10 Μαΐου 2019

Οι σύγχρονες Φρεγάτες Αεράμυνας Περιοχής μπορούν να μας δώσουν την απαιτούμενη ισχύ στην ΝΑ Μεσόγειο; (2/2)

Μία από τις μελλοντικές φρεγάτες του Π.Ν. H Γαλλική Φρεγάτα FTI.
Μία από τις μελλοντικές φρεγάτες του Π.Ν. H Γαλλική Φρεγάτα FTI.





Σε συνέχεια απο το προηγούμενο post, θα αναφερθούμε στις μέχρι σήμερα ενέργειες της Ελλάδας για επαύξηση των δυνατοτήτων της στη ΝΑ Μεσογειο, καθώς και στις διαθέσιμες λύσεις σε ό,τι απαιτείται να προγραμματισθεί.
Οι βασικές ελλείψεις που διαπιστώθηκαν, ήταν οι εξής:
  1. Επιπλέον ΑΣΕΠΕ ή αντίστοιχες πλατφόρμες. 
  2. Αεροσκάφη Εναέριου Ανεφοδιασμού, αλλιώς τουλάχιστον 40-60 μαχητικά μακράς ακτίνας δράσης (π.χ. F-15, EF-2000, Rafale).
  3. Διασυνδέσεις Link-16/22 παντού.
  4. Σύγχρονες τορπίλες στα Υ/Β.
  5. Εκσυγχρονιμός ΜΕΚΟ.


Οι ενέργειες που έχει κάνει μέχρι σήμερα η Ελλάδα είναι αντίστοιχα, οι εξής:
  1. Νέα ΑΣΕΠΕ: Τίποτα.
  2. ΑΕΑ ή ΝΜΑ με μεγάλη ακτίνα δράσης: Για ΑΕΑ δεν έχει κάνει τίποτα, κι όσον αφορά ΝΜΑ, εξετάζει την προμήθεια F-35, σε πολύ μικρό αριθμό (<24).
  3. Διασυνδέσεις Link-16/22: Αναβαθμίζει 85 F-16 με Link - 16, αλλά όχι τα M-2000/5 και τα πλοία, όπου τα πρωτα έχουν το κατώτερο IDM (αλλά αξιόπιστο), και τα πλοία το παλαιό πλην τίμιο Link-11B.
  4. Σύγχρονες τορπίλες Υ/Β: Έχει ξεκινήσει διαγωνισμός, αλλά για μικρό αριθμό, μόλις ένα φόρτο για τα 4 Υ/Β U-214 & 1 U-209AIP.
  5. Εκσυγχρονισμος ΜΕΚΟ: Έχουν ξεκινήσει κι εδώ συζητήσεις, αλλά για πολύ περιορισμένη αναβάθμιση εν συγκρίσει με τις διαθέσιμες επιλογές.

Οπότε η χώρα, έχει κάνει κάποιες ενέργειες, πλην όμως ελλιπείς, κι όχι σε όλα τα υπάρχοντα προβλήματα.
Απαιτείται επιτέλους η αναζήτηση μεταχειρισμένων Αεροσκαφών Εναέριου Ανεφοδιασμού. Αλλιώς, η μετασκευή πολιτικών επιβατικών. H προμήθεια 4 Airbus από την αγορά, και η μετατροπή τους, είναι ένας οικονομικός τρόπος. Τέσσερα (4) τέτοια αεροσκάφη, ισοδυναμούν με 80 Μαχητικά, διότι θα μπορούν να εκτελούνται αποστολές, με πολύ λιγότερα μαχητικά απ'οτι πριν.


Αεροσκάφος Εναέριου Ανεφοδιασμού Πολιτικού τύπου. Εδώ το Airbus A330MRT.
Αεροσκάφος Εναέριου Ανεφοδιασμού πολιτικού τύπου.
Εδώ το Airbus A330MRT.

Επίσης χρειαζόμαστε επιπλέον ΑΣΕΠΕ. Πέραν των ακριβών αεροσκαφών, υπάρχουν και ελικόπτερα που μπορούν να γίνουν τέτοιες πλατφόρμες, όπως το Merlin Mk2 του Βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού. Επίσης, θα πρέπει η ΠΑ να εξετάσει το ενδεχόμενο τοποθέτησης τέτοιων ραντάρ, ως add-on πλατφόρμες, στα CL-415/C-130/C-27.


Ελικόπτερο Merlin Mk2 του Βασιλικού Ναυτικού, εφοδιασμένο με ρανταρ στο αριστερό του πλευρό. Εκτελεί αποστολές επιτήρησης εποιχειρώντας από αεροπλανοφόρα/ελικοπτεροφόρα του Β.Ν.
Ελικόπτερο Merlin Mk2 του Βασιλικού Ναυτικού, εφοδιασμένο με ραντάρ στο αριστερό του πλευρό.
Εκτελεί αποστολές επιτήρησης επιχειρώντας από αεροπλανοφόρα/ελικοπτεροφόρα του Β.Ν.


Κι όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ, κι εξαιρώντας το ΓΕΓΟΝΟΣ πως έχει καθυστερήσει σημαντικά, θα πρέπει να αναβαθμιστεί οπωσδήποτε κι ο ΑΑ οπλισμός του, με επιπλέον κελιά. Μόνο η αναβάθμιση των ραντάρ, η γενική συντηρηση, και κάποιες μικροαλλαγές, δεν ολοκληρώνουν τη δουλειά.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Για να γίνουν όλα αυτά, πρέπει να αυξηθεί ο Π/Υ του ΥΠΕΘΑ, τουλάχιστον κατά 1 δισ. € στα εξοπλιστικά. Σε μελλοντικό post, θα αναλυθούν οι τρόποι που μπορεί να γίνει αυτό. Το μόνο σίγουρο πάντως είναι, πως με σωστή ιεράρχηση προτεραιοτήτων, τούτο μπορεί να συμβεί.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου