον, σύμφωνα με ανταποκριτή του Γαλλικού Πρακτορείου που βρίσκεται επί τόπου και μια ΜΚΟ.
Περισσότερα από 70 τεθωρακισμένα οχήματα που έφεραν την αμερικανική σημαία και μετέφεραν στρατιωτικό υλικό, συνοδευόμενα από ελικόπτερα, διέσχισαν τη διεθνή διαδρομή περνώντας από την πόλη Ταλ Ταμρ, διαπίστωσε ανταποκριτής του AFP.
Σύμφωνα με το Συριακό Παρατηρητήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, η αυτοκινητοπομπή αποσύρθηκε από τη βάση Σαρίν, κοντά στην πόλη Κομπάνι, και κατευθύνθηκε προς την επαρχία Χασακέ, ανατολικότερα.
«Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αμερικανική στρατιωτική βάση στον βορρά και την τέταρτη αποχώρηση αμερικανικών δυνάμεων από μια βάση στη Συρία», δήλωσε στο AFP ο διευθυντής του Παρατηρητηρίου Ράμι Αμπντέλ Ραχμάν.
Τις τελευταίες ημέρες, οι Αμερικανοί αποσύρθηκαν από άλλες τρεις βάσεις, μεταξύ των οποίων εκείνη στην πόλη-κλειδί Μάνμπιτζ και μια άλλη που βρίσκεται επίσης κοντά στο Κομπάνι, κοντά στα σύνορα με την Τουρκία.
Στο εξής, όλες οι βάσεις «στο βόρειο τμήμα της επαρχίας Ράκα και στο βορειοανατολικό τμήμα εκείνης του Χαλεπίου έχουν αδειάσει από κάθε αμερικανική στρατιωτική παρουσία», δήλωσε ο Αμπντέλ Ραχμάν.
Οι Ηνωμένες Πολιτείες διατηρούν ακόμη θέσεις στις επαρχίες Ντέιρ Έζορ και Χασακέ, σύμφωνα με τον διευθυντή του Παρατηρητηρίου.
Μια εύθραυστη εκεχειρία στη διάρκεια της οποίας σημειώθηκαν σποραδικές μάχες και βομβαρδισμοί έχει τεθεί σε ισχύ μετά την ανακοίνωση την Πέμπτη μιας συμφωνίας ανάμεσα στις Ηνωμένες Πολιτείες και στην Τουρκία.
Η συμφωνία κατάπαυσης του πυρός προβλέπει την αναστολή για 120 ώρες της τουρκικής επίθεσης προκειμένου να αποχωρήσουν οι κουρδικές δυνάμεις των YPG από τις συνοριακές ζώνες, και την εφαρμογή μιας «ζώνη ασφαλείας» πλάτους 32 χλμ. στο συριακό έδαφος κατά μήκος των συνόρων με την Τουρκία.
Η βάση Σαρίν βρίσκεται κοντά σε αυτήν τη ζώνη, σύμφωνα με το Παρατηρητήριο.
Στις 14 Οκτωβρίου, πέντε ημέρες μετά την έναρξη της τουρκικής επίθεσης εναντίον της πολιτοφυλακής των Κούρδων της Συρίας, Μονάδες Προστασίας του Λαού (YPG), στο βόρειο τμήμα της εμπόλεμης Συρίας, οι Ηνωμένες Πολιτείες ανακοίνωσαν πως οι περίπου 1.000 Αμερικανοί στρατιώτες που είχαν αναπτυχθεί στην περιοχή αυτή είχαν λάβει εντολή να εγκαταλείψουν τη χώρα.
Μια πρώτη αποχώρηση, στις 7 Οκτωβρίου, των Αμερικανών στρατιωτών από μια περιοχή κοντά στα σύνορα με την Τουρκία στη βόρεια Συρία, άνοιξε τον δρόμο για την τουρκική επίθεση.
Οι κουρδικές δυνάμεις και η Τουρκία αλληλοκατηγορούνται για παραβιάσεις της κατάπαυσης του πυρός.
Σήμερα, Κυριακή, ένας Τούρκος στρατιώτης σκοτώθηκε και ένας άλλος τραυματίστηκε σε επίθεση των δυνάμεων των Κούρδων της Συρίας στην περιοχή Ταλ Αμπιάντ, σύμφωνα με το τουρκικό υπουργείο Άμυνας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Οι επιδράσεις του χημικού βλήματος ΠΒ που έριξε η Τουρκια στη Συρία (ΒΙΝΤΕΟ)



Σύμφωνα με το παρακάτω βίντεο, καθώς κι από μαρτυρίες κατοίκων της Τελ Αμπιάντ, το Τουρκικό Πυροβολικό χρησιμοποίησε το διάστημα 9-12 Οκτωβρίου, βλήματα λευκού φωσφόρου για να πλήξει στοχους οι οποίοι βρισκόταν σε κατοικημένη περιοχή. Σύμφωνα δε με την Κουρδικό πλευρά, έπεσαν τέτοιου είδους βλήματα μέχρι και σε νοσοκομεία....

Το παραπάνω περιστατικό απασχολεί τα Ηνωμένα Εθνη, τα οποία κι ερευνούν την εγκυρότητα του περιστατικου.

Τα πυροβόλα που έβαλαν τα συγκεκριμένα βλήματα ήταν τα Τ-155 Firtina, τα οποία είναι και τα μοναδικά πυροβόλα 155 χιλ. του Τουρκικού Στρατού που επιβεβαιωμένα επιχειρούν στην περιοχή. Το βλήμα που χρησιμοποιήθηκε ήταν το Αμερικανικό Μ110Α1 WP (White Phosphorus), το οποίο είναι χρησιμοποιείται ως καπνογονο βλήμα, ή και ως βλήμα καταδειξεως.

Γιατί είναι επικίνδυνος ο λευκός φώσφορος.

Ο λευκός φώσφορος, παίρνει την ονομασία του λόγω του λευκού χρώματός του. Οι λόγοι που τον κάνουν εξαιρετικά επικίνδυνο για τον άνθρωπο, είναι δυο: Η τοξικότητα του σε περίπτωση παρατεταμένης εισπνοή, και το ότι είναι εξαιρετικά εύφλεκτος.

Συνεπως, όταν γίνεται συνδυασμός συμβατικών βλημάτων και βλημάτων WP, το δημιουργούμενο ωστικο κύμα γίνεται πύρινο, κι αυτό έχει σαν επακόλουθο εκτός από το να σκοτώνει, αλλά και να "σακατευει" όσους σε διαφορετική περίπτωση θα είχαν απλώς τραυματιστεί ελαφρώς. Μερικά από τα θανατηφόρα τραύματα που προκαλεί είναι εγκαύματα μεγάλου βαθμού, που φθάνουν μέχρι το κοκκαλο, σοβαρότατα αναπνευστικά προβλήματα, καθώς και δηλητηρίαση.



Και το καλύτερο για το τέλος.... 

Και σαν να μην έφτανε αυτό, τις τελευταίες ώρες έγινε γνωστό πως η Τουρκία έκανε δωρεα μόλις μια μέρα πριν την εκτόξευση των  WP βλημάτων, στον "Οργανισμό Απαγόρευσης χρήσης Χημικών Οπλων" το ποσό των 30.000€. Κάτι το οποίο σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί τυχαίο.....




Ενας τούρκος στρατιώτης νεκρός σε επίθεση των κουρδικών δυνάμεων στο Τελ Αμπιάντ


Ένας Τούρκος στρατιώτης σκοτώθηκε και ένας ακόμη τραυματίστηκε σήμερα σε επίθεση των συριακών κουρδικών δυνάμεων παρά την εκεχειρία μεταξύ των δύο πλευρών, την οποία συμφώνησε η Άγκυρα με τις Ηνωμένες Πολιτείες την Πέμπτη έπειτα από διαπραγματεύσεις, ανακοίνωσε το τουρκικό Υπουργείο Άμυνας.
"Ένας από τους ηρωικούς συντρόφους μας έπεσε μάρτυρας και ένας άλλος τραυματίστηκε σε επίθεση με αντιαρματικά και ελαφρά όπλα (...) την οποία διέπραξαν τρομοκράτες κατά τη διάρκεια μιας αποστολής αναγνώρισης και επιτήρησης" που πραγματοποιούσαν οι δύο στρατιώτες στην περιοχή Τελ Αμπιάντ της βορειοανατολικής Συρίας, ανακοίνωσε το υπουργείο Άμυνας.

Το υπουργείο διευκρίνισε ότι ο στρατός απάντησε για να αμυνθεί στην επίθεση αυτή που έκανε η κουρδική πολιτοφυλακή Μονάδες Προστασίας του Λαού(YPG) με αντιαρματικά και ελαφρά όπλα και παρά τη συμφωνία για παύση των τουρκικών στρατιωτικών επιχειρήσεων και την αποχώρηση των κούρδων μαχητών από την περιοχή. Σύμφωνα με εκπρόσωπο του υπουργείου, η Τουρκία παραμένει προσηλωμένη στη συμφωνία εκεχειρίας παρά τις παραβιάσεις της.

Πηγη: Καθημερινή. 

13 μήνες καθυστέρηση της παραγωγής με πλήρεις ρυθμούς για το F-35



Το Πεντάγωνο με ανακοίνωσή του, σκοπεύει να καθυστερήσει την έναρξη πλήρους ρυθμού παραγωγής (FRP) για το F-35 Lightning II (JSF) κατά περίπου ένα έτος (13 μήνες), λόγω της αντίστοιχης καθυστέρησης στην ανάπυτξη του "Κοινού Περιβάλλοντος Προσομοίωσης" (Joint Simulation Environment-JSE) το οποίο έχει σαν σκοπό να δοκιμάσει τις επιδόσεις του αεροσκάφους στην αντιμετώπιση σύνθετων απειλών που δεν μπορούν να εξομοιωθούν στην πραγματικότητα.

Η Υφυπουργός Άμυνας Ellen Lord,  δήλωσε στους δημοσιογράφους στις 18 Οκτωβρίου ότι αυτή η ανακοίνωση σημαίνει ότι η απόφαση αναβολής της FRP δεν πρόκειται να ληφθεί τον Δεκέμβριο, όπως είχε αρχικά προβλεφθεί, αλλά ενδεχομένως τον Δεκέμβριο του 2020 ή τον Ιανουάριο του 2021.

Ο Dan Grazier, στρατιωτικός ο οποίος συμμετέχει στην Ομάδα Παρακολούθησης του Έργου εκ μέρους της Κυβέρνησης (POGO) στην Ουάσινγκτον, δήλωσε στον ιστότοπο Jane's στις 18 Οκτωβρίου, ότι "η καθυστέρηση στην ανάπτυξη του JSE δεν επιτρέπει την δοκιμή του F-35 έναντι αποστολών πολύ υψηλού επιπέδου, όπως έναντι ολοκληρωμένων δικτύων αεροπορικής άμυνας." "Θεωρητικα,  το Πεντάγωνο θα πρέπει να μπορεί να αναπαράγει αυτές τις αποστολές στον προσομοιωτή. Αλλιώς το αεροπλάνο δεν θα μπορεί να μπεί σε ρυθμούς πλήρους παραγωγής" 

19 Οκτωβρίου 2019

Η Τουρκία κατηγορεί τις κουρδικές δυνάμεις για παραβίαση της εκεχειρίας



Η Τουρκία κατηγόρησε σήμερα τις κουρδικές δυνάμεις για παραβίαση της εκεχειρίας που ανακοινώθηκε την Πέμπτη στη βόρεια Συρία, η οποία προβλέπει την αποχώρηση των κουρδικών δυνάμεων από την περιοχή με αντάλλαγμα τη διακοπή της τουρκικής επίθεσης.

«Οι τουρκικές ένοπλες δυνάμεις σέβονται πλήρως τη συμφωνία» η οποία επιτεύχθηκε την Πέμπτη έπειτα από διαπραγματεύσεις με τις ΗΠΑ, ανακοίνωσε το υπουργείο 'Αμυνας. «Εντούτοις, οι τρομοκράτες (η Τουρκία αποκαλεί έτσι τις κουρδικές δυνάμεις) πραγματοποίησαν συνολικά 14 επιθέσεις τις τελευταίες 36 ώρες».

Το τουρκικό υπουργείο διευκρίνισε ότι 12 από τις επιθέσεις προέρχονταν από τη συριακή μεθοριακή πόλη του Ρας αλ-Αϊν, μια από την Ταλ Αμπιάντ και άλλη μια από την περιοχή Ταλ Ταμρ, αναφέροντας ότι χρησιμοποιήθηκαν διάφορα ελαφρά και βαρέα όπλα, ανάμεσά τους ρουκέτες.

Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ

Συμπεράσματα από την απόδοση του Τ-155 Firtina σε πραγματικές συνθήκες (ΒΙΝΤΕΟ).



Πριν λίγα λεπτά, δημοσιεύθηκε βίντεο από χρήστη στο Twitter, όπου μας δείχνει ένα βίντεο του Τουρκικού Στρατού κατά τη διαρκεία των επιχειρήσεων στη Συρία, να πραγματοποιεί βολές. Βολές όμως όχι στα πλαίσια κάποιας άσκησης, αλλά σε αληθινούς στόχους στη Συρία.

Ενοικίαση δύο UAV HERON, έναντι 39 εκ.€ από την Ελλάδα;

Όπως φαίνεται, η χώρα μας βρίσκεται στην τελική ευθεία προκειμένου να "ενοικιάσει" 2 μόλις UAV τύπου Heron, έναντι 39 εκ. €. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 3 έτη, και σε αυτήν συμπεριλαμβάνονται όλα τα κόστη υποστήριξης κι εκπαίδευσης από Ισραηλινής πλευράς.

Να πούμε κάπου εδώ, πως τα συστήματα είναι μεν απολύτως αναγκαία για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά συνάμα και πολύ λίγα για την καθολική κάλυψη των αναγκών. Αλλά τουλάχιστον, κάτι άρχισε να γίνεται σε αυτόν τον πολύπαθο χώρο της άμυνας....Είθε να ακούσουμε πολύ σύντομα, κι άλλα ευχάριστα σε αυτόν τον τομέα....







Του κ. Σαρικά από το Newspost.

Η τελική συμφωνία προβλέπει την απόκτηση 2 UAV’s για τρία χρόνια έναντι συνολικά 39 εκατομμυρίων ευρώ, από τα 35 που αρχικά είχαν υπολογιστεί, με τα επιπλέον τέσσερα εκατομμύρια να αφορούν χρήματα που προέκυψαν για την κάλυψη όλων των απαιτήσεων και εγγυήσεων που έθεσε η Ελληνική πλευρά. Ήδη έχει συμφωνηθεί και ο τρόπος αποπληρωμής τους, με τα χρήματα να υπάρχουν στα ταμεία της Πολεμικής Αεροπορίας.

Δοκιμασμένα τα τελευταία χρόνια ακόμα και στον Ελληνικό εναέριο χώρο από την Frontex για τον έλεγχο των προσφυγικών ροών αλλά και την επιτήρηση των θαλάσσιων οδών για λαθρεμπόριο, τα Ισραηλινής κατασκευής Μη Επανδρωμένα, έχουν αφήσει εξαιρετικές εντυπώσεις και καλύπτουν σύμφωνα με τις σχετικές εισηγήσεις όλες τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων στον συγκεκριμένο τομέα για τον οποίο τα θέλει η Ελλάδα.

Τις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να εγκριθεί η συμφωνία από το κοινοβούλιο και τους πρώτους μήνες του 2020 η Πολεμική Αεροπορία να τα έχει στη διάθεσή της.

Η Ελλάδα θα προμηθευτεί τα δύο Μη Επανδρωμένα UAV’s μαζί με ολόκληρο τον απαραίτητο εξοπλισμό που θα τα συνοδεύει. Μέσα στη συμφωνία έχουν προβλεφθεί τόσο η εκπαίδευση όσο και η συντήρηση.

Οι Ισραηλινοί χειριστές αναμένεται να εκπαιδεύσουν για ένα μικρό διάστημα τους Έλληνες συναδέλφους τους πριν τα παραδώσουν στην Πολεμική μας Αεροπορία.

Αρκούν τρεις χειριστές στο έδαφος για να πετούν τα υπερσύγχρονα UAV’s. Oι δύο θα έχουν καθήκοντα στη ναυτιλία και στις επικοινωνίες και ο τρίτος, με τον πιο κρίσιμο ρόλο, θα παραλαμβάνει και θα αξιοποιεί όλες τις πληροφορίες-εικόνα κυρίως αλλά και ήχο-που θα λαμβάνει από το HERON.

Tα Ισραηλινά UAV έχουν τη δυνατότητα να πετούν συνεχώς έως και 52 ώρες σε ύψος που φτάνει τα 35.000 πόδια. Αναπτύσσουν ταχύτητα έως και 207 χλμ την ώρα.

Το μεγάλο πλεονέκτημα των HERON είναι ότι μπορούν να μεταδώσουν από μεγάλο ύψος στο κέντρο επιχειρήσεων «ζωντανή» εικόνα σε ακτίνα τουλάχιστον 30 μιλίων περιμετρικά από το σημείο που πετούν.

Για παράδειγμα αν πετούν κατά μήκος πάνω από τα ανατολικά Ελληνικά θαλάσσια σύνορα μπορούν να μεταδίδουν εικόνα από τα Τουρκικά εδάφη σε βάθος 30 μιλίων με πλήρη ευκρίνεια ακόμα και με χρήση θερμικής κάμερας υψηλής τεχνολογίας.

Το κόστος χρήσης των HERON θα είναι ελάχιστο σε σχέση με άλλα εναέρια μέσα που χρησιμοποιούν οι Ένοπλες Δυνάμεις για την επιτήρηση του Αιγαίου.

Ταυτόχρονα με την απόκτηση των Ισραηλινών UAV η Ελληνική πλευρά κρατά ανοιχτό το ενδιαφέρον της για την απόκτηση από τις ΗΠΑ των μη επανδρωμένων αεροσκαφών MQ-9.

Τα Αμερικανικά UAV ήδη πετούν εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα από την αεροπορική βάση της Λάρισας για λογαριασμό των ΗΠΑ σε συμφωνία με την Ελληνική πλευρά.

Οι Αμερικανοί πάντως έχουν ξεκαθαρίσει ότι δεν τίθεται θέμα αυτά τα MQ-9 να παραχωρηθούν στην Ελλάδα. Εμφανίζονται όμως θετικοί σε μια συμφωνία με τη χώρα μας για απόκτηση Μη Επανδρωμένων, είτε του ιδίου τύπου είτε διαφορετικού, από τα Αμερικανικά αποθέματα σε χαμηλό κόστος.

Σε κάθε περίπτωση η δεδομένη απόκτηση των HERON και η ενδεχόμενη των Αμερικανικών UAV θα αποτελούν σοβαρό βήμα για την θωράκιση της Ελλάδας.






18 Οκτωβρίου 2019

Ούτε 150 σπουδαστές από τη ΣΜΥ, για το έτος 2022. Ας ξεχάσουμε τον στρατό όπως τον ξέραμε.




Την Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019, ο Αρχηγός του Γενικού Επιτελείου Στρατού, Γεώργιος Καμπάς παρέστη στην τελετή ορκωμοσίας των πρωτοετών Σπουδαστών Τάξης 2022 «Τχης (ΠΒ) Δημήτριος Κωστάκης» της Σχολής Μονίμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ), που πραγματοποιήθηκε στην έδρα της Σχολής, στα Τρίκαλα.

Καθυστερήσεις a la ΕΑΒ, αλλά και πρόσθετα MS-110 Pods για τα αναβαθμισμένα F-16V της Ταϊβάν.



(Sam Yeh/AFP via Getty Images)


Τα φαινόμενα καθυστέρησης υλοποίησης εξοπλιστικών προγραμμάτων λόγω κωλυσιεργίας των κρατικών αμυντικών βιομηχανιών, φαίνεται πως δεν αποτελεί Ελληνική πρωτοτυπία.


Μιλώντας στο κοινοβούλιο της Ταϊβάν, ο υπουργός Άμυνας Yen Teh-fa παραδέχτηκε ότι το πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 της χώρας του εχει "καθυστερήσει", επικαλούμενος την έλλειψη ανθρώπινου δυναμικού στην Αεροπορική Βιομηχανία της Ταϊβάν (την AIDC) ως την κύρια αιτία. Ωστόσο, πρόσθεσε, η έλλειψη μετριάστηκε με την πρόσληψη 200 πρόσθετων υπαλλήλων στο εργοστάσιο της AIDC που αναβαυθμίζει τα F-16 στο Taichung. 


Η Ταϊβάν επίσης, θέλει να εξοπλίσει τα νέα της μαχητικά, και με ένα σύγχρονο pod, ικανό να επιτηρεί τις Κινεζικές ακτές οποιαδήποτε στιγμή, από την ασφάλεια του δικού της εναέριου χώρου. Ένα από τα συστήματα για τα οποία θα αιτηθεί να αποδεσμευτούν από τις ΗΠΑ, είναι το MS-110.

Το MS-110 είναι ένα παράγωγο του DB-110 LOROP pod και το οποίο σε σχέση με τον προκάτοχό του (που υπηρετεί και στην Ελληνική ΠΑ), προσδίδει πολυφασματικές δυνατότητες στις ήδη υπάρχουσες ηλεκτροοπτικές και υπέρυθρες δυνατότητες του DB-110.

Σύμφωνα με το UTC, το DB-110 είναι ένα σύστημα αναγνωρίσεως εστιακού μήκους 110 ιντσών, ικανό να παράγει εικόνες υψηλής ανάλυσης σε μια απόσταση απόστασης μεγαλύτερη από 80 ναυτικά μίλια, ημέρα ή νύχτα. Η εταιρεία λέει επίσης ότι το DB-110 μπορεί να συγκεντρώνει περισσότερες από 10.000 τετραγωνικά μίλια απεικόνισης υψηλής ανάλυσης ανά ώρα και "χρησιμεύει ως ο ακρογωνιαίος λίθος των δυνατοτήτων τακτικής και στρατηγικής ικανότητας των αεροπορικών δυνάμεων (διοίκησης κι ελέγχου, επιτήρησης και αναγνώρισης).

Τα νέα ατρακτίδια θα αντικαταστήσουν τέσσερα Phoenix Eye LOROP που χρησιμοποιούνται από τα F-16 της Ταϊβανέζικης Πολεμικής Αεροπορίας, καθώς και οκτώ αεροσκάφη αναγνώρισης Northrop RF-5E Tigereye. Κι αυτό γίνεται διότι τα υπάρχοντα Phoenix Eye δεν μπορούν να αποδώσουν τα αναμενόμενα σε άσχημες καιρικές συνθήκες και κατά τη διάρκεια της νύχτας, κάτι που το σύστημα MS-110 αναμένεται να επιλύσει.

Από Defensenews.

Ο Προϋπολογισμός του Τουρκικού ΥΠΕΘΑ θα αυξηθεί κατά 16% το 2020. ΑΘΗΝΑ ΑΚΟΥΣ;



Την ώρα που οι εδώ ιθύνοντες κόβουν διαχρονικά τα τελευταία χρόνια μέχρι και τα βασικά από την άμυνα, μεταφέρουν πολύτιμα κονδύλια της άμυνας υπέρ της λαθρομετανάστευσης, και με τελικό σκοπό να κόψουν κι άλλα, η Τουρκία ανεβάζει κι άλλο την ήδη μεγάλη διαφορά. Πιο συγκεκριμένα, οι δαπάνες για την Τουρκική Άμυνα και Ασφάλεια για το οικονομικό έτος 2020 προβλέπεται να ανέλθουν περίπου στις 119,9 δισ. Τουρκικές Λίρες (20,6 δισ. Δολάρια), ποσό το οποίο είναι αυξημένο κατά 15,9% σε σύγκριση με το 2019, σύμφωνα με το μεσοπρόθεσμο οικονομικό σχέδιο 2020-22 που δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα της Τουρκικής Κυβέρνησης στις 10 Οκτωβρίου.

Από το παραπάνω κονδύλι, το τουρκικό Υπουργείο Εθνικής Άμυνας θα λάβει το μεγαλύτερο μερίδιο, συνολικά 53,9 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες, η οποία είναι αύξηση σχεδόν 16% σε σχέση με φέτος. Ακολουθεί η Γενική Διεύθυνση Ασφαλείας (αστυνομία), με 38,9 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες, μια αύξηση 15,7% από το 2019. Και τέλος, η Γενική Διοίκηση της Χωροφυλακής, ο Π/Υ της οποίας θα ανέλθει σε περίπου 22,9 δισεκατομμύρια τουρκικές λίρες, μια αύξηση κατά 17,2% σε σχέση με φέτος.

Παρά το γεγονός πως η παραπάνω αύξηση των Π/Υ οφείλεται στην αστάθεια του τουρκικού νομίσματος, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως μια ευρεία γκάμα υλικών και ανταλλακτικών παράγεται εγχώρια, και η οποία δεν επηρεάζεται το ίδιο από την αστάθεια του νομίσματος. Συνεπώς, η αύξηση δεν είναι αυτού του ποσοστού "επί του πρακτέου", αλλά δεν παύει να είναι μια αύξηση του Π/Υ, την στιγμή που οι αντίστοιχοι Π/Υ της Ελλάδας παραμένουν καθηλωμένοι....