3 Σεπτεμβρίου 2019

Η MBDA αποκάλυψε τις νέες χερσαίες πλατφόρμες εκτόξευσης του Brimstone.



Η εταιρία MBDA η οποία κατασκευάζει τον Α-Τ πύραυλο Brimstone, παρουσίασε 2 νέες χερσαίες πλατφόρμες εξαπόλυσης του πυραύλου Brimstone, κάτι το οποίο μετατρέπει τον τελευταίο και σε πύραυλο εδάφους-εδάφους. Κατ'αυτόν τον τρόπο, η επένδυση σε αυτό το προϊόν, είναι υψηλής απόδοσης, καθώς με έναν τύπο βλήματος, μπορούν να καλυφθούν περισσότερες από μία ανάγκες.

Oι πλατφόρμες που αποκάλυψε η MBDA, είναι τρεις: Εξαπλό κάννιστρο, οκταπλό κάννιστρο, καθώς και μονό εκτοξευτή.


Brimstone 

Ο πύραυλος Brimstone, αναπτύχθηκε από την MBDA για να καλύψει την απαίτηση της Βρετανικής Βασιλικής Αεροπορίας (RAF) για ένα νέο Α-Τ βλήμα εκτοξευόμενο από μαχητικά, υψηλής ακρίβειας και μεγάλου βεληνεκούς.

Ο πύραυλος Brimstone, είναι ένας υπερσύγχρονος Α-Τ πύραυλος με διπλή κεφαλή (Tandem), ικανός να διαπεράσει θωρακίσεις αρμάτων με ενεργή θωράκιση (ERA). Επίσης, η μεγάλη του ταχύτητα (450 μ/δ), δεν αφήνει πολλά περιθώρια αντίδρασης στα περισσότερα ενεργά συστήματα αυτοπροστασίας αρμάτων (APS) που πιθανώς θα διαθέτουν όλα τα ΤΘ οχήματα στο κοντινό μέλλον. Τέλος, ο πύραυλος διαθέτει διπλό ερευνητή (laser και μιλιμετρικό ραντάρ), το οποίο σημαίνει ότι ο πύραυλος δύναται να προσβάλει αυτόνομα όλα τα ΤΘ οχήματα, σε όποια κινητική κατάσταση κι αν βρίσκονται (στάσιμα, εν κινήσει, κοκ).

Στην έκδοση Brimstone II, ο πύραυλος παρουσιάζει 60-70 χλμ βεληνεκές όταν εξαπολύεται από μαχητικό αεροσκάφος σε μεγάλο υψόμετρο, και 25 χλμ όταν εξαπολύεται από Επιθετικό Ελικόπτερο. Όσον αφορά την επίδοσή του όταν εκτοξεύεται από χερσαία πλατφόρμα, αυτή εκτιμάται ότι θα φτάνει τα 10-15 χλμ.

Το 50 κιλών "αντίπαλο δέος" του Hellfire II, μπορεί επίσης να βληθεί κι έναντι πλοίων, μετατρέποντας το έτσι σε ένα όπλο με ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τις Ελληνικές ανάγκες. ΤΘ οχήματα εξοπλισμένα με μια πλατφόρμα 8 πυραύλων Brimstone καταμερισμένα στα νησιά της ΠΕ της ΑΣΔΕΝ, θα αποτελούσαν θανάσιμη απειλή για το Τουρκικό Ναυτικό. Πύραυλοι όπως ο Brimstone (ή/και ο Ηellfire II), εκτοξευόμενοι από χερσαίες πλατφόρμες, πρέπει να απασχολήσουν πολύ σοβαρά τις ΕΕΔ, καθώς είναι οπλικά συστήματα που ταιριάζουν απόλυτα με τις επιχειρησικές απαιτήσεις της ΑΣΔΕΝ (κυρίως).