6 Μαΐου 2019

Τεθωρακισμένο Αμφίβιο Όχημα AAV-P7/A1. Τα πάντα γι'αυτό.

Τρία(3) AAV7 των Αμερικανών Πεζοναυτών, δημιουργούν προπέτασμα καπνού,  για την εκτέλεση επίθεσης σε άσκηση.
Τρία(3) AAV7 των Αμερικανών Πεζοναυτών, δημιουργούν προπέτασμα καπνού,
 για την εκτέλεση επίθεσης σε άσκηση.


Πριν λίγες μέρες έγινε γνωστό από τον Δούρειο Ίππο, ότι έγινε δεκτό το αίτημα της Ελλάδας, για την παραχώρηση 20 συνολικά AAV/P7-A1, 18 τυπικής διαμόρφωσης, ένα διοικητικό (παραπάνω σταθμοί ασυρμάτου, μείον δύο άτομα μεταφορική ικανότητα), και ένα περισυλλογης, συνολικού κόστους 25 εκατομυρίων δολαρίων.

Δοθείσης της ευκαρίας, θα ακολουθήσει η αναλυτική περιγραφή του οχήματος, τα τεχνικά  xαρακτηριστικά του, καθώς και οι νέες δυνατότητες που προσφέρει στις Ε.Ε.Δ.

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 

To AAV-P7/A1 είναι ένα ολοκληρωμένο όχημα αμφίβιας εφόδου, που κατασκευάστηκε από την United Defense, νυν US Combat Systems στις αρχές της δεκαετίας του 80 (1972).

Το AAV-P7/A1 τακτικά xρησιμοποιείται από Δυνάμεις Πεζοναυτών, για να "ανεβάσουν" στην ακτή πεζοπόρα τμήματα και εξοπλισμό, κρατώντας μακρυά το Πλοίο που τα μεταφέρει (LST), και στη συνέχεια, κατάληψη των σχεδιασθέντων Αντικειμενικών Σκοπών (ΑΝΣΚ), είτε αποβιβάζοντας στην ακτή τα πεζοπόρα τμήματα, και διεξαγωγή αγώνα απλού Πεζικού, είτε διατηρώντας τα στο εσωτερικό του, και διεξάγοντας αγώνα Μηχανοκίνητων Δυνάμεων. Εκτοξεύεται στη θάλασσα από το πλοίο που το μεταφέρει , μακρυά από την ακτή, και κινείται σε αυτή αυτόνομα.


Τεχνικά Χαρακτηριστικά

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Βάρος: 29 τόνους
Μήκος: 8 μέτρα
Ύψος: 3,26 μέτρα


ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ
Επάνδρωση: 3 οπλίτες
Μεταφορική Ικανότητα: 21 άτομα (περίπου μισή  Ελληνική Διμοιρία)


ΚΙΝΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Ευκινησία: 18hp/ton
32 χλμ/ώρα εκτός δρόμου, 72 χλμ/ωρα σε δρόμο, και 13χλμ/ώρα στη θάλασσα.
Αυτονομία: 480 χλμ στην ξηρά, εκ των οποίων 35 χλμ στη θάλασσα.
Μέγιστη κατάσταση θάλασσας για κίνηση: Κατάσταση θαλάσσης "4" (2,5 μέτρα κύμα).
Μέγιστη κατάσταση θάλασσας για επιβίωση: Κατάσταση θαλάσσης "5" (4 μέτρα κύμα).

ΟΠΛΙΣΜΟΣ
Δίδυμος Πυργίσκος εξοπλισμένος μέ:
Αυτόματο εκτοξευτή βομβίδων Μk-19 40mm, δραστικού βεληνεκούς 1.500 μέτρων. Το όχημα φέρει 860 βομβίδες σε ταινία, με τις 96 μετά του όπλου.
Πολυβόλο 12,7mm, κινούμενο ανεξάρτητα μόνο καθ'ύψος, δραστικού βεληνεκούς 1.500 μέτρων. Το όχημα φέρει 1.200 βολίδες σε ταινία, με τις 200 μετά του όπλου.

ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Διαθέτει θωράκιση 45mm, κάτι που προσφέρει προστασία έναντι:
Βολίδων μέχρι και 14,5 χιλιοστών σε οποιδήποτε βεληνεκές
Βολίδων 30 χιλιοστών, σε αποστάσεις άνω των 500 περίπου μέτρων.

2 Αμερικάνικες Διμοιρίες Πεζοναυτών σε ισάριθμα AAV7,  κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής απόβασης.
2 Αμερικάνικες Διμοιρίες Πεζοναυτών σε ισάριθμα AAV7,
κατά τη διάρκεια εκπαιδευτικής απόβασης.


ΤΟ AAV-P7/A1 σε Ελληνική υπηρεσία

Αναπόφευκτα η 32η Ταξιαρχία Πεζοναυτών που θα αξιοποιήσει αυτά τα οχήματα, αποκτά νέες πρωτόγνωρες δυνατότητες, στον τομέα της απόβασης έναντι οχυρωμένης ακτής. Χωρίς τέτοια οχήματα, οποιαδήποτε σκέψη για διεξαγωγή απόβασης έναντι οχυρωμένης ακτής, θα ήταν αυτοκτονία. Πλέον, 20 AAV-P7/A1, μεταφέρουν συνολικά 480 στρατιώτες στην ακτή (4 Λόχοι Μ/Κ Πεζικού), οι οποίοι χάρις τον ισχυρό οπλισμό των  AAV-P7/A1, έχουν στοιχειώδη υποστήριξη μέχρι την αποβίβαση στην ακτή δια της κλασικής μεθόδου, των ΛΥΤ και του ΠΒ. Συνδυαστικά με τα OH-58D KW, που θα εντοπίζουν και θα σιγούν τυχόν καλά προστατευμένες εχθρικές θέσεις, θα έχουν άριστα αποτελέσματα. Να τονιστεί ότι τα οχήματα αυτά, αν και παλαιάς κατασκευής (1972-1985), έχουν υποστεί πολλούς εκσυγχρονισμούς από το Σώμα Πεζοναυτών των Η.Π.Α. σε όλους τους τομείς, την δεκαετία του 2000. 

Επιχειρησιακά η χρήση τους, πέραν της στοιχειώδους προστασίας των πεζοπόρων τμημάτων, ωφελεί και στην ταχύτητα της διεξαγωγής των επιχειρήσεων. Χωρίς αυτά, τα πεζοπόρα τμήματα, μετά την αποβίβαση τους, θα έπρεπε να περιμένουν το LST να πλησιάσει στην ακτή, και να αποβιβάσει τμήματα υποστήριξης και τεθωρακισμένα οχήματα, για να κατευθυνθούν προς την κατάληψη των ΑΝΣΚ. Δηλαδή απαιτούνταν οι εξής ενέργειες:

  1. Αποβίβαση επι της ακτής, πεζοπόρων τμημάτων.
  2. Διεύρυνση θύλακα απόβασης.
  3. Δημιουργία Προγεφυρώματος.
  4. Αποβίβαση τμημάτων υποστήριξης και ΤΘ.
  5. Κίνηση για κατάληψη ΑΝΣΚ.

Πλέον όμως με τη χρήση των AAV-P7/A1, οι ενέργειες μειώνονται σε μόλις δύο, αιφνιδιάζοντας τον αντίπαλο, ή κάνοντας τον να αλλάξει τις τακτικές άμυνάς του.


Συμπερασματικά, και παρά του ότι η χρήση ΤΘ αμφίβιων οχημάτων αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχούς απόβασης, στη σύγχρονη εποχή τέτοιες επιχειρήσεις ειδικά έναντι αμυντικά οργανωμένης ακτής, αποτελούν Επιχειρήσεις αυξημένης δυσκολίας. Η απόκτησή τους όμως, βάζει ένα επιπλέον όπλο στη φαρέτρα της 32ης Ταξ. ΠΖΝ, δημιουργώντας νέες ευκαιρίες γι' αυτήν.


AAV7 κινούμενα προς την ακτή. Δημιουργούν προπέτασμα καπνού για να προστατευτούν  από την εχθρική οπτική και υπέρυθρη παρατήρηση.
AAV7 κινούμενα προς την ακτή. Δημιουργούν προπέτασμα καπνού για να προστατευτούν
από την εχθρική οπτική και υπέρυθρη παρατήρηση.
















Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου