26 Μαΐου 2019

Εξομοιωτές Στρατού Ξηράς, και η αποτελεσματικότητά τους.

Εξομοιωτής είναι ένα σύνολο μηχανημάτων και λογισμικού, το οποίο "προσομοιάζει" ένα Οπλικό Σύστημα.
Εξομοιωτής είναι ένα σύνολο μηχανημάτων και λογισμικού, το οποίο "προσομοιάζει" ένα Οπλικό Σύστημα.

ΠΡΟΙΜΙΟ


Ο ΑΝΤ1 επισκέφθηκε την Αλεξανδρούπολη και τις Mονάδες όπου παρέχουν εκπαίδευση μέσω εξομοιωτών στους αρματιστές των αρμάτων Leopard, στους πυροβολητές των PzH 2000, τους χειριστές των αντιαεροπορικών ASRAD και τους χειριστές ελαφρών κι ομαδικών όπλων Πεζικού. Παρά ορισμένα λάθη όπως για παράδειγμα την απόδοση του moto "Ισχυς δια της Γνώσεως" (ανήκει στο Πυροβολικό), το ρεπορτάζ παρείχε πλήθος εικόνων και στοιχείων για την ικανότητα του ΕΣ στην εκπαίδευση του προσωπικού του σε εξομοιωτές. Κάτι το οποίο εκ πρώτης όψεως εντυπωσιάζει.






Σε αυτό το άρθρο θα δούμε όμως την πραγματική αξία των εξομοιωτών στην συνολική εκπαίδευση του προσωπικού, καθώς και τη σημασία της εκπαίδευσης σε όρους Μαχητικής Ισχύος.
(τα πάντα για την Μαχητική Ισχύ εδω).



ΣΤΑΔΙΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ


Η εκπαίδευση του προσωπικού σε οποιοδήποτε Οπλικό Σύστημα (Ο-Σ), ακόμα και στα ατομικά όπλα, δεν είναι μια απλή και εύκολη υπόθεση. Απαιτείται χρόνος, κόπος εκπαιδευτών κι εκαπιδευόμενων, και κυρίως άρτια οργάνωση και χρήμα. Τα στάδια μιας ολοκληρωμένης εκπαίδευσης για ένα πλήρωμα ενός Ο-Σ είναι τα ακόλουθα:

  • Θεωρητική Εκπαίδευση του Ο-Σ και των βοηθητικών εργαλείων του (π.χ. Σταθμοί Ασυρμάτου, ενδοεπικοινωνία κτλπ), σε αίθουσα.
  • Θεωρητική Εκπαίδευση Ο-Σ και βοηθ.εργαλείων στην ύπαιθρο.
  • Πρακτική Εκπαίδευση στο Ο-Σ σε εξομοιωτές.
  • Πρακτική Εκπαίδευση στο Ο-Σ με πραγματικές εκπαιδευτικές βολές.
  • Πρακτική Εκπαίδευση με συνδυασμένα όπλα Στρατού Ξηράς (ΤΑΜΣ).
  • Πρακτική Εκπαίδευση - Διακλαδικές Ασκήσεις (ΣΞ-ΠΝ-ΠΑ).
  • Αποκόμιση εμπειριών υπό πραγματικές συνθήκες.


Κάθε στάδιο από τα παραπάνω είναι απαραίτητο και αναντικατάστατο. Μπορεί να δοθεί βεβαίως βαρύτητα σε ένα υπερ κάποιου άλλου, αλλά σε καμία περίπτωση να το αντικαταστήσει πλήρως.

Κάθε στάδιο εκπαίδευσης είναι απαραίτητο και αναντικατάστατο.
Κάθε στάδιο εκπαίδευσης είναι απαραίτητο και αναντικατάστατο.

ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΣΤΗ ΜΑΧΗΤΙΚΗ ΙΣΧΥ


Η εκπάιδευση στη Μαχητική Ισχύ ενός Ο-Σ μπορεί να προσμετρηθεί σαν συντελεστής (από το 0 μέχρι το ένα), που πολλαπλασιάζεται με την μέγιστη βαθμολογία του Ο-Σ (δες Συγκρίσεις Όπλων).

Συνολική Ισχύς = Μέγιστη Μαχ.Ισχύς x Εκπαίδευση x ...*...

Για παράδειγμα, αν ένα ΜG3 σε άμυνα βαθμολογείται με 10,2 πόντους, και ο συντελεστής εκπαίδευσης είναι 60%, τότε:

  • 10,2 x 0.6 =  6.1 πραγμτικοί πόντοι*


* Υπάρχουν κι άλλοι παράμετροι που θα αναλυθούν σε επόμενα άρθρα.



ΕΞΟΜΟΙΩΤΕΣ ΣΤΡΑΤΟΥ ΞΗΡΑΣ


ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ


Εξομοιωτής είναι ένα σύνολο μηχανημάτων και λογισμικού, το οποίο "προσομοιάζει" ένα Οπλικό Σύστημα. Τα πλεονεκτήματα του είναι τα εξής:


  • Μπορεί να εκπαιδεύσει πολλούς εκπαιδευόμενους σε μικρό χρονικό διάστημα.
  • Ανάλογα της τεχνολογίας του, μπορεί να πλησιάσει την πραγματική εκπαίδευση, ακόμα και στο 90% όσον αφορά τις διαδικασίες χρήσεως του κάθε Ο-Σ.
  • Μέσω αυτού μπορούν να λυθούν απορίες που δεν λύθηκαν στην θεωρητική εκπαίδευση.
  • Έχει λιγότερες απιατήσεις σε βοηθητικά τμήματα (ασφάλειες-προσωπικό καταμέτρησης-συντηρήσεις κλπ)
  • Δεν καταπονεί τα Ο-Σ.
  • Κοστίζει πολύ λιγότερο από τις κλασικές εκπαιδευτικές βολές (10% του κόστους).
  • Το προσωπικό μπορεί να εκπαιδευτεί σε σενάρια που δεν μπορεί μια εκπαιδευτική βολή με πραγματικά πυρά να προσομοιάσει (όπως βολές κόντα σε φίλια τμήματα, έναντι ελισσόμενων αεροσκαφών κτλπ)





Το προσωπικό μπορεί να εκπαιδευτεί σε σενάρια που δεν μπορεί μια εκπαιδευτική βολή με πραγματικά πυρά να προσομοιάσει όπως έναντι ελισσόμενων αεροσκαφών.


ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ


Ο εξομοιωτής όμως έχει και πολλά μειονεκτήματα, όπως παρακάτω:

  • Δεν εκτείθεται το προσωπικό στις καιρικές συνθήκες. Οι καιρικές συνθήκες παίζουν σημαντικό ρόλο στην επίδοση του προσωπικού.
  • Δεν χρησιμοποιούνται τεχνικές κάλυψης-απόκρυψης-παραπλάνησης-παραλλαγής, τόσο στα Ο-Σ, όσο και στο προσωπικό.
  • Δεν χρησιμοποιείται κανένα βοηθητικό εργαλείο, που είναι δευτερεύων, αλλά καίριας σημασίας σε πραγματικές επιχειρήσεις, όπως Σ/Α, ΣΤΕΠ, ενδοεπικοινωνία κτλπ.
  • Δεν συνιθίζει το προσωπικό στον θόρυβο. Μπορεί οι σύγχρονοι εξομοιωτές να έχουν τέτοια δυνατότητα, αλλά σε καμία των περιπτώσεων δεν εξομοιώνει την πραγματικότητα.
  • Δεν υπάρχει από το εκπαιδευόμενο προσωπικό η αίσθηση του φόβου και της ευθύνης. Οι ενέργειες κάποιου κάτω από στρες, είναι ένα είδος εκπαίδευσης από μόνο του.
  • Δεν μπορεί να γίνει εκπαίδευση με συνδυασμό Ο-Σ και συμμετοχή άλλων κλάδων των ΕΔ. 
Οι καιρικές συνθήκες παίζουν σημαντικό ρόλο στην συνολική επίδοση του προσωπικού

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ


Συμπερασματικά, η εισαγωγή εξομοιωτών στον ΕΣ μόνο θετικά πράγματα μπορεί να προσφέρει. Από την άλλη όμως χρειάζεται προσοχή κυρίως στην συχνότητα της εκπαίδευσης πάνω σε αυτούς, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα στάδια. Διότι η συνεχής χρήση εξομοιωτών και η μείωση των πρακτικών εκπαιδεύσεων με πραγματικά πυρα, θα οδηγήσει το προσωπικό σε λάθος αντιλήψεις, εμπειρίες κι εντυπώσεις. Ο ΕΣ χρειάζεται αύξηση της παρεχόμενης εκπαίδευσης τόσο σε ποιότητα, όσο και σε ποσότητα. Αύξηση όμως σε όλα τα στάδια της, για να παρέχεται ολοκληρωμένη εικόνα στον κάθε εκπαιδευόμενο. Όπως εύκολα διαπιστώνει κάποιος, η εκπαίδευση είναι ένα πανάκριβο άθλημα, που αν εφαρμοστεί σωστά, ίσως φτάνει και τα επίπεδα κόστους αγοράς καινούριων Ο-Σ. Πιστεύουμε ότι ο ΕΣ και η στρατιωτική ηγεσία, πράττει το καλύτερο με βάση το τι κονδύλια διατίθενται. 

Πρέπει όμως να αυξηθούν τα διατειθέμενα κονδύλια, ίσως και με προτεραιότητα έναντι των όποιων νέων εξοπλιστικών προμηθειών. Φανταστείτε ο ΕΣ να αυξήσει τον συντελεστή εκπαίδευσης του κατά 0,1 μονάδες σε όλα τα Ο-Σ του. Τότε η πλήρης, ποιοτική και καθολική εκπαίδευση, θα ισοδυναμεί de facto με πολλές προμήθειες οπλικών συστημάτων μαζί.



ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Όλοι οι συντελεστες που επηρεάζουν την Μέγιστη Μαχητική Ισχύ ενός Οπλικού Συστήματος, θα αναλυθούν λεπτομερώς σε επόμενα άρθρα. Στο τέλος, θα δημιουργηθεί ένας κανόνας (με τις κατάλληλες βιβλιοθήκες), που θα μπορεί ο κάθε αναγνώστης να σχηματίσει πλήρη και σωστή άποψη για την πραγματική έννοια της Ισχύος.











Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου